Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 2 [3] 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Suzuki DR 350 старт от скрапа  (Прочетена 2181 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1526


7183168
Ел. поща
« Отговор #30 -: септември 10, 2018, 20:18:37 »

...Гроби аз част от хляба си го вадя с компютър, това вкарва ли ме в групата на ИТ-тата?!  Smile

Щом с клатикура си вадиш хляба - на границата си.
Останалата половина с истински труд ти дава шанс  Smile
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1526


7183168
Ел. поща
« Отговор #31 -: септември 13, 2018, 20:25:20 »

За кранчето точно вчера поръчах това:

https://www.ebay.co.uk/itm/401557948798

За съжаление в европа не намерих.
Целият кран е малко над 200лв иначе.
За този модел няма да е нищо по-различно, поне не драстично.

Днес се оказа, че ремонтият комплект е спрял на митница в UK.
Платих таксата и към момента себестойността на ремонта е 100лв.
Това е половината от себестойността на целият детайл от Миркат е случая.
Ако не беше спряло за мен лично щеше да е оправдана икономия.
В момента е набутване, въпреки, че е на половин цена.
Но не е цял детайл.

Та според случая поръчването на части по официалният канал, колкото и на пръв поглед да изглеждат скъпи не е задължително да е демонстрация на снобизъм Smile
Активен
madbatt
Чукча не моторист, чукча форумист!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: горска пръчка
Публикации: 742


Who can stop the Cop


« Отговор #32 -: септември 13, 2018, 22:37:45 »

Тва заради брекзита или?
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 4146



Ел. поща
« Отговор #33 -: септември 14, 2018, 00:03:22 »

Днес се оказа, че ремонтият комплект е спрял на митница в UK.
Платих таксата и към момента себестойността на ремонта е 100лв.
Това е половината от себестойността на целият детайл от Миркат е случая.
Ако не беше спряло за мен лично щеше да е оправдана икономия.
В момента е набутване, въпреки, че е на половин цена.
Но не е цял детайл.

Та според случая поръчването на части по официалният канал, колкото и на пръв поглед да изглеждат скъпи не е задължително да е демонстрация на снобизъм Smile
аз си го поръчах комплекта всяка гумичка поотделно и ми излезе 50 лева(оригинал) ма го поръчах в Кавазаки,щото преди това една от гарнитурките на краба беше леко по-голяма (ибей) и ми взе здравето.а така поръчвам по номер на рамата и да има някаква грешка,ще ида да им го навра,а иначе,къде да дира тоа китаец...па и те все еднакви
като казах все еднакви,се сетих един виц...ма си има тема за вицове,та там
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1526


7183168
Ел. поща
« Отговор #34 -: септември 14, 2018, 09:03:37 »

Ми сузуки единственото капутче дето продават отделно от целият кран е онова между кранчето и резервоара.

Иначе ремонтните комплети, които поръчах за карбовете на двата мотора простигнаха без митница, но тях ги шипнаха от UK.
На единият пише, че е мейднат в Жъпан а др. комплект е чист чайник.
Аз обаче ще диря на кой да го туря зимата някъде - никакво намерение нямам да разтурям карбове по време, когато може да се кара!
Нищо чудно и при мен да се окаже, че нещо не е по размер... Ще видим!
Активен
radko87
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ6n '11
Публикации: 77


Ел. поща
« Отговор #35 -: септември 18, 2018, 16:18:07 »

Здравейте,

Бях малко на почивка и съответно не съм влизал във форума. Днес обаче поработих по мотора. Предницата е разгобена, спирачките са свалени, двигателя е демонтиран, задния амортисьор, шарнира (swingarm-a), връзката между рамата, амортисьора и шарнира също (swingarm linkage).  Като цяло ми се струва, че съм го поразглобил Smile.




Като цяло положението е както очаквах. Дисковете са за смяна, повечето лагери са за смяна. Има 1-2 които  изглеждат като извадени от археологически разкопки. Въпроеки, че тоя мотор има доста гресьорки, май не са полвани в послените 5 години Smile

Лагерите на предницата за сметка на това имаха смазка. Май е някаква литиева грес, светла е и е гъстичка. Обаче  ми се струва че долния е бил без грес доста време, преди последното смазване.

