Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 ... 41 42 [43] 44 45 46   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Мото новини  (Прочетена 91758 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2879



« Отговор #630 -: април 19, 2019, 17:03:11 »

Заплашват мотористи със саморазправа! От мотоклубовете във Варна призоваха за толерантност на пътя

Мотористи от мотоклубовете във Варна се обединиха в позицията си за повече толерантност между всички участници в движението и призоваха за дисциплина и спазване на правилата от всички, без значение от моторното превозно средство.

Те се обърнаха към Varna24.bg, за да изкажат огорчението си от факта, че след последния инцидент, при който неправоспособен моторист блъсна жена, докато пресича бул. "Трети март", в социалните мрежи се е нагнетило напрежение и валят заплахи за саморазправа и обиди, като се слагат под общ знаменател всички мотористи.

"След като нашумя случаят с младежа, който е карал мотоциклет и е блъснал жена, трябва да е наясно всеки, че дейността на мотообщността във Варна и в другите големи градове, се ръководи и координира от мотоклубовете. Хора като нас, които сме лесно разпознаваеми с нашите отличителни знаци, обикновено са дисциплинирани. Защото в мотоклубовете ние имаме строги правила, към които се придържаме. Относно конкретният инцидент си има разследващи органи, които ще докажат или няма да докажат вината на мотоциклетиста.

Искам обаче да отправим една по-настоятелна молба към колегите, които в социалните мрежи отправиха нескрити заплахи към нас, че щели да ни блъскат и т.нат. Подобни заплахи са неоснователни и ако подобни неща започнат да се случват, санкциите ще бъдат незабавни.

Всяко стадо си има черни овце. Ако стане ПТП с автомобил, значи ли това, че всички шофьори са виновни? Когато наш колега, приятел и брат от мотоклуб прояви небрежност или се случи нещастие, това е повод да бъдем отговорни и всички ние ще поемем вината си. Но не и когато някой си е събрал 1000 лв., купил си е един дарак на две колела и е тръгнал да си избива комплексите", сподели Красимир Симеонов от Мото клуб “STORMBRINGERS", Варна.

"Членовете на мотоклубовете във Варна са хора с голям опит на две колела и дългогодишен стаж. Тези хора имат култура на движение по улиците не само с мотори, но и с автомобили. Сред нас има професионални шофьори. Те винаги дават съвети и насоки на младите. Тази агресия към мотористите и тези етикети, които ни слагат, са доста грозни за нас и семействата ни.

Наричат ни донори, гамени и т.н, което ни дразни искрено, защото сред нас има хора от всякакви прослойки. Има лекари, юристи, адвокати и учители... Всъщност ние призоваваме за толерантност и разбиране от дълги години насам, но искаме не само толерантност, но и равноправие. Нека престанем да си лепим етикети - този е моторист, този е бакшиш, тираджия или дападжия. Всички са хора, които са завършили един и същи курс за правоуправление и щом са го взели, значи имат равни права на пътя. И не трябва да се разделят водачите на категории - какво кара и колко му струва превозното средство. Освен това мотоклубовете като цяло са доказали общественополезната си дейност във всякакви инициативи. Било то протести, каузи, благотворителни инициативи", допълни Димитър Лазаров-Джако от Мотоклуб "Диви деца".


Вижте видеото на https://www.varna24.bg/novini/varna/Zaplashvat-motoristi-sus-samorazprava-Ot-motoklubovete-vuv-Varna-prizovaha-za-tolerantnost-na-putya-864044?fbclid=IwAR0Ndlq_--g8XBTk9mFExsjpy1uWNM5KrbREfDrrjEs1bIsa3DlKHz5444M

Всичко това заради някакъв случаен........подкарал мотор без книжка и с крадени номера.

mod:edit Коментарите по тази тема са преместени във Веселба/Спамчета
« Последна редакция: април 21, 2019, 12:47:44 последно от Oggie » Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2879



« Отговор #631 -: април 21, 2019, 12:26:47 »

Нещо любопитно.

