Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратMoТoТуризъмKлуб пътешественик (Модератор: Tonyco)Тема: Най-хубавия път за шофиране или от Дания до България през Алпите
Страници: [1] 2   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Най-хубавия път за шофиране или от Дания до България през Алпите  (Прочетена 3567 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Torsi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet
Публикации: 8



Ел. поща
« -: Септември 14, 2013, 15:31:06 »

Здравейте,

От много време искам да опиша пътуването, което имах това лято от Дания до България, минавайки през Бавария, цяла Швейцария, Италия и Хърватска.

Предполагам има много теми за повечето места, затова няма да влизам в детайли относно Германия и Италия, но определено ще се спра на Швейцария, защото има един път, който , според мен, трябва да бъде минат от всички мотористи, поне веднъж.

Екскурзията се състоеше от мен, с Хорнета и един приятел с Yamaha R6.



Историята започва така:

Тръгнахме от гр. Орхус и първата ни спирка бе гр. Каулмбах, близо до Нюрнберг на 960 км. Взехме ги за 8 часа без да спираме никъде освен на бензиностанциите. Карането по аутобаните е просто страхотно. Стараехме се да поддържаме максималната скорост, която моторите позволяват, но все пак аз съм с гол мотор и не можех да издържам дълго с много високи скорости.

След известни забавяния с багажа тръгнахме наобяд и съответно пристигнахме чак по тъмно в Каулмбах. Оказа се много приятно типично немско малко градче, занимаващо се доста с бира ( имаше поне 3 големи пивоварни).



От там решихме следващата дестинация да бъде град Фюсен, където разгледахме този известен дворец:



Тук започва и интересната част, която включва преминаването през Швейцария.
Швейцария, в частта към Германия честно казано не е особено забележителна. По нищо не се различава от провинцията на България (освен по хубавите пътища). За нас бе особено важно да избегнем всички магистрали след Германия и да се фокусираме върху живописните млаки пътища, защото според мен, там се вижда красотата на една държава.
Минахме през Люцерн, който се оказа страхотно градче но побързахме да стигнем до Интерлакен, където щяхме да нощуваме. Пътя до там е наистина красив и типично Швейцарски. Града сам по себе си е много приятен и си струва човек да отдели няколко дни, за да се разходи в него и околоностите.






Ето ме и мен Smile




Не далеч (на 15км) има много красиво селце, което е известно със това, че е истинската Швейцария (според доста описания, които четохме), т.е. до него се стига или със зъбчатката или пеша, вътре няма никакви коли и е на изключително красиво място. Намира се в подножието на Юнгфрау.












След 3 дневен престой по тези места се отправихме и към " най-хубави път за шофиране" провъзгласен от Топ Гиър.

Това е и пътя, на който искам да обърна особено внимание.
Според картата разстоянието не бе особено голямо - около 600км, но и около 13 часа, според Гугъл Мапс.
Голямата част от пътя - около 70% е високопланински пътища, с отлично качество и наистина впечатляващи гледки. Пътищата са тесни, с непрекъснати 180 градусови завои и шофирането с мотор е истинско удоволствие (поне пътрвите 4-5 часа).

От Топ Гиър провъзгласиха само проходът Стелвио за уникален. Да, такъв е...Но целия път до там е не по-малко лош.
Стелвио се взима  за около 30-50 мин качване и слизане, но пътя до Стелвио, от Интерлакен е просто страхотен.

Стелвио е затворен от Октомври до Април, ако не ме лъже паметта, а и разбирам защо - наистина лошото време може да бъде доста предизвикателно по тези места.
Когато ние минахме от там, температурата бе около 6-7 градуса, имаше доста сняг, а и ние, за най-голямо съжаление, минахме от там в буря и не успяхме да се насладим особено много, но определено е място което трявба да се посети.

























Пускането от там до Верона е свързано с преминаването през доста тунели, доста от които са и много дълги - по над 10км, и особено старите са много прашни и без никаква вентилация, което за нас мотористите е истинско предизвикателство, защото въздуха наистина свършва, а и в устата, пясъка започва силно да хруска, хаха

От Верона поехме към Венеция и от там директно за България.

