www.MotoForum.bg

Стил => Шосейни - суперспорт/спорт/турист => Темата е започната от: motoperko в февруари 13, 2019, 19:24:14



Титла: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 13, 2019, 19:24:14
Привет момци. Не знам дали има тема, спец във форума за XJ900, че не намерих и моля за извинение ако се повтарям и евентуално съдействие от мод, да премести темата ми.
 Отскоро си взех втора моторетка. Имам някои неща леки за оправяне , но нищо драматично , карбове за почистване , смяна консумативи и т.н. Та сега греда с акумулатора. Търся си задължително АГМ тип, някой да удари рамо със съвет/линк нещо , отде да си взема с такива размери аку д x ш x в: 134 x 89 x 166 mm, десен плюс. Сега височината може да е по-ниска , но пък да не пада под 10Ач , че ще имам проблем с паленето.
Тези размери ги мернах в нета и не ги знам дали са такива , каквито трябва. Моля ако някой все още притежава такъв модел , да каже/сподели дали е така Понеже мотоциклета имаше акумулатор , който не бе за него, т.е. още по-малък, паленето тегаво, абе за кофата си е.
Това едно, сега за маслото : погледнах препоръки , дават го с 20в-40 за топъл климат ( да не се бъркам нещо.. ) . Имам налично 15в-50 полусинтетика, с такъв вискозитет търкалям един Драгстар 1100. Проблемно ли е такова масло за XJ-то ? Или да не си правя експерименти и да потърся 20в-40?  
Благодаря предварително, на отзовалите се!


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: didodoc в февруари 13, 2019, 19:52:21
https://www.louis.de/artikel/delo-lithium-ionen-batterien-fuer-yamaha-xj-900-f/10036941?list=ac7fccc12b9deb7c1eafb17fa7bc1aa4&filter_bike_id=3131&filter_article_number=10036944 (https://www.louis.de/artikel/delo-lithium-ionen-batterien-fuer-yamaha-xj-900-f/10036941?list=ac7fccc12b9deb7c1eafb17fa7bc1aa4&filter_bike_id=3131&filter_article_number=10036944)

https://www.louis.de/artikel/delo-gel-batterie-befuellt-fuer-yamaha-xj-900-f/10036170?list=ac7fccc12b9deb7c1eafb17fa7bc1aa4&filter_bike_id=3131&filter_article_number=10036174 (https://www.louis.de/artikel/delo-gel-batterie-befuellt-fuer-yamaha-xj-900-f/10036170?list=ac7fccc12b9deb7c1eafb17fa7bc1aa4&filter_bike_id=3131&filter_article_number=10036174)


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: phoenix в февруари 13, 2019, 20:43:55
Мисля, че с 15В50 на мотора ще му е по-добре, отколкото с 20В40.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 13, 2019, 21:16:03
Относно Дело аку-та ...много са лабави техните акумулатори момчета. Ама много ...ял съм го с два техни и никога повече не повтарям с тях, наистина беше преди време , ама... парен каша духа , но мерси все пак .
М/у другото наистина  мисля да поръчам един от немско , че в бг не намирам АГМ тип на сносна цена и да е тип CB14L-A2/ YB14L-A2 ( заради размерите и Ач )  . Около 100-120 левчета ще излезе .
За маслото- и аз така предполагам, ще почета още малко нали за секи случай :)
Все се надявам, да споделят и колеги запознати/бивши/настоящи собственици, спец за тая серия и модел мотори .


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в февруари 13, 2019, 22:14:49
Слагай смело 15-50
За батерията- виж,ако има място в запас, има алтернативи
П.с.
У фейса има няколко групи за дивершън, попитай и там(основно в английските)


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Grobarq в февруари 13, 2019, 22:50:16
15w50 ще му дойде добре, а още по-добре 20W50 :grin:


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: forry в февруари 13, 2019, 23:57:03
Моите XJ-и ги карам или с 15W50 или 20W50. Никакви проблеми! За акумулатора - по памет нищо не мога да кажа, но моите са си с оригиналните ампераж и размери - просто трябва да погледна какви са и ще споделя.
П.п. Ако с нещо мога да съм ти полезен - питай, с удоволствие ще споделям! Фен съм на модела и съм собственик на два XJ900F - единият е 1983г. (31A), другият 1987г.(58L). Всъщност, не съм убеден, че има кой знае какви разлики между двата модела, колкото и лаишки да ти звучи! Въпреки, че ги имам от години, никога не съм задълбавал да си играя на "открийте десетте разлики"! Единственото, което се сещам на прима виста е, че имат минимална разлика в кубатурата.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в февруари 14, 2019, 11:02:01
(http://prikachi.com/thumbs/625/9504625.jpg) (http://prikachi.com/images.php?images/625/9504625u.png)

Кръстосан оригиналния през яса..


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 14, 2019, 11:30:17
Моите XJ-и ги карам или с 15W50 или 20W50. Никакви проблеми! За акумулатора - по памет нищо не мога да кажа, но моите са си с оригиналните ампераж и размери - просто трябва да погледна какви са и ще споделя.
П.п. Ако с нещо мога да съм ти полезен - питай, с удоволствие ще споделям! Фен съм на модела и съм собственик на два XJ900F - единият е 1983г. (31A), другият 1987г.(58L). Всъщност, не съм убеден, че има кой знае какви разлики между двата модела, колкото и лаишки да ти звучи! Въпреки, че ги имам от години, никога не съм задълбавал да си играя на "открийте десетте разлики"! Единственото, което се сещам на прима виста е, че имат минимална разлика в кубатурата.

Благодарности колега! Като се постопли времето, ще го подкарам и аз моя. Засега събирам нужните консумативи , филтри , масла, акумулатор ..
Когато имаш време , виж само дали размерите са такива на акумулатора . И да го поръчвам.
П.п. любопитно ми е м/у другото дали има и други колеги с точно този модел XJ , преди Дивершъна нали. Тъй като той си стана ретро вече, младите не го поглеждат, а на мен ми беше мечта от времето га карахме MZ-тки . Въздухар, кардан, турист и близо до 1000 кубика. Все не намирах точно какъвто на мен да ми хареса, или пък ако ми е харесвал , парите му са били проблем, все пак беше преди 30 години...
 Сега пък повечето са  с позанемарано състояние, голям км и т.н.
И в един кучи студ гледам "моя" мотор на обява ... огледах го обстойно, особено рамата отдолу , запалих, покарах ( сняг и лед имаше ) Абе върнах се 30 години назад ...  
..
Кръстосан оригиналния през яса..

Мернах го и аз в търсенето си снощи. Предлага ли се при нас?


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в февруари 14, 2019, 11:41:57
 
 Следя темата ( надявам се някоя снимка да качиш )
 Относно маслото - препоръчвам ти да не изгрубяваш с 20w50  , 15W50 има перфектното масло 100% синтетика на YAMALUBE / ЕNEOS



 Aко искаш нещо от следните марки:
YUASA
MotoBatt
LandPort

 Обади се  :grin:


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в февруари 14, 2019, 12:03:57
 Мернах го и аз в търсенето си снощи. Предлага ли се при нас?


http://akumulatori.bg/294/Product/852/YUASA%20YTX14AH-BS%20High%20Performance#info (http://akumulatori.bg/294/Product/852/YUASA%20YTX14AH-BS%20High%20Performance#info)


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: ildivvy в февруари 14, 2019, 12:14:46
Акумулатор може да си вземеш и от тук: www.abt2001.bg/ (http://www.abt2001.bg/)  или https://www.planetbatt.com/ (https://www.planetbatt.com/) . Едните са в Пловдив,другите във Варна! Имат всичко на супер цени! Прегледай внимателно сайтовете...


