www.MotoForum.bg

Концентрат => Мото енциклопедия => Темата е започната от: Terziev в октомври 28, 2005, 12:45:38



Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Terziev в октомври 28, 2005, 12:45:38
Превод на ГЛАВА 7 от Proficient Motorcycling by David L. Hough

Групи от мотоциклетисти

Ако имам избор да пътувам сам или в група, предпочитам да пътувам сам. Когато се движа
сам към хоризонта живота е доста по-прост. Трябва да се съобразявам единствено със себе си.
Мога да си променя плановете на момента, без да го съгласувам с някой. Когато ми се тръгва -
тръгвам, когато ми се спира - спирам. Когато ми свърши горивото - опаа, покачай малко!
Кой ще ми помогне като съм сам? Дори и да нямам проблем с мотора, след време ми става скучно.
Като се взирам от ръба на Гранд Каньон за да се насладя на великолепната гледка имам нужда
да споделя това с някой.
- фиг.1 -
(http://mail.dir.bg/~fake/fig1.JPG)

Сещам се за няколко чудесни пътувания в група в "Добрите стари времена". Аз водех Purget
Sound Motorcycle Tour, тридневно пътуване в което общуването беше неизменна час от удоволстието.
При последната обиколко през 1976 имаше 120 участници. Също така имах няколко чудесни
возения през каньона с малки групи професионални ездачи, даже си спомням няколко грандиозни
рали парада в които имаше стотици ездачи с една безкрайна формация.
От друга страна съм имал няколко доста опасни групови пътувания и разстройващи преживявания.
Предполагам, че предпочитанието ми да пътувам сам не е толкова, че не обичам групите, но съм
предпазлив от пътувания в група, които не са добре огранизирани.

Дафи Дон
Спомням си малка група приятели водени от ездач, който превърна един ден езда в кошмар. Дафи
Дон не ни каза къде отиваме, нито ни предупреди за стила и скоростта на пътуването. Не
подаваше сигнали с ръка, не гледаше в огледалата си, не използваше радио за връзка. Тръгвайки
от знак Стоп той се изплъзваше пред колона от коли оставяйки останалите отзад, опитвайки се
да го догоним. Когато внезапно решаваше да зареди с гориво, пресичаше лентите на насрещтно
движещите се без никакъв знак, изоставяйки останалите в лявата лента на натоварена магистрала
надявайки се, че няма да го връхлетим. След няколко кошмарни часа аз нарочно пропуснах
отклонение и се откъснах от групата. Като се замисля не знам защо чаках толкова дълго за да
взема това решение.

Шефа Бил
За сравнение си спомням една друга група към която се присъединих за да караме през планините
и каньоните северно от Лос Анжелис. Шефа Бил ни обясни къде отиваме и съобразяваше скоростта
с не толкова опитните членове. Бил също ни обясни, че след като влезем в тесния каньон с остри
завои всеки трябва сам да се оправя, така че по-агресивните ездачи да тръгнат напред за да се
насладят на завоите. Средно опитните ездачи да могат да се насладят на пейзажа, а слабите
ездачи да карат кой колкото му позволяват възможностите. Ключ към това да запазиш групата
каквато е в критичните моменти. Бил спокойно задържаше всички докато не пристигне и най-бавния
ездач. По този начин никой не бе натискан да кара по-бързо отколкото може само и само да не
се загуби, и можахме да се сприятелим. Разликата между двете групи е, че Дафи Дон нямаше ни
най-малка идея как да води група. Шефа Бил имаше отлични познания относно груповата езда и
постави малки прости правила, които дадоха възможност на всички да се насладят на пътуването
без да се създават опасни ситуации.

