Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 2 [3] 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Спирачни бутала  (Прочетена 1551 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1745


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #30 -: февруари 14, 2018, 11:55:17 »

С малко търсене в гугъл излезе това

http://www.maslata.com/articles/101-2015-08-11-11-16-59
Кое колко е вярно сами си преценете
Активен
xx22xx22
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha
Публикации: 145


Ел. поща
« Отговор #31 -: февруари 14, 2018, 11:58:43 »

Имал си много влага в системата от дълго време и не си обърнал внимани е -блокирал ти е апарата .
Иначе при завиране на течноста влагата се транформира  под въздействието на топлината ( китетичната енергия се превръща в топлинна )  в балончета въздух и се образуват така наречените въздуш ни линнии .
От там идва и усещането за омекване на педала/ лостта / спирачките .
Веднъж заряла течността трябва да се източи макар и малко и/или обезвъздуши за да може въздушните линии да напуснат системата .

Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2372



« Отговор #32 -: февруари 14, 2018, 12:49:22 »

Темата беше почистена от персонални нападки, спам или мнения свързани с тях които не носят никаква полезна информация. Ако няма задръстване на темите със заяждане , няма да трия!
Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6N
Публикации: 1062


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #33 -: февруари 14, 2018, 12:50:39 »

Веднъж заряла течността трябва да се източи макар и малко и/или обезвъздуши за да може въздушните линии да напуснат системата .


+1
Това е истината,като кипне и ръчката омекне,трябва после като поизтине леко да се обезвъздуши и си готов за даване на газ!
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #34 -: февруари 14, 2018, 13:06:05 »

Темата беше почистена от персонални нападки, спам или мнения свързани с тях които не носят никаква полезна информация. Ако няма задръстване на темите със заяждане , няма да трия!
Оги, благодаря, че се показа. Трий смело, на мен не ми пречи. Mad И без това скоро ще ти писне да ринеш лайна и като нищо ще минеш от другата страна, като мен. Very Happy Хайде сега псувайте  Оги за дето трие. Smile Smile Smile
« Последна редакция: февруари 14, 2018, 13:47:16 последно от ЧЕФО » Активен
kitan
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: изтребител
Публикации: 3856



Ел. поща
« Отговор #35 -: февруари 14, 2018, 13:13:32 »

освен дот 3 дот 4 дот5,1 има и състезателна спирачна течност която е с още по добри показатели от дот5,1

ама и цената и е...

принципно сменям всяка година или след всяко кипване(за това и питах),та нямам проблеми да ползвам и рейсингова(с каквато и съм в момента)

според мен на Чефо проблема е бил другаде,не спирачната течност,за да се блокира апарата.

при кипване спирачката може тотално да изчезне и дори ръчката стигайки самата ръкохватка,да няма спирачно усилие.при това ако не внимаваш за симптомите,може да се получи доста рязко и реално да останеш без спирачка(щото все пак си имаш 2 и вероятността да ги "кипнеш" и двете е малка.

при изключително агресивно каране,дискове,накладки и апарати се нагрява до безумие и от температурата се предава и на течноста.в началото просто се увеличава хода на самият лост.за това хората дето карат на писта имат едно приспособление за регулиране на предната спирачка в движение

няма начин да направи налягане обаче,защото в горната част на самото казанче има достатъчно въздух,за да го предотврати.принципно би трябвало да имате и гумено уплътнение,дето се разтяга и отделя течността от този въздух.


са с горният пост колегата пак ме върна в начално положение Smile Smile Smile Smile

демек,пак ще трябва да си сменям спирачната течност след всяко "кипване"
щото филма с "кипването" съм го гледал и е ужаси със садо-мазо ефекти


според мен за да задържи и закове на Чефо спирачката е имало проблем в самият апарат,ама това си е чисто хвърляне на боб.в никакъв случай не е виновна прегрятата течност.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #36 -: февруари 14, 2018, 13:26:32 »

Имал си много влага в системата от дълго време и не си обърнал внимани е -блокирал ти е апарата .

