www.MotoForum.bg

Концентрат => За начинаещия МоТо-Форумист! => Темата е започната от: Gredata в март 28, 2008, 10:51:08



Титла: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Gredata в март 28, 2008, 10:51:08
Искам да споделя малко от своя личен опит и от тома което съм чел за карането в градски условия.

1. Бъди щедър, давай път. Всеки моторист е супер уязвим, затова няма никакъв смисъл да се бори с колите - най много да си докараш ремонт - я на мотора, я на твоето тяло  :grin:

2. Не чупи огледалата на колите, бъди спокоен. Колкото и да те дразни това, че някой не ти дава път, приеми го спокойно - на следващият светофар той ще е вече зад тебе. Освен това, ако се намираш в собственият си квартал, тези хора в колите може да са твоите съседи, а при беда човек първо се обръща за помощ към съседа. Възможно е човека в колата да се окаже твоят бъдещ работодател...

3. Карай с разумна скорост. Според мене на главните улици една скорост от 60кмч, а в кварталите -40кмч е достатъчна. При по-висока скорост е нужен по-дълък спирачен път, а 1-2 метра може да не достигнат, за да се избегне ПТП... В градски условия ако минеш на един светофар на зелено почти 80% е вероятно на следващият да си на червено (освен ако няма зелена вълна). Когато си на по-главна улица, най безопасно е да се движиш със скоростта на колоната в която си....

4. Пази дистанция. Достатъчната дистанция отпред ти дава допълнително време и място при критична ситуация. Моят навик е да държа 10-20 метра дистанция (според скоростта) до предишният участник в движението, и при рязко спиране от негова страна имам достатъчно време и място, за да не прибягвам до екстремно спиране.

5. Гледай, гледай, гледй. Факта че си видял как на една кола и се завъртат гумите на ляво означава, че може да очакваш обратен завой. Колкото по-рано се изнесеш в лавата половина на своята лента, толкова по-вероятно е да те видят, толкова по-вероятно е и да избегнеш една евентуална критична ситуация. В кварталите има деца - те не се оглеждат - приеми го за факт и ще си спестиш най-малкото много нерви.

6. Никога не заобикаляй (изпреварвай) от дясно. Не че аз не го правя понякога... От дясната страна се намират пасажерите на колите, те нямат навика да гледат преди да си отварят вратите. Освен това водачите също нямат навика да гледат в дясното огледало, така че те могат да ви притиснат до бордюра без да искат.

7. Стой на дистанция от автобуси. Автобусите, камионите, баничарките и бусчетата имат гадният навик да ни пречат на видимостта, когато ги заобикаляш те ти закриват погледа над кръстовището. Покрай спрелият на спирка автобус винаги може да се намери пешеходец който слиза и пресича без да гледа.

8. Пази се от "мотористите" в голфове. Това са едни от най опасните участници в движението. Няма смисъл да си правиш дръпки със тях, просто приемаш факта, че тръгваш по-бързо от тях на кръстовище и няма какво да им доказваш.

9. Лявозавиващи на кръстовище. В западните материали доста често споменават, че голям брой от инцидентите са причинени от ляво завиващи.

10.  Релси. Трамвайните и ЖП релсите са нещо много коварно. Преминавай ги под колкото може по-тъп гъгл, 90 градуса е най-добре. При ЖП прелези внимавай за разковани дъски, дупки и т.н.

Моля някой моредатор да сложи темата най-отгоре и да я заключи.
 :-X :-X :-X


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: elfi30 в март 28, 2008, 11:13:59
Задължително е да се добавят и правещите обратен завой - най-често без мигач, без да гледат и на забранено място. Последните катастрофи с мотор, за които знам - 50% са в токово ситуация :-(


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: тотомора в март 28, 2008, 12:17:57
сложи си хубав клаксон , и го използвай по - често  , от  опит знам че има много водачи които не си гледат в огледалата или приказват в автомобила с пътниците , единственно един здрав и мощен клаксон ,ги кара да погледнат в огледалата , по далеко от такситата , спират и завиват внезапно без мигачи , - във Варна минавам средно по 100 км. на ден с мотор .......


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: IwanTT в март 28, 2008, 12:49:42
.....не разчитай на предимството ти дадено от правилника за движение по пътищата!Гледай в огледалата!


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Rainbow Demon в март 28, 2008, 13:05:48
Пазете се от маршрутки и бакшиши. Не само карат като олигофрени, ами очакват останалите да гледат вместо тях.

Също така от боклуци, пясък и масло по пътя. Според мене има много повече такива изкуственни препятствия в града отколкото по селските пътчета.

Пешеходците също като шофьорите не гледат за мотори и по-трудно ги забелязват (тука не става въпрос за някой огнено червен fireblade с ауспух тип кюнец).


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: vaso666 в март 28, 2008, 13:09:52
Карайте винаги с включени светлини ( лично аз като наближа нерегулирано от светофар кръстовище премигвам няколко пъти профилактично със светкавицата )


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: NIK в март 28, 2008, 13:10:27
Искам да споделя малко от своя личен опит и от тома което съм чел за карането в градски условия.

1. Бъди щедър, давай път. Всеки моторист е супер уязвим, затова няма никакъв смисъл да се бори с колите - най много да си докараш ремонт - я на мотора, я на твоето тяло  :grin:


Не е точно така. Трбва да е по средата. Ако се държиш като жертва на пътя, неминуемо, ще те отнесат. Особено в града, трябва лека доза "агресия" и увереност, за да се оправяш и да си отстояваш позицията в движението. Ето какво пише в Sport Riding Techniques по този повод:

Цитат
БЪДИ КАМИОН, БЪДИ ВЕЛОСИПЕДИСТ

Водачте на камиони гледат на трафика различно от  велосипедистите. Камиона си пробива път през потока, а велосипедиста се  промъква. Камиона може да отстоява правата си, а на велосипедиста му се налага да отстъпи. Водача на камион е уверен, че всички го виждат, велосипедиста се счита за невидим. За да карате успешно в града, ви трябва комбинация от двата подхода.

Аз винаги призовавам към безопасна езда, но това не значи, че трябва да карате плашливо, защото тогава всички ще ви притискат. От друга страна, твърде агресивната езда не оставя място за поправка на грешките - своите или чуждите. Нужно е да намерите баланс между предпазливостта и агресивността, и този баланс отлично се илюстрира от аналогията камион/велосипедист. Пазете си мястото под  слънцето, като камион, и отстъпвайте, като велосипедист.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: werty в март 28, 2008, 13:51:34
Карайте винаги с включени светлини ( лично аз като наближа нерегулирано от светофар кръстовище премигвам няколко пъти профилактично със светкавицата )

Извинявай много , обаче ако се движа срещу теб на ляв мигач и ти видя светкавицата ЩЕ МИНА пред теб .Това примигване е знак за предимство . :-o


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: bogdanb в март 28, 2008, 13:57:03
Цитат на: Gredata link=topic=25988.msg277097#msg277097 date=1206694268
5. [b
Гледай, гледай, гледй.[/b] Факта че си видял как на идна кола и се завъртат гумите на ляво означава, че може да очакваш обратен завой. Колкото по-рано се изнесеш в лавата половина на своята лента, толкова по-вероятно е да те видят,
Ето това не ми стана ясно.Ако забележа в насрещното кола, която се готви да завие на ляво, аз какво ? Да се изнеса в ляво?


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: werty в март 28, 2008, 13:58:51
Ето това не ми стана ясно.Ако забележа в насрещното кола, която се готви да завие на ляво, аз какво ? Да се изнеса в ляво?

 Не в насрещното , пред теб  :-)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: bogdanb в март 28, 2008, 14:05:09
Werty, пише на ИДНА кола.
Добре де, да приемеме че става дума за колата пред мен. Какво променям в ситуацията ако ме изнеса в ляво? Увеличвам вероятността да попадна в зрителното поле на огледалото ли?


