Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Литиево-йонна батерия за мотор.  (Прочетена 8218 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Сърбина
F*ck you, Kawa is back!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6
Публикации: 1812


Ибаб хреба :)


Ел. поща
« -: октомври 18, 2013, 20:19:05 »

Някой правил ли си е подобно за мотора? И ако да, колко пари излиза, като цяло. Знам, че има готови, но са много скъпи, а с цел криене на акумулатор мисля, че подобен проект е идеален.



Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1977



« Отговор #1 -: октомври 18, 2013, 22:21:54 »

http://www.aliexpress.com/item/Lithium-Ion-Battery-A123-Systems-LiFePO4-18650-cell-3-2v-1100mah-26650-2500cell-free-shipping/732288761.html

Активен
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7040


atheism-bg.com/


WWW
« Отговор #2 -: октомври 18, 2013, 23:21:05 »


12 x 26 USD = 312 USD.
312 USD = 445 лева.
И това е само за клетките.

http://www.ballisticparts.com/products/batteries/12cell.php
Това в БГ е около 350 лв ....защо се занимавате с глупости ?
Активен
JAVKATA
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1
Публикации: 735



« Отговор #3 -: октомври 18, 2013, 23:31:18 »

А какъв е въобще смисъла нa този "тунинг"?
Активен
ristis
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: in progress...
Публикации: 296


« Отговор #4 -: октомври 19, 2013, 00:14:20 »

Смисълът е, че можеш да си направиш акумулатор по твой размер и изисквания, като същевременно е значително по-лек и с по-голям капацитет.
Може би най-важното предимство е постоянната големина на тока, който отдават А123, през времето, когато са под товар. Още един плюс е и незначителният ток на саморязряд - на практика зареден акумулатор може да престои няколко години без да изгуби и половината от капацитета си. Могат да се зареждат с много голям ток (по-голям от този за ли-по), без да е необходимо да се охлаждат...

Не знам дали обърнахте внимание на FAQ от линка на dfranky, особено точките за температурата и това какво се случва, ако акумулаторът се разреди повече от допустимото?
Аз се накупувах на ли-фе-та, първо докато установя, че не трябва да ги оставям няколко месеца незаредени, а после открих, че дори и заредени на 80% (каквото е предписанието на някои производители за съхранението им) не обичат зимният студ. Животът им рязко се скъсява, а дефектирането се изрязява в подуване на клетка, вътрешно прекъсване, респ. - липса на напрежение.

Според мен, доста по-неангажиращи от към поддръжка са ли-по акумулаторите, вече трета година съм с такъв на един от моторите си и нямам горните проблеми. 

 
Активен
Сърбина
F*ck you, Kawa is back!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6
Публикации: 1812


Ибаб хреба :)


Ел. поща
« Отговор #5 -: октомври 19, 2013, 00:43:17 »

А от къде си закупил полимерния, имаш ли някакъв линк или нещо подробно? Впрочем благодаря за пояснението. Полезни неща, които няма как да знам. Точно хора като теб, като изкажат повече мнения, темата ще се развие приятно.  Very Happy
Активен
nik1234
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: suzuki RF 900
Публикации: 303



Ел. поща
« Отговор #6 -: октомври 19, 2013, 09:08:41 »

12 x 26 USD = 312 USD.
312 USD = 445 лева.
И това е само за клетките.

http://www.ballisticparts.com/products/batteries/12cell.php
Това в БГ е около 350 лв ....защо се занимавате с глупости ?


26 USD e за 4 броя, вероятно ще излезе по-евтино!
Активен
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7040


atheism-bg.com/


WWW
« Отговор #7 -: октомври 19, 2013, 09:10:47 »

26 USD e за 4 броя, вероятно ще излезе по-евтино!
Е тогава може и да стане Smile
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1431


7183168
Ел. поща
« Отговор #8 -: октомври 19, 2013, 10:32:43 »

Добре де, този тип акумулатори не се ли зареждаха по малко по-различен алгоритъм от традиционните?
И как се връзва това с нормалната експлоатация, когато акумулаторът се зарежда от инсталацията на мотора?
В линка, който франки е дал има спец зарядно за тази батерия.
Аз имам такова и то има поне 3 режима за зареждане в зависимост от типа акумулатори:

NiMH/NiCd, Pb и LiIon/LiPol/LiFe

Това са 3 различни алгоритъма за контрол на зарядният процес в зависимост от батерията управлявани от микропроцесор.
Та ми е чудно как ще се чувства такъв батериен пакет докато е на мотора.
И къде отива експлоатационният период на високотехнологичната бактерия в съжителство с допотопната технология за заряд използвана при мотоциклетите...
Активен
Доберман
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2154



« Отговор #9 -: октомври 19, 2013, 15:17:34 »

По-добре да взема Antigravity или Balistic, от колкото да рискувам нонейм китайска пущиня да ми седи под топките и да ми гръмне!  Smile
Активен
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7040


atheism-bg.com/


WWW
« Отговор #10 -: октомври 19, 2013, 15:39:26 »

Balistics нямат проблем мотора да си ги зарежда, не ти трябва нищо специално. Най-вероятно имат някаква логика в самата батерия която да се грижи за това. Ако сам си правиш акумулатор ще трябва да си направиш и подобна електроника за него. Няма да стане само да навържеш батериите.
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1431


7183168
Ел. поща
« Отговор #11 -: октомври 19, 2013, 17:39:02 »

Хм, някой в БГ дали ги продава тези Balistics?
А иначе е логично да имат някакъв контрол фабричните батерии.

Така, както събраха пакета в клипа аз не бих го направил.
Хипотетично батерията е разредена до дупка от въртене, нещо, което обикновено не би трябвало да се случва на такъв тип акумулатори.
Двигателя стартира и тези да речем 10А заряден ток в клетките...
Първо че ще ги загрее здраво, нещо от което LiIon клетки трябва да се пазят като дявол от тамян.
Второ... Не бих искал да съм на мотора когато това се случва между краката ми.
И трето... Тия клетки не са за този начин на работа.
Лично мнение, аз не бих сътворил това.
Активен
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7040


atheism-bg.com/


WWW
« Отговор #12 -: октомври 19, 2013, 19:42:43 »

Хм, някой в БГ дали ги продава тези Balistics?

Продават ги, аз нали си купих  Smile
Активен
vankopirona
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: zeta
Публикации: 154



Ел. поща
« Отговор #13 -: ноември 10, 2013, 12:32:20 »

Определено тоя тип батерии са по надеждни от оловните дали електролитни или гелови все тая .Просто са доста по скъпи но са с много по голям  живот , за тва не са така масови иначе на пролет ще карам с такъв ако някой се интересува от такива акумулатори нека се свърже с мене
Активен
Страници: [1]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Литиево-йонна батерия за мотор.

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.157 секунди с 21 запитвания.