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Grobarq в февруари 14, 2019, 19:15:21

 Следя темата ( надявам се някоя снимка да качиш )
 Относно маслото - препоръчвам ти да не изгрубяваш с 20w50  , 15W50 има перфектното масло 100% синтетика на YAMALUBE / ЕNEOS


 



Аз също се надявам на някоя снимка.Тогава моторите още бяха железни.
Защо смяташ,че ще изгрубее с 20w50?




Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в февруари 14, 2019, 19:23:42
Малко по-гъстичко е и в по-хладно време трудно развърта
Определено за въздухара 15-50 е оптимума..
Служебният-на бащата де(xj600'93)също се чувства най-добре с 15в50


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Grobarq в февруари 14, 2019, 19:34:48
Малко по-гъстичко е и в по-хладно време трудно развърта
Определено за въздухара 15-50 е оптимума..
Служебният-на бащата де(xj600'93)също се чувства най-добре с 15в50

Верно,че е въздухар... Аз помислих, че ще каже, че е минерално....
И аз съм с 20w50


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 14, 2019, 20:30:23
Таман пак гледах дали поне на фотоапарата имам снимки..е нямам. Хем мислех за обща култура да му цапна две -три снимки..от еуфорията съм забравил. Моторът е в чужд гараж, наврян навътре, завит отсякъде и.. е малко далече от мен. Няма номер, студено беше тогава и съм го оставил на отговорно пазене, а собственика на гаража - възрастна дама,  съмнявам се да има  понятие как да ми прати после снимките. При първа възможност, ще нафотам една сесийка .
За маслото решено окончателно: 15в-50 ще е . Ще видя и в Бг сайтовете пак за аку-то, намерих също в немско на Молл спец за моторетки, 80 левчета  излиза  и е тип АГМ. Имам на тая марка, сложен на каручката и се чудя дали и серията им за мотоциклети,  са така добри.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в февруари 14, 2019, 20:38:40
Кво го мислиш ,80там срещу 200лв тук!!
15-50 на IP( extra ride 4) ползвам и за тдм-а, реколта 2006..
Еми,по-добре е от ямалюб 10-40


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Grobarq в февруари 14, 2019, 20:47:02
Таман пак гледах дали поне на фотоапарата имам снимки..е нямам. Хем мислех за обща култура да му цапна две -три снимки..от еуфорията съм забравил. Моторът е в чужд гараж, наврян навътре, завит отсякъде и.. е малко далече от мен. Няма номер, студено беше тогава и съм го оставил на отговорно пазене, а собственика на гаража - възрастна дама,  съмнявам се да има  понятие как да ми прати после снимките. При първа възможност, ще нафотам една сесийка .
За маслото решено окончателно: 15в-50 ще е . Ще видя и в Бг сайтовете пак за аку-то, намерих също в немско на Молл спец за моторетки, 80 левчета  излиза  и е тип АГМ. Имам на тая марка, сложен на каручката и се чудя дали и серията им за мотоциклети,  са така добри.



К'ви нерви имаш бе майна?.... Мен сън нямаше да ме 'фане докато не го прибера :smile:

Кво го мислиш ,80там срещу 200лв тук!!
15-50 на IP(  ползвам и за тдм-а, реколта 2006..
Еми,по-добре е от ямалюб 10-40

Чакам отговора на Коко с интерес. :grin:
Най- вероятно ще си е много добре с 15w50, просто и аз търся снимка да покажа какво имам в предвид


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в февруари 15, 2019, 09:25:12
 на База F800 мотори
IPonE - 15W50 е направено върху Синтетична База.... квото и да означава , изкарва около 3000-3500 преди да чорбяса(F800ST 2007 23000km) , ЕNEOS 15W50 е СИНТЕТИЧНО масло и изкарва около 7500-8000(F800S 2008 47000km) км без проблеми ( не съм навъртал повече и немога да кажа )

 на Бандит 1200 ( маслено охлаждане мотора стария ) 11 200 км със ENEOS 15W50 - коментара беше: "как съм се наигравал с тоя МОТУЛ............. дори и при рпосрочието , скорости и съединител са много по мазни , а за дрънчане на двигателя няма да коментирам......."

 Ako ще си слагаш полусинтетика - ENI iRide 15W50 поне като е обикновенно масло да не плащаш пари като за висок клас. Това се представя доста добре на по стари двигатели въздухарчета , нямам особенни наблюдения , слагат го хора които не карат много много и не им се дават пари за скъпи масла.

 Като цяло - ако правиш под 5000км на година , лично аз не бих сложил скъпо масло , не си струва просто

 


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: evilution в февруари 15, 2019, 10:31:05
"Синтетична база" или "на синтетична основа" обикновено означава полусинтетика. На синтетичните си пише 100% синтетично. Бандита с въздушно харесва Eneos, дори полусинтетичните, не става на чорба на края на предвидения пробег. Държи се по-добре с полусинтетичното ENEOS MAX Performance, отколкото с два пъти по-скъпи напълно синтетични масла. ENI не съм слагал, евтиния полусинтетичен Енеос (MAX Performance) е горе-долу на същите цени.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 15, 2019, 11:55:38

К'ви нерви имаш бе майна?.... Мен сън нямаше да ме 'фане докато не го прибера :smile:

..

Мхм...яки , ще го прибера, ма ..ще видим как. На 2300км от Бг е ( не е бъзик , нулите отговарят )  , иначе да съм го довлякъл за ушите . Просто се случих в подходящият момент, на подходящото място. Почти бях се отказал да си търся XJ , пък и нали си имам драгстара, ама пусти мерак, кат го видях ей тъй подпрян нежно на една страна и с двете куфарчета , се влюбих отново :D . Но не бях подготвен откъм транспорт. Та сега седи ...и ме чака.
Пак чета за маслата : мислех да си поръчам пак две туби от АТО24 https://www.ato24.de/de/ravenol-motobike-4-t-ester-sae-15w-50.html (https://www.ato24.de/de/ravenol-motobike-4-t-ester-sae-15w-50.html) . излизат по 56 лева едната-4л. Някой да има мнение за него? Гледам има колеги, много по-запознати от мен с материята по мото-маслата.
Този  ЕNEOS 15W50 , как му е точното наименование ?
Намирам
ENEOS Ultra ENDURO 15W50
Advanced 4T Racing Engine Oil
(Fully Synthetic with Esters)
Едно нещо маалко ме притеснява. На драгстара не ми е "омеквал" съединител със синтетика и естер . На това XJ обаче....чета едни неща в нета, нещо да не превъртaт дисковете и да седя на "място". Съществува ли такъв филм ?
П.п. потърсих официален предтсавител на Енеос за Бг . Излезе ми Омникар Пловдив http://www.eneos-bulgaria.bg/#about (http://www.eneos-bulgaria.bg/#about) .


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в февруари 15, 2019, 12:34:35
Виж ся, имаме шемети дето слагат двигателно автомобилно масло в мотора( и не е бмв или дукати), та и там, ако са дошали до едно кило,не са споделяли за буксуване на съединителя;
Тоя мотор, твоя, е поне 30г..ако съединителя приплъзва,няма да е от маслото  :biggrin:


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Koceto в февруари 15, 2019, 18:11:47
Има ли някаква причина поради , която не искаш да използваш марка и вискозитет масло по предписания на производителя ?