Водачът
Повечето от нас са пътували с двама или трима приятели въпреки, че това не сме го смятали за
групова езда. Ако досега не сте имали за цел да водите група мотористи, ще имате, дори и
да водите само един. Независимо дали групата е голяма или малка, ездата мине по-добре ако
спазвате няколко основни правила. Лека разгледаме малко динамиката, като имаме впредвид
няколко техники за движение във формация, и видим алтернативни подходи за движение на
група мотоциклети на пътя.
   Лека предположим, че са си помолили да водите група от около 12 мотоциклета. Вие
ще сте лидера, капитанът, но трябва да си изберете друг опитен ездач за опашката (Tail-End
Charlie) за да събира групата. Не бързайте да тръгвате и да се включвате в трафика още.
Първо един въпрос: Ако веднага излезете на платното и ускорите до 90 км/ч, колко време ще
отнеме на Чарли, който е единадесетия мотоциклет след вас, да тръгне? Ако няма други
превозни средства на пътя и ездачите успеят да те следват точно след 2 секунти, Чарли ще
бъде на същата точка след 38 секунди. Със скорост 90 км/ч, ще сте на около 1 километър
преди Чарли да потегли. Още нещо ако поддържате 90 км/ч всеки ездач трябва да ускори повече
за да ви настигне. Ако чарли ускори до 180 км/ч може да настигне групата след около 30 секунди.
Ако Чарли рискува само до 130 км/ч ще му отнеме около минута и половина за да ви настигне и
това при положение, че се движите с 90км/ч. Така, че не трябва да се учудвате ако пристигне
към края на обедната ви почивка.
   Мислете за групата мотори като за редица коли накачени с 10 метрови разтегателни въжета.
Затова добрия капитан тръгва бавно и пълзи с 50км/ч докато опашката не тръгне. Като капитан
трябва да гледате в огледалата и да слушате Чарли по радиото ако имате такова. След като
потегли цялата група трябва да подберете подходяща скорост на придвижване. За да избегнете
забавянето на другите мотористи трябва да поддържате минимум скоростта на ограничението или
скоростта на останалия трафик ако е натоварено движението. Не трябва да предизвиквате другите
мотористи да се движат в група от 2-3 мотора едновременно.
   Когато приближавате зона с по-малка скорост, добрия капитан забавя групата преди
знака за ограничението плавно, а не на Чарли да се наложи да изправи мотора си на предна гума за да
избегне сблъсък с предния.

Формацията
Вероятно сте виждали моторизираната полиция (и големито лоши мотористи) да яздят един след
друг в две колони (side-by-side формация). Тази формация изглежда внушително но ограничава и
двете страни от към място за маневриране. Дори и полицаи катастрофират като се удрят в
страничния. Шахматната формация позволява по-голяма маневреност.
- фиг.2 -
(http://mail.dir.bg/~fake/fig2.JPG)

При нея всеки кара в противоположната страна на лентата спрямо водача отпред. При тази
формация има възможност всеки да се мести настрани и да избягва препятствия. Също така при
нея всеки има по-голяма видимост. Ако се движиш на 1 секунда от предишния, този който е
точно зад теб се намира на 2 секунди. Две секунди е минималната дистанция позволяваща на
групата да е максимално компактна. Ако всеки внимава е лесно да се постигне 2 секундна
шахматна формация. Капитана има избор да се движи от ляво или отдясно. Аз предпочитам да водя
от дясно, което дава по-добра видимост за формацията за идващи мотористи.
- фиг.3 -
(http://mail.dir.bg/~fake/fig3.JPG)

   Лошата новина е, че трябва да се подготвим за Дафи Дон да се присъедини към групата.
Когато даваш сигнал за стартиране на двигателя, Дафи вероятно ще си бърбори с някоя мацка
с каска и ръкавици оставени в кафенето и ключове във вътрешния джоб.
По време на пътуване може да се очаква Дафи непрекъснато да се шляе в грешната страна на
лентата и следващите го ездачи да се опитват да постигнат шахматна формация. Както добре
познаваме Дафи, той ще изостане още 8-10 секунди, което е достатъчно за застигащата кола да
премине и да отцепи последните няколко ездачи на светофата. И разбира се, Дафи ще очаква ти
да намериш бензиностанция за няколко минути, защото той зарежда само когато мотоциклета му
мине на резерва, а бензиностанция няма да има в следващите 10-тина километра. Не си мисли,
че можеш да не му обръщаш внимание, той ще бръмчи из формацията за да ти покаже, че е там.

