Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Смяна на съединител Ямаха Р1. Нагледно!  (Прочетена 9763 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
kawa_maniak89
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF R1
Публикации: 1195


Ямбол-Варна


« -: април 18, 2014, 17:39:03 »

Ами задодоха се празници и най-накрая намерих време да споделя снимките иначе направени преди месец. Както бях обещал ще се постарая да опиша смяната на съединителя и да я подкрепя с малко снимков материал. За този сезон реших, че най-наложящия разход е смяната на съединителя(понеже боксуваше), смяната на свещите в съчетание със синхрон на карбураторите(не работи гладко, дави се, при връщане на газта глъхне и стреляме по пешеходците)  Smile


 Започваме със събуждането от зимната летаргия. Въпреки, че акумулаторът беше в къщи на топло старта си беше невъзможен без кабели и ток от колата:



Ето и видео за да чуете и как работи:

http://youtu.be/FlUzknFBWU4

Ето вече загрели:

http://youtu.be/7PKHbt0MY8U

Както може би забелязвате работим като трактор...има нещо нередно!
Почваме естествено със сваляне на спойлерите:




За да стигнем до тук:


Махаме болтовете на капака, откачаме жилото и сваляме. От там преминаваме към няколко на брой болтове които държат "демферния диск"(дано целя терминологията, че ще има критики Smile . Бих определил този диск като пружина защото е леко под конус и под напрежение...както и да е.



Продължаваме с ваденето на самите дискове, като те съответно се редуват феродов, огледален и така 7-8 парчета.



Паралелно с това махаме филтърната кутия за да се открият свещите и съответно ги сменяме. Тук само ще кажа че свещите на 1-ви и 4-ти цилиндър са по трудно достъпни и ще трябва ключ с чупещо рамо.


Дисковете на съединителя са извадени и тук идва една съществена част, за новаци като мен. Последният диск е огледален и с по-малки размери.Закупувайки си комплект сами ще видите, че единият диск е малък. Достигайки до него трябва да премахнете една телчица захваната в касетата(бих я описал като корда или по-скоро като струна от китара). Тя е подгъната и захваната в касетата като същевременно държи този последен малък диск. Трябва да я откопчеете (в случая използвахме отверка). След като я освободите, малкия диск може да бъде изваден.



За съжаление снимките не са много добри и няма как по-точно да заснема за да добиете по-добра представа. Съответно като почнете да редите новите дискове почваме с новият малък диск. Слагаме и закопчаваме пак тази телчица или както си я наречете. Чак тогава продължаваме с другите дискове. Пропускам да спомена и, че вечерта преди да почнем източих маслото и махнах масления филтър(така и така си бях купил новото) и в съда който използвах да го източа пуснах новите дискове понеже било добре да се накиснат в масло преди да се сложат.

Паралелно завиваме и свещите.



Редим новите дискове.





При затварянето на съединителя ще имате предполагам леко неудобство с наместването на едно "чопче" което влиза в капака и съответно чрез него стискайки съединителя отлепяте дисковете. Тук използвахме една хитринка видяна в youtube, а именно махаме капачката за маслото и от там с магнит хващаме това чопче и напасваме. Ето и въпросното видео откъдето видяхме това:

https://www.youtube.com/watch?v=dJ5fE2cb_h4
Към края на видеото се вижда.





Та вече съединителя е сменен, свещите са сменени с NJK маслото с Мотул. Палим да видим как работи(тук нямам видео) и установяваме 2 проблема: Първо акумулаторът Dynavolt(китайче) е пълен гроб и съответно повече не си купуваме такава изгъзица и другото по важно: Миналата есен отварях филтърната кутия за да видя как е филтъра. По всяка вероятност съм изгубил едно тампонче което е като буфер между захващането на филтърната кутия към рамата:



Та при липсата на това тампонче съм стегнал филтърната кутия. Тя на свой ред е издърпала карбураторите и на 4-ти цилиндър няма никой. Това го установихме като запалихме, изчакахме да загрее машината и пипнахме топлите колектори. 4-ти колектор беше студен. От там наместихме карбураторите, направихме едно тампонче и пак запалихме. Мисля, че е излишно да споменавам, че мотора стана съвсем друг, глас, вървене и така. Вече си имам и нов акумулатор и предстой да направим синхрона за да сме спокойни, че машината е подготвена за сезона(със стария акумулатор като махнем кабелите за прехвърляне на ток и веднага почва да прекъсва и да върви насечено).
« Последна редакция: април 18, 2014, 18:23:50 последно от kawa_maniak89 » Активен
kawa_maniak89
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF R1
Публикации: 1195


Ямбол-Варна


« Отговор #1 -: април 18, 2014, 18:28:43 »

Забравих да изкажа благодарности на аверите Иво и Дидко. Благодаря за помощта момчета, радвам се, че все още има останали свестни хора и добри приятели да помагат. Цялата работа отне около 2-3 часа след това на маса, ама от там няма да пускам снимки  Very Happy
Активен
iiivailo
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki zx10r
Публикации: 163



« Отговор #2 -: април 18, 2014, 18:39:03 »

А на клипа не се вижда да слага нищо на 1вия диск.
Активен
kawa_maniak89
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF R1
Публикации: 1195


Ямбол-Варна


« Отговор #3 -: април 18, 2014, 18:44:40 »

Ами на 3:05 от клипа се вижда, че човека предварително си го е захванал този въпросния малък диск. В случая ние не сваляме цялата касета и е малко по кофти.
Активен
iiivailo
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki zx10r
Публикации: 163



« Отговор #4 -: април 18, 2014, 19:10:52 »

ааа да видях
Активен
kawa_maniak89
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF R1
Публикации: 1195


Ямбол-Варна


« Отговор #5 -: април 18, 2014, 20:41:50 »

Остана само синхрона да направим като съответно пак ще пусна тема отделна за синхрон. 2 седмици след обслужването явно позабравил, че това са 1000цц и като си работи на 4 цилиндъра си рипа, се метнах на high side и сега резервоара и опашката са прясно боядисани:





Бая подигравки си отнесох от рода на: "По-добре да си го караше на 3 цилиндъра" "Ако ти боксуваше съединителя нямаше да паднеш", ама шанс, който не кара той не пада. Минах си по реда дано да не се случва повече.
Активен
soadfan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Пластмасов PC25
Публикации: 690



WWW
« Отговор #6 -: април 18, 2014, 20:58:27 »

Леко си се разминал, за щастие. Освен ако не бъркаш хай сайд  с нещо друго, че си е гадничко падане, поне от клиповете така изглежда. Нямам желание и да го изпитвам наистина   Smile

Активен
kawa_maniak89
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF R1
Публикации: 1195


Ямбол-Варна


« Отговор #7 -: април 18, 2014, 21:23:21 »

Ами студен мотор, студена гума, студен асфалт, първа с повече газ. Има клип с едно магазинско сузуки, по същия начин се изплющях. С 30км ама до момента ми идва към 200лв.
Активен
stan4o_12
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1826



« Отговор #8 -: април 18, 2014, 21:30:25 »

Що нямаш тапи бре? И огледалото си отнесъл,тц-тц
Активен
kawa_maniak89
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF R1
Публикации: 1195


Ямбол-Варна


« Отговор #9 -: април 18, 2014, 21:41:54 »

Станчо парадокса е че заради обслужването не ги бях сложил.
Активен
iaskoo
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR1000 К2...SUZUKI RM 250
Публикации: 3518


ремонт и подръжка на мотоциклети


« Отговор #10 -: април 18, 2014, 23:58:40 »

синхрона е много важен,на всяка цена го направи защото сутрин ще спре да пали Smile
Активен
kawa_maniak89
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF R1
Публикации: 1195


Ямбол-Варна


« Отговор #11 -: април 19, 2014, 00:33:00 »

Ем купил съм "устройството" така, че ще го направя. Явно съм балък, че искам машината ми да е в добро състояние. По-редно е да я удоша за 2 година и да я пусна в мобиле като перфектна!
Активен
Страници: [1]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Смяна на съединител Ямаха Р1. Нагледно!

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.241 секунди с 22 запитвания.