Не, не, апарата не блокира. След изстиването си работеше. Слушай сега подробно човек. Ситуацията беше следната. Току-що бях купил мотора. Апарата явно е бил леко задържал и е триел неосезаемо в диска. Както си карам, без да барам спирачката мотора изведнъж започна да намаля сам, докато спря напълно. Колелото беше блокирало и нямаше превъртане. Sad Пипнах спирачката, но тя стоеше удървена и не помръдваше. Surprised Диска горещ и леко посинял, феродото се пече и смърди. Опитах с отверка да разтворя накладките, но без резултат, не помръдват. Като изстина течността накладките се прибраха сами навътре и спирачката заработи нормално без да задържа. Потеглихме отново, но явно по някое време спирачката пак започна да трие лекичко и да се нагрява лека полека, без да усетя. Отново спря сама и остана блокирана. Този път отвих цицката за обезвъздушаване да цръцне течност и да освободи налягането. Чак тогава накладките отпуснаха диска и ръчката започна да се движи. С отверката прибрах максимално накладките за да не трият повече и се прибрах без да ползвам спирачка. След профилактика и смяна на всичко спирачката спря да прави проблеми.  Друг път същото нещо се случи на приятел и аз му помогнах да отблокира гумата за да продължим. Случвало се е и на други приятели и мак съм бил свидетел.

Хайде обясни ми го това явление.

...според мен за да задържи и закове на Чефо спирачката е имало проблем в самият апарат,ама това си е чисто хвърляне на боб.в никакъв случай не е виновна прегрятата течност.
Значи, след разглобяването установих, че единия апарат леко задържа по някога. Беше от плаващ тип и проблема беше не в буталцата, а във водача. Апарата работеше идеално, но по някога водача го задържаше леко опрян в диска и той почва да трие и да грее. Следствие на това (предполагам) се получаваше налягане в системата и се одървяха и двата апарата, както и ръчната помпа. След като смених водачите с нови и ги гресирах апарата спря да прави мизерии. Вътре цилиндърчетата бяха съвсем чисти. Както казах задържаше водача само на единия апарат.
« Последна редакция: февруари 14, 2018, 13:45:11 последно от ЧЕФО » Активен
kitan
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: изтребител
Публикации: 3856



Ел. поща
« Отговор #37 -: февруари 14, 2018, 13:49:24 »

всъщност точно това си помислих и аз,че имаш проблем с водача,не с буталцата

ми не съм химик или ИТ за да ти обясня какво е станало,ма дали не е възможно да ти е била препълнена системата със спирачна течност.нямам представа какъв ще е ефекта от това,просто стрелям наслуки.

ама по вероятно ми изглежда,заради нагряването самия водач да е блокирал по някакъв начин.вероятно от някоя мизерия
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1745


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #38 -: февруари 14, 2018, 14:10:25 »

Някой по-горе беше писал какъв е бил проблема на Чефо - имал е повече вода отколкото спирачна течност и тогава водната пара е одървила нещата
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #39 -: февруари 14, 2018, 14:21:33 »

всъщност точно това си помислих и аз,че имаш проблем с водача,не с буталцата

ми не съм химик или ИТ за да ти обясня какво е станало,ма дали не е възможно да ти е била препълнена системата със спирачна течност.нямам представа какъв ще е ефекта от това,просто стрелям наслуки.

ама по вероятно ми изглежда,заради нагряването самия водач да е блокирал по някакъв начин.вероятно от някоя мизерия
Не, човек. В момента в който отвия цицката за обезвъздушаване да цръцне и буталцата веднага отпускат. Водача не блокираше. Имаше подбито по него и по някога леко задържаше апарата едва докоснат до диска. Като го бутнеш с ръка и без зор се наместваше. Само че като трие, започва да грее и ставаше мармалада. Освен това проблем с водача имаше само единия апарат, но вследствие от налягането в системата се одървяха и двата апарата. Течността беше на максимум. Мойто обяснение както казах в началото е завряла течност и водата се е превърнала в пара от където идва и налягането, но бях обвинен, че говоря глупости и то без никой да изложи аргументи. Surprised



Някой по-горе беше писал какъв е бил проблема на Чефо - имал е повече вода отколкото спирачна течност и тогава водната пара е одървила нещата
Да е имало вода мога да се съглася, защото такава е и мойта теория с изпарената вода, създаваще налягане, но чак да е била повече водата от спирачната течност силно се съмнявам. Факта, че цилиндърчетата бяха чисти, без утайка и кристали, а течността беше бистра, идва да покаже, че е била сменяна редовно преди да го внесат в БГ. Аз бях първи собственик в БГ. Surprised




Значи в крайна сметка всички се съгласихте, че съм бил прав и не говоря глупости. За какво ме плюхте тогава?
Вместо да поговорим и да обсъдим кое как и какво, вместо да разискваме проблематиката защо да не се направим на отворени и велики разбирачи, нищо че някой от нас едвам пазят равновесие върху мотора.
После и аз съм бил трил постове, щото видиш ли много ми пука какво е написал сульо и пульо, пък какво се оказа? Триел ги Огито. Smile
« Последна редакция: февруари 14, 2018, 14:31:05 последно от ЧЕФО » Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1745


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #40 -: февруари 14, 2018, 14:50:12 »

Чефо, тук бъркаш - бяха ти отговорили какво е поведението още преди да питаш ;)
Следи хронологията - като цяло поведението ти у форума е нестабилно и доста често агресивно ;)

А сега отново да се върнем на спирачките.
Относно спирачките на Чефо - едва ли той знаел на 100% какво има вътре в твоята спирачна система...колкото и добре да изглежда...
Мисля че за смяната на течността е хубаво да се подбере времето (атмосферното време, а не ракиеното време ;) )
Топлият въздух има по-голяма абсолютна влажност от студения, докато студения има по-голяма относителна влажност.
Но абсолютната е тази която ще вкара повече влага в казанчето
Другия вариант е просто да си я сменяме както си пише по менуал и да не пилим докрай липсата на влага...
Поне тъй си мисля аз...
Активен
FozY
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: www.sites.google.com/site/fozysite/home
Публикации: 908


R1200GSA; XVS650


WWW Ел. поща
« Отговор #41 -: февруари 14, 2018, 15:08:18 »

..... От тук въпроса, С какво промивате?
.....

Пак ви питам?
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #42 -: февруари 14, 2018, 15:10:33 »

Пак ви питам?

Със спирт се промива и после се издухва с въздух.
« Последна редакция: февруари 14, 2018, 16:22:36 последно от ЧЕФО » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #43 -: февруари 14, 2018, 20:51:20 »

Чефо, тук бъркаш - бяха ти отговорили какво е поведението още преди да питаш ;)
Грешиш. Не съм питал какво е поведението, друго попитах.

Следи хронологията - като цяло поведението ти у форума е нестабилно и доста често агресивно ;)
Да, така е, алергичен съм към дебили.

А сега отново да се върнем на спирачките.
Относно спирачките на Чефо - едва ли той знаел на 100% какво има вътре в твоята спирачна система...колкото и добре да изглежда...
Мисля че за смяната на течността е хубаво да се подбере времето (атмосферното време, а не ракиеното време ;) )
Топлият въздух има по-голяма абсолютна влажност от студения, докато студения има по-голяма относителна влажност.
Но абсолютната е тази която ще вкара повече влага в казанчето
Другия вариант е просто да си я сменяме както си пише по менуал и да не пилим докрай липсата на влага...
Поне тъй си мисля аз...

Ей туй, последното е най-разумно. Аз си я сменям по менюал, през година.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1952



« Отговор #44 -: февруари 15, 2018, 00:15:18 »

Единственият начин да ти се одървят така спирачките е буталцето на главният спирачен цилиндър да не отваря напълно като е пусната спирачката. В резервоарчето на спирачната течност би трябвало да има достатъчно въздух, който се свива като прибереш буталата на дисковете на практика без особено усилие, и качва горе доста голям обем течност. Ако е малко натиснато буталцето на помпата не може да се върне течност в резервоарчето и спирачките ще блокират.
Освен всичко останало, капачката трябва да има отдушник.



Активен
Страници: 1 2 [3] 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Спирачни бутала

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.308 секунди с 21 запитвания.