Като е време за тръгване, тръгвай!
Моето предложение за капитаните които ще си имат работа с такива като Дафи е да се изясните
в началото на срещата преди тръгване, че очакваш всеки да се придържа в групата. Обяснете
очакванията си от пътуването, правила които смяташ, че ще са полезни. Например можеш да
обясниш, че ако някой от членовете на групата не може да поддържа 2 секундна дистанция
може да бъде изпреварен от следващите го. Определете къде групата ще спира и къде трябва
да пристигне. Изяснете, че когато групата е спряла за зареждане на гориво всеки трябва да
напълни до горе и да се изпикае.
   Стане ли време за тръгване се тръгва! Когато аз водех обиколки, слагах време на
тръгване от рода на 8:17am, и тръгвам точно в 8:17am, за да сте сигурни, че не се шегувам.
Оставете Дафи да се лута в кръг из паркинга когато не е готов или продължете с останалата
група когато на Дафи му свърши горивото по време на каране. Не позволявайте на Дафи Дон да
развали удоволствието от карането на цялата група.


Минаване на зелена светлина
Когато водите група през регулирано кръстовище при натоварено движение е трудно да преведете
всички през кръстовището преди да е светнало червено. Появява се трепет в следващите ви
ездачи и те почват да ускоряват и минават на жълто за да останат с групата, а тези най-отзад
могат да се паникьосат и да минат дори на червено. Изсяснете си на тръгване, че ездачите
трябва да се съобразяват с правилника за движение и ще бъдат изчаквани докато настигнат
групата.
   В реални условия при серия светофари водачът бива спрян толкова пъти колкото и
последните ездачи, което значи че ще преминат през светофарите за сходно време. Присъствал
съм в големи групи в които ескортиращите отбиват за да блокират кръстовището за да минат
всички независимо от светофара, но не го препоръчвам освен ако ескорта не е от полицаи на
служба. Другите редовни водачи са на мнението, че мотоциклетистите вземат закона в свои ръце.
   При групово преминаване през град трябва да се поддържа такава скорост, че всеки
да има шанс да настигне групата преди на достигнете максимална скорост извън населеното място.
По някога се налада да пълзите едвам или да отбиете извън платното за да изчакате ездачи
останали на дълъг светофар. При група от 5-6 човека е лесно да се намери място за спиране,
но при 30 и повече мотоциклета по-добре е да се движите много бавно и да оставите другите
да ви догонят.
   Не си помисляйте да спирате група на пъпа на натоварена магистрала само заради един.
Виждал съм масова катастрофа на натоварена магистрала само защото някой си е изпуснал ръкавица.
Да ще си призная, че си бил като Дафи Дон, да карам с празен резервоар или изтърката гума.
Но ще ви окуража да си спестите неловките положения на себе си, независимо дали сте водач
или следващ.

Комуникация
Независимо дали отивате да се позозите с няколко приятели е добре да си направите съвещание
преди тръгване за да установите вида на формация, дестинацията и различните сигнали в случай,
че нямате радиовръзка помежду си. Трябва да бъдете уведомен ако някой има нужда да се
отдели от групата за да не губите време да го търсите.
   Клубовете, които често карат заедно използват понякога радиовръзка. Капитана казва
какво следва, а Чарли какво става отзад.

Сигнали
Светлинните сигнали и сигналите с ръце са бърз начин за комуникация, независимо дали имате или
не радио. Веднъж се наложи да се престроя зад група Gold Wing-ове при преминаването на
Губернатора и имах удоволствието да видя техните впечатляващи умения за комуникация. Водачът
поддържаше достатъчно бавна скорост за да може останалите бързо да го настигат. Веднъж
потеглили ездачите поддържаха точна позиция и скорост в шахматна формация. При дупка на пътя
водачът стискаше леко спирачка 2 пъти и всички останали предаваха сигнала назад. Където пътя
се стесняваше, водачът вдигаше 1 пръст и всички плавно преминаваха в нишка. През криволичещи
отсечки ездачите завиваха плавно с еднаква скорост. Когато пътя се разширяваше отново, водачът
показваше 2 пръста и групата мигновено преминаваше в шахматна формация. Тяхната езда бе
наистина поучителна.

