Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилАдвенчър туръриТема: Адвенчър туръри - размисли и страсти
Страници: 1 ... 20 21 [22]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Адвенчър туръри - размисли и страсти  (Прочетена 32041 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
sith_of_darkness
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: V-Twin
Публикации: 223


Бързай бавно


WWW Ел. поща
« Отговор #315 -: юни 07, 2019, 18:58:37 »

Размисли .. Средна кубатура срещу стандарта на бмв около 1200сс
Ето интересен разказ на един постоянно пътуващ из целия свят българин.
https://www.youtube.com/watch?v=DsO1L5VujfA

Още от началото на темата видях сериозен "дебат" на тема японци срещу ГС-са, после и ктм-мите са включени. Истината е някъде по средата. Вярно е, че особено по-старите, които можем да си позволим имат недостатъци и трябва да се доправят за да станат истински туристически ендура (мразя термина адвенчън байк)

Японците имат по-добри от към здравина двигатели в това няма спор. Едното цяло общо масло за всичко е + .. Не, защото е по-добре на хартия, а защото двигателя няма прегради вътре, няма отделни семеринги, които могат да протекат насред нищото и да си останеш там. Единствения семеринг в японския двигател е на изходящия вал.

Темата със задвижването - Веригата е проста, евтина и сигурна и намалява разхода. Винаги може да си носиш бързо звено и мобилна скоба за поправяне напът ако стане авария. Ако кардана изтропа си до там.

Темата инжекция - карбуратор .. Всяка електроника си е риск, колкото и хубава да е, а без електроника няма инжекция, също така и горивна помпа. Карбуратора можеш да го изчистиш насред нищото, да сглобиш и да продължиш. За качването на високо - може да смениш жигльорите и още други магии... Да, вярно е, че се занимаваш, но ако си го решил и не ти е проблем си е ок.
С карбуратор може и да нямаш горивна помпа, особено на моделите с резервоар на по-високо.

Охлаждането ... Моето е виждане е - въздушно. Чисто лично предпочитание. По-просто е, по-леки в някои случаи. Особено когато си с малък едноцилиндров нефорсиран двиагател. Просто нямаш нужда от друго

Големината на резервоара - Не е нужда, има туби, закрепени отстрани на мотора и когато не са ти нужни може да се освободиш от тях - мнение на опитни дългогодишни мото туристи.

ГС-сът прави всичко, голям двигател, тежък мотор и става за магистрали. Има офроуд възможности ако може да го караш.. Всичко зависи от това къде си решил да караш. Ако си решил да караш в пустините из Африка или Австралия - по-добро е едноцилиндрово около 600сс. Сигурен съм, че повечето пишещи тук са правили турове основно по пътища. Вярно - може и да са били лоши и отдалечени, но основно по пътища...

Ето аз какво харесвам (доправяно е естествено) .. ТОва е моята представа за адвенчър. Ако ще карам по асфалта ще купя шосеен турист или от по-тежките ендура..

https://youtu.be/WR2k-BpNBsc

п.с. По-евтино е да купиш дърт дуал спорт подобен на този, да му направиш основен ремонт, да му сложиш шугаритетки по вкус (седалка, ролбари, слюда висока и широка и т.н. по вкус) да си го напаснеш и пак ще е на 1/4 дори по-малко на цената на бмв-то .. Така ще имаш повече пари за по-дълго пътуване.

БМВ маниаците искат просто да купят, да седнат и да тръгнат, всичко да им е на готово.


Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1146



Ел. поща
« Отговор #316 -: юни 07, 2019, 20:25:33 »

Това с постоянното сравнение на БМВ с японски мотор е малко малоумно (нищо лично) Да заобясняваш на някой който харесва Дукати, БМВ, Мотогуци... или нещо подобно, че японските мотори са по-добри защото са по-здрави е все едно да обясняваш на на дете което скача на леглото, че е по-добре да си играе с колички или да рисува. По-безопасно е - факт, но не си е като на леглото.
Тук имам предвид хора които наистина карат/обичат БМВ, Дукати... а не хора които получават оргазъм като произнесат името на 1200GS, защото "целия свят обикалят хората с тях, то не е случайно...", но никога не са карали, а да не говорим да са имали.
Ако искаш GS, защото си истанал с хубаво чувство от карането му, нито тенере, нито африка, нито Vstrom могат да са му алтернатива. Колкото по-скоро го осъзнаят хората толкова по-малко теми от сорта на " небето е синьо" и "водата е мокра" ще се раждат из форумите.
Активен
sith_of_darkness
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: V-Twin
Публикации: 223


Бързай бавно


WWW Ел. поща
« Отговор #317 -: юни 08, 2019, 11:36:34 »

Моята идея беше не да сравнявам тези неща, а просто да ги спомена.

