Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Настройка на карбуратор от първо лице
Страници: 1 [2] 3 4 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Настройка на карбуратор от първо лице  (Прочетена 2243 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
tzssv
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF-R6 RJ03
Публикации: 4570



Ел. поща
« Отговор #15 -: април 19, 2018, 09:30:37 »

Кажете нещо за карбураторите с throtle position sensor. Например каква роля играе този сензор спрямо изходната му позиция. Да кажем свалям го от краен карбуратор, не знам под какъв ъгъл точно е бил и го слагам обратно в друга позиция. Как ще се отрази това?
Активен
mikluho
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha V-max 1200
Публикации: 321


Vmax owner


« Отговор #16 -: април 19, 2018, 09:36:25 »

За мен ще е интересно да поговорим за симптоматика при проблемни /разцентровани/ карбуратори.
 Пукане в ауспуха на празен ход.
 Разлика в температурата на изходящите колектори, до колко е ОК?
 Проблемни мембрани. Спукани или вече не толкова еластични.
 Разлика в цвета на свещите. Кой цвят е показател за правилната горивна смес.
 Какви октанови числа са ОК за модели мотоциклети оборудвани с карбуратори?
 Нестабилни обороти в летните жеги.
 Некачествени горива и до какво води употребата им.
 
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1798


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #17 -: април 19, 2018, 10:12:36 »

За мен ще е интересно да поговорим за симптоматика при проблемни /разцентровани/ карбуратори.
 Пукане в ауспуха на празен ход.
 Разлика в температурата на изходящите колектори, до колко е ОК?
 Проблемни мембрани. Спукани или вече не толкова еластични.
 Разлика в цвета на свещите. Кой цвят е показател за правилната горивна смес.
 Какви октанови числа са ОК за модели мотоциклети оборудвани с карбуратори?
 Нестабилни обороти в летните жеги.Тук това по-скоро трябва да се отнесе към запалителна система и в частност СВЕЩИ  Very Happy
 Некачествени горива и до какво води употребата им.
И за мен  Smile настанявам се .......


« Последна редакция: април 20, 2018, 14:49:32 последно от KokoVmaxa » Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 827



« Отговор #18 -: април 20, 2018, 12:01:26 »

, но на карбуратора имаме винт който пуска бензин и който като е завит до край пуска 0мл, като е развит на 5 оборота - пуска 5мл. и нагоре колкото и да го развиваме все ще са си 5мл.


Приемаме обяснението за вярно, но на практика регулираш въздуха, който влияе на дебита на бензин
« Последна редакция: април 20, 2018, 12:41:46 последно от SimonX » Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 827



« Отговор #19 -: април 20, 2018, 12:35:12 »


Мотора се пали
Загрява до работна температура
Нагласят му се оборотите на 1200-1300 от винта за оборотите
Винта за горивната смес се намира на входа на карбуратора (въздух минава)
Завива докато на мотора не му паднат максимално оборотите (като се завива - спира въздуха, горивната смес става богата, оборотите падат), след което леко започва да се развива докато мотора не спре да си вдига оборотите. В момента в който двигателя спре да се влияе от винта се спира да се върти
Нагласят се пак оборотите на 1200-1300 от винта за оборотите
и след това винта за горивна смес се завива с половин оборот - това обогатява горивната смес леко.
След което се нагласят пак оборотите на 1200-1300.
И това е!


 Very Happy


Това е неточно, завит до край спираш въздуха който пулверизира бензина, на практика обедняваш сместта.Разгледай картинката в предния пост. Дори в мануалите на руските мотопеди е описан същия реглаж, търси се най-високия оборот, после от винта за ниски обороти се донамаля.

Аз никога не съм долавял разлика в оборотите, сееба у глухаря!
Последно обиколих квартала три пъти за да намеря комфортна стойност...
« Последна редакция: април 20, 2018, 12:42:46 последно от SimonX » Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4185



« Отговор #20 -: април 20, 2018, 16:23:46 »

Това е неточно, завит до край спираш въздуха който пулверизира бензина, на практика обедняваш сместта.Разгледай картинката в предния пост. Дори в мануалите на руските мотопеди е описан същия реглаж, търси се най-високия оборот, после от винта за ниски обороти се донамаля.

Аз никога не съм долавял разлика в оборотите, сееба у глухаря!
Последно обиколих квартала три пъти за да намеря комфортна стойност...


Да се разберем първо кое е бедно и кое богато.

Повече бензин - богато
Повече въздух - бедно
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1021



Ел. поща
« Отговор #21 -: април 20, 2018, 20:58:27 »

Приемаме обяснението за вярно, но на практика регулираш въздуха, който влияе на дебита на бензин



На примерната схема е даден карбуратор на който винта за реглаж на горивната смес намалява и увеличава количеството въздух който отива към емулсионната тръба - завит до край = малко въздух към фиксирано количество бензин ( богата смес )
-развит до край = много въздух към същото количество бензин (бедна смес)

Това е неточно, завит до край спираш въздуха който пулверизира бензина, на практика обедняваш сместта.Разгледай картинката в предния пост. Дори в мануалите на руските мотопеди е описан същия реглаж, търси се най-високия оборот, после от винта за ниски обороти се донамаля.

Аз никога не съм долавял разлика в оборотите, сееба у глухаря!
Последно обиколих квартала три пъти за да намеря комфортна стойност...