Водача на веригата е дал фира преди години и малко е заорал в шарнира, но не е фатално.

Бях малко на нокти, понеже както се вижда на последната снимка, има леко изкривяване на предницата. Предишния собственик ми каза, че се е изтърсил в един коловоз. До колкото знам това е често срещано при този тип мотори и е причинено от разместване на коловете, тройниците и оста на предното колело. Нямах търпение да се прибера, и да пробвам да го коригирам. В нета открих, че се разхлабват болтовете на оста на предното колело и долния троиник и с натисната предна спирачка се натиска здраво предницата. После малко се намества като на колело.  Леко притеснен изпълних процедурата и  ми олекна като всичко си дойде на мястото.  Оказа се, че кърмата е рентал и не е изкривена. Много приятна изненада Smile

Докато бях на почивка не бездействах. Поръчах си стойка от един пич в bazar. За 60 лв. доста добре изглежда. Днес сутринта я взех от еконт като отивах към гаража. Като цяло ми харесва. А и цената ми се струва разумна.

Прочетох доста голяма част от упътването за подръжка на гроба и попаднах на супер готина тема в advrider.com. Оказа се че  DR350 S,SE са доста популярни в Америка.  В продължение на близо 12 години са се натрупали над 50 000 поста. Всичко от проблеми, модификации, взаимозаменяеми части и какво ли още не.  Прочетох половината докато  се мъчих на плажа и до басейна. Жената малко се разсърди, но  трябва да се правят жертви.  Примерно проблема с кранчето е често срещан и хората не го правят, понеже даиафрагмата, която пуска гориво, като  карбуратора създаде вакум в един маркуч се прецаква често и води до сериозни проблеми. Хоарата са открили некво кранче от Ямаха, което се болтва директно и е евтино..... Иначе си намерих ремонтен комплект в ебей за 24 долара
https://www.ebay.com/itm/Suzuki-DR-350SE-1990-1999-Fuel-Gas-Petcock-Repair-Kit-DR350SE-DR-350/401557948774?hash=item5d7eb80966:g:NLIAAOSwSCZbMPz~&vxp=mtr


Части в щатите има в изобилие. Цените са умерени. гледам че се предлагат цели китове с  всички лагери. Ремонтни комплекти за спирачните апарати за по 20-30 долара. Братята китайци предлагат ремонтни комплекти за карбуратора за 10$.

Около 150-60$ пък вървят комплект ковано бутано със сегменти и всички нобходими гарнитури ... https://www.ebay.com/itm/WISECO-TOP-END-PISTON-KIT-Fits-Suzuki-DR350-DR350SE-DR350S-/231995657772


Като цяло чаркове има, но не и в Европа. На острова има разни неща, но цените рядко са добри.

За щастие имам познати отвъд океана и планирам да направя списък с всичко необходимо. После да  пращам към адреса на мойте хора и като се събере всичко или ще ползвам ggbg или с друг куриер към БГ.

Писах и на представителя на сузуки в София, ма те дори не си направиха труда да ми отговорят. Ще им звъня по-натам като имам точен списък с какво ми трябва.

За сега ми се струва, че положението не е зле.  След доста четене и гледане на клипчета, установих, че мойте пластмаси са в доста добро здраве и не са изгоряли. Ще се опитам да ги възстановя и ако не стане, чак тогава ще прибегна към подмяна.

В момента издирвам фирма, предлагаща прахово боядисване. Гледах отзиви за deia53, но се оказа, че не работят вече. Имам списък с разни други и ще звъня на ред.

Ще съм ви много благодарен, ако препоръчате някой бояджия. Така или иначе резервоара ще трябва да се боядиса а има и малко  хлътване, което не ми е по силите. Поръчах винилови стикери, които след това да му пидадат същия вид.

Следващите стъпки:
1) измиване и обезмасляване на всичко
2) Боядисване


След това ще почна да ревизирам всеки възел и да търся каквото е необходимо за възраждане (спирачните апарати, помпите, карбуратор, двигател). Ще почна с двигателя и карбуратора, понеже те с по сериозни.