Основното беше да отворя дебат с кубатури около 600 срещу тези около 1200, по-прости мотори срещу по-сложни и т.н. Не само от различни марки, а в самите марки.. И БМВ имат 650Ф, Хонда имат Доминатор и Трансалп, Ямаха имат Тенере 660, Кавазаки имат КЛР, Върсис, Сузуки с известния в много кубатури ДР и СВ за по-шосено насочено и т.н.  Surprised
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5666


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #318 -: юни 08, 2019, 12:43:16 »

Моята идея беше не да сравнявам тези неща, а просто да ги спомена.

Основното беше да отворя дебат с кубатури около 600 срещу тези около 1200, по-прости мотори срещу по-сложни и т.н. Не само от различни марки, а в самите марки.. И БМВ имат 650Ф, Хонда имат Доминатор и Трансалп, Ямаха имат Тенере 660, Кавазаки имат КЛР, Върсис, Сузуки с известния в много кубатури ДР и СВ за по-шосено насочено и т.н.  Surprised


Ами пусни една такава тема с подходящо заглавие или Оги да пренасочи постовете натам.
То вече е топло да бистрим подобни теми, но...



Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1300

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #319 -: юни 08, 2019, 15:17:31 »

Ако перифразираме Маркс и фразата му - "Битието определя съзнанието" с примерно следната фраза -" Видът и мястото на определеното пътешествия определят и моторът, който ще ползваш". Very Happy
Или всичко е в главата на този, който ще пътешества.
По Европа, по Северна Америка и части от Канада с техните много добре развити, и поддържани пътни мрежи, а също, и с огромните разстояния там е по-добре моторът ти да е по-голям, по-комфортен, и евентуално по-бърз.Very Happy
Ако тръгнеш за Латинска Америка, за Памир, за Монголия, за Африка, за Австралия, за югоизточна Азия, за Пакистан или Индия е по-добре моторът ти да е по-лек, с по-малка кубатура, по-проходим и не чак толкова бърз.
Винаги има изключения от тези правила, но общо взето по-голямата част от пътешествениците се съобразяват с това, което написах по-горе.
По тези причини аз никога не се изненадвам, когато чета някой пътепис и стигна до забележка от рода на- "Ами аз в Германия, или в Англия, или в Щатите имам БМВ 1200 ГС Адвенчър, но сега съм взел една Хонда 250 кубика (примерно) и с нея обикалям Виетнам, Тайланд, Индонезия и т.н.
Или пък за Латинска Америка вземат Кавасаки КЛР 650, или Сузуки ДР 650 и карат от Мексико през Перу и Колумбия до Чили, Аржентина и Патагония.
Не че с едно БМВ 1200 Адвенчър няма да минеш многократно през черните проходи на Андите, но друго е да караш 260 кила мотор по черно, а съвсем друго от там да минеш със 180 кила мотор примерно. Very Happy Едното е мазохизъм, а другото е кеф. Всеки има глава на раменете и право на собствен избор. Very Happy
А приказките кой с какво, и коя година печелил Дакар са моабети за маса в кафето. Very Happy
И Бойко и Мони карат Единият БМВ 1200 ГС, а другият КТМ 950 Адвенчър, но когато тръгнаха за Пакистан и Китай през Турция и Иран се качиха на 650 кубикови едноцилиндрови ендура и после бяха много доволни от избора си. БМВ Г 650 ГС и КТМ 690 ендуро. Very Happy Сега продължават да си карат големите мотори, като Бойко даже мина на БМВ Р 1200 ГС Адвенчър.
Ама това е за този, който има много голямо желание да ги направи пътешествията, а друг е въпроса, кой може да си го позволи... Very Happy
За гол Асан, дето има само едни дрехи и за делник, и за празник, и има само една стара моторетка, която си поддържа сам, а пък тя му служи за всичко... И за магистрали и за черно, и за бяло, и за зима, и за лято, и т.н. Това не е лошо, а просто е тъжно! Но пък такива хора са достойни за уважение, когато направят по този начин мноооого дълги и големи пътешествия. Духът е важен и желанието, и пак повтарям: - Всичко е в главата! Very Happy
 
« Последна редакция: юни 08, 2019, 15:24:03 последно от Vladi4 » Активен
Страници: 1 ... 20 21 [22]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилАдвенчър туръриТема: Адвенчър туръри - размисли и страсти

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.051 секунди с 20 запитвания.