Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: Проект Ковровец 175
Страници: [1] 2   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Проект Ковровец 175  (Прочетена 836 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
mitaraf
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Ковровец
Публикации: 9


Ел. поща
« -: март 22, 2018, 21:00:31 »

Здравейте колеги. Нека с първият си пост споделя поредната дивотия, която захванах да правя, макар абсолютно нищо да не разбирам от мотоциклети. Цял живот се занимавам с автомобили, но ето че на 40г. реших да имам и мотоциклет в гаража. Въпросният мотоциклет Ковровец не съм си го избирал аз, а моят дядо някога в миналото. Аз го помня от малък, като ме возеше с него на село. Още когато бях тийнейджър дядо ми го изостави и спря да го кара по здравословни причини. Тоест това бе мноооого отдавна. Дядо ми почина преди 4 години и реших да изнамеря тая бясна техника и ето, че след полуразрушаване на един навес, пренасяне на доста дърва и кашони го измъкнах и откарах в гаража си. Мотоциклетът е доста окаян и на доста километри по спомен от разказите на дядо ми. В гаража не посмях да слагам бензин в резервоара, щото вътре видимо имаше ръжда и вонеше на грес. Направих му системка с тубичка, свалих свещта и налях малко масло и о чудо, на манивела завъртя без запънки. Повъртях го малко така и зачистих свещта. Не съм имал особени надежди /даже никакви/, но след 3-4 ритания, о чудо машинката запали. И това бе мигът, в който бе решено...ЩЕ СЕ ПРАВИ ТАЯ ТЕХНИКА. А в тази връзка ще се радвам да уча, що за техника е това, да намирам части за реставрацията /непрофесионална/, да обменям части с вас и най-вече да общувам с други, които разбират какво означава тази машина за мен. А и се надъхах още повече от коментар на една приятелка, като видя снимка на мотоциклета и в див смях каза: "И ти мислиш с тоя динозавър да излезеш по града?" О да, ще изляза и още как. Със старото кожено яке, с кожената танкистка каска от дядо ми и даже ще карам с високо вдигната глава, като вълка от "Ну погоди"! И ще возя 4 годишният си син с мен докато все още не разбира, че всъщност нямаме "Харли Дейвидсън".  Very Happy








И след измиване набързо:









И след първата си среща с подобно нещо и радостта:





И така...приказката нека продължи. Ще пускаме снимки докъде сме стигнали и разбира се, ще питаме.  Very Happy
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1509



Ел. поща
« Отговор #1 -: март 22, 2018, 21:38:22 »

Колега, ама той е хубавец бе ! Радвам се, че си рещил да запазиш и да вдъхнеш нов живот в мотора който е карал дядо ти ! Сигурен съм, че и той се радва, макар и от оня свят ! Не се отказвай да го възтановиш и да го напраниш такъв какъвто е бил тогава от както го помниш. Части има, за това не се отказвай !
Активен
mitaraf
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Ковровец
Публикации: 9


Ел. поща
« Отговор #2 -: март 22, 2018, 22:10:24 »

Благодаря колега. А иначе почнахме го. Което не става за шкурене ще се пясъкоструи. До утре сме на съставните му части. Боята ще е най-лесната част. Ама после хромиране, жила, накладки, предни амове, ревизия двигател....дълъг списък от неща. Ще е огромна помощ да разбера, кои елементи са взаимозаменяеми от друг модел - Иж, МЗ, Минск и т.н.







Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1509



Ел. поща
« Отговор #3 -: март 22, 2018, 22:20:28 »

По принцип този мотоциклет е изцяло съветско производсво. Допускам известна прилика с ДКВ РТ 175, но не съм на 100%, а взаимозаменяеми части с МЗ, ЧЗ или ИЖ, съм на 100% сигурен, че няма ! Това няма да те откаже, нали ? Very Happy
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 4945


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #4 -: март 22, 2018, 22:21:50 »

Здравейте колеги. Нека с първият си пост споделя поредната дивотия, която захванах да правя, макар абсолютно нищо да не разбирам от мотоциклети. Цял живот се занимавам с автомобили, но ето че на 40г. реших да имам и мотоциклет в гаража. Въпросният мотоциклет Ковровец не съм си го избирал аз, а моят дядо някога в миналото. Аз го помня от малък, като ме возеше с него на село. Още когато бях тийнейджър дядо ми го изостави и спря да го кара по здравословни причини. Тоест това бе мноооого отдавна. Дядо ми почина преди 4 години и реших да изнамеря тая бясна техника и ето, че след полуразрушаване на един навес, пренасяне на доста дърва и кашони го измъкнах и откарах в гаража си. Мотоциклетът е доста окаян и на доста километри по спомен от разказите на дядо ми. В гаража не посмях да слагам бензин в резервоара, щото вътре видимо имаше ръжда и вонеше на грес. Направих му системка с тубичка, свалих свещта и налях малко масло и о чудо, на манивела завъртя без запънки. Повъртях го малко така и зачистих свещта. Не съм имал особени надежди /даже никакви/, но след 3-4 ритания, о чудо машинката запали. И това бе мигът, в който бе решено...ЩЕ СЕ ПРАВИ ТАЯ ТЕХНИКА. А в тази връзка ще се радвам да уча, що за техника е това, да намирам части за реставрацията /непрофесионална/, да обменям части с вас и най-вече да общувам с други, които разбират какво означава тази машина за мен. А и се надъхах още повече от коментар на една приятелка, като видя снимка на мотоциклета и в див смях каза: "И ти мислиш с тоя динозавър да излезеш по града?" О да, ще изляза и още как. Със старото кожено яке, с кожената танкистка каска от дядо ми и даже ще карам с високо вдигната глава, като вълка от "Ну погоди"! И ще возя 4 годишният си син с мен докато все още не разбира, че всъщност нямаме "Харли Дейвидсън".  Very Happy