Източник: https://www.capital.bg/biznes/predpriemach/2019/04/19/3421563_novite_motoretki_ot_ruse/?fbclid=IwAR3lk5lqZGYgUK-gcmun54tQ1FGvQm6c-bmYYDjSq8i4fRG7arm2UVSoy-4

Новите моторетки от Русе
Десислава Николова навлиза в третата си година на продажби на проектираните от екипа й скутери Motoretta

За една млада компания е просто невъзможно да поддържа собствена фабрика, затова възлагаме производството на външни фирми, казва Десислава Николова

"Най-голямото предизвикателство, докато живях 10 години в Китай и се занимавах с недвижими имоти, беше да съм навреме за многобройните си срещи в града. Това се промени в момента, в който си купих скутер. Тогава реших, че като се върна в България, искам да се занимавам точно с това, че това е моята стаст." Така започва историята на българските електрически скутери Motoretta, зад които стои русенката Десислава Николова и скромен екип от още двама инженери, изготвили проекта. Макар самото производство да се случва в чужбина, целта е в недалечно бъдеще поне част от тях да се сглобяват тук.
От чертежа до пазара
Скутерът комбинира няколко ретродизайна, които екипът на Motoretta е съчетал в едно. "Техническата част е това, върху което можем да сложим името си", уточнява Николова. По думите й самите части идват от различни доставчици, като компанията подбира най-добрите компоненти според визията си за качество и цена. Скутерите се сглобяват от външни изпълнители в Китай и Унгария, откъдето пристигат готови в България. "Регулациите при нас по нищо не се различават от тези за автомобилите и затова използваме фабрики, които разполагат с всички системи за качество и изпитване, за да може нашият продукт да бъде европейски сертифициран", обяснява тя.

Като цяло бизнесът на Motoretta е организиран на принципа, на който работят всички стартъпи - аутсорсинг. "За една млада компания е просто невъзможно да поддържа собствена фабрика, затова възлагаме производството на външни фирми. Така е и с маркетинг, IT, счетоводство, аутсорсваме всичко, което можем, защото така плащаме единствено за количеството и услугите, които ползваме, вместо на персонал, който стои постоянно в офиса", казва Николова.

Скутерите на Motoretta са одобрени официално за българския пазар в края на 2016 г., а първите бройки са продадени няколко месеца по-късно - през март, когато започва сезонът. "Първата година беше изключително добра, продадохме 40 броя. През втората година очаквахме ръст, но той не се случи, което беше леко разочароващо за мен, но пък от друга страна сме в нова ниша, предлагаме нов продукт, така че това може би е нормално", казва Николова. Ако се съди по началото, третата година се очертава като доста успешна, като само за първия активен месец сега продажбите са повече, отколкото за цялата 2018 г.
Микс от канали за продажба
Компанията използва доста широк маркетингов микс. "Продаваме през дистрибутори, имаме шоурум в София и Варна, също така и онлайн. От съвсем скоро започнахме да тестваме и различни маркетплейс платформи, които са насочени както към българския, така и към чуждестранни пазари", обяснява Николова. Самият сайт на Motoretta е много удобен, като на него клиентът може да си направи персонализация, да види цената, а от миналия месец вече и да кандидатства директно за купуване на изплащане, като компанията работи с две лизингови компании - на Unicredit и TBI Bank.

За стандартните скутери цената варира от 3000 до 3500 лв. (без 1 лв.), но има и варианти за любители, които струват 6000 лв. Дизайнът на всичките скутери е еднакъв, а това, което ги отличава, са техническите характеристики и цветът. Компанията предлага машини с пробег от 60 до 120 км, което е достатъчно за придвижване в рамките на града в продължение на няколко дни. Зареждането става в обикновената домашна мрежа. "Освен това имаме и три зарядни станции на публични места в София, където клиентите могат да получат до 15 км заряд, докато изпият едно кафе", казва Николова. Скутерите влизат в категорията до 45 км/ч и се карат със стандартна шофьорска книжка - категория В и М.
Трудното решение
Началната инвестиция в бизнеса е от порядъка на 70-80 хил. лв. и е изцяло финансирана от Николова. "Вложих горе-долу всичките спестявания, които бях направила през годините, докато работех. Пари, които в противен случай сигурно бих използвала за закупуване на собствен имот като всеки млад човек. Няма да забравя, когато трябваше да направя плащането за първия прототип. Това беше много трудно решение, защото не знаех дали електрическият скутер ще просъществува", казва тя. И добавя: "Но се радвам, че се справяме, че нямаме задължения и се опитваме да преминем към положителни финансови резултати."

