Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Мотори и E10 бензин
Страници: [1]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Мотори и E10 бензин  (Прочетена 952 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
dirtlego
Ducater
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ducati Diavel; Harley-Davidson Night Rod; Yamaha FZ1N; Yamaha FZ8; Honda Hornet
Публикации: 488



« -: септември 04, 2018, 17:48:17 »

http://www.fema-online.eu/website/index.php/2018/09/04/fuel-labelling/

Надявам се да се разбира, ако не https://translate.google.bg/

Ethanol blends above 10% can damage the painting of the fuel tank, damage the rubber fuel lines, cause corrosion of fuel lines and cause poor drivability.

On the ACEM website you can find a list of motorcycle brands and types and their compatibility with E10 fuel.

https://www.acem.eu/component/content/article/2-non-categorise/33-e10?Itemid=109
Активен
Георги Петков
Жоро
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6 Fazer 2004
Публикации: 422



Ел. поща
« Отговор #1 -: септември 05, 2018, 08:59:01 »

Онзи ден точно гледах едно интересно клипче:

https://www.youtube.com/watch?v=ATGSBi1kBl0

Не мисля, че някъде освен в САЩ се предлага бензин с повече от 10% и с 0% Етанол.
В началото поне 1-2 пъти съм си оливал резервоара тип - чакай да те измия и на боята и няма нищо.
Интересното е, че примерно на Круиз пише "минимум 7% съдържание на Етанол", а не примерно "Максимум 10% съдържание"
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1993



« Отговор #2 -: септември 05, 2018, 12:34:21 »

Онзи ден точно гледах едно интересно клипче:

https://www.youtube.com/watch?v=ATGSBi1kBl0

Не мисля, че някъде освен в САЩ се предлага бензин с повече от 10% и с 0% Етанол.
В началото поне 1-2 пъти съм си оливал резервоара тип - чакай да те измия и на боята и няма нищо.
Интересното е, че примерно на Круиз пише "минимум 7% съдържание на Етанол", а не примерно "Максимум 10% съдържание"

Оливането на резервоара не е драма. Проблем е за покритието вътре в резервоара, и по-старите машини имат проблем - резервоарите им корозират.
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3285



« Отговор #3 -: септември 05, 2018, 13:11:54 »

Чел съм,че е проблем и за пластмасовите резервоари донякъде! По форумите на Дукати,при разделите за Мултистрада,предполагаха,че проблемите,които имат с тях е от горивото,но кой знае  Surprised
Активен
Георги Петков
Жоро
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6 Fazer 2004
Публикации: 422



Ел. поща
« Отговор #4 -: септември 05, 2018, 13:55:06 »

Реално вредата от етанола идва ако дадена машина не се кара дълго време (поне от източниците, които намерих) поради факта, че привлича вода.
Верно за собствениците на по-стари машини сигурно е по-тегаво и някак си насилствено ги карат да си подменят машините... За съжаление в Еврогейския съюз не може да се намери (или поне аз не знам) бензин без етанол.
Активен
dirtlego
Ducater
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ducati Diavel; Harley-Davidson Night Rod; Yamaha FZ1N; Yamaha FZ8; Honda Hornet
Публикации: 488



« Отговор #5 -: септември 05, 2018, 16:18:10 »

В моето ръководство пише:

"Warning
The motorcycle is only compatible with fuel
having a maximum content of ethanol of 10% (E10).
Using fuel with ethanol content over 10% is
forbidden. Using it could result in severe damage of
the engine and motorcycle components. Using fuel
with ethanol content over 10% will make the
warranty null and void."

За по-сигурно избягвам да сипвам, ако на колонката пише Е10. Лошото е, че ако не пише не е ясно дали наистина е без етанол.

Ето още информация по темата:
https://armchairbiker.com/ethanol-in-petrol-what-classic-bikers-need-to-know/
« Последна редакция: септември 05, 2018, 16:20:10 последно от dirtlego » Активен
mendi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XL 500 R - бивш; Yamaha TT 600 S - бивш; Suzuki DR-Z 400; Yamaha TDM - бивш; BETA 350
Публикации: 1081


Ел. поща
« Отговор #6 -: септември 05, 2018, 16:43:30 »

А в България колко е % на етанол в бензина? Само на лукоилския 100 октана пише 7% етанол. На други места не съм виждал, не че съм се заглеждал де...
Активен
Георги Петков
Жоро
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6 Fazer 2004
Публикации: 422



Ел. поща
« Отговор #7 -: септември 05, 2018, 20:59:06 »

На Круиз на всички колонки пише "Минимум съдържание на етанол 7%"
Активен
Palio
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX1100G, AWO 425 Sport
Публикации: 559


I'm on the highway to Hell!


« Отговор #8 -: септември 05, 2018, 22:13:34 »

Мда... А аз се чудя откъде ми дойде тая беля на главата. Явно повсеместно по бензиностанциите се лее тая течност напоследък. Историята е следната - поради внезапното ми заминаване за чужбина и дългото ми пребиваване там, зарязах мотора без да имам време да го подговя за дълъг престой, с наполовина пълен резервоар/бензин от една от големите вериги/.

Три години по-късно:горивните маркучи са на пластелин, дето се размаза навсякъде; по мое невнимание съм оставил врътката на бензиновия кран в досег с тая гадост за около седмица - боята по нея е надигата и се свлече на люспи, а самата пласмаса се изяде в зоната, напоена с въпросната гняс. В карбураторите всички О-пръстени са брак и ги сменяхме с нови по размер. В гаража нетърпимо смърди на разредител за блажна боя, даже комшиите ме питат какво боядисвам там... Добре, че не е изяло поплавъците, щото и те са някаква пластмаса.