И след измиване набързо:









И след първата си среща с подобно нещо и радостта:





И така...приказката нека продължи. Ще пускаме снимки докъде сме стигнали и разбира се, ще питаме.  Very Happy


Мога да кажа само респект!
Респект, че си се захванал с нещо за което нямаш почти никакви познания!
Респект, че с това  караш дядо ти да се усмихне от оня свят!

От къде си?
 Има колеги тук които ще ти помогнат с възстановяването. То така като гледам почти нищо му няма Very Happy
И се надявам колегата Йотов пак да направи ретро сбирката и да дойдеш да покажеш на живо този хубавец.


П.П. Абе влязла ти е една муха...  Very HappyVery Happy
« Последна редакция: март 22, 2018, 22:48:46 последно от Grobarq » Активен
mitaraf
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Ковровец
Публикации: 9


Ел. поща
« Отговор #5 -: март 22, 2018, 22:32:55 »

Колега, от Кюстендил съм. Благодаря за топлите думи. А иначе мотоциклетът е целокупен, липсват му само счупената ръчка за смукача, декоративната кутийка над/около карбуратора и декомпресора. Няма да се откажа да го правя и ще го потегна, та дори да се уча по време на процеса. Искам да реновирам/възстановя износените детайли по него. В това ще изгубя най-много време. Ще се радвам да споделям как се получава и да бъда поучаван. А това, че отгоре може би един скъп за мен човек ме гледа може би ще ми дава двойно повече сили. Вече купих оригинално руско стъкло за фар и свещ отговаряща за параметрите му, че беше с няква "Бош" за 4-тактова машина с 3 дифтунки.
Активен
dandy
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: ex: simson suhl;balkan 50;minsk 125;yamaha fzr400;yamaha R1;suzuki GSXR750;карпати;suzuki bandit 600 now: Balkan 250;yamaha xj 600 diversion
Публикации: 191



Ел. поща
« Отговор #6 -: март 23, 2018, 10:46:23 »

 Very Happy Колега много радва ентусиазма и идеята. Най-полезен в твоето начинание ще е може би контакт с колега lilio от форума. Може и да си видял неговата тема с аналогично заглавие. Неговият Ковровец е претърпял творческа трансформация
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1624



« Отговор #7 -: март 23, 2018, 11:44:52 »

Няколко персонални размисли и страсти около старите машини...
1) Този мотоциклет ти е скъп спомен и няма цена. Колкото и да слушаш, че е боклук, това е чуждото мнение и просто го пропускай.
2) Този мотоциклет е за кеф, не е за ежедневна употреба. Ако опиташ да го ползваш ежедневно, ще го намразиш и/или ще го съсипеш. Не е толкова надежден, колкото съвременните машини. Иска по-честа профилактика, има си своите кусури. Подкараш ли го ей така, за кеф, дори и проблемите по пътя няма да ти вгорчат деня.
3) Като подкараш "тоя динозавър по града" ще събираш погледите на всички по улицата. Не питай от къде знам  Very Happy
4) Няма никаква база за сравнение между возенето със съвременен мотоциклет и с двутактова ретро машина. Удоволствието е огромно. Още повече, че тази машина е минала болтче по болтче през ръцете ти. Всички в този раздел ще се подпишат под това, сигурен съм!