Доста се ентусиазирах. Голям кеф ми носи този проект.

Сега относно коментарите за цената, има ли смисъл и т.н.  ще кажа само, че целта е да се забавлявам. Това е хоби и няма как да е практично или икономически изгодно.  Искам ниско технологичен мотор, който да мога да поправям сам. Напълно съм наясно, че е икономически неизгодно това начинание, че мотора е спрян от производство преди 20 години, че е морално остарял и за парите, които ще налея в него мога да си взема съвременна машина в добро състояние.

Ще постна и пълен списък с покупките и цените им по някое време, за да следим как е бюджета. Все пак кефа има цена Smile


 

 
« Последна редакция: септември 18, 2018, 16:20:11 последно от radko87 » Активен
PULSE
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KX250, BANDIT 1200, Aprilia Atlantic 500
Публикации: 518


Ел. поща
« Отговор #36 -: септември 18, 2018, 16:44:48 »

Темата ти е суперска! Дръж тоя дух и си прави кефа. Ако няма да го караш тоя мотор, следващия му собственик ще е доста доволен...макар и почти невъзможно да вземеш парите които ще набиеш Smile
Активен
radko87
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ6n '11
Публикации: 77


Ел. поща
« Отговор #37 -: септември 18, 2018, 16:56:47 »

Ъпдейт от последните минути. Говорих с http://pesakostrui.com/ . Доста информация ми дадоха, казаха, че . биха могли да обезмаслят евентуално  масления резервоар и да боядисат всичко. Могат да се справят с почистването, обезмасляването и т.н.  Доста опции ми изредиха, за жалост съм пълен лаик и не мога да преценя кое е по-добре. Предложиха да занеса всичко при тях и те ще ме консултират. Предлагат и поцинковане на елементите от стомана преди боядисването, но ми каза че било малко прекалено. Ако съм изкал ще го направят. Мислите ли че има смисъл за рамата? Дадоха ми ориентировъчна цена за някакъв мотор дето са правили преди време ~ 200 лв. но е имал и калници и др елементи.

Дайте малко съвети ако сте наясно. Има ли нещо специфично при тоя тип покритие ? Дебелина на слоя, тип боя ? Някакъв вид основа  и поготовка ?
Активен
pe6o74
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 336


« Отговор #38 -: септември 18, 2018, 21:21:29 »

Пак ти пиша : Лилавата ти рамка няма нужда от никакво боядисване , а от ИЗМИВАНЕ . По-хубава , качествена и трайна от оригинала - НЯМА да стане ! Боядисай си багажника и подрамата , която е под калника . Може и разни други дреболии - като степенки и други по твое осмотрение . Наблегни на техническата част .
Активен
radko87
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ6n '11
Публикации: 77


Ел. поща
« Отговор #39 -: септември 18, 2018, 21:49:24 »

Пак ти пиша : Лилавата ти рамка няма нужда от никакво боядисване , а от ИЗМИВАНЕ . По-хубава , качествена и трайна от оригинала - НЯМА да стане ! Боядисай си багажника и подрамата , която е под калника . Може и разни други дреболии - като степенки и други по твое осмотрение . Наблегни на техническата част .

И миналия път прочетох съвета ти. За мен количеството ръжда, пробила и превзела ключови места е просто непоносимо. Направо ми боде очите.


 За това ще последва сваляне на ръждата и пребоядисеа. Интересно ми е защо смяташ, че 20 години по-късно професиалнални бояджии със съвременна тейника и материали няма да постигнат по-качествен резултат?
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1526


7183168
Ел. поща
« Отговор #40 -: септември 18, 2018, 22:05:23 »

Защото технологията на така наречените съвременни "професионални" бояджии не може да се доближи до фабричната такава.
Освен това основата на тази технология не е IT, тоест това, което е направено сега няма как да е нито по-модерно нито по трайно  от предишната.
Дори да игнорираме фактът, че в съвременната "трайно" е абсолютен антипод.
Активен
radko87
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ6n '11
Публикации: 77


Ел. поща
« Отговор #41 -: септември 19, 2018, 18:36:49 »

Днес гледах цените на лагерите. Тия в ebey понякога не познават парите Smile  Цените на китовете са поне 2х на тези в търговската мрежа( ако се поръчват примерно през http://www.lagerite.com/.) Предплагам че и по-добри цени има.


