Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Как да си ремонтираме отоплението на ръкохватките
Страници: [1]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Как да си ремонтираме отоплението на ръкохватките  (Прочетена 4056 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
forest
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW R1200GS
Публикации: 327


Гат каръм псуам пешеодците а гат одя пеш шафьорите


Ел. поща
« -: март 03, 2015, 11:23:45 »

При поредното преглеждане на мотора преди началото на сезона констатирах, че ми е изгоряло отоплението на лявата ръкохватка. Премислих възможностите: поръчка на нова от интернет (скъпо и бавно) или ремонт на старата (почти без пари, много бързо и с много хукане)- разбира се избрах второто.
При мен повредата беше прекъсване на реотана, има много информация в нета как да се поправи подобен проблем чрез свързване "муфиране". Аз лично не вярвам, че това е надежден способ, всяко муфиране увеличава вероятността от прекъсване два пъти защото създава още две точки с променено съпротиление (точките на новите връзки) където ще прегрява по бързо кантала.
След бързо преглеждане за метод в нета за цялостна подмяна на реотана и след като не открих нищо съществено, реших да се пробвам, така или иначе няма какво да губя.

Ако някой като мен избере да си ремонтира сам отоплението на ръкохватките, ето някои важни подробности:
1. изчистваме ръкохватката от всичко "до дъно" (гумената облицовка и останалите изолационни материали) като се стремим да запазим малко от оригиналният кантал цял (поне 10 сантиметра).
2. измерваме ТОЧНО съпротивлението на оригиналният кантал и го превръщаме в размерност "Ом на метър", не се интересуваме от диаметъра или сечението на оригиналният кантал защото такъв е твърде невероятно да намерим в БГ.
3. намираме кантал с близко съпротивление на метър като оригиналният такъв, инвестицията ще ни излезе не повече от 1 лев, кантала е на цена около 50ст. на метър.
4. навиваме новият кантал по същият начин и кербоваме кабела.
5. почистваме внимателно ръкохватката и обезмасляваме.
6. лепим предварително приготвеният термошлаух върху новият реотан със силикон за гарнитури устойчив на високи температури.
7. останалото го знаете - възстановяваме гумената облицовка на ръкохватката.

Малко снимки от процеса:
















« Последна редакция: март 03, 2015, 11:28:28 последно от forest » Активен
PepeLopez
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Четиритактов
Публикации: 1614


Няма работа да не става и жена да не дава.


« Отговор #1 -: март 03, 2015, 11:43:33 »

Защо лепи термошлауха със силикон, вместо просто да го нагрееш, за да прилепне плътно?
Активен
forest
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW R1200GS
Публикации: 327


Гат каръм псуам пешеодците а гат одя пеш шафьорите


Ел. поща
« Отговор #2 -: март 03, 2015, 11:55:56 »

Пепи, "термошлаухите не са това което са", като започне да топли реотана и ръкохватката ти ще започне да се върти, много ще е гадно усещането. Затова предпочетох да я залепя. Вчера направих 80 километра с бавареца, изпържих си ръцете от проби, няма проблеми за сега.

Ако намериш също като оригиналната лента с която е покрил реотана немеца това е най-доброто, аз обаче не можах да си представя какво е това чудо, никъде не бях виждал подобно нещо.
« Последна редакция: март 03, 2015, 12:33:57 последно от forest » Активен
PepeLopez
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Четиритактов
Публикации: 1614


Няма работа да не става и жена да не дава.


« Отговор #3 -: март 03, 2015, 12:13:18 »

Ако намериш също като оригиналната лента с която е покрил реотана немеца това е най-доброто, аз обаче неможах да си представя какво е това чудо, никъде не бях виждал подобно нещо.


Това е специална хартия, която има няколко имена и се намира, ама не си заслужава зора. И така става. Хем лесно, хем бързо, хем евтино. Аз тая операция я правих миналата зима, ама не се сетих да търся кантал. Та  вместо кантал, просто навих върху основата на ръкохватката едно от тези:
http://www.ebay.com/itm/Heated-Grips-Inserts-Handlebar-Hand-Warmers-Fits-Universal-Grip-ATV-Motorcycle-/141446812384?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item20eee312e0&vxp=mtr
После, горе-долу по описания от теб начин.

П.П. Впрочем, може и да ти се стори смешно, но и обикновенна хартия за печене върши същата работа. Залепя се с прома, лелмевект или др. подобно лепило върху реотана. Няма проблеми, ама става по-бавно и малко по-трудно. И омазването е повече, така, че ако се наложи повторна смяна на реотана, чистенето е по-тегаво.
« Последна редакция: март 03, 2015, 12:18:08 последно от PepeLopez » Активен
forest
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW R1200GS
Публикации: 327


Гат каръм псуам пешеодците а гат одя пеш шафьорите


Ел. поща
« Отговор #4 -: март 03, 2015, 12:37:16 »

И на мен първо ми мина през главата да лепя универсални отоплители, но като размислих - работата и цапането ще е еднакво като обем и в двата случая, затова реших да мина на вариант поправка.
Активен
Страници: [1]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Как да си ремонтираме отоплението на ръкохватките

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.133 секунди с 21 запитвания.