Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 2 [3]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Мотор от Холандия  (Прочетена 3689 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Ozzy
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW R1200CL, Suzuki Marauder VZ800
Публикации: 19


Born to be wild


« Отговор #30 -: юни 03, 2017, 11:10:02 »

Мани майтапа, ама това с болежките в задните части от много каране си е голям проблем. Като имаш предвид, че бяхме и двама на мотора (бях взел жената с мен), ситуацията стана още по-сложна. Досега не ми се беше случвало да карам повече от 500 - 600 км. на ден, при това с доста почивки.
В първия ден пътувахме Хамбург - Дрезден. Общо взето спирахме през около 200 км. (час и половина каране)за да зареждам. Почивките бяха дълги.
Втория ден беше по-тежко. Минахме към 1000 км. от Дрезден до Нови Сад. Накрая на деня вече карах 45 - 50 минути, а 10 почивах. Към края вече карането се бе превърнало в мъка именно заради многото седене върху мотора и болките в опашната кост.
Третия ден - от Нови Сад до София. На всеки час правехме по около 10 минути почивка.
Абе като цяло емоцията е голяма, но за мен определено си беше доста натоварващо. Никога не бях правил такъв преход, а имах на разположение точно 48 часа, за които трябваше да мина 2000 км.

То много хора така си и мислиха за Памела Андерсон, ама като я видяха съжаляваха  Smile

Майтап да става

Честито за моторетката
Как ти се отразява на дупето?
Колко часа/километра успя да направиш за едно сядане ?
Активен
Oggie
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2098



« Отговор #31 -: юни 03, 2017, 11:18:27 »

Купи си една възглавничка за седалката от Airhawk и проблема с набития задник приключва. Аз имам такава и разликата е голяма. Вярно малко неугледна изглежда седалката но пък комфорта е несравним.
Активен
Ozzy
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW R1200CL, Suzuki Marauder VZ800
Публикации: 19


Born to be wild


« Отговор #32 -: юни 03, 2017, 12:11:20 »

Мерси за честитката. Ще се опитам да дам малко светлина по финансово-транспортно-организационните въпроси.
Започвам с това, че нямам никакъв опит със закупуване на МПС от чужбина. За пръв път ми е и скочих леко в неизвестна за мен материя.
Мотора го харесах от обява в Mobile.de. Цената беше приемлива, на фона на други такива машини. За моя радост продавачът се оказа немец, частно лице (чист немец, не турчин балканец или подобен)и говореше приличен английски.
Проведохме два - три разговора по телефона, обясни ми че машината има пълна сервизна история, пазена е, няма катастрофи или падания, всичко и е ОК, качваш се и тръгваш.
След кратък размисъл му звъннах и му казах, че на 29-ти май съм при него в Хамбург и най-вероятно ще взема мотора. Оня остана като гръмнат. (почна да пита ама как така, това е много път, ама ако не ти хареса и тем подобни)
И така, самолет, влак и се озовах в едно предградие на Хамбург, където продавачът ме чакаше на гарата. Разходите за път до Хамбург в моя случай излезнаха около 300 Евро, плюс 50 Евро за хотел в Кьолн. (летях до Кьолн с Райън Ер, а на другия ден сутринта хванах влака за Хамбург)
Видях моторетката и тръгнах да я карам. Не ми хареса луфта на задния спирачен диск - блъскаше яко. Исках да се убедя, че това не е фаталнои да минем през сервиз. Взехне мотора и отидохме в най-близкия сервиз за мотори, където са специалисти по БМВ. Двама техници гледаха луфта на диска, караха мотора и накрая казаха, че този диск ще си блъска заради луфта, но няма проблем и да карам. Пари за инспекцията не са ми искали. Речено - сторено. Спазарих леко цената (с немец пазарлъка е почти невъзможен, но все пак открих дефект). Броих му парите и после стъпките а следните:
- написахме договор за покупко-продажба (Kaufvertrag). Той е необходим за сваляне на мотора от отчет в Германия, а после и за регистрация в България. Не е необходимо да е нотариално заверен.
- сваля се немския номер на мотор (соственика си го сваля сам)
- със сваления номер се отива в тяхната служба за отчет на МПС (KFZ). Моторът се отписва от отчет.
- направих си застраховка и зелена карта за 5 дни - струваше 80 Евро
- направиха ми нов малък талон на мое име и взех жълт временен номер с 5 дни валидност - 20 Евро.
- такса за обработка на документи: 8 Евро
ВАЖНО: Тъй като аз нямах опит, в последствие разбрах, че с въпросния жълт номер може да имам проблеми в Унгария и Сърбия. Правилният начин е да се вземе червен транзитен номер, който важи навсякъде, не ти създават проблеми и е по-скъп. Предполагам заради кофти комуникация между мен и служителите (а немецът ми превеждаше на английски) стана развален телефон и ми дадоха този жълт номер.
- монтирахме временния номер на мотора
Документите, които взех с мен са:
- голям и малък зелен талон
- документ за валиден TUV (тяхното ГТП)
- договора за покупко-продажба
- застраховката със зелената карта
Оттам наатакък - газ към България. Доста се притеснявах именно заради жълтия номер и се надявах унгарците или сърбите да не ни свалят номера на границата.
Слава Богу, всичко мина нормално. На Унгаро - Сръбската граница без проблеми - само гледаха личните карти. После на Сръбско - Българската сърбите гледаха само лични карти, а нашите записаха и номера на мотора. Проблеми нямах.
На следващия ден отидох в КАТ София да регистрирам мотора. Необходимите документи за КАТ са:
- ГО (трябва да се направи предварително)
- договора за покупко продажба
- големия и малък зелен талон
- за да не вися по опашки платих 100 лв. на един от регистраторите там, който уреди всичко много бързо.
Като си плащаш на човек в КАТ - той движи всичко. Обикаля с документите, попълва ги, сваля транзитния номер, монтира новия.
Еко такса не се плаща.
Дотук документално всичко е ОК. Остана техническата част...
Вчера отидох в сервиз и се оказа, че задният спирачен диск е за смяна. Поръчах нов - страва към 220 Евра.
Общо взето остана смяната на диска и обслужването.