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: werty в март 28, 2008, 14:09:28
Werty, пише на ИДНА кола.
Добре де, да приемеме че става дума за колата пред мен. Какво променям в ситуацията ако ме изнеса в ляво? Увеличвам вероятността да попадна в зрителното поле на огледалото ли?

Звучи логично , ако ще прави обратен завой всеки гледа в страничното огледало , и точно там трябва да си ти


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: вихър в март 28, 2008, 14:13:42
Относно "Карай с разумна скорост." и скоростите които си цитирал.... по-добре е да се движиш с трафика или още по-добре да си пред него. Ако те изпредварват защото се движиш бавно също е предпоставка за инцидент.

Относно "Не чупи огледалата на колите, бъди спокоен." да важно е да с спокоен но това че бъдещият ми шеф е вътре.... аз за тъпанари не мога и не искам да работя! И глупостта на тъпанрите не трябва да се лансира.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: fichi в март 28, 2008, 14:15:07
Извинявай много , обаче ако се движа срещу теб на ляв мигач и ти видя светкавицата ЩЕ МИНА пред теб .Това примигване е знак за предимство . :-o
Карайте на дълги през деня,така ще ви видят по-лесно от останалите учасници в движението.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: bogdanb в март 28, 2008, 14:15:45
Благодаря.
Карам от няколко месеца, постоянно заобикалям колите отдясно ( предпазливо ) . Може би, защото се чуствам в по-голяма безопасност в близост до бордюрите или ми е навик от годините на колоездене.Все пак ми се струва по-малко опасно от това да карам по осовата линия.Явно не трябва да гп правя.Какви са опасностите? Отваряне на врата ли?


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Rainbow Demon в март 28, 2008, 15:07:12
Карайте на дълги през деня,така ще ви видят по-лесно от останалите учасници в движението.

Имаше тема по въпроса. Освен че е незаконно да се кара на дълги през денят е и по-рсковано тъйкато оставаш без светкавица, заслепяваш тези срещу тебе дори и в слънчев ден и объркваш и изнервяш водачите на автомобили.

Ако смяташ че дългите са решителният момент някой да те види, по-добре си сложи модулатор на фара и не прави простотии.

Много са ми странни хората дето уж несмеят да карат на нормални светлини, както е по правилник, щото нали е най-важно да те виждат другите ама не вземат да сли сложат една електриково зелена отразителна жилетка. С такава ще те забелязват от далече и в сълчев ден по пладне. Правилника може да нарушаваме и да се циганиме ама гъзарията няма да преебеме.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: DeniChka в март 28, 2008, 15:17:32
На дълги добре,с нормална скорост добре, ама да карам в трилентово платно , да карам бавно и умишлено да минават на сантиметри от мен,само защото съм с мотор, и някой желае да се надбягва....айде няма нужда.
Тъпи голфаджии!


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Stupid_boy в март 28, 2008, 15:50:31
Благодаря.
Карам от няколко месеца, постоянно заобикалям колите отдясно ( предпазливо ) . Може би, защото се чуствам в по-голяма безопасност в близост до бордюрите или ми е навик от годините на колоездене.Все пак ми се струва по-малко опасно от това да карам по осовата линия.Явно не трябва да гп правя.Какви са опасностите? Отваряне на врата ли?

опасностите са страшно много. отваряне на врата е най-малката!
например: никой не очаква да има изпреварващ го отдясно, особенно ако самия той е в крайна дясна лента. при такава постановка не рядко се прави десен завой БЕЗ мигач и без да се поглежда в огледалото. ТАМ НЕ ТРЯБВА ДА ИМА НИКОЙ, еле пък и някой по-бърз и изпреварващ!

най-добре се отучи от този навик колкото се може по-скоро.

рейнбоу, не му обръщай внимание на fichi. явно е от пишещите и незнаещи какво пишат.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: fichi в март 28, 2008, 16:13:50
Извода за карането на дълги съм си го направил сам,не казвам,4е съм прав :o когато колега кара зад мен ми привли4а вниманието пове4е когато кара на дълги,а не на къси.ще се радвам някой да внесе яснота по въпроса.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Rainbow Demon в март 28, 2008, 16:32:17


http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,23873.0.html (http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,23873.0.html)

http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,23873.0.html (http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,5614.0.html)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Tonyco в март 28, 2008, 16:41:59
Да добавя винаги намалявай когато преминаваш кръстовище на което няма добра видимост или свети дълго време зелено или има чакащи коли в насрещното за ляв завой. Често се случва в трафика да не те видят тези които правят ляв завой срещу тебе ако си в лява лента пък в по дясната се движи голяма кола камион или нещо друго и те го виждат но не виждат теб и решават, че няма никой и тръгват.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: ivan_j в март 28, 2008, 17:27:41
Задължително карай из града с най-шумния ауспух, който имаш, по кръстовищата форсирай на съединител да те чуят всички.(Това защото нямам клаксон)
Из града - с кросови ботуши с метално бомбе - трудно се изправят вратите на таксито след ритник, бакшиша не скача на бой, щото бомбето лесно чупи кости.
А най-добре карай из града колкото може по-малко. Извън града още по-малко.
В гората е играта :bd: :bd: :bd:


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: shobo в март 30, 2008, 11:36:31

10.  Релси. Трамвайните и ЖП релсите са нещо много коварно. Преминавай ги под колкото може по-тъп гъгл, 90 градуса е най-добре. При ЖП прелези внимавай за разковани дъски, дупки и т.н.

Трамвайните линии трябва да са ви забранената зона за каране, колкото и да е дълга колоната пред вас не ги ползвайте.
А и много трябва да се внимава с колвозите които се получават там където минават камиони и автобуси, много са коварни.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Tuti в март 30, 2008, 12:31:53
Абе най-добре е BMW с кош и картечница пък да видякой ще ме засича.  :-) :-) :-)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Tonyco в март 31, 2008, 11:58:50
Забравих да спомена и това карайте в града винаги със светло отразителна жилетка има голям ефект. От както почнах да карам с такава определено забелязах разликата.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: freethedoom в март 31, 2008, 13:22:40
Пробвал съм и на дълги и на къси и с жилетки и с не знам си още кво. Извода е един - не ме виждат и тва е. Преди на едно огромно кръстовище където няма ни храсти, ни дървета, всичко се вижда от всички страни. Карам по главния път и трябва да ме изчакат да мина. Оня се едно не видя че идвам, а бях с жилетка и на дълги !  :( Намалих разсвирих се и той ми дигна ръка (мисля, че се извини  :o) и продължих. Оня ден карам по един първокласен път и неква Вектра от тея дъртите минава и заминава. Таман мислех да дам газ, щот няма коли няма нищо и да ускоря малко. Тая изкочи от дясно нит имаше време да реагирам, нит нищо. Просто свих вдясно и не знам с какъв късмет се разминах с нея. После я настигнах и викам ' Ей ти акъл имаш ли ве спира се за да се огледаш ' при което тя ми отговаря ' Ми не те видях извинявай '. Е такава е за бой, ама имаше късмета, че мъжа и излезе от магазина, щот щях да и начупа стъклата.  :-( :-( :-( :-( Както и дае извода е, че  винаги карайте както намерите за добре, измъквайте се колкото се мож епо бързо от кръстовища, задръствания и винаги имайте едно на ум - ВАС НЕ ВИ ВИЖДАТ !


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: demode в март 31, 2008, 13:59:31
Цитат
Както и дае извода е, че  винаги карайте както намерите за добре, измъквайте се колкото се мож епо бързо от кръстовища, задръствания и винаги имайте едно на ум - ВАС НЕ ВИ ВИЖДАТ !