Конкретния екземпляр изглежда доста добре. Прецени дали искаш да го пребоядисваш, ако още е с оригиналната боя. Можеш принципно само да я матираш и да го лакираш върху всичките му белези от времето, като същевременно го запазиш от корозия. Харесвам перфектно реставрираните стари машини, но ми изглеждат малко не на място подкарани по улицата. Изглеждат ми като току що откраднат музеен експонат, с който някой вандалства... Моите Балкани затова са боядисани с матова боя - изглеждат си на годините. Лично мнение и база за размисъл.
Активен
SimonX
Agent Orange
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 472.5, RD07, FLSTS
Публикации: 795



« Отговор #8 -: март 23, 2018, 12:55:31 »

5. Не се занимавай да му цепиш двигателя, ако няма видими причини. С другото ще се справиш, съдейки по мерцедеса за фон на снимките.
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1509



Ел. поща
« Отговор #9 -: март 23, 2018, 14:09:43 »

Не се занимавай да му цепиш двигателя, ако няма видими причини.
Дори и не го пребоядисвай, а само го почисти, няма нищо по-автентично от оригиналната боя и патината върху нея, а вигателя и ауспусите можеш да почистиш с една четка и нафта, има и други препарати, но те са агресивни към боята.
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 265



« Отговор #10 -: март 23, 2018, 15:56:45 »

Базата изглежда доста добре!
Успех с начинанието  Very Happy
Активен
mitaraf
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Ковровец
Публикации: 9


Ел. поща
« Отговор #11 -: март 25, 2018, 22:28:55 »

Няколко персонални размисли и страсти около старите машини...
1) Този мотоциклет ти е скъп спомен и няма цена. Колкото и да слушаш, че е боклук, това е чуждото мнение и просто го пропускай.
2) Този мотоциклет е за кеф, не е за ежедневна употреба. Ако опиташ да го ползваш ежедневно, ще го намразиш и/или ще го съсипеш. Не е толкова надежден, колкото съвременните машини. Иска по-честа профилактика, има си своите кусури. Подкараш ли го ей така, за кеф, дори и проблемите по пътя няма да ти вгорчат деня.
3) Като подкараш "тоя динозавър по града" ще събираш погледите на всички по улицата. Не питай от къде знам  Very Happy
4) Няма никаква база за сравнение между возенето със съвременен мотоциклет и с двутактова ретро машина. Удоволствието е огромно. Още повече, че тази машина е минала болтче по болтче през ръцете ти. Всички в този раздел ще се подпишат под това, сигурен съм!

Конкретния екземпляр изглежда доста добре. Прецени дали искаш да го пребоядисваш, ако още е с оригиналната боя.
Можеш принципно само да я матираш и да го лакираш върху всичките му белези от времето, като същевременно го запазиш от корозия. Харесвам перфектно реставрираните стари машини, но ми изглеждат малко не на място подкарани по улицата. Изглеждат ми като току що откраднат музеен експонат, с който някой вандалства... Моите Балкани затова са боядисани с матова боя - изглеждат си на годините. Лично мнение и база за размисъл.

Много добре казано.
1. Когато и ако някой каже, че е боклук ще приема самото му мнение, но това ще е моят си боклук, а аз съм привързан към него и всяко мнение ще е безстойностно в тази връзка.
2. Реално ще се кара 3-4 пъти в годината и дребните настройки ще ме връщат в едни сантиментални мигове от миналото.
3. Наскоро не бях говорил с хора, които ама изобщо не познавам толкова дълго по темата за "мотоциклета в ремаркето". С всички се почувствах така, все едно сме приятели от години. Хората го пипаха и галеха и се радваха, че ще живее. Всеки имаше своята история, а аз гледах с широко отворена уста от изненада. Почувствах се наистина много поласкан.
4. Да, мога да си позволя и друг мотоциклет. Но не бих го направил. Приел съм "динозавъра" за кауза. Вероятно и защото аз съм си същият такъв "динозавър"...
Активен
mitaraf
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Ковровец
Публикации: 9


Ел. поща
« Отговор #12 -: март 25, 2018, 22:31:58 »

5. Не се занимавай да му цепиш двигателя, ако няма видими причини. С другото ще се справиш, съдейки по мерцедеса за фон на снимките.

Иска си гарнитури, поне сегменти и трябва да се поработи над втора предавка. Изключва.
Активен
mitaraf
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Ковровец
Публикации: 9


Ел. поща
« Отговор #13 -: март 25, 2018, 22:35:56 »

Дори и не го пребоядисвай, а само го почисти, няма нищо по-автентично от оригиналната боя и патината върху нея, а вигателя и ауспусите можеш да почистиш с една четка и нафта, има и други препарати, но те са агресивни към боята.

Два пласта боя са над оригиналната. Ще е в цвета на оригиналната. Петролено зелено. Няма как да я сваля, освен пясъкоструене. А от хром е останало много малко. Ако не намеря оригинални запазени части ще се карат наличните на хромиране. Няма да е музеен експонат. Ще си е моят си дядка с идеята да ме радва.
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 4945


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #14 -: март 26, 2018, 02:26:24 »

Иска си гарнитури, поне сегменти и трябва да се поработи над втора предавка. Изключва.

Характерерно е и за Ижетата изключването от втора. Сменя се зъбчатката и си готов.
Така и не те питахме имаш ли А категория?
Законите станаха доста суровини за несъответствие с категорията. Та някой полицай да не реши да трупа точки на твой гръб и да ти развали кефа...
Активен
Страници: [1] 2   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: Проект Ковровец 175

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.274 секунди с 20 запитвания.