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Grobarq в февруари 15, 2019, 18:14:47



 на Бандит 1200 ( маслено охлаждане мотора стария ) 11 200 км със ENEOS 15W50 - коментара беше: "как съм се наигравал с тоя МОТУЛ............. дори и при рпосрочието , скорости и съединител са много по мазни , а за дрънчане на двигателя няма да коментирам......."

 


Хората почнаха да се усещат с този Мотул...

Иначе аз ето това имах предвид, днес намерих снимката къде е:



(https://i.postimg.cc/WhwW51zf/IMG-20180402-135630.jpg) (https://postimg.cc/WhwW51zf)


Аз съм с него, но за тази yamaha не става...


Има ли някаква причина поради , която не искаш да използваш марка и вискозитет масло по предписания на производителя ?


Предполагам че колегата изхожда от тезата, че това е мотор на 30+ години и на доста километри и не е за масла 10w40.
Аз мисля по същия начин.




Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Koceto в февруари 15, 2019, 19:22:09
Гробар , нищо му няма на Мотула - маслото е страхотно. В случай , когато на мотор 20 та употреба и на незнайно колко км , на които предишният собственик е слагал минерално и не е спазвал сервизни интервали се образуват нагари и отлагания. В мотула има доста почистващи съставки и подобрители ,които в един момент свалят тази спеч и двигателят се ,,разтропва,, - не е виновно маслото. После слагаме ,,гъсто ,, масло - някакво си - и двигателя пее.
Съветвате го да качи вискозитет - а мотора гори ли масло ?
Именно защото е стар мотор аз бих търсил оригиналното масло - по препоръка на производител.
Маслата , които му предлагате са доста съвременни и са до едно Полусинтетики с много подобрители и почистващи елементи , които не е ясно дали няма да му прецакат уплътнения и да му направят беля. Виждал съм как се прецаква съединител на стар мотор от съвременно масло заради високо съдържание на Friction modifier - Yamaha DT.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: ildivvy в февруари 15, 2019, 19:31:43
Според мен,мотора най-вероятно си е за полу-синтетика! Нека човека да си провери където трябва! Когато мотора гори масло,решението не е "вдигане на вискозитета"! Любимия ми пример е с първите поколения Ямаха Р1,която заводски трябва да е с 20/40 или 20/50 беше...Подкрепям конкретното мнение на Коко за маслата малко по-нагоре на 100%!


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в февруари 15, 2019, 20:16:34
Имаше разискване за маслата..на много места!
В крайна сметка,запомних нещо,което не бях обмислял преди- цифрите не означават толкова плътност, колкото устойчивост при съответните градуси и налагяне!
В тоя ред на мисли, масло 10-40 може да има по-дебел филм от 20-50 например!
П.с.
Ако намеря темата,ще я шерна


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 15, 2019, 21:16:54
Има ли някаква причина поради , която не искаш да използваш марка и вискозитет масло по предписания на производителя ?
Ако се отнася към мен: малка е причината. Мислех с едно масло да движа и двете моторетки . От друга страна въздухарки и леко се притеснявам в жегите при нас да не стане на абсолютна пикня маслото и да прееба преждевременно бебчето. Едната я търкалям откак е станала мотор редовно в 15в-50 (един път налях 20в-50) . Това на Драгстар 1.1 , върви си и пее . Съединител/скорости - вс.шест . Не доливам от смяна на смяна. И викам що да не стане и на тая баба Яма нали...
Но почнах да чета няколко теми в чужди форуми за маслата и препоръки за XJ900 . На няколко места засякох пак мнения за проблеми със зацепване на съединител , течове и т.н... Според масовите мнения не се препоръчва поради тези причини пълна синтетика, т.е. най-много да се сложи полусинтетика. Масово пък карат с минерални.
Ще чета, чета и накрая ще вляза в някой магазин и изляза с квото ми дадат за него :D



Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Grobarq в февруари 15, 2019, 21:23:34
Предположих, че ще влезем в поредния спор за маслата....
Както казах по-горе горе, забравих
за малко, че е въздухар....
Предположих, че Коко е против 20w50 защото си мисли, че говоря за минерално. Но има и пълна синтетика :grin:
За въпросния мотор не знам кое е по- добро, може би наистина 15w50.


Имаше разискване за маслата..на много места!
В крайна сметка,запомних нещо,което не бях обмислял преди- цифрите не означават толкова плътност, колкото устойчивост при съответните градуси и налагяне!
В тоя ред на мисли, масло 10-40 може да има по-дебел филм от 20-50 например!
П.с.
Ако намеря темата,ще я шерна

Тази таблица ли търсиш:



(https://i.postimg.cc/QVJkVRrZ/MPb69.png) (https://postimg.cc/QVJkVRrZ)



Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в февруари 15, 2019, 21:32:03
Не, тая е ясна - колкото по-голяма е разликата между цифрите,толкова по-голяма устойчивост има маслото в голям диапазон на градусите на околната среда;
Някой тук беше споменал за дебелината на масления филм при различните вискозитети и как едното няма общо с другото..
Ма пуста памет, изневерява вече...


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Koceto в февруари 15, 2019, 22:26:45
Цифрите са вискозен индекс по SAE ( Society of Automotive Engineers )
W – Winter ( Зима ) – се отнася за вискозитета на студено
Общо казано говорим за течливост на маслото при различни температури , колкото е по голяма цфрата за зимният индекс толкова по малка течливост при ниски температури има маслото.
За ,,горещият,,  индекс  , до колкото съм чел параметри на различни масла най – често го дават за температура 100 градуса.
Motoperko – точно за тези проблеми, които споменаваш имах впредвид.  Полусинтетичните масла са агресивни към някой от материалите  и уплътненията на старите мотори .
Не е за мотор но е малко по темата :
Автомобилът ми е 2500 кубика бензин  (  без газ ) с турбина , след основно обслужване .  Започвам с Бардал 10W40 пълна синтетика  - двигателят гори 1 литър масло за 7000 км , ( на толкова сменям масло дори и по - често понякога )  като до 2-3 хиляди километра нямаше промяна в .
Минавам на Red Line 5W40  пълна синтетика , двигателят изгори около 250 мл.
Много от маслата продавани на нашият пазар не са пълни синтетики а полусинтетики с добавки , както беше и случаят с Бардал .


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в февруари 16, 2019, 00:49:25
Предположих, че ще влезем в поредния спор за маслата....
Както казах по-горе горе, забравих
за малко, че е въздухар....
Предположих, че Коко е против 20w50 защото си мисли, че говоря за минерално. Но има и пълна синтетика :grin:
За въпросния мотор не знам кое е по- добро, може би наистина 15w50.


Тази таблица ли търсиш:



(https://i.postimg.cc/QVJkVRrZ/MPb69.png) (https://postimg.cc/QVJkVRrZ)



 20W50 масла когато са пълна синтетика са СПЕЦИАЛНИ масла със Точно определено предназначение , и принципно най-често са със 6-8 МОТОЧАСА предписание за смяна , не е на пробег , ако ме разбираш на къде бия , на ENI примерно 20W50 е със смяна до 8 моточаса

 При маслата има едно нещо което се нарича КИНЕТИЧНА ПЛЪТНОСТ - и най-показателно е при 100'С , ето там Великият мотул е Пълна Трагедия , поради факта че е със ЕСТЕР първо поколение , това е прекалено дълга тема и нямам намерение да я засягам , горенето на масло и типа на маслото нямат връзка , дори бих казал , че ако се използва качествена синтетика , ще има по нисък разход на масло от колкото ако използваш някакво Минералче.