Не е ясно какво се случва в дебрите на резервоара - видимите места около гърловината изглеждат добре, ама знам ли какво е станало вътре по кьошетата...

Явно за дълъг престой си трябва стабилизатор, или кой знае каква друга добавка. Работата е сериозна, значи...
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5128


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #9 -: септември 06, 2018, 12:48:15 »

Хвърлихте ме в размисъл и както винаги търся някаква логика във всичко това.
Значи според сайта който е качил колегата
dirtlego:

https://www.acem.eu/component/content/article/2-non-categorise/33-e10?Itemid=109

Излиза, че масово моделите на Дукати имат проблем с този етанол.   Все модели от 2007 до 2010 След това по брой са моделите на Кавазаки. И пак са модели от 2006 до 2010г





А за BMW пише така:

"BMW Motorrad
Всички модели са съвместими с E10. Въпреки това броят на октаните трябва да бъде съвместим с модела според ръководството на потребителя."


За Harley Davidson пиши така:

"
Harley Davidson
Всички модели на Harley-Davidson от Model Year 1980 са съвместими с горивото E10.
Всички модели преди тази година трябва да използват гориво от 98 лева"
(Предполагам че Google преводача ми го превежда грешно лева и става дума за 98 октана)






Както го разбирам аз с лошите си знания по химия, основния проблем е с пластмасите в карбураторите и гумени уплътнения.
От години ми казва че резервоарите на Ducati вътре са пластмасови....
И в същия този сайт който колегата качи четем:

"
Европейската директива за качеството на горивата [1] въвежда нов пазарен бензин в Европейския съюз от 1 януари 2011 г., който може да съдържа до 10% (обемни) етанол (Е10).
За превозни средства, оборудвани с двигател с искрово запалване (бензинов двигател), внесен на пазара на ЕС, този списък показва тяхната съвместимост с бензина E10, който отговаря и на границите на променливостта EN 228: 2008 [2].

Друга информация:
Европейската директива за качеството на горивата изисква държавите-членки на Европейския съюз да гарантират наличието на достатъчно количество дневен бензин за превозни средства, които не са съвместими с използването на бензин Е10. Следователно собствениците на превозните средства, посочени в този списък, които не са разрешени за употреба на Е10, следва да продължат да имат достъп до днешния бензин (EN228: 2008) в ЕС, който може да съдържа до 5% (обемни) етанол.
Освен това е препоръчително да не се използват горива, съдържащи метални добавки.



1] Директива 2009/30 / ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 23 април 2009 година за изменение на Директива 98/70 / ЕО по отношение на спецификацията на бензина, дизеловото гориво и газьола и въвеждане на механизъм за мониторинг и намаляване на емисиите на парникови газове и за изменение на Директива 1999/32 / ЕО на Съвета по отношение на спецификацията на горивото, използвано от плавателни съдове по вътрешните водни пътища и за отмяна на Директива 93/12 / ЕИО, Официален вестник на Европейския съюз L140, 5.6.2009 г., стр.
2] Европейски стандарт EN228: 2008 - Автомобилни горива - безоловен бензин - Изисквания и методи за изпитване."

За Suzuki:

"
Suzuki
2002 Модел Години и нататък - всички мотоциклети могат да използват E10 без проблеми.
1992-2001 Модел Години - някои модели могат да използват горива E10 и някои модели не могат. Потребителят трябва да се свърже с националния си вносител за изясняване.
1991 Модел Години и по-рано - 98 RON (без съдържание на биогориво)."


За Yamaha:

"
Yamaha
Всички модели на Yamaha от Model Year 1990 са съвместими с E10"



И стигаме до моята (буквално) Honda:

"Honda
Всички мотоциклети и мотопеди на Honda, произведени за пазара на ЕС от 1993 г. насам, могат да използват бензин с етанол до 10%, въпреки че моделите, оборудвани с карбуратор, могат да имат лоша управляемост при студени климатични условия."


Моя Honda transalp е модел  1994 година  произведен. Но реално погледнато модела е от 87г и не е променян.
Как ще ми пасва това гориво нещо не ми е ясно?
Honda са се сетили да сменят пластмасите и гумените уплътнения?
Не съм имал проблем досега и да чукна на дърво надявам се да нямам!


Колегата Palio можеш ли да се сетиш от коя голяма верига бензиностанции си зареждал?
Всички знаем че в българския бензин има какви ли не боклуци....


Попаднах на тази статия от преди няколко години:
http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/16602-smesta-ot-benzin-i-etanol-uvrejda-dvigatelia/


Май цялата работа е за да подменяме по-често мотоциклети и автомобили.


Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2812



Ел. поща
« Отговор #10 -: септември 06, 2018, 12:58:06 »

От която и верига да зареждаш,все тая - всичкп идва от едно място ;)
П.с.
Мотора 2 седмици не го бях пипал - смърди на боя с лайна резервоара, но не съм забелязал разлика във вървежа
П.с.
Понеже колата я карам мКсимум веднъж в месеца, гледам поне на 2-3 излизания, да зареждсм свеж бензин + добавка (щпто тя пък е и на метан,та смятайте колко бензин изгарям с нея)
Активен
dirtlego
Ducater
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ducati Diavel; Harley-Davidson Night Rod; Yamaha FZ1N; Yamaha FZ8; Honda Hornet
Публикации: 488



« Отговор #11 -: септември 06, 2018, 17:24:24 »

Чета форумите на Дукати по света и гледам в Щатите много се оплакват от проблеми с fuel sensor-а. Масово бензина им е със съдържание над 10% процента етанол понеже царевица много и производството му е евтино.

Няколко души си направили експеримент с бензин без етанол и нямат никакви проблеми.

Активен
Страници: [1]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Мотори и E10 бензин

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.284 секунди с 20 запитвания.