www.MotoForum.bg

Концентрат => Мото енциклопедия => Темата е започната от: _fabrizio_ в януари 24, 2012, 18:15:08



Титла: Генератор на Браун
Публикувано от: _fabrizio_ в януари 24, 2012, 18:15:08
Здравейте,колеги!От доста време се интересувам от алтернативи на все по-скъпо струващия бензин.Та преди време прочетох за така наречения "Генератор на Браун" или "Водороден генератор".Гледах доста клипове на хора,които са инсталирали такива генератори на автомобилите си:
Този Додж,както се вижда от клипа,върви само благодарение на генератора,като няма капка бензин в резервоара.

Dodge Pickup Burns 100% Water as Fuel! (http://www.youtube.com/watch?v=SKKNsW29a0g&feature=related#)                ,

Инсталиран генератор на Нисан Патфайндър:

HHO Generator (http://www.youtube.com/watch?v=WKShVd-iiYQ&feature=related#)

Беше ми интересно дали може да се монтира и на мотоциклет,та попаднах на следните два клипа:

Hydrogen Generator on Motorcycle runs on water! (http://www.youtube.com/watch?v=YtaY4Zg0hNs#)

HHO Motorcycle - Run on Hydrogen! (http://www.youtube.com/watch?v=ilaz_pWizIQ&feature=related#)

На доста места в интернет има нагледно обяснено,как можеш сам да си го изработиш(стига да си достатъчно технически грамотен).А също така за около 300-400 $ можеш да си закупиш пълен комплект генератор и чаркове.Гледам,че има и фирми в България,които се занимават с продажба и монтаж.
Завъртя ми се идеята да пробвам да монтирам такова чудо на моторетката.Интересно ми е вие какво мислите?


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: mMM в януари 24, 2012, 20:24:36
амчеее, то кавазакито не се разбра точно кво го правиха, ама май му мереха дали идва ток до фара, а пък хондичката така и не я запалиха да видим дали тая клетка ще го храни...  :o


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: Сърбина в януари 24, 2012, 20:46:11
Комшията ми слага такива неща на колите.Представител е и на соларни панели,но доколкотознам този генератор обогатява горивото и дава по-нисък разход(спред мощноста на автомобила както и за дизели най-вече) и никъде не се споменава, че се движи единствено и само на водород.Нещо не разбрал правилно.Ако за 400лв можеше да се движиш само на това,то нямаше да има обикновенни автомобили както и мотори и никой нямаше да зарежда скъпо гориво.Теорията е че щом може на кола, може и на мотор.То се инсталиррат тези кондензатори ли са бобини ли са не ги знам.Но предтсавям си на мотор ще е като на свинче звънче и на маза тераса.Хяца с неговите гаазови бутилки на Хондата е същата работа  :-) :-) :-) ама той е друга бира.Моля ако има компетентни господа занимавали се с този просец(да го наречем доработка) да пояснят, защото моите знание се базират на наблюдения от терасата.Гледах един път като монтирва и беше точно под моята тераса аз съна 2-я етаж и обясняваше че се закупува някаква (химична) течност,вода ли беше някаква не помня.И смяната и струвала до 15-20 лв, но не знам в какъв период трябва да се повтаря цикъла.Все пак пълно щасстие няма, но алтернативи много.Нали преди много време някакъв човечец беше измислил двг-с вътрешно горене да работи само и изцяло на вода, чиста вода и казал че било толкова лесно че се учудва как никой до преди това не се е бил сетил.Ама къде е истината, кой крие тайните и прочие не се знае.Аз лично не мога да си представя, че след примерно 30 години да сме живи и здрави да го видим ама ще пъърпорим с електромотори и коли и добрия стар 4 тактов двигател ще изчезне.Чудно ми е тогава какъв тунинг ще се прави и прозиводителите на ауспуси какво ще правят  :-) гладни ще умрат.Като казах пък ауспуси американците прости измислили ауспух за колело.монтира се отзад на вилката и е с батерии и 3 броя карти.Всяка карта с вграден звук и съответно крос,писта и чопър.Т,ва с батерии и на вид досущ като истински ауспух само че е от пвц материали и е доста гъвкаво.Дето се вика всичко за пари правят хората  :grin:


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: Barona в януари 24, 2012, 20:59:58
Брауновия генератор работи на принципа на електролизата ,два електрода потопени в разтвор вода + сол примерно на които се подава напрежение и от преноса на йони от единия на другия се отделя газ .Въпросния газ е т.н. браунов .Въпросното возило не работи само с браунов газ а дообогатява основното и от там се намалява ужким разхода на гориво .Обаче за добива на въпросния газ трябва да използваш ток от алтернатора , за който обаче ти пак изразходваш гориво  :Dи танто за кукуригу .Има най различни разработки за употребата на водород , но за момента не е измислен безопасен метод за зареждане и съхранение понеже водорода е много взривоопасен .


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: _fabrizio_ в януари 24, 2012, 22:11:42
Не знам дали е танту за кукуригу,но наистина ме заинтригува :)
Намерих едно видео,в което се обяснява подробно как работи генератора:

http://www.youtube.com/watch?v=Kyp2bzGbclc&feature=player_embedded# (http://www.youtube.com/watch?v=Kyp2bzGbclc&feature=player_embedded#)!

Поздрави,


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: sped в януари 25, 2012, 11:22:00
Това като го гледам харчеше към 400вата.Ама колко отдава не видях, тва от сорта едно пластмасово шишенце за половин минута нищо не ми говори. То двигателя ми ако го смукне това шишенце за 2 секунди, кво праиме, дупка в морето. А и да не забравяме че клипчето е рекламно.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: ivobivo в януари 25, 2012, 14:06:43
"Перпетуммобиле" и "Генератор на чудеса" няма!!! За да разложиш водата ти трябва ток - за да произведеш ток товариш алтернатора - като натовариш алтернатора гориш повече гориво :grin:

Едно време имаше и "Чудодейни магнити"...само 20$ бяха и ако в света има 3 милярда шофьори от които само 0.1% повярват в чудесата ти ще си с 60 милиона $ по богат  :oops:

Както беше казал един колега в друг форум "Ако си монтирате пружина на педала на газта с доволно усилие за да препятства прекомерното му натискане обещавам срещу 3 лв инвестиция икономии до 50%"  :-)


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: Painter в януари 25, 2012, 14:42:41



   :)


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: vako844 в януари 25, 2012, 15:17:43
Колега до скоро (подчертава пак ДО СКОРО) много се бях запалил и аз като теб по тези HHO CELL, само че като се замислиш няма такова нещо като "безплатен обяд". Да в тубата има клипове който може да гледаш с месеци без да ги повториш. Както по нагоре колегите ти казаха за да произведе тази клетка този ННО газ и трябва енергия която идва от генератора, но за някой системи хората добавят 2-и генератор само заради захранването на това нещо. Истината е в резонансната клетка, при нея се изисква много по малко количество ел. енергия, и производителността и е много по голяма, даже при някой случай има твърдения че КПД минава над 100%, нещо което не съществува в природата.
Сещам се за един клип при който едно двигателче от косачка работеше само на този газ, но самата клетка се захранваше от ел.мрежата. Това е многократно доказвано че ДВГто може да работи само на този газ, но проблема е че не може да произведе сам необходимото количество (имаче се получава perpetuum mobile).
И не се лъжи от клиповете по тубата от тия дето докарват по над 10-20 литра в минута това вече не е ННО газ а това си е жив бързовар.
Има един БГ форум за алтернативна енергия "мазето" (http://www.mazeto.net/ (http://www.mazeto.net/)), и там има доста информация.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: NikDaPhreak в януари 25, 2012, 15:33:26
Ползвал съм такова чудо на кола. Простата му форма е 2 пластини на разстояние около 5мм една от друга. на едната +, на другата -. Електролитът е солена вода или разтвор на сода бикарбонат. Вторият щади повече електродите. Всеки може да го направи в буркан с капак на винт.
Слага се водата и се добавя сол или сода докато токът през цялото това чудо стигне между 3 и 12 ампера. Препоръката ми от опит е 2-4 ампера. Иначе водата кипва и ефекта е добавяне на пара, вместо на газ от водородни и кислородни атоми.
Как работи това чудо и какво прави:
1. Газът не е 100% браунов - само около 10 до 30% са реално свободни водородни и кислородни атоми. Останалото са молекули от 2 водородни атома и свободни кислородни молекули. Брауновият газ е много по-експлозивен от газът от водородни молекули. Вторият е силно нестабилен. Всичко, произведено при електролизата, е взривоопасно.
2. Има вариант да се кара само на водородно-кислородна газообразна смес, но на пазара няма такива генератори. Чисто теоритично това не е възможно, а в момента не ми се навлиза в дискусия "а на практика". Причината? Aми ДВГ има КПД между 20 и 50%. Алтернаторът, както и електролизата също не са без загуби. Излиза, че трябва да произвеждаме около 4 до 10 пъти повече газ, отколкото можем да произведем чисто теоритично с енергията, получена от ДВГ.
3. Всички генератори на HHO газ имат една много важна функция и един съществен недостатък.
3.1. Положителният ефект от добавяне на водород в горивната смес е способността му да се запалва изключително бързо, без да детонира. По този начин се подобрява горенето. По-доброто изгаряне на горивото дава по-високата мощност и от там икономията на гориво.
3.2. Отрицателният ефект, колкото и да е странно, също е следствие от катализатора на горене (водорода). По-доброто изгаряне на горивната смес води до по-малко горивна смес в отработените газове. Познайте какво прави ламбда сондата? Добавя гориво! Ето ви още по-висока мощност, но за сметка на влошена икономия на гориво.
Вариантите за заобикаляне на отрицателният ефект се въртят около съпротивления или електроника за модифициране на сигналите от ламбда сондата, за да излъжем компютъра, че горенето е нормално.
Лично аз карах ауди с механичен инжекцион и постигнатия резултат беше впечатляващ - 6.9/100 за прехода София - Видин - София, като не жалех изобщо 2.2литровия двигател.
В момента обмислям вариант да добавя такова на вулкана, че нещо разхода ми идва нанагорно.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: vako844 в януари 25, 2012, 16:26:41
Ползвал съм такова чудо на кола. Простата му форма е 2 пластини на разстояние около 5мм една от друга. на едната +, на другата -. Електролитът е солена вода или разтвор на сода бикарбонат. Вторият щади повече електродите. Всеки може да го направи в буркан с капак на винт.
Слага се водата и се добавя сол или сода докато токът през цялото това чудо стигне между 3 и 12 ампера. Препоръката ми от опит е 2-4 ампера. Иначе водата кипва и ефекта е добавяне на пара, вместо на газ от водородни и кислородни атоми.
Колега с тази твоя така обяснена клетка ти си постигнал има-нема 0.1л/мин от въпросната смес :D Демек си работел на принципа нищо не давам, ама и нищо не взимам :o
Този 2.2 мотор какво количество въздух минава през двигателя за 1 минута, а ти си успял да му добавиш за 10 минути 1л от този газ (моля само този газ да не се бърка с 1л газ от тези дето ползват газови уредби понеже този не е втечнен). Както ти сам каза, няма устройство на тази земя което да има КПД по-голямо от 100%  :) (винаги има загуби въпроса е колко). Единствения + който се сещам беше че премахва натрупването на нагар по челото на буталото и главата (даже някой сервизи предлагат тази "услуга" със стационарни такива клетки  :-) :-) :-) ), и някой твърдят че качествата на маслата се задържали за повече време (сменяли се на повече км).
Точно поради 1-вото качество аз се бях засилил да правя такова нещо, понеже с моя Мерцедес 300д лятно време горя ВСЯКАКЪВ вид преработени масла, и исках да премахна нагарите който се образуват вътре в горивната камера.

ПС:Ето ви една наистина изпитана схема за икономия


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: KokoVmaxa в януари 25, 2012, 16:57:05
............. това е много обширна и интересна тема в която има голямо бъдеще!
 Аз съм пълен невежа по въпроса , но мога да кажа няколко неща които съм видял действащи в мои приятели:
 1. Къща 160-170м2 Ст.Загора отоплена с конвекторни тела със стайни термостати и котел с горелка изцяло на Браунов газ:
 - средно месечна вътрешна температура = +24'С
 - Средномесечна външна температура = -3'С
 Разходи за ток(вкл помпа, БГВ и т.н. + Пералня и телевизори и осветление) базирани на 5 месеца 82,80лв като най високата сметка е била 88-89лв  :D
 2. Апартамент 90м2 Шумен (тази година за първа зима) с конвекторни тела със стайни термостати и котел с горелка изцяло на Браунов газ
 - Средномесечна вътрешна температура = + 25'С
 - Средномесечна външна температура = 0'С
 Разходи за ток(вкл помпа, БГВ и т.н. + Пералня и телевизори и осветление) базирани на 3 месеца 62,50лв като най високата сметка е била 74-75лв  :D
 
 - Проблема до колкото знам от това което те са ми споделяли(те сами си правиха клетки и всичко) е че Брауновият газ гори със така нареченият "Умен" пламък който е силно деградивен към някой материали единият от които е Алуминият! Второто нещо е че вътре в Горивните клетки най-добре било да се поставят пластини от алуминии но те се разграждали - тоест изчезват и са един вид консуматив.......... работата е доста сложна но действа стига да налучкаш правилният подбор на материали и система!


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: vako844 в януари 25, 2012, 17:18:30
............. това е много обширна и интересна тема в която има голямо бъдеще!
 Аз съм пълен невежа по въпроса , но мога да кажа няколко неща които съм видял действащи в мои приятели:
 1. Къща 160-170м2 Ст.Загора отоплена с конвекторни тела със стайни термостати и котел с горелка изцяло на Браунов газ:
 - средно месечна вътрешна температура = +24'С
 - Средномесечна външна температура = -3'С
 Разходи за ток(вкл помпа, БГВ и т.н. + Пералня и телевизори и осветление) базирани на 5 месеца 82,80лв като най високата сметка е била 88-89лв  :D
 2. Апартамент 90м2 Шумен (тази година за първа зима) с конвекторни тела със стайни термостати и котел с горелка изцяло на Браунов газ
 - Средномесечна вътрешна температура = + 25'С
 - Средномесечна външна температура = 0'С
 Разходи за ток(вкл помпа, БГВ и т.н. + Пералня и телевизори и осветление) базирани на 3 месеца 62,50лв като най високата сметка е била 74-75лв  :D
 
 - Проблема до колкото знам от това което те са ми споделяли(те сами си правиха клетки и всичко) е че Брауновият газ гори със така нареченият "Умен" пламък който е силно деградивен към някой материали единият от които е Алуминият! Второто нещо е че вътре в Горивните клетки най-добре било да се поставят пластини от алуминии но те се разграждали - тоест изчезват и са един вид консуматив.......... работата е доста сложна но действа стига да налучкаш правилният подбор на материали и система!
Коко ме подсети с тези котли за поредния "-" при горенето на този пламък (ако наистина е Браун газ) се отделя и голямо количество вода вследствие на което генерациите на колите ръждясват по бързо.
Интересно ми е при котлите как е решен този въпрос?!? може би със сифон наблизо


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: kiril kirilov в януари 25, 2012, 19:40:49
Koлеги, както отдавна е установено перпету мобиле е невъзможно - не можеш да печелиш енергия от нищото. За да разделиш водата на водород и кислород е меобходимо точно толкова енергия, колкото ще се получи при изгарянето на водорода. Като се има предвид КПДто на процесите, дори ще изгубиш енергия. Който твърди че кара колата само с водород от електролиза за сметка на ток, произведен от двигателя - просто лъже........


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: sampos в януари 26, 2012, 10:49:41
Колега, това не е Perpetuum mobile , има добавяне на гориво, а в случая горивото е водата ... по точно продуктите и водород и кислород.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: NikDaPhreak в януари 26, 2012, 11:58:49
Колега с тази твоя така обяснена клетка ти си постигнал има-нема 0.1л/мин от въпросната смес :D Демек си работел на принципа нищо не давам, ама и нищо не взимам :o
Този 2.2 мотор какво количество въздух минава през двигателя за 1 минута, а ти си успял да му добавиш за 10 минути 1л от този газ (моля само този газ да не се бърка с 1л газ от тези дето ползват газови уредби понеже този не е втечнен). Както ти сам каза, няма устройство на тази земя което да има КПД по-голямо от 100%  :) (винаги има загуби въпроса е колко). Единствения + който се сещам беше че премахва натрупването на нагар по челото на буталото и главата (даже някой сервизи предлагат тази "услуга" със стационарни такива клетки  :-) :-) :-) ), и някой твърдят че качествата на маслата се задържали за повече време (сменяли се на повече км).
Точно поради 1-вото качество аз се бях засилил да правя такова нещо, понеже с моя Мерцедес 300д лятно време горя ВСЯКАКЪВ вид преработени масла, и исках да премахна нагарите който се образуват вътре в горивната камера.

ПС:Ето ви една наистина изпитана схема за икономия

Не съм мерил точно колко газ генерираха 4те клетки и не бяха точно със стоманени пластинки. Но не коментираме конкретния случай, дадох го за пример. По каталог 2250сс 5 цилиндров звяр би трябвало да папка 7.3/100 извънградско. 6.9/100 без да го жаля си беше поне за мен добър резултат.
И за да спрем с полемиката за обемите - клетките работеха на 8А и със сигурност произвеждаха повече от 100 милилитра газ в минута всяка. Проблемът беше, че загряваха и се изпаряваше и някакво количество вода, освен генерирания газ.

По темата - изгарянето на нагара е резултат от по-доброто горене като цяло. Както написах вече - водородът в случая е катализатор, а не основно гориво. Както знаем от учебниците по химия катализаторът в една система не е нужно да е в огромни количества, за да свърши работа. Най-смело и безотговорно твърдя, че добавянето на катализатор при ДВГ има положителен ефект както върху мощността, така и върху икономията на гориво. Просто повишава КПД на двигателя.
Факт е, че темата е безкрайна и че някои експерименти са по-удачни от други. Но то като се замислим и при автомобитите и при моторите е така - някои модели са по-успешни от други.
Ако някой се интересува по-сериозно от темата - да драсне едно съобщение. Мога да му изсипя доста идеи и линкове. Ако интересът се окаже по-сериозен, мога да ги изсипя и тук.

Koлеги, както отдавна е установено перпету мобиле е невъзможно - не можеш да печелиш енергия от нищото. За да разделиш водата на водород и кислород е меобходимо точно толкова енергия, колкото ще се получи при изгарянето на водорода. Като се има предвид КПДто на процесите, дори ще изгубиш енергия. Който твърди че кара колата само с водород от електролиза за сметка на ток, произведен от двигателя - просто лъже........

До голяма степен си прав, коелга. Ако разглеждаме електролиза в затворена система. Ако обаче добавяме енергия от обкръжаващата ни среда (няма значение как... ловим гръмотевици примерно) сметката ще излезе. Е, нямаме още технология за целта, ама... Пълно щастие няма :-)


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: sasko12345 в януари 26, 2012, 14:03:10
по добре пусни пропан бутан малко поне няма ток да хаби


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: NikDaPhreak в януари 26, 2012, 15:01:11
по добре пусни пропан бутан малко поне няма ток да хаби

Не си прав, колега. По една много проста причина. Пропан-бутанът е гориво, а не катализатор. Ще промениш горивната смес и не вярвам да постигнеш нещо смислено.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: vako844 в януари 26, 2012, 17:01:13
Добре ясно е че тук всеки си има вече създадено мнение, но искам да кажа, че аз доста обстойно се интересувах от цялата тази концепция, като съм посветил доста време в четене (не само на Бг сайтове), и изглеждането на огромно количество клипове.
роблемът беше, че загряваха и се изпаряваше и някакво количество вода, освен генерирания газ.
Колега изчезва ти електролита (както си писал по-горе водата ама то не е вода) поради причината, че при получаването на тези смеси (газ) се изразходва електролит. Обаче ако разхода ти е много голям просто си си монтирал бързовар в колата (идея си нямам за какво ще ти е).
Единствената електролиза която си заслужава да се коментира за този вид използване на генератора (използване в кола с цел намаляване на разхода), е тази на Бойс иначе казано "резонансна влвктролиза" при която се ползва чстотен регулатор - PWM, доабвяне на намотки и др неща който да покачат КПДто на самата клетка.
Другото което коментираше "че газта е катализатор за горенето" и оттам идва намаляването на разхода. Ти даже и не знаеш производителността на тази/тези клетка/ки която ползваш, камо ли КПДто, но 1 път ти се е случило колата ти да ти даде разход с 0,5л/100 и си сигурен че е от нея?!?!?! Дори и добавянето на този катализатор няма как да се получи икономия понеже разхода е много по голям за получаването му, дори и да е катализатор а не основно гориво.
Просто на тази земя няма как да стане 1+1=3, не и на тази земя.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: the slow heart в януари 26, 2012, 17:13:54
Просто на тази земя няма как да стане 1+1=3, не и на тази земя.

Е как да няма колега, това е стара креватна технология,
благодарение на която не само аз и ти щъкаме наоколо  :-)



Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: NikDaPhreak в януари 26, 2012, 18:16:14
Е как да няма колега, това е стара креватна технология,
благодарение на която не само аз и ти щъкаме наоколо  :-)



Много си прав :-)


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: kiril kirilov в януари 26, 2012, 21:42:48
Водорода няма нищо общо с катализаторите - няма каталитично действие /кат. са в-ва които увеличават скороста на хим. реакции, без сами да участват в тях/. Той има много по-голям афинитет към кислорода от горивото и първи ще изгори /при него горенето ще е с по-голяма скорост от това на въглеводородите в горивото/. На всички ни се иска да открием достъпен начин за генериране на енергия или повишаване икономичнистта на съществуващите източници на енергия, но няма от къде тази система да даде значителен ефект........а да само в рекламите на тарикатите...........


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: jagobi в януари 27, 2012, 00:37:08
извинявайте ама всички на теория много разбират четат пишат ама аз ще кажа само едно брат ми си сложи такава чудесия по точно двамата го слагахме купил го е от канада и икономията е 30% ако искате вярвайте ако искате недейте четох четох и накрая зех да напиша всеки разсъждава ама така ама онака колата е хонда 1,4 бензин 96 гореше му 10 сега гори 7 както искайте го разбирайте


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: Fbegov в януари 27, 2012, 01:55:26
 Добре де, тези, които използват, така да се каже иновацията би следвало да постнат повече информация -логично е да са чели повече и да я имат.
 Аз не съм скептик, дори напротив. Искам да разбера, ей така от любопитство, какво представлява Брауновият газ като съединение - щото чист водород не е.
 Някой спомена, че се явява като катализатор..! Не виждам обаче, как въпросния газ може да бъде катализатор, когато се твърди, че помага за пълното изгаряне на сместа - катализатора ускорява реакцията = на промяна на октановото число,... което не се връзва с пълно и прецизно изгаряне :o
 А да го спрягаме като основно гориво е направо смешно - надявам се, не е нужно да "разказвам" защо..(ако е нужно ще го направя)
 Хайде знаещите, кажете как контролирате и съхранявате произведеното и изчислявате дебита, който тече към дозиращото усройство, което од своя страна се грижи за еволюционната горивна смес?
 И ето, че стигаме до същинсата революция - ГОРИВНАТА СМЕС в частност калоричноста, октановото число и т.н. за достигане на 30%+ КПД.
 Искам просто инфо, нищо повече.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: jagobi в януари 27, 2012, 10:14:24
Сега да се опитам да обясня това което аз разбрах когато поставяхме тва чудо.Имаше описание как се поставя и следствие прочетеното -споделям.Клетката която произвежда газа представлява контеинер херметически затворен в който се поставя дестилирана вода и катализатор на реякцията забележете КАТАЛИЗАТОР НА РЕАКЦИЯТА-калиева или натриева основа.Внашия случай 30гр. за 1,2 л вода.Отгоре има клеми +/- и щуцер за маркуча който отвежда газа до смукателния колектор.Има импулсен модулатор който накъсва тока на импулси,на същия има потенциометър с който регулираш ампеража на системата -който в нашия случаи трябваше да бъде-10-14А.Има една електроника която се връзва на дебитомера на смукателния колектор която се поставя в купето с нея регулираш оборотите на празен ход защото когато пуснете газа дебитомера отчита по високо ниво на кислород и подава компа повече гориво.На тая електроника има 2 копчета Вкл/Изкл-едното е за цялата система а другото е градско-извънградско- и потенциометър за командване на дебитомера.В комплекта също има и една отдалечваща втулка за ламбдата-която се завива на неино място и после ламдата се завива върху нея.Сега поставихме всички компоненти вързахме ги и кво се получи палим(в указанията пише че се изчаква колата да загрее и да си махне смукача и тогава се пуска системата)изчакахме да загерее и пуснахме тва чудо като с ампермер насторихме да работи на 13 А.И о небеса ниските обороти се вдигнаха с 500-намалихме ги от електрониката и работата стана.Препоръчва се ако катализатора ти е натриева основа на 2 наливания на вода да се слага отново защото се отлага по стените и се губи с времето,при калиевата е друго та се слага първия път и повече не-защото при процеса се отлага по анода и катода и при наливане на нова вода отново влиза в действие.За зимата се препоръчва да се налива по 30мл пропилов спирт за да се избегне замръзване.При нашия случаи 1,2 вода я дават за 1000км.Между другото има клип някъде в тубата(ама не ми се търси)направена горелка с браунов газ и човека топи сребро с нея-значи щом гори работата е ясна.Ай успех на всички ако имате въпрси питайте.И четете сайта на тоя в БГ дето ги прави там всичко е обяснено и на въпроси е отговорено.Аз лично говорих с тоя човек по тел.много е учтив обясни ми доста работи.
http://www.hho-bulgaria.com/chesto-zadavani-vaprosi-hho-generatori (http://www.hho-bulgaria.com/chesto-zadavani-vaprosi-hho-generatori)


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: NikDaPhreak в януари 27, 2012, 10:50:17
Чудех се дали да продължавам да пиша. Ползвал съм такова чудо. Опитах се да обясня защо работи. Не продавам генератори на ННО газ. Не съм и рекламно лице на когото и да било. Споделих пример от личния си опит.
След като описах всичко това, да се опитам отново да обясня защо това чудо работи.
Да разгледаме много опростено изгарянето на горивната смес в четиритактов бензинов двигател. Интересува ни общо взето пълненето, работния такт и горенето. Както знаем, след като от цилиндъра излязат отработените газове, той се запълва с горивна смес (опростена схема!). Затварят се клапаните и горивната смес се сгъстява. Понеже горенето на тази горивна смес е _бавно_, искрата за запалването й се подава няколко градуса преди горна мъртва точка. Защо ли? Ами защото сместта започва да гори веднага след подаването на искрата. Разпалването й обаче е бавно. Дори след горна мъртва точка все още нямаме горене в целия обем. На това разчитаме, иначе запалването на сместа преди ГМТ щеше да обърне посоката на въртене на коляновия вал. Работен такт. Особено при по-високи обороти, дори и със съвременната електроника, горенето продължава и след като отдавна буталото е подминало ГМТ. Добре известен факт е, че в опитите си да се преборят с не добре изгорелите газове, конструкторите на двигатели прибягват до катализатори. Интересно, нали уж всичко в тая горивна смес гореше? Да, но някак си по-бавно отколкото ни се иска.
Какво постигаме с добавянето на по-бързо изгарящи вещества в горивната смес? Промяна на октановото число? Оп... опростена схема... Постигаме по-бързо възпламеняване на газ в целия обем. Защо твърдя тази глупост и каква е разликата между бензиновите пари и другите газове, които бихме използвали?
Горивната смес, образувана от бензинови пари, се запалва няколко градуса преди ГМТ и догаря по време на изпускателния такт на двигателя, че и в катализатора.
Ако добавим газ в горивната смес, който да се възпламенява, без да детонира, с по-голяма скорост от гази на горивната смес може би ще успеем да запалим горивната смес не само в най-близката точка до запалителната свещ, но и в целия обем. До тук надявам се сте съгласни с идеята.
Какво прави ННО газът, произведен с електролиза? И защо го пиша ННО, а не браунов газ? По дефиниция Брауновият газ съдържа свободни молекули водород и кислород. Химическият анализ на това, което произвеждаме при електролиза на водата съдържа между 10 и 30% Браунов газ, кислородни йони и молекули от два атома водород. Както свободните атоми водород, така и молекулите от по два атома, са лесно запалими. Запалват се много по-лесно от бензиновите пари и изгарят много по-бързо.
Какво ще се получи, ако добавим ННО газ към горивната смес? Ще изгори заедно с бензиновите пари. Или преди тях? ННО газът гори по-бързо от бензиновите пари, следователно ще изгори преди бензина. Какви ще са ефектите от това горене?
От една страна изгарянето на водорода ще намали количеството кислород в горивната смес. С колко? Точно с толкова, колкото кислородни атоми са мужни, за да превърнем водородните атоми и молекули във вода. Добре де, ама ние нали сме добавили освен водорода от водата и всичкия кислород? С други думи сме обогатили на кислород горивната смес преди да я запалим, запалили сме я и сме обеднили на кислород горивната смес точно с толкова, с колкото сме я обогатили предварително. Танто за танто.
От друга страна нека погледнем горенето. Имаме искра, която възпламенява горивната смес. Запалва се всичко, което е в непосредствена близост до искрата. Бензинови пари и водород. До момента нищо различно от стандартната горивна смес. Разликите се появяват след като се запали горивната смес. Водородът, който е равномерно разпределен в горивната смес (оопростен модел, ей! 2та процента не са интересни!) се запалва много по-бързо от бензиновите пари. Горенето се разпространява много по-бързо в целия обем на горивната смес. Вече нямаме запалване на бензиновите пари от горящите съседни бензинови пари, а от горящия водород. Понеже водородът е успял да се възпламени в _целия_ обем много преди горящите бензинови пари да са възпламенили и половината от него, имаме по-ранно възпламеняване на горивната смес в целия обем. От там произтичат няколко неща. Горивната смес вече не се разпалва продължително време. Налягането, което създава горенето, не се появява толкова "късно". Ако имаме късмет, цялата горивна смес ще е изгоряла 2 градуса след ГМТ. Е, чак такъв късмет нямаме, но със сигурност много по-голяма част от горивната смес ще е изгоряла във всеки един момент от работния такт на двигтателя, сравнено с горенето без ННО газ.
Две нещица още. Защо нарекох ННО газът катализатор на горенето? Защото ускорява процеса горене. Ок, участва пряко в горенето и не отговаря на дефиницията "ускорява химичната реакция, без пряко да участва в нея", защото участва. Но пък я ускорява.
Защо добавянето на ННО не намалява обема кислород в горивната смес? Ами защото добавяме освен водород и кислородът, който е нужен за изгарянето на този водород.
Има няколко прости факти, които доказват емпирично, че имаме по-добро изгаряне. Всички коли с електронно управление на впръскването на гориво повишават разхода си на гориво при добавяне на ННО газ. Защо ли? Защото всички такива коли имат ламбда сонда. Нейната основна функция е да следи количеството горивна смес в отработените газове. На тази база електрониката преценява, дали горивната смес е твърде бедна или твърде богата и коригира количеството гориво, подавано към двигателя. Ако постигнем по-добро горене, в изгорелите газове ще има по-малко горивна смес, която не е успяла да изгори. В следствие на това, ламбда сондата ще подлъже електрониката, която ще започне да подава повече гориво, за да не караме с бедна смес. Е, колата започва да харчи повече, та ще трябва да пипаме или по електрониката или да коригираме показанията на ламбда сондата (съвсем отделни теми) или да се примирим с по-големия разход (май не беше това целта).

А, да, пак да кажа - не продавам нищо, не рекламирам нищо. Четох много по темата преди да си купя 4 такива клетки. Карал съм с тях. Има ефект. Успях да им потроша кутиите и в момента не ги ползвам. Карам основно мотор (освен последната седмица, че нямам вериги за мотора) та не ме притеснява, че дамасчето харчи някакво гориво. Като за 20 дена годишно май не ми идва музата да си направя клетките.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: sasko12345 в януари 27, 2012, 13:10:58
Има едно уж по добро устройство от това взима топлина от изходящия колектор и прави водород без да хаби ток. Доста е популярно в ебай ако намеря линк ще пусна.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: _fabrizio_ в януари 27, 2012, 16:07:25
Чета с интерес отговорите по темата.В първия клип,който съм качил с пикапа,в който се твърди,че се захранва изцяло от генератора,в никакъв случай не означава,че по детски вярвам в това,че само благодарение на подобен генератор,ще се премахне нуждата от конвенционално гориво...Но намаляване на разхода с 30-40% не смятам,че е за пренебрегване!

Поздрави!


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: hbforko в януари 31, 2012, 17:01:51
АЗ много се бях зарибил по тези ННО клетки понеже се занимавам с транспорт с бус. Човекът който ме светна също кара подобен бус и ми каза, че гори 5/100 с тази система. Следваха 2 безсънни нощи (как да заделя 500лв. и да си го купя), накрая успех. Клетката е купена и поставена. Резултат има и то КАКЪВ!? Кабината ми е бяла (от содата каустик) сменях щуцери тръби и тя пак ще просълзи от някъде. Изхабил съм 5м. тенол да презапоявам модулатора, а разхода МАХ 7-8% икономия (буса е 2.8 HDI) Тази икономия спокойно я постигам само от педала. Сега като се стопли ще прехвърлям клетката на джипа който е 2.9 ТДИ дано поне там да има ефект защото още ме боли за тези 500лв. Забравих да отбележа, че клетката я дават с производителност 8л/ч.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: sasko12345 в януари 31, 2012, 17:15:46
Оф тва е пълна глупост ако има ефект накрая на пътуването ще си с изтощен акумулатор просто мога да се обзаложа незнам само как ще докажеме ефекта от тоя боклук бъблар ли квото е там тъпа колба неква. По добре 1000 пъти по добре за дизел е бутилка 15 литра пропан бутан и да пръска по малко наистина разхода става 4-5 дизел.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: kiki в януари 31, 2012, 18:27:49
Здравейте! И аз нищо няма да рекламирам, въпреки че от две години монтирам и правя водородни клетки. Най-отговорно мога да кажа, че 30% икономия от такъв род хитринки не може да се постигне. Абсурдно е! Ако беше така, вече щях да съм доста богат, или от Лукойл да са ме освиткали.
Нагледах се на всякакви реклами, брошури и какво още ли не, в които некоректни и най-вече абсолютно некомпетентни хора, обещават до 70% икономия - нещо във сферата на най-оптимистичните мечти...
Но да се върнем към темата - електролизата изисква ток. С 4 ампера няма да постигнете нищо. С 16 ампера, може да се приближите до 800 милилитра в минута, т.е. 0.8 литра оксиводород и то при почти идеални условия-добре изчислена клетка, коректно избрани разстояние между пластините, качествен електролит/ Калиева основа-18% разтвор/, електроди от инокс 316L с по високо съдържание на молибден, който от своя страна също катализира процеса на "разбиване" на водата.....
Естествено добре е да имате емулатори за ламда сондата и мап и маф сензорите в зависимост от колата-дизелова или бензинова.
Подходящият ток за продуктивна електролиза на този етап е 25 - 30 Ампера,  което е половината от капацитета на повечето автомобилни генератори. Да не говорим за мотоциклетните, които така или иначе умират в маслената баня и все още са доста слаби ( с малки изключения).
Така че, правете си сметка: -трябва ви генератор поне 110А.за да се случи нещо от сорта на 10-12% икономия. Колкото до моторите, по-подходящи са Цериевите капсули, които не изискват никаква подръжка и ток. Освен това са и по-продуктивни.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: MASTER в януари 31, 2012, 18:43:27
дано поне там да има ефект защото още ме боли за тези 500лв.

Единствения шанс да спре болката ти е да намериш някой който още вярва в Дядо Коледа и други чудеса и срещу скромна сума да му преотстъпиш този паметник на глупостта


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: boris_vn в януари 31, 2012, 19:26:07
Единствения шанс да спре болката ти е да намериш някой който още вярва в Дядо Коледа и други чудеса и срещу скромна сума да му преотстъпиш този паметник на глупостта
докато има балъци ще има и тарикати  :)аз се занимавам с коли и газови уредби .какви неща съм чувал за водорода мале много наивни хора има ,и много 'колеги' се възползват от наивноста  :)


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: vesod в януари 31, 2012, 22:09:39
Постигането на чист браунов газ е тънка работа.Номера е да се направи така,че да харчи по-малко ток и да произвежда повече газ електролизера.Иначе ползването на газ за горелка е уникално.
Пламъка на горелката сам се наглася/температурата/според материала, който се топи или заварява.
Температурата, която се постига с такава горелка достига 6000 градуса.
Ползването му в ДВГ се свежда само за подпомагане на горенето и вдигане на мощност.Електролизер произвеждащ по-малко от 2 литра в минута и повече от 20-25 ампера потребление на ток е бошлав работа.
На тези,които се интересуват и им се чете ето.

http://mazeto.net/index.php?board=15.0 (http://mazeto.net/index.php?board=15.0)



Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: the slow heart в февруари 01, 2012, 10:49:55
Постигането на чист браунов газ е тънка работа.Номера е да се направи така,че да харчи по-малко ток и да произвежда повече газ електролизера.Иначе ползването на газ за горелка е уникално.
Пламъка на горелката сам се наглася/температурата/според материала, който се топи или заварява.
Температурата, която се постига с такава горелка достига 6000 градуса.
Ползването му в ДВГ се свежда само за подпомагане на горенето и вдигане на мощност.Електролизер произвеждащ по-малко от 2 литра в минута и повече от 20-25 ампера потребление на ток е бошлав работа.
На тези,които се интересуват и им се чете ето.

[url]http://mazeto.net/index.php?board=15.0[/url] ([url]http://mazeto.net/index.php?board=15.0[/url])




Използването за горелка е наистина удивително, умните глави нека се почешат повечко и да ни светнат защо се получава така.

Относно използването за подпомагане на горенето в ДВГ ми е интересно защо
тия дето твърдят че има икономия не отиват на варианта за тест.
За обективен тест говоря, на стенд.
Защото тая дискусия се шири на много места, едните бият камбана че има икономия, другите им се смеят и само се замерят с доводи.
Знае ли някой за проведен такъв тест в присъствието на двете страни в дискусията?



Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: vako844 в февруари 01, 2012, 15:40:21
Използването за горелка е наистина удивително, умните глави нека се почешат повечко и да ни светнат защо се получава така.

Относно използването за подпомагане на горенето в ДВГ ми е интересно защо
тия дето твърдят че има икономия не отиват на варианта за тест.
За обективен тест говоря, на стенд.
Защото тая дискусия се шири на много места, едните бият камбана че има икономия, другите им се смеят и само се замерят с доводи.
Знае ли някой за проведен такъв тест в присъствието на двете страни в дискусията?

Относно темп. която развива пламъка при контакт с различни материали, аз си го обяснявам че бързо се достига темп. на кипене/изпаряване на въпросния материал, вследствие на което няма как да се покачи повече въпросната температура (това е моето обяснение, и не го налагам за миродавно).
А за тестове знам за проведени няколко, но не в затворена среда. А както всеки знае едно и също трасе няма как да се мине 2-ри път - разлика във външната темп., разлика е атмосферното налягане, насрещен вятър, трафик и т.н.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: uzi77 в ноември 08, 2012, 18:28:42
Ето и един тест от мене които намерих.
HHO Powered Motorcycle Test Results 3, 4, & 5 from Westcoast Exterminator (http://www.youtube.com/watch?v=uFtCuXOJqjQ#)
В коментарите по-надолу има и клип как е направен генератора.Получения газ трябва да премине през воден филтър обаче,иначе може да върне евентуално получения пламък в клетката. При мен вече избухна в филтъра и не е толкова страшно,по скоро неприятно. :)


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: uzi77 в ноември 08, 2012, 18:52:44
Евала на NikDaPhreak , всички трябва да прочетат това което е постнал на страница 2. :D


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: evilution в ноември 08, 2012, 22:23:49
Чудех се дали да продължавам да пиша. Ползвал съм такова чудо. Опитах се да обясня защо работи. Не продавам генератори на ННО газ. Не съм и рекламно лице на когото и да било. Споделих пример от личния си опит.
След като описах всичко това, да се опитам отново да обясня защо това чудо работи.
Да разгледаме много опростено изгарянето на горивната смес в четиритактов бензинов двигател. Интересува ни общо взето пълненето, работния такт и горенето. Както знаем, след като от цилиндъра излязат отработените газове, той се запълва с горивна смес (опростена схема!). Затварят се клапаните и горивната смес се сгъстява. Понеже горенето на тази горивна смес е _бавно_, искрата за запалването й се подава няколко градуса преди горна мъртва точка. Защо ли? Ами защото сместта започва да гори веднага след подаването на искрата. Разпалването й обаче е бавно. Дори след горна мъртва точка все още нямаме горене в целия обем. На това разчитаме, иначе запалването на сместа преди ГМТ щеше да обърне посоката на въртене на коляновия вал. Работен такт. Особено при по-високи обороти, дори и със съвременната електроника, горенето продължава и след като отдавна буталото е подминало ГМТ. Добре известен факт е, че в опитите си да се преборят с не добре изгорелите газове, конструкторите на двигатели прибягват до катализатори. Интересно, нали уж всичко в тая горивна смес гореше? Да, но някак си по-бавно отколкото ни се иска.
Какво постигаме с добавянето на по-бързо изгарящи вещества в горивната смес? Промяна на октановото число? Оп... опростена схема... Постигаме по-бързо възпламеняване на газ в целия обем. Защо твърдя тази глупост и каква е разликата между бензиновите пари и другите газове, които бихме използвали?
Горивната смес, образувана от бензинови пари, се запалва няколко градуса преди ГМТ и догаря по време на изпускателния такт на двигателя, че и в катализатора.
Ако добавим газ в горивната смес, който да се възпламенява, без да детонира, с по-голяма скорост от гази на горивната смес може би ще успеем да запалим горивната смес не само в най-близката точка до запалителната свещ, но и в целия обем. До тук надявам се сте съгласни с идеята.
Какво прави ННО газът, произведен с електролиза? И защо го пиша ННО, а не браунов газ? По дефиниция Брауновият газ съдържа свободни молекули водород и кислород. Химическият анализ на това, което произвеждаме при електролиза на водата съдържа между 10 и 30% Браунов газ, кислородни йони и молекули от два атома водород. Както свободните атоми водород, така и молекулите от по два атома, са лесно запалими. Запалват се много по-лесно от бензиновите пари и изгарят много по-бързо.
Какво ще се получи, ако добавим ННО газ към горивната смес? Ще изгори заедно с бензиновите пари. Или преди тях? ННО газът гори по-бързо от бензиновите пари, следователно ще изгори преди бензина. Какви ще са ефектите от това горене?
От една страна изгарянето на водорода ще намали количеството кислород в горивната смес. С колко? Точно с толкова, колкото кислородни атоми са мужни, за да превърнем водородните атоми и молекули във вода. Добре де, ама ние нали сме добавили освен водорода от водата и всичкия кислород? С други думи сме обогатили на кислород горивната смес преди да я запалим, запалили сме я и сме обеднили на кислород горивната смес точно с толкова, с колкото сме я обогатили предварително. Танто за танто.
От друга страна нека погледнем горенето. Имаме искра, която възпламенява горивната смес. Запалва се всичко, което е в непосредствена близост до искрата. Бензинови пари и водород. До момента нищо различно от стандартната горивна смес. Разликите се появяват след като се запали горивната смес. Водородът, който е равномерно разпределен в горивната смес (оопростен модел, ей! 2та процента не са интересни!) се запалва много по-бързо от бензиновите пари. Горенето се разпространява много по-бързо в целия обем на горивната смес. Вече нямаме запалване на бензиновите пари от горящите съседни бензинови пари, а от горящия водород. Понеже водородът е успял да се възпламени в _целия_ обем много преди горящите бензинови пари да са възпламенили и половината от него, имаме по-ранно възпламеняване на горивната смес в целия обем. От там произтичат няколко неща. Горивната смес вече не се разпалва продължително време. Налягането, което създава горенето, не се появява толкова "късно". Ако имаме късмет, цялата горивна смес ще е изгоряла 2 градуса след ГМТ. Е, чак такъв късмет нямаме, но със сигурност много по-голяма част от горивната смес ще е изгоряла във всеки един момент от работния такт на двигтателя, сравнено с горенето без ННО газ.
Две нещица още. Защо нарекох ННО газът катализатор на горенето? Защото ускорява процеса горене. Ок, участва пряко в горенето и не отговаря на дефиницията "ускорява химичната реакция, без пряко да участва в нея", защото участва. Но пък я ускорява.
Защо добавянето на ННО не намалява обема кислород в горивната смес? Ами защото добавяме освен водород и кислородът, който е нужен за изгарянето на този водород.
Има няколко прости факти, които доказват емпирично, че имаме по-добро изгаряне. Всички коли с електронно управление на впръскването на гориво повишават разхода си на гориво при добавяне на ННО газ. Защо ли? Защото всички такива коли имат ламбда сонда. Нейната основна функция е да следи количеството горивна смес в отработените газове. На тази база електрониката преценява, дали горивната смес е твърде бедна или твърде богата и коригира количеството гориво, подавано към двигателя. Ако постигнем по-добро горене, в изгорелите газове ще има по-малко горивна смес, която не е успяла да изгори. В следствие на това, ламбда сондата ще подлъже електрониката, която ще започне да подава повече гориво, за да не караме с бедна смес. Е, колата започва да харчи повече, та ще трябва да пипаме или по електрониката или да коригираме показанията на ламбда сондата (съвсем отделни теми) или да се примирим с по-големия разход (май не беше това целта).

А, да, пак да кажа - не продавам нищо, не рекламирам нищо. Четох много по темата преди да си купя 4 такива клетки. Карал съм с тях. Има ефект. Успях да им потроша кутиите и в момента не ги ползвам. Карам основно мотор (освен последната седмица, че нямам вериги за мотора) та не ме притеснява, че дамасчето харчи някакво гориво. Като за 20 дена годишно май не ми идва музата да си направя клетките.

Не знам защо мислиш, че бързото горене на горивната смес може да подобри толкова ефективността на двигателя. Ако е така, защо инженерите не харесват детонационното горене, и защо октановото число всъщност е показател за устойчивост на горене на горивото? Практически няма проблем горивовъздушната смес в бензинов двигател да гори десетки пъти по-бързо, ама това води до много грозни последствия, като примерно криви мотовилки и пробити бутала и избили свещи.
Другото име на Ламбда сондата е кислороден датчик, Мисля, че така е по-ясно какво точно следи той, ама не е горивна смес.
Ако вкараш водород и кислород и вода в горивната камера няма как да намалиш количеството свободен кислород, с което да накараш системата за впръскване да вкарва още гориво.
Правени са опити с вода в горивото с емуглатори, и това също помага, проблема е, че водата трудно става емулсия с горивата.
Когато времето е мъгливо примерно, също се усеща подобрение в работата на двигателите, особено ако са с турбо или с компресор.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: NikDaPhreak в ноември 09, 2012, 12:25:37
Ok, нека се опитам да перефразирам малко изказването си. Горенето като скорост на изгаряне в обем 1 кубически милиметър в цилиндъра не се променя. Променя се по-скоро моментът на неговото запалване. С други думи имаме взрив на свободния водород в целия обем. Неговото количество обаче е толкова малко, че не можем да докараме бензина до детонационно горене. Вместо това успяваме да разпалим горивната смес в целия обем, като не променяме скоростта на горене на бензина, а началния момент на неговото запалване. Или имаме почти мигновено запалване, но не и изгаряне на горивната смес. Поправете ме ако греша, но при доста по-бързото разпалване на горивната смес имаме и по ранно изгаряне на същата, а от там - по-високо налягане в горивната камера, което води и до по-висока мощност.
Защо се налага да пипаме ламбда сондата? Съгласен съм, че ламбда сондата мери състоянието на изгорелите газове. Ако измерва само количеството кислород в отработените газове, то при пълно изгаряне на горивото (практически невъзможно), ламбда сондата би трябвало да отчита минимално количество кислород. Приемаме това състояние за логическа 0 / перфектна смес. Ако имаме бедна смес кислорода ще е повече, ако имаме богата - по-малко. Съответно ламбда сондата казва на ЕКУто да добави или намали количеството гориво, прибавено към горивната смес. Какво се случва при разпалването на сместа в цилиндъра? Искра, горивната смес около свещта се запалва, гори и възпламенява горивната смес в съседство, която също започа да гори и запалва тази в съседство и т.н. Горивната смес в периферията на цилиндъра започва да гори доста след като се е появила искрата (основна причина за "предварението" на запалването). Какво правим, като добавим водород при горенето? Ако не е близо до 100% от горивната смес, просто добавяме "разпалки" в нея. С други думи нещо, което запалва всичкия обем горивна смес много по-бързо от нормално. И тук не говоря за детонация, а за подпалване все едно имаме още 200-300 искри в цилиндъра. Подобен похват използват някои фирми с поставянето на 2 свещи и дори с подаването на ток за 2 или 3 последователни искри към свещите (последното съм го виждал преди години в някакъв къстъм електронен блок, не помня вече марка, модел и т.н.).
Какво отчита сондата в тези случаи? Особено при по-високи обороти, когато при нормално положение горивната смес не успява да изгори напълно и примерно 20% от нея излизат през ауспуха "фира", сондата + ЕКУто отчитат нормално горене. Добавяме водорода. Горивната смес при по-високи обороти започва да гори по-рано и съответно успява да изгори по-добре преди да излезе от цилиндъра. Имаме по-малко кислород, защото по-голяма част от него се е свързала с горивото в горивната камера. От друга страна има по-малко неизгоряла горивна смес в отработените газове. И тук идва основната драма с пестенето на гориво. Ако ламбда сондата мери само кислорода в отработените газове, то тя ще измери по-малко от нулевата стойност или ще каже на ЕКУто "богата смес, върти кранчето". Така ще реализираме реално икономия на гориво в по-високите обороти (при ниските също, но там разликата ще е малко по-малка). Ако обаче ламбда сондата мери количеството не добре изгоряла горивна смес, то според отработените газове двигателя ще работи с бедна смес. Тогава ЕКУто ще добави гориво. Ако имаме достатъчно водород, дори доста гориво. Те тогава ще сме в преразход и ще се наложи да се добавя електроника, която да коригира показанията на ламбда сондата, за да добием реално икономия.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: NikDaPhreak в ноември 09, 2012, 12:40:31
Няколко думи за водата в горивната смес. От нея има доста добър и доказан ефект, ако е на водни капки.
Причината е проста. Водните капки (естествено, по-скоро пръски, с размер части от милиметъра всяка) попаднали в горивната камера, поемат относително голямо количество топлинна енергия, за да се изпарят. Това намалява енергията, нужна за сгъстяването на горивната смес (закон на термодинамиката - повишаването на налягането води до повишаване на температурата и обратното). Какво ще стане като се изпарят тези водни капчици? Ами ще повишат налягането в цилиндъра. Перфектният момент е точно след като буталото тръгне "надолу" и горивната смес вече гори. Тогава имаме най-много файда от повишаването на налягането. Ефектът е като да сме добавили турбо, макар и с много малко налягане.
Имаше някъде дори графики по интернет с формули и научни обяснения, но не ми се рови да ги намеря.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: evilution в ноември 09, 2012, 13:38:13
Ok, нека се опитам да перефразирам малко изказването си. Горенето като скорост на изгаряне в обем 1 кубически милиметър в цилиндъра не се променя. Променя се по-скоро моментът на неговото запалване. С други думи имаме взрив на свободния водород в целия обем. Неговото количество обаче е толкова малко, че не можем да докараме бензина до детонационно горене. Вместо това успяваме да разпалим горивната смес в целия обем, като не променяме скоростта на горене на бензина, а началния момент на неговото запалване. Или имаме почти мигновено запалване, но не и изгаряне на горивната смес. Поправете ме ако греша, но при доста по-бързото разпалване на горивната смес имаме и по ранно изгаряне на същата, а от там - по-високо налягане в горивната камера, което води и до по-висока мощност.

Това за което говориш е точно промяна на фронта на горене на сместа, който при толкова голямо увеличение би довел до детонация. За да запалиш целия обем без да променяш скоростта на горене, трябва да подаваш искрата не 300 пъти, а на 300 места. 20% неизгоряла смес е някакъв абсурд дори при добре настроена карбураторна машина.
При двигател с впръскване подобряването на горенето пак би трябвало да понижи разхода, защото добавянето на гориво за постигане на оптималното ламбда съотношение ще доведе до по-висока мощност и няма да се налага да настъпваме толкова.
И парата помага в цилиндъра в определени количества, не са само капчиците. Тя при компресиране май кондензира, после пак се изпарява и така, даже май се разлага в цилиндъра заради налягане и температура.
От тая гледна точка не знам дали някой бързовар няма да върши същата работа като тоя HHO генератор при двигтели със сбъркано смесообразуване.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: NikDaPhreak в ноември 09, 2012, 14:53:10
Не, че не ми е интересно, ама нямам нито лабораторните условия, за да снимам горенето в камерата в единия и в другия случай, нито кинтите, за да си го поръчам. До голяма степен изказването ми базира на догатки, какво се случва в горивната камера и какво не би трябвало да се случва (детонациите звучат малко по-различно от нормалната работа на двигателя).
Факт е, че има разни хора, дето предлагат тест на клетките преди да ги платиш. Явно са сигурни, че клетките вършат работа. Факт е също, че клетките променят начина на изгаряне на горивото в двигателя. Колко точно и каква икономия ще добиеш зависи много от това колко адекватно е настроен двигателя. Колкото по-стар е и с по-калпаво смесообразуване, толкова по-голям шанс за икономия има.
Водната пара може би може да кондензира при определени условия в двигателя, но бързоварче с канче вода няма да свърши това, което върши електролизер. Вярно, че повечето електролизери са и бързовари, но това е отделна тема.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: evilution в ноември 09, 2012, 16:24:45
Не, че не ми е интересно, ама нямам нито лабораторните условия, за да снимам горенето в камерата в единия и в другия случай, нито кинтите, за да си го поръчам. До голяма степен изказването ми базира на догатки, какво се случва в горивната камера и какво не би трябвало да се случва (детонациите звучат малко по-различно от нормалната работа на двигателя).
Факт е, че има разни хора, дето предлагат тест на клетките преди да ги платиш. Явно са сигурни, че клетките вършат работа. Факт е също, че клетките променят начина на изгаряне на горивото в двигателя. Колко точно и каква икономия ще добиеш зависи много от това колко адекватно е настроен двигателя. Колкото по-стар е и с по-калпаво смесообразуване, толкова по-голям шанс за икономия има.
Водната пара може би може да кондензира при определени условия в двигателя, но бързоварче с канче вода няма да свърши това, което върши електролизер. Вярно, че повечето електролизери са и бързовари, но това е отделна тема.

Абе и на мен ми е интересен ефекта, и искам по-скоро обяснение как и защо се случва, ама ме мързи да направя един бързовар :D. да тествам.
Ама мога да ти кажа, че от 20%+ икономия никой не се отказва, а доста хора ги демонтираха тия системи.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: NikDaPhreak в ноември 09, 2012, 17:37:36
Казано честно, аз съм ползвал и има ефект. Трите клетки седят с потрошени кутии, а четвъртата брат ми я потурчи някъде. Като се замисля колко кинти налях за тях и ми призлява. Ама ще ги събера пак, няма да се размине. Че с тия цени на енергията ако не смъкна малко разхода ще ставам пешеходец и ще се грея на открит огън с паркета на комшиите (най-близо е, на удобен размер е нарязан и нацепен и много добре е изсъхнал...)


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: forest в ноември 09, 2012, 22:59:34
Без да взимам страна или да се правя на експерт, искам само да вмъкна нещо съществено което мисля, че ви убягва в темата за ламбда сондата.

Ламбда сондата е доста широко понятие зад което се крият няколко, колкото различни толкова и общи устройства.

При по старите автомобили горе - долу до около 1997-2000г. Ламбда сондата е теснолентова, което ще рече, че тя покава само дали има или няма кислород в изгорелите газове на автомобила и нищо повече. По същество тя представлява една кислородна батерия която работи при висока температура.

При новите автомобили ламбда сондата е широколентова което означава, че тя покава съотношението въздух/гориво от около 10 до около 20 пъти. Това автоматично я прави доста по-сложно устройство от само една кислородна батерия.

тук намерих някакво инфо: http://www.ztechz.net/id12.html (http://www.ztechz.net/id12.html)   

14.7:1 - перфектна смес въздух/гориво, аз я тълкувам като една част гориво зада изгори се свързва с 14.7 части въздух, под части разбирайте обеми или маси или кавото и да е. Как тогава ще се окаже възможно при по-добро изгаряне на горивото е с помощта на водорода горивото да се свърже с по малко части от 14.7 въздух, защото чак тогава ламбда сензора ще реши че сместа е бедна и ще каже на компа да подаде още гориво?     


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: Fbegov в ноември 14, 2012, 12:17:09
 Ето един нов генератор, не е на Браун, но... :biggrin:
http://actualno.actualno.com/Avtomobili-zadvijvani-ot-urina-news_406811.html (http://actualno.actualno.com/Avtomobili-zadvijvani-ot-urina-news_406811.html)


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: NikDaPhreak в ноември 14, 2012, 13:23:12
При новите автомобили ламбда сондата е широколентова което означава, че тя покава съотношението въздух/гориво от около 10 до около 20 пъти. Това автоматично я прави доста по-сложно устройство от само една кислородна батерия.

14.7:1 - перфектна смес въздух/гориво, аз я тълкувам като една част гориво зада изгори се свързва с 14.7 части въздух, под части разбирайте обеми или маси или кавото и да е. Как тогава ще се окаже възможно при по-добро изгаряне на горивото е с помощта на водорода горивото да се свърже с по малко части от 14.7 въздух, защото чак тогава ламбда сензора ще реши че сместа е бедна и ще каже на компа да подаде още гориво?     

Тъй де, новите ламбда сонди мерят доста неща. Горивната смес, преди да се запали, е в съотношение около 14.7:1. Работата на ламбда сондата е да измери съотношението след като горивната смес е минала през двигателя. Какво точно мери там - нямам конкретна идея. Подозирам, че мери неизгорелите газове, демек пак някакво такова съотношение. Като не може да измери нищо горимо в отработените газове, дали пък няма да реши, че има някаква драма с газовете и няма да подаде повечко гориво? Хипотеза, разбира се, която обяснява повишаването на разхода при някои автомобили. Разбора се, ако ламбда сондата е толкова прецизна, че успява в отработените газове да улови минималните количества горивна смес и да измери тяхното съотношение, колкото и водород да добавим няма да променим по никакъв начин разхода, без да помогнем леекинко с електроника. (изказване на лаик, дет не можа да избута висшето).

Ето един нов генератор, не е на Браун, но... :biggrin:
[url]http://actualno.actualno.com/Avtomobili-zadvijvani-ot-urina-news_406811.html[/url] ([url]http://actualno.actualno.com/Avtomobili-zadvijvani-ot-urina-news_406811.html[/url])

То пак за водород иде реч. За електролит ползват урина. Не е най-ефикасният, но явно върши работа.


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: mendi в ноември 14, 2012, 16:59:39
Чета за чудодейните своиства на брауновите генератори и няма как да не ми изникнат някои въпроси. Ще си гподеля с вас, пък ако се намери някой и да ми отговори ще е екстра...

- Какво е количеството газ който една средна клетка произвежда за минута?
- Каква е консумацията на ел енергия за получаването на 1 литър браунов газ?
- Какво е количеството гориво изразходвано за получаването на енергията необходима за генериране на 1 литър браунов газ?
- Какъв обем гориво - въздушна смес използва 1000сс двигател за една минута при 1000 оборота в минута?
- Какъв е дела на брауновия газ (на база отговора от първи въпрос) в обема гориво - въздушна смес от горния въпрос?


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: raico в ноември 14, 2012, 17:57:58
Чеки чеки сега това не е толкова важно :biggrin: По важно е да се каже с колко се вдига мошноста; колко икономия; колко по тихо или устойчиво(гладко) работи; и др .... бла бла... :-)


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: kiril kirilov в ноември 14, 2012, 19:01:04
Kоличеството енергия необходимо за добиване на еденица "браунов газ е точно равно на количеството енергия получавано при изгаряне на тази еденица. Като се има предвид и КПДто на процесите в реални условия този цикъл всъщност ще ти струва енергия. Останалото е храна за журналисти и градски легенди...............


Титла: Re: Генератор на Браун
Публикувано от: mendi в ноември 14, 2012, 19:26:23
Kоличеството енергия необходимо за добиване на еденица "браунов газ е точно равно на количеството енергия получавано при изгаряне на тази еденица.
Аха...
А топлинните загуби в проводниците и електролита?
Освен това в колата тока е най скъп. Нищо че няма електромер.