www.MotoForum.bg

Стил => Марки, Модели и новините за тях => Темата е започната от: Dainese в ноември 08, 2006, 15:51:17



Титла: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: Dainese в ноември 08, 2006, 15:51:17
Историята на мотоциклетите, носещи емблемата с разперилия криле орел започва преди цели 85 години, в
далечната 1921 г., когато на 15 Март е основана Societa Anonima Moto Guzzi. Партньори в това начинание са
известния генуезки корабособственик Емануеле Виторио Пароди, сина му Джорджо и неговия боен другар от
италианските ВВС и мотоциклетен ентусиаст Карло Гуци. Като всеки истински мотоциклетен ентусиаст, Карло
Гуци не можел да си намери подходящ мотоциклет, затова решил да си го направи сам.


Първият прототип бил произведен през 1919 г. в работилница в Мандело дел Ларио, градче близо до Милано, с помощта на ковача Джорджо Рипамонти. Известен като G.P. (Guzzi-Parodi), според инициалите на партньорите, той бил с работен обем 500 см3, с един цилиндър, 4-клапанна глава и горен разпределителен вал. Имал мощност 12 к.с., развивал 100 км/ч и взаимствал много от авиационната технология, добре позната на конструктора. Революционен и изпреварил времето си, G.P. бил модифициран няколко пъти, преди да се достигне окончателната версия, най-вече за да се намалят производствените разходи. Името G.P. било изоставено, поради объркването с инициалите на Джорджо Пароди. Така се родило името Мото Гуци, както и днешната емблема, с разперилия криле орел, в памет на състезателя Джовани Равели, който трябвало да е 3-тия партньор в начинанието, но загинал трагично в самолетна катастрофа.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist02.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist02.jpg)

И така, през 1921 г. се родил Нормале, първият модел за продажба на пазара, с 8 к.с. мощност и 80 км/ч максимална скорост, който изминавал 30 км с 1 л гориво.

Още веднага след това Мото Гуци участва в спортни състезания, първото от които е трудното рали Милано-Неапол. Двете Мото Гуцита завършват на 20 и 22 място. Но победата идва само 30 дни по-късно, на 25 септември 1921 г., когато Мото Гуци печели легендарното Тарга Флорио с пилот Джино Финци. С това започва победната серия, включваща 14 световни титли и 11 турист трофита.


 Първата победа популяризира марката и повишава търсенето. През 1921 г. са произведени 17 мотора Нормале на цена от 8500 лири. От ръчно производството става индустриално, фабриката се разширява до 300 м3 със 17 работника.
От този момент нататък производството нараства постоянно.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist03.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist03.jpg)

През 1923 г. Мото Гуци става известно и високо ценено навсякъде, а на 7 септември 1924 г. Гидо Ментасти триумфира с C4V (еволюция на 1-вия прототип) над съперниците си и спечелва Европейския шампионат.

През 1924 г. фабриката вече е на площ от 730 м2, производството се удвоява. През 1925 г. 300 работника произвеждат 1200 мотоциклета.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist04.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist04.jpg)

През 1928 г. е произведен първият мотоциклет клас Гранд Туризъм, със задно пружинно окачване, наречен Нордж, на името на състезанието до Полярния кръг, в което братът на Карло, Джузепе Гуци участва в продължение на няколко месеца.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist04.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist04.jpg)

През 1934 г. Мото Гуци става най-важната мотоциклетна фабрика в Италия.
През 1935 г., ставайки първият не-английски победител в легендарното Турист Трофи на остров Ман от 24 г., Мото Гуцито на Стенли Уудс налага еластичната рама сред състезателните мотоциклети. Моторите са с двигатели с обем 250 см3, едноцилиндрови, или 500 см3 ве-образни, с ъгъл 120 градуса между цилиндрите. Максималната скорост надвишава 200 км/ч и те доминират по световните писти в следващите 20 г.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist06.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist06.jpg)

В средата на 20 в. се появява легендарния модел Galetto, първият скутер с нормален диаметър на колелата, предшественик на концепция, станала изключително популярна в наши дни.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist07.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist07.jpg)

Постоянната изследователска работа на фирмата води до построяването на въздушен тунел през 1950 г., единствен по рода за времето си, с което подпомага разработката на първия модерен аеродинамичен обтекател, утвърдил лидерството в спорта. Но това не задоволява конструкторите на Мото Гуци и Джулио Чезаре Каркано конструира Guzzi 500 Otto Cilindri (8 цилиндра), станал първият 8 цилиндров мотоциклет в света, с мощност 80 к.с. и максимална скорост 285 км/ч. Само оттеглянето на фирмата от състезания през 1957 г. спира този изключителен проект.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist08.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist08.jpg)

В началото на 50-те год. Мото Гуци е голяма компания, разположена на 24 000 м2, с 1500 работника. В края на десетилетието обаче, италианската мотоциклетна индустрия изпада в криза. Бързо развиващата се след Втората световна война италианска икономика и нараснал жизнен стандарт прави автомобила вещ, която вече е достижима за много хора и ги кара да предпочитат да си купуват автомобили, а не мотоциклети. През 1957 г. 3-те водещи италиански мотоциклетни фирми Мото Гуци, Джилера и Мондиал, решават заедно да се оттеглят от мотоциклетния спорт.

На 26 септември 1957 г. се затваря славната глава от историята на Мото Гуци, включваща 14 световни титли и 11 турист трофита.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist09.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist09.jpg)

През 1964 г. Мото Гуци официално изпада в криза. Основателите на фирмата вече ги няма, за да и вдъхнат ентусиазъм. Емануеле Виторио Пароди умира през войната, синът му Джорджо също умира внезапно през 1955 г. Карло Гуци е стар и болен и се оттегля в пенсия. По-късно, през 1964 г. умира на 75 г. Тогава Енрико Пароди, братът на Джорджо, поема управлението.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist10.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist10.jpg)

През февруари 1967 г. Мото Гуци е продадена на индустриалната група Seimm. В опит да преодолее кризата и да задоволи промененото търсене, Seimm започва производство на евтини мопеди. Така се раждат моделите Dingo и Trotter. Успоредно с производството на мопеди, Джулио Чезаре Каркано започва разработката на ве-образният двигател с 2 цилиндра под ъгъл 90 градуса, станал постепенно символ на марката. През 1967 г. 703 см3 -вото Guzzi V7 се появява на пазара и бива прието много добре. Последвано е от V7 Special, а по-късно и от легендарното V7 Sport, мотоциклет с изключително поведение на пътя и модерен атрактивен дизайн. Америка се влюбва в тази нова Гуци технология и италиански стил и скоро започва разработката на версиите Special, California и Ambassador. Тези мощни и елегантни италиански крузери привличат въображението на американците до такава степен, че стават главни герои в много филми и реклами. Тези изключително успешни модели запалват страст, която все още е жива в Америка.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist11.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist11.jpg)

През 1973 г. фирмата е купена от Де Томазо Индъстрис Груп. Придобиването от Де Томазо се изразява в старта на производството на серия от 4-цилиндрови модели, най-успешен от които е Guzzi 254 от 1975 г. Привържениците на Мото Гуци обаче ясно демонстрират, че ценят традицията повече от новите идеи, и компанията бързо се завръща към 90 градусовите двуцилиндрови машини, превърнали се в неин символ. Знаменитият дизайн се прилага и на по-малки двигатели, като V35 и V50 през 80 - те години. Същото десетилетие е характерно с въвеждането на американския стил с моделите Florida и Custom, както и ендуро моделите. Продукцията се концентрира в 2 главни направления - Гран Туризмо и Хай Пърформанс, типизиращи марката с репутацията на комфортни машини за дълги разстояния и наследници на славна спортна история. Без съмнение, най-известният Гран Туризмо модел е California. По-късните версии се характеризират с електронно впръскване на горивото и интегрална 3-дискова спирачна система с автоматично разпределение на спирачното налягане. Le Mans, Daytona, Centauro и Sport 1100 от друга страна символизират спортното наследство на марката. Всички те са екипирани с ъп сайд даун предни вилки, с колела, фиксирани с плъзгащи се скоби. Този дизайн на вилката е практически същият, възприет от Карло Гуци над 50 г. по-рано в моделите Airone и Astore и представлява впечатляващ пример на пророческа визия и иновативен дизайн, така характерни за Мото Гуци.

Характерът на тези машини от 80-те години се отразява и през 90-те години в моделите Nevada, новата California и V11 Sport. Като десетилетие, 90-те години се характеризират със завръщане към класическия дизайн и концепция, осъвременени с прилагане на технически новости и отговарящи на съвременните изисквания. Деветдесетте години са характерни също и с промените в организацията и собствеността на фирмата, които в края на крайщата довеждат до придобиването на Мото Гуци С.п.А. от Априлиа на 14 април 2000 г.

Търсенето на баланса между духа на Мото Гуци и новите технологии води до появата на V11 Sport Rosso Mandello на изложението Интермот в Мюнхен през 2000 г. Той се произвежда в лимитирана серия и носи цялото очарование на 80 годишната история и авангардните технологии. 80-годишнината на фирмата от Мандело дел Ларио бележи период на ре-дефиниране на гамата от модели. Усилията са насочени успоредно и към външния вид, и към технологията, приспособявайки мотоциклетите към все по нарастващите изисквания на пазара. Създадени са нови модели от фамилията Калифорния, с богат набор от аксесоари. Нови версии са добавени и към спортната гама V11. Вечно младият модел Невада продължава своя успех, оборудван вече с електронно впръскване на горивото. Той печели сърцата най-вече на дамите, със своето леко управление, пъргавина и модерна цветова гама. Пъргавата Breva 750 i.e., агресивното Griso и ултра спортният MGS-01 Corsa, спечелил тазгодишното издание на легендарното състезание Battle of Twins, 200 мили в Дайтона, САЩ, изразяват различните „души" на Мото Гуци.

Между 28 и 30 декември 2004 г. окончателното споразумение за придобиването на Мото Гуци от Априлия е подписано и финализирано. Така е създадена водещата европейска мотоциклетна групировка с оборот от 1,5 милиарда евро, 24% пазарен дял в Европа и 35% в Италия, годишно производство от 600 000 мотоциклета, с 6000 служители, 8 завода по света и оперираща в над 50 страни.

http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist12.jpg (http://www.darucar.bg/motoguzzi/images/hist12.jpg)

На 3 март 2005 г. Даниеле Бандиера, 47 годишен инженер, бивш президент на Алфа Ромео Бизнес Юнит, е назначен за главен изпълнителен мениджър на Мото Гуци С.п.А. На 24 март Брева 1100, новото италианско предложение в силно конкурентния сегмент на т.нар. нейкид байкс, е представен на публиката в Милано. Той е предназначен за тези, които обичат италианските мотоциклети и които искат да открият нов стил на каране. Многобройни са подобренията по двигателя, който благодарение на усъвършенстваната система за впръскване на горивото покрива нормите за екология Евро3. Задвижването е с помощта на патентования реактивен карданов вал.





Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: NIKI_CBR в ноември 09, 2006, 13:11:10
RESPECT!!!
Имаш плюсче и от мене рядскост са такива теми...
повечето теми са заяжданки само (браво отново)
А модела от 1954 има резервна гума бреййй....   :D  :D  :D


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Plamen в ноември 21, 2006, 10:14:07
Ценовата листа на Мото Гучи на представителя им за България:
http://www.darucar.bg/motoguzzi/files/PriceListMotoGuzzi2006.pdf


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: spower в юни 24, 2013, 15:42:40

(http://s16.postimg.org/71y2wwgi9/DSC02123.jpg) (http://postimg.org/image/71y2wwgi9/)
докоснах се и аз до тази легенда това е Модел V7 от 2009г някой има ли преки впечатления от този модел. Иначе като дизайн и красота си е уникален класически модел!!!


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Vladi4 в юни 24, 2013, 17:54:45
Moto Guzzi
Моля оправете тази грешка в заглавието, че звучи като подигравка, към марката. :grin:
За мен Мото Гуци са най-интересната от всички италиански марки мотори! Ще ме прощават от Дукати, Априлия и т.н., но те не са ми интересни.  :grin:
И още нещо. Прайс-листата на Дарукар за Мото Гуци не се отваря.


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Доберман в юни 24, 2013, 18:34:52
Дарукар нямат нищо общо с Гуци и никога не са имали, освен само на хартия, затова и ценовата листа не се отваря.


Титла: Re: "Moto Guzzi" - историята за една марка мотори
Публикувано от: Esper в юни 24, 2013, 19:05:44
И от мен едно "добре" за историята на тази знаменита марка.
Не, че хората, които харесват марката биха научили нещо ново но е приятно да намериш други, които споделят същото.

П.С: И аз моля някой началник да оправи заглавието, че наистина изглежда като нещо довлечено от котка!


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: ai siktir в юни 24, 2013, 19:42:51
Много силно съм "зарибен" по Griso 8v:

(http://www.motiamo.com/public/img/20071013griso.jpg)

(http://www.blogcdn.com/www.luxist.com/media/2009/12/moto-guzzi-griso-8v-se0017.jpg)

За около 40 хил. Евро, можете да се сдобиете с такова:

(http://www.guzzisti.de/img/upload/blog/ALBA.jpg)

Стърчащите из под резервоара глави правят силуета на тези мотори неподражаем.

Единствено Honda CX си позволява скромно да им опонира.  :-)


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: sat99 в юни 24, 2013, 20:13:59
Готин мотор , но само си представям какво ще се случи ако падна с него. Ще му отворя двигателя за основен ремонт без инструменти на полеви условия.
Имам предвид че стърчащите глави настрани от мотора са СУПЕР много уязвими.


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Vladi4 в юни 24, 2013, 20:48:29
Oригиналният ауспух на Грисо-то звучи много добре, но слушах едно унгарско Гуци с монтиран на него титанов Акрапович и направо получих оргазъм от звука... :-)
Ако имах 40 хиляди евро щях да си купя две класически Гуцита вместо едно такова с остра човка и завито в разни пластмаси... :grin:
Moto Guzzi Griso (http://www.youtube.com/watch?v=w00c4WKj2ME#)


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Vladi4 в юни 25, 2013, 13:28:37
Moto Guzzi Respect (http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=t6TL02y88Sg#)   :grin:


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: morqka в юни 25, 2013, 15:16:59
Новата играчка. Ще става на cafe racer зимата  :biggrin:
(http://s22.postimg.org/sqsqpg1lt/20130615_190553.jpg)


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: sampos в юни 26, 2013, 08:52:12
Ами айде на следващото събиране, например на закриването на сезона ще го спра и гледай какво ще стане около него...
Е к'во ще стане около него, няма да има никой щото ще гледат моето  :-)

(http://picbg.net/u/16676/20797/thumbs/230930_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=16676ITQJJ&i=230930) цък

Още ме е яд че си продадох предишното Guzzi, имаше място в гаража и за него, къде два там и три мотора амааааа....

(http://picbg.net/u/16676/13472/thumbs/714710_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=16676ITQJJ&i=714710)(http://picbg.net/u/16676/13472/thumbs/188962_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=16676ITQJJ&i=188962)



Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Goshi в юни 26, 2013, 12:32:19

 Здравеите,

 Преди няколко години (2007) и аз имах Moto Guzzi. V10 Centauro. Ето го:
 
 (http://p1.bikepics.com/2007/11/07/bikepics-1080347-full.jpg)

 Пролета на 2008 го продадох на едно момче от София, мисля че Дългия му викаха. Сега незнам къде е, но много ми е интерсно пак да са го видя мотора, така че ще се радвам ако някои го е виждал и има връзка с сегашния му собсвтеник да ме свърже с него.

 Поздрави!!

 http://bikepics.com/members/goshi/97centaurosport/ (http://bikepics.com/members/goshi/97centaurosport/)


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: ivan_j в септември 08, 2013, 20:06:59
И аз съм влюбен в Гуци, но искам някой от ендуро моделите -
NTX650

(http://p1.bikepics.com/2012%5C01%5C13%5Cbikepics-2330908-full.jpg)

или NTX750

(http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Moto%20Guzzi%20NTX750%2089%20%201.jpg)

Не бих отказал и някоя "гадна" Quota.

Някой ако знае някъде в БГ такова, да казва.

П.П. и не ми обяснявайте колко са грозни, знам си, ама ме кефят ;)


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Доберман в септември 08, 2013, 21:56:54
Не е грозна бе :) просто си е на годинки, има си своя чар.
Сега е това:
(http://www.ralepi.com/wp-content/uploads/2010/07/2010-Moto-Guzzi-Stelvio-1200-NTX-left-angle.jpg)


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Fbegov в септември 08, 2013, 23:03:12
 Я кажете нещо за този техен патентован кардан, какво му е особеното?


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Доберман в септември 08, 2013, 23:17:55
Ами ако си карал мотор с кардан, като подадеш рязко газ и задницата се надига, което се чувства странно и прецаква до някъде стабилността. При тия кардани новите уж го нямало това...


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Fbegov в септември 08, 2013, 23:28:11
 То при веригата го има същия ефект на повдигане и втвърдяване на задницата при подаване на гас, е не се усеща така.
 Аз питам за технологията. Дай "име" на патента да го пусна в Гугъл


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: Доберман в септември 08, 2013, 23:54:07
Да има го и при моторите с верига, защото и при двата случая, при ускорение задното колело се опитва да влезе под мотора, понеже суингарма е под наклон и това повдига задницата. При веригата обаче това се уравновесява от момента, който се създава от предния пиньон, който бута суингарма обратно нагоре. При кардана няма какво да го уравновеси и си се надига доста.

Системата се казва "Moto Guzzi CARC".
BMW пък имат "Paralever", за да се борят с този ефект.


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: ai siktir в септември 09, 2013, 08:30:55
Системата се казва "Moto Guzzi CARC".


CARC = Cardano Reattivo Compatto (Compact Reactive Drive Shaft)

Според ревютата при Гуци,благодарение на тази система, няма разлика с мотоциклет с верига при подаване на газ и при сваляне на предавки надолу.

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Moto_Guzzi_-_CARC_system.jpg)


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в март 11, 2018, 13:09:20
Здравейте! Малко съживяване на темата. Мото Гуци си имат отдавна представителство в БГ и мисля , че си заслужава. Скоро гледах историята на марката в Ю туба и там казаха, че МГ (не Дукати, Априлиа или други) е символа на италианските мотоциклети. Новите им модели са доста добри. Грисото е невероятно пипнато. На скоро се сдобих с тази красавица.
(https://s18.postimg.org/f1gar9jqd/57-12.jpg) (https://postimg.org/image/f1gar9jqd/)

(https://s18.postimg.org/mhfkd2mv9/57-13.jpg) (https://postimg.org/image/mhfkd2mv9/)

(https://s18.postimg.org/rsugxsgnp/57-14.jpg) (https://postimg.org/image/rsugxsgnp/)


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: dirtlego в март 11, 2018, 14:09:14
Интересни мотори, няма спор. Едно приятелче има Griso 1200, харесва си го, но казва, че има големи вибрации. Как е California-та?


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в март 11, 2018, 15:29:12
Не мога да дам мнение относно Калифорнията за момента , тъй като все още е в бокса за пълно обслужване и преработка на главите ( от 2010 година беше свалена от регистрация, а и все пак си е възрастна дама 1984 г). Но като я подкарам ше споделя. Предполагам че ше  има вибрции, както всяко МГ , поради специфичният двигател. Имах МГ V- 7 racer 2014 и той си имаше вибрирането, но  най -вече в ниските обороти ( при тази красота човек може да си затвори очите за това онова).  При каране не се усещат. Иначе машините имат хубаво окачване, добър демараж, нисък разход  и са много красиви ( въпрос на вкус  :grin:) Италианците казват, че МГ е най-италианският мотоциклет. На запад МГ е доста ценена марка и  е нещо като секта. На някои от техните събирания ако отидеш с друга марка мотоциклет плащаш входна такса ( за  МГ собственици безплатно).


Титла: Re: Moto "Guci"- историята за една марка мотори
Публикувано от: VRSC Fan в март 11, 2018, 17:50:07
Важно е да се отбележи,че Мото Гуци са най-стария Европейски производител на мотори,който не е прекъсвал дейноста си.  :grin:

Но от Италианските марки аз симпатизирам на MV Agusta..Зарди състезателната им философия и духа който имат тяхните мотори..

ПП Ще помоля някой от модераторите,ако изобщо е възможно да поправят името в заглавието на темата..Така ти вади очите..  :grin:


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в март 11, 2018, 20:47:54
Интересна е интегралната спирачната система на МГ. Нужен е доста опит  , за да се синхронизират едновременно спирачките на ръката и краката, за да се постигне оптимален спирачен ефект. Само защото човекът има повече сила в стъпалото, отколкото в ръката, той автоматично активира задната спирачка повече от предната спирачка в случай на екстремно спиране. Лесно е да се блокира задното колело, особено когато теглото на мотоциклета се измества към предното колело при спиране.

Концепцията за адаптиране на разпределението на спирачното усилие към забавянето чрез подходящо свързване на предните колела и спирачките на задните колела, като по този начин се предотвратява прекомерното спиране на колелото, отдавна се използва в автомобилния сектор.
Дори през 30-те години имаше случайни композитни системи, в които се опитваха да постигнат желаното разпределение на спирачната сила чрез механични компоненти.


През 1974 г. Moto Guzzi възприе тази идея и заедно с италианския спирачен производител Brembo разработи първата хидравлично управлявана спирачна система Integral. В тази система, както задният, така и левият предни диск се задвижват чрез лоста на спирачния педал. За разлика от това лостът на ръчната спирачка задействаа само десния предният диск и всъщност е предназначен повече като аварийна спирачка. Това е необходимо, защото законодателят предписва две независими спирачни системи.


Спирачната сила на задното колело се измерва от вентил за контрол на налягането. Това намалява налягането, което идва от главния цилиндър с повече от 70%, което се доближава до идеалното разпределение на спирачните сили. Спирачната система Guzzi предлага по-голяма безопасност, преди всичко за по-малко опитни шофьори, тъй като прави блокирането на задното колело почти невъзможно.

Задвижването на задния диск и на левия предни диск се извършва в комбинираната система Guzzi с лоста на спирачния педал.



(https://s18.postimg.org/bsyhryx9x/00000301gif.gif) (https://postimg.org/image/bsyhryx9x/)


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: HondaPBR125 в март 11, 2018, 21:08:20
Не че нещо, но мотор на който трябва да му свалиш картера за да смениш масления филтър (защото се намира отвътре) ...го заеби  :-)


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в март 11, 2018, 21:21:04
Не че нещо, но все пак МГ е мотоциклет за хора, които искат да се отличат от масовката. Всичко си има цена.......


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: dirtlego в март 11, 2018, 21:23:08
Цитат
На запад МГ е доста ценена марка и  е нещо като секта. На някои от техните събирания ако отидеш с друга марка мотоциклет плащаш входна такса ( за  МГ собственици безплатно).
A аз си мислех, че само собствениците на Harley са така.


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: HondaPBR125 в март 11, 2018, 21:28:35
Не че нещо, но все пак МГ е мотоциклет за хора, които искат да се отличат от масовката. Всичко си има цена.......

виж какво, това е въпрос на гледна точка. И Royal Enfield са били машини, и часовниците DOXA, и Nokia са бичили трупи, ама вече е друго...


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в март 11, 2018, 21:39:40
Така е. Изборът на мотоциклет и въпрос на гледна точка, философия, разбирания, поддръжка, средства етс. Хората каращи и притежаващи МГ са различни ( всички, които познавам). Те не се интересуват толкова от това, че ще му свалят картера заради смяната на маслото. Те искат да карат Гуци и това е.
Апропо, филтъра се сменя на всяка 2 смяна на маслото ( инфо от оторизиран сервиз, не в БГ). А и човек иска да кара мотор. За поддръжката си има хора. Нека сега не почваме с това кой от старата школа е и прочие лайна. Извън БГ хората имат различна философия за тези неща


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: ai siktir в март 12, 2018, 08:55:36
Това с филтър вътре в картера е при модели от 80-те.

Това е 1200
(https://i.ebayimg.com/images/g/fgoAAOSw~e5ZWgfX/s-l1600.jpg)

това е стария - 1100 - Брева, Грисо, Норже:
(https://ssli.ebayimg.com/images/g/R7gAAOSwuwRYLPZu/s-l1600.jpg)

това е още по-старите V11 и т.н.
(https://i.ebayimg.com/images/g/kwYAAOSwHNxaME-V/s-l225.jpg)

Това е на новите v7-v9
(http://www.af1racing.com/store/ProdImages/st3/GU12154200_d.jpg)

Не съм търсил подробно, @HondaPBR125, ако се разтършуваш и изкараш Гуци след 90-та година с филтър вътре в картера, ще може да ни натриеш носовете. :x


За по-старите има такива "фланци", за изкарване на филтъра навън, но едва ли е необходимо, то голямата работа да го отвориш на 30 к км, или вие сменяте на 3000 км, забравих  :-) .
(http://forum.guzzitech.com/images/stories/store/V7PnScpr-SLVR.jpg)


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: HondaPBR125 в март 12, 2018, 10:41:12
HondaPBR125, ако се разтършуваш и изкараш Гуци след 90-та година с филтър вътре в картера, ще може да ни натриеш носовете. :x


Като за беля, нали знаете че винаги изпада мат'рял:

https://www.youtube.com/watch?v=4Zm_Gjn3X_c (https://www.youtube.com/watch?v=4Zm_Gjn3X_c)

тия дискове и спирачки ми изглеждат направо като след 2000, а не след 90те  :o


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: ai siktir в март 12, 2018, 11:27:28
Като за беля, нали знаете че винаги изпада мат'рял:
тия дискове и спирачки ми изглеждат направо като след 2000, а не след 90те  :o

Туше!

Moto Guzzi California 1100 EV  1997-99 на клипа, но версии се произвеждат до 2011, 18 болта има картера, филтъра се сменя на 10 000 км по ръководство.  (:a:) Спирачна система Брембо.

Все пак повечето съвременни модели са с външен филтър или капаче през, което се изважда елемента без да се сваля картера.


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: sampos в март 21, 2018, 09:56:35
До 2008г. карах Moto Guzzi модел 1996г. (http://picbg.net/u/16676/13472/188961.jpg) , а 2008-2016г. модела от 2008г. Nevada 750IE. (http://picbg.net/u/16676/20797/230928.jpg)
И двата мотоциклета бяха с еднакви филтриращи елементи, смяната е фасулска работа, отвиваш капачката за 5 сек. и слагаш новия филтър. Картера отдолу на първото, капачката е незабележима:

(http://picbg.net/u/16676/13472/thumbs/643122_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=16676ITQJJ&i=643122)

 "Серящия орел" пак на първото... ама лачен :

(http://picbg.net/u/16676/13472/thumbs/188962_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=16676ITQJJ&i=188962)

За трето бях се спрял на Norge 1200 (https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201203/moto-guzzi-norge-120-10.jpg), но с тези пластмаси по него в един момент ми заприлича на скутер, сякаш бе "опаковано" от художника Кристо  :-)




Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в март 26, 2018, 20:34:07
За да не умре темата един сравнителен тест на директните конкуренти в класа/ Индиан, Роуд Кинг и МГ Калифорния. На немски е , но има английски субтитри.

https://www.youtube.com/watch?v=RGdX5s0l-1E&t=84s (https://www.youtube.com/watch?v=RGdX5s0l-1E&t=84s)


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: Гост в март 26, 2018, 22:26:53
Гуцито превъзхожда тия котори от където и да го погледнеш. Много по-авангардно е. Виждал съм го на живо и е уникално.


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: jovany в март 27, 2018, 10:16:49
(https://s14.postimg.org/bf9xk79zh/IMG_0645.jpg) (https://postimg.org/image/bf9xk79zh/)


(https://s14.postimg.org/tjcy4ts8d/IMG_0646.jpg) (https://postimg.org/image/tjcy4ts8d/)

(https://s14.postimg.org/nif97rdbx/IMG_0647.jpg) (https://postimg.org/image/nif97rdbx/)


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: HondaPBR125 в март 28, 2018, 08:20:23
За да не умре темата един сравнителен тест на директните конкуренти в класа/ Индиан, Роуд Кинг и МГ Калифорния. На немски е , но има английски субтитри.

https://www.youtube.com/watch?v=RGdX5s0l-1E&t=84s (https://www.youtube.com/watch?v=RGdX5s0l-1E&t=84s)

от тук реално не ми харесва нито един мотор, но RoadKing-а ми изглежда като мотора на който другите се опитват да приличат.
На тази мисъл ме навява факта, че Harley FL има от 100000000 години, докато Guzzi са направили нещо което прилича на Кинг-а, опаковали са го в капаци да добие форма и готово... Както BMW скоро бяха извадили модел който е като Honda Gold Wing, с разликата че Голдуинг-а е направен да е Голдуинг, а БМВ-то е преправено K1600, което е от типа на Пан-Европа.
Indian-а изобщо няма да го включвам защото нещо ми идва много китайско/индийски.

Това Гуци ми иглежда както опита на Харли да направят Street - смях и половина. Просто ако е за шосеен мотор - Guzzi V7/9 е 100000000 пъти по-красиво от Street 750, ако е за тролей - Road King-a e King-a в категорията


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: Esper в март 28, 2018, 11:26:24
До 2008г. карах Moto Guzzi модел 1996г. ([url]http://picbg.net/u/16676/13472/188961.jpg[/url]) ...


Малко офтопик но точно този за малко да го купя - даже сме си писали с теб.
Само кубатурата ме спря тогава и сега донякъде съжалявам.



Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: Гост в март 28, 2018, 14:41:45
от тук реално не ми харесва нито един мотор, но RoadKing-а ми изглежда като мотора на който другите се опитват да приличат.
На тази мисъл ме навява факта, че Harley FL има от 100000000 години, докато Guzzi са направили нещо което прилича на Кинг-а, опаковали са го в капаци да добие форма и готово... Както BMW скоро бяха извадили модел който е като Honda Gold Wing, с разликата че Голдуинг-а е направен да е Голдуинг, а БМВ-то е преправено K1600, което е от типа на Пан-Европа.
Indian-а изобщо няма да го включвам защото нещо ми идва много китайско/индийски.

Това Гуци ми иглежда както опита на Харли да направят Street - смях и половина. Просто ако е за шосеен мотор - Guzzi V7/9 е 100000000 пъти по-красиво от Street 750, ако е за тролей - Road King-a e King-a в категорията
Гуцито е толкова различно от Харлито, че буквално нямат нищо общо, нито в двигател, нито в трансмисия, нито в рама, нито в дизайн. Изобщо не мога да си обясня как ти хрумна, че били еднскви и наподобявал. Нищо общо нямат, освен, че са крузйзери. Всички от един стил имат сходни характеристики, но това не значи, че са еднакви. Гуцито е класи над аметиканския трактор.


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в март 28, 2018, 16:10:19
Здравейте! Вчера прибрах моята Cali 2 от сервиз, в който беше възвърната към живот и направих еднократко 40/ 50 километрово каране. Кефа беше голвм. Вибрации, глухият тътен от ауспусиите (La Franconi), усещането което добрата стара техника само може да даде. Като цяло - пълно обслужване(мотор, ск. кутия, кардан, спирачки, преработка на главите и вентилите( за да може да работи с безоловен бензин). Лагери на кормилото. Прогресивни пружини на предницата (оригиналните са доста меки), гуми, акумулатор. Нови гумени съединения , както и ултразвуково почистване на карбовете. И ето я в целият и блясък:
(https://s9.postimg.org/detgor6rf/29748784_222065505197091_1234996693_o.jpg) (https://postimg.org/image/detgor6rf/)

(https://s9.postimg.org/wjwpyk3fv/29633979_222066961863612_1014200551_o.jpg) (https://postimg.org/image/wjwpyk3fv/)


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: Гост в март 28, 2018, 17:23:43
Не знам от ъгъла на снимане ли е, но слюдата ми се струва ужасна. Сякаш го загрозява. :o


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в март 28, 2018, 17:44:36
Слюдата му е огромна, но така са ги правили навремето. Дори на БМВ, Харлей и т.н. са така. Но някак си се връзва към цялата конфигурация. Ще го оставя така в оригинално състояние.
Апропо, въпреки теглото се кара като колело и в завоите има много добро поведение.


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: Гост в март 28, 2018, 17:56:11
То може и под друг ъгъл де изглежда по-добре.


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в март 28, 2018, 18:03:56

(https://s9.postimg.org/nexjw5zd7/29748693_222437058493269_1132415529_o.jpg) (https://postimg.org/image/nexjw5zd7/)

(https://s9.postimg.org/uw6rb06sb/29830065_222438071826501_1059977077_o.jpg) (https://postimg.org/image/uw6rb06sb/)


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: Гост в март 28, 2018, 18:55:58
Отпред стои малко по-добре, но все пак без нея ще е по-красив, загрозява го. Това е лично мнение и не бива да се засягаш. Важното е ти да си го харесваш. Аз принципно харесвам круйзерите без слюди, без дисаги, без роубари, без облегалки, без задни седалки, без помпозни мигачи, черепи, кръстове, фарчета и тем подобни шитни. Предпочитам изчистени и почти спартански круйзери за солова езда с минимум хром или дори без. Малко съм краен в естетическите си предпочитания. :grin:


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: mikluho в март 28, 2018, 22:54:39
...... Аз принципно харесвам круйзерите без ........, без .., без ......., без ...., без ........., без помпозни мигачи, черепи, кръстове, фарчета и тем подобни шитни. Предпочитам изчистени и почти спартански круйзери за солова езда с минимум хром или дори без. Малко съм краен в естетическите си предпочитания. :grin:

Така така  :x

Скоро не съм се съгласявал с варналия!
Странно нещо е животът, как разделя и събира  , как преплита вкуса на шопа с морските хора.

 :grin: :-X

Харесвам много Brat Style Motorcycle.


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: Гост в март 29, 2018, 00:32:53
Варненец, не варналия. :) Варналии са приходящи, варненци сме си от тук. :grin:
Иначе да, явно имаме нещо общо. :-X


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в юни 03, 2018, 19:21:16
след онзи деншното посещение в меката на Мото Гуци (Мандело дел Ларио).Фирмата е имала разработени дори двигатели с компресор. Както и V- 8, който е развивал скромните 285 километра в час при кубатура 500  куб. см
(https://s33.postimg.cc/5v9lvtqez/IMG_20180531_153531.jpg) (https://postimg.cc/image/5v9lvtqez/)

(https://s33.postimg.cc/o0mk9in8r/IMG_20180531_153536.jpg) (https://postimg.cc/image/o0mk9in8r/)

(https://s33.postimg.cc/58ap5y6a3/IMG_20180531_153749.jpg) (https://postimg.cc/image/58ap5y6a3/)

(https://s33.postimg.cc/71dlu2wjv/IMG_20180531_113106.jpg) (https://postimg.cc/image/71dlu2wjv/)

(https://s33.postimg.cc/fweg4nqi3/IMG_20180531_113338.jpg) (https://postimg.cc/image/fweg4nqi3/)

(https://s33.postimg.cc/83nsd22mz/IMG_20180531_150529.jpg) (https://postimg.cc/image/83nsd22mz/)

(https://s33.postimg.cc/5aukso7bv/IMG_20180531_150611.jpg) (https://postimg.cc/image/5aukso7bv/)

(https://s33.postimg.cc/t1tyawpkb/IMG_20180531_150631.jpg) (https://postimg.cc/image/t1tyawpkb/)

(https://s33.postimg.cc/ju1pu7q7v/IMG_20180531_150641.jpg) (https://postimg.cc/image/ju1pu7q7v/)

(https://s33.postimg.cc/vvx3ohhhn/IMG_20180531_150915.jpg) (https://postimg.cc/image/vvx3ohhhn/)

(https://s33.postimg.cc/utmx66r17/IMG_20180531_150923.jpg) (https://postimg.cc/image/utmx66r17/)

(https://s33.postimg.cc/zfj1eix4r/IMG_20180531_150938.jpg) (https://postimg.cc/image/zfj1eix4r/)

(https://s33.postimg.cc/4y36mz223/IMG_20180531_150943.jpg) (https://postimg.cc/image/4y36mz223/)

(https://s33.postimg.cc/cqtuezam3/IMG_20180531_150955.jpg) (https://postimg.cc/image/cqtuezam3/)

(https://s33.postimg.cc/cfgzflwaz/IMG_20180531_151304.jpg) (https://postimg.cc/image/cfgzflwaz/)

(https://s33.postimg.cc/3lq2yjbx7/IMG_20180531_151335.jpg) (https://postimg.cc/image/3lq2yjbx7/)

(https://s33.postimg.cc/d69plb6d7/IMG_20180531_151339.jpg) (https://postimg.cc/image/d69plb6d7/)

(https://s33.postimg.cc/6skmi5gxn/IMG_20180531_151343.jpg) (https://postimg.cc/image/6skmi5gxn/)

(https://s33.postimg.cc/7i3euhubv/IMG_20180531_151419.jpg) (https://postimg.cc/image/7i3euhubv/)

(https://s33.postimg.cc/i4x7zwn1n/IMG_20180531_151425.jpg) (https://postimg.cc/image/i4x7zwn1n/)

(https://s33.postimg.cc/7i3eueevf/IMG_20180531_151508.jpg) (https://postimg.cc/image/7i3eueevf/)

(https://s33.postimg.cc/9mnrvrbfv/IMG_20180531_151518.jpg) (https://postimg.cc/image/9mnrvrbfv/)

(https://s33.postimg.cc/rcpggu717/IMG_20180531_151522.jpg) (https://postimg.cc/image/rcpggu717/)

(https://s33.postimg.cc/qn6o4gyrv/IMG_20180531_151531.jpg) (https://postimg.cc/image/qn6o4gyrv/)


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: didodoc в юни 03, 2018, 19:45:13
ето и историята на осем цилиндровият двигател на Гуци. https://www.youtube.com/watch?v=8crZFXS0EEM (https://www.youtube.com/watch?v=8crZFXS0EEM)


Титла: Re: Moto Guzzi- историята за една марка мотори
Публикувано от: mikluho в юни 04, 2018, 19:20:24
Ето малко снимки на Moto Guzzi
(http://3.bp.blogspot.com/-Hgay5m2d8A8/UuvJ0WS0EPI/AAAAAAAAJSU/_YugspGMOsI/s1600/1482789_10151860892605292_1209948192_n.jpg)

Има доста красавци
http://www.caferacerclub.org/t34047p90-guzzi-juste-l-essentiel-des-cafe-racer-2-la-suite (http://www.caferacerclub.org/t34047p90-guzzi-juste-l-essentiel-des-cafe-racer-2-la-suite)