както някой преди беше казал "мислете за вас все едно сте невидим"


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: fichi в март 31, 2008, 15:04:44
Мисли не как ти ги виждаш,а как те те виждат.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: BETY в април 09, 2008, 11:41:31
Струвами се, че правилата са доста повече от 10 :o и трудно могат да се изброят. Май трябва да преценяваш в момента как да постъпиш, ако имаш време :grin:


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: MrAK в април 09, 2008, 12:44:03
Сравнително млад моторист съм и едва ли съм в позицията да давам съвети, но ще си позволя да кажа две неща.
Първо директен отговор на поста над мен: мисля, че е по-добре да се стремиш да избегнеш ситуацията с преценката в последния момент. Точно с тази цел са съветите, които се пишат тук.
И искам да добавя един съвет продиктуван от личен опит - по възможност изчаквай 1-2 сек. преди да тръгнеш след като светофара е светнал зелено. Нееднократно ми се е случвало да профучават коли, които са решили, че "ще хванат" зеленото. И ако някой друг участник в движението се изстреля веднага щом светне зелено срещата с между двамата състезатели ще е болезнена, ако не и фатална.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: emilkost в април 09, 2008, 13:34:44
Скоро в някаква публикация в английски сайт/препретка от тема във форума/ се пишеше за 100 правила за моториста така , че с 10-20 няма да се изчерпят ситуацийте на пътя
колкото си по-цветен или шарен , толкова повече се виждаш/за тези които гледат в огледалата си/
лявата ръка трябва да е на клаксона , а дясната на спирачката
минаването от дясната страна на кола е само за завиване , а не за изпреварване/пише го в правилника/ - там е пълно с мърсотия и може да се подхлъзнеш като нищо , там са дупките и ямите на уличните шахти/без капаци естествено/ , там спират колите за временно паркиране или друга товаро-разтоварна  дейност и може да са изхвърлили отпадъци , които да ти спукат гумата и накрая - ако колата завие на дясно и не те види ще те мачка в бордюра докато на те направи на лист хартия -от дясно просто забрави минаване
ако дълго време си зад волана или кормилото  си всъздаваш условни рефлекси за движението на колите пред него - дали се озърта шофьора преди завой , дали несигурното каране , дали кара блондинка и се черви , дали шофьора говори по GSMа си и т.н.
ако успееш да предвидиш реакцията на този пред теб - това е най-добре за здравето и мотора ти


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: veleto в април 22, 2008, 16:25:45
Емо, прав си, и не само реакцията, ами да знаеш във всеки един момент какво ще направи всеки участник в движението около теб, просто механично да се усещат хората, а те не са толкова сложни, даже са много предсказуеми, стига да помислиш малко, карането е изкуство, не че карам от отдавна, но така го приемам, като мисъл, а колкото повече мисъл е вкарана толкова по-голямо удоволствие е...
Макар че преди 2 години бях в Пирогов на рождения си ден заради една овца, която си отвори дясната врата на колата в едно задръстване, докато минавах... това наистина не може да се предвиди. Но според мен не травба да се слагат в рамка 10 правила, или 20 ако щеш, при положение, че ситуациите на пътя са безброй... просто мислиш на момента, а за де не стават грешки- и преди момента ;)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: vikchy в април 24, 2008, 09:13:17
наистина в града трябва да се внимава МНОГО (аз предпочитам извънградско) .... много хубава тема  :grin:


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: jor в април 24, 2008, 09:27:55
по възможност изчаквай 1-2 сек. преди да тръгнеш след като светофара е светнал зелено.

Това беше едно от първите неща, които баща ми ме научи преди 15 год като изкарах книжка и още го помня: "На жълто можеш да преминеш, но на жълто никога не тръгвай".  :grin: Абе истината е гледаш внимателно, печелиш обезателно.  :biggrin:  :biggrin:


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: страшаро2 в април 24, 2008, 10:46:57
Тъпото е, че малко да се забавиш с тръгването, и покрай тебе почват да тръгват и колите. Аз си признавам, че обикновено тръгвам на жълто... Просто трябва хубаво да се оглеждаш и да не се изстрелваш твърде бързо. Ама 1-2 секунди зелено ми се струват твърде много  :D

Освен това, моето жълто значи, че на другите вече им свети червено. Или поне в София е така; направи ми впечатление, че в Ловеч светофарите действат по друг начин: жълтото светва едновременно на всички, и после се сменя едновременно съответно на зелено или червено. На такъв светофар си е лудница да тръгнеш на жълто  :)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Trope в април 24, 2008, 11:00:06
На този линк http://barbadan.hit.bg/SP1.htm (http://barbadan.hit.bg/SP1.htm) може да прочетете една книга написана от един състезател с доста опит.
На мен лично цялата книга ми беше интересна, но който не му се чете всичко, може да отиде направо на глава 9 "Оцеляване в града". Мисля че е доста полезно независимо че не е за град от БГ.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: slowtraveler в април 24, 2008, 14:23:25
Аз почти винаги тръгвам на жълто, но само 'отлепям' от място без ускорение.
Това ми позволява да се изнеса с около метър пред останалите и за огледам добре кръстовището и ако се наложи - да спра пак.
А иначе около кръстовище в града винаги намалявам в границите на ограниченията - много жени и малоумници се появиха в града.
Последната случка с колата - бях втора кола на светофара (лятно кино Тракия - Варна- 18:00 часа зимата). Светна зелено, колите тръгнаха, а от пресечката една малоумна девойка с безумен опулен поглед успя да премине през кръстовището 'по американски' между мен и първата кола. Премина без дори да настъпи спирачката . Другите колеги също успяха да спрат.
Та извода е - особено в града трябва да имаш добра видимост но и тебе да те виждат добре (което помогна на девойката в случая).


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: bullet_pk в април 25, 2008, 07:29:20
...

Освен това, моето жълто значи, че на другите вече им свети червено...

За другото съм съгласен с теб, но постой на един светофар и забележи какво става като светне жълто ... Ами Всеки натиска газта за да мине ... светва червеното ... минават още поне 2-3 коли на червено и чак тогава другите спират. И това е масова практика, нещо обичайно вече

Аз само си спомням един лаф: "Той умря С ПРЕДИМСТВО!"

За мен единственото правило е да гледам първо останалите участници в движението и чак тогава знаците за предимство, светофари и т.н. Не винаги това е възможно, но до колкото мога


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: deqn в април 28, 2008, 21:02:06
според мен,хора всичко е на късмет поне почти всичко.тая година се бях надъхал за един як сезон,а един баровец ме оправи за 6 месеца(счупена капачка),въпреки,че бях на дълги,на главен път,с 40 км :o.таи че аз викам дано господ бди над двуколестните водачи и да събуди заспалите с четириколесните :+h+:,пак честно казано вече извънградското ми се вижда по безопастно (:g:)хаха.таи де!мога да пожелая на всички-хубаво и безпроблемно лято :x


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: speed_joker в април 28, 2008, 23:04:50
Цитат
Забравих да спомена и това карайте в града винаги със светло отразителна жилетка има голям ефект. От както почнах да карам с такава определено забелязах разликата.
И аз мисля да карам с такава жилетка поне в града...определено се забелязваш в пъти повече отколкото ако си само с екипа.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: potty в април 28, 2008, 23:42:10
Моят опит до тук:

-Да карам бавно.
-Да се вра между колите само, когато са спряли или се движат много бавно.
-Да давам път на "състезателите".


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Tuti в април 29, 2008, 06:08:02
....и на кръстовищата се оглеждайте, а не гледайте сфетофара, до сега сфетофар не е згазил никой.  :-) :-) :-)
А вчера не ул.Сребърна близо до бензиностанция Темпо, един с някъкво Поло как засече едно момче .... тоя извади такъв рефлекс, че дори и Роси би му завидял.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Qnkulev_99 в април 29, 2008, 11:11:32
Много  е хубава книгата. Прочетете я ще ви помогне много ...


