Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилМарки, Модели и новините за тях (Модератор: Ice_queen^^)Тема: Електрическите мотоциклети...
Страници: 1 [2] 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Електрическите мотоциклети...  (Прочетена 4045 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #15 -: април 11, 2018, 10:32:48 »

Е, аз нали за самоделки говоря. Surprised Що се смееш тогава все едно съм казал няква велика глупост? Surprised

...Не е проблем човек сам да си направи конверсията, стига да не е манекен де. Изобщо не е сложно, а и има много информация в нета. Ел.мотори се продават. Вярно не струват 5лв. но не е нещо недостижимо. На мен лично най-много ми допада варианта с ел.мотор, присаден към скоростна кутия. Редукцията позволява поддържане на по-висока скорост и същевремено повече мощност при старт.

Значи нищо смешно няма. Модерните мощни електромотори са скъпи. Конверсия може да се направи с подходящ подръчен мотор. Проблема е, че не ми хрумва мотор от какво би бил подходящ?
« Последна редакция: април 11, 2018, 10:39:47 последно от ЧЕФО » Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1052



Ел. поща
« Отговор #16 -: април 11, 2018, 11:04:06 »

Е, аз нали за самоделки говоря. Surprised Що се смееш тогава все едно съм казал няква велика глупост? Surprised

Значи нищо смешно няма. Модерните мощни електромотори са скъпи. Конверсия може да се направи с подходящ подръчен мотор. Проблема е, че не ми хрумва мотор от какво би бил подходящ?

аз също съм го мислил и единственото нещо което ми се вижда подходящо което може да се намери навсякъде е от пералня... пералните са с инверторен мотор за да може без предавка да върти и бързо и бавно и наляво и надясно. Стига да се отиграе инвертор който да го управлява - мисля, че това ще е най-евтината и лесна комбинация
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #17 -: април 11, 2018, 11:48:56 »

И кво, в града го джиткаш на предпране, а на магистралата го пускаш на центрофуга, тъй ли? Smile Smile Smile И да те намокри дъжда все тая, пускаш на сушилня. Smile Smile Smile Като го караш не трябва да смесваш цветно и бяло? Smile  

То хубаво, ама те са големи тия мотори бе. Дали ще се събере? А не бяха ли и слабички, дали вариатора ще е достатъчен? На едното клипче, дето постнах, мотора е доста малък, ебаси! Не вярвам да е много мощен.


Едит:
Базикаме се тука, ама аз имам самоделен циркуляр и самоделен настолен ъглошлайф с двигатели от прахосмукачки. Режат всичко. Самоделките дават голям кеф. Very Happy
« Последна редакция: април 11, 2018, 12:13:23 последно от ЧЕФО » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 595



« Отговор #18 -: април 11, 2018, 13:16:53 »

Преди много години един руснак беше направил картинг на сина си със стартер от ЗиЛ. Вдигаше към 50 - 60 км/ч.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #19 -: април 11, 2018, 13:51:13 »

Аз май намерих отговор на въпроса. Трябв да го проуча по-подробно.

https://youtu.be/IKqy3rRWJQE
Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1425



WWW
« Отговор #20 -: април 11, 2018, 13:58:15 »

Мислил съм си за стартер, но не знам как ще му се отрази продължителната работа.

Вероятно ще е нужна сериозна преработка за да се получи нещо смислено от стартер...  (в оригиналния си вид, те просто не са проектирани да работят продължително и тн...)


На едното клипче, дето постнах, мотора е доста малък, ебаси! Не вярвам да е много мощен.

Най мощния ми RC модел е безчетков 3.5т (навивки) клас 540 е 630W  (а има и доста по сериозни двигателчета в същия клас 2.5Т примерно, или пък клас 550 което е с вал 5мм и леко удължен корпус)
размери на 540-ката:


С подобни електромоторчета са оборудван електрическите скейтбордове/тротинетка и тн... (там обаче масово се използват outrunner-и заради повечкото въртящ момент)
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #21 -: април 11, 2018, 14:56:03 »

И ся ако обясниш що е туй аутрънер и има ли почва у нас цена няма да имаш.

Мисля си, че ако искаме прилично представяне мотира трябва да е киловат. Пробвал съм ел.велосипед 250w и не става за нищо, умрял кон. 500w е по-добре, но мисля, че още трябва. А и скутера е по-тежък от велосипед.

Но го има и момента с консумацията и пробега.
« Последна редакция: април 11, 2018, 14:59:33 последно от ЧЕФО » Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1425



WWW
« Отговор #22 -: април 11, 2018, 15:31:05 »

И ся ако обясниш що е туй аутрънер и има ли почва у нас цена няма да имаш.


Несъобразих....  трябваше да напиша външен ротор (голямата далавра е че можеш и да имаш повече полюси, просто защото има повече място в този си вид електромотора).