Равносметката бе 4000 км, най-дългото каране бе 1100км за един ден от Венеция до София.
Активен
Torsi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet
Публикации: 8



Ел. поща
« Отговор #1 -: Септември 14, 2013, 15:37:08 »

Важно да отбележа е да се кара много внимателно в Швейцария.
Там е пълно с мотористи, общо взето по пътя към Стелвио, от 8 МПС-та, 5-6 са мотори.
НО има мноого много полиция. Почти навсякъде. Човек трудно може да ги види... Surprised
Стоят с радари, крият се с камуфлажни покривала, над тунели, мостове и други и от другата страна на тунела или след няколко километра надолу по склона, стоят няколко патрулки и отбиват цялото движение, като им изпращат снимки на лицата карали с превишена скорост и точните километри с които са се движели.

Плаща се на място, в брой или с карта...няма мърдане  Sad  Surprised

Като имам време тези дни ще публикувам още снимки
Активен
HOLY_MARTYR
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSXR 750 SRAD
Публикации: 1166



« Отговор #2 -: Септември 14, 2013, 21:39:27 »

Страхотно!!! Браво на вас!!! Мислих си, че такова дълго пътуване с такъв тип мотор особено Р6 е голямо изпитание. Аз разстоянието от Дания, Олборг до Пловдив съм го минавал десетки пъти, но с кола! С мотор си е друго!  Very Happy Поздравления!
Активен
Nick
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: GL1500SE
Публикации: 4049


Чл. 39. (1)


WWW Ел. поща
« Отговор #3 -: Септември 14, 2013, 22:09:36 »

Много хубаво и красиво!
Позволих си малко да оправя заглавието  Very Happy
Активен
Fbegov
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Yamaha fz6 fazer s2 GT 08г
Публикации: 1813


Ако си прекалено предпазлив, животът ти става уме


Ел. поща
« Отговор #4 -: Септември 15, 2013, 01:35:32 »

 Супер маршрут, добре сте покарали, но последният преход е трябвало на го разделите на две - тоест една нощ в Сърбия. Последният преход оставя впечатлението за трипа!!
 В Сърбия като замръкна, винаги намирам компания - респективно място за спане.
 Не са такива фашисти, за каквито ги представят.
« Последна редакция: Септември 15, 2013, 01:43:34 последно от Fbegov » Активен
Oggie
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 1600 Classic
Публикации: 805


Не си ти, когато си трезвен!


« Отговор #5 -: Септември 15, 2013, 02:22:23 »

Много красиво сякаш изкарано от пощенски картички. Няма дупки , няма боклуци само красива природа. " 960 км. Взехме ги за 8 часа" - как става това нещо трябва да сте подържали 120 по целия път без никъде да падате под тази скорост
Активен
Torsi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Hornet
Публикации: 8



Ел. поща
« Отговор #6 -: Септември 15, 2013, 11:25:28 »

Много красиво сякаш изкарано от пощенски картички. Няма дупки , няма боклуци само красива природа. " 960 км. Взехме ги за 8 часа" - как става това нещо трябва да сте подържали 120 по целия път без никъде да падате под тази скорост

Здравейте,

В Германия поддържахме максималната скорост която аз мога - гледахме да не сваляхме под 170, като често вдигахме над 220, но тогава аз, с голия мотор, се измарям сравнително бързо и трявба да свалям на 170-180 малко да ми почиват ръцете. Аутобана към Нюрнберг е учудващо добър и имаше малко трафик.
Активен
alien
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki DL1000 V-Strom
Публикации: 206


yours can go fast... mine can go anywhere


« Отговор #7 -: Септември 15, 2013, 12:20:21 »

Страхотно!  Very Happy
Активен
Huk4o
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF 600 R ThunderCat
Публикации: 350



WWW
« Отговор #8 -: Септември 15, 2013, 18:00:51 »

Евала... винаги се кефя и чета такива теми с интерес...  Smile
Активен
drago varvar
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW k1200rs
Публикации: 968


животът не се мери с броя вдишвания, които правим,


Ел. поща
« Отговор #9 -: Септември 20, 2013, 19:45:12 »

Хахаха много познато място





не знам защо Стелвио не ме грабна чак толкова много(да много е як прохода, но и е много комерсиален), но виж за Splügenpass.... това за мен е Прохода с главно П, мога само да се поклоня на инженерите които са го измислили и един ден пак да мина по него

Alte Passstraße Splügenpass


« Последна редакция: Септември 20, 2013, 19:51:26 последно от drago varvar » Активен
IVANKO4X4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKI GSF 1250 BANDIT ABS;KAWASAKI ZX-12R NINJA;KAWASAKI KLR 650;KAWASAKI VULCAN;SUZUKI V-STROM 1000;JAWA 350 С КОШ
Публикации: 1250


Erwin Rommel: Повече врагове, повече чест...


Ел. поща
« Отговор #10 -: Септември 20, 2013, 20:50:06 »

А бе това Стелвио ви е като Севлиево за мене Smile
Много ви завиждам,но не мога да отделя време за такъв преход още.
Активен
FozY
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: www.sites.google.com/site/fozysite/home
Публикации: 715


R1200GSA; XVS650


WWW Ел. поща
« Отговор #11 -: Ноември 11, 2013, 23:17:02 »

Страхотни се, браво.

Драго, защо да е Комерс Стелвио? Никой не ми поиска пари да го мина.
« Последна редакция: Ноември 11, 2013, 23:22:34 последно от FozY » Активен
drago varvar
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW k1200rs
Публикации: 968


животът не се мери с броя вдишвания, които правим,


Ел. поща
« Отговор #12 -: Ноември 12, 2013, 07:45:11 »


Драго, защо да е Комерс Стелвио? Никой не ми поиска пари да го мина.

Мисълта ми беше, че който е ходил (ще ходи) до Алпите задължително е минал през Стелвио и (или) Гросглокнер (него ще го повторя и потретя) и двата прохода са много впечатляващи когато човек ги види за първи път, а има толкова много други по хубави проходи. Но да не забравяме, че и аз минах от там, просто вече като се почне пътепис за Алпите знам че отново някой е били там, до сега никой не написа впечатления от St.Gotthard La Tremola  Very Happy Very Happy То ,като който ходи в Париж да се снима с кулата на Айфел или в Амстердам с някой кофишоп. Но има едно много голямо Но... Няма лош пътепис за Алпите и там няма кофти място
« Последна редакция: Ноември 12, 2013, 07:53:38 последно от drago varvar » Активен
vstrom
Целта оправдава средствата! Last frontier is MIND!
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki Vstrom DL650А K8
Публикации: 195


We create ourselves our own reality!


« Отговор #13 -: Декември 15, 2013, 13:28:27 »

Хубав разказ, поздрави!
Аз също видях 2 познати места. Едното е водопада на проход Сустен и другото е малкият път от северната страна на езерата, които са до Интерлакен.

Цитат: Не далеч (на 15км) има много красиво селце, което е известно със това, че е истинската Швейцария (според доста описания, които четохме), т.е. до него се стига или със зъбчатката или пеша, вътре няма никакви коли и е на изключително красиво място. Намира се в подножието на Юнгфрау.

Как се казва това селце?
Активен
Svetko
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW S1000RR, Honda CBR600RR
Публикации: 427


31327690
« Отговор #14 -: Декември 16, 2013, 11:41:19 »

Браво, много готин трип сте си направили.

Съгласен съм с по-горните мнения, че Стелвио е много комерсиален. Прохода от южната италианска част е почти само фиби (48 на брой), което с мотора не е чак такъв кеф и почва да омръзва след 15тата. Лятото е пълно с мотористи, коли и колоездачи-самоубийци. Има не по-малко хубави и по-спокойни