Примерно за предното колело  размерите са

Front wheel bearings and seals for 1997 - 1999 Suzuki DR350 models and 1998 - 1999 Suzuki DR350 SE models
6003: 17 mm ID × 35 mm OD × 10 mm width (2 of these bearings are required) SPN# 08123-60037
Seal: 23 mm ID × 35 mm OD × 6 mm width (1 of these seals is required - brake caliper side only) SPN# 09284-23001


Кит от ебей https://www.ebay.com/itm/ALL-BALLS-FRONT-WHEEL-BEARING-KIT-FITS-SUZUKI-DR350SE-1998-1999/400740586620  горе долу 38 лв с доставка

http://www.thisoldtractor.com/dr350_wheel_bearings_and_seals.html

Тоя лагер 6003 по нашите земи на SKF е към 10 кинта http://www.lagerite.com/index.php?art_num=6003+2RS&sized1=0&sized=0&width=0
Семеринга е 1.20лв.  http://www.lagerite.com/ceni/64-12425/-%D0%A1%D0%95%D0%9C%D0%95%D0%A0%D0%98%D0%9D%D0%93%2023X35X7%20WAS.html

Демек 10.80 х2 + 1.20 = 22.80 лв.

Китове йок, ще се търсят един по един и ще ги купя от обикновен магазин за лагери.





Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2065



« Отговор #42 -: септември 19, 2018, 21:50:38 »

Да купуваш афтърмаркет лагери и семеринги кит от масови размери е странно. От Щатите още по-странно. Има сигурно 20 мотора с 6003 лагер и семеринг с тоя размер, примерно DRZ-400 е със същия мисля, а кит ще си намериш и по-близо, без да се налага да плащаш доставка от щатите, ДДС и мита. Китовете със сигурност не са евтини. Оригинален Сузуки семеринг е 6, 7 евро. В Европа, от където може да дойде за без пари и по-бързо. Качествени лагери се купуват без проблем от тук, за семерингите не знам, ама точно тия не са някаква драма, сменят се за 15 минути.
Активен
radko87
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ6n '11
Публикации: 77


Ел. поща
« Отговор #43 -: септември 20, 2018, 00:03:11 »

Да купуваш афтърмаркет лагери и семеринги кит от масови размери е странно. От Щатите още по-странно. Има сигурно 20 мотора с 6003 лагер и семеринг с тоя размер, примерно DRZ-400 е със същия мисля, а кит ще си намериш и по-близо, без да се налага да плащаш доставка от щатите, ДДС и мита. Китовете със сигурност не са евтини. Оригинален Сузуки семеринг е 6, 7 евро. В Европа, от където може да дойде за без пари и по-бързо. Качествени лагери се купуват без проблем от тук, за семерингите не знам, ама точно тия не са някаква драма, сменят се за 15 минути.

Мдам. Това е и моя извод.

През следващите 2-3 седмици съм командировка, така че няма да има прогрес.
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1526


7183168
Ел. поща
« Отговор #44 -: септември 20, 2018, 13:36:45 »

Предвид проекта, който си започнал тази фирма мисля, че ще ти бъде полезна:

http://www.ewertlak.com

Това се доближава максимално до условията на една фабрика.

Мога да ти покажа снимки на джанти, две от комплекта са почиствани с песъкострий, боядисвани и "печени" в камера.
Както трябва но не в Еверлак.
След 5 години обработваните изглеждат значително по-зле от тези с оригиналното покритие.
Пък джантите са от W126 (пура) - смятай на колко години са!

Сега винаги може да се каже, че не са направили нещо както трябва тук но истината е, че няма начин да се направи по-добре от фабричните покрития.
В твоят случай е ненужно но не исках да го казвам за пореден път ;)
Активен
Страници: 1 2 [3] 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Suzuki DR 350 старт от скрапа

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.3 секунди с 21 запитвания.