Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилМарки, Модели и новините за тях (Модератор: Ice_queen^^)Тема: Електрическите мотоциклети...
Страници: [1] 2 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Електрическите мотоциклети...  (Прочетена 3366 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
IBenchev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: XX
Публикации: 212



« -: април 04, 2018, 22:02:07 »

...и темата за тях.

Например: http://www.energicamotor.com/

С голямо удоволствие бих карал едно такова возило.



200 Nm звучат доста примамливо!
Активен
Георги Петков
Жоро
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6 Fazer 2004
Публикации: 422



Ел. поща
« Отговор #1 -: април 05, 2018, 08:58:09 »

Звучат примамливо ама тия цени са в космоса малко...
Ако си вземеш нов с ДВГ и електрически след колко хиляди километра ще си на далавера от този на ток... да не говорим, че тук няма никаква инфраструктура.
Да не говорим, че 99% от хората си взимат моторетката, за да се кефят на звука.
Не е лоша идеята, но по-добре електрификацията да си остане за коли и камиони.
Мое мнение.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #2 -: април 05, 2018, 09:11:17 »

Що бе? За ежедневна градска употреба са си супер. Да, цената наистина не е изгодно, но това е едва началото. След 10-тина години цените ще са нормални. Освен това има и много успешни конверсии на мотоциклети от конвенционален двигател към електродвигател. Не е проблем човек сам да си направи конверсията, стига да не е манекен де. Изобщо не е сложно, а и има много информация в нета. Ел.мотори се продават. Вярно не струват 5лв. но не е нещо недостижимо. Мен лично най-много ми допада варианта с ел.мотор, присаден към скоростна кутия. Редукцията позволява поддържане на по-висока скорост и същевремено повече мощност при старт.
« Последна редакция: април 05, 2018, 09:14:41 последно от ЧЕФО » Активен
Георги Петков
Жоро
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6 Fazer 2004
Публикации: 422



Ел. поща
« Отговор #3 -: април 05, 2018, 12:15:09 »

https://fakti.bg/technozone/294844-bambukov-motociklet
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 518



« Отговор #4 -: април 05, 2018, 13:29:03 »

Нали една от идеите на ел. мотора е да се олекоти и опрости превозното средство, като си запази и дори повиши КПД-то. В този ред на мисли ми се струва, че един редуктор би утежнил конструкцията и забавил ускорението. Като ти трябва по-висока скорост или ускорение, слагаш подходящ ел. мотор, който ги постига без редуктор и без загуба на време за превключване и т.н.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #5 -: април 05, 2018, 16:52:52 »

Не е така. На практика като сметнеш предавателните числа така, че да имаш добър старт, се оказва, че максималната ти е паднала. Там се намесва скоростната кутия. Ти в града можеш да си караш само на първа, или само на втора цял ден, а извън града можеш да си караш само на четвърта, или само на шеста. Можеш да сваляш само когато ти трябва повече ускорение за изпреварване. Скоростите не ги сменяш като нашите мотори. Те са по-скоро режими на работа. Проблема е, че ако сложиш достатъчно мощен мотор, който без редуктор да прави достатъчно добър старт и същевремено при такова предавателно число, че да има добра максимална скорост, то тоя мотор ще изисква сериозно захранване, което не можеш да подсигуриш. За това редуктора решава проблема с доста по-малък мотор. На първа предавка има добър старт, а на шеста предавка има висока скорост.
« Последна редакция: април 05, 2018, 17:34:54 последно от ЧЕФО » Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1421



WWW
« Отговор #6 -: април 05, 2018, 17:44:21 »

Не е така. На практика като сметнеш предавателните числа така, че да имаш добър старт, се оказва, че максималната ти е паднала. Там се намесва скоростната кутия.

Пропускаш нещо важно, с новите модерни контролери вече дори безчетковите електродвигатели могат да имат различно "предварение" и точно това позволява на Теслътъ да няма скорости...   разбирасе все пак имат някакъв лимит, но като цяло с промяна на предварението можеш да регулираш в изключително голям диапазон въртящия момент и оборотите на електродвигателя.

Като цяло последните поколения сензорни безчеткови електродвигатели са "голяма работа" , кеф ти ниски обороти и голям въртящ момент, кеф ти високи обороти....
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #7 -: април 05, 2018, 18:28:48 »

Супер, но аз говоря за самоделки, а най-добрите, които съм виждал в нета са със скорости. Да не забравяме и цената на самия мотор. Предполагам, че тия модерните са доста по-скъпи. Аз се чудя от какво ли би могъл да се ползва мотор за самоделка? Имам предвид да излезе евтино.