 Знам какво е Синтетик Бейс - само дето Полусинтетичните масла малко не са точно така - тоест за Полусинтетика се използва ПЕТРОЛНА база - тоест МИНЕРАЛНО МАСЛО със Синтетични добавки и присадки = Полусинтетика , идеята е да има по добър алкален резерв и миещи свойства от минералното такова , но да е по евтино от Синтетичните масла.

 Лично аз използвам само Пълна синтетика масла от определен тип , полусинтетики наливаме за къс пробег на "нов и непознат" мотор за ПРОМИВАНЕ на двигателя , след 500 до 800 км се хвърля и се слага нов Филтър и Златна туба , сивата е преди това ........ но наистина Мах-перформанс на ЕНЕОС за цената на която е е топ продукт като показатели и представяне.

 При по "плътните" масла се наблюдава дори загуба на Мощност на задната гума в зависимост от типа двигател и препоръките на производителя , също така обаче има пък двигатели на някой стари мотоциклети които пък си искат SAE30 примерно и със друг тип масла не питай какво се случва , така че е добре маслото да покрива класа предписан от производителя , а вискозитетният клас се определя на база състояние и местоположение..... предназначение и т.н.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: phoenix в февруари 16, 2019, 13:50:40
С две приказки, синтетичните масла даянят много повече километри от минералните и полусинтетичните, а днешните масла със сигурност покриват спецификациите на маслата от преди 30 години. Така че просто трябва да намериш марката и модела масло, с което твоят мотор ще се чувства най-добре. И да си сигурен, че е истинско, а не някое менте.
Ето например какво изкарва сайтът на Kroon oil като възможност за наливане в двигателя на ЯМАХА XJ 900 (https://www.kroon-oil.com/en/product-recommendation/motorcycles-scooters-mopeds-quads-atv/yamaha/xj-diversion/xj-900/42969/22963/#!/component:22963/). За сега не съм чувал да има ментета на това масло на пазара у нас.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: dirtlego в февруари 16, 2019, 17:54:59
@KokoVmaxa,
Цитат
При маслата има едно нещо което се нарича КИНЕТИЧНА ПЛЪТНОСТ - и най-показателно е при 100'С , ето там Великият мотул е Пълна Трагедия , поради факта че е със ЕСТЕР първо поколение,...
За Motul FACTORY LINE 300V 15W50 ли говориш? Моят механик ме нави да сменя Motorex 15W50 с Motul, та ще видя как е. Води се спец по Дукати, понеже не се занимава с други мотори и много хора го препоръчват, като разбирач. :o


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 16, 2019, 18:33:00
На Кроон маслата са мноого качествени. Купувал съм го под друго име брандиран и съм бил доволен, няма харч, няма греене при стъпка  ( имам темп. датчик на маслото ), това за колата де .  Но къде се продават на добра цена у нас?  Знам, че имаше представител, защото го бях питал за автомобилно масло , тогава ми направи впечатление, че ценово не ми излиза сметката , отделно въртя доста км. и съм стигал до шест смени за година и накрая става доста солено.
П.п. Забелязах , че съвпада и препоръката за Драгстар 1.1 EXPULSA RR 15W-50 , също се препоръчва и за XJ-то.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: phoenix в февруари 16, 2019, 22:56:36
Аз го вземам от ТУК (http://shop.rudy96.com/Contacts).


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 17, 2019, 12:06:07
Точно този представител бях питал. То май няма други официални представители.
П.п. масло EXPULSA RR 15W-50 се намира на 22лв/лт в чужбина.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 17, 2019, 20:32:17
Пламна ми тиквата от четене за мото-масла. Направо се чудя колко лесен беше живота ни кога карахме двутактови соц.моторетки и грижа с маслото нямахме...
Та сега пак за маслото: загледах се по ГТЛ маслото на Шел Shell Advance Ultra 15W-50
Маслото мога да го взема от абс.сигурен доставчик , цената за 8л е някъде около 100лв
Има ли някой да е карал с това масло?
Наливал съм на коли серията  Shell HELIX Ultra 5W-40, пак ГТЛ тегнология , там нямам никакви драми, серията за коли е много добра , дори и сега пак мисля да си купя за сезон 2019 ( беше спряно за момент, сега пак е в производство , прави се от газ , за повече- гуглето )
Та ако някой е карал с ГТЛ маслото на Шел за моторетки, нека сподели. Засега то остава като избор, заедно с маслото на Кроон, при второто за 8л ще дам почти още толкова , не съм стиснат, просто съм си реалист
П.п. според препоръката на Шел трябва да ползвам Shell Advance Ultra 10W-40. Това е за среден климат в немско и т.н., за Бг ще е удачно да се спра на малко по-гъстото
Това ще е подходящо и за двата ми мотора.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Skywlak в февруари 17, 2019, 20:57:27
Пламна ми тиквата от четене за мото-масла. Направо се чудя колко лесен беше живота ни кога карахме двутактови соц.моторетки и грижа с маслото нямахме...
Та сега пак за маслото: загледах се по ГТЛ маслото на Шел Shell Advance Ultra 15W-50
Маслото мога да го взема от абс.сигурен доставчик , цената за 8л е някъде около 100лв
Има ли някой да е карал с това масло?
Наливал съм на коли серията  Shell HELIX Ultra 5W-40, пак ГТЛ тегнология , там нямам никакви драми, серията за коли е много добра , дори и сега пак мисля да си купя за сезон 2019 ( беше спряно за момент, сега пак е в производство , прави се от газ , за повече- гуглето )
Та ако някой е карал с ГТЛ маслото на Шел за моторетки, нека сподели. Засега то остава като избор, заедно с маслото на Кроон, при второто за 8л ще дам почти още толкова , не съм стиснат, просто съм си реалист
П.п. според препоръката на Шел трябва да ползвам Shell Advance Ultra 10W-40. Това е за среден климат в немско и т.н., за Бг ще е удачно да се спра на малко по-гъстото
Това ще е подходящо и за двата ми мотора.
Мисля че започваш да му се втелясваш....

Тури едно масло...ако не се разбират тури друго....бас държа че жена по-малко я проучваш и оглеждаш п.еди да действаш. Не бъди такъв вещоман, а се радвай на това "желязо"....


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: forry в февруари 17, 2019, 22:34:29
Изказвам лично субективно мнение без да искам да давам наклон на каквото и да било, на който и да било... Това са стари моторетки, които нито са с толкова прецизни двигатели, нито са на по 10-20 000 км. В общия случай са на по 150-200 К км, щото сега някой да ми обяснява, че мотор на 25 години е на 20 хиляди км....айде сега... Освен това са от ерата на идиотоустойчивите мотори! Това чудо щом аз не съм успял да му окотя двигателя, дето съм егати душманина-експлоататор, дето грам не се втелясвам с поддръжката, да не кажем, че изпадам даже в другата крайност, значи е егати коравата машина! На моя се е случвало даже да му доливам масло от това дето ми е за колата, защото не съм имал друго подръка! Според мен, заплюй си някакво масло, пробвай как е с него - виж дали трака, дали влизат добре скоростите, дали не увлича съединителя и ако нещо не те кефи - слагай друго! Ако те кефи - значи си открил твоето масло...  