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: vikchy в април 29, 2008, 12:53:26
Много  е хубава книгата. Прочетете я ще ви помогне много ...
и аз я прочетох ... има много неща за учене  :D


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: The_Devil_inside в юни 07, 2008, 00:15:01
помнете,че каквото и да правите,вие сте просто един участник в движението,дори да карате по всички закони на перфектното каране,винаги може да се намери някой,който да твори глупости около вас..


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: kando в юни 07, 2008, 18:22:47
Цитат
Публикувана от: The_Devil_inside
Вмъкни Цитат
помнете,че каквото и да правите,вие сте просто един участник в движението,дори да карате по всички закони на перфектното каране,винаги може да се намери някой,който да твори глупости около вас..
всъщност това трябва да се помни винаги


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: tzssv в юни 07, 2008, 22:30:29
Веднага давам пример за глупост.
Седят двама мъже втора кола на светофара и пред тях жена в VW бийтъл. Спряла е така че не вижда каква е светлината. А светлината е "червено". Шофьорът казва на приятеля си до него:
- Глей ся кво стаа, баце - и натиска клаксона. Жената без да чака втора покана, ръга пръвия зъб и отнася чакъя, отнемайки предимството на всички, включително и на себе си. Докато двамата се насират от смях, преминаващите на "зелено" коли едвам я избягват (заобикалят, спират, свиркат, псуват...).

Значи, ако си решил да изчакаш 2 сек. докато свети зелено и тогава да тръгнеш, то дори два ТИР-а да свиркат като параходи зад тебе, не трябва да те бърка. Би кеърфул (а не fool).


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: zlati в юни 07, 2008, 22:58:24
Тия двамата "мъже" явно не ги е пуснал пубертета.

И аз недолюбвам жени зад волана, но това си е жива простотия което са направили!

Иначе в града карам в стил "невидим" и явно е успешен щом оцелявам толкова години...


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: hlap4o в юни 07, 2008, 23:18:19
аз то4но за да не се чудя как да оцелея се ориентирам кам извънградското каране да не говорим че се замислям за извънасфалтното ама ще трябва да сменя машината.Моето мнение е че просто пътищата и поведението ни на пътя не разрешават да се карат шосеини и пистови мотори в градски условия,това разбира се е моито лично мнение


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: tzssv в юни 08, 2008, 00:04:17
Аз 90% карам в града. Нищо общо с движението в София  :grin: Достатъчно ли е да спомена че нямаме нито един светофар? Мисля да.
Но има всякакви опасности:
- шофьори, които знак STOP го нямат за нищо;
- ППС теглени от животинска тяга;
- пенсионери велосипедисти (ако карат мааалко по-бързо няма да лъкатушат толко ма айде...);
- десетки деца играещи си на улицата (кво праат там не знам, ама като мина и бабите ме гледат на кръв);
- рацери с коли, които незнайно защо искат да ме изпреварят докато съм в нарушение - 100++ (няаа па ... майтапя се, да правят квото искат ама и аз съм за бой, а?);
- кравешките пикни и фъшкии няма да ги коментирам след като видях едно доста солидно малко след сградата на общината и то на 24 май - тва е безобразие бе, тия са за ... де да знам за къде са, ама ако видя някой да си води чифтокопитното от там, ще го бия, заклевам се;
- ............

Карам в града по 2 причини. 1) за да се тренирам (рефлекси-опасности това-онова и 2) не мога да гледам мотора си омазан в мушици и кръв от комари, все едно съм блъснал бивол.



Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Streetfightera в юни 08, 2008, 07:18:01
Букви,ами то по твоите приказки големи тренировки си прави бе,единственото което мойеш да постигнеш според мен е само някои от тези:''дядки'',''рицари с коли'',''бабички''и т.н.да те сабори и вместо да чистиш мухите от фара,ще чистиш кравешките фашкии-чесно казано не мога да те разбера пич.Аз избягвам да карам в града,вярно че след едно яко изванградско каране все едно че сам ходил на ''събор на мухите''-отпред на фара има повече мухи отколкото чалга певачиците в БГ :-) :-) :-)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: kiril_yanchev в юли 04, 2008, 12:18:09
здравейте пичове за първи път влизам във форума но имам намерение да започна да влизам често  искам да питем всички който сте с опит в карането на мотор да ми препоръчате мотор при положение че не съм карал до сега но изкарах категорията и имам желание да се науча
всички ми предлагат да си взема стрийт около 400-500 кубика


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: poc в юли 04, 2008, 13:38:09
Късно съм видял явно темата но искам и аз да ви споделя нещо за града и моторите.
Всичко до тук написано ще е много полезно на стари и млади мотористи но не видях нещо много важно за мен.
Когато надминавате от ляво спряла колона гледайте дали отпред има пешеходна патека и ако има спираите веднага дори и да не виждате човека той може да е зад колите и тъкмо да тръгва, но всички са спрели и го чакат, нормално е да не ви види и да стане беля.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: страшаро2 в юли 04, 2008, 17:29:50
Това е важно и трябва да се прави винаги, не само пред пешеходна пътека. Такива свободни електрони има, дето пресичат между спрелите коли на най-невероятни места, особено пред бусове и рейсове е най-опасно - оттам минавам с 5км/час ако се налага


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: boris_vn в юли 21, 2008, 23:31:57
истината е в една от онези растегателни палки дет може да стоят навсякаде , с леко и премерено движение вадите палката като замахните тя се разгъва и става около 1 метър  и онзи ГЪЗ  е едно предно стъкло назад наи малко 150 лева , добър урок за предимството и гледането по кръщовища НАЛИ ?   :-(


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Dan40 в юли 24, 2008, 15:51:42
И аз карам от скоро. Много внимавам и това не един път ми е спасило живота - буквално: обратно завиваща красавица, която говори по GSM-а, ляв завой на насрещен БУС!... и други. Единственото нещо, което ме спасяваше беше това, че предвидих какво правят и набих спирачките.
МНОГО ВАЖНО е също: колеги мотористи, намалявайте и спирайте на спирки на градския транспорт и пешеходни пътеки!!!

Оня ден /22.07/ колега моторист се размина на косъм - 2 пъти за 30 метра. Толкова безотговорно каране не бях виждал: всички сме спрели и чакаме трамвая на спирката да качи хората и да затвори вратите. А тоя пич с 50 ни заобиколи, мушна се на 50см от трамвая и едва не претрепа себе си и един човек. НО, това не го уплаши: след 20м има зебра с мигащи жълти светлини!!! Там пък една баба пресича, едвам се разминаха! Идваше ми да го убия, това може да е бабата на всеки от нас, която е на зебра и отива да прибере внуците от градината и т.н.
Става въпрос за К.Величков, до парка, църквата Св.Св. Петър и Павел. Заради такива като тоя мен ме гледат лошо  :o  :-(
МОЛЯ ВИ, НИКОГА, ама никога не карайте така: мотор, кола, трактор или каквото и да е! МОЛЯ ВИ!!!

На кръстовището бул В.Левски/Дондуков идващите от Сточна гара и завиващи на ляво са БЕЗ предимство: свети зелено и на тези срещу вас. Споменавам го защото друг моторист на 2 метра от мен се размина с БУС... Моториста се разпсува без въобще да осъзнава, че е отнел предимството на буса и се размина с голяма беля.