Спиране
Добре имате движеща се група, която успяхте да преведете през 18 светофара и 12 кръстовища
без да загубите никой и без инциденти. Сега как да паркирате дълга опашка от мотоциклети
за да обядвате без да направите задръстване? Най-важното е да имате място за паркиране, което
да е достатъчно широко за цялата група. Не трябва да оставите половината от групата на пътя,
а останалата част в задръстване. Най-добре е когато за групата има място да паркира един до
друг за да спестите място. Всеки ездач трябва да спре от ляво до предишния, така че всички
да влязат в паркинга без да чакат. Като навлезете в паркинга не се правете на "хитри",
просто следвайте указанията за паркиране като всички останали. Тарикатлъците при паркиране
забавят целия процес и оставят последните ездачи на улицата. С малко повече опит и цялата
група може да паркира бързо което позволява на всички да се изтеглят от платното по-бързо.
- фиг.4 -
(http://mail.dir.bg/~fake/fig4.JPG)

Колкото по-голяма е групата, толкова по-важно е да имате предварително уговорени спирки.
Когато водя големи групи, аз карам през целия път отпред, както за да мога да предупреждавам за
опасни зони като строежи, така също и да търся удобни места за паркиране. Ако смятам да
обядвам с повече от дузина ездачи, би било хубаво да се обадя предварително за да предупредя
ресторанта за нас.
- фиг.5 -
(http://mail.dir.bg/~fake/fig5.JPG)


Отново във формация
Груповите езди са много по-приятни ако лидера е като Шефа Бил, отколкото като Дафи Дон.
Ако никога не сте карал с група, по-добре стойте до капитана отколкото отзад. По-лесно е да
поддържате скоростта и позицията си отпред отколкото отзад. Напълнете резервоара си и се
изпикайте преди тръгване. Когато лидера сложи каска и ръкавици, поставете ключа си и се
пригответе за тръгване.
   Веднъж на път, поддържайте определеното разтояние и позиция. Опитайте се да не
изоставате и да създавате пролуки във формацията. Ако някой отпред се усети, че е на
грешната позиция и се престрои, всеки следващ ездач трябва мигновено да промени правилно
позицията си. Гледайте водачът за сигнали. Когато водачите отпред подадат сигнал, предайте
сигнала назад. Ако друг ездач има проблем и се отцепи, останете с групата освен ако водачът
също не отбие или ви помоли да спрете за да помогнете. Това е работа на Чарли.

Алтернативни начини за движение в група
Когато си помислим за движение в група си представяме дълга нишка от мотоциклети във
формация, но има и други начини за придвижване. Едната техника е разпечатка на трасето и
разписание за графика. Лесно се прави маршрут на базата на обикнове на пътна карта или от
интернет и се направи график на движение. По този начин всеки се движи в желаната формация
и си кара както си иска.

Групови езди
Има групови езди в които всеки си кара както иска:
- Скитническите езди да ежедневни събития по време на които всеки ездат минава през различни
градове по предварително зададен маршрут и график известен на всички.
- Неизвестните езди обикновено имат точки за събиране, където ездачът получава информация,
която му помага да стигне до следващата точка.
- Покерните езди са такива при които на всяка контролна точка ездачът тегли карта, която
добавя към списъка си за да покаже събраните накрая на ездата

Пробвайте, може да си хареса
Ако досега сте бягали от груповите езди като от чума, пробвайте да се присъедините веднъж с
цел натрупване на опит. Може да намерите някои ентусиасти с които да си паснете. Ако никой
от водачите не си допада с методите и правилата си, може би трябва да станете капитан и да
им покажете как се прави. Но помнете ездата в група не значи, че можете да отпрашите към
хоризонта когато ви скимне.


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: IzrodGaden в октомври 28, 2005, 13:30:47
Браво кучеее, много яко :))) Дано има повече хора които го прочетат :) аз лично останах с впечатление че хората с големи мотори необичат да пътуват в група. За мен беше удоволствие в дъжда да карам група с теб, куче :))))[/b]


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: markovivo в октомври 28, 2005, 14:29:05
=D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Доктора в октомври 28, 2005, 16:11:48
=D>  =D>  =D>


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: БИЖО БИЖЕВ в октомври 28, 2005, 17:11:01
фен си брееееееееееееееееее =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Yamaha_R6 в октомври 28, 2005, 20:15:44
bravo  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>  =D>


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: topa в октомври 28, 2005, 20:50:22
давай все така  =D>


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: diado в октомври 28, 2005, 21:37:59
пич браво,много полезно.


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Bange в октомври 28, 2005, 21:55:05
Похвално, похвално!
Благодаря за превода!


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: julian в октомври 28, 2005, 22:08:01
=P~  =P~  =P~  =P~


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: KARAKONDJUL в октомври 28, 2005, 23:11:45
Изключително поучителна статиика. Трябва ако е възможно всеки от пишещите във форума да прочетат, без значение дали карат в група или не, просто от информтивна гледна точка. И да не се притеснявате от големия обем информация-просто се прочита за секунди-доста увлекателно и много получително.