Първо честито за мототетката и за смелостта да я докараш на ход!
Второ 110°са си напълно нормални. Много чопъретки имат сложен датчик за маслото и често се виждат над 120°.
Трето:
Абсолютно съм съгласен!

И четвърто, наистина ще е интересно на всички да обясниш кое, къде, как и т.н. се случи за да докараш мотора до БГ.
Хубави ще е и да споделиш къде какви пари си дал. Диагностиката в сервиза колко струваше и колко време отне?
И накрая колко излезе всичко?

П.П.Сега се закачам с беемвистите, но през '99г бях закачил от списание "Мотомания" плаката на BMW R1200C на стената над главата ми Smile Тогава мислех, че няма да го видя никога на живо...
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1774



« Отговор #33 -: юни 03, 2017, 14:29:56 »

Колега, това с диска се получава заради някаква аномалия в спирачния апарат. Нека му направят профилактика, че ще заминат пружинките и на новия диск.
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 4598


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #34 -: юни 04, 2017, 09:41:29 »

Мерси за честитката. Ще се опитам да дам малко светлина по финансово-транспортно-организационните въпроси.
Започвам с това, че нямам никакъв опит със закупуване на МПС от чужбина. За пръв път ми е и скочих леко в неизвестна за мен материя.
Мотора го харесах от обява в Mobile.de. Цената беше приемлива, на фона на други такива машини. За моя радост продавачът се оказа немец, частно лице (чист немец, не турчин балканец или подобен)и говореше приличен английски.
Проведохме два - три разговора по телефона, обясни ми че машината има пълна сервизна история, пазена е, няма катастрофи или падания, всичко и е ОК, качваш се и тръгваш.
След кратък размисъл му звъннах и му казах, че на 29-ти май съм при него в Хамбург и най-вероятно ще взема мотора. Оня остана като гръмнат. (почна да пита ама как така, това е много път, ама ако не ти хареса и тем подобни)
И така, самолет, влак и се озовах в едно предградие на Хамбург, където продавачът ме чакаше на гарата. Разходите за път до Хамбург в моя случай излезнаха около 300 Евро, плюс 50 Евро за хотел в Кьолн. (летях до Кьолн с Райън Ер, а на другия ден сутринта хванах влака за Хамбург)
Видях моторетката и тръгнах да я карам. Не ми хареса луфта на задния спирачен диск - блъскаше яко. Исках да се убедя, че това не е фаталнои да минем през сервиз. Взехне мотора и отидохме в най-близкия сервиз за мотори, където са специалисти по БМВ. Двама техници гледаха луфта на диска, караха мотора и накрая казаха, че този диск ще си блъска заради луфта, но няма проблем и да карам. Пари за инспекцията не са ми искали. Речено - сторено. Спазарих леко цената (с немец пазарлъка е почти невъзможен, но все пак открих дефект). Броих му парите и после стъпките а следните:
- написахме договор за покупко-продажба (Kaufvertrag). Той е необходим за сваляне на мотора от отчет в Германия, а после и за регистрация в България. Не е необходимо да е нотариално заверен.
- сваля се немския номер на мотор (соственика си го сваля сам)
- със сваления номер се отива в тяхната служба за отчет на МПС (KFZ). Моторът се отписва от отчет.
- направих си застраховка и зелена карта за 5 дни - струваше 80 Евро
- направиха ми нов малък талон на мое име и взех жълт временен номер с 5 дни валидност - 20 Евро.
- такса за обработка на документи: 8 Евро
ВАЖНО: Тъй като аз нямах опит, в последствие разбрах, че с въпросния жълт номер може да имам проблеми в Унгария и Сърбия. Правилният начин е да се вземе червен транзитен номер, който важи навсякъде, не ти създават проблеми и е по-скъп. Предполагам заради кофти комуникация между мен и служителите (а немецът ми превеждаше на английски) стана развален телефон и ми дадоха този жълт номер.
- монтирахме временния номер на мотора
