www.MotoForum.bg

Концентрат => За начинаещия МоТо-Форумист! => Темата е започната от: Oggie в юни 10, 2020, 15:10:38



Титла: KTM DUKE 390
Публикувано от: Oggie в юни 10, 2020, 15:10:38
Приятелката ми реши изненадващо да става моторист и вече кара курса. Нейния свят се движи на доста по-бързи обороти от моя та и мотора трябваше да е купен от вчера. Екипировка съм осигурил и е готова да кара и съм се спрял на Дюк390 за нея. Имам идея да го вземем почти нов или направо нов защото после аз ще трябва да го правя, като се счупи. Лек, малък, къс и достатъчно мощен, като за нея и за първи мотор, като цяло. Всеки ден ми съобщава, колко пъти е паднала на курсаи как не е могла да вдигне мотора та за това пълноразмерните мотори съм ги отписал. Не искам да е скутер. Беше си харесала MSX 125 новата маймунка на Хонда ама за мен това е по-скоро майтап отколкото мотор. Никога не съм търсил тия дребосъци и изобщо не ми е познат пазара на мотори под 1000cc. Някакви идеи?


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: SimonX в юни 10, 2020, 15:19:21
Да купя нов мотор на приятелката си и тя да го направи на войнишка манерка?

(https://i.postimg.cc/qhQtXHwM/tumblr-mtif89dl-Fr1rtpvcro1-500.gif) (https://postimg.cc/qhQtXHwM)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Grobarq в юни 10, 2020, 15:24:20
Приятелката ми реши изненадващо да става моторист и вече кара курса. Нейния свят се движи на доста по-бързи обороти от моя та и мотора трябваше да е купен от вчера. Екипировка съм осигурил и е готова да кара и съм се спрял на Дюк390 за нея. Имам идея да го вземем почти нов или направо нов защото после аз ще трябва да го правя, като се счупи. Лек, малък, къс и достатъчно мощен, като за нея и за първи мотор, като цяло. Всеки ден ми съобщава, колко пъти е паднала на курсаи как не е могла да вдигне мотора та за това пълноразмерните мотори съм ги отписал. Не искам да е скутер. Беше си харесала MSX 125 новата маймунка на Хонда ама за мен това е по-скоро майтап отколкото мотор. Никога не съм търсил тия дребосъци и изобщо не ми е познат пазара на мотори под 1000cc. Някакви идеи?


Според мен правилно си се насочил!
Първия път като го видях на живо този KTM помислих, че мога да го прекрача, прескоча без да забавям крачката. Страшно компактно моторче!
Сглобява се в Индия между другото.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Георги Петков в юни 10, 2020, 15:24:50
Купувай смело човек. Моята приятелка 50кг 170см след дълго чудене я навих да си вземе дюк 390. Повече колело от мотор (на габарити) обаче 44те коня си важат със страшна сила!
Срещу 8000лв получаваш мотор с 2 години гаранция, изключително лек и удобен. Стойката е изключително удобна за новак. Лично аз с 7 години стаж и над 80 000км се забавлявам адски много на моторчето. Икономичен с евтина подръжка.
Отидете в ЕдиМото да му направите тест драйв като си вземе изпита.
С 2 ръце и 2 крака съм.
p.s. мотора е гол така, че дори и да пада няма какво да му се счупи - тества го :D. Крашбара беше около 200лв мисля поръчан от ЕдиМото и си заслужи парите! Има доста аксесоари. Тази година излезна адвенчър модела, който е 11 000лв, но е супер готин - гледам че ти си падаш по такива.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в юни 10, 2020, 17:06:14
ролбар задължително

и си накупи степенки,ръчки и мигачи на кило :-) :-) :-) :-) :-)

аз бих и взел някаква хонда,само за да се кефя как я чупи :-) :-) :-) :-) :-)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Serpentine в юни 10, 2020, 21:37:10
Запаси се най-вече с лостчета, колкото повече, толкова повече. Личен опит  :-) :-) :-)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в юни 10, 2020, 21:56:11
Има мъже, които са падали повече пъти от някои жени :o


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в юни 11, 2020, 00:13:33
Има мъже, които са падали повече пъти от някои жени :o
да не намекваш нещо :smile: :smile: :smile:
 :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Archibald в юни 11, 2020, 07:55:15
Беше си харесала MSX 125 новата маймунка на Хонда ама за мен това е по-скоро майтап отколкото мотор.
Абе майтап, ама от близо три години гледам някакъв, дето е поне 120 кила, да си го кара по булеварда като пич. Доста време се чудех дали е щото наистина го кефи, загубил е някой бас или ходи до магазина с играчката на щерка си да пести от бензин.  :-) Спор няма, че на такъв мотор всеки човек над 1.50 привлича повече внимание, отколкото дрът рокер на поръчков чопър за 100 хилядарки. Няма ядове и с изтърването. Предполагам като караш такова нещо за първи "мотор" обаче след това ще трябва да се учиш да караш наново като вземеш втория.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: AlexM в юни 11, 2020, 08:04:38
Абе майтап, ама от близо три години гледам някакъв, дето е поне 120 кила, да си го кара по булеварда като пич. Доста време се чудех дали е щото наистина го кефи, загубил е някой бас или ходи до магазина с играчката на щерка си да пести от бензин.  :-) Спор няма, че на такъв мотор всеки човек над 1.50 привлича повече внимание, отколкото дрът рокер на поръчков чопър за 100 хилядарки. Няма ядове и с изтърването. Предполагам като караш такова нещо за първи "мотор" обаче след това ще трябва да се учиш да караш наново като вземеш втория.
Гледай в тубата има един Royal Jordanian в Лондон, той има май някакъв Grom беше освен Хускварната и най-точно обяснява защо карат подобни моторчета.Първо са супер маневрени градско и се мушат навсякъде и второ казва че собствениците са хора, които наистина обичат да привличат огромно внимание.Какво по видно от мъж 190 100 кила на гром.На всеки светофар го заговаряха и също така добави че шофьорите на МПС-тата, даже тези които мразят мотори са по благосклонни да направят път на нещо такова отколкото на пистарка примерно.Което отново води до по-бързото предвижване.
Имам двама трима познати с Громове в София.Купиха си ги чисто нови за по 3К и нещо и по цяло лято ги размазват по София.Навъртат им такъв километраж че има хора с крузъри не въртят по толко.  :-)
А на единият му е такава голяма главата, XXL каска, че взел чак електриково шарена FULL FACE и само като го видиш може да се смееш 3 дни как една каска се промушва между два джипа....  :-) :-) :-) :-)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Георги Петков в юни 11, 2020, 09:58:27
Специално за Дюк 390 му се взимат ветробрани за ръцете, които идват с протектори за дръжките.
В комплект с краш бара и факта, че огледалата се пробират при удар освен ожулен ролбар, което е чисто козметично други проблеми няма да имаш.
Тества го жената с 15км/ч и аз го изпуснах 1 път.
За по сериозни падания вече е Божа работа.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: ildivvy в юни 11, 2020, 11:37:35
...Предполагам, като караш такова нещо за първи "мотор" обаче, след това ще трябва да се учиш да караш наново като вземеш втория.

Нищо подобно! 'Моторчето' си е съвсем реален мотор ие прекрасен за научаване и супер-подходящ за градско каране! Нищо чудно, след първоначален такъв да ти много по-лесно с какъвто и да е втори друг... Ако съм на мястото на Огито, аз бих разгледал втора употреба с някаква остатъчна гаранция примерно...