ДЪЖД + трамвайни релси = 99.9% падане !!! Не знам това как да го избегна, след като от работата до нас неизбежно пресичам линиите 3 пъти. Ако някой от вас има съвет ще съм признателен.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: страшаро2 в юли 24, 2008, 16:04:29
Е, чак пък 99,9%... Стига да е прав мотора и ъгъла с релсите да е голям, нямаш никакви ядове. Релсите на пам. Левски са гадни в това отношение, щото почти няма как да ги вземеш с прав мотор, а и са изпъкнали над асфалта, ама минаваш внимателно и си ОК (още се чудя що не са ги изкопали от там... трамваите въртят ужасно рядко, и когато го правят, таковат мамата на цялото кръстовище)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: the Truth в юли 24, 2008, 20:09:21
Ако може и аз да споделя нещо...
На няколко пъти вече ме "притискат"по светофарите...от съседната лента(последния беше пъпчив комплексар с Астра...явно беше решил че..."ША МА МИНАВА"!!! :-) )...от отсрещните ленти(един реши че може да направи обратен,въпреки целия трафик,които чакаше зелено!!! :eek: :eek: :eek:...та както и да е,искам да кажа,че понякога май наистина е по-добре да "навиеш" ръчката,и да ИМ избягаш....до следващия светофар де...там пак почва филма :-) :-) :-)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Chakala в юли 24, 2008, 20:54:04
МНОГО ВАЖНО е също: колеги мотористи, намалявайте и спирайте на спирки на градския транспорт и пешеходни пътеки!!!

колега моторист , ти имаш ли представа покрай колко спирки пешеходни пътеки минавам всеки ден с мотора ?!  Верно , че мотора ми е червен като Икарус , но да стана и аз градски транспорт ли , на всяка спирка да намалям и да спирам , ае нема нужда .

btw. Във Варна пешеходците са културни и не пресичат понякога и на зелено , като ме чуят да редя скоростите надоло за да спра , седят , гледат , чещат се умно и си мислят тоя простак дали ще спре или ще ни омята тука всичките както сме на зелено - пък аз мирен , кротък си намалям и си спирам.

Имам други наблюдения за пешеците в по-малките градове , там пешеходците се изявят като баровци , гледат ме в очите и тръгват да пресичат - алооооуу , къде бе , аз съм се засилил с 60-70 с 2 тона кола и трее спра заради некой леш дето решил , че като е пешак е хванал господ за шлифера ... но верно другите водачи им спират - в смисъл тея къде си живеят в него градче явно са им свикнали на селските изяви , ба ли ги ... палячовци . Като съм пешак съм много внимателен , щот се знам как карам ...

пийс ...


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: zlati в юли 24, 2008, 21:05:21
Карайте като НЕВИДИМИ и ще живеете дълго. Груба грешка е ако мислите, че другите ви виждат или ще ви видят. Другото е дъвкано много пъти.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: dim в юли 24, 2008, 21:20:08
И най-важното поне за мене в града за да оцелееш карай по възможност по бавно и се опитваи от далече да предвидиш ставащото пред тебе на платното за движвние и не само на него.Не се доказвай на голфаджийте или други такива,че си по бърз от тях,дори и сто пъти да ги изпредвариш те пак ще се опитват да ти докажат ,че са по- бързи,така че смисъл в това упражнение няма.Също така и на мацките не се доказвай защото колкото по-бързо минеш толкова шансът да те забележът е по малък ,пък и без това си с каска така ,че въобще няма смисъл от това.Има и още много други правила но те не се учат във форумите ,а на улицата,и колкото по рано ги научиш толкова по добре за теб.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: kendo в септември 25, 2008, 13:28:08
 Това не се отнася само за града,но в градът се налага да спираш по-често.Та по темата:току-що завалял дъжд.Става много хлъзгаво!!! Току-що направена маркировка."Стърчи" над асфалта. А скоро ми се случи комбинация от двете,преди МОЛ-а на Опълченска.Размина ми се,на косъм.Разчитах на добрите си гуми и ..вече не разчитам,в такава комбинация :-(


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: roadruner в септември 25, 2008, 14:04:59
Комбинацията от течен асфалт по краищата на кръпките с мокро е още по-отвратителен. Попадал съм на такава комбинация - поднесох едновременно и с двете гуми. :(
Тази година попаднах на нова разновидност на този течен асфалт, налят в пукнатините на асфалта, на прохода Троян-Кърнаре. В случая беше сухо, но много горещо (над 30 градуса) и асфалта се беше повтечнил и беше разнесен на всякъде от преминаващите коли и камиони. Резултата - влизам в първия завой от към Кърнаре и пак поднесох едновременно и с двете гуми и си изкарах акъла за пореден път...


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: kolibri в юни 05, 2009, 13:19:37
Идиотите зад волана са се нароили в несметни количества и не им пука за никой наоколо. Понякога си мисля, че и за тях самите не им пука ама нейсе... Спокойствие му е майката. Карай спокойно и мисли. Това е. Позволиш ли си да те хванат нервите, почваш да правиш глупости. Поведението на другите не може да го контролираме ама поне нашето да е адекватно. Аз поне се опитвам.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: ridedok в юни 05, 2009, 15:20:31
Запомни!!Когато караш ,САМО КАРАЙ!!


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: plw в юни 10, 2009, 03:53:19
Аз съм зад волана по цяла нощ и ден,и много моторджии съм опазил,момчета(и момичета)ако вие не се пазите,то кой друг.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: SaSu в ноември 17, 2010, 14:02:37
Здравейте,
Искам само да добавя, че най-важното нещо е да се мисли когато карате, защото тези около Вас може и да не мислят. Аз лично карам бус, но имам много голям мерак да си купя мотор (и това ще стане в най-скоро време). Винаги се оглеждам и правя път на мотористите, но за съжаление понякога идват с много висока скорост и ги виждам след като ги чуя!
Имайте едно на ум, че колите, бусовете и камионите имат мъртви зони и може да не Ви видят. Старайте се да сте във видимата зона от огледалата и все пак си имайте едно на ум ;) някой хора не знаят как се ползват тези стърчащи неща отвън (а за младите дами това нещо посредата служи за гримиране).
Успешно и безаварино каране :)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Stefan_Solakov в юни 11, 2011, 14:27:55
Да подкрепя темата с малко потвърждения на написаното:
На светофар винаги като тръгна да отлепям плавно, се оглеждам вляво и вдясно за коли, които минават на червено.
При всяко престрояване е добре да се гледа както в огледалото, така и през рамо за проверка дали няма кола, движеща се точно успоредно с теб. Моторите също имат сляпа зона.

Трябва да се избягва карането успоредно до коли. Гледам Винаги да съм или преди колата или след нея, за да не може да ме натисне, ако реши да се престроява в моята лента.

Дали ще съм с колата или с мотора, винаги гледам да карам предвидимо - да дам шанс на останалите да ме видят и да не ги изненадвам с действията си. При намаляване с мотора, ако нямам нужда от спирачка, все пак присвяткам със стопа, за да знаят, че спирам.

Между спряли на светофар коли се вра само, когато видя, че мога да го направя безопасно и със скорост, не по-висока от 15тина км/ч. Това ми дава шанс да реагирам, ако някой отвори врата, а също така не стряскам автомобилистите. Те имат повече време да ме забележат, а и не профучавам покрай тях. Дорбе е и да се внимава за коловози в асфалта, които се избягват трудно докато се вреш между колите.

Вечерно време слагам светлоотразителна жилетка и ефектът се вижда моментално. Поведението на колите става по-стегнато и изненадите намаляват.

Други съвети:
При спиране на светофар трябва да се избягва центърът на лентата, защото там е пълно с изтекли масла, антифриз, нафта, а и прахта там не е разнесена от гумите на колите. Подхлъзването на гумите е много по-вероятно там.

След като се провра между колите на светофар, се намествам директно пред някоя кола, а не оставам между две ленти. Така не давам на колите до мен да тръгнат по-рано и да ме натиснат (опитвали са се!).

При натоварен трафик, ако има една по-свободна лента, може с голяма вероятност да се очаква някоя кола рязко да се престрои в нея. За това докато се кара в такава лента, очите трябва да са на четири и трябва човек да кара с такава скорост, че да може да реагира на такава ситуация.

При правене на ляв завой и идваща в насрещното кола, не разчитам, че моторът ми е достатъчно пъргав, за да мина преди колата (дори да има повече дистанция), защото точно в завой и при навиване на газта може да случа на пясък и да падна точно пред колата. В завоите винаги навивам плавно газта.