Документите, които взех с мен са:
- голям и малък зелен талон
- документ за валиден TUV (тяхното ГТП)
- договора за покупко-продажба
- застраховката със зелената карта
Оттам наатакък - газ към България. Доста се притеснявах именно заради жълтия номер и се надявах унгарците или сърбите да не ни свалят номера на границата.
Слава Богу, всичко мина нормално. На Унгаро - Сръбската граница без проблеми - само гледаха личните карти. После на Сръбско - Българската сърбите гледаха само лични карти, а нашите записаха и номера на мотора. Проблеми нямах.
На следващия ден отидох в КАТ София да регистрирам мотора. Необходимите документи за КАТ са:
- ГО (трябва да се направи предварително)
- договора за покупко продажба
- големия и малък зелен талон
- за да не вися по опашки платих 100 лв. на един от регистраторите там, който уреди всичко много бързо.
Като си плащаш на човек в КАТ - той движи всичко. Обикаля с документите, попълва ги, сваля транзитния номер, монтира новия.
Еко такса не се плаща.
Дотук документално всичко е ОК. Остана техническата част...
Вчера отидох в сервиз и се оказа, че задният спирачен диск е за смяна. Поръчах нов - страва към 220 Евра.
Общо взето остана смяната на диска и обслужването.




Много изчерпателно и смятам полезно за някой друг ако се реши да направи този скок.


Ако може някой модератор да промени заглавието на " Мотор от Германия"
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 4598


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #35 -: юни 04, 2017, 09:48:10 »

Цитат на: Skywlak link=topic=103214.msg е901328#msg901328 date=1496384817


То много хора така си и мислиха за Памела Андерсон, ама като я видяха съжаляваха 







Има голяма мъдрост в думите ти Smile
Ама си е така наистина.
Аз няколко дни след като закачих плаката осъзнах, че боксерите не са за мен, защото съм дълъг ( сравнявах на базата на Урал Smile Smile)
Но плаката си вися години на стената....


Купи си една възглавничка за седалката от Airhawk и проблема с набития задник приключва.





Я малко инфо и снимки на тези възглавнички може ли?
За един колега от тук питам, че все се оплаквам от седалките Smile
Активен
Oggie
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2098



« Отговор #36 -: юни 04, 2017, 19:26:24 »



Я малко инфо и снимки на тези възглавнички може ли?
За един колега от тук питам, че все се оплаквам от седалките Smile






Нищо особено не е това черното с винтила го помпиш, сядаш отгоре и с винтила изпускаш въздуха докато ти стане максимално комфортно. Другото е калъфка с ленти за захващане за седалката. Хубавото е че тия балони са свързани и като се местиш наляво надясно едните се смачкват другите се надуват и постоянно ти преразпределят тежестта. Седи стабилно на седалката и можеш да си караш от бензиностанция до бензиностанция без да слизаш щото ти се е набил задника.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2353



Ел. поща
« Отговор #37 -: юни 04, 2017, 19:29:44 »

Да не цапане темата, прати на лично повече данни, че жената се оплаква от седалката на тдм-а.. Very Happy
Активен
madbatt
Чукча не моторист, чукча форумист!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: горска пръчка
Публикации: 692


Who can stop the Cop


« Отговор #38 -: юни 04, 2017, 21:21:26 »

Честито!
+1 за ХОРАТА около и в Хамбург!!! Търговците около австрийската граница са друга бира, качеството на стоката също. Червен или жълт номер - за предпочитане е червения, малко по-скъпо, но не се кръстиш преди сръбската граница.
КАТ и сладурите  Smile
Активен
Страници: 1 2 [3]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗакони, Данъци, Застраховки, ТаксиТема: Мотор от Холандия

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.315 секунди с 20 запитвания.