разгледах я и си прав, че от там влиза въздух който пулверизира бензина, но в съответния случай се получава ситуация която бях дал като пример със спуканата сламка. Пиеш от спукана сламка и не пиеш чист сок, а пиеш сок с балончета. Ако запушиш дупчицата с пръст (все едно е завит до край винта за въздуха) сламката се изпълва със сок, махаш пръста (отвиваш винта) и започва да навлиза в сока въздух.

ако не долавяш разлика в оборотите докато го въртиш, явно или сместа е много бедна или много богата
« Последна редакция: април 20, 2018, 21:05:40 последно от HondaPBR125 » Активен
mikluho
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha V-max 1200
Публикации: 321


Vmax owner


« Отговор #22 -: април 21, 2018, 07:12:26 »

По голяма част от мотоциклетите имат динамична настройка /корекция по карб. при работещ двигател/ само на количеството постъпващ бензин при празен ход и корекция на дросел-клапа.
 Прецизна настройка на количеството бензин на празен ход би следвало да се коригира с газ анализатор , но въпроса е колко от мотоциклетите имат самостоятелен ауспух за всеки от цилиндрите или са с общ карбуратор /за 2,3,4 и 6 цилиндрови/
 Основно правило за корекция на горивната емулсия на празен ход при наличие на винт за въздух и винт за бензин е
 1. при завиване на винта за горивото се търсят максимално ниски и стабилни обороти
 2. развиване на винта за въздух до достигане на стабилни максимални обороти

Стъпки 1 и 2 се повтарят до достигане на препоръчителни обороти на празен ход.
Всичко това при предварително регулирана дросел-клапа по предписание.

При мотоциклетите самата настройка е малко по различна. Първо се синхронизират карбуратори /корекция на дросел-клапи на цилиндри за постигане на еднакво под налягане в колектора преди всеки цилиндър/
След това се коригира количеството на бензин за празен ход за всеки цилиндър като е прието да се броят броя развивания на винта /между 1.5 и 2.5 оборота при повечето модели/ Уеднаквяването на позицията на тези винтове би трябвало да гарантира равномерна работа на двигателя.
 Колко трябва да са развити или навити тези винтове е въпрос на практика и умения на държащия отвертката  Very Happy Има доста грамотни момци за които миризмата на изгорелите газове е показател за качеството на горивната смес.

И всичко това  при чисти карбуратори, добри свещи и кабели, чист въздушен филтър , захранване 13-14.5V и двигател с нормална работна температура.
Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 827



« Отговор #23 -: април 22, 2018, 22:08:39 »


Да се разберем първо кое е бедно и кое богато.

Повече бензин - богато
Повече въздух - бедно
Забрави за повече въздух, т'ва не е турбо.
Въздуха е функция на диаметъра на карба, във всички случаи гласиш бензина.
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4185



« Отговор #24 -: април 22, 2018, 22:32:29 »

  говорех за повече бензин/въздух от "пИрфектното" съотношение
ама и това за въздуха и карба не съм много съгласен
ко става кат сложа един "спортен" филтър?диаметъра на карба си е същия, ама дали е пак толко въздуха
Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 827



« Отговор #25 -: април 22, 2018, 22:34:51 »

Заеби сламката, представи си чешмата в парка със струя нагоре, и един идиот със спрей със сгъстен въздух и чаша в ъгъла на чешмата. Задачата е да намали въздуха , за да почне да пълни чашата, като спре въздуха , в случая ако затегне винта, сместа обеднява. Ако го развие, да пусне макс въздух, пръска извън чешмичката. Ако иска да регулира количеството на водата - пробива по- голяма дупка, в нашия случай - диаметъра на жигльора. Има карбове дето може да се регулира и нивото в поплавъковата камера, и то е свързано с количеството на бензина през малкия жигльор.

На някои мотоциклети, заводски, този винт е позатегнат, обеднен и пломбиран с цел екология. На оборот и половина. първата стъпка при джетването на карб е да се махне пломбата и да се развие половин оборот. След това се започва с филтри, ауспуси, жигльори.

Аз повече няма да се включвам. Желая да ти коригирам заблуждението, но не на всяка цена.
Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 827



« Отговор #26 -: април 22, 2018, 22:37:50 »

  говорех за повече бензин/въздух от "пИрфектното" съотношение
ама и това за въздуха и карба не съм много съгласен
ко става кат сложа един "спортен" филтър?диаметъра на карба си е същия, ама дали е пак толко въздуха

Това е максимума което можеш да направиш.
Да отвориш карба и ауспусите. Не му вкарваш повече въздух, просто стандартния филтър леко го свива.
Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 827



« Отговор #27 -: април 22, 2018, 22:55:11 »

Можеш да регулираш въздуха! Само да го намаляш, за нещастие Smile
У Вартбург карба е двукамерен, втората клапа отваря на даден ъгъл след първата.
Малко въздух малко бенз, гони се икономия.
На Африката оригинално в Швейцария я продават с тапи в карбовете за по-малка мощност, респ по-нисък данък.
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1798


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #28 -: април 23, 2018, 09:23:59 »

 Sad Sad Sad Sad Sad Sad
 To верно вече разбирам , защо виждам такива Тотално "Новаторски" изпълнения по Карбураторите които ПРИИЖДАТ в Сервиза  Surprised Smile Surprised
Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 827



« Отговор #29 -: април 23, 2018, 15:07:05 »

Важно е да бъдат настроени на "тихи обороти", заеби другото...
Активен
Страници: 1 [2] 3 4 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Настройка на карбуратор от първо лице

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.284 секунди с 22 запитвания.