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в юни 11, 2020, 11:48:17
забравяте нещо наистина важно за тея моторчета
те са мега забавни за нас,но именно малките гуми ги правят и мега опасни за новобранците

личен опит-няколко десетки хиляди километра с пиаджо либерти минати без помен от инцидент,дори и близо не съм бил

пиаджо веспа(същия двигател с малки гуми) за първите 5 км,разминаване на косъм от 2 наистина сериозни инциденти

аз бих погледнал и малкото БМВ и Z300 на Оги на мястото,а защо не и някоя 500кубикова хонда


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Skywlak в юни 11, 2020, 11:52:32
забравяте нещо наистина важно за тея моторчета
те са мега забавни за нас,но именно малките гуми ги правят и мега опасни за новобранците

личен опит-няколко десетки хиляди километра с пиаджо либерти минати без помен от инцидент,дори и близо не съм бил

пиаджо веспа(същия двигател с малки гуми) за първите 5 км,разминаване на косъм от 2 наистина сериозни инциденти

аз бих погледнал и малкото БМВ и Z300 на Оги на мястото,а защо не и някоя 500кубикова хонда
Тъкмо мислих да му предлагам

https://www.bultraco-sofia.bg/motocicleti_s_probeg/bmw-g310r (https://www.bultraco-sofia.bg/motocicleti_s_probeg/bmw-g310r)

И гледам, че ти вече си го предложил



Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в юни 11, 2020, 11:57:01
ами трябва да се замисли,че ТОЙ трябва да може и да кара с нея

Няма да тича отстрани я :-) :-) :-) :-)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Archibald в юни 11, 2020, 12:07:05
Нищо подобно! 'Моторчето' си е съвсем реален мотор ие прекрасен за научаване и супер-подходящ за градско каране! Нищо чудно, след първоначален такъв да ти много по-лесно с какъвто и да е втори друг...
Може, не съм пробвал, ама си спомням, че моя преход от 250-кубиков на 600-кубиков с 30-40% по-едри габарити и двойни кила си беше "олелей" преживяване в началото, та се чудя дали няма да е още по-забавно ако тръгнеш от такова бръмбарче. Това най-малко не можеш да го караш извън града (не става дума за път с максимална скорост 60 км/ч по обективни причини заради дупките през 5 метра, а нормално междуградско), а там тертипа на каране няма нищо общо с навирането между колите в час пик. Ако ще се кара само в града, по-добре скутер, за универсално каране Duke-а си изглежда супер като за първа машина. Според мен.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: ildivvy в юни 11, 2020, 13:46:25
забравяте нещо наистина важно за тея моторчета
те са мега забавни за нас,но именно малките гуми ги правят и мега опасни за новобранците

личен опит-няколко десетки хиляди километра с пиаджо либерти минати без помен от инцидент,дори и близо не съм бил

пиаджо веспа(същия двигател с малки гуми) за първите 5 км,разминаване на косъм от 2 наистина сериозни инциденти

аз бих погледнал и малкото БМВ и Z300 на Оги на мястото,а защо не и някоя 500кубикова хонда

Аз ли се бъркам нещо или говорим за различни мотори  :o? Този КТМ е с 17 цолови колелета, като на всички шосейки от днешно време!

... та се чудя дали няма да е още по-забавно ако тръгнеш от такова бръмбарче.

Мотора не е 'бръмбарче' дори на габарити! Може и да малко по-малък все пак, но не е малък мотор!


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Serpentine в юни 11, 2020, 13:54:49
Спомням си, че ми препоръчвахте Duke 390 за първи мотор, но беше доста над бюджета ми. Харесва ми и съм За, а марката ми е слабост и имам хубави спомени, свързани с нея.  :grin:


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Archibald в юни 11, 2020, 14:13:30
Да поясня, че говоря за това (https://img1.motorradonline.de/image-169FullWidth-f3de63f5-1392021.jpg), а не за това (https://mcn-images.bauersecure.com/PageFiles/613810/1KTM-390-17.jpg). Първото си е бръмбар, второто е мотор.  :D


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: ildivvy в юни 11, 2020, 14:18:46
В такъв случай се извинявам  :D! Не съм разбрал добре...


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Serpentine в юни 11, 2020, 14:26:51
Да поясня, че говоря за това (https://img1.motorradonline.de/image-169FullWidth-f3de63f5-1392021.jpg)

Често срещам един такъв, само че червен. Много е готин, всеки път се обръщам след него, но си е бръмбарче  :grin:


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Oggie в юни 11, 2020, 18:56:57
Какво доживях след 2000 кубиков Вулкан да ходя да тествам тая пръдня. Ама иначе страхотен бонбон е моторчето, като играчка е. Ще го взимаме.


(https://i.postimg.cc/rzYXF41N/2020-06-11-16-00-50.jpg) (https://postimg.cc/rzYXF41N)

(https://i.postimg.cc/sM7tc0tT/2020-06-11-16-00-59.jpg) (https://postimg.cc/sM7tc0tT)

(https://i.postimg.cc/sBzb04zs/2020-06-11-16-01-10.jpg) (https://postimg.cc/sBzb04zs)

(https://i.postimg.cc/hfzFJGMW/IMG-843ecd0e8a9b0fa58390c352670d28f3-V.jpg) (https://postimg.cc/hfzFJGMW)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в юни 11, 2020, 22:37:36
Аз ли се бъркам нещо или говорим за различни мотори  :o? Този КТМ е с 17 цолови колелета, като на всички шосейки от днешно време!

Мотора не е 'бръмбарче' дори на габарити! Може и да малко по-малък все пак, но не е малък мотор!
aз за хонда гром говоря-ктма си е ок отвсякъде


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Kris_inc в юни 13, 2020, 12:45:45
Какво доживях след 2000 кубиков Вулкан да ходя да тествам тая пръдня. Ама иначе страхотен бонбон е моторчето, като играчка е. Ще го взимаме.


(https://i.postimg.cc/rzYXF41N/2020-06-11-16-00-50.jpg) (https://postimg.cc/rzYXF41N)

(https://i.postimg.cc/sM7tc0tT/2020-06-11-16-00-59.jpg) (https://postimg.cc/sM7tc0tT)

(https://i.postimg.cc/sBzb04zs/2020-06-11-16-01-10.jpg) (https://postimg.cc/sBzb04zs)

(https://i.postimg.cc/hfzFJGMW/IMG-843ecd0e8a9b0fa58390c352670d28f3-V.jpg) (https://postimg.cc/hfzFJGMW)


Бързо да слизаш от играчката на детето  :-) :-) :-)

За целта за която е плануван е идеалният мотор. В офроуд форума има жесток пътепис от пътуване в Алпите на една мацка с такъв мотор.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Serpentine в юни 13, 2020, 22:35:18
Моторчето е супер  8)
На мен от време на време ми идват едни по-различни идеи за следващия мотор и като нищо ще сменя концепцията  :smile:


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в юни 13, 2020, 22:49:27
Моторчето е супер  8)
На мен от време на време ми идват едни по-различни идеи за следващия мотор и като нищо ще сменя концепцията  :smile:
(https://www.bennetts.co.uk/-/media/bikesocial/2017-october-images/benelli-tnt125-review/stunts_2017-benelli-tnt-125_03.ashx?h=444&w=740&la=en&hash=2B93729162FBBDE3161A63908E1BC1F4F79F300A)






 аз още миналата година ти казах,да си вземеш един звяр,ма ти не,та не


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Serpentine в юни 13, 2020, 23:16:48
Кога съм казала не?!  :-)

Аз си мисля за един зелен звяр, малко по-голям, но никога не е късно да размисля и за такъв.  :smile:


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: julie в юни 14, 2020, 10:11:56
KTM Duke 390 е весело моторче, леко и гъвкаво, лесно се управлява. Джантите му са 17ки, съвсем нормални. Хубаво е да се сложи ролбар, както съветват Георги Петков и kitan. Оригиналният си върви в комплект с краш тапи отстрани. На моя съм добавила краш тапи и на осите на двете колела, както и ветробрани за ръцете - вече не мръзнат така  :D Ветробраните са оригинални, за серията на адвенчър моделите - има по-евтини, пластмасови, както и по-скъпи, алуминева основа, те пазят и лостчетата на скоростите и предната спирачка. Аз лично смених и самите лостчета с регулиращи се, понеже оригиналните ми идваха тежки и малко далечни за ръцете.
Стъпенките се сгъват, та при удар трудно ще пострадат сякаш, както и лостчетата на задната спирачка и скоростите.
Друго какво... да ѝ е удобен, това е най-важното!
(https://i.postimg.cc/qNrws4Py/IMG-20200524-113318.jpg) (https://postimg.cc/qNrws4Py)
Актуална снимка на моя, виждат се краш тапите на предното колело, ролбарът, ветробраните. Вчера му закръглих 40 000 км, разходих го до Арда и Дяволския мост, а снимката пък е от Кричим-Девин, май месец.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в септември 04, 2020, 11:55:13
Здравейте,
Жената взе книжка и явно ще кара дюк 390, имам въпрос за моделите. Чудя се 2019, 2020 или 2020bs6. Не ми се рискува и ще го вземем нов.
Доколко знам 2019 и 2020 нямат разлики.
2020 bs6, е този с quickshifer-а, чакам да ми кажат дали мога да си го купя и цена.
Бихте ли ме посъветвали кой модел да вземем?


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: evilution в септември 04, 2020, 12:38:41
За какво и е на жена ти quickshifer?


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в септември 04, 2020, 14:18:38
Дадох го само като референция за идентифициране на модела.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: evilution в септември 04, 2020, 14:44:49
Сам казваш, че няма разлики между 2019 и 2020. Друга разлика освен шифтъра има ли?


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в септември 04, 2020, 16:57:45
честно казано шифтъра повече ми пречи отколкото да помага при нормално каране

Нямам идея защо са решили,че е добра идея да сложат шифтър на тая цикалка :o :o :o :o

Аз лично не мисля,че е добра идея да имам шифтър на първият ми мотор


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Lepa Brena в септември 04, 2020, 20:51:10
.,... Аз лично смених и самите лостчета с регулиращи се, понеже оригиналните ми идваха тежки ....
(https://i.postimg.cc/qNrws4Py/IMG-20200524-113318.jpg) (https://postimg.cc/qNrws4Py)

....понеже знам че караш и извън Бълагрия,по възможност си носи оригиналните лостчета... В немско правят проверки на пътя.....за шум....не ориг. огледала лостчета и прочие. Звучи страшна глупост,но при проверка ако лостчетата не са сертифицирани и не са вписани ( в бг документите на моторът изобщо пъ и няма такава възможност) ще ти оставят моторът на трупчета докато не ги смениш т.е. няма да те пуснат да продължиш и става ебаси цирка от нищо.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: NikDaPhreak в септември 05, 2020, 21:18:13
Прав си дотолкова, доколкото лостчетата трябва да са сертифицирани за ползване по пътната мрежа в ЕС. Понеже у нас подобни модификации не се вписват не би трябвало да се заяждат. Но ако лостчетата/огледалата/ауспухът (особено) са само за състезания филмът е прост - полицията вика репатрак и те праща в най-близкия сервиз за принудително отстраняване на проблема срещу заплащане на части и труд по цени на сервиза. Това без много варианти за обжалване. Не вярвам да те оставят да си смениш лостчетата с тези, дето си носиш в багажа на магистралата. Смята се, че е опасно за живота да стоиш на магистралата даже в аварийната лента и при авария на МПС изискването е да стоиш извън МПСто и извън мантинелата (ако има такава) със светоотразителна жилетка.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Lepa Brena в септември 06, 2020, 13:22:46
а не-не...карат те да застанеш посредта на най-бързата лента ....и моторът тряя да е напречно на платното паркиран.  Полицаите се крият зад мантинелата...и ти викат давай ся сменяй ,имаш 20 секунди докато долети  ей оня  виж ли го...с поршето в момента кара с 260 :(  :-)

Иначе сериозно,на самите платна на магистралата никой няма и да се опитва да те проверява,но магистралите пъ си имат доволно много отбивки. Някой който си харесат го изпреварват....пускат му надпис "последвай ме"  и си те спират без ядове. Някой предприемат следната стратегия мислейки че като карат с 160 и над...ше ги мързи онея....ма не ги мързи.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в септември 06, 2020, 18:14:28
никой няма да седне да ти гледа лостчетата,ако мотора не ти е с местна регистрация

Например Италия-спираме с един авер и полицая почва да се заяжда с него,че бил с "къдрави" дискове.аз леко започвам да се ориентирам към изнасяне(на Ризи опашката е от друг мотор,да не говорим за другите спортни екстри) полицая само погледна номера и веднага загуби интерес

Според мен само се филмирате


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Lepa Brena в септември 06, 2020, 20:38:57
а,няма никва драма,кой как си реши то е ясно.  Но бях свидетел,не някой да ми го разказва,а го видях и слушах със собствените си очи и уши.
Пърпорех си из бавария,междуградско,страхотно време....толко мотористи....че чак да ти стане досадно да си ръкомахаш с всеки разминаващ се моторист. Отбиха ни цяла групичка....съвсем случайно се движехме в "облак" . Та на всеки провериха пърпоретката визуално за не ориг.видими чаркове....,за течове на масло... и се почна.  Измерване на ъгълът на номера...макс. тряя да е 35 градуса-само глоба. Децибел-метър... ако е повече дц. отколко пише на гърненто (има и толеранс от 3 дц.при тва в твоя полза.. ) ).....моторът остава закотвен....гърнето се взима от полицията,цял бус беше пълен с акрапович,скорпиони, ароу...и квот мое се сети човек без дц.-килер.... тия дет си ги носеха под седалките(дц.килъра) си ги монтирааха и само глоба. Всевъзможни спортни спортни спирачни маркучи без да са вписани-сертифицирани ...оставаш закотвен. Конзола на съединителя-глоба.... Конзола на спирачката.....оставаш на място докато не се подмени. По изчанчени огледала с по малка вертикала от 8 см.....глоба. Износени гуми   'на място  Разтеглена верига....по усмотрение...дали глоба или оставаш на място. За всичко което не може   човек да го подмени на място или просто не желае....моторът в оторизиран сервиз....после само сметката ти представят. Имаше с Френски номера,нидерландски, едни с английски рег. ноюе. Възрастен мъж немец с жена му .....човека си купил турист БМВ Тръгнали на съб-нед трип....наели си някъде бунгало и така. Той сам си каза че е купил моторът така с не ориг. конзола на спирачката. Остана там....почна да звъни на приятели... те бяха от Кьон.

Полицаите са си съвсем любезни,на всеки се обясни показа разясни,дори тия, които яко се ядосваха и повишавах яко  тон....пак им се обясни.  Направиха за доста дреболии компромиси.....но за спирачки,течове на масло....на никого.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: madbatt в септември 07, 2020, 11:46:24
Добре, че не си бил с кривите куфари  :biggrin:


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Oggie в септември 07, 2020, 11:52:56
а,няма никва драма,кой как си реши то е ясно.  Но бях свидетел,не някой да ми го разказва,а го видях и слушах със собствените си очи и уши.
Пърпорех си из бавария,междуградско,страхотно време....толко мотористи....че чак да ти стане досадно да си ръкомахаш с всеки разминаващ се моторист. Отбиха ни цяла групичка....съвсем случайно се движехме в "облак" . Та на всеки провериха пърпоретката визуално за не ориг.видими чаркове....,за течове на масло... и се почна.  Измерване на ъгълът на номера...макс. тряя да е 35 градуса-само глоба. Децибел-метър... ако е повече дц. отколко пише на гърненто (има и толеранс от 3 дц.при тва в твоя полза.. ) ).....моторът остава закотвен....гърнето се взима от полицията,цял бус беше пълен с акрапович,скорпиони, ароу...и квот мое се сети човек без дц.-килер.... тия дет си ги носеха под седалките(дц.килъра) си ги монтирааха и само глоба. Всевъзможни спортни спортни спирачни маркучи без да са вписани-сертифицирани ...оставаш закотвен. Конзола на съединителя-глоба.... Конзола на спирачката.....оставаш на място докато не се подмени. По изчанчени огледала с по малка вертикала от 8 см.....глоба. Износени гуми   'на място  Разтеглена верига....по усмотрение...дали глоба или оставаш на място. За всичко което не може   човек да го подмени на място или просто не желае....моторът в оторизиран сервиз....после само сметката ти представят. Имаше с Френски номера,нидерландски, едни с английски рег. ноюе. Възрастен мъж немец с жена му .....човека си купил турист БМВ Тръгнали на съб-нед трип....наели си някъде бунгало и така. Той сам си каза че е купил моторът така с не ориг. конзола на спирачката. Остана там....почна да звъни на приятели... те бяха от Кьон.

Полицаите са си съвсем любезни,на всеки се обясни показа разясни,дори тия, които яко се ядосваха и повишавах яко  тон....пак им се обясни.  Направиха за доста дреболии компромиси.....но за спирачки,течове на масло....на никого.
Баси аз мотористкият Ад така си го представям. Никога няма да стъпя там с мотор. То от целия мотор ще ми остане само седалката. 


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: julie в септември 07, 2020, 14:06:16
Lepa Brena, мислех, че само ауспуси и очевидно спортни екстри проверяват, а то... след това сочно обяснение се почувствах виновна и без да съм там!   :(  :-) За късмет само ръчките съм сменяла и винаги мога да си ги сбутам някъде из багажа за всеки случай. Благодаря!
Аз впрочем ще сменям моя дюк... само на разни пътувания го карам, без никакво градско и е крайно време да се преориентирам към нещо по-подходящо за нуждите ми. За събота-неделя ми е все така перфектен, но за седмица-две ще е по-добре нещо по-разтоварено и лежерно.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: stan4o_12 в септември 07, 2020, 14:15:39
Ще излиза KTM 490 DUKE/ADVENTURE ама кога знае ли се...


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Lepa Brena в септември 07, 2020, 16:18:29
..ся пъ куфарите ми били криви....туй стелт-технология алооо...нищо не разбирате вие...

е тва за немските проверки...изобщо не значи че всяко "спиране" е такова. По принцип рядко правят такива акции,а изобщо правят защото от няколко години насам настана модата на кой кюмбето ще му е по-право... и се почна... Затвориха доста маршрути за мотористи...умуваха дали да не забранят неделното каране за мотористи... Ся пратиха писмо на всички мото-производители да си знаят че ако искат да продават в немско....а тва не е малък пазар ще трябва да ограничат шума на новите мотоциклети до 80 децибела.


Преди да си смениш дюка, покарай нещо преди да го купиш,ако има такава възможност. Съдя по себе си,имам няколко моторетки,а последно време не съм слязъл от тая играчка кавазакито,бих казал че то е в класа на твоя  дюк. Обаче намирам много преимущества пред другите. Леко е,като чист-крос ...като колело е. Ако караш до 120-30 се държи съвсем неотстъпващо на тежко ендуро за устойчивост и возия. Става за всякакви терени и вози комфортно.То и с "пистата" мое се разходи човек в гората ама ако тряя направи на тясно място обратен ще е смях голям.Пломбите е ясно че ще са му изпопадали вече на шофера. За стойката ясно.  Ако го изпуснеш някъде не е никъв проблем с дюка. А в малолитражния двг. му е най-големия плюс,нищо не харчи и не те изкушава при всяка възможност да тръгваш да изпреварваш...искаш не искаш ,караш спокойно. Наблюдениятабса ми че силен мотор не всеки издържа да кара нормално/кротко,свиква му и се почва с глупостите. Силна моторетка за пътуване се оправдава за мен единствено ако ще са двама на него с куфарите и целия катун. За мен поне тва е идеята за готин трип...пърпориш си със 80-90-100 междуградско,има време и да зяпаш има време като искаш да спреш щот тряя или си решил в последния момент да снимаш ...има време за всичко. Кеф да дигнеш 300 за мен няма. Още по малко пъ да си стиснал кормилото като удавник сламка , да се опитваш да поддържаш 180 и нагоре по някоя магистрала да си все нащрек кой ще изскочи пред теб ....само щот си планувал 26 дестинации за 3 дни. Та в тоя смисъл дюка си е съвсем достатъчен.  Е няма  защита срещу вятъра...ма с нормална скорост , не много км.на ден и ако си екипирана добре,не ти и трябва. Ама как си решиш де,аз само си разсъждавам на глас.
 


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: madbatt в септември 07, 2020, 17:26:45
Добре де, дизайнерски  :-X

У наше село е спокойствие, ама като се заредят органите  :b1d: някоя събота или неделя сутрин на правилното място, баси писането пада ...


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в септември 24, 2020, 16:06:33
Така стане, че взехме 2019г модела, че е по-евтин. Навъртяхме му над 300км, забава е :)

(https://i.postimg.cc/fkrmkVMG/IMG-20200921-131312.jpg) (https://postimg.cc/fkrmkVMG)

Вчера като го прибирахме го изпуснахме на земята. За щастие само краш тапата е леко жулната.

Имаме само краш тапи на рамката, какви протектори ще ме посъветвате да взема още и откъде?
За предните и задните гуми (https://www.ktm.com/en-us/parts---wear/powerparts/products/protection/crash-bung-1000058111.html?year=2019&segment=Naked%20Bike&model=F4303S1), за лостчетата (https://www.ktm.com/en-us/parts---wear/powerparts/products/handlebars-instruments-electrics/handguard-kit-1001888011.html?model=F4375T1)?



Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Георги Петков в септември 24, 2020, 16:11:02
Поръчай си от Еди Мото 300лв някъде бяха крашбари същия цвят като тръбите са.
Жена ми и тя така го хлъзна 1 път и аз го метнах от спряло - само леко се поожулиха крашбарите.

Ето така изглеждат:

https://withmonica.oss-us-east-1.aliyuncs.com/10106-HG016_7.jpg


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Георги Петков в юли 26, 2021, 13:48:23
Да използвам темата, да не пускаме нова.
Моля колеги ако има да споделят с какви гуми са карали, са и доволни ли са.
Жена ми изкара с 2 чифта Sportec m5 40 000км.
Размерите са 110/70 Р17 и 150/60 Р17.
Сега сме поръчали Pirelly Angel CiTy (уж се водят по-нисък клас от метцелер, но да видим).
Ще направи пряко сравнение, но има шанс като всяка жена да каже - о не не ми харесват.
Та дайте мнение ако някой е карал със споменат размер гуми.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в септември 06, 2021, 19:48:34
аз не съм мн опитен, но от sportec m5 нямам забележки.
На нинджата (400, със същият размер гуми е) сложих отпред BRIDGESTONE T32,а отзад DUNLOP ROADSPORT 2 защото беше мн намалена :)
Т32-ката вози много меко, не знам каква е гумата но дупките ги обира много добре.
Недостатък е, че първите 100на километра беше супер хлъзгава, вероятно я мажат с нещо нз, за малко да я махна.
Един приятел сложи също т32 на по-голям мотор и има същите впечатления.
Следващите гуми на дюка ще са т32.
Имам желание да пробвам michelin road 5, но навсякъде са много цифра :(


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в септември 06, 2021, 20:34:00
Всички нови гуми са мазни и си трябва известен пробег с по-внимателно каране. На много от тях го пише и на етикетите.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в септември 06, 2021, 23:33:41
Всички нови гуми са мазни и си трябва известен пробег с по-внимателно каране. На много от тях го пише и на етикетите.
Повечето,не всички,но повечето


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в септември 07, 2021, 11:37:33
Хубаво, де.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в март 09, 2022, 21:52:44
Привет,

какви дисаги ползвате? За багаж най-добре ми изглеждат странични дисаги.
Куфар за зад седалката определено не ми допада.

Колебая се между е48 на шад
https://www.fc-moto.de/en/SHAD-SIDE-BAG-HOLDER-KTM-DUKE-125/390 (https://www.fc-moto.de/en/SHAD-SIDE-BAG-HOLDER-KTM-DUKE-125/390)
и sw-motech blaze H
https://sw-motech.com/en/bike/KTM/390Duke/2019/KTM+IS+Duke/products/luggage/saddlebags/BLAZE/4052572199626.htm (https://sw-motech.com/en/bike/KTM/390Duke/2019/KTM+IS+Duke/products/luggage/saddlebags/BLAZE/4052572199626.htm)

sw-motech са малко по-скъпи и носят 1 кг повече. Имам същите на ninja-та и съм супер доволен.
shad са по-красиви и едва ли ще е проблем, че събират 4кг само и 100 Евро по-евтини ;)


Естествено приемам и други варианти ;)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в март 09, 2022, 22:20:26
Зависи какво смяташ да превозваш в тях. Но топкасата има незаменими предимства. Най-малкото е, че се заключва. Твърдите куфари пък не подгизват от дъжда. А в Алито има подобни дисаги на доста по-прилични цени, също с възможност да се разтягат при по-голям обем на багажа.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в март 09, 2022, 23:07:57
предимно дрехи носим ;) и на жената шампоани и подобните.
За топкаса не иска и да чуе :)
Научихме по трудният начин че раници не е вариант :D

Имаме китайска и багстерска чанта за седалка, определено се цакнах с китайчето, нищо че е на 50% от цената. Клоня да не рискувам. Имам възможност за максимум 3 излизания на година и не ми се рискува.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Skywlak в март 10, 2022, 07:54:27
Научихме по трудният начин че раници не е вариант :D

Би ли споделил повече?

Аз от евтини текстилни дисаги не съм доволен. Постоянно ме се разкопчаваха, идваха ми малки, протриваха се и т.н.т.
Минах на твърди куфари, които слагам рядко и....съм одраскал само една кола...


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: KokoVmaxa в март 10, 2022, 07:58:49
 Просто си купи куфари , има куфари странични за 400лв чисто нови комплект Карра ...... или ако не в краен случай Дисаги но с твърди стени + Стойка за Тях  :grin: на Карра има много приемлив вариант
 Но запомни че дисагите винаги са просто Компромисен вариант и винаги има онзи момент - дето дисагите ти влизат между гумата и шарнира  :o :-o


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 10, 2022, 08:11:29
То е пределно ясно защо е крайно неприемливо да държиш на гърба си обема на дисагите!
Естествено ако трябва целият им обем а щом има жена даже вероятно е недостатъчен  :-)

Иначе по темата такъв тип дисаги не съм ползвал и не бих.
Предпочитам топ каса, тоест достатъчна ми е.
Не че имам някакви особено резерви към страничните, просто целият този "проект" е голям финансов шут.
Особено ако става въпрос за качествени / маркови такива.

Ако ще продавам бубрек за целта бих поставил алуминиеви куфари.
По-масивна конструкция, гарантирано водоустойчива, по-лесна за поддръжка и хигиенна.
Тия красиви чантички си ги представи на какво ще приличат след първият дъжд и как ше ги почистиш.

Ако последното има значение за теб, естествено.
За мен - никакво и пак никога да съм мислил за меки мъдя там  :-)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Oggie в март 10, 2022, 09:35:06
Това си е въпрос направо за цяла отделна тема. Преди време, като карах мотори с дисаги си мислех, че твърдите куфари и топ-касите са много по-добро решение. Да ама не. Първо топ-каса с дори само 3кг вътре променя поведението на мотора а това са примерно един дъждобран и една бутилка вода. Ако решиш да я напълниш с багаж задницата ти заживява собствен живот. Със страничните куфари пък окончателно приключваш с лекота, маневреност, удоволствие от управлението и т.н В общи линии най-големите плюсове са защитата на багажа (не от крадци), непромокаемост и разни други екстри според модела. В общи линии ако искаш мотора да остане мотор, багажа трябва ниско и плътно по мотора и около водача. Това са чанта за резервоара, чанти по крашбара (ако има) и чанта на втората седалка. Вече ако багажа е много има едни чанти, като подкови, които са нещо средно между дисаги и чанта за седалка. Примерно това http://21brothers.eu/kategoria-produktu/rogals/ (http://21brothers.eu/kategoria-produktu/rogals/) Минус е че мотора малко ще си загуби фасона. Плюсовете са евтина, без допълнителни железа, без специални монтажи, универсална и с едно ходене си сваляш целият багаж.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 10, 2022, 11:25:26
вЕрно си е за отделна тема а и решенията са индивидуални.
Далеч няма едно еднакво добро и практично за всеки.
Ама като цяло текстилни чанти на това място за този мотор не ги виждам в добра светлина.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в март 10, 2022, 11:26:35
И каква ще да е тази чанта за резервоара, която хем да побере партакешите на двама човека, единият от които е жена, и в същото време да не пречи на водача?!? И каква ще тази чанта за задната седалка, която няма да пречи на пътника?!?
Топкасата ми е пълна с какво ли не и никога не съм имал проблеми с управлението на мотора заради нея, като се има предвид, че теглото ѝ е много над 3 кг. То все едно да не можеш да управляваш мотора с втори човек на него. Твърдите странични куфари също са за предпочитане пред дисаги от каквато и да е друга материя, различна от пластмаса или метал. И да, ако няма рамка под дисагите, си е дърпане на дявола за опашката.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Kris_inc в март 10, 2022, 11:34:42
Ивчо, май не си пил кафе. Питащият не вози пътник, а са с 2 мотора. Сигурен съм, че Оги има предвид управляемост извън пътя, иначе за шосейно каране и аз съм фен на твърдите куфари. Топкасата ми е 56 литра и никога не се сваля от мотора, а страничните куфари ползвам само няколко пъти годишно. Чанта на резервоара не ме кефи изобщо.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в март 10, 2022, 12:45:36
За последно пих кафе преди повече от 20 години, та едва ли е в това проблемът. Колегата не го познавам, а от писанието му по никакъв начин не се разбира, че и жена му кара мотор. Това, че не харесва топкасите, го приех просто като каприз.

Ако става въпрос за оборудване на нейния мотор с подобни вместимости, е най-добре да я води с него по магазините и да си ги избере тя. Но дисагите задължително трябва да лягат върху рамка, за да не се опират в гумата. Че на първото друсване ще са там.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 10, 2022, 13:16:21
...Но дисагите задължително трябва да лягат върху рамка, за да не се опират в гумата...

Това е другата причина да не харесвам тази конструкция.
Обикновено се ползват специфични стойки (марка/модел) които струват свет пАри, особено на въпросната марка.
Вероятно може да се приспособят някакви "универсални" но резултата е неясен.
И финално за чий - за някакви си "мешки".
И Гиви и Капа имат странични куфари, които според мен имат само позитиви пред текстилните.
Но и там се прожектира филм-а със закрепване/стойки от производителя за конкретизираният мотор.

Закрепването на топ каса е доста по-семпло ама разбрахме, че жената не я харесва, тоест - нЕма смисъл като нЕма нужда :)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в март 10, 2022, 13:49:45
Биеш на жената 2 шамара да се събуди и слагаш топ каса,това е най-доброто решение за багаж.



Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Skywlak в март 10, 2022, 14:29:18
То е пределно ясно защо е крайно неприемливо да държиш на гърба си обема на дисагите!

На мен не ми е ясно. Ще ми разкажеш ли ?


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 10, 2022, 14:51:30
Не.
Но мога да ти дам туристическа раница с еквивалентен обем защото други няма.
Тогава ако все още имаш въпроси може да стане коментар.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в март 10, 2022, 15:03:24
С два мотора сме, съжалявам за объркването.

На мен не ми е ясно. Ще ми разкажеш ли ?


раницата, колкото и да е лека и аеро си тежи, с всеки час става все по-тежка ;)
Отделно си спарва лятото.
Миналият (първият) път след 600км оставихме важното в дисагите и върнахме раниците по куриер ;)


Това си е въпрос направо за цяла отделна тема. Преди време, като карах мотори с дисаги си мислех, че твърдите куфари и топ-касите са много по-добро решение. Да ама не. Първо топ-каса с дори само 3кг вътре променя поведението на мотора а това са примерно един дъждобран и една бутилка вода. Ако решиш да я напълниш с багаж задницата ти заживява собствен живот. Със страничните куфари пък окончателно приключваш с лекота, маневреност, удоволствие от управлението и т.н В общи линии най-големите плюсове са защитата на багажа (не от крадци), непромокаемост и разни други екстри според модела. В общи линии ако искаш мотора да остане мотор, багажа трябва ниско и плътно по мотора и около водача. Това са чанта за резервоара, чанти по крашбара (ако има) и чанта на втората седалка. Вече ако багажа е много има едни чанти, като подкови, които са нещо средно между дисаги и чанта за седалка. Примерно това [url]http://21brothers.eu/kategoria-produktu/rogals/[/url] ([url]http://21brothers.eu/kategoria-produktu/rogals/[/url]) Минус е че мотора малко ще си загуби фасона. Плюсовете са евтина, без допълнителни железа, без специални монтажи, универсална и с едно ходене си сваляш целият багаж.

Тези подкови са интересни ;) ще го помисля, мерси!
Много точно си описал топкасите, точно така мисля и аз, но нямах опит.

Просто си купи куфари , има куфари странични за 400лв чисто нови комплект Карра ...... или ако не в краен случай Дисаги но с твърди стени + Стойка за Тях  :grin: на Карра има много приемлив вариант
 Но запомни че дисагите винаги са просто Компромисен вариант и винаги има онзи момент - дето дисагите ти влизат между гумата и шарнира  :o :-o


Куфарите са около 12кг, дисагите са 5,5. С товар става 17кг с/у 10,5. За големи мотори може и да не се усеща, но на нашите малките е голям разлика. Отделно не сме супер набити, аз съм 55кг, жената - 49кг

За последно пих кафе преди повече от 20 години, та едва ли е в това проблемът. Колегата не го познавам, а от писанието му по никакъв начин не се разбира, че и жена му кара мотор. Това, че не харесва топкасите, го приех просто като каприз.

Ако става въпрос за оборудване на нейния мотор с подобни вместимости, е най-добре да я води с него по магазините и да си ги избере тя. Но дисагите задължително трябва да лягат върху рамка, за да не се опират в гумата. Че на първото друсване ще са там.


И двата модел които съм дал са с рамки ;)


....
Топкасата ми е пълна с какво ли не и никога не съм имал проблеми с управлението на мотора заради нея, като се има предвид, че теглото ѝ е много над 3 кг. То все едно да не можеш да управляваш мотора с втори човек на него. Твърдите странични куфари също са за предпочитане пред дисаги от каквато и да е друга материя, различна от пластмаса или метал. И да, ако няма рамка под дисагите, си е дърпане на дявола за опашката.

Миналата година ни беше първият сезон, всяка тежест се усеща ;) Вероятно след още година-две няма да имаме проблем с тежестите.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Grobarq в март 10, 2022, 15:29:03
За топ касите е много важно как са закрепени на мотора, а и какъв е мотора според мен.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Kunev в март 10, 2022, 15:50:03
Тоя Дюк не е ли Сити-байк ??
Какви раници какви дисаги.
За дълги преходи има туръри и круизъри...
Според мен сити байк с куфари е нещо като слагане на звънченце на прасенце ...
Отделно пък десния куфар над гърнето е ...  :-)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Skywlak в март 10, 2022, 16:10:34
Не.
Но мога да ти дам туристическа раница с еквивалентен обем защото други няма.
Тогава ако все още имаш въпроси може да стане коментар.
Не искам да ми даваш нищо ;)
Раници имам. 90% от километрите ми са с раница. Ако е тежка я отпускам да седне на седалката и така не ми тежи. Имам лек дискомфор от презрамките, но нищо фрапиращо.
Коляма ми раница е към 170(сто и седемдесет) литра и тогава просто мотора.ми идва къс та с нея освен предмижване в града другаде на гръб не я нося.
Напиши mototreck в youtube и веж пича с какви меки дисаги е.....посочва плюсове и минуси...


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в март 10, 2022, 16:12:30
Тя и нинджата не е турър, ама нямам търпение да я накича с дисагите и да карам и тази година :)
Който каквото му харесва ;)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 10, 2022, 17:55:37
Не искам да ми даваш нищо ;)
Раници имам...

Не мисля, че имам и 0.1% от километрите с мотор без раница.
Тоест аз мисля, че дори не мога да пазя равновесие без раница!
Но не такава раница за какъвто обем е темата.
Ако за теб голяма раница с продължително каране не е проблем какъв е смисълът да убеждаваме останалите, че и за тях е така?!?


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Serpentine в март 10, 2022, 19:18:35
На нинджата няма начин да й сложа куфари или топкаса. Каквото мога, събирам в раницата на гърба ми, а за останалия багаж търся вариант как да се извозва.  :grin:


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 10, 2022, 19:23:52
На нинджата няма начин да й сложа куфари или топкаса. Каквото мога, слагам в раницата на гърба ми, а за останалия багаж търся вариант как да се извозва.  :grin:

Като костенурка - нинжа? :biggrin:


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Serpentine в март 10, 2022, 19:28:07
Точно така  :) коя костенурка беше синята? Черупката ми е в този цвят.
Малко е тегаво да мисля как ще ми се пръсне някой парфюм, ако падна, но пълно щастие няма.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в март 10, 2022, 20:06:20
Миналата година поради технически причини карах с раница. Няма такава мъка. След десет години с три куфара на мотора за дълъг път и само топкаса за останалите случаи, с раницата се чувствах като каторжник. Бях почнал да заглеждам дисаги, ама така и не стигнах до тях. И то не за друго, ами защото жена ми не дава дума да се продума на "пистарката" да се слага топкаса. Аз ѝ разправям, че е спорт-турист, ама тя не, та не.
А пък иначе моторчето си изглежда прилично с топкаса :o

https://www.chinesemotorcyclepartsonline.co.uk/partno_LGBKTV002#image2 (https://www.chinesemotorcyclepartsonline.co.uk/partno_LGBKTV002#image2)

Eто и едно Кавазаки с топкаса и странични дисаги:

https://www.kawasakininja300.com/threads/givi-side-and-top-cases.105178/ (https://www.kawasakininja300.com/threads/givi-side-and-top-cases.105178/)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 10, 2022, 20:08:41
Точно така  :) коя костенурка беше синята?

Лимонардо, мисля.
Иначе и моята най-яка раница, която съм имал беше синя.
Тушиба, много си я харесвах но лош край имаше.
Измириса наистина но не на парфюм :)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Serpentine в март 10, 2022, 22:34:48
Изглеждат странно с топкаси. Чантата на резервоара стои добре.
Не разваляйте хубавите моторчета
:grin:

Ако ми се пръсне парфюма в раницата, цял живот няма отмирисване  :-) :-) та това си е сериозен стимул да внимавам да не падам.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: kitan в март 11, 2022, 00:49:52
Кат се замисля...примерно от 100 мотора,40 ще са с топ каса и само един с дисаги и топкаса.А само с дисаги без топкаса,ще е и под 1%

Раница и да искам,немога.Ама и неискам.

Кат ходиш на туризъм и спреш някъде,тия дисаги с теб ли ще ги мъкнеш?


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Oggie в март 11, 2022, 02:25:04
Топкаса и дискаги/куфари обикновено са за маловажните неща, които можеш да прежалиш. Куфарите изглеждат по-сигурни но се отварят толкова лесно, колкото една пощенска кутия примерно. За един изпечен крадец това са няколко секунди, за един пишман крадец са още няколко секунди повече. Най-важните неща документи и електроника ги нося в чантата на резервоара. Сваля се съвсем лесно и има скрити презрамки, които я превръщат в раница. Не е най-удобната раница на света но все пак са ти свободни ръцете. https://ktmtwins.com/products/ktm-75012919000 (https://ktmtwins.com/products/ktm-75012919000)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 11, 2022, 03:02:38
…А само с дисаги без топкаса,ще е и под 1%



Повечето чоперии са така.
Обаче пък ти май говореше за мотори та вероятно процента е верен :)

Иначе не би трябвало да ти минава през ум да пазиш дисагите от кражба.
Нито пък съдържанието им но това в общият случай.
За жена ако и гепят парцалите е толкова  драматично колкото на човек да му източат горивото.

Е спомнете си за гепеният куфар на другарката певица Рени от “Оркестър без име”  :-)

Друго изключение е като самите мъдя струват вероятно повече от съдържанието, както в случая с SW-MOTECH.
Да не изляза криво разбран, не хейтя въпросната марка, напротив.
Туй дето виси в дясно на фенерчето не е не само щото нещо е модерно да виси  :smile:
Всъщност би трябвало да стърчи!
Толкова паре съм набил в тоя бранд ме е срам да призная!!!

(https://www.deimos.doomshell.net/photo/_data/i/upload/2022/03/08/20220308143856-424448a3-me.jpg)


П.Д: сега погледнах линка



Eто и едно Кавазаки с топкаса и странични дисаги:

https://www.kawasakininja300.com/threads/givi-side-and-top-cases.105178/ (https://www.kawasakininja300.com/threads/givi-side-and-top-cases.105178/)

Доста неоптимално и направо разточително.
Под топ касата стои неоползотворен обем за барем 100 кила прАсе.
Може да се добави там и нещо с чекмеджета?

 :-) :-) :-)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Skywlak в март 11, 2022, 07:58:30
При едно падане куфарите биха помогнали на мотора, но може би ще пречат на моториста.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Oggie в март 11, 2022, 09:20:19
При едно падане куфарите биха помогнали на мотора, но може би ще пречат на моториста.
Изтърване от място да. Падане на скорост ще се изкъртят от стойките после се чуди как да ги закрепваш за да продължиш с пътуването. Може да изкъртят и самите стойки. А в най-лошия случай направо ще счупят под рамката, която между другото ако мотора се кара постоянно с натоварена топкаса тъпи голяма умора на материала особено в местата на заварките. Каквато и багажна система да се избере все е някакъв компромис с нещо няма най-добър вариант. Текстил/винил/кордура/кожа поне се деформират и дори да се скъсат все може да се измисли нещо в полеви условия без да се стига до сериозен ремонт, заварки и т.н


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Георги Петков в март 11, 2022, 09:50:29
Тоя Дюк не е ли Сити-байк ??
Какви раници какви дисаги.
За дълги преходи има туръри и круизъри...
Според мен сити байк с куфари е нещо като слагане на звънченце на прасенце ...
Отделно пък десния куфар над гърнето е ...  :-)

За 1 година жена ми на 390-то направи повече км, отколкото ти си направил и ще направиш за следващите 10г поне, така че спокойно с определенията.
Към автора - купи си една топ каса и стига си се занимавал с глупости. Единственото, за което да помислиш е, че трябва да регулираш фара като сложиш товар.
Доста километри сме минали с бившия дюк на жената с топ каса. Убеди твоята, че това е най-добрия и удобен вариант.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в март 11, 2022, 10:21:21
Проблемът с жените е, че тези, които мислят практично, са твърде малко. Повечето дават приоритет на красотата или поне на това, което считат за красиво. В случая топкасата е нещо, което им прави мотора непривлекателен. Все едно да харесат мъж с гърбица. Повечето дори не разбират, че гърбавият е повече човек от зализания "ерген".

П.П.
Всеки мотор е сметнат да вози по двама души. Топкаса с багаж вътре няма как да умори с теглото си метала на рамката, че да счупи мотора след определено време. То по тази логика и раница на гърба си да сложиш или чанта на резервоара, е същата работа. Карайте спокойно, няма страшно.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: madbatt в март 11, 2022, 11:16:54
Топ касата, си е удобство от една страна, но от друга, качването и слизането са приключение, а пък ако возиш втори човек или жена, е още по-интересно.
Миналата седмица, се асфалтирах от място - закачи ми се кракът и се пльоснах. Добре, че беше по тъмниците и никой не видя :smile:


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в март 11, 2022, 11:31:41
Колега от фб ми предложи шад дисаги на добра цена, спазарихме се. Поръчах и железата онлайн.
Ако има интерес мога да спретна ревю като ги сглобя.
Благодарности на всички за информацията :)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в март 11, 2022, 12:45:08
То остава след толкова дебати и да не се похвалиш :o

Чакаме ревю със снимки.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 11, 2022, 18:47:51
Бе скъпо е да имаш жена  :-)

В интерес на истината само една съм имал с профила, който троля.
Останалите са били точно обратното на клишето.

Общото е, че се слуша само като те вика за вечеря!

Но каквото и да говорим дисагите са решение за голяма нужда.
Преди 3 години последно се оправих без тях, само с топ каса.
Но се оправих, дай Боже пак!!!

И снимки!


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 12, 2022, 08:14:55
Между другото подсетих се за една случка със странични куфари в която свършиха наистина страхотна работа.
Бяха гиви или капа от пластмаса на мателна тръбна рамка.
Купих ги на старо за конкретно пътуване.

Може би седмица след като се върнах на едно еко тук зареждам гориво без да съм слязъл от мотора.
В един момент без да разбера как нещо ме изхвърли на 2-3 метра напред.
Станах, нямаше ми нищо, бързо вдигнах мотора че се разливаше бензин.

Оказа се някаква тетка към 50 години, току що взела книжка ?!?
Ошашавило се при влизане в бензиностанцията, вместо спирачка натиснала газта.
Нацели ме отзад, точно в левият куфар.
Ако го нямаше почти сигурно щеше да ми смачка левия крак.

Куфара се спука, рамката се покриви, след това махнах и двата.
Но в конкретният случай гарантирано ме спаси от сериозна травма.
Та това беше най-полезното нещо, което свърши и се справи много добре.

Но сега пак не съм слагал такива мъдя.

А здравият куфар все още “работи” но на една стена пред гаража.
В него си държа ръкавици, бонета, дъждобрани…
Супер удобно, винаги под ръка!


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Vladi4 в март 12, 2022, 09:42:55
Ако беше с меки чанти Мире, щеше да я спреш, като с въздушна възглавница тетката... :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Майтап, братко... Пробвал съм и кожени дисаги и меки чанти и куфари. От 15 години и вече 4 мотора съм само с куфари. :grin: Задният ми е винаги на мотора, а страничните куфари качвам само на по-дълги пътувания примерно над седмица. Тогава качвам и чанта на резервоара. С раница на гръб никога не карам.
Но трябва да се има в предвид, че този мотор KTM Duke 390 е малък и къс мотор, а има и доста шосеен вид, така че три куфара май няма да му стоят особено добре. Най-добре собственика му да прецени, какво точно харесва и как ще го ползва този мотор и от там да решава, с какво да се обзаведе. :grin:


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Oggie в март 12, 2022, 10:05:01
Но трябва да се има в предвид, че този мотор KTM Duke 390 е малък и къс мотор, а има и доста шосеен вид, така че три куфара май няма да му стоят особено добре.
Ако трябва да съм честен това дори не мога да си го представя, щото знам колко точно е голямо това моторче. Честно казано тук всичко по-голямо от малка раница би седяло не на мястото си.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Kunev в март 12, 2022, 10:15:42
Както вече казах:

Тоя Дюк не е ли Сити-байк ??

и

Според мен сити байк с куфари е нещо като слагане на звънченце на прасенце ...

Веднъж бях спрял до това симпатично моторче, та си имам представа за габаритите и дизайна му.
Съзерцавах го през цялото време докато дъвках кюфтаците на масата на 3-4 метра от него.
Много готино моторче, но с куфари ... /погледни пак по-горе/.  :D


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 12, 2022, 10:45:58
Е, Владич то ако Ботев беше с каска, Левски с ботуши - Е-еееее! :-)

То случката е далеч по-шарена и още по-весела ама нема общо с темата.

