www.MotoForum.bg

Концентрат => Мото енциклопедия => Темата е започната от: dirtlego в септември 04, 2018, 16:48:17



Титла: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: dirtlego в септември 04, 2018, 16:48:17
http://www.fema-online.eu/website/index.php/2018/09/04/fuel-labelling/ (http://www.fema-online.eu/website/index.php/2018/09/04/fuel-labelling/)

Надявам се да се разбира, ако не https://translate.google.bg/ (https://translate.google.bg/)

Ethanol blends above 10% can damage the painting of the fuel tank, damage the rubber fuel lines, cause corrosion of fuel lines and cause poor drivability.

On the ACEM website you can find a list of motorcycle brands and types and their compatibility with E10 fuel.

https://www.acem.eu/component/content/article/2-non-categorise/33-e10?Itemid=109 (https://www.acem.eu/component/content/article/2-non-categorise/33-e10?Itemid=109)


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: Георги Петков в септември 05, 2018, 07:59:01
Онзи ден точно гледах едно интересно клипче:

https://www.youtube.com/watch?v=ATGSBi1kBl0 (https://www.youtube.com/watch?v=ATGSBi1kBl0)

Не мисля, че някъде освен в САЩ се предлага бензин с повече от 10% и с 0% Етанол.
В началото поне 1-2 пъти съм си оливал резервоара тип - чакай да те измия и на боята и няма нищо.
Интересното е, че примерно на Круиз пише "минимум 7% съдържание на Етанол", а не примерно "Максимум 10% съдържание"


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: evilution в септември 05, 2018, 11:34:21
Онзи ден точно гледах едно интересно клипче:

https://www.youtube.com/watch?v=ATGSBi1kBl0 (https://www.youtube.com/watch?v=ATGSBi1kBl0)

Не мисля, че някъде освен в САЩ се предлага бензин с повече от 10% и с 0% Етанол.
В началото поне 1-2 пъти съм си оливал резервоара тип - чакай да те измия и на боята и няма нищо.
Интересното е, че примерно на Круиз пише "минимум 7% съдържание на Етанол", а не примерно "Максимум 10% съдържание"

Оливането на резервоара не е драма. Проблем е за покритието вътре в резервоара, и по-старите машини имат проблем - резервоарите им корозират.


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: ildivvy в септември 05, 2018, 12:11:54
Чел съм,че е проблем и за пластмасовите резервоари донякъде! По форумите на Дукати,при разделите за Мултистрада,предполагаха,че проблемите,които имат с тях е от горивото,но кой знае  :o


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: Георги Петков в септември 05, 2018, 12:55:06
Реално вредата от етанола идва ако дадена машина не се кара дълго време (поне от източниците, които намерих) поради факта, че привлича вода.
Верно за собствениците на по-стари машини сигурно е по-тегаво и някак си насилствено ги карат да си подменят машините... За съжаление в Еврогейския съюз не може да се намери (или поне аз не знам) бензин без етанол.


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: dirtlego в септември 05, 2018, 15:18:10
В моето ръководство пише:

"Warning
The motorcycle is only compatible with fuel
having a maximum content of ethanol of 10% (E10).
Using fuel with ethanol content over 10% is
forbidden. Using it could result in severe damage of
the engine and motorcycle components. Using fuel
with ethanol content over 10% will make the
warranty null and void."

За по-сигурно избягвам да сипвам, ако на колонката пише Е10. Лошото е, че ако не пише не е ясно дали наистина е без етанол.

Ето още информация по темата:
https://armchairbiker.com/ethanol-in-petrol-what-classic-bikers-need-to-know/ (https://armchairbiker.com/ethanol-in-petrol-what-classic-bikers-need-to-know/)


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: mendi в септември 05, 2018, 15:43:30
А в България колко е % на етанол в бензина? Само на лукоилския 100 октана пише 7% етанол. На други места не съм виждал, не че съм се заглеждал де...


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: Георги Петков в септември 05, 2018, 19:59:06
На Круиз на всички колонки пише "Минимум съдържание на етанол 7%"


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: Palio в септември 05, 2018, 21:13:34
Мда... А аз се чудя откъде ми дойде тая беля на главата. Явно повсеместно по бензиностанциите се лее тая течност напоследък. Историята е следната - поради внезапното ми заминаване за чужбина и дългото ми пребиваване там, зарязах мотора без да имам време да го подговя за дълъг престой, с наполовина пълен резервоар/бензин от една от големите вериги/.

Три години по-късно:горивните маркучи са на пластелин, дето се размаза навсякъде; по мое невнимание съм оставил врътката на бензиновия кран в досег с тая гадост за около седмица - боята по нея е надигата и се свлече на люспи, а самата пласмаса се изяде в зоната, напоена с въпросната гняс. В карбураторите всички О-пръстени са брак и ги сменяхме с нови по размер. В гаража нетърпимо смърди на разредител за блажна боя, даже комшиите ме питат какво боядисвам там... Добре, че не е изяло поплавъците, щото и те са някаква пластмаса.

Не е ясно какво се случва в дебрите на резервоара - видимите места около гърловината изглеждат добре, ама знам ли какво е станало вътре по кьошетата...

Явно за дълъг престой си трябва стабилизатор, или кой знае каква друга добавка. Работата е сериозна, значи...


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: Grobarq в септември 06, 2018, 11:48:15
Хвърлихте ме в размисъл и както винаги търся някаква логика във всичко това.
Значи според сайта който е качил колегата
dirtlego:

https://www.acem.eu/component/content/article/2-non-categorise/33-e10?Itemid=109 (https://www.acem.eu/component/content/article/2-non-categorise/33-e10?Itemid=109)

Излиза, че масово моделите на Дукати имат проблем с този етанол.   Все модели от 2007 до 2010 След това по брой са моделите на Кавазаки. И пак са модели от 2006 до 2010г





А за BMW пише така:

"BMW Motorrad
Всички модели са съвместими с E10. Въпреки това броят на октаните трябва да бъде съвместим с модела според ръководството на потребителя."


За Harley Davidson пиши така:

"
Harley Davidson
Всички модели на Harley-Davidson от Model Year 1980 са съвместими с горивото E10.
Всички модели преди тази година трябва да използват гориво от 98 лева"
(Предполагам че Google преводача ми го превежда грешно лева и става дума за 98 октана)






Както го разбирам аз с лошите си знания по химия, основния проблем е с пластмасите в карбураторите и гумени уплътнения.
От години ми казва че резервоарите на Ducati вътре са пластмасови....
И в същия този сайт който колегата качи четем:

"
Европейската директива за качеството на горивата [1] въвежда нов пазарен бензин в Европейския съюз от 1 януари 2011 г., който може да съдържа до 10% (обемни) етанол (Е10).
За превозни средства, оборудвани с двигател с искрово запалване (бензинов двигател), внесен на пазара на ЕС, този списък показва тяхната съвместимост с бензина E10, който отговаря и на границите на променливостта EN 228: 2008 [2].

Друга информация:
Европейската директива за качеството на горивата изисква държавите-членки на Европейския съюз да гарантират наличието на достатъчно количество дневен бензин за превозни средства, които не са съвместими с използването на бензин Е10. Следователно собствениците на превозните средства, посочени в този списък, които не са разрешени за употреба на Е10, следва да продължат да имат достъп до днешния бензин (EN228: 2008) в ЕС, който може да съдържа до 5% (обемни) етанол.
Освен това е препоръчително да не се използват горива, съдържащи метални добавки.



1] Директива 2009/30 / ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 23 април 2009 година за изменение на Директива 98/70 / ЕО по отношение на спецификацията на бензина, дизеловото гориво и газьола и въвеждане на механизъм за мониторинг и намаляване на емисиите на парникови газове и за изменение на Директива 1999/32 / ЕО на Съвета по отношение на спецификацията на горивото, използвано от плавателни съдове по вътрешните водни пътища и за отмяна на Директива 93/12 / ЕИО, Официален вестник на Европейския съюз L140, 5.6.2009 г., стр.
2] Европейски стандарт EN228: 2008 - Автомобилни горива - безоловен бензин - Изисквания и методи за изпитване."

За Suzuki:

"
Suzuki
2002 Модел Години и нататък - всички мотоциклети могат да използват E10 без проблеми.
1992-2001 Модел Години - някои модели могат да използват горива E10 и някои модели не могат. Потребителят трябва да се свърже с националния си вносител за изясняване.
1991 Модел Години и по-рано - 98 RON (без съдържание на биогориво)."


За Yamaha:

"
Yamaha
Всички модели на Yamaha от Model Year 1990 са съвместими с E10"



И стигаме до моята (буквално) Honda:

"Honda
Всички мотоциклети и мотопеди на Honda, произведени за пазара на ЕС от 1993 г. насам, могат да използват бензин с етанол до 10%, въпреки че моделите, оборудвани с карбуратор, могат да имат лоша управляемост при студени климатични условия."


Моя Honda transalp е модел  1994 година  произведен. Но реално погледнато модела е от 87г и не е променян.
Как ще ми пасва това гориво нещо не ми е ясно?
Honda са се сетили да сменят пластмасите и гумените уплътнения?
Не съм имал проблем досега и да чукна на дърво надявам се да нямам!


Колегата Palio можеш ли да се сетиш от коя голяма верига бензиностанции си зареждал?
Всички знаем че в българския бензин има какви ли не боклуци....


Попаднах на тази статия от преди няколко години:
http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/16602-smesta-ot-benzin-i-etanol-uvrejda-dvigatelia/ (http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/16602-smesta-ot-benzin-i-etanol-uvrejda-dvigatelia/)


Май цялата работа е за да подменяме по-често мотоциклети и автомобили.




Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: apollo11 в септември 06, 2018, 11:58:06
От която и верига да зареждаш,все тая - всичкп идва от едно място ;)
П.с.
Мотора 2 седмици не го бях пипал - смърди на боя с лайна резервоара, но не съм забелязал разлика във вървежа
П.с.
Понеже колата я карам мКсимум веднъж в месеца, гледам поне на 2-3 излизания, да зареждсм свеж бензин + добавка (щпто тя пък е и на метан,та смятайте колко бензин изгарям с нея)


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: dirtlego в септември 06, 2018, 16:24:24
Чета форумите на Дукати по света и гледам в Щатите много се оплакват от проблеми с fuel sensor-а. Масово бензина им е със съдържание над 10% процента етанол понеже царевица много и производството му е евтино.

Няколко души си направили експеримент с бензин без етанол и нямат никакви проблеми.



Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: NikDaPhreak в септември 24, 2018, 02:50:04
Да се направя на виден археолог и аз и да изровя тая тема... Преди време живеех за малко в Германия. Там има Е10 и обикновен бензин - единият с 5% етанол, другият - с 10%. Понеже тоя с 10% е по-евтин, та реших да потърся какво-що. Оказа се интересна тема. В страни от мизериите, дето може да предизвика по всичко гумено и повечето пластмаси, етанолът е доста по-различно гориво. При ДВГ с висока степен на сгъстяване изгаря почти веднага след бензина в последните мигове на горивния такт. В двигателите с ниско сгъстяване (какъвто е този на GL1200, заради който туч четох) етанолът изгаря щастливо и доволно... в ауспуха. Химията е малко дълга и сложна за това време на годината (или денонощието), та ще я пропусна. Краткото обяснение е, че етанолът се запалва по-трудно и поглъща много енергия докато се запали. Под черта 10% етанол в бензина означава повече от 10% повишаване на разхода на гориво за по-старите двигатели, евентуално понижаване на мощността (от значение основно при малолитражките).


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: ivan_j в септември 25, 2018, 08:25:49
Има и едно предимство - край на проблемите с попаднала вода в горивото - веднага се разтваря в спирта и изгаря. Което е добре дошло за нашите мошеници - що да не сипят някоя друга кофа вода в цистерната.


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: HondaPBR125 в септември 28, 2018, 14:52:53
Има и едно предимство - край на проблемите с попаднала вода в горивото - веднага се разтваря в спирта и изгаря. Което е добре дошло за нашите мошеници - що да не сипят някоя друга кофа вода в цистерната.

първоначално е така, само че водата пак е там, но не седи скупчена на куп, а се разтваря в цялото количество бензин и е навсякъде в системата без да можеш да намериш и разкараш от бензина. От там започват проблемите...
Това е причината на летищата да има 100LL (light lead) защото на мотора като му ръждяса нещо по горивната система, ще си го отбуташ до дома, ама ако самолета запече...


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: ivan_j в септември 29, 2018, 09:20:19
От каране нищо не им става, проблемите започват като се заседят няколко месеца. По цял ден отварям карбуратори на седяли мотори и Атв-та да им чистя блатото, което става вътре.


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: dirtlego в октомври 12, 2018, 15:06:20
http://www.fema-online.eu/website/index.php/2018/09/04/fuel-labelling/ (http://www.fema-online.eu/website/index.php/2018/09/04/fuel-labelling/)


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: Grobarq в октомври 13, 2018, 20:26:52
Сменят имената на бензина и дизела




https://news.bg/energy/smenyat-imenata-na-benzina-i-dizela.html


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: Grobarq в октомври 15, 2018, 12:01:47
Сменят имената на бензина и дизела




https://news.bg/energy/smenyat-imenata-na-benzina-i-dizela.html

Тук е обяснено по- добре:

https://dariknews.bg/novini/biznes/gorivata-po-benzinostanciite-veche-sa-s-novi-oboznacheniia-2125502



А това ще са новите стикери:




(https://i.postimg.cc/vD2njqyb/520-ratio-goriva-simvoli.jpg) (https://postimg.cc/vD2njqyb)


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: kitan в октомври 15, 2018, 15:09:43
Тук е обяснено по- добре:

https://dariknews.bg/novini/biznes/gorivata-po-benzinostanciite-veche-sa-s-novi-oboznacheniia-2125502



А това ще са новите стикери:




(https://i.postimg.cc/vD2njqyb/520-ratio-goriva-simvoli.jpg) (https://postimg.cc/vD2njqyb)

направо си представям,как лепа някаква лепенка на резервоара ми :-) :-) :-) :-) :-) :-)
по скоро ще замръзне слънцето


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: Георги Петков в октомври 15, 2018, 15:29:23
Спокойно, няма да лепиш нищо никъде.
"с новите символи ще трябва да бъдат обозначени и всички превозни средства, регистрирани след 12 октомври т.г."
Тези означения в САЩ ги има от сумати време.
Попринцип стандартизацията не е лошо нещо... но това за пореден път доказва, че хората изпростяват тотално - да не знаеш с какво гориво ти е колата.
А друго ми е чудно в този стандарт защо не влизат електричките.
Ето един примерен знак за тях :

(https://i.postimg.cc/WdyssHvS/symbol-ss.jpg) (https://postimg.cc/WdyssHvS)


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: FozY в октомври 16, 2018, 08:13:29
Е гледай по-широко на нещата, коли под наем, служебни, такива карани от жени...
Знака за Ел, е особено "популярен" във ФРГто.

п.п. На капачката ми (на мотора!) има означение к'ва чорба да наливам, ама тук няма такава и слънцето май взе да мръзне


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: kitan в октомври 16, 2018, 09:20:55
Е гледай по-широко на нещата, коли под наем, служебни, такива карани от жени...
Знака за Ел, е особено "популярен" във ФРГто.

п.п. На капачката ми (на мотора!) има означение к'ва чорба да наливам, ама тук няма такава и слънцето май взе да мръзне
пратиха ми вече снимка на един "колега" дето си налива дизел в мотора та май,май...


ама моя няма да го огрее лепенка за сега


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: FozY в октомври 16, 2018, 09:50:59
Абе и мен мега ме дразни, ама само с флекса не съм пробвал да я махна. Разредители, кореселин, вазелин, зехтин.... не пада


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: dirtlego в октомври 18, 2018, 18:22:35
Идва зима и много от нас ще зазимят моторите и понеже темата е за етанола в бензина, и поразиите, които може да направи се препоръчва да се добави стабилизатор в резервоара, ако не смяташ да караш повече от 30-40 дена.


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: FozY в октомври 19, 2018, 07:15:19
.... се препоръчва да се добави стабилизатор в резервоара, ако не смяташ да караш повече от 30-40 дена.

Ня'кви препоръки за марка, вид?
Зависи ли добавката от вида на двигателя?


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: dirtlego в октомври 19, 2018, 08:21:39
Препоръки не се наемам да давам, понеже не съм специялист в областта.
Лично аз смятам да сложа Motorex System Guard. 125мл. е количеството за мотори и запазва горивото около 6 месеца.
https://www.motorex.com/en-us/moto-line/additive/fuel-stabilizer/ (https://www.motorex.com/en-us/moto-line/additive/fuel-stabilizer/)


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: FozY в октомври 19, 2018, 10:05:38
СПОМЕНИ (http://www.motoforum.bg/index.php/topic,85541.0.html)

За мотор добре, ма имам една лада '84 г. последните две+ години има 0,5 км а бенза от соца свърши  :-)


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: dirtlego в октомври 19, 2018, 12:05:46
@FozY,
Цитат
За мотор добре, ма имам една лада '84 г...
 Е, нали за мотори става дума,... за баба лада е друга схемата и форума  :-).


Титла: Re: Мотори и E10 бензин
Публикувано от: ivan_j в октомври 20, 2018, 09:27:59
Най-добре си източете карбураторите/инжекциона и по възможност резервоара.