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 18, 2019, 10:01:34
Мхм, така мисля и аз . Поръчах го маслото , заедно и с масла за каляската . Ще дойде тея дни, да видим какво ще пратят, че държа да е с PUREPLUS TECHNOLOGY . Т.е. ГТЛ да е маслото .
П.п. м/у другото моторетката е на около 50к.км и съм сигурен , че са там ( имам старите ТЮВ протоколи от годините )  , иначе нямаше да я взема ако беше на 120-150к.км


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в февруари 18, 2019, 10:44:37
Shell Helix Ultra PurePlus се води това което е на базата на природен Газ
 За сега все още има малко инфо , но като цяло се води че е нова и водеща технология


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в февруари 22, 2019, 16:45:40
Дойдоха ми маслото и акумулатора. В по-късен етап ще споделя дали  преплъзва съединителя от него.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 05, 2019, 09:40:03
Така. Моторетката се подкара добре. Продухах карбовете , докарах синхрона , работи си. Има едно леко приглъхване ( все още ) при преход от ниски към средни , след това дръпва прилично . Спирането обаче не е на ниво. Усещам, че причината е вероятно в накладките. Течността я смених. Хубави марки накладки, да спира както трябва ? Че ме изнервя това положение. И също кой ги предлага.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в май 05, 2019, 10:27:20
Ми,то накладки квито и да сложиш, няма си спира .. той толко си може!
Смени спирачните маркучи с метални и изцяло ревизарай апаратите..иначе,каквито и накладки да сложиш,все ще са по-добри от тия на пазара кога мотора е излязъл


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: phoenix в май 05, 2019, 10:46:27
Можеш да смениш и спирачните помпи. Избираш си марка и модел, за които са налични отлични отзиви и действаш.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в май 05, 2019, 10:58:33
Можеш да смениш и спирачните помпи. Избираш си марка и модел, за които са налични отлични отзиви и действаш.
Ако идеята е да се запази оригиналният изглед на мотора...тогава това не е опция


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: phoenix в май 05, 2019, 11:03:55
Каква му е файдата да се пречука някъде заради оригиналния вид на мотора :o При това има помпи, които са от същата година, но от други марки, работят в пъти по-добре и изглеждат идентично на външен вид.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: ildivvy в май 05, 2019, 13:16:45
Да се чуди човек,как е спирал този мотор до сега  :o..? Едва ли е излезнал от завода без спирачки..? Това да не е Сузуки  :-)? Не съм против 'ъпгрейдите',дори ги приветствам,но най-вероятно причината за неспирането е друга (стари и 'изпекани' накладки,омекнали маркучи)! Ако е мераклия,едни маркучи и евентуално помпа ще променят нещата осезателно.Той и самия мотор не е 'наточена пистарка',че да има нужда от най-хай-тек нещата в областа!


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 05, 2019, 13:29:08
...
Смени спирачните маркучи с метални и изцяло ревизарай апаратите.....
Смених маркучите, метални са вече ( отпред, отзад не е, ако трябва и него ще сменя) . Течността сменена, апаратчетата са без грешка. Ако става въпрос помпите и те са наред, няма мътилки, няма боклучета, общо взето системата беше ( по-точно е била профилактирана преди мен )
За  смяна на помпите и на мен ми дойде наум. проблема е, че все още не знам от какъв мотор да сложа . Интересува ме за отпред повечко, за отзад ,мисля съм намерил решение , но отпред ако не е добре, отзад файда няма.
Дайте идея за накладките, да не откривам топлата вода, ей сега пак изкарах мотора, изкарах и другия си, еми тоя драгстар спира къде по-добре от XJ-то , хем е по-тежък, хем и по окомер дисковете му са д/г на кантар с туриста ( за предните) .
Нещо не мога се съглася, че  това си му е спирането и моженето. Накладките са наред...
П.п. много държа на спирачки, било на кола, трактор, мотор няма значение. Може да не върви, но спирането- задължително.
М/у другото ако някой има карбове от FJ1200 пълен комплект, здрав ( мембраните , всичко )  , свалени от работещ, да ми пише, взимам ги.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: evilution в май 05, 2019, 13:40:03
Някои чопъри спират по-добре от спортни мотори при нормални скорости, въпреки, че са тежки. Широки предни гуми с нисък център на тежестта са също фактори, влияещи на спирането. С тоя мотор от 80-те няма да ти е много лесно да подобриш спирането.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 05, 2019, 14:08:08
Ще видим, докато не почне да спира , поне задоволително, няма го оставя. Проблема е, че държа на визията му ( ретро ) и не желая промени засягащи стила му.
Ако го преработвам на кафе-рейсър , слагам каквато си преценя предница , да му ходи . Но не е това целта.
Ще поровя в нета, кой как се е "справил" с този проблем. Имам една идея , но не знам дали ще е изпълнимо точно при мен. Ще споделя по-късно.
Очаквам все още добра марка накладки, да споделите, както и отде да си ги купя.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: evilution в май 05, 2019, 15:10:19
Защо не вземеш да пробваш с помпата на драгстара какво ще стане? Накладките все тябва да имат сила да блокират гумата. Хубавите го правят повече пъти преди да прегреят и да се предадат.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в май 05, 2019, 18:46:34
Аз все си мисля,че помпата може се обслужи с нови гумички, буталце..
Отделно правилният реглаж на хода на помпата също оказва влияние! ;)


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 05, 2019, 19:16:49
Колеги, поръчал съм и метален "маркуч" за отзад, като пристигне, го слагам, но отсега знам, че нямам проблем там. Слагам го просто за спорта.
Сега да допълня поста си за помпите и апаратите, ще се повторя : нямам проблем с тях, никакъв. Усещането е, че нито поддава лост, нито изпуска нещо, усещането е "твърдо", кой разбрал-разбрал какво искам да кажа. Няма "омекване" нито горе, нито долу, дори и при сериозен натиск . Дисковете са ми хубави, всичките, нямат надрано или неравномерно износване. Апаратите също си работят . Системата е със сменена спир.течност.
Единствено не са сменени накладките, не съм сигурен на какви да се спра . Но ще ги сменям, на 110% съм го решил. Дайте предложение/линк да разгледам за добри, които спират добре и няма ми изядат или прегреят дисковете.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в май 05, 2019, 19:18:33
Diana moto, Варна! С доставката ще ти излезе поне 1/2 от цената по софийските магазини, а за качеството..от 11 години ги ползвам!


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: ildivvy в май 06, 2019, 11:27:28
Колегата не беше ли някъде по Германия..? Коко хвалеше 'Акосато' или нещо подобно...Ако си в Германия,купи си от "Луис"-а Брембо или ТРВ и готово!


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: evilution в май 06, 2019, 11:49:31

Сега да допълня поста си за помпите и апаратите, ще се повторя : нямам проблем с тях, никакъв.

Вероятно нямаш. Това не означава, че работят като такива, създадени повече от десетилетие по-късно. Вземи си накладки като искаш, между водещите производители няма чак толкова големи разлики за нормално каране. Понеже питаше каква помпа да сложиш, за това ти казах да пробваш с помпата на драгстара. За не е много зор и не ти коства нищо.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 06, 2019, 18:18:40
В момента почетох малко за накладки, марки т.н. Спрял съм се на някои, направих запитване, чакам сега ответ цени т.н. 
Това с помпата: ще взема от друг мотор, не ми се смъква от драгстара. Да си е там, времето ще се оправи , аз няма мога ни единия, ни другия да търкалям.
Ако не усетя сериозна промяна, минавам на вариант други спирачни апарати с по-големи накладки. Ще видя от какво точно ще паснат плъг енд плей.  Евентуално правя и подложки/плочки на шенкелите, да "дръпна" апаратите отпред и да сложа по-големи дискове на предната капла.
Ще има продължение.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в май 07, 2019, 08:26:40
 на дисковете на това ХЖ си трябва Органична накладка ............. вече няма Азбестови  :o


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 07, 2019, 09:40:14
Имах такова съмнение. Въпреки, че отпред дисковете не са оригиналните (вече).


