www.MotoForum.bg

Стил => Фен Клуб => Темата е започната от: ziroko в декември 01, 2010, 08:38:52



Титла: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в декември 01, 2010, 08:38:52
 Мрачно време, студен вятър, а и  най- вероятно скоро и сняг. Носталгия по отминалото лято, време за седене пред компа.
 Макар и не толкова разпространен както примерно: кавазаки-12, супер тенере, ТДМ и др., VF на хонда си има своите фенове и мисля, че може да си спретнем и ние тук една темичка, в която всички собственици и любители на модела да си поговорим за този Велик мотор.
 Вие сте на ход!


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: rashowasp в декември 01, 2010, 08:48:22
Здравейте,аз карам магна от това лято чувал съм много хубави думи за тези мотори,надявам се да е така сега съм в бокса "много се разтропа". Дано има повече хора да споделиме опит,и да си помагаме.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в декември 01, 2010, 09:04:57
Наскоро имах следния проблем: Някаква частичка заседна на иглата на поплавъка в един от карбураторите. Съответно карбураторът започна да прелива. Варненските "светила" по ремонт на мотори категорично ми отказаха да се занимават с карбураторите и аз... извиках неволята. Свалих резервоара и радиатора, извадих карбураторите от фланците и до там. Те просто не минават през рамата, както и да ги въртиш. Но понеже имам добро мнение за японеца като конструктор, сметнах, че все пак има някакво решение на проблема. И то е: Свалят се предните и горния болт на двигателя, накланя се леко надолу двигателя и карбураторите си излизат съвсем спокойно заедно с филтърната кутия. После по обратния ред- изобщо не е толкова сложно, както се опитват да представят нещата някои хора.
 П.П. Пропуснах да спомена, че се свалят и маншоните на карбураторите от към цилиндрите.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в декември 01, 2010, 09:20:55
И аз да се присъединя към собствениците на Магна в България. Май не сме много като цяло.
Моите впечатления от три години каране на мотор сглобяван през 1984г е , че въпреки болежките, които си има, досега е влизал в бокс само за смяна на масло, семеринги и в гумаджийница... Толкова здрава машина никога не съм очаквал да имам.

Пожелавам на всички и техните "чеда" да са така здрави.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: rashowasp в декември 01, 2010, 09:45:26
Някой имал ли е проблем с тракане от лявата страна откъм касетата.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в декември 01, 2010, 10:10:44
Хм, странно...По принцип на магните им тракат клапаните и веригите, но на левия капак имаш около 8 болта развий ги и виж за какво става дума.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в декември 01, 2010, 11:01:02
Тъкмо да драсна, че при мен трака от дясно ангренажната верига и вероятно клапани... Но отляво нямам шум


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: FIFO в декември 01, 2010, 12:55:03
Vf не е ли със същия двигател като VFR?
Gear Driven Cams?


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: STEVEtheGREEK в декември 01, 2010, 13:13:13
@FIFO : Nope ;) нямат Cam Gear Train
И аз съм с Мото МАГНА от 1996 г. [RC43]
Почти 200.000 Км
Само Масло - Бензин - Свещи (Iridium)
3 пъти верига
3 Акумул. Батерии
2 Пъти Регулатор
- Cam Mod.
- White Power Амортисьори
- K&N Филтри
.
Досега нямам проблеми  :D


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в декември 02, 2010, 08:39:52
Vf не е ли със същия двигател като VFR?
Gear Driven Cams?

  При VFR-ра ангренажната верига е заменена със зъбни колела и около 20 к.с. е в повече от VF.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: suri-montana в декември 02, 2010, 08:51:14
Като чуя VF и се сещям за модела 750F бил съм горд собсвеник на такова чудо на техниката и нема да ви кажа какъв филм е с него
Иначе Магните са с друг двигател и са много по добри и по здрави
Нека некой да сподели  и повече инфо за споменатия модел


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в декември 02, 2010, 09:02:17
От две години я карам магната и досега освен проблема с карбовете, друго не съм и правил. Това е мотор с голямо ускорение, това чудо на 6-та с 50 км/ч при подаване на газ тръгва да ускорява без никакъв проблем, а е само с 66 кг. въртящ момент.Но все пак V- то си казва думата.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: RODRIGUEZ в декември 02, 2010, 09:27:04
Някой имал ли е проблем с тракане от лявата страна откъм касетата.
Рашо, ляво или дясно?!? :biggrin:
Обикновено страните се определят, като си седнал на мотора!!! :biggrin:

Като чуя VF и се сещям за модела 750F бил съм горд собсвеник на такова чудо на техниката и нема да ви кажа какъв филм е с него
Иначе Магните са с друг двигател и са много по добри и по здрави
Нека некой да сподели  и повече инфо за споменатия модел
Всъщност, двата двигателя са "почти еднакви"!!! :grin:
При Магна, посоката на въртене на коляновия вал е обърната (заради кардана)... имат разлики в разпределителните валове (ъглите на отваряне), различни глави, стартери, бендикси и скоростни кутии!!! Маслената помпа при ВФ-а е с по-голям дебит и заедно с водната, въртят в различна посока спрямо Магна-джийската!!!
Колянов вал, бутала, мотовилки, цилиндри, ангренажни вериги, "банани" и обтегачи са идентични!!! :grin:


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: dr.mushkov в декември 02, 2010, 10:40:28
Ако на някой му трябват чаркове от VF1000 - да пише или да звънне на 0886167953


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в декември 02, 2010, 16:08:33
@FIFO : Nope ;) нямат Cam Gear Train
И аз съм с Мото МАГНА от 1996 г. [RC43]
Почти 200.000 Км
Само Масло - Бензин - Свещи (Iridium)
3 пъти верига
3 Акумул. Батерии
2 Пъти Регулатор
- Cam Mod.
- White Power Амортисьори
- K&N Филтри
.
Досега нямам проблеми  :D





Колега, дай повече инфо за твоя модел на магна!


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в декември 02, 2010, 19:54:59
Моята е набор 1982г. сглобка на завода в Хамамацу.
Имам я от юли 1997г.Не я карам много.Потракват веригите на студено САМО.Стопли ли-няма проблем.
Сменял съм акумулатори 3-4, гуми и масло.
Една семеринга на преден десен амортисьор /от удар в голяма копка-изпусна/.
Един път -реглаж на клапаните с чистене на карбураторите за 60 лева.
Туй то....И като й подам газ- чупи гръбнака при тръгване! :-)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: STEVEtheGREEK в декември 03, 2010, 00:47:01



Колега, дай повече инфо за твоя модел на магна!

Става дума за :
(http://inlinethumb18.webshots.com/11857/2420781600015345941S500x500Q85.jpg) (http://rides.webshots.com/photo/2420781600015345941vRQiLx)
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vf750c%2094.htm (http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vf750c%2094.htm)
Моя е с доста екстри като:
К&N филтър
W-P suspension (front-rear)
задна гума 170/80-15
калъф BAGSTER
стоики на GIVI
облегалка на DPM
.... и още !!!


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: rashowasp в декември 03, 2010, 16:32:54
Рашо, ляво или дясно?!? :biggrin:
Обикновено страните се определят, като си седнал на мотора!!! :biggrin:
Лява и аз така прецених че ще е ляво като си седнал на мотора


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: RODRIGUEZ в декември 03, 2010, 21:31:28

Лява и аз така прецених че ще е ляво като си седнал на мотора

Така наречената "касета" на съединителя, стои отдясно!!! :grin:
Ако имаш възможност тези дни, дай да го чуем!?! :grin:


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: rashowasp в декември 04, 2010, 08:32:53
ок няма проблеми ако вече не е разглобен


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в декември 04, 2010, 13:12:28
http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,42797.0.html (http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,42797.0.html)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в декември 04, 2010, 16:10:10
И аз я търсих тази тема, но търсачката си "мълчеше".


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в декември 07, 2010, 08:49:21
(http://media.snimka.bg/7710/021675719.jpg)

И още една.... натоварен, като родопско магаре...

(http://media.snimka.bg/7710/021675724.jpg)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: gafcata в януари 21, 2011, 14:38:35
Някой слагал ли е по-широка гума отзад ? Става въпроса за Магна от 83г.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в януари 21, 2011, 19:42:19
Бих искал и аз да знам дали може по-широка от 130.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: AIWA в януари 21, 2011, 21:05:58
Аз бях със задна 150,и опираше леко в кожуха на кардана при натоварен мотор.Иначе ръба на гумата стоеше на 1 мм от кожуха и джантата(заедно с гумата) по-трудно се вадеше от и слагше на мотора,но аз и знаех чалъма.На една по-предишна Магна бях деформирал леко кожуха точно там,където беше"маркиран" от гумата,защото ме дразнеше,че се сваля боята а също така и част от ръба на гумата.Помня,че имаше и малки разлики в размера на ширината при различните марки гуми въпреки че бяха на 150.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в януари 22, 2011, 10:30:21
Да разбирам ли, че не проблем да се деформира кожуха на кардана?


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: AIWA в януари 22, 2011, 10:44:37
Проверено е (от мен)само с 3-4 мм.Не съм вадил карданния вал,само предполагам,че е с много по-малко сечение от това на кожуха,който играе роля на част от задното окачване.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в юни 01, 2011, 10:11:07
Понеже не знам къде да питам - какъв размер(доколкото знам на резбата)свещи са за старите Магна - 82-86та? Или евентуално модели свещи - Денсо, NGK, други някакви, парафинени... :)
Моля да ме извините за тъпия, сигурно, въпрос.

П.С. - Намерих :)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Tonyco в юни 01, 2011, 12:34:27
Карал съм Interceptor 38 000 км и съм много доволен здрава и надеждна машина. Като цяло магната, сабре и интерсептор са еднакви двигатели с дребни промени, примерно малко по наклонени са цилиндрите при магна и сабре от колкото при интерсептора заради конструкцията на рамата. Параметрите на интерсептора са по добри тъй като няма загуби от двойно обръщане на посоката на въртене заради кардана при магна и сабре. Много съм се занимавал с този мотор и знам доста за него, също така на моя (който изгоря в последствие) му бях отстранил проблема с мазането на главите като сам си бях направил така наречения OilMod който качва по голямо налягане на масло до главата. Много е важно този мотор да не се кара с масло по дебело от 10W-40 в противен случай износването е много по голямо на валовете на главите защото дупките са много малки през които минава маслото. Веднага си личи по разхода това нещо и не е градска легенда. Много неща съм научил от този форум http://www.v4hondabbs.com/ (http://www.v4hondabbs.com/) за да се видят всички раздели трябва да се регистрирате. Даже до толкова се бях сближил с хората там, че ми пращаха от щатите разни части без да ми искат пари. :).
Успех.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в юни 01, 2011, 19:41:22
DENSO  X24EPR-U9
Купувани от http://www.kosser.net/shops.php (http://www.kosser.net/shops.php) по около 5 лв бройката.
NGK DPR8EA-9 по около 7-8 лв бройката-тези ги има навсякъде!
Маслен филтър HIFLO HP202 -15 лв.
Предни накладки /органични/ RMS 225100330 /италиански/ -20 лв за всеки спирачен апарат.
LUCAS TRW,  MCB-512 по около 48-50 лв.Вносители на Лукас са ML Racing.Челюсти за задната барабанна спирачка на Лукас около 72 лв.
На другите марки- предни накладки:
VESRAH,  DS-123 -48 лв.Мотобум
Чешките накладки /Gold Fren /- около 30 лв.Мотобум
Карал съм с различни масла.
10W40 и синтетично и минерално,15W40, 20W50.Последното/Мотул/ е 3л 48-50 лв.Ако стартираш двигателя над 0 гр.С, няма проблем с 20W50.
И.... т.н.




Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: hienata82 в юни 01, 2011, 20:23:51
имам вф 1000 ф от 3 години стара но корава машина.знам че маслото трябва да е хубаво и няма да имаш проблеми.върви доволно за годините си.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Tonyco в юни 02, 2011, 07:59:53

10W40 и синтетично и минерално,15W40, 20W50.Последното/Мотул/ е 3л 48-50 лв.Ако стартираш двигателя над 0 гр.С, няма проблем с 20W50.
И.... т.н.




Колега какво значи няма проблеми ? Как разбра, че с 20W-50 няма проблеми ти и олио да му сложиш пак няма да има проблеми видимо. Американците са карали по 200 000 км на тези мотори и определено мога да им се доверя на мнението. За да смазва както трябва 10W-40 максимално гъсто, по гъсто все едно караш без масло. Всеки си има глава на раменете и сам си преценява на кой ще се довери. 20W-50 масло не се ползва почти никъде при съвременните мотоциклети освен при някой харлей деивидсън и ниско оборотни големи кубатури двигатели като е във вариант пълна синтетика. Бри бързо оборотните двигатели какъвто е на VF масло над 10W-40 си е равностойно на доста бързо износване на двигателя.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в юни 02, 2011, 08:23:02
Ами да...Не съм карал 200000 мили с него, но се доверявам на инженерите на Хонда, които изрично са го написали в инструкцията си.Моята Магна е на 29 години, а аз я имам от лятото на 1997 г.В момента е на 45 138 мили.Двигателя никога не е отварян.
Аз съм леко скептичен към т.н."обществено мнение" на американските форумисти за износването на валовете на горния ред цилиндри.Не искам да споря с никой, защото не съм инженер.За да се провери кой крив, кой прав- трябва да се свалят двата вала и да се премерят от специалист, като се гледат допуските в инструкцията.А на всичкото отгоре, трябва да се сравнят и с валовете на предния ред цилиндри.
Може и това да направя зимата, ако сменям веригите.
Магните определено имат друг проблем, който е разпъването на ангренажните вериги.Те потракват яко на студен двигател.
Друга тяхна особеност е, че износват само задната гума, а предната стои като нова.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Tonyco в юни 02, 2011, 08:36:05
При Интерсептора не съм имал проблем с веригите нито с касетата на съединителя. Валовете бяха леко тръгнали тоест имаше язви. За късмет гърбиците не бяха износени все още за това направих и оилмода. След като подобрих мазането на валовете разхода падна с 0,2 на 100 км което е показателно за по добро смазване. Ефекта с износването на на валовете не е моментален за това може и да не си го усетил. Другото е, че мотора просто почва да отслабва което също може да не забележиш ако не го караш много бързо. Клапаните колко често ги правиш ? Като отвориш капаците за реглаж на клапани и се виждат веднага гърбиците дали имат язви или не. Принципно за този пробег който си описал трябва да си проверявал клапаните няколко пъти поне.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юни 02, 2011, 09:10:11
Аз се двоумих дали да не сложа по-гъсто този сезон, в мануала дават през лятото че може да се кара с 15w 50, но в крайна сметка сложих REPSOL 10-40 поради опасения, че с гъсто масло няма да се мажат достатъчно валовете на главите.
 А на последък чувствам, че моторът поотслабна, някакви идеи...? Нямам синхрон след като съм правил карбовете.Причината е, че майсторът на който се доверявам, "си изгарял ръцете", докато синхронизира "Магна"


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в юни 02, 2011, 12:08:29
Аз не го карам много, та последно през 2008 ми правиха реглаж на клапаните и ми чистиха карбураторите.От тогава съм и с въпросното масло.Не са ми казвали, че горния ред цилиндри имат износвания по валовете.Човека който ми прави това-му разбираше много.
Мотоциклета винаги си е вървял добре.Свещите ми са с керемиден цвят-мога да покажа снимка!Предния собственик го караше много и аспусите бяха керемидено-бели.
Но веригите са ми разтегнати много.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Tonyco в юни 02, 2011, 12:53:07
Аз съм си го ремонтирал сам винаги и доста неща съм правил по него. На майстори много не се доверявам защото няма да седнат да се вглеждат в кобилиците и гърбиците на валовете дали са изядени или не са. Принципно като достигнат около 100 000 км и няма оилмод вече почва да се вижда как се протриват гърбиците и кобилиците. Отслабването на мотора може да се дължи на много неща като едно от тях е въпросното износване. Като се износят гърбиците на валовете и кобилиците и клапаните вече не се отварят достатъчно при което пълненето и празненето не са както трябва и фазите почват да бягат и въобще се разбутва цялата система.
Карбураторите за да ги синхронизираш трябва специален инструмент който повечето майстори нямат, а именно отверка с която може да върти на 90 градуса, тя е с стационарно рамо и дръжката се върти като накрайника е на 90 градуса с зъбни колела горе долу като кардана както обръща посоката. Тъпо е измислено от долу винтчетата и без такава отвертка няма оправия.
От 2008 с 20W-50 (то каквото и да е все тая) това не е масло вече, а някаква грес. Понеже нямаш доверие на хамериканците но аз пък съм им чел темите по форума и съм гледал снимките та те са си правили опити със манометри да следят налягането на маслото. При отворен капак на клапаните и запален двигател на празен ход на студен двигател от горе в главите налягането на маслото е = 0 след като се вдигнат оборотите чак тогава се появява някакво масло. След поставяне на оилмода вече и на празен ход има масло в главите. Проблема идва, че маслото се взима от скоростната кутия където налягането е много малко, а и вече е минало през целия двигател тоест е порядъчно мръсно. Сам си прави извода това 20W-50 дали не трие на сухо като запалиш и дали от това не са се поразтегнали веригите поради голямото съпротивление което се получава при триенето на валовете в кобилиците и леглата.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ildivvy в юни 02, 2011, 13:10:25
Колега какво значи няма проблеми ? Как разбра, че с 20W-50 няма проблеми ти и олио да му сложиш пак няма да има проблеми видимо. Американците са карали по 200 000 км на тези мотори и определено мога да им се доверя на мнението. За да смазва както трябва 10W-40 максимално гъсто, по гъсто все едно караш без масло. Всеки си има глава на раменете и сам си преценява на кой ще се довери. 20W-50 масло не се ползва почти никъде при съвременните мотоциклети освен при някой харлей деивидсън и ниско оборотни големи кубатури двигатели като е във вариант пълна синтетика. Бри бързо оборотните двигатели какъвто е на VF масло над 10W-40 си е равностойно на доста бързо износване на двигателя.

 Без да се правя на "разбирач" или да искам да засегна някой,искам да питам,защо 20W50 да е гъсто?По-скоро при какви температури?Сигурен съм,че при 15'С е почти еднакво с вискозитета на 5-50.При -20'С разбира се,вече няма да е така!То за това е и първото число.Показва вискозитета при ниските температури.И да добавя само,че на Р1 и много други мотори (които са си съвременни) дават точно 20W50 да се сипва!За страни с по-хладен климат (Германия,Холандия,Англия) вече е необходимо "по-тънко" масло за да е по-течно при първоначалния старт.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Tonyco в юни 02, 2011, 16:14:11
Последните твърдения се дискутираха на дълго и на широко преди няколко години във специално отделена тема за маслата във форума. Всеки сам си преценява с какво масло ще кара. Мога да ти кажа със сигурност, че ако сложиш 20W-50 на R1 вероятността да блокира двигателя при условие, че се кара при пълно натоварване е 99,9 % ако не вярваш направи си експеримент. Относно VF-ите доста съм чел и пипал сам по него и това са ми наблюденията.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в юни 02, 2011, 20:07:10
Ами добре, ако наесен си взема вериги и отворя двигателя, ще видя поразиите!Не не.. не съм казал, че маслото ми е от 2008 г., а, че тогава ми правиха реглажа на клапаните.
Ти ми беше давал снимки на твоя ойлмод и ще си го направя.
Ето инструкцията за експлоатация, за вискозитета и топлинното число на маслото.
(http://media.snimka.bg/1602/009459527-big.jpg?r=0)

То по-скоро е интересно тука..... какво се е получило за 29 години!
(http://photo-zona.net/images/user82/album9268/preview/1307037818_jtup9650_P1120593.JPG)
и... го отстраних с това....преди няколко дни
(http://photo-zona.net/images/user82/album9268/preview/1307037811_mgir8371_P1120578.JPG)

Тонико, ти беше обяснявал преди време за мазането с молибденов дисулфит...
(http://photo-zona.net/images/user82/album9268/preview/1307037815_rnlu3415_P1120585.JPG)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Tonyco в юни 03, 2011, 07:53:46
Това с износването на шлиците и при паневропите го има. Има едни о- прустени които трябва да се сменят редовно и също така трябва да се гресира със молибденова грес над 60 % каквато аз лично в BG не можах да намеря. Аз ги гресирам с една молибденова грес на ликимоли която обаче е с много малко молибден. За сметка на това при всяко сваляне на гумата сменям о=пръстените и гресирам и забелязах, че по този начин нямам износване и винаги са мазни шлиците. Краси1 и той на магната беше го закъсал със супер износени шлици и не знам как си реши проблема. БМВ тата и те са така и съм чел по чуждите форуми , че греста на хонда била много добра и я ползват БМВ-тата. За съжаление като казах парт номера в хонда ми казаха, че не може да се поръча. Не съм търсил в ибей.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в юни 03, 2011, 16:06:48
Аз намерих такава германска грес на фирмата SAPP за тежкотоварни ремаркета на ТИРове.Мажат главините и лагерите, за да издържат на натоварване и температура.Синя е и мирише лошо.На баката пише, че съдържа молибден.

Я кажи/ че не съм учил техническо образование/ това ли е чертежа за ойл мода?
Какво трябва да се преправи за V45 ?
От къде да взема " Г " образните щуцери, а после и хидравличните маркучи?

(http://media.snimka.bg/8749/023752813-big.jpg?r=0)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Tonyco в юни 03, 2011, 20:17:14
Относно греста то и в моята има молибден ама 7 - 9 % , а то трябва да е 60 % та в тировата ако няма толкова значи пак не е каквото трябва. О-пръстените ако са скъсани греста излиза на вън и за малко време оставаш без смазка.
Схемата е тази. Във цитирания по горе от мен форум има пълна информация за въпросния мод. Маркучи и щуцери има във всеки един магазин за хидравлика. Аз лично преди години съм си ги правил във магазина който е на Ботевградско шосе веднага след Екото което е близко до Подуене в дясно в пряката и е на ъгъла на блока. На място и запресоват. Имах проблем с маркучите. Бях сложил по дебели и се оказа, че пада налягането на маслото и ми присветва на празен ход лампата за маслото та се наложи да си направя по тънки и се оправи проблема. На чертежа пише за V45 отворите са едни за V65 са други което би трябвало да ограничи подаването на масло но се оказа, че и маркучите са от значение. Плочката се прави от алуминий , а втулката вътре от стомана. Имам плашка за резбата на филтъра та ако се наложи да се прави мога да ти я дам щото си струва бая пари пък съм я ползвал веднъж. На струг бяха врътнали резбата и масления филтър не се навиваше та се наложи да прекарам резбата с плашката. Виж при Родригес дали след пожара на вф-а все пак не е останала здрава плочката и втулката ще ти свършат много работа щото иначе не знам кой би ти я направил. Едвам намерих кой да я направи като се оказа, че е съсипал бая материал и видях 10 тина плочки готови като се оказа, че като изработи всичко и тръгне да прави конусната резба за щуцерите и се къса и айде на ново. Един Г образен щуцер ти трябва и един прав. Не мога да си намеря чертежите но това е на Арт Реитсма да е жив и здрав. Двигателя на вф - а макс 200 000 км изкарва след което нещо се скапва я губи компресия някой цилиндър я нещо друго и разбира се само ако има оилмод иначе няма да стигне въпросните км. Пан Европата е съвсем друга бира на 143 000 км е моята и редовно и проверявам клапаните нищо не е мръднало и работи перфектно то двигателя няма връзка с този на вф-а.

Ето го сайта на Арт Реитсма http://mypage.uniserve.ca/~areitsma/ (http://mypage.uniserve.ca/~areitsma/) със всичко необходимо за направата на оилмод чертежи мертежи само трябва да си обърнеш мерните единици в мм.

Ето и моите снимки: http://www.zetle.net/tony/Pictures/Oil_mod/ (http://www.zetle.net/tony/Pictures/Oil_mod/)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юни 04, 2011, 07:47:54
Всичко това с тази система е доста интересно, ама ако можеше да си го купи човек готово... :grin: и да не струва колкото 2 "Магни" :biggrin:


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в юни 04, 2011, 08:06:19
При мен между другото решението за мазането е направено със някакви доста тънки маслени магистрали(тръбички) през четирите цилиндъра. Като си стигна до мотора ще видя да ги снимам да ви ги пусна...


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в юни 07, 2011, 04:30:50
Не е моя мотор, но като се замисля е едно към едно с него, та ето от Тексас Magna Owners сайта какво намерих:

http://www.magnaownersoftexas.com/images/100_1334.JPG (http://www.magnaownersoftexas.com/images/100_1334.JPG) - Отворете линка отделно, че снимката ще направи форума два метра...


Oil Modification for Vintage Magna's
by Sam Bailey (MOOT #298) on 5/10/2005:

Editor note:  As always, perform this modification at your own risk.  Neither MOOT nor the author of this tip make any guarantees as to performance or your own results. With this in mind...do your own thing!!

Here is an inexpensive oil mod I performed on my 1984 V65 Magna.

Cost of materials are: 2 each 1/8" npt x 5/16 tubing elbow @ 1.50ea = 3.00
1 each 5/16" x 30" steel brake line @ 3.25ea = 3.25 (30" is too long, but it gives you some to practice on)
6.25 TOTAL.

Brackets were made from a scrap piece of sheet metal.

The exhaust system was removed to gain access to the oil galley.

The oil galley was drilled and tapped for the 1/8"npt elbow. The 5/16" steel line was bent (carefully and slowly with a tubing bender) to the front, unde(http://[img][img][img])[/img][/img][/img]r the starter, around the oil filter, and exits on the left side of the engine. This tubing was cut where it clears the engine. I ground the threads off of the male end of the second 1/8"npt x 5/16 elbow and drilled the male end to accept the cut-off 5/16" tubing. This fitting was sweated on the cut-off 5/16 steel line with the female threaded end being vertical. The cut-off end of the 5/16" line with the nut down was bent around the left side engine cover to the center of the "V" of the engine.

The original oil line was disconnected from the transmission and the hole was plugged with a bolt. The original line was carefully bent to align with the new 5/16" steel line. Both lines were carefully measured allowing for a 3/4" to 1" overlap for sweating and were cut off using a small tubing cutter. The original line has to be carefully bent away from the engine in order to have clearance for the tubing cutter to turn. Use a drill bit which has the same diameter as the original oil line and drill out the cut off end of the 5/16" steel line to accept the original oil line. Remove the paint from enough of the cut off end of the original oil line to allow for sweating.

Patterns were made for the two brackets from cardboard and were cut from sheet metal with tin snips. Be sure the sheet metal you use will accept weld or solder.

Everything was test fitted together, brackets were fitted and soldered to the steel tubing.

Clean everything thoroughly. Make sure there are no metal shavings in any of the lines.

Sweat the new 5/16" steel line to the original cut off oil line. I put a wet shop towel covered with aluminum foil behind the sweat joint to protect the engine paint from excess heat.

Re-install the exhaust system.

Vintage Oil Mod     
   


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Stuman в юни 07, 2011, 07:20:51
Има един двигател на части за продаване и чифт карбове от VF750F.  :grin: Ако на някой му трябва нещо да пише.  :grin:


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в юни 07, 2011, 17:31:03
skywolf - линка дето си го показал няма нищо???


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Tonyco в юни 08, 2011, 07:49:19
Небесен вълк в грешка си , че мазането ти отива към 4 те цилиндъра по отделно. Няма такъв вариант имаш по един отвор на всеки чифт цилиндри просто заради V то е разделено така. оригиналната тръбичка излиза от скоростната кутия и се разделя на двете глави. Изчел съм всички варианти преди да си направя ойлмод-а и този който си направих с тези маркучи ми се стори най- сигурен и с най- малко интервенции. Има и един вариант дето се дупчи блока и се изкарва от там маслото и се разклонява към двете глави но не ми се стори удачен. Както вече споменах има смисъл от тази модификация ако караш много мотора. Ако караш по 3 - 5 000 км годишно най- вероятно няма смисъл щото ще се е разпаднал преди да са заминали валовете :).


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: naskoldin в юни 18, 2011, 22:03:50
Здравейте всички вие които обичате и живеете с наистина невероятния VF на Хонда.
Искам да помоля ако някой има ръководство за модела 500сс да ми го метне на майла /naso_d@abv.bg/ или ако има някой който кара такава машина да сподели опит и впечатления.
Наката - 0878 442380 - Поморие.
П.П. Студената бира е гарантирана.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юни 19, 2011, 07:17:31
Небесен вълк в грешка си , че мазането ти отива към 4 те цилиндъра по отделно. Няма такъв вариант имаш по един отвор на всеки чифт цилиндри просто заради V то е разделено така. оригиналната тръбичка излиза от скоростната кутия и се разделя на двете глави. Изчел съм всички варианти преди да си направя ойлмод-а и този който си направих с тези маркучи ми се стори най- сигурен и с най- малко интервенции. Има и един вариант дето се дупчи блока и се изкарва от там маслото и се разклонява към двете глави но не ми се стори удачен. Както вече споменах има смисъл от тази модификация ако караш много мотора. Ако караш по 3 - 5 000 км годишно най- вероятно няма смисъл щото ще се е разпаднал преди да са заминали валовете :).


Случайно наскоро видях на живо изпълнението на тази система за мазане, не е проблем да се направи, стругарят който е изпълнил блока е "наше момче" :grin:.
 Само, че имам едно притеснение- налягането на маслото при коляновия вал не спада ли, при положение, че се отваря мазилната система от към филтъра?


 П П: Регулирах си клапаните и се оказа, че няма износване на гърбиците на разпределителните валове. По километраж моторът е на 63000 км. А и валовете бяха обилно покрити с масло, когато свалих капаците на главите.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в юни 19, 2011, 10:23:56
naskoldin- ръководството е много голямо като обем и не може да се метне на мейла.
ziroko -перфектно е, че нямаш износване.
Някой да знае дали от ойлмода могат да излизат не гумени маркучи за високо налягане, а ф4 мм/външен диаметър/ медни тръбички /за климатици/?По-лесно се гънат, запояват и боядисват.Няма да личат въобще.А що се отнася да падането на налягането на маслото по маслената магистрала към коляновия вал -Да.Пада налягането, за това трябва да се сложи шибър някъде - вероятно на входа към цилиндъра.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: naskoldin в юни 23, 2011, 23:37:01
naskoldin- ръководството е много голямо като обем и не може да се метне на мейла.
ziroko -перфектно е, че нямаш износване.

Колко е голямо?
И точно за моя модел ли /VF500c V30/ е или за 750'ката?
В абв'то могат да се качват по 10 Гигабайта...
А този ойлмод някой няма ли схема да видя за какво става точно дума - дори и надраскана на коляно.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в юни 24, 2011, 00:08:22
Sorry за линка от предишния пост - променили са нещо по сайта явно.
Това е линк за частта от сайт с трикове и tips за някои неща: http://www.magnaownersoftexas.com/tips.htm (http://www.magnaownersoftexas.com/tips.htm)
Самия сайт от който съм копирал инфото за ойл мода е http://www.magnaownersoftexas.com/ (http://www.magnaownersoftexas.com/) - има доста информация на него от собственици явно на модела Магна - нови, стари, всякакви.
Самата снимка която исках да покажа би трябвало да е на този линк -http://www.magnaownersoftexas.com/oilmod.htm - тук е и самия текст по принцип...
Бе разгледайте при интерес, има читави неща...
@Тонико - Прав си за мода. Прегледах си пак мотора и си напълно прав. Само на два от 4ри цилиндара е самия мод.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юни 24, 2011, 07:51:34
Колко е голямо?
И точно за моя модел ли /VF500c V30/ е или за 750'ката?
В абв'то могат да се качват по 10 Гигабайта...
А този ойлмод някой няма ли схема да видя за какво става точно дума - дори и надраскана на коляно.



http://www.magnaclub.ru/download/82vf750c.pdf (http://www.magnaclub.ru/download/82vf750c.pdf)

 Мануалът е добър, дано можеш да ползваш нещо от него! Бавно се отваря, изчакайте!


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Sirius в юни 24, 2011, 08:57:31
Не че нещо ама какво му е толкова "легендарното"???


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юни 24, 2011, 10:51:47
Не че нещо ама какво му е толкова "легендарното"???


Гарантирам ти, че много хора не са чували за срад, а като кажеш Магна- всеки възкликва:" О, онези мотори,на които преди 30г. и до ден днешен сузуки могат да им оближат топките"!
 
 Темата е за любителите на тези мотори, теб ако не те кефят си чети други теми!


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Vlado в юни 24, 2011, 12:09:10
Колко е голямо?
И точно за моя модел ли /VF500c V30/ е или за 750'ката?
В абв'то могат да се качват по 10 Гигабайта...
А този ойлмод някой няма ли схема да видя за какво става точно дума - дори и надраскана на коляно.
Ела ще ти подаря един диск с инфо за Магна,ама е за 750-ката.Незнам дали имат съществена конструктивна разлика освен кубатурата.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Magiosnika в юни 24, 2011, 14:37:43
Бих искал само да кажа, че преди време в продължение на 2 години карах Honda VТ 750 Shadow Custom - по-малкия брат на Magna, също четирицилндров.
Чудесен мотор. Един от най-добрите /въпреки годините си/, които съм карал до сега. Бях възхитен и го продадох с много тъга. Добре, че отиде при добър стопанин.


(http://s3.postimage.org/1wv0cfq6c/IMG_0572.jpg) (http://postimage.org/image/1wv0cfq6c/)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в юни 26, 2011, 12:30:36
naskoldin, мислех, че ръководството е и за 500, но се оказа за 700, 750 и 1100.
Ако ти върши работа- тегли от тук -48МВ.

http://dox.bg/files/dw?a=a51b48ea00 (http://dox.bg/files/dw?a=a51b48ea00)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юни 26, 2011, 22:21:17
Бих искал само да кажа, че преди време в продължение на 2 години карах Honda VТ 750 Shadow Custom - по-малкия брат на Magna, също четирицилндров.
Чудесен мотор. Един от най-добрите /въпреки годините си/, които съм карал до сега. Бях възхитен и го продадох с много тъга. Добре, че отиде при добър стопанин.


([url]http://s3.postimage.org/1wv0cfq6c/IMG_0572.jpg[/url]) ([url]http://postimage.org/image/1wv0cfq6c/[/url])



Приятел, как ги преброи 4-те цилиндъра на "VT"-то?! VT-2; VF-4. Елементарно. Едно от нововъведението при хонда VT е 2-те свещи на цилиндър. Дава добри резултати за по-доброто изгаряне. Интересно е, че ако едната свещ откаже, цилиндърът пак се губи.
 Имах NV / VT 750 навремето. Най - лесно е да преброиш ауспусите. :grin:

http://www.bgphoto.net/photos/33194/o633846646005229754.jpg (http://www.bgphoto.net/photos/33194/o633846646005229754.jpg)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Magiosnika в юни 27, 2011, 14:19:12
Приятел, как ги преброи 4-те цилиндъра на "VT"-то?! VT-2; VF-4. Елементарно. Едно от нововъведението при хонда VT е 2-те свещи на цилиндър. Дава добри резултати за по-доброто изгаряне. Интересно е, че ако едната свещ откаже, цилиндърът пак се губи.
 Имах NV / VT 750 навремето. Най - лесно е да преброиш ауспусите. :grin:

[url]http://www.bgphoto.net/photos/33194/o633846646005229754.jpg[/url] ([url]http://www.bgphoto.net/photos/33194/o633846646005229754.jpg[/url])


Грешката е моя. Благодаря.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Tonyco в юни 27, 2011, 14:58:34
Не че нещо ама какво му е толкова "легендарното"???


Aми нищо освен, че 5 години подред е в рекордите на гинес за най- бърз сериен мотоциклет. Представи си 85 година как някакъв чопър те подминава като спрял докато си караш GPZ то :).

http://www.angelfire.com/ma3/VPower/GBook.html (http://www.angelfire.com/ma3/VPower/GBook.html)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Stuman в юни 27, 2011, 16:26:19
Продава се разглобен двигател от VF750. Целия или на части.

0878 83 95 03 - Кирил


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: suri-montana в юли 08, 2011, 13:20:39
Дойде и моето време да се похваля
HONDA VF750C MAGNA 94г
Снимки за сега нямам но ще кача като снимам нещата
взех го нов внос още не съм го регистрирал
смених свещи , филтри , масла и батерия.
Една хубава баня с повече лъскане и стана хубавица
очарован съм от четирите ауспуха и звука(все карам мотори дето реват)
е има си и забележки но ще се отстраняват по натам-хлъзнат резервоар и боята по него е надрана
все още не съм решил дали ще е моя мотор но за сега се кефя с него


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 09, 2011, 15:15:22
Честито, Сури, добре дошъл в семейството! Ще го полеем на Лозен! :grin:
 Надявам се и моят следващ да е такъв!
 П.П. От Дани ли го взе?


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: adam 1 в юли 09, 2011, 16:13:08
не знам колко е "легенда" но разни дърти fzr , gpz .............и т.н. ги правя леко смешни на старта  :biggrin: Много си ми е хубава "кочинката" само VTX 1,8 C може да ме накара да я "разлюбя"  :D


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: IVANKO4X4 в юли 09, 2011, 16:22:20
Сега се загледах в данните за Sabre 1100,който ползва същия двигател на Магна 1100 :-o.За 84г.при степен на сгъстяване 10.5/1 120к.с,177мили/ч=285км/ч,6-скорости,е просто не е имал конкуренция!!! Интересно защо се отказват от тази концепция,или по-скоро защо след това започват VFR-750,а се отказват от големите кубатури?Това е бил невероятен МОТОР!!!Чак  сега VFR 1200 има сходни данни,а разликата е има-няма 25 години :o


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: zlati в юли 09, 2011, 17:58:13
Ще ме прощавате ама мотор 120 hp и 94 Nm при тегло 245 kg да вдигне 285 km/ч ми идва малко в повече оптимистично ... бих се зарадвал на някакво видео доказателство.

Следващия вариант е измервателната техника през 1983г. да не е била на чак такова ниво като днешната  :-)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: zlati в юли 09, 2011, 19:26:58
Представи си 85 година как някакъв чопър те подминава като спрял докато си караш GPZ то :).


Тук малко "за спорта" можем да поспорим :grin:

Предполагам в сравнението си визирал GPZ-та в неговата категория, сиреч около и литър обем на двг-то.

Та чопъра с неговите 1100 сс го дават 116 hp и максимална скорост 126 mph - демек 201 км/ч

По-малкото GPZ (900) го дават 113 hp и максимална скорост 154 mph - демек 245 км/ч

А баш GPZ-то 1000 сс го дават 125 hp и максимална скорост 159 mph - демек 256 км/ч


Надявам се в сравнението си не си визирал малките пръдни 400 - 600 сс  (:a:)


 :-)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: chengel в юли 10, 2011, 05:29:57
Злати,
е ся кви неща шти чуят ушите...


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 10, 2011, 07:03:05
Злати,
е ся кви неща шти чуят ушите...


Ушите не знам, ама очите..., опитвам се да ви разбера, ама тя,  злобата човешка и завистта, какво ли не правят :D, дори да кажеш на черното - бяло, а бе какво ви е трън в очите ВФ-а, карайте си жабоците , а на нас оставете да изпитваме удоволствието да караме 30  годишни машини,които са се доказали във времето, а пропо,от кава в онези години чували ли са за чопър... :grin:


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 10, 2011, 07:07:06
Тук малко "за спорта" можем да поспорим :grin:

Предполагам в сравнението си визирал GPZ-та в неговата категория, сиреч около и литър обем на двг-то.

Та чопъра с неговите 1100 сс го дават 116 hp и максимална скорост 126 mph - демек 201 км/ч

По-малкото GPZ (900) го дават 113 hp и максимална скорост 154 mph - демек 245 км/ч

А баш GPZ-то 1000 сс го дават 125 hp и максимална скорост 159 mph - демек 256 км/ч


Надявам се в сравнението си не си визирал малките пръдни 400 - 600 сс  (:a:)


 :-)



Че тя 750-та ги прави 210 :o и е само 86 к.с.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: IVANKO4X4 в юли 10, 2011, 07:24:37
AЗ лично нямам нищо против,напротив,винаги ми е харесвала концепцията на 4-ри цилиндровия чопър,но се загледах в тт данните и ми се сториха леко нереални такива скорости.Гледам километража му е разграфен до 150мили/ч=240км/ч.Та до 173мили /ч има още 23мили,демек доста обръща километража :grin:Иначе моторите от това поколение са ми много на сърцето!!! :x


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 10, 2011, 07:27:21
На 750 е до 240. :D


(http://www.bgphoto.net/photos/33194/o634458837999843750.JPG)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: IVANKO4X4 в юли 10, 2011, 07:41:21
С VF-65 1100,явно ползват едни прибори.Както и да е,прекрасни мотори,със здраве да си ги карате!


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: zlati в юли 10, 2011, 07:46:24
злобата човешка и завистта, какво ли не правят :D

Чакай, чакай, че май стана недоразумение :lol:

Тук специално натъртих:

малко "за спорта" можем да поспорим :grin:



Къде видя злоба, че и завист човешка?  

Пъвия ми японски мотор беше точно 2V на Хонда през 1992-ра а следващия VFR 750F

Афтър дат за малко имах и VF 1OOOF така, че съм повече от на ясно за какво се говори тук.

Винаги ми е харесвала V4 концепцията на Хонда, ама не я превъзнасяйте чак толкова.

Единствения вървящ чопър от време оно за мен си остава LTD 1000 на Кава. Сега ще кажеш, че съм пристрастен към Кава :biggrin:


пп
моя мотор не е "жабок" най-малкото защото е черен  :-)

 :-X


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 10, 2011, 07:50:07
Странно- черни жаби :biggrin:, ех, нали всеки трябва да си хвали своето... :D
 А на Чефо не беше ли черен..., добре, че не чете темата! :smile:


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 10, 2011, 07:50:49
С VF-65 1100,явно ползват едни прибори.Както и да е,прекрасни мотори,със здраве да си ги карате!


Благодаря от мое и от името на другите фенове и притежатели! :D


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: IVANKO4X4 в юли 10, 2011, 09:24:42
LTD 1000,MAGNA,Yamaha FZX 750,V-max,все мотори които носят духа на онова време,със собствен характер,много специфична визия и излъчване.По онова време бих карал точно такъв мотор.Сега като че ли няма такива мотори вече :o


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 10, 2011, 10:53:31
И все пак хонда винаги са били едни гърди напред:




http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vf750c_magna%2082.htm (http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vf750c_magna%2082.htm)


http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gv700gl%2084.htm (http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gv700gl%2084.htm)


както и тук:



http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_vn750_vulcan86.htm (http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_vn750_vulcan86.htm)



http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vt750c_shadow%2083.htm (http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vt750c_shadow%2083.htm)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: zlati в юли 10, 2011, 11:29:37
Твоето магаре е най-мъжко, ясно :-) :-)

Никой не оспорва качествата на V65, ставаше въпрос, че е глупаво да се вярва, че мотор 120 коня (дори 116) гол като сокол е в състояние да върви с 285 км/ч  :grin:


http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vf1100%20sabra.htm (http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vf1100%20sabra.htm)

CBR 1100 XX по тази логика трябваше да върви с над 340! Както и да е ...

Ето я истината :

прекрасни мотори,със здраве да си ги карате!


 :-X


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: iaskoo в юли 10, 2011, 13:00:49
не знам колко е "легенда" но разни дърти fzr , gpz .............и т.н. ги правя леко смешни на старта  :biggrin: Много си ми е хубава "кочинката" само VTX 1,8 C може да ме накара да я "разлюбя"  :D
а хората знаят ли че се състезаваш с тях или.....? :-)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 10, 2011, 13:54:47
Твоето магаре е най-мъжко, ясно :-) :-)

Никой не оспорва качествата на V65, ставаше въпрос, че е глупаво да се вярва, че мотор 120 коня (дори 116) гол като сокол е в състояние да върви с 285 км/ч  :grin:


[url]http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vf1100%20sabra.htm[/url] ([url]http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vf1100%20sabra.htm[/url])

CBR 1100 XX по тази логика трябваше да върви с над 340! Както и да е ...

Ето я истината :

 :-X




Изобщо никъде не съм споменал, че карам магаре, говорим за расови коне,ако ти страдаш от магарешки комплекс, аз вина нямам за това! :grin: :D :-X


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: zlati в юли 10, 2011, 17:18:20
ziroko, това с магарето беше фолклор, метафора ... жалко, че не го разбра.

До скоро те мислих за по-интелигентен.

Жив и здрав  :-X


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 10, 2011, 18:22:21
Достатъчно оспамихме темата, но само ще добавя, аз, колега, много добре те разбрах, пък и интелектът ми не е обект за обсъждане тук, особено с непознати. А аз мислех, че имаш чувство за хумор и ще ми схванеш шегата. По имотиконите на поста си личи. Нищо лично - жив и здрав! :-X И стига ни спамихте темата! Тук е само за фенове на Великия VF!
 :D


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: IVANKO4X4 в юли 10, 2011, 21:24:47
http://www.magnaownersoftexas.com/v65/v65article.htm (http://www.magnaownersoftexas.com/v65/v65article.htm)   Ей я истината,но въпреки всичко доста впечатляващо за чопър :-X 


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в юли 15, 2011, 08:40:56
Моля за съвет от хората, които са карали малко по-дълго Магна или подобен В4 модел и изобщо някой с идея:
Проблема е , че като загрее двигателя(близо до момента в който се пуска перката да охлажда), индикатора за масло почва да примигва, а снощи смених маслото. Последно ми се случи точно след смяната буквално на прибиране от сервиза...
Това животно има ли нещо като маслена помпа , която да е предала богу дух? Просто не виждам къде може да е проблема - скоро минах синхрон на карбове, реглаж на клапани, сменихме течността на съединителя(още не съм сменил само дисковете), охлажането и то е в час(благодарение на термодатчик от 1100 Магна)... Може ли проблема все пак да е в охлаждането - смисъл помпата която върти водата да не охлажда като хората или нещо от сорта?(въпреки че по показания и лични усещания двигателя не прегрява...)
Някаква идея в какво може да е причината?
Двигателя не изглежда да прегрява. Предстои ми каране през отпуската и някак не ми се иска да тръгвам неподготвен.
В момента не съм сменил единствено течността при кардана,всичко друго е ок.
Странното е , че проблема се появи скоро в комбинация с друго - като загрееше двигателя доста и съединителя потъва,все едно няма течност. Сега е сменена и това изчезна, но индикатора на маслото пак прави същото...
Дано някой ме е разбрал какво имам предвид... Всяка помощ и идея би била добре дошла.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: the Truth в юли 15, 2011, 09:31:30
Моля за съвет от хората, които са карали малко по-дълго Магна или подобен В4 модел и изобщо някой с идея:
Проблема е , че като загрее двигателя(близо до момента в който се пуска перката да охлажда), индикатора за масло почва да примигва, а снощи смених маслото. Последно ми се случи точно след смяната буквално на прибиране от сервиза...


Това примигване на "тихи" обороти ли го прави?
Ако подадеш гас -спира ли да примигва?
С какъв вискозитет е маслото на мотора?
На колко оборота в минута са ти "тихите" обороти?
Чуват ли се някакви новопоявили се шумове при работа,когато е загрял двигателя?
...
Чувал съм че ВееФ-ките са имали проблеми с мазането на главите(в началото),-на твоя има ли някакви интервенции! (...-за това по-добре да ти отговорят ползващите Ве 4-ки!)
...-насочи малко хората,и вероятно ще ти помогнат! :grin:

П.П. До скоро ползвах маслен датчик от кола(около две години)-че моя "умря",и когато ми загрее мотора,на много "тихи"(около 750-850 об/мин) ми примигваше лампата-въпреки че съм с много гъсто масло,...-но проблеми нямам с мазането-просто датчика е по-..."корав",в момента съм с мотоциклетен и тоя "проблем" изчезна!(мисълта ми е че маслените датчици имат някакви стойности на задействане които са различни за различните двигатели!) :grin:

...Варианти да е проблем примигването...-и от кое,има много!Може да е някоя глупост-която да ти прави въртели,а може и да е по-"дебела" работата!...Дано е първото! :grin:


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: suri-montana в юли 15, 2011, 09:41:07
Това примигване на "тихи" обороти ли го прави?
Ако подадеш гас -спира ли да примигва?
С какъв вискозитет е маслото на мотора?
На колко оборота в минута са ти "тихите" обороти?
Чуват ли се някакви новопоявили се шумове при работа,когато е загрял двигателя?
...
Чувал съм че ВееФ-ките са имали проблеми с мазането на главите(в началото),-на твоя има ли някакви интервенции! (...-за това по-добре да ти отговорят ползващите Ве 4-ки!)
...-насочи малко хората,и вероятно ще ти помогнат! :grin:

П.П. До скоро ползвах маслен датчик от кола(около две години)-че моя "умря",и когато ми загрее мотора,на много "тихи"(около 750-850 об/мин) ми примигваше лампата-въпреки че съм с много гъсто масло,...-но проблеми нямам с мазането-просто датчика е по-..."корав",в момента съм с мотоциклетен и тоя "проблем" изчезна!(мисълта ми е че маслените датчици имат някакви стойности на задействане които са различни за различните двигатели!) :grin:

...Варианти да е проблем примигването...-и от кое,има много!Може да е някоя глупост-която да ти прави въртели,а може и да е по-"дебела" работата!...Дано е първото! :grin:
Колега да VF-a има проблем с мазането но е съвсем друг двигател и тип мотор от магната
VF750F е модела а не MAGNA


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в юли 15, 2011, 09:48:09
@The Truth:

Това примигване на "тихи" обороти ли го прави? - В общия случай - да
Ако подадеш гас -спира ли да примигва? - Да, в момента в който мине 1к-1,2к обороти спира
С какъв вискозитет е маслото на мотора? - Сложихме на Репсол 20W50
На колко оборота в минута са ти "тихите" обороти? - около 1000об/мин
Чуват ли се някакви новопоявили се шумове при работа,когато е загрял двигателя? - Не, няма нищо ново като шумове.
За мазането - има така наречения Oil Mode, който би следвало да решава проблема...

Извинявам се, че поста преди това не беше кой знае какво - за първи път имам грижи с мотора, а не съм в час с тези неща.
@Сури - Ако става въпрос за моя мотор, според Хонда VIN идентификатора е реално Sabre, a ne Magna както си мислех в началото.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: the Truth в юли 15, 2011, 10:04:31
Първо да се извиня за невежеството ми относно ойл-модовете...-не съм запознат в детайли,знам че навремето имаше такива оплаквания,но и имаше решения(логично е все пак,де!)... :-X

Аз лично,бих закарал мотора на диагностика на мазителната система,...-проверка на налягането с манометър и т.н.! В много менюали съм виждал побликувани допустимите стойности! :D
Мисля че ще ти е от голяма полза,ще те насочи дали проблема е чисто механичен(износена помпа,"отпушена" маслена магистрала(поради някаква интервенция),вероятност има и да са "тръгнали" лагерите на вала,и от там да пада налягането),и т.н.,...-или чисто електрически проблем! :grin:

Най-лесния начин е с диагностика(мисля че и най-правилния)...-на добичето!А къде -някой колега ако знае да те насочи,че на идея си нямам! :D


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: suri-montana в юли 15, 2011, 10:05:48


Това примигване на "тихи" обороти ли го прави? - В общия случай - да
Ако подадеш гас -спира ли да примигва? - Да, в момента в който мине 1к-1,2к обороти спира

@Сури - Ако става въпрос за моя мотор, според Хонда VIN идентификатора е реално Sabre, a ne Magna както си мислех в началото.

Двигателя ти е различен от така наречения м-р проблеми и при него нема яд
от  описанията имам едно предположение ма не смея да го кажа гласно


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ради райков в юли 15, 2011, 10:12:24
http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,63423.new.html#new (http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,63423.new.html#new)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в юли 15, 2011, 10:15:24
Двигателя ти е различен от така наречения м-р проблеми и при него нема яд
от  описанията имам едно предположение ма не смея да го кажа гласно
Сури, по-добре го кажи, че да го имам предвид :) Че иначе може и да го закърша яко по пътя... :(
Truth, благодарско за идеите, ще видя какво да задействам...


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Vlado в юли 15, 2011, 10:17:39
Аз ще го кажа,свършили са ти лагерите на вала и пропускат много масло между вала и лагерите,оттам ниското налягане в системата при ниски обороти.След 2 месеца каране така и здраво навиване на газта превъртяха биелни лагери и се разчука като прасе(това преди години).Карах го с 20-50 кастрол гп.Опри го в някой бордюр и без да му даваш газ отпускай съединителя бавно на първа скорост и ще изкочат чукотите от лагерите.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в юли 15, 2011, 10:20:41
Ще тествам малко по-късно днес и ще докладвам.

Благодаря на всички за идеите и отзивите, оценявам го.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: suri-montana в юли 15, 2011, 10:30:47
Ако е станало веднага след смяната на маслото може и да има шанс да се окаже че е помпа
но тва е поведение на  лагери
дано не съм прав
дано да е нещо дребно
но не чак да изтропа
че сега може да се мине само с лагери
а после и вал ще правиш
от къде си?
     опсссс
Бегай при Родри да види какво е станало


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в юли 15, 2011, 10:50:12
Мдаааа... Чух се с Родри. Даже един приятел се оказа, че проблема му миналата година е бил същия като моя в момента... Лошава раб'тата, но с "кинтоизваждане" както каза Родри има оправия :)
Благодаря още веднъж на всички за мненията, съветите и помощта


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 16, 2011, 06:46:56
И на мен е примигвала лампата, но при 500 об/мин и достигане на работна температура, има ли вероятност да са "мръднали" лагерите? По него време нямах качествен синхрон и оборотите се колебаеха на празен ход.Тогава бях с Мотул 10/40. 


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в юли 16, 2011, 09:49:40
Баси.... как при 500 оборота/мин?Моят при 1500 об/мин. са му ниските обороти/на място/????


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: the Truth в юли 16, 2011, 10:22:06
И на мен е примигвала лампата, но при 500 об/мин и достигане на работна температура, има ли вероятност да са "мръднали" лагерите? По него време нямах качествен синхрон и оборотите се колебаеха на празен ход.Тогава бях с Мотул 10/40. 

...малко са мотоциклетните двигателите които могат да държат стабилно 500 об/мин! :grin:
Предполагам че нормалните "тихи" обороти са около 1000(+/- 100),и ако при тях го нямаш тоя проблем(в което съм сигурен)...-значи са наред лагерите! :grin:
Има и един друг момент,...-на твърде ниски "тихи" обороти,мазането на двигателя не е толкова добро,колкото при 1500,2000,3000...об/мин!
Освен това,този вискозитет 10/40 не е ли малко рядък за мотора ти!Аз бих ползвал по-висок(по-гъсто масло) 10-15ве-50 примерно,...-особено през лятото! :grin:

 :-X


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: skywolf в юли 16, 2011, 18:45:17
С 15/40 или 15/50 при мен се държи най-приятно. Сега съм нарочно с по-гъстичкия вариянт - 20/50.
Има шанс при мен малко да се позапушила някоя от маслените магистралки или нещо с мазането на горните цилиндри да не е в час, защото сега го забелязах че при наклон надолу и почти "тихи" обороти(1000 са моите,както ги дават по книгите)се опита да присветне и то за съвсем кратко... Стискайте ми палци да е само това :)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в юли 16, 2011, 20:44:47
...малко са мотоциклетните двигателите които могат да държат стабилно 500 об/мин! :grin:
Предполагам че нормалните "тихи" обороти са около 1000(+/- 100),и ако при тях го нямаш тоя проблем(в което съм сигурен)...-значи са наред лагерите! :grin:
Има и един друг момент,...-на твърде ниски "тихи" обороти,мазането на двигателя не е толкова добро,колкото при 1500,2000,3000...об/мин!
Освен това,този вискозитет 10/40 не е ли малко рядък за мотора ти!Аз бих ползвал по-висок(по-гъсто масло) 10-15ве-50 примерно,...-особено през лятото! :grin:

 :-X



Нямаше стабилен пр. ход и оборотите колебаеха, когато паднеха на 500, пресветваше лампата за момент  :D. Явно не ме разбрахте, а сега  държи стабилни 900-1000 об/мин.
 По мануал го дават с 10/40 всесезонно.

 :-X


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: the Truth в юли 17, 2011, 08:44:33


Нямаше стабилен пр. ход и оборотите колебаеха, когато паднеха на 500, пресветваше лампата за момент  :D. Явно не ме разбрахте, а сега  държи стабилни 900-1000 об/мин.
 По мануал го дават с 10/40 всесезонно.

 :-X


По менуал го дават 10ве-40,но за нов мотор,....-или по-точното е за определен климат! :grin:
Например ако мотора ти си го ползваш във Финландия,и аз бих се съгласил с този вискозитет,но ако го караш в Гърция или Кипър,съм сигурен че на "звяра" най-добре ще му е с 15ве-50!
На моя,по менуал(а и на Сузуки К2 750,за другите в момента не се сещам!),препоръчват от 10w-40,10w-50,...до 20w-40,20w-50,според това при какви температури се кара.
В момента аз ползвам 20ве-50 лятото(въпреки че имам и маслено охлаждане освен водното)!

Щом предпочиташ 10ве- ,спокойно можеш да ползваш и 10ве-50,че и 10ве-60(ако не ти е скъпо),със сигурност са по-добри масла от 10ве-40,щото са с еднакъв вискозитет спрямо твоето -когато са студени,а се държат много по-добре когато са в работна температура! :grin:
Отделен е въпроса "синтетика-полусинтетика-минерално" за по-старите машини,...-на доста места вече четох че "старите кучета"(машини) се чувстват по-добре с по-"обикновени" масла...синтетиките им идват малко ...-твърде модерни! :grin:

Не го казвам като някакъв спец,просто споделям аз какво бих предпочел! Избора си е изцяло твой(не че е лош,де)...-сигурен съм че си поддържаш машината перфектно! :grin:

...Лек ден,и много километри с тези прекрасни машини! :D
   :-X


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: YONATA в август 10, 2012, 10:34:42
малко да събудим темата и аз съм вече в отбора
(http://s17.postimage.org/ucuzds7i3/547952_370764766288130_100000638291155_1210352_657843696_n.jpg) (http://postimage.org/image/ucuzds7i3/)

(http://s15.postimage.org/5dlifbonb/04082012214.jpg) (http://postimage.org/image/5dlifbonb/)

(http://s14.postimage.org/4lf6520ml/04082012225.jpg) (http://postimage.org/image/4lf6520ml/)
HONDA VF 750 SABRE 1982


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ziroko в август 11, 2012, 06:52:54
Честит ти красавец! Твоят мотор е нагледен пример, как един турист може да се превърне в уникален чопър! Да си го караш със здраве!


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в август 14, 2012, 21:44:30
Бива.... (:tang:)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: YONATA в февруари 27, 2013, 09:26:23
мина зимата и ето какво се получи
(http://s22.postimage.org/walkbnmjx/285246_281207505343831_16834689_n.jpg) (http://postimage.org/image/walkbnmjx/)

(http://s22.postimage.org/wsgpric4t/559748_281207458677169_1702383423_n.jpg) (http://postimage.org/image/wsgpric4t/)

(http://s10.postimage.org/boof7asph/482636_281207408677174_265705539_n.jpg) (http://postimage.org/image/boof7asph/)

(http://s8.postimage.org/qov8t95nl/306172_281207515343830_2125158272_n.jpg) (http://postimage.org/image/qov8t95nl/)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: d_namliev в февруари 27, 2013, 12:05:07
Невиждан кич ! Такова изпълнение според мен може да се види само в Индия и Пакистан. Но щом ти харесва.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в февруари 27, 2013, 22:41:44
 :-)Пакистан е интересно място, но не съм ходил!
Аз пък чистя радиатора от котлен камък, трупан там 31 г. с оцет.Става мн.добре.


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: staif в февруари 28, 2013, 09:16:46
Гтина си е  :x


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: Nixana в февруари 28, 2013, 11:32:32
мина зимата и ето какво се получи
([url]http://s22.postimage.org/walkbnmjx/285246_281207505343831_16834689_n.jpg[/url]) ([url]http://postimage.org/image/walkbnmjx/[/url])

([url]http://s22.postimage.org/wsgpric4t/559748_281207458677169_1702383423_n.jpg[/url]) ([url]http://postimage.org/image/wsgpric4t/[/url])

([url]http://s10.postimage.org/boof7asph/482636_281207408677174_265705539_n.jpg[/url]) ([url]http://postimage.org/image/boof7asph/[/url])

([url]http://s8.postimage.org/qov8t95nl/306172_281207515343830_2125158272_n.jpg[/url]) ([url]http://postimage.org/image/qov8t95nl/[/url])

А Ташунко-Сапа къде е?


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: jvr в януари 10, 2017, 13:34:18
Здравейте момци искам да попитам от къде мога да намеря сегменти за VF1100 ,мотора пуши доста и направо си мирише на изгоряло масло като застана зад аспусите,маслообирачи намерих но със сегментите нещо не се получава,ако имате някакви предложения ще съм благодарен


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: ичиконти в май 03, 2019, 15:51:47
https://www.youtube.com/watch?v=As0b2lyFwnI&t=148s (ftp://https://www.youtube.com/watch?v=As0b2lyFwnI&t=148s)


Титла: Re: За собствениците и любителите на легендарния VF на хонда
Публикувано от: IBenchev в май 03, 2019, 21:00:19
https://youtu.be/As0b2lyFwnI