При кръстовища на малки квартални улички без добра видимост винаги очаквам някой да изскочи и съм готов с пръсти на спирачката. Дори при наличен знак за липса на предимство, някои автомобилисти не доглеждат и си мислят за правилото за дясностоящия.

За това се сещам в момента. Надявам се някой да извлече някаква полза от писанията ми.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: IVANKO4X4 в юни 11, 2011, 18:43:46
Това което си написал колега е много вярно,а и много ми напомня на една статия в ЗАРУЛЕМ МОТО на руснаците. :grin:


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: moldi в юли 06, 2011, 14:54:40
Още нещо - колеги, не забравяйте че има и други с мотор. Въпреки че нямаме толкова мотори колкото в Италия, Гърция, Франция (което има своите предимства) - провирайки се между колите на светофар, винаги се оглеждайте защото не сте само вие на платното!
Често ми се случва в града карайки някой да се държи така все едно е единствен!


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: dekstur в юли 15, 2011, 09:19:49
Всичко се учи докато си на мотора - правилата са толкова много и ситуациите са толква различни, че не могат да се обобщят. Отделно като тръгне човек да управлява двуколесно МПС в градски условия и на градски трафик, надали ще се сети за безбройните съвети дадени в интернет от хора извлекли ги за себе си от лични преживявания.
По темата бих казал (от личен опит), че бавното градско каране, заедно с колите, камионите и автобусите е ако не по-рисковано от бързото шофиране то поне опасно колкото него. Експериментирал съм спазвайки правилата за движение по пътищата в градски условия, като резултата се изразяваше в следното: масата от колите ме притискаха, изпреварваха ме, сечаха ми пътя, гледаха ме лошо, ръкомахаха, бибиткаха и ревяха защо съм се влачел, нали мотористите все сме се правели на бързаци и сме наглеели по пътищата!
След опита се завърнах към стандартното си управление на двуколесното, а именно: при възможност винаги първи, пред колите (а не след тях или между тях), което става с изпреварване разбира се, по сфетофарите задължително пререждане, за да тръгна първи без да се интересувам как се оправят зад мене и кой на кого е отнел предимството щото не се "видяли". Разбира се "очите на четири" и не като камикадзетата газ пък квото стане, "трябва и акъл - само с газ не става"  :grin: ! Безаварийни километри и се пазете!


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Stefan_Solakov в юли 15, 2011, 10:12:12
Отчасти си прав, да. Личният опит учи много. Аз, обаче, повечето правила, които знам, съм ги научил от образователни филми за каране на мотор и после са ми се затвърдили като личен опит.
За това смятам, че описването на подобни съвети накуп би помогнало на някой да се сети за тях по пътя.

Един от съветите, с който рядко се сещам да се съобразя е следният:
При спиране на светофар зад кола е добра идея да се застане малко встрани и настрани, защото ако някой те блъсне отзад, ще имаш шанс да излетиш встрани, а не да бъдеш размазан между колите.

Аз го правя рядко. Макар да звучи малко като фантастика, вярвам, че един ден този съвет може да ме спаси от инвалидната количка или по-лоши последствия.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: galinvayov в юли 15, 2011, 10:37:38
Макар да звучи малко като фантастика...
Не знам колко е фантастика но единствените ми ПТП-та с мотора са два удара отзад от автомобил. Чакам на сфетофар и някой "забравя" да спре.
А за позицията която описваш... не мисля че е правилна. Ако си под ъгъл към движението с удара веднага ще те съборят на земята. Ако си застанал по посока на движението шансовете за добър изход са по-големи.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: the slow heart в юли 15, 2011, 12:25:18
Не знам колко е фантастика но единствените ми ПТП-та с мотора са два удара отзад от автомобил. Чакам на сфетофар и някой "забравя" да спре.
А за позицията която описваш... не мисля че е правилна. Ако си под ъгъл към движението с удара веднага ще те съборят на земята. Ако си застанал по посока на движението шансовете за добър изход са по-големи.

Това е много кофти шанс наистина, да те ударят като си спрял по правилата, отзад.
Аз често спирам между колите и за да не разчитам ще ме видят ли идващите отзад или не,
а ако тотално блеят ( виждал съм кола да се нацепва отзад в други коли спрели ) да
отнасят колата спряла до мен, поне е някакъв по добър шанс за мен. В случая със спирането ако съм пръв и няма коли, пак спирам встрани и чакам кола да дойде и да ме покрие встрани - наблюдавам в огледалата как ме приближава, ако евентуално трябва да се омитам. Чувал съм разни мнения на скорост ли да се чака, на свободна ли, спорят хората. Най-важно е да се внимава за опасността, а другото кой както го чувства комфортно.

Относно последиците от удара отзад, деиствително ако е завъртян леко странично мотора при удара ще се развърти, но едва ли ще има голяма разлика за моториста - и в двата случая мотора ще поддаде на удара напред, а моториста от инерцията назад. Тогава ако е предница на кола с нисък капак ще се изтърколи по нея с евентуални по-малки последици от удара при подмятането. Ако обаче е джип или бус с висока предница, да пази Господ ...


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Stefan_Solakov в юли 15, 2011, 12:33:52
Като спирам на светофар стоя на първа докато не видя, че колата зад мен ще спре и съм в готовност да скокна напред. После вече изключвам от скорост.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: the slow heart в юли 15, 2011, 12:45:19
Като спирам на светофар стоя на първа докато не видя, че колата зад мен ще спре и съм в готовност да скокна напред. После вече изключвам от скорост.

Колега, инцидента чийто свидел бях беше с отнесена пайнерка,
без спирачки въобще се нацепва в спрелите на светофара преди нея коли.
Помачка и отмести общо три коли пред себе си.
Така че и след като спре
кола зад теб и изключиш от скорост,
пак хвърляй по едно око  :-X


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Altavo_Pse.s Girl в юли 15, 2011, 13:12:50
От доста скоро карам мотор в града, но да ви кажа - доста по-безопасно е, отколкото с колело.

На първо място никога не правете грешката да "пускате гювеч" на бързаците с колите, които се опитват да ви изтикат в страни, като с колело.

"Карай си както трябва, а тоя който бърза - да си търси начин да те изпреварва". Това изречение, както и "Предимство, предимство, ама нека да не е на всяка цена" са златните правила, които инструктора ми набиваше в главата преди време, за което ще съм му благодарна до гроб.

т.е. След няколко хиляди километри в София на колело, десетки хиляди километри в София с автомобил и скромните стотици километри с мотор в София, смея да твърдя, че с мотор в града не е опасно.

Иска се само концентрация, по-голяма дистанция, която ти дава време за по-адекватно вземане на решение при опасност, и правилото, което преди време прочетох точно тук: "Бъди камион, бъди велосипед".

Ако караш нормално и си максимално видим и предвидим на улицата - ще те приемат като пълноправен участник в движението.

Ако се държиш като браунова частица, шариш по огледалата на хората, провираш се и караш като маймуна - рано или късно ще се стовариш като торба с цимент я от някоя "блейка" я от "номера с вратата", я от някой, който няма никаква видимост на междуселската отбивка.

Имала съм случаи, в които едва съм се въздържала да не сляза от колата и да не шибна два шамара на някое гъзе, което прави осморки около колите.

Това не пести време, а разсейва останалите на пътя и рано или късно - някой ще направи грешката. Тогава той най-вероятно ще е "блейката", но за мен ще е по-скоро човека, който не е успял да предвиди твоите действия, защото ти си се държал като бясно куче. 
 


