Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация
Страници: 1 2 [3]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация  (Прочетена 8267 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 266



« Отговор #30 -: март 06, 2018, 15:05:35 »

Тази седмица не остана много време за работа по мотора...
Въпреки това новата тръба за предните степенки е готова.
Снимки следващия път.

За поддържане на интереса ще ви покажа един спомагателен проект, който завърших.
Става въпрос за стенд за мотоциклетни двигатели, а и всичко друго което може да се закачи на него.
Идеята беше да е възможно най-универсален и мисля, че покрива изискването ми.
В интерес на истината очаквах да е по-малък (в чисто физическо измерение),
но след като видях, колко точно е голям двигателя осъзнах, че няма как Very Happy
Има възможност за зостопоряване положението на двигателя.
Регулиране на височината и дължината за различни двигатели и т.н.
Така, че вече съм готов и да "свалям" двигателя.

Ето го и самия стенд с монтирания двигател:




Изключително съм доволен от изработката Very Happy
Надявам да съм доволен и при ползването му по предназначение.



Всички хромови и цинкови покрития са правени в Галваника - Пловдив http://galvanikabg.com/start.html
Правят само галаванизацията, не правят подготовка на детайлите.
Активен
enter
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 250 - 1958
Публикации: 266



« Отговор #31 -: март 27, 2018, 19:13:51 »

Нека да продължа с още малко информация и снимки от развитието на проекта.

Да започнем с още няколко елемента подготвени за хром от Ангел Миров











Тези за цинк Very Happy




След лъскавите детайли, да се върнем на грубата сила Very Happy
А именно тръбата за предните степенки. Старата беше в отвратително състояние и за целта направих нова.
Вътрешен диаметър 20 mm, външен 26.5 mm., малко по-дебела от оригиналната от стомана 40Х.
След пасване с райбер и шлайф паста, нещата просто заспаха Smile

Ето я в полу-готов вид.



Начертах и поръчах да ми изрежат уши за степенките и пружината.





Вече заварени и готови за монтаж на рамката



Време е да се похваля и с два нови инструмента.
Първия е ключ за обиране на хлабината на радиално-аксиалните съчмени лагери на предницата.





А втория е инструмент за избиване и набиване (с една допълнителна приставка/доработка) на
оста на задната вилка. Работи просто перфектно Smile







За съжаление тук дойде момента на едно разочарование...
Вече бях свалял оста на вилката и знаех, че е за смяна. Съответно си купих нов чоп и нови втулки.
Всичко е перфектно, но се оказва, че чопа не е оригинален или е ремонтен размер...
Оригиналния е 20.00mm. моят е 20.16mm. и съответно проблема е сериозен Smile
Най-вероятно и изместването на гумата ми се дължи на тази интервенция и износени втулки.
Следва направата на нов "къстъм" чоп на по-големия размер. А втулките лесно ще се напаснат Smile

Това е за сега. Очаквайте продължение!
Активен
bratbobo
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Jawa 353; MZ RT125/2
Публикации: 20


Ел. поща
« Отговор #32 -: април 25, 2018, 09:40:34 »

Браво, Ванко!!! Издал си професионално ръководство за реставрация.
Само такива, с "бръмбари в главата", както казва Митака, знаят колко много усилия, време и средства са нужни за да възкръсне старото желязо от скрапа. Радвам се, че вашето и поколение пое щафетата и движи здраво напред! Тръпката си заслужава!
Безпроблемно и безаварийно каране!
Активен
mcjohnny
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: honda-shadow
Публикации: 7


Ел. поща
« Отговор #33 -: май 05, 2018, 13:43:11 »

Ще се радвам целият този труд да го видя на пътя с целия си блясък! Любопитно ми е дали повечето от вас ползват оригиналните релета,които меко казано развалят карането? Чехите са създали специално за Ява 250-353 електронно реле,което се монтира на мястото на старото върху динамото.Аз си поръчах едно от Чехия и го интегрирах успешно и сега машината пее и се кара.Имам и Трофи ЕС ,като и него съм с електронно реле и сега се пътува чудесно! Лъскайте,но и ги карайте!
Активен
Страници: 1 2 [3]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилРетро (Модератор: Restavratora)Тема: Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.108 секунди с 20 запитвания.