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: evilution в май 07, 2019, 11:50:26
Органичните не са чак толкова лоши за нормално каране. Като го подгониш се предават и прегряват, но пък на студено може да спират по-добре от другите.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в май 07, 2019, 12:00:07
Ми, аз ТДМ-а си го карам с органични...досега не съм успял да ги изпека, дори и при агресивно*(то па една агресия в тоя мотор, по тия пътища..) каране..


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: VRSC Fan в май 07, 2019, 13:05:27
Агресивното каране не зависи от мотора..зависи от топките,ако са по-големи се получават нещата..  :grin:


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 07, 2019, 15:29:38
Направиха ми няколко оферти. Избрах една от тях. ТРВ накладки за  три комплекта ( за двете колела). Ще видим как ще е.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 07, 2019, 17:53:05
Така. Моторетката се подкара добре. Продухах карбовете , докарах синхрона , работи си. Има едно леко приглъхване ( все още ) при преход от ниски към средни , след това дръпва прилично ...
Преди малко установих и причината за приглъхването. Обедняване на сместа, което е непостоянно. Оказа/ха се присъеденителната гума ( смук.колектор ) м/у два от карбовете и тиквата.  Пръснах със спрей за спирачки по тях и мотора вдигна от ниски ( 1000об/мин ) почти 2хил/об и после пак слезе на 1000 +-  . Това е един от начините за проверка. Сега наново смъкване на карбовете, поне е сравнително лесно на този мотор и смъкване на прис. гумени връзки . Ако се наложи, нови ще се купуват, кеф цена няма.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в май 07, 2019, 18:13:09
Временно може ги вулканизираш с вътрешна гума от велосипед


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 07, 2019, 20:31:23
Ако се стигне до такъв вариант-нови взимам. Надявам се да е баламска причината, примерно калпачетата на вакуумите или челата към главата. Утре.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: willow75bg в май 13, 2019, 10:04:47
Колеги,да не отварям нова тема,защото от вчера и аз взех такава машинка-1983год.Ще трябва да се постегна-карбуратори,клапани,обслужване и т.н.
Най големия проблем е,че трябва да се сменят двата ауспуха и не мога да намеря.Особенно десния е доста зле,явно е пързалян от тази страна.
Ако знаете нещо по въпроса,много ще съм доволен.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в май 13, 2019, 10:56:58
Във фейса има група за XJ, дори скоро мернах обява за xj от '86 на части
П.с.
Основно от Острова са ;)


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 14, 2019, 11:40:48
Ауспусите, резервоара  и рамата са болните теми за периферия по XJ . На моя, ауспусите собственика ( бившият) ги е купувал нови, автърмаркет но качествен модел.
А рамите на старите XJ страдат в ниската част, там дето е захващането за пачия крак и централната степенка. Късат се директно. Кофти проблем , дори много. Моя , понеже го знам това и съм гледал обстойно как е там. Резервоара има два "джоба" отстрани, отзад. Там се събира влага/вода и ръждясва много кофти. Пробива се дори. При мен няма и грам, ама колкото съм гледал други...всичките бяха така.
Членувам в няколко групи за XJ . Едни от най-търсените неща са именно резервоарите и ауспусите.
П.п. как си със спирачките му колега? Спира ли добре?
Като се захванеш с карбовете, сподели на какво положение са иглите на шибрите и на колко е развит болта на сместа за ниските? Смени си задължително О-пръстените на фланците на карбовете  към главата. Ще се радвам да споделиш по питанките ми.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: willow75bg в май 15, 2019, 10:11:33
Проблеми с ръждата не видях по детайлите,които описа,въобще в това отношение е добре.
Намерих два уж здрави ауспуха тук в Бг,но са боядисвани с четката,та се замислям за хромирането им,нещо по въпроса?
Карбовете са сменяни с други от същия модел от предишния собственик,но текат ,дави се ,не държи обороти и т.н.Като се отворят ще стане ясно какво им има.Спирачните дискове не са оригинални,а от друг модел,спира учудващо добре за тези години.
Като цяло мотора ще се ревизира изцяло зимата,сега просто искам да го вкарам поне малко в пътя ей така да го видя какво може.
Взех го понеже не можах да откажа на тази цена,пък и да има с какво да се занимавам.
Ще изникват доста въпроси с течение на времето,така че ще е хубаво да споделяме опит.
п.с.Предлагат ми масло Репсол 15W50 на добра цена и се чудя дали става,като се има в предвид че едва ли ще му врътна 2000-3000 км този сезон?


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: Skywlak в май 15, 2019, 11:48:43
Имаше.една тема.за.ремонт на аспух...
В бяха дадени и фирми които произвеждат...


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в май 15, 2019, 12:56:47
п.с.Предлагат ми масло Репсол 15W50 на добра цена и се чудя дали става,като се има в предвид че едва ли ще му врътна 2000-3000 км този сезон?

  :-) :-) :-) :-) Tъкмо един още да осети от първо лице.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: HondaPBR125 в май 15, 2019, 15:04:07
Как успявате да навъртите 1000-2000км за година не знам  :o това трябва ама грам да не се кара!


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: willow75bg в май 15, 2019, 15:31:08
Това е втори мотор,имам си основен и него карам редовно,този ще е за занимавка.
Та за едни 2000км макс. струва ли си да се налива скъпо масло?


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: dandy в май 15, 2019, 15:31:42
  :-) :-) :-) :-) Tъкмо един още да осети от първо лице.
Налях същото за сезона...още нямам впечатления как се държи на стар въздухар


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: HondaPBR125 в май 15, 2019, 15:35:07
Та за едни 2000км макс. струва ли си да се налива скъпо масло?

Това е много тъжен въпрос!


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 15, 2019, 19:52:36
Това е втори мотор,имам си основен и него карам редовно,този ще е за занимавка.
Та за едни 2000км макс. струва ли си да се налива скъпо масло?
Бе и аз си имам основен мотор  , но това XJ дето го взех, ми влезе под кожата и мисля бая да го търкалям. Дръпнах му някой и друг км, честно въобще не ме уморява, голям кеф . Само да оправя мотора да подема от ниските чисто и съм готов.
Масло съм сложил на Шел, описано е две-три страници назад. Shell Advance Ultra 15W-50,  50 кинта 4 кила от немско .
 Мазно се превключват скоростите , самото масло е с добри показатели и много щадящо към гумени уплътнения, семерини о-пръстени , като мина повечко км ще кажа как е .
П.п. някой да е сменял о-пръстените на дроселите по карбовете? Да знам какъв х.й ме чака , ако се захвана . Направо не ми се почва и се чудя дали да го правя , имам и там леко дърпане на въздух, леко е, но го има.... Инак станах спец по смъкване и слагане  на карб по XJ 900 F . Смъкване 15 мин. макс и слагане около половин час до палене.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: nCuXoHeBpo3eH в май 16, 2019, 08:17:25
Дават го да събира 2.8л 10W40, туба от 4л. адекватно масло е 40-50-60лв.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: willow75bg в май 16, 2019, 09:05:03
Q8 4T 10W50 дали ще му е добре с него?
Не можах да намеря и мануал,ако може жокер?