Става въпрос, че мъдята си имат практична страна и аз се убедих в това по доста необичаен начин.
Модела беше грозен на копеле но го намерих бързо, бяха изгодни и бързо се взехме въпреки вида им.
А пък след тая случка направо си избиха парите стотици пъти в рамките на секунди заради дъртата пача.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: madbatt в март 12, 2022, 10:57:12
Ако :D моторчето се кара от жена, и ако е някоя запетайка, едва ли ще се чувства комфортно на половин тон GS, широк метър и двайсе' с куфарите.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: ildivvy в март 12, 2022, 14:24:42
Така е! Но погледнато малко по-конструктивно, нищо им няма на моторите! Просто са създадени за различни цели! На Дюк-чето не му отива никакъв багаж, освен може би някоя раница/сак на задната седалка! Под 'не му отива', нямам предвид дизайнерски, а чисто практически. А да караш с раница на гърба  :(  :o :-o Защо си го причинявате?


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в март 12, 2022, 14:30:12
А бе и раницата има едно добро качество. Когато е много студено можеш да я сложиш пред гърдите. Така спира студения вятър.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: SimoSV в март 12, 2022, 16:57:52
Винаги карам с раница. Малка, не топуз 30 кила. Голямата раница пречи, тествано и доказано. Но малката ми е като част от екипа...без нея се чувствам като без часовник 8-)
Навици :D


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: julie в март 13, 2022, 07:39:52
Моите 5 стотинки... Моят дюк бе обзаведен с куфар и чанта за резервоара. Да, голо моторче със спортен вид е, но в крайна сметка всеки собственик си решава от какво има нужда като машина и багаж.

(https://i.postimg.cc/NLzZrWt6/00000-IMG-00000-BURST20190807082510913-COVER.jpg) (https://postimg.cc/NLzZrWt6)


(https://i.postimg.cc/642j0pKd/IMG-20190815-110740-1.jpg) (https://postimg.cc/642j0pKd)

SW Motech предлагат куфари и дисаги за Дюк, напр:
https://sw-motech.com/en/bike/KTM/390Duke/2021/KTM+IS+Duke/products/luggage/saddlebags/BLAZE/4052572199626.htm

Изглеждат ми прибрани, спортни на вид.
Остава да видим и снимки от po_taka - как се е получило  :D


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Kunev в март 13, 2022, 09:01:58
Абе раницата /особено голямата/ си е гадория. Веднъж по-миналата година реших да се направя на интересен и си сложих голямата туристическа раница - няма такава гадост просто. То не стига че моторчето беше нейкъд, ами с тая раница дори и минималната аероинамика се превърна в антидинамика. Особено над 80 км/ч мотора заживяа свой собствен живот и много-много не се съобразява с желанията на моториста.
... а раницата освен голяма беше и точно 17,2 кг. /специално я теглих защото имах и железа за носене/ ...
По трудни 300 км. не бях карал ... по едно време спрях и отпуснах леко каишите за да опре в задната част на седалката, но се "коригирах" още на следващата отбивка ...
Сега тъпча трите куфара като бузите на хамстер, и си карам с кеф ...  :D


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 13, 2022, 09:43:10
Аз съм ходил на море няколко пъти с туристическа раница на гърба  с малкото ендуро а то нямаше абсолютно нищо за багаж.
Ми не е ОК въпреки, че бях с малката, която е към 70 литра.
Няма как да се нарече удобно и не виждам защо някой би искал да привиква с това.
Виж ежедневната раница е по-скоро някакво изключение да не ми е на гърба.
С нея съм навикнал така, че ако я няма все едно съм забравил да си сложа я каска я ръкавици.
Буквално част от екипировката.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Vladi4 в март 13, 2022, 10:00:26
Ще ползвам тази тема да дам едни съвети. Дано са ви от полза.  :grin:
Важно е не само, в какво ще слагаш багажа, но и как ще го разпределиш. Правилото е, че колкото ти е по-нисък центъра на тежестта на мотора толкова е по-добре. Това означава, че в топ касата (задният куфар), който обикновено е по-голям от страничните няма да слагаш тежки работи. Аз например в задният ми куфар на пътешествие слагам спалният си чувал, кърпа, несесер, екипа за дъжд, сандвич. Сравнително леки, но обемисти неща. А тежките неща, като инструменти, помпа, вътрешни резервни гуми, (ако си с такива), палатка, шише с вода и други слагам в страничните куфари, или чанти. Като и тук правилото е, че най-тежките неща са подредени най-отдолу. В чантата на резервоара обикновено държа фотоапарата, зарядните, ръкавици, разни документи, карти, застраховки, и др. Паспорта, парите и телефона, обаче винаги са с мен, а не по мотора. Ако ще спя на хотел само свалям чантата от резервоара, взимам си несесера от задният куфар и хавлиената кърпа, и готово. Не свалям куфарите от мотора, за да ги мъкна с мен по хотелите.
Под седалката на мотора ми са оригиналният комплект ключове за мотора, но на пътешествие взимам още някои допълнителни неща, като комплект шестограми, комплект ключове еврейска звезда, още някое и друго гаечно ключе, свински опашки, черно тиксо, парче кабел, малък нож с разни инструменти по него, резервно жило (евентуално за съединителя) и др. Всичко това, както казах се слага на самото дъно на страничен куфар, или чанта. Това няма да се ползва ежедневно, ако изобщо се ползва, а е тежко.
Както писах и по-рано не карам мотор с раница на гръб. За мен е неудобно, центъра на тежестта ти се вдига по-високо и изобщо пречи. :grin:
Това се сещам за сега. Дано да съм бил полезен. :D


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Esper в март 13, 2022, 23:17:27
Да си призная в последно време и аз предпочитам да държа раницата директно в топ касата.
Само за скутера се отнася.

Иначе Владич е напълно прав, същото 1:1 се отнася и за туристическата раница.
Котки, обувки, консерви води са на дъното.
Колкото по-леко толкова по горе.

Не е някаква ракетна наука или сакрално познание, всеки стига до него рано или късно.



Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в март 25, 2022, 11:20:13
Ето го ревюто на Шад дисагите :)





Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: Oggie в март 25, 2022, 11:42:41
Готино видео  :x. Дисагите обаче хич не ми харесват, много стърчат от мотора. Това направо крещи, че не е правено за тоя мотор. Всяко влизане и каране в градски трафик се превръща в проблем. Толкова изнесена тежест ще разбалансира ужасно задницата. Можехте да се задоволите с една чанта на задната седалка и една на резервоара и пак щяхте да имате същия обем, без монтажи и ненужни железарии по мотора.


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: madbatt в март 25, 2022, 12:30:26
По Хелоуин, може да мине за Чебурашка, или Мики Маус :grin:


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: ildivvy в март 25, 2022, 13:07:42
Ха  :(! Вие сте от Пловдив? Обадете се някой път да покараме заедно... Имам познато семейство с два мотора, които купиха пролетта и те биха се радвали да карат с някой като тях..


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: po_taka в март 25, 2022, 13:15:23
Айде де, утре ще тестваме дисагите около близките села.

Събота 11 часа
LUKOIL B 092
https://maps.app.goo.gl/QurNjduc21jkbSgs8

Караме ново село,  Пещера, Пазарджик за бира, Цалапица за обяд :)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: phoenix в март 25, 2022, 15:40:26
Благодаря за видеото :D

Най-впечатляващото в него е, че нашите момичета завиват болтовете без да им съсипват резбите, за разлика от някакви смотани западняци :bd: :b1d: 8-)


Титла: Re: KTM DUKE 390
Публикувано от: julie в март 25, 2022, 18:52:56
Благодаря за видеото :D

Най-впечатляващото в него е, че нашите момичета завиват болтовете без да им съсипват резбите, за разлика от някакви смотани западняци :bd: :b1d: 8-)

 :bd:
Със здраве да си го кара, да ползвате дисагите за страхотни пътувания и много километри да навъртите! :)