Ако загледаш (по по по..) предишния ми пост за Rotomax, те са точно така... върти се външаната част на електромотора и магнитите са там (външен ротор).
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #23 -: април 11, 2018, 15:48:56 »

Ааа, ясно. Ся като го обясни и чак се чудя що сам не се сетих. То си е съвсем разбираемо на английски, ама на.
Брат тва, кой знае колко ще струва. То не е проблема да даде човек опарите, ама никога не си сигурен какво точно ще се получи на края и може да се окаже, че си дал един джоб пари за тоя дето духа. Аз за туй си мисля, че трябва да се експериментира с евтинджоси, пък после като докажеш емпирично какви параметри са ти нужни, може и с купешки да замениш. Тъй си мисля, не знам. Surprised
« Последна редакция: април 11, 2018, 15:51:07 последно от ЧЕФО » Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1425



WWW
« Отговор #24 -: април 11, 2018, 16:10:44 »

Аз за туй си мисля, че трябва да се експериментира с евтинджоси, пък после като докажеш емпирично какви параметри са ти нужни, може и с купешки да замениш. Тъй си мисля, не знам. Surprised

Ами реалноста е такава че може да го направиш да се движи криво ляво за теста... (или направиш макет в мащаб) но също така е и факт че за да вземеш хубава полимерка (по точно купчина полимерки) дето да може да дърпаш стотици ампери от тях без да се запалят или надуят и без да им се съкрати живота си трябва сериозна сума (масово се използват 18650 клетки на реномиран производител). Разбирасе може и "меки" да се използват (май излиза малко по евтино обаче пак една хубава полимерка е сумати пари...) общо взето най скъпите неща са батерия и ефективен контролер....   



това 6S ще рече че вътре са 6 елемента/клетки по 4.2волта на пълен заряд

a за C рейта ще го препиша че ми е по лесно:

A C-rate is a measure of the rate at which a battery is discharged relative to its maximum capacity. A 1C rate means that the discharge current will discharge the entire battery in 1 hour. For a battery with a capacity of 100 Amp-hrs, this equates to a discharge current of 100 Amps.

тааа... ако си напише добре домашното човек нещата могат да станат още от първия път, въпрос на малко сметки и повечко пари.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #25 -: април 11, 2018, 21:17:48 »

Да, съгласен съм с теб, но аз лично съм доста бос в тази област. Мога да го изработя перфектно, но не знам какви елементи да подбирам. Това е и главната причина само да си говоря и нищо да не предприемам. Не се чувствам сигурен. Трябва да се образовам повечко по темата. За жалост покрай мен няма експерти в тази област. Търся в нета да си открадна на готово подбрана конфигурация. Сиреч някой на който му се е получило и споделя какви елементи точно е ползвал. За сега тоя пич с картинга задвижван от алтернатор ме заинтригува.
« Последна редакция: април 11, 2018, 21:20:19 последно от ЧЕФО » Активен
бат Ицо
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: V-Strom, X-Max
Публикации: 1320


пастафариански моТурист


« Отговор #26 -: април 11, 2018, 21:29:34 »

Това преди всичко е софтуерен проект. За радост от години вече има достъпни DSP-та с необходимите библиотеки за да се направи моторетката хем да върви, хем да харчи малко и като спира да акумулира енергията, която да ползва после при старта.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #27 -: април 11, 2018, 21:36:48 »

Ееее, тук ме изгуби. Хал хабер си нямам в тая област.
Активен
ai siktir
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: много мощен
Публикации: 418


« Отговор #28 -: април 11, 2018, 22:32:48 »

Мотора има пълен въртящ момент и на 1 оборот и на 10000 оборота и няма нужда от скоростна кутия която да държи оборотите в оптимални  Very Happy

Това твърдение до голяма степен е вярно (като цяло - без да навлизаме в подробности), но само за да се обясни кратко, ясно и образно на широката публика какво може един електродвигател в сравнение с ДВГ (дв.вътр.горене) и дотам се приключва с неговата вярност, т.е. подходящо е за маркетингови цели, в което няма нищо лошо с изключение на това, че не е пълната истина.

Да не задълбаваме, че моженето е и в резултат и на разпределението на масите (при Tesla S например), че има съвременни ДВГ с по 1000 Нм от обороти на празен ход, но никой от тях не тежи 32 кг, най-високата му точка не е малко по-високо от диференциала, че и да е разположен на най-подходящото за ускорение място - ЗАД задната ос (питай Порше).



Редуктор и диференциал
- диференциалът позволява на две колела да се въртят с различна скорост
- редукторът позволява на колелата да се въртят със скорост различна от скоростта на въртене на вала на двигателя

При Tesla S например редукторът редуцира в съотношение 10:1 (приблизително), при 18 000 оборота на двигателя, към колелата се предават 1800 оборота, след 6.20 се обръща внимание на редуктора:





Brammo мотоциклетите имат и скоростна кутия с 6 предавки
Във Formula E, за която тази година мисля, че е 4-та, една част от автомобилите бяха (за в момента не знам) с по 4, 3 и 2 скорости.

Ето още една очевадна редукция, верига с 2 пиньона:


Като заключение - без скоростна кутия може, но без редуктор едва ли.
Да кажем "Максимален въртящ момент във всички обороти" - за потребителя добре (особено за русите), но ако задълбаем да кажем например за един асинхронен 3-фазен (какъвто е на Tesla) - тотална глупост.

По-приемливо е да се каже, че имат вискок въртящ момент в широк оборотен диапазон спрямо един двг, могат да потеглят от 0 обороти, двг не може.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2065



« Отговор #29 -: април 11, 2018, 22:42:55 »

Преди време бях загледал един проект, ама като видях цената на управлението на електромотора изпищях на глас и затворих прозореца на браузъра. Евтино няма. Мотори се намират евтини, около мен се търкалят доста 18650 елементи, ама само това не е достатъчно.
Активен
Страници: 1 [2] 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилМарки, Модели и новините за тях (Модератор: Ice_queen^^)Тема: Електрическите мотоциклети...

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.374 секунди с 20 запитвания.