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 16, 2019, 21:30:23
http://home.foni.net/~xj900/XJ900_Handbuch.html (http://home.foni.net/~xj900/XJ900_Handbuch.html)
http://xj-treiber.de/sub/daten.htm (http://xj-treiber.de/sub/daten.htm)
И тук го има разширен с ремонти, търси го в  https://www.carlsalter.com/ (https://www.carlsalter.com/)
трябва да стигнеш до Yamaha_Xj900_Xj900rk_1983-1994_Repair_Manual
Не е подредбата по азбучен ред , търси го надолу


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: ildivvy в май 17, 2019, 07:06:39
Мануал може да потърсиш и тук:

motorkari.cz/motorkari/
manualedereparatie.info/en
pdfmotomanual.com
duomoto.it
manualslib.com
motodataproject.com

За маслото,пробвай и ЕНИ. Ще останеш доволен...


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: apollo11 в май 17, 2019, 11:47:05
+1 за Ени
Може пробва и с IP( italiana petroli)


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 26, 2019, 10:21:07
Взех да тъпча на място с моите карбове . Все още имам едно леко глъхнене при рязко подаване на газ от ниските . Странното е, че това се случва след повторното подаване на газ и след това се стреми към прекалено спадане на ниските обороти. При рязко потегляне от място , се случва дори да не поеме газ и да угасне. От 3 к.об/мин до към 3.500 се чувства много слабо този ефект. Оттам нагоре до към 9 к.об/мин мотора тегли чудно.
Пропуснах да добавя, че при леко бутване на смукача, веднага му се сменя гласа и мотора живва осезателно. Това от ниските при потегляне.
 Гумените фланци са в много добро състояние ( сменяни са някога мисля ) , вече не тегли въздух от О-пръстените към главата. Мотора е с компресия на всичките цилиндри от 9.3 до 9.5  бара .
Карбураторите са почистени , продухани,но.... .
Пак ще ги смъквам , вече останаха на дроселите да им сменя  о-пръстенчетата . На път съм да купя целия комплект джет кит със всичките им салтанати, уплътнения, жигльори, о-пръстени и т.н.
Ще прекарам с много фин скочбрайт шибрите и леглата им ( въпреки, че специално бях ги гледал дали не задържат нещо ) . Ще споделя как съм се справил , няма го оставя, докато не тръгне, както на мен ми харесва :)
Ако някой има карбове от xj 900 58L или 31A, здрави разбира се , да ми пише . Също от FJ 1200,  с малка преправка пак стават.
Сега за спирачките, смених и задния маркуч, и там сложих "метален" , смених и накладките. Има  подобрение ( реално от накладките ) . На предницата ще сложа други спирачни апарати , стават идеално от XJ6 с шенкелите. Не се налага преправяне, офсет , дупки отстояние към диска - всичко пасва без грешка. Самите апарати са плаващи и накладките им с около 35-40% с по-голяма площ спрямо сегашните ми.  Намерих едни от ибей . Чакам ги , но ще ги сложа след като оправя както трябва карбовете.
П.п. продължавам да трупам много добри впечатления от маслото Shell Advance Ultra 15W-50. Имах някои малки опасения да не преплъзне нещо съединител, да не текне отнякъде, но не! Добро масло за добри пари. Скорости, превключване , съединител- никакви проблеми. Препоръчвам го.

И един линк за данни по карбове по Xj http://xjbikes.wikidot.com/carb-specs?fbclid=IwAR3V6uuHfzPM3fxgm7k-l3qX2NRkFWnS1FWO8p-EKU70tP2doHtl41JsiRo (http://xjbikes.wikidot.com/carb-specs?fbclid=IwAR3V6uuHfzPM3fxgm7k-l3qX2NRkFWnS1FWO8p-EKU70tP2doHtl41JsiRo)


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: willow75bg в май 27, 2019, 09:29:17
При мен нещата вървят бавно.Свалих и само почистих карбураторите,че имаше доста мизерии,сложих едно филтърче след кранчето.Сега мотора си държи идеално оборотите,набира и ускорява много добре.За да се настроят и синхронизират трябва първо реглаж на клапаните,но нямам инструмента за вадене на пуловете,ще се търси от някъде.Между другото направих това чудо-YICS Tool-   https://xjbikes.com/forums/threads/home-made-yics-tool-diagrams.72713/  ,което е нужно за синхронизацията и регулиране на смесите при ниски обороти.Пробвах го само,че работи.
Трябва задни накладки да сменя на първо време,останалото по нататък.
п.с.По следите съм на още един такъв,според информацията,която имам е ,че бил в много добро външно състояние и цената ще е добра надявам се.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в май 27, 2019, 11:59:43
 ............ по големи накладки не означава по добро спиране
(http://www.racesparesuk.com/wp-content/uploads/2017/05/s1000rr-z04-pads-1.png)

 Taзи голяма ли е ? ако е голяма - то тогава смело слагай големи накладки

 ** Те тоя инструмент за "настройки" на Карбураторите , така ще си настройш карбураторите , че няма никога повече да работят като хората , или пък ако са "задънени" те тогава искам да видя къде ще го пъхнеш  :) :-)


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: willow75bg в май 27, 2019, 15:09:03
Коко,вече не са задънени,отдънних ги и го пъхнах.Аз поне с пъхането нямам грижи :-)
Пробвах го вече и работи.
Най вероятно карбовете ще ти ги пратя,но зимъска,че сега да мога да се возя на бабата.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в май 27, 2019, 15:59:56
 без значение дали ще ги пращаш или не - Само Недей въртя там дето си го пъхнал за да покараш преди да се наложи да се правят  :grin:


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 27, 2019, 16:10:19
............ по големи накладки не означава по добро спиране
([url]http://www.racesparesuk.com/wp-content/uploads/2017/05/s1000rr-z04-pads-1.png[/url])

 Taзи голяма ли е ? ако е голяма - то тогава смело слагай големи накладки

 ** Те тоя инструмент за "настройки" на Карбураторите , така ще си настройш карбураторите , че няма никога повече да работят като хората , или пък ако са "задънени" те тогава искам да видя къде ще го пъхнеш  :) :-)

По-голяма е -да. Това което си ми показал тук на снимка няма нищо общо с тези по XJ6 . Или поне на тези които съм поръчал. Ако пак не ми хареса- взимам на Триумф четирибутални апарати. С тях вече ще спира и влак. Намирам два десни и един ляв апарат , слагам ги отпред и отзад ( единия десен преден апарат се слага отзад ) и няма вариант да не спира.
За настройката си направих синкронизатор с вакуум часовници, преходи кранчета и т.н. , всичките тествани с вакуум помпа за абс.еднакви показания. Синхрона е добре. Ще продухам пак с Цилит каналите да видим, ще накисна в лимонтозу отново жигльорите на ниските об.
Коко,вече не са задънени,отдънних ги и го пъхнах.Аз поне с пъхането нямам грижи :-)
Пробвах го вече и работи.


На колко си развил винтовете на сместа? Какъв е точно мотора 58л , 4бб или 31а ?


