Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: балкан 50
Страници: [1] 2 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: балкан 50  (Прочетена 2862 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
asus166
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Simson s 50 Balkan 50 Riga 13
Публикации: 201



« -: януари 17, 2018, 23:54:43 »

здравейте колеги, започнах да зглобявам балкан 50 от останали части по гаража. намерих му двигател, но понеже лагерите на оста на вала бяха блокирали и боксуваха в леглата на картерите се наложи да цепя двигателя. Смених лагери,гарнитури,семеринги всичко така както си му е реда. качих двигателя на рамата,направих центровката така както трябва да е но не пали, първите 2/3 опита препали и до там. кондензатори сменях,бобини,свещи,карбуратори, и все същата работа, ток да те убие бензин да те удави но не пали.   Surprised Sad Surprised
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1052



Ел. поща
« Отговор #1 -: януари 18, 2018, 12:59:31 »

...ток да те убие бензин да те удави но не пали....

Аз не виждам нищо нередно, това означава че балканицата е оригинална  Very Happy
Бутни го и ще запали ...евентуално
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1619



Ел. поща
« Отговор #2 -: януари 18, 2018, 13:30:35 »

А свеща смени ли ?
Активен
Нешо Геровски
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 148


Ел. поща
« Отговор #3 -: януари 18, 2018, 14:16:03 »

здравейте колеги, започнах да зглобявам балкан 50 от останали части по гаража. намерих му двигател, но понеже лагерите на оста на вала бяха блокирали и боксуваха в леглата на картерите се наложи да цепя двигателя. Смених лагери,гарнитури,семеринги всичко така както си му е реда. качих двигателя на рамата,направих центровката така както трябва да е но не пали, първите 2/3 опита препали и до там. кондензатори сменях,бобини,свещи,карбуратори, и все същата работа, ток да те убие бензин да те удави но не пали.   Surprised Sad Surprised

Ако си сигурен на 100 процента че свещ, кондензатор и бобина са напълно изправни и момента на запалване ти е точно както трябва
Пробвай да увеличиш или намалиш например със 0,05 десети разтоянето на чукчето. На Ижа например го дават по книга 0,4 но това
е когато гърбицата и текстолитовата част на чукчето са чисто нови. А те във по голямата част от случаите не са.
 Аз на всичките Ижета които имах намалях разтоянието със 0,05 десети от това как го дават по книга или правих го от 0,4 на 0,35
и Ижетата палеха от четвърт и работеха винаги перфектно.
За целта хубаво е да имаш пластини за регулирани на клапани през 0,05 десети
Активен
asus166
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Simson s 50 Balkan 50 Riga 13
Публикации: 201



« Отговор #4 -: януари 18, 2018, 14:44:27 »

Смених доста свещи намалях разтоянието и на чукчето и на електродите на свеща, но все същата работа. Сега купих нова свещ "NJK" и ще пробвам с нея ще коригирам пак разтоянието на чукчето но все си мисля че може проблема да е от вала, принципно няма луфтове но нз дали е балансиран.
Активен
Нешо Геровски
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 148


Ел. поща
« Отговор #5 -: януари 18, 2018, 14:56:28 »

Смених доста свещи намалях разтоянието и на чукчето и на електродите на свеща, но все същата работа. Сега купих нова свещ "NJK" и ще пробвам с нея ще коригирам пак разтоянието на чукчето но все си мисля че може проблема да е от вала, принципно няма луфтове но нз дали е балансиран.

Напълно възможно е при балканчето да дават голямо отражение разбити лагери на вала или разцентрован вал със този тип запалване и
този маховик. Ако маховика не описва идеален кръг а парабола по някаква причина може искрата да не е постоянна, а пък от друга
страна ще бяга и центровката.
Активен
Нешо Геровски
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 148


Ел. поща
« Отговор #6 -: януари 18, 2018, 15:00:52 »

Но все си мисля че да ти бяга центровката или парабола на маховика и непостоянна искра може да се случи най-вече при разбити лагери
на вала и е почти невъзможно при разцентрован или небалансиран вал. Защото и да има някакви леки отклонения при вала напрактика със центровката която правиш на момента на запалването във известна степен ги коригираш.
 Единствено да не се е разклинил вала ама ме съмнява. 
« Последна редакция: януари 18, 2018, 15:13:54 последно от Нешо Геровски » Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1619



Ел. поща
« Отговор #7 -: януари 18, 2018, 16:17:02 »

Но все си мисля че да ти бяга центровката или парабола на маховика и непостоянна искра може да се случи най-вече при разбити лагери
Не четеш, още в първият си пост по темата колегата е написал, че е сменил лагерите на вала....... Very Happy
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1619



Ел. поща
« Отговор #8 -: януари 18, 2018, 16:24:50 »

Но все си мисля че да ти бяга центровката или парабола на маховика и непостоянна искра може да се случи най-вече при разбити лагери
Не четеш, още в първият си пост по темата колегата е написал, че е сменил лагерите на вала....... Very Happy

Смених доста свещи намалях разтоянието и на чукчето и на електродите на свеща,
При ГМТ разстоянието между чукчето и наковалнята трябва да е 0.4 мм. , а предварението на запалване около 1.0-1.2 мм. преди ГМТ. Разстоянието на електрода на смеща трябва да е също 0.4 мм. Ако центровката си я направил така и пак не пали от манивела, опитай да го запалиш на бутане /както каза колегата/, ако предварението е малко по-голямо, а другите неща са в ред трябва да запали. Ако пак не ще пали огледай бубината, има ли по горната и страна избило черно като масло или дзифт, значи е избила и трябва да я смениш. Но по принцип с балканчетата е така, а всеки един добър монтьор е започнал с балканче  Very Happy
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 597



« Отговор #9 -: януари 18, 2018, 17:23:15 »

Ток хубаво има в достатъчни количества, ама стига ли до свещта? При няколкократните опити за палене, след като се отвие свещта, същата мокра ли е?
Активен
Нешо Геровски
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 148


Ел. поща
« Отговор #10 -: януари 18, 2018, 17:45:37 »

Не четеш, още в първият си пост по темата колегата е написал, че е сменил лагерите на вала....... Very Happy

Чета аз ама ти не четеш аз какво съм му написал. Израченето което ме цитираш е непълно и го цитираш на половина. Говоря по принцип.  Тъй като той има съмнения че проблема е от разбалансиран вал аз му казвам че ме съмнява да е от това и по скоро проблем със запалване би се получил при разбити лагери. Вече от там нататъка той
си вади заключенията. Иначе не винаги избилите бобини имат различими външни белези
по които можеш да прецениш да ли са избили. Аз например съм сменял 5 перфектни на външен вид бобини и мотора пак не искаше да запали. И точно преди да почна да търся проблема другаде един приятел ми предложи да свалим за проба от неговия мотор и нещеш ли
мотора запали и заработи перфекно. Указа се че от 5  бобини нито една не е била
здрава. Така че най лесния и елементарен но сигурен начин е да се свали от работещо
балканче бобина и да се пробва и ако пак няма резултад да се пробва  по ред на номерата докато се установи проблема. Тва е най сигурния и лесен начи ако човек има възможност разбира се. Иначе ако вземе да се прай на майстор и да мъчи да замерва кондензатори свещи и бобини я камилата я камиларя отиде една седмица  Very Happy
« Последна редакция: януари 18, 2018, 17:50:34 последно от Нешо Геровски » Активен
asus166
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Simson s 50 Balkan 50 Riga 13
Публикации: 201



« Отговор #11 -: януари 18, 2018, 17:49:28 »

Да, свеща е мокра искрата между полюсите на свеща е равномерна, по принцип не бутаме мотора на скорост варят магнета с камък 15 и накрайник за бормашина, мисълта ми е дали е възможно проблема да е в картера или вала, при полужение че гарнитурите са нови и съм ги мазал със силикон създава вакум за карбуратора захранва горивната камера всичко изглежда наред а не пали
Активен
OGN
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 85


« Отговор #12 -: януари 18, 2018, 18:21:30 »

Не че нещо, ама щом са ти разбити леглата на лагерите, по добре друг двигател. Не че не може да се пробва да се закърпи положението. Виждал съм да се набиват центри в леглата на лагерите /по цялата окръжност през 10мм примерно/, или да се маже лагера с припой и да се набие и уплътни, ама при бутален двигател не бих го правил  Very Happy
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1052



Ел. поща
« Отговор #13 -: януари 18, 2018, 21:22:06 »

Бутни, бутни, това е Балканче!
Активен
pishman_restavrator
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: awo 425 s
Публикации: 374

0897427208


Ел. поща
« Отговор #14 -: януари 18, 2018, 21:26:47 »

да попитам само едно  при ремонта семерингите на кол вал сменени ли са с нови и на място ли са   и друго дали има пъпка на вала която фиксира магнета или не това искам да знам
Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: балкан 50

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.483 секунди с 20 запитвания.