Числата засега говорят, че решението й е било правилно. За 2018 г. приходите нарастват двойно до 139.3 хил. лв. и фирмата отчита печалба от 6.4 хил. лв. Motoretta работи през дружеството "Бренди къмпани", което на практика е регистрирано от бащата на Николова, но се използва само за бизнеса й със скутерите.

Засега продажбите са изцяло в България, като има само единични бройки в чужбина. "Клиентите виждат скутерите или през нашия сайт, или през маркетплейс платформите, с които работим, и всъщност постоянно се свързват с нас със запитвания - от Мексико до Австралия. Но ние нямаме право да продаваме там, тъй като нямаме сертификат", обяснява тя. За Европейския съюз компанията има сертификат, но без присъствие на дистрибутор на място процесът по регистрация е много сложен за клиента. "За българския потребител сме го направили лесно - имаме регистрация в застрахователните компании, включени сме в системата на КАТ като спецификации, но това все още не можем да го осигурим за един външен клиент", казва Николова. Това евентуално ще стане, когато се увеличат продажбите и компанията има възможност да разшири екипа си, за да добави още един-два пазара. "Моята мечта е да направим сглобяването в България, да имаме поне малка фабрика, която да произвежда известно количество скутери, тъй като това ще ни направи доста по-гъвкави", добавя тя.
Нови идеи
Идеята за отдаване на скутери под наем също не е чужда на компанията, но засега не влиза в плановете. "Това е доста атрактивен пазар, споделената икономика набира скорост, но в момента основната ни цел е производството. Да можем да инвестираме средства първо в производството на един автопарк, а след това и в ежедневната му поддръжка, ми се струва малко непосилно към момента", казва Николова, но добавя, че е отворена за идеята, ако се появи добър партньор, с който да го направят.

Усилията на компанията сега са насочени основно към разработване на съпътстващи продукти като собствена мърчандайз линия. "Планираме да вкараме допълнителни аксесоари, като облекла, кошове и каски, които ще завършат цялостно бранда на Motoretta. Смятаме, че това ще се впише добре в концепцията на самия продукт", обяснява Николова.

Засега не се планират инвестиции в нови електрически скутери, тъй като едва миналата година компания пусна втори вариант пробег - този до 120 км, който е по-скъпият и все още се налага на пазара. "Мислим малко по малко и в посока втори модел, но бихме се радвали, ако той вече е изцяло български", добави тя.

Q&A


Купуват ни хора, които търсят удобство в градска среда


Какъв е профилът на вашия клиент?



- Клиентите ни са основно мъже, около 30-годишни, които работят креативна професия, в областта на IT или мениджмънта, хора, които се интересуват от нови технологии и които най-вече търсят удобство в градска среда. По-голямата част от клиентите ни си оставят автомобила, за да могат да се придвижват по-бързо с електрическия скутер. Предимство при нас е, че скутерът е изключително атрактивен външно и това не отнема от имиджа на хората, което в България е много важно. Жените са по-малката част от клиентите ни. При нас те са по-скоро от 40 години нагоре.

Кои са конкурентите ви?


- Пазарът е интересен, има доста внос. Не мога да кажа, че те са ни 100% конкуренция, тъй като ние се определяме като бранд и не искаме да се конкурираме с не-марки. Така или иначе чисто ценово те са наполовина по-евтини от нас и мислим, че хората, които са се ориентирали към един ценови сегмент като нашия, не биха си купили нещо по-евтино и обратно - хора, които просто търсят нещо евтино, не биха купили нашия продукт. Затова не ги виждаме толкова като конкуренция. Странното е, че в момента може би най-голямата ни конкуренция се явява електрическият велосипед, тъй като и двата продукта излязоха горе-долу по едно и също време, а хората са по-запознати с велосипеда.

Защо един клиент би избрал да си купи Motoretta вместо по-евтините варианти?


- За мен като човек, който също често е изправен пред избор между китайска и европейска стока, на първо място може би е увереността, че получавам по-качествена стока, съобразена с европейските стандарти. Ние правим хомологация (технотест – бел.ред.) в Европа, която ни задължава всички компоненти, които използваме, да бъдат с европейска маркировка или произведени в Европа. На второ място е възможността да получа клиентско обслужване, като работя с местно представителство, с хора, които предлагат гаранционен и извънгаранционен сервиз и към които мога да отнеса всичките си въпроси. Ние имаме пет оторизирани сервиза в страната.
Активен
max
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xt600
Публикации: 637



Ел. поща
« Отговор #632 -: април 22, 2019, 07:22:02 »

Тази марка или фирма има толкова общо с Русе , колкото Чаплин е допринесъл за британската кинематография . Не знам защо се препечатва този материал от медиите , но ми прилича на новина от вида "жена пусни новините пак да ме убедят колко съм добре , че се разколебах " . Не съм виждал и един екземпляр от въпросното производство предвид приходите на фирмата от 140000 лева това са доста бройки ,предвид цената за едно 3000/3500 .
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2879



« Отговор #633 -: април 22, 2019, 10:30:35 »

И аз не съм виждал кенгуру в естествената му среда но съм убеден, че има. Поне скутерите ги видях на живо на експото и въпросната дама беше там. Помислих я за промоутърка а тя се оказа сърцето на цялата работа. Определено се изискват доста амбиция и експертиза да организираш производство, легализация, маркетинг и дистрибуция. Това което мен ме впечатлява е идеята на предприемаческата инициатива. Все тая откъде идат частите и къде се сглобява. Харлей Дейвидсън като са американска марка да не мислиш, че само чистокръвни янки ги произвеждат и само в Милуоки. Сякаш ако беше направила поредната кебапчийница или козметичен салон щеше да е по-добре?
« Последна редакция: април 22, 2019, 10:34:31 последно от Oggie » Активен
bipbip
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: FZ6
Публикации: 33


« Отговор #634 -: април 22, 2019, 14:59:55 »

Не виждам нищо странно, а и няма лъжа в статията. Жената си обяснява къде се сглобяват и защо все още няма фабрика тук.
Много фирми са започнали по този начин и след като са се разраснали са си построили собствени фабрики !

В България има две компании за производство на електрически коли и те работят на този принцип !
Активен
bipbip
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: FZ6
Публикации: 33


« Отговор #635 -: април 22, 2019, 15:10:41 »

"Макар поскъпването на горивата да се оправдава от производителите и вносителите с динамиката на цените на суровия петрол, у нас по традиция големите колебания идват около края на пролетта и началото на лятото. Така че може да се очаква, че заради засиленото потребление в идните седмици цените ще продължат да се покачват."

Няма ли кой да им драсне клечката на тея тоя мутренски лукойл, мамицата им  Sad

Дано електричките се развият по-бързо и да фалират тея мърши.

Преди си мислех, че електрически мотоциклет ще е много тъпа работа, но сега мисля точно обратното и това е защото не е никакъв проблем (и вече го има в някои ел. коли) да се възпроизведе звук 1:1 с този които е от двг с вътрешно горене. Не само това, ами ще може и да се персонализира и силата да се регулира.

А за вървежа пък не ми се мисли, ракета на колела Very Happy

https://m.fakti.bg/bulgaria/375841-benzinat-otnovo-poskapva-shokovo
Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1566



WWW
« Отговор #636 -: април 22, 2019, 17:48:56 »

Дано електричките се развият по-бързо и да фалират тея мърши.


Неизбежно, и въпрос на не чак толкова много време е.... Факт е че електрификацията е в ход и на пълно обороти (просто ние в България сме пак едни 100-тина години зад останалия свят)

eто например карта със зарядните на Лондон (и UK като цяло)
https://www.zap-map.com/live/

*вярно повечето са с ниска мощност, но е в ход изграждането на сериозни зарядни.... (дори Shell изграждат супер зарядни "And in 2019, we’ll be introducing 150kW super chargers to selected sites")
https://www.shell.co.uk/motorist/welcome-to-shell-recharge.html



A щом дори най "шумната" компания пусна електрически мотоциклет мисля че това говори достатъчно....
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2354



« Отговор #637 -: април 22, 2019, 19:41:07 »

Размечтахте се...

Range   Standard   Premium
 
City?                           161 miles   161 miles
Highway, 55 mph (89 km/h)?   99 miles   99 miles
Combined?   123 miles   123 miles
Highway, 70 mph (113 km/h)?   82 miles   82 miles
Combined?   109 miles   109 miles

80 мили със 113км/ч ми се струва доста скромно. Това не е HD, Zero SR e, Zero правят електрически мотоциклети от маса време. И за това нещо трябва да си продадеш бъбрека.
Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1566



WWW
« Отговор #638 -: април 22, 2019, 19:47:58 »

Размечтахте се...
80 мили със 113км/ч ми се струва доста скромно.

Абе вярно е че не са евтни, ама пък Zero са на пазара от доста време и тн..... И в интерес на истината такъв мотоциклет би ми вършил прекрасна работа в Лондон (че нали от началото на годината има congestion charge/ULEZ и за мотоциклети £12.50 на ден).  Surprised

Иначе на мен откровено мн ми харесва KTM-а, и Alta Motors имат моторетка дето ми допада...  Smile



едит*
демек електрическия мотоциклет ти спестява 12 кинта на ден.... (вярно имаш опция за бензинов дето и той ти ги спестява, ама не се знае кога и на тях ще им шибнат някаква такса
« Последна редакция: април 22, 2019, 19:50:58 последно от Alexander3dartwork » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2354



« Отговор #639 -: април 22, 2019, 20:03:12 »

За Лондон си вземаш някаво дребно електрическо и си в бизнеса. При ниски скорости нямат грижи. Ако тръгнеш извънградско обаче свършваш батерията за нула време, което на мен не ми е пълноценен мотоциклет в комбинация със бавното зареждане.
Нямах идея, че са вкарали congestion charge за мотоциклети. И май euro 3 са без, което е от 2006/2007.
А колегата там, дето се възмущава от цената на бензина да види цената на петрола. Качва се от три месеца. Аман от журналистически глупости.
« Последна редакция: април 22, 2019, 20:04:47 последно от evilution » Активен
max
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xt600
Публикации: 637



Ел. поща
« Отговор #640 -: април 23, 2019, 09:03:44 »

Сякаш ако беше направила поредната кебапчийница или козметичен салон щеше да е по-добре?
Честно казано да беше направила кебапчийница щеше да е по-добре . Защото поне щеше да наеме персонал тук , щеше да плаща заплати, осигуровки , данъци ..... евентуално да ползва суровини пак произведени тук , така се завърта колелото и движи икономиката . А какво прави в момента ? Продава 'първият български ел. скутер" .


Сериозно ? Хайде да намерим разликите .

Излиза , че "българската" моторета си я има в Алибаба , но там се нарича E4 EEC . Интересно върху какво са работили двамата български инженери , освен върху емблемата залепена отпред . Много повече труд е отишъл върху сайта на марката , който е направен безупречно . Тоест играе се старата игра на "българската марка Балкан " която и тук рекламираха . Сега да не излезе , че имам нещо лично срещу въпросната дама , нейната бизнес инициатива ...... Не я познавам , по никакъв начин не съм засегнат лично или икономически . Просто искам когато гърмят медийни сензации , малко поне да почиват на истини .
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2879



« Отговор #641 -: април 23, 2019, 10:03:45 »

Държавните взимания не ги мисли НАП и Митници се грижат а това. Всичко останало което те притеснява и смяташ за подвеждащо е изяснено в самата статия. Това е търговска марка и под този бизнес модел са състадени милиони компании по цял свят. Все от някъде трябва да се тръгне когато имаш съвсем малко пари и една гола идея. Най-малкото за осъществяването на тази идея ще бъдат въвлечени доста хора, които няма да си предоставят услугите безплатно. Така, че държавата и хората покрай нея пак ще спечелят от енергията и и желанието да направи нещо.
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1199



« Отговор #642 -: април 23, 2019, 14:48:13 »

Дано поне качеството им да не е като на китайските "Балкани".
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2879



« Отговор #643 -: април 23, 2019, 18:23:37 »

Източник:https://www.investor.bg/sasht/337/a/harley-davidson-izprevari-ochakvaniiata-za-pechalbata-za-pyrvoto-trimesechie-281145/

Harley-Davidson изпревари очакванията за печалбата за първото тримесечие

Доналд Тръмп коментира, че митата на ЕС върху производителя са нечестни и се ангажира да отговори на тази мярка без да дава повече детайли

Производителят на мотоциклети Harley-Davidson изпревари очакванията за печалбата през първото тримесечие, като запази прогнозите си за цялата година в контекста на притеснения за продажбите в САЩ и европейски мита, съобщава Ройтерс. В предварителната сесия акциите на компанията поксъпнаха с 3%.

Американският президент Доналд Тръмп, който критикува Harley-Davidson за плановете на компанията да прехвърли част от производството си в чужбина, коментира, че митата на ЕС върху производителя са нечестни и се ангажира да отговори на тази мярка без да дава повече подробности.

Въпреки че популярността на Harley-Davidson спада, както в САЩ, така и на външните пазари, компанията успя да изпревари прогнозите на Wall Street за печалбата с повече от 30 цента на акция.

По разно тази година от Harley казаха, че налаганите от Европейския съюз вносни мита ще струват на компанията между 100 млн. долара и 120 млн. долара през 2019 г. За да избегне допълнителните мита, компанията увеличава инвестициите в завода си в Тайланд, за да обслужва европейския пазар.

От производителя заявиха, че продажбите им в САЩ през дилари до крайните клиенти са се понижили с 4,2% през първото тримесечие на 2019 г. Продажбите в Европа са намалели с 2,1%.

Общата нетна печалба на компанията е намаляла с 26,7% до 127,9 млн. долара през първите три месеца на годината.

В същото време приходите от продажби на мотоциклети и свързаните с тях продукти са спаднали с 12,3% до 1,19 млрд. долара, приблизително в съответствие с прогнозите.

Така Harley-Davidson генерира печалбата на акция от 98 цента в сравнение със средна оценка на анализаторите за 65 цента на акция.
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT / KTM 990 Adventure
Публикации: 2879



« Отговор #644 -: април 23, 2019, 23:01:19 »

Източник:https://www.tvevropa.com/2019/04/motoristi-se-obuchavaha-kak-da-okazvat-pomosht-pri-katastrofa/?fbclid=IwAR0dM_ZbvbEJAtxdbOR_p0dzLsN5dRiyyh7Gm8Z7ayhcrRZOWt9Bk4UyKLU

Мотористи се обучаваха как да оказват помощ при катастрофа

За трета поредна година във Военномедицинска академия се проведе обучение за оказване на долекарска помощ при произшествия. Инициативата е на мотоклуб Sofia Riders, а целта – участниците в движението да са по-уверени в случай на произшествие.

 

 

Как да обърнеш човек, пострадал при пътно произшествие, как се маха мотоциклетна каска, как се спира кръовотечение – тези умения могат да спасят живота на пострадалите до идването на лекарите. Затова за трета поредна година от най-големия софийски мотоклуб участваха в обучение за оказване на първа помощ.

 

 

Георги Боянов, мотоклуб Sofia Riders:
„Понеже в такива ситуации паниката е ужасно голяма заради това го правим регулярно всяка година, за да имаме малко по-голям тренинг. Човек не трябва да се паникьосва в такива ситуации, а просто трябва да знае какво да направи. Когато човек го е виждал това нещо 5-6-8-10 пъти, то му се набива в съзнанието и когато трябва да реагира, нещата му изплуват, защото, ако само си го чел, когато трябва да го приложиш знаеш какво да правиш.“

 

Основната цел при катастрофи е печелене на време до идването на лекарите. При пострадали мотористи е много важно и те да бъдат изведени на безопасно място до идването на лекарите.

 

 

д-р Емил Кържин, ВМА:
„Първото нещо е да запазят самообладание, второто е да подсигурят себе си и пострадалите от допълнителни поражения – да си обезопасят мястото, да обезопасят пострадалия, да бъде изнесен на място, където вторичните увреждания са много по-малко вероятни и основното, което е – да повикат помощ на 112. +Първото и основното при една травма е да се спре кървенето, второто е да се проведе кардиопулмонална.“

 

Целта на ежегодните обучения е всички мотористи да тренират уменията си, за да може при нужда да реагират правилно без да губят самообладание.
Активен
Страници: 1 ... 41 42 [43] 44 45 46   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: Мото новини

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.235 секунди с 20 запитвания.