Благодаря =D>


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: emilkost в октомври 29, 2005, 10:16:20
след като се прочете преведеното , а то е много поучително и полезно ,  може би някой ще се сети да пусне тема - хайде да караме , като се спазват долните условия
1. определен е деня
2. определен е маршрута - тръгване , междинни спирания и т.н.
3. скорост на каране / за да може всеки да си направи сметка за своя мотор - да не се събират 125 и 1000 кубикови машини и да има недоволни че се кара бавно 100-120км си е нормална и приемлива скорост / като се има предвид дупките и изненанидите по пътищата /
4. една предварителна среща сигурно никога не е излишна - на чаша бира
5. който е съгласен да се запише или обади за да се съобрази водача с естеството на бъдещата група
за повече информация - е-mail , gsm или телефон

когато нещата са поставени така , всеки си прави сметката , разпределя си времето и се настройва за купона - така мисля аз


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: KARAKONDJUL в октомври 29, 2005, 20:43:19
И да няма такива: "Защо тоз ще води а не аз?" "Защо пък той ще командва, а не аз?" Хора с такава нагласа хич да не тръгват. Или се примиряваш и ставаш кротко момченце или момиченце, или хич не тръгвай. Трябва да се слуша водача. А и съответно той би трябвало да е човека с най-много опит,така че....... смирение му е майката !


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: BURANAGA R1 в октомври 29, 2005, 21:10:59
Много полезна информация...Браво...!!!!


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Stupid_boy в ноември 21, 2005, 15:27:01
похвално

в последно време забелязвам някакво раздвижване около превода на тази книга. наскоро открих че един юнак, който за съжаление още не познавам, се е нагърбил с последователен превод и се справя много добре ( Link (http://grandchamp.bgplace.org/bikez/ProfCycl/) , сървъра му не винаги работи, но си заслужава да го издебнете, надявам се да няма нищо против че слагам тука линка ). ако продължавате в същия дух, ще ви дам и втората част да преведете :)


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Talasum в ноември 21, 2005, 16:52:20
:b1d: Терзиев !

Чичко Дейвид е написал доста полезни работи! Започнал съм да превеждам една друга негова книга "Street strategies" с подзаглавие "наръчник за оцеляване на мотоциклетиста" - щом приключа непременно ще се появи тук :), но незнам кога ще стане това че ми е доста "кът" времето! Ако някой случайно също я превежда - да свирка , да не се хабя и аз  :biggrin: а и съм още в началото.


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Stupid_boy в ноември 21, 2005, 17:11:17
таласъм, 'Street strategies' е съкратен вариант на 'Proficient Motorcycling' и 'More Proficient Motorcycling', или поне това са отзивите на хора които ги имат и са ги чели. бях се засилил да си я купувам и нея, но се отказах. а David Hough е моя абсолютен фаворит по темата и ако улични стратегии я има на български, сигурно ще я прочета и нея!


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: ИНСТРУКТОРА в ноември 22, 2005, 23:45:10
Terziev,
поздражления за добрата тема!!!!!! :x


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Venci в ноември 24, 2005, 00:39:12
Stipid boy, 'Street strategies' ми я изпратиха наскоро от Москва, но е на руски. Наистина е много добра, но ако трябва да я превеждам и качвам тук, ше отиде много време /39 стр., times new roman 12/ . Може би ще се опитам да намеря малко време и да преведа част от нея, ама нали ме знаеш какъв съм мързел... Засега не обещавам нищо  :?


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Chaser в ноември 24, 2005, 02:21:30
Венци, прати я на бат ти Димо, той зимата не се скъсва от работа, пък и е чак на руския. Или прати на него и на мен по 10-ина страници, все ще насногнем.


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: бат Димо в ноември 24, 2005, 15:19:29
Аз я имам, но е 52 стр.
Не ми се превежда, който иска мога да му я изпратя на мейла, 1.3 Мб е.
Пишете ми на Л.С.

Пламене, не ме набутвай така  :D


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: dani_s в ноември 24, 2005, 22:32:30
Аз също ще се опитам да помогна!Пращай по имейла квото можеш


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Venci в ноември 25, 2005, 01:17:14
Интереса май е голям.
 >>CLICK<< (http://mail.dir.bg/~cb250/moto/Street_Strategies.doc)

Едно предложение - понеже в текста има доста картинки, мисля че ще е по-добре след като се преведе, целия файл да се качи някъде, откъдето всеки да може да си го свали. Иначе, при превод на части и качване тук, е възможно да се получи разместване на текста и схемите, и да се изгуби смисъла.

P.S.

Желая успех на преводача/преводачите/. Съжелявам, че не мога да се включа, но ще имам време за преводи чак по коледните празници


Титла: ммм
Публикувано от: Dani__ в ноември 25, 2005, 09:42:27
Браво пич нещо полезно за новаци като мен 8)


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: BikeBot в декември 09, 2005, 16:46:55
Цитат на: Stupid_boy
похвално

в последно време забелязвам някакво раздвижване около превода на тази книга. наскоро открих че един юнак, който за съжаление още не познавам, се е нагърбил с последователен превод и се справя много добре ( Link ([url]http://grandchamp.bgplace.org/bikez/ProfCycl/[/url]) , сървъра му не винаги работи, но си заслужава да го издебнете, надявам се да няма нищо против че слагам тука линка ). ако продължавате в същия дух, ще ви дам и втората част да преведете :)


Аз също доста добре боравя с английския, ако книгите неса толкова големи, може да преведа и двете, ако ми дадеш линк откъдето да ги изтегля или прочета разбира се.


Титла: а така
Публикувано от: 600 в декември 25, 2005, 12:29:37
и аз се кефа като пътувам сам мога даси паржа по патя като луд много се дразня от крайно предпазливи мотористи


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: kawa_maniak89 в декември 26, 2005, 11:52:39
Браво много полезна информация.Надявам се много безодговорни ездачи да прочетат статията и да си я имат на предвит като карат в група. :x  :x  :x


Титла: Good...
Публикувано от: wild_head в февруари 13, 2006, 01:27:50
Добре, много добре. Полезно... интересно... надявам се да има още хора като Вас на тоя свят.
 :x  ----- Живи и здрави бъдете ----- :x


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Bebo в февруари 13, 2006, 13:47:23
Браво много хубава статия!След прочитането и остава само да се организира и подобно шествие!Дано да има и все повече хора които да я прочетат и да са навити за нещо подобно!


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Гост в февруари 13, 2006, 20:09:17
Абе кво стана с превода? Отказахте ли се да превеждате че на руски не се разбира всичко :o


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: slowtraveler в февруари 13, 2006, 20:24:05
Абе ЧЕФО, стига тия бутала и сегменти - отвори един речник :-)
Те термините дето не се разбират в тея книжки не са толкова много - ако някой има проблем с конкретна дума - да пусне изречението по ЛС - ще ударим едно рамо. :x


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Гост в февруари 13, 2006, 20:32:19
Не става въпрос за термини аз просто съм зле с руския, разбирам 50% от всичко. Ще трябва да си купя някакъв речник но от там да разбера още 20% и пак няма да е на 100%  :o  Едно време не го учих както трябва и сега виж.


Титла: Движение в група - статия
Публикувано от: Venci в февруари 13, 2006, 22:35:02
ЧЕФО, не се притеснявай. Работя по въпроса и съм почти на половината. Не ми стига времето, затова и не напредвам бързо.


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: borislav в май 15, 2007, 22:17:43
 :grin:
доста полезно и поучително!


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: kamikadze в януари 08, 2008, 16:29:53
Благодаря за хубавата статия!
Сега влизам във форума,
виждам,че поста е отдвна,но
нещата са принципни и се радвам ,че
попаднах на такъв материал! :D


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: the Truth в януари 27, 2008, 00:26:53
...СВАЛЯМ ВИ ШАПКА(каска) за положения труд :*apl*: :x...много полезна тема за сите мотобратя и мотосестри...и дано се задържи във вниманието на ВСИЧКИ НИ,щото пролетта идва,и пак ще "налазим" пътищата...и пак ще сме млади/стари,опитни/неопитни,бързи/бавни,чопъристи...ендуристи...пистар...исти :grin: :grin: :grin:...а най-важното е да останем живи,здрави,цели...и заедно щото обичаме да правим едно и също нещо-ДА КАРАМЕ... :D
"Групата" е хубаво нещо(няма по респектираща гледка от 20-тина мотора :bd: :bd: :bd:)...ама от манталитет ли,от кво ли,все нещо става...все нещо куца...млади/стари,опитни/неопитни,бързи/бавни,чопъристи...ендуристи...пистар...исти...ВСЕ СЕ ДЕЛИМ НА НЯКАКВИ...а пътя е ЕДИН :?-?: :?-?: :?-?:.....АМАН...СТИГА ВЕЧЕ...да вдигнеш ръка изобщо не изморява...а пишлемето с/без МЗ-ката като ти загледа или пипне мотора,НЯМА да го "СВЪРШИ"...тъй че,викам,повече УВАЖЕНИЕ и ТОЛЕРАНТНОСТ да проявим таз година(не че ги няма изобщо де)...ЧЕ ВСЕ ОЩЕ СА БЕЗПЛАТНИ... :grin: :grin: :grin:...а в "ГРУПАТА" тез неща ВАЖАТ и то много :grin: :grin: :grin:...па нали сме си ГРУПА :D
П.П. Днес хукнахме с моторетките(нямаше как да не уважим такова време :D)...уж ГРУПА,...и кво стана...разхвърчахме се като "неутрони в ядрен синтез"...и...случка...за щастие без последствия нито за моторетката,нито за мотористката :? :?...мен ме "затвориха" на две кръстовища,другите избързали...и тя сама...новобранка...и...поне е мъжко момиче и се оправя сама :*apl*: :*apl*: :*apl*:...


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: HondaPBR125 в февруари 03, 2008, 02:53:06
Бравос за превода  :) :grin:


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: DOC в март 17, 2008, 16:59:36
 Много добра и поучителна статия. Лично аз допълних някои празноти за себе си. Благодаря!  :x


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: slavi09 в август 15, 2008, 00:27:21
Добре  :bd:


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: dragomir_kz в август 15, 2008, 08:07:20
 Много добра и поучителна статия. :b1d: :b1d: :b1d: :b1d: :b1d: :b1d:


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: treisbg в октомври 27, 2008, 22:07:44
Радвам се че се намира кой да качва такива статии.За начинаещ като мен това е полезна информация!БЛАГОДАРЯ!!!!


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: emil в октомври 27, 2008, 22:59:06
Няма ли кои да публикува цялата книга "Пътна стратегия" на Деивид Хюг


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: navigator в октомври 27, 2008, 23:38:21
Поздравления за темата, превода и положителното отношение като цяло.  :x  С интерес очаквам подобни писания и в бъдеще.  :*apl*:


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: Venci в октомври 27, 2008, 23:44:15
Цитат
Няма ли кои да публикува цялата книга "Пътна стратегия" на Деивид Хюг


Качена е отдавна


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: fitich в октомври 28, 2008, 10:22:18
Страшно полезно четиво , особено за хора като мен които не са карали с повече от два мотора. Не знам кога ще ми се отдаде възможност и на практика да го изпитам с хора които вече имат опит и знаят как стоят нещата. Евала за труда! (:g2:)


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: jazovetza в октомври 28, 2008, 13:41:10
М, дааа на теория е супер, остава да се прилага и на практика и няма да има проблеми при движението в група :D


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: drago varvar в октомври 28, 2008, 14:09:41
Ние нямаме култура на каране,в една група има хора с различно ниво на възможности да управляват мотора и много от нас са доста расеяни докато карат.Мен ме е страх да карам в голяма група.Темата е супер иначе,но си мисля,дли сме готови за подобен начин на каране.http://www.vbox7.com/play:b216f850


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: Puhcho в март 17, 2013, 22:58:49
Колега това е много добра информация.По принцип много малко хора могат да карат във формация.Виждал съм какви ли не простотй.


Титла: Re: Движение в група - статия
Публикувано от: The fourth horseman в март 11, 2014, 03:05:20
Привет,
Макар темата да е "стара",браво много добре написано.
Дано повече колеги я прочетат,разберат и прилагат написаното.
Иначе избора дали да си "свободен ездач" или част от група всеки прави сам за себе си. И в двата случая е важно да се запази добрия дух и уважение към другите.Дали си яхнал 50см3 или 1000см3 законите на физиката както и моралните са едни и същи за всички.
Пожелавам на всички Вас хиляди безаварийни километри и много приятни емоции по пътищата /сами или в група/.
  :x :-X