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Stefan_Solakov в юли 15, 2011, 16:47:47
Напълно те подкрепям. Когато карам предвидимо в очите на останалите, нямам нервни ситуации. Хората успяват да ме видят и се държат добре, но винаги имам 2 на ум и гледам да не се поставям в ситуация, в която да ме изненадат.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Invoke в юли 15, 2011, 22:34:40
С риск да ме наплюете, ще кажа, че в града карам доста агресивно.
Именно това ме прави по-видим за другите водачи. Ауспухът ми е доста шумен и това внася допълнителна нотка на внимание от страна на останалите участници в движението.
Който ме познава знае как бръмчи "зеленият звяр"  :-)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: ghost rider1 в юли 16, 2011, 00:57:41
Колега, инцидента чийто свидел бях беше с отнесена пайнерка,
без спирачки въобще се нацепва в спрелите на светофара преди нея коли.
Помачка и отмести общо три коли пред себе си.
Така че и след като спре
кола зад теб и изключиш от скорост,
пак хвърляй по едно око  :-X
Много често срещан филм: Извинявай звънна телефона ,спуснах си цигарата на пода, Не светнаха стоповете на колата отпред :( и т.нт. :-)Може и да не е по закона, но заставането от страни предотвратява точно такива инциденти....     Мнозина няма да се съгласят защото плащат пътен данък за целия път ,а не за някаква тясна бяла ивица :-)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Fbegov в юли 16, 2011, 01:30:36
Имцидентите в града са и въпрос на късмет - имам познати, които са много по-кротки в града от мене, но имат двойно повече инциденти.
Относно карането в средата на лентите - не съм привържаник. Предпочитам да съм някъде в страни или по осовата, така се избягват доста изненади (одпред и одзад), а и видимоста е по добра напред в колоната.
Спиране по кръстовиша - винаги на осовата, има предимства, а и не заемаш място за цяла кола.
 Незнам, но аз се чувствам по-добре м/у две успоредни коли, не в колона (когато са шахматно е друго), няма нужда дори да те виждат :biggrin:


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: mitakabg в април 30, 2013, 16:30:18
здравейте колеги, искам да споделя какви мерки съм взел за по добра видимост, под фара си монтирах бели блиц светлини които постоянно мигат, с надежда да ме забелязват, за сега сякаш има ефект, сложих си и по силен клаксон, но не разчитам 100%


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Battalion в май 01, 2013, 00:48:00
Видимост има и само с фар , но трябва да се използват огледалата.... Този навик липсва на българина...


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: uragann в август 19, 2013, 10:07:13
Знаете ли,че 1991-92г бях синя каска в Камбоджа и там дори тези от ООНето не разбраха кой е с предимство-те са будисти и казват,че по големия дава предимство на по малкия.но не един път големите са ме вкарвали в ориза.Там карахме моторчета под наем и винаги ми е било чудно как самите оцеляват в трафика ето ви видео:-  Cambodian traffic (Phnom Penh) (http://www.youtube.com/watch?v=ZWHICBrnKNs#)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: award в август 19, 2013, 10:55:22
Никога не изпреварвайте кола която има възможност да завие наляво в пресечка или ви съмнява че иска да прави обратен завой или да изпревари друга кола. По "default" да се приеме, че ще го направи !!!  :)

следствие от това е да не се изпреварват коли на кръстовище или близо преди него .. !!!
... и да както каза някой по горе, умерено агресивното каране в града е по безопасно от лекото плахо каране по правилата !!


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: uragann в август 19, 2013, 11:18:45
Видимост има и само с фар , но трябва да се използват огледалата.... Този навик липсва на българина...
Ми то за 80% от шофиорите огледалата са за бръснене  :biggrin:


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: BMW R71 в август 19, 2013, 15:21:34

Един доста полезен съвет - покривайте предната спирачка с показалец в града , спестява до 5-10 м спирачен път . Учете се да спирате екстремно , на мокро , на пясък. Предизвиквайте аварийно спиране ... доста помага когато стане сложна ситуация . Аз лично покривам и двете спирачки в града, на 100 %. Мислете за спирането си - Ще мога ли да спра до пряката, бензиностанция , кръстовище откъдето мога да бъда засечен ????

Карайте на подходяща скорост - да можете да се изтеглите от ситуация само с газ , при засичане например.

Не предизвиквайте съдбата с излишно даване на газ, изпреварване по осевата линия и т.н.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Гост в август 19, 2013, 20:08:01
Знаете ли,че 1991-92г бях синя каска в Камбоджа и там дори тези от ООНето не разбраха кой е с предимство-те са будисти и казват,че по големия дава предимство на по малкия.но не един път големите са ме вкарвали в ориза.Там карахме моторчета под наем и винаги ми е било чудно как самите оцеляват в трафика ето ви видео:-  Cambodian traffic (Phnom Penh) ([url]http://www.youtube.com/watch?v=ZWHICBrnKNs#[/url])

Прави впечатление, че всички карат бавно, плавно и внимателно. Според едно изследване в ситуация на пълен хаос се поражда спонтанен ред. Когато знаеш, че никой не е с предимство, че и ти също не си, че всичко е тотална лудница, че всеки прави каквото си иска и че ей сега ще го отнесеш, ти просто внимаваш на 50000000000%.

Преди години бяха провели експеримент в един град с много пътни инциденти. Просто махнали всички знаци и светофари и целия град се превърнал в серия от нерегулирани кръстовища. В крайна сметка инцидентите намалели драстично и било взето решение да не се връщат знаците. За съжаление помня статията, но не и името на града. :o


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: slatinar в август 20, 2013, 15:28:41
 Извинявам се ако вече е пускано.
 Ако в града НЕ караме като този : http://www.liveleak.com/view?i=dae_1376168054 (http://www.liveleak.com/view?i=dae_1376168054) има голяма вероятност да няма проблеми.

 Прави ми впечатление как се ядосва на някакви хора, че си правят маневри, които са започнали да извършват далеч преди той да се е появил на хоризонта. Няма как човек да предвиди, че някой ще се телепортира за 1 секунда до него..


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Сърбина в август 20, 2013, 16:39:10
Извинявам се ако вече е пускано.
 Ако в града НЕ караме като този : [url]http://www.liveleak.com/view?i=dae_1376168054[/url] ([url]http://www.liveleak.com/view?i=dae_1376168054[/url]) има голяма вероятност да няма проблеми.

 Прави ми впечатление как се ядосва на някакви хора, че си правят маневри, които са започнали да извършват далеч преди той да се е появил на хоризонта. Няма как човек да предвиди, че някой ще се телепортира за 1 секунда до него..


Тоя е употребил, гарантирам!!!  :-) :-) :-)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: slatinar в август 20, 2013, 17:38:40
 Забравих да добавя 2рата част на неговите изпълнения..
http://www.liveleak.com/view?i=b15_1376232433 (http://www.liveleak.com/view?i=b15_1376232433)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: raico в август 20, 2013, 18:48:36
Ако не се беше изтърсил накрая, щях да си помисля че владее силата :D


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Сърбина в август 20, 2013, 19:01:57
Голям глупендер честно  :-) :-) :-) Вика, дра и накрая мълчи като бит гъз хаха  :-) :-) :-) напомня ми на някой......  :-) :-) :-)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: MetalHeart в август 20, 2013, 19:45:11
Бах ти олигофрена, клаксони, прекъсвачи само сирена и червено-сини мигалки дето на пусна....  :-) :-) :-)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: uragann в август 20, 2013, 19:58:58
С този клип ни показаха как не трябва да караме-евала на колегата който го е качил.Сигурен съм че този който кара мотора не е сам,няколко идиота има в главата,другият вариант е да е дрогиран както каза сърбина по горе-глупостта е безгранична,та той за малко да удари свой колега моторист :)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: PowerCepyMan в август 20, 2013, 21:37:38
Забравих да добавя 2рата част на неговите изпълнения..
...[/url]

Егати и глупендера ! ! ! Всичките хора карат като под конец в платната си и с мотор можеш да минеш по осевата линия съвсем спокойно, а този идиот се движи като ракета земя-въздух .... То прекъсвачи, то псувни... и накрая какво - удари се супер левашки... Да му имам и уменията... Този кретен няма да изкара и 10 минути с такова каране в нашия трафик :-).


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Oggie в август 20, 2013, 21:57:56
Toя все едно избягал от Матрицата баси надъхания .  :)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: http в август 21, 2013, 05:41:59
Този тип е доста изперкал. В tube канала му има само подобни клипчета, при това с доста гости. Единственото хубаво е, културата на шофиране на автомобилистите. Видят ли мотор, автомобилите се нареждат шахматно, намаляват и чакат платното да се освободи. Не знам дали е типично за Бразилия, такива мотоциклетисти и автомобилисти.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Night_Hawk в август 21, 2013, 09:27:23
Тоя малоумен бразилиеро се мисли за Алекс Бароз, ама нещо хич не му се получи... вика, вика, ама не уменията му го спасиха, ами май господ го запази тоя идиот. Тука с тия "умения" се е лепнал на решетката на некой гоуф, одма!


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Stomp в август 22, 2013, 11:51:44
Забравих да добавя 2рата част на неговите изпълнения..
[url]http://www.liveleak.com/view?i=b15_1376232433[/url] ([url]http://www.liveleak.com/view?i=b15_1376232433[/url])


тъпо комплексарче...
@1:20 - поршето малко го приземи хаха


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Tonyco в юни 11, 2014, 12:58:00
Ето ви едно поучително клипче как не се прави в градска среда за да оцелеете, направо изтръпнах, бях сигурен, че ще пострада човека тежко.

https://www.youtube.com/watch?v=Lo4KQokNia0 (https://www.youtube.com/watch?v=Lo4KQokNia0)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: HOLY_MARTYR в юни 11, 2014, 13:17:24
Шматка в кола, късмет и добри реакции на скутериста. За малко ....  :-o


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Oggie в юни 11, 2014, 13:30:05
Да оставим колата на страна - ясно е че проблема е в нея но това се случва постоянно. Винаги когато ползваш автобус или голямо превозно средство за стена и минаваш през кръстовище без видимост се движиш успоредно с него без да го изпреварваш докато не излезеш от кръстовището. Така автобуса е като стена между теб и подобни избити електрони . Така дори и да има катастрофа шматката ще се удари в автобуса а ти просто ще си продължиш .


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Danco в юни 11, 2014, 13:38:35
Оги ме изпревари... Човек ще каже, че цял живот сте карали в Шфейцария или Норвегия... Такава ситуация ми се случва  2 пъти за 10км преход в града. Никога не тръгвам/минавам/навлизам бързо в/през кръстовище, без да имам пълна видимост  към всичките платна и ленти. Далеч не смятам, че можем да говорим за рискова ситуация тук. Тъпири като тази/този в колата са на всеки километър.

Ето тази е рискова ситуация и показва как да НЕ правим  :-)






Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Tonyco в юни 11, 2014, 15:18:14
Оги ме изпревари... Човек ще каже, че цял живот сте карали в Шфейцария или Норвегия... Такава ситуация ми се случва  2 пъти за 10км преход в града. Никога не тръгвам/минавам/навлизам бързо в/през кръстовище, без да имам пълна видимост  към всичките платна и ленти. Далеч не смятам, че можем да говорим за рискова ситуация тук. Тъпири като тази/този в колата са на всеки километър.

Ето тази е рискова ситуация и показва как да НЕ правим  :-)







Това клипче е пуснато в Най- добрия клип за теб.

Относно ситуацията с автобуса и лелята ясно се вижда, че беше критична ситуацията и се размина на косъм скутериста. Пуснах го тук точно за начинаещите да видят реална ситуация в София. Ясно е, че всеки с 10 000 км на мотор вече знае, че така не се прави.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: KirkHammet в юни 11, 2014, 15:27:32
Абе сумарно имам сигурно под 1000км на мотор, ама знам, че не е редно да се прави. Все пак имам няколко години опит на автомобил и са ми ясни някои неписани правила. С мотора обаче няма да се разминеш само с криви ламарини.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Доберман в юни 12, 2014, 07:35:15
Ей го глупакът, е така става...





Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Skywlak в март 13, 2015, 17:18:30
Забележете кога се чуват шумните ауспуси

https://www.youtube.com/watch?v=-AvWkXR3kEs (https://www.youtube.com/watch?v=-AvWkXR3kEs)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Racho в март 13, 2015, 22:22:35
Е, и? Аз съм си затворил прозореца, климатика ми бичи и Джудас до дупка, пък ти си бръмчи колкото си искаш  :) Ако ти не се пазиш, то никой не може да те опази.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Skywlak в март 14, 2015, 08:31:48
Racho , май не вдяна.
Клипчето еднозначно доказва че шумният ауспух не помога ;-) и че начините са други.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Racho в март 14, 2015, 11:15:36
Racho , май не вдяна.
Клипчето еднозначно доказва че шумният ауспух не помога ;-) и че начините са други.

Сигурно си прав. Но аз тези дни трудно мисля ( 39.5 С ) Ако искаш обясни ми.  :-X


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: iaskoo в март 14, 2015, 21:50:23
забравил си най важното:
Като видиш бакшиш знай че те грози опасност


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: SoulDrinker в март 15, 2015, 00:32:48
Е, и? Аз съм си затворил прозореца, климатика ми бичи и Джудас до дупка, пък ти си бръмчи колкото си искаш  :) Ако ти не се пазиш, то никой не може да те опази.
Да ама не всеки е като тебе на мен точно заради звукът са ми правили път


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: SoulDrinker в март 15, 2015, 00:36:05
Забележете кога се чуват шумните ауспуси

https://www.youtube.com/watch?v=-AvWkXR3kEs (https://www.youtube.com/watch?v=-AvWkXR3kEs)

Не съм сигурен че това е шумен ауспух аз като запаля мотора и му дам малко газ ме чуват през няколко блока и то през деня когсто е шумно


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Racho в март 15, 2015, 08:19:17
Да ама не всеки е като тебе на мен точно заради звукът са ми правили път
И разчиташ на това??? Достатъчно е на един да налетиш и ....
На мен пък ми правят път, когато си карам нормално със скорост малко по-висока на останалите. И ако по някоя и друга причина някой не ме забележи навреме, то до 3-5 секунди ме вижда и пак съм напред. Такива като теб само озлобяват и без това изнервените дребни душици по пътя.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Skywlak в март 15, 2015, 08:49:19
И разчиташ на това??? Достатъчно е на един да налетиш и ....
На мен пък ми правят път, когато си карам нормално със скорост малко по-висока на останалите. И ако по някоя и друга причина някой не ме забележи навреме, то до 3-5 секунди ме вижда и пак съм напред. Такива като теб само озлобяват и без това изнервените дребни душици по пътя.

Май вече нямаш температура, виж как добре ме разбираш :-)


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: Racho в март 15, 2015, 08:53:19
Май вече нямаш температура, виж как добре ме разбираш :-)
Прав си!  :-X


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: SoulDrinker в март 15, 2015, 09:51:54
И разчиташ на това??? Достатъчно е на един да налетиш и ....
На мен пък ми правят път, когато си карам нормално със скорост малко по-висока на останалите. И ако по някоя и друга причина някой не ме забележи навреме, то до 3-5 секунди ме вижда и пак съм напред. Такива като теб само озлобяват и без това изнервените дребни душици по пътя.

Не неразчитам на това , но помага то е ястно че ако сам не се пазиш няма кой да те пази.


Титла: Re: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Публикувано от: emoz в юни 01, 2016, 20:22:45
И разчиташ на това??? Достатъчно е на един да налетиш и ....
На мен пък ми правят път, когато си карам нормално със скорост малко по-висока на останалите. И ако по някоя и друга причина някой не ме забележи навреме, то до 3-5 секунди ме вижда и пак съм напред.
Пожеже ауспуха не ми е шумен , като карам по бул. Черни връх никой не ми прави път. :D