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: willow75bg в май 28, 2019, 09:26:07
Не знам точно кой модел е мотора,къде се гледа?
Що се отнася до карбураторите,само ги свалих и изчистих старателно,не съм пипал нищо вътре.
Винтовете за ниските обороти бяха на два и половина оборота развити,аз добавих още един от мен :-)
Сега работи много добре,но съм сигурен,че може и по добре.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 28, 2019, 12:17:23
За типа мотор/двигател, четеш последните букви и числа отгоре на двигателя :) същият номер има и рамата ( ако е оригиналната рама или двигател ) Имат малки разлики трита модела, като основно при единия е по-малката кубатура и карб с по-малки дифузьори   ( нищо, че се води пак 900) , втория е с намален главен жигльор ( малко удушен )  , а 58L  се води "пълноразмерния" мотор . Имат разлики по фарове , маски , ауспуси , някои са анти-дайф предници и други козметични.
Винта за реглаж при нашите, не е само за въздух , той е винт за сместа ( въздух+бензин ) колкото по-се отвива - обогатяваш , т.е. обратно по ефект на винт който е само за въздуха  .
Проблема при тез карбове се явява супер тънките отвори и дупки за ниските . Правят окис от сегашните убити бензини и прекален престой без палене  ( както и при мен е малко или повече засегнато ) . Трябва се прокарат с Цилит ( препарат за плочки/фаянс ) няколкократно , внимателно със спринцовка . След това промиване , обдухване и т.н. Жигльорите ги кисна  лимонтозу + УЗВ .
И да не се забравят цедките на иглите за нивото ! Събира се мизерията , особено на левия карб заради пачия крак и мотора умира тотално, точно когато трябва да изпревариш колона от коли/камиони , става пътя адски тесен.
П.п. търся да закупя карбове  комплект без липси, със здрави мембрани от XJ900 58L ,4BB с 36мм дифузьори ,може и от FJ1200


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в май 29, 2019, 21:42:56

Що се отнася до карбураторите,само ги свалих и изчистих старателно,не съм пипал нищо вътре.
Винтовете за ниските обороти бяха на два и половина оборота развити,аз добавих още един от мен :-)
Сега работи много добре,но съм сигурен,че може и по добре.


 Изчистих старателно - и - не съм пипал нищо вътре са в противоречие

 ако си ги развил със един отгоре на това което са били - приготви се за голямото Г"Г"Г"Г"Г"Г"""Г"Г"Г"""Г'г'''ааааааа


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 30, 2019, 10:10:04
За пореден път смъкнах пак карбовете , този път ще се заиграя с байпасните отвори по-старателно, отново с цилит-а разбира се , жигльорите светят от чистота. Шибри, игли - всичко е чисто и подвижно.
Със сигурност имам някакъв проблем с тия отвори и дано се отпушат както трябва.
Купил съм о-пръстени, ще сменям наред по цедки и т.н. Единия карб ми държи леко по-високо ниво при престой и на моменти просълзява, дължи се на о-пръстена на цедката на иглата му.
По мотора клапани, компресия, тоци- не виждам проблеми.
...

 ако си ги развил със един отгоре на това което са били - приготви се за голямото Г"Г"Г"Г"Г"Г"""Г"Г"Г"""Г'г'''ааааааа
Коко какъв е сериозният проблем с тези винтове и това, че колегата ги е развил с още един оборот? Аз си имам теорията защо го е направил, но ми е любопитно твоето професионално мнение?
М/у другото може ли да споделиш какво ти слагаш във УЗВ ваната за почистване на кабовете?
И с какво чистиш фините канали по тях от ал.окиси  ?
Благодаря .
П.п. търся да закупя карбове  комплект без липси, със здрави мембрани от XJ900 58L ,4BB с 36мм дифузьори ,може и от FJ1200


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: HondaPBR125 в май 31, 2019, 15:37:22
Изчистих старателно - и - не съм пипал нищо вътре са в противоречие

Факт! Най-много лайна се трупат освен в чашката при поплавъка, в кухината между главния жигльор и тялото на карбуратора - там където въздух и бензин се смесват - става направо мазаляк.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: willow75bg в май 31, 2019, 16:12:55
Грешка на езика,исках да кажа като настройки,че не е пипано нищо.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в май 31, 2019, 16:39:47
 Някакъв препарат на HENKEL по препоръка и тестове на един доц. по Технология и препарати за почистване на металите от фирма АКТУАЛ ( представителя на ХЕНКЕЛ за България )
 - не чистиш АЛ Окиси а чистиш Въглеродни отлагания  :grin:


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в май 31, 2019, 18:30:23
Карбовете светнаха от чистота, както и трябва да е. Всичко се отвори, имаше проблеми с едните отворчета точно над дроселите в два . Там са три дупчици , сега  се разкара нагар, окиси , всичко тръгна . Жигльорите почистени в УЗВ и препарат . Навсякъде продухано, проверено , следва сглобяване и дългоочакваният момент . Дано нямам повече замисляне от ниски към средни . Ще споделя.
П.п. търся да закупя карбове  комплект без липси, със здрави мембрани от XJ900 58L ,4BB с 36мм дифузьори ,може и от FJ1200


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в юни 03, 2019, 09:21:10
Хубава страничка за почти всички XJ , има мануал-и , има данни , има ел.схеми. Подредени по модели http://www.xjcd.org/ (http://www.xjcd.org/)


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в юни 03, 2019, 12:05:13
 Замислянето ще го има , ако оставиш сместа богата  :grin:


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в юни 03, 2019, 15:20:16
Още не съм го сложил, много бач и не остава време :( . Ще го сглобя тез дни, да не му погубя чарколята .
За богата- не мисля, че е богата ( поне досега ) свещите са бели до безобразие, дори е вървял на обеднена . При рязко потегляне и газ от място чак се стремеше да забива и гасне , като барна леко смукача, се изтегля мъжката . На тоя карб като му разгледах карантиите и обмислих начина му на работа , стигам до извода, че "смукача' реално вдига шибрите под създаден допълнително  вакуум. Не съм запознат в детайли с карбове по мотоциклети , не знам другите как им е принципа. може и да съм изтърсил някоя глупост .
Сравнявах да няма някакви скалъпени заменки на жигльори, игли и т.н. , всичко отговаря според наличната информация за самия модел.
Последния път пръсках със спрей за спирачки по фланци, по самите карбове и по осите на дроселите. Никъде не тегли чужд въздух , единствено  леко от дроселите , да качва 50 об. отгоре някъде, Не съм сменял пръстените там , не съм убеден на 100%, че те са виновните за забиването при рязко потегляне и остра газ. Дано не се наложи да барам там, че ще е тегава замяната им.
П.п. търся да закупя карбове  комплект без липси, със здрави мембрани от XJ900 58L ,4BB с 36мм дифузьори ,може и от FJ1200


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: ildivvy в юни 03, 2019, 20:42:04
При много голяма част от подобните карбуратори,'смукача' отваря едни допълнителни 'отвори',през които минава допълнително бензин и така 'обогатяват' сместа!

П.П. Мембрани,шибри и други части за карбураторите може да потърсиш и тук: www.motorradbay.de (http://www.motorradbay.de) .

Ето за XJ : https://www.motorradbay.de/xanario_search.php?sessID=bf49f7e1b0b95d847a09583815861c06&sessID=bf49f7e1b0b95d847a09583815861c06&search_shop_select=3&products_keywords=XJ&x=51&y=7 (https://www.motorradbay.de/xanario_search.php?sessID=bf49f7e1b0b95d847a09583815861c06&sessID=bf49f7e1b0b95d847a09583815861c06&search_shop_select=3&products_keywords=XJ&x=51&y=7)


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: motoperko в юни 03, 2019, 21:24:24
Вероятно е така , както казваш. Виждал съм и такива , дори се сещам на соц  моторетката ми Мз ЕТЗ е така.
На тези по XJ като моето е май малко по-различно, не знам за другите, както и да е.
Благодаря за линка м/у другото . Тези дни събирам карантийките и палим. Да видим дали съм се справил.


Титла: Re: Yamaha XJ900 58l
Публикувано от: KokoVmaxa в юни 04, 2019, 14:43:43
 при по старите мотори - смукачите са Клапи затварящи притока на въздух  :grin: