Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация
Страници: 1 2 [3]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация  (Прочетена 10572 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 279



« Отговор #30 -: март 06, 2018, 15:05:35 »

Тази седмица не остана много време за работа по мотора...
Въпреки това новата тръба за предните степенки е готова.
Снимки следващия път.

За поддържане на интереса ще ви покажа един спомагателен проект, който завърших.
Става въпрос за стенд за мотоциклетни двигатели, а и всичко друго което може да се закачи на него.
Идеята беше да е възможно най-универсален и мисля, че покрива изискването ми.
В интерес на истината очаквах да е по-малък (в чисто физическо измерение),
но след като видях, колко точно е голям двигателя осъзнах, че няма как Very Happy
Има възможност за зостопоряване положението на двигателя.
Регулиране на височината и дължината за различни двигатели и т.н.
Така, че вече съм готов и да "свалям" двигателя.

Ето го и самия стенд с монтирания двигател:




Изключително съм доволен от изработката Very Happy
Надявам да съм доволен и при ползването му по предназначение.



Всички хромови и цинкови покрития са правени в Галваника - Пловдив http://galvanikabg.com/start.html
Правят само галаванизацията, не правят подготовка на детайлите.
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 279



« Отговор #31 -: март 27, 2018, 19:13:51 »

Нека да продължа с още малко информация и снимки от развитието на проекта.

Да започнем с още няколко елемента подготвени за хром от Ангел Миров











Тези за цинк Very Happy




След лъскавите детайли, да се върнем на грубата сила Very Happy
А именно тръбата за предните степенки. Старата беше в отвратително състояние и за целта направих нова.
Вътрешен диаметър 20 mm, външен 26.5 mm., малко по-дебела от оригиналната от стомана 40Х.
След пасване с райбер и шлайф паста, нещата просто заспаха Smile

Ето я в полу-готов вид.



Начертах и поръчах да ми изрежат уши за степенките и пружината.





Вече заварени и готови за монтаж на рамката



Време е да се похваля и с два нови инструмента.
Първия е ключ за обиране на хлабината на радиално-аксиалните съчмени лагери на предницата.





А втория е инструмент за избиване и набиване (с една допълнителна приставка/доработка) на
оста на задната вилка. Работи просто перфектно Smile







За съжаление тук дойде момента на едно разочарование...
Вече бях свалял оста на вилката и знаех, че е за смяна. Съответно си купих нов чоп и нови втулки.
Всичко е перфектно, но се оказва, че чопа не е оригинален или е ремонтен размер...
Оригиналния е 20.00mm. моят е 20.16mm. и съответно проблема е сериозен Smile
Най-вероятно и изместването на гумата ми се дължи на тази интервенция и износени втулки.
Следва направата на нов "къстъм" чоп на по-големия размер. А втулките лесно ще се напаснат Smile

Това е за сега. Очаквайте продължение!
Активен
bratbobo
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 353; MZ RT125/2
Публикации: 20


Ел. поща
« Отговор #32 -: април 25, 2018, 09:40:34 »

Браво, Ванко!!! Издал си професионално ръководство за реставрация.
Само такива, с "бръмбари в главата", както казва Митака, знаят колко много усилия, време и средства са нужни за да възкръсне старото желязо от скрапа. Радвам се, че вашето и поколение пое щафетата и движи здраво напред! Тръпката си заслужава!
Безпроблемно и безаварийно каране!
Активен
mcjohnny
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: honda-shadow
Публикации: 7


Ел. поща
« Отговор #33 -: май 05, 2018, 13:43:11 »

Ще се радвам целият този труд да го видя на пътя с целия си блясък! Любопитно ми е дали повечето от вас ползват оригиналните релета,които меко казано развалят карането? Чехите са създали специално за Ява 250-353 електронно реле,което се монтира на мястото на старото върху динамото.Аз си поръчах едно от Чехия и го интегрирах успешно и сега машината пее и се кара.Имам и Трофи ЕС ,като и него съм с електронно реле и сега се пътува чудесно! Лъскайте,но и ги карайте!
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 279



« Отговор #34 -: юли 23, 2018, 18:00:41 »


Продължението не е кой знае какво, но все пак има развитие....

След продължително избистряне на идеята за изправяне на задната вилка - резултата вече е на лице.
Задната вилка се оказа доста "кораво копеле" (което само може да ме радва)...
За изправянето бяха необходими - здраво фиксиране, нагряване и не на последно място лост от първи род.



След 3-тия опит и рамо от около 2.5м, вилката най-накрая се предаде!
Гумата застана в средата и амортисьорите се изправиха.
Ето го и резултата :



Тук се вижда проблема преди интервеницята.

Лявата част е с новите, дясната с оригиналните:
Единствено предното захващане на ауспусите имаше нужда от "наместване", но стана:


На тази снимка се вижда, как задната гума стой леко вляво (около 1см).
Нямам обяснение за това, но ще огледам по-късно.
Планката за централната стойка има нужда от ремонт, както и отвора за нея.
Най-вероятно ще го разпробия на по-голям диаметър и ще сложа втулка.

Описва се и проблема с отвора за централната стойка, е и на него му дойде реда.
Разпробиване, пластмасова втулка по размер и централната стойка заспа.
Снимки на готовото изделие няма, така че ще трябва да ми повярвате Smile



За сега толкова...

Активен
sevlievoben
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Shadow,Jawa 250 Perak
Публикации: 779



« Отговор #35 -: юли 26, 2018, 13:06:55 »

 Very Happy Перфекционист!!!
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 279



« Отговор #36 -: август 10, 2018, 18:36:28 »


sevlievoben какво да се прави.... старая се Very Happy

Разрових се из архива и установих, че съм пропуснал една важна част от процеса - задната вилка.
Възела вече е готов, паснат и само чака да бъде монтиран.
Така че да раздвижим малко темата.

Вече се оплаках от оста/чопа на задната вилка, а и се похвалих с новия инструмент.




За съжаление тук дойде момента на едно разочарование...
Вече бях свалял оста на вилката и знаех, че е за смяна. Съответно си купих нов чоп и нови втулки.
Всичко е перфектно, но се оказва, че чопа не е оригинален или е ремонтен размер...
Оригиналния е 20.00mm. моят е 20.16mm. и съответно проблема е сериозен Smile
Най-вероятно и изместването на гумата ми се дължи на тази интервенция и износени втулки.
Следва направата на нов "къстъм" чоп на по-големия размер. А втулките лесно ще се напаснат Smile


И така, първо за материал - стомана 40Х, Ф22mm - няколко заготовки от по 140mm.
Тук баща ми пое инициативата (аз определено и бях сърдит на тази ос...) и свърши цялата работа по оста.
Направата на нова ос включва - грубо струговане на оста, разпробиване на мазителни отвори, закаляване и шлайфане до съответния размер - 20.16mm.

Така изглежда почти готовата заготовка. Остава само да се отреже опашката, използвана за захващане.

Резултата определено е супер!!!





След като вече имам по-дебелата ос е време за райбероване на втулките.
За целта вече си бях купил комплект раздвижени райбери и нямаше особенни драми.

Мери и райберовай....





След известен брой пасове с райбера достигнах до желания резултат.
Вилката беше монтирана към рамата и всичко беше добре, с изключение на изместената вилка.
За съжаление не се оправи с новата ос и втулки.
Изправянето и вече го обсъдихме в горния пост, но пропуснах да споделя за един аксиален луфт между задната вилка и рамката.
Не е кой знае какъв, но е дразнещо да знаеш, че е там...
При първото сваляне на оста на вилката видях, че има тъкна подложна шайба между едната втулка и рамата.
Е не успях да я върна на място, но така или иначе не мисля, че там и е мястото.
Вече се бях приготвил за този проблем и имах няколко пас шайби, с вътрешен диаметър 27mm (и дебелина 0.1mm), колкото е външния на втулките. 

Ето я втулката и шайбата.



Тук вече инсталирана на място за проба. Резултата е много добър - вилката влиза (сравнително лесно) и луфта е съвсем малък.
По този начин обрах хлабината, като се запазва лагеруването между бронзовите втулки, във вилката, и рамката.




Като стана въпрос за набивани и избиване на втулки и кухи оси, е момента да се похваля с инстумента използван за тази цел (в завършен вид).

Ето го и него в по-лъскавия му вид.





А освен, че е лъскав - и работи (малко "по-мазно" от стария вариант).







Може да му се измисли едно застопоряване на болта спрямо оста за да се работи само с един ключ, ноооо да не прекаляваме.


Еми това е....
Следващия път повече!
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 279



« Отговор #37 -: септември 12, 2018, 14:09:49 »

Не е койзнае колко повече, но поне изглежда "внушително".
Преди няколко седмици официално рециклирах всички задни амортисьори, които имам и са годни за рециклиране.
Резултата е 3 комплекта амортисьори, с нови водещи втулки, масло и семеринги на изпусналите.

Ето ги готови за боя:


Дойде и реда всички части да бъдат пъснати, снимани и да влязат в кашони.
Вече са при бояджията и чакат ред  Very Happy










За сега толкова Very Happy

Активен
Страници: 1 2 [3]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.341 секунди с 21 запитвания.