Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: РЕЛИКВАТА ,..УМРЯ БРАТЯ!
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: РЕЛИКВАТА ,..УМРЯ БРАТЯ!  (Прочетена 3932 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Gnome Rhone
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: 1938 Gnome Rhone AX2 800 Yamaha XT600Z 1VJ
Публикации: 377


argumentum ad novitatem


« Отговор #60 -: февруари 13, 2018, 13:25:59 »

Бъркаш, както ИЖ 49, така и М 72 са качествени и издръжливи като германските си първообрази - DKW NZ 350 и BMW R 71  

 Опита ми със съветските и немските боксери е довел до извода, че база за сравнение няма и не може и да има. Единият мотоциклет е произвеждан според някогашните германски стандарти, а другия по някакви неведоми такива. Няма двг или скоростна кутия от съветски тип, които за да бъдат сглобени както трябва, да не се налага много щателна проверка на частите, наличието на брак е голямо, извънредна спрямо немският еквивалент шлосерска работа, пробно многократно сглобяване на всеки един възел и търсене на заложените подводни камъни при производството. Общо взето ремонта на съветското изделие е борба. След сто години ремонти на такива агрегати наскоро открих поредното недоразумение в скоростната кутия на М72. Бях решил че знам всичко, ама...руснака винаги може да те изненада. Извода е че при съветското изделие колкото повече се взираш, толкова повече ръчна доработка и напасване на частите те чака. Но може да го сглобиш едно към гьотере и пак ще работи. Колко, как, отделна тема. Само като сравниш начина на ремонт на съставните колянови валове, виждаш разликата във възгледите.
И за да не съм голословен, две кутии от двата различни производителя, които в момента подготвям за сглобяване. Едната може да си я познае някой.





Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1536



Ел. поща
« Отговор #61 -: февруари 13, 2018, 13:51:29 »

Бъркаш, както ИЖ 49, така и М 72 са качествени и издръжливи като германските си първообрази - DKW NZ 350 и BMW R 71..........
Опита ми със съветските и немските боксери е довел до извода, че база за сравнение няма и не може и да има.
Да, за качеството си прав Smile Surprised,..... а аз явно не съм се изразил правилно. Все пак не са ги измислили руснаците, поради което допускам, че въпреки недодяланите отливки на блок, скоростна кутия и до някъде трябва да отговарят на германските си първообрази....
Активен
sevdalinnn65
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Victoria KR 26n Aero
Публикации: 364


GSM 0898701499


Ел. поща
« Отговор #62 -: февруари 13, 2018, 14:29:19 »

Явно този спор е излишен,защото всеки има различни предпочитания.Радвам се ,че колегата Gnome Rhone взе отношение.Въпросът ми към него е докъде стигна с възстановяването на френския мотоциклет?Отдавна не е писал по тая  тема.Надявам се да го видим завършен на някой ретро събор.
Активен
Нешо Геровски
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 145


Ел. поща
« Отговор #63 -: февруари 14, 2018, 01:36:24 »

 Иж-1/2 1200 кубика четиритактов 1929 година



Активен
Retromania
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: черен
Публикации: 222



« Отговор #64 -: февруари 14, 2018, 18:42:24 »

Когато се прави сравнение между японски и европейси мотори(без значение), не е лошо да се вземе под внимание, че когато японците са прохождали в мотоциклетната индустрия с разни педалетки, в Европа мотоциклетната история е била доста богата. Всички производители от соц. блока и западна Европа през 50-те и началото на 60-те са имали надеждни масови модели среден клас за времето си кубици, докато японеца е прохождал плахо със 125 кубика...
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #65 -: февруари 14, 2018, 19:01:24 »

Е, и това променя ли факта, че в днешно време тия дрегели стават само за правене, но не и за каране? Днес, който иска да има мотор за каране купува японец, пък ако ще да е и 15г., а не 50 годишен ИЖ, умрял при раждането си. Това са морално и физически остаряли боклуци. Стават само за витрината. Все едно да ми твърдиш, че пушка кремъклийка е по-добра от модерна карабина с оптика, лазерен прицел и нощно виждане. Или, че сметалото е по-добро от компютъра. Surprised И аз харесвам стари неща, но само за гледане. Имам дърт мотор, но не го карам, защото не става за каране, не може да се мери с тигъра. Имам стари оръжия, но си висят по стените, а ползвам модерни, щото старите не стават и не могат да стъпят на малкия пръст на модерните. Разбирам да си ретро маниак, но човек трябва да е и реалист. Това са дърти боклуци. Някой от тях стават за красота, други и за това не стават. Някой от тях са ценни от колекционерска гледна точки, други не струват пукната пара. Не всяка ръжда е ретро и не всяка ръжда си струва.
« Последна редакция: февруари 14, 2018, 19:12:15 последно от ЧЕФО » Активен
Retromania
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: черен
Публикации: 222



« Отговор #66 -: февруари 14, 2018, 19:12:53 »

Не твърдя нищо. Казах само че когато чехи, немци, руснаци и др. са имали мотори за всекидневно каране и обиколки събота и неделя, над Япония още се е разнасяла гъбата от бомбите. Ти плюеш по всичко старо, сравнявайки го с японски еквивалнт сега. Сравнението би трябвало да е за еднакви години и възрасти.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #67 -: февруари 14, 2018, 19:15:40 »

О, това е безспорен факт. Японците са много по-млади като марки. Евала, че въпреки това надминаха всички с десетилетия и се превърнаха в еталон.


Не сравнявам с еквивалент. Сравнявам с това което се кара масово, а то е 10-15 годишни японци. 50 годишните японски мотори са същите боклуци като ИЖ-а. И не плюя, а съм реалист. Що ползваш модерен компютър, а не ползваш Правец 8С, ретро е. Щото не става за нищо, нали? Very Happy
« Последна редакция: февруари 14, 2018, 19:19:42 последно от ЧЕФО » Активен
Нешо Геровски
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 145


Ел. поща
« Отговор #68 -: февруари 14, 2018, 20:02:22 »

ЧЕФО разбира се че няма база за сравнение между старите руски мотори и 10/15 годишните или по новите японски.
Разликата е светлинни години. Аз не виждам някой да се опитва да ги сравнява, освен теб  Surprised Но не мога да се съглася, че не стават за нищо. Ако човек си кара винаги спазвайки ограниченията по пътищата(а има доста хора които го правят, аз не съм един от тях Smile ) не виждам защо много от старите мотори да не стават за нищо при положение че максималната скорост ти е 90км,ч навсякъде, като изключението ти са магистралите.
Принципно ограничението си е ограничение но, в последно време забелязвам, че скоростта на трафика по пътищата намалява. Не знам на какво се дължи тва, може би хората започнаха да спазват правилата повече или пестят гориво но има такава тенденция въпреки, че за по новите коли вече скорости от 80/90 са смешни.
 
« Последна редакция: февруари 14, 2018, 20:04:30 последно от Нешо Геровски » Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1376



WWW
« Отговор #69 -: февруари 14, 2018, 20:19:11 »

Само да се вмъкна в темата... някой сеща ли се за руско/съветско мотоциклетче със стартер което да е надеждно и годно за употреба примерно като ежедневно транспортно средство? (това е сериозен въпрос, понеже в момента не се сещам за такъв)
Активен
Retromania
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: черен
Публикации: 222



« Отговор #70 -: февруари 14, 2018, 20:35:01 »

О, това е безспорен факт. Японците са много по-млади като марки. Евала, че въпреки това надминаха всички с десетилетия и се превърнаха в еталон.


Не сравнявам с еквивалент. Сравнявам с това което се кара масово, а то е 10-15 годишни японци. 50 годишните японски мотори са същите боклуци като ИЖ-а. И не плюя, а съм реалист. Що ползваш модерен компютър, а не ползваш Правец 8С, ретро е. Щото не става за нищо, нали? Very Happy
Компютъра го ползвам като необходимост, няма нищо общо с хобитата ми. Само ще кажа че Интрудера ми е 93-ти набор 800-ка, имам също и Ява 353, 250-ка. И двата ги карам с еднакво желание, без значение от дължината на маршрута.
Активен
max
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xt600
Публикации: 598



Ел. поща
« Отговор #71 -: февруари 14, 2018, 20:35:21 »

Че единственото със стартер е Тула-200 ,аз поне друго не знам . Копие е на един италиански мотор  естетествено не със същото качество ,но става , слабост му е скоростната кутия .
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #72 -: февруари 14, 2018, 20:38:04 »

ЧЕФО разбира се че няма база за сравнение между старите руски мотори и 10/15 годишните или по новите японски.
Разликата е светлинни години. Аз не виждам някой да се опитва да ги сравнява, освен теб  Surprised Но не мога да се съглася, че не стават за нищо. Ако човек си кара винаги спазвайки ограниченията по пътищата(а има доста хора които го правят, аз не съм един от тях Smile ) не виждам защо много от старите мотори да не стават за нищо при положение че максималната скорост ти е 90км,ч навсякъде, като изключението ти са магистралите.
Принципно ограничението си е ограничение но, в последно време забелязвам, че скоростта на трафика по пътищата намалява. Не знам на какво се дължи тва, може би хората започнаха да спазват правилата повече или пестят гориво но има такава тенденция въпреки, че за по новите коли вече скорости от 80/90 са смешни.
 
Сравнявам ги защото като казах, че ИЖ-а за нищо не става, всички тия, които тръгнаха да го защитават всъщност карат японци, а не умрелия ИЖ. Що тъй? Щот ИЖ-а не става, за туй. Теб не те броя, ти си тежък случай.  Щом си дал 2 бона за мотор, който струва 80лв...
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #73 -: февруари 14, 2018, 20:41:22 »

Компютъра го ползвам като необходимост, няма нищо общо с хобитата ми. Само ще кажа че Интрудера ми е 93-ти набор 800-ка, имам също и Ява 353, 250-ка. И двата ги карам с еднакво желание, без значение от дължината на маршрута.
Махай интрудера, боклук е. Карай си дъртаняна и си свиркай. Ама не щеш, а? Very Happy Не се стягай, радвай се на Явичката и туй то. И аз харесвам стари мотори. Имам Балкан. Прости нека да не се самозалъгваме. Това са адски стари и уморени машини, боклуци са си.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #74 -: февруари 14, 2018, 20:43:52 »

Че единственото със стартер е Тула-200 ,аз поне друго не знам . Копие е на един италиански мотор  естетествено не със същото качество ,но става , слабост му е скоростната кутия .
И последните урали също са със стартер.
Активен
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: РЕЛИКВАТА ,..УМРЯ БРАТЯ!

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.221 секунди с 20 запитвания.