Едит:
В нета бях гледал клипче за един скутер с конверсия. Мотора го закачиха през вариатора. Получи се много добре с тази автоматична редукция. Скутера си тръгва мъжката и после е бърз, а не се влачи като умрял.
« Последна редакция: април 05, 2018, 18:30:47 последно от ЧЕФО » Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1421



WWW
« Отговор #8 -: април 05, 2018, 18:38:53 »

Аз се чудя от какво ли би могъл да се ползва мотор за самоделка? Имам предвид да излезе евтино.

Може да се иползва ел двигателче за голямо мащабен модел (нещо от типа на Turnigy RotoMax) не бих ги нарекъл точно евтини... но  понякога изкачат 2-ра употреба евтини.

Другото което ми идва на ум е да се използват hub motor (има мощности от порядъка на +2kw, и са интересни ценово)

Най скъпото в цялата работа ще е батерията... освен ако разбирасе нямаш достъп, време и нерви до употребявани/повредени стари батерии от лаптоп и да ги изкормиш и селектираш елементите с останал живот в тях.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #9 -: април 05, 2018, 18:40:02 »

Ето един проект с по-голям мотор и редукция през вариатор.

https://youtu.be/tTOVSCb4ADY

https://youtu.be/rjp2xI3MIqU

https://youtu.be/L7enAil8PZg

А ето и с по-малък мотор и редукция през вариатор.

https://youtu.be/WKAPwFplw_k

Гледам, че се получава с доволно малки по габарити мотори.

https://youtu.be/1y5w-9gPr4c
« Последна редакция: април 05, 2018, 18:49:44 последно от ЧЕФО » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #10 -: април 05, 2018, 18:52:46 »

Абе, от доста време ми се върти идеята да преработя някой скутер. Намират се много хубави скутери с окотени мотори за без пари. Ама не ми се наливат пари за глупости, та нещо се назландисвам. Търся евтини варианти. Малко съм бос от към електрическата част. В смисъл мога да го изработя, но не мога да преценя какви елементи да ползвам, а избора е голям. Ще ми трябва гуро.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 518



« Отговор #11 -: април 10, 2018, 11:25:48 »

Ами то си има от години заводски ел.скутери, които на външен вид са си досущ като тези с ДВГ. Наистина при тях най-големият проблем е батерията. Докато не ги направят евтини за подмяна, с голям пробег и минимално време за пълно зареждане, нямат шанс да им стана фен.

Пропускаш нещо важно, с новите модерни контролери вече дори безчетковите електродвигатели могат да имат различно "предварение" и точно това позволява на Теслътъ да няма скорости...   разбирасе все пак имат някакъв лимит, но като цяло с промяна на предварението можеш да регулираш в изключително голям диапазон въртящия момент и оборотите на електродвигателя.

Като цяло последните поколения сензорни безчеткови електродвигатели са "голяма работа" , кеф ти ниски обороти и голям въртящ момент, кеф ти високи обороти....

Това имах предвид по-горе. При положение, че ел.двигателят ти позволява да нямаш редуктор, какъв е смисълът да товариш конструкцията с такъв Surprised
Самоделките са друга бира. Там поле за изява колкото щеш. Аз също бих ползвал вариатор с ел.двигател, защото ще ми облекчи умуването покрай съединителя на скоростна кутия със зъбни колела.
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1048



Ел. поща
« Отговор #12 -: април 10, 2018, 12:29:37 »

редуктор на електромобил/мотор  Smile Smile Smile Smile Smile Smile
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #13 -: април 10, 2018, 20:14:11 »

Би ли споделил с нас кое е смешното?

Болшинството подобни проекти са със запазени скоростни кутии точно поради посочените по-горе причини.
« Последна редакция: април 10, 2018, 20:15:54 последно от ЧЕФО » Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1048



Ел. поща
« Отговор #14 -: април 11, 2018, 10:31:08 »

Би ли споделил с нас кое е смешното?

Болшинството подобни проекти са със запазени скоростни кутии точно поради посочените по-горе причини.

В проектите се използва мотор от пералня, микровълнова, бормашина... за там може освен скоростна кутия и бързи и бавни да трябват, но ако се направи с модерен мотор както е във фабричните коли там редуктор е само диференциала. Мотора има пълен въртящ момент и на 1 оборот и на 10000 оборота и няма нужда от скоростна кутия която да държи оборотите в оптимални  Very Happy
Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилМарки, Модели и новините за тях (Модератор: Ice_queen^^)Тема: Електрическите мотоциклети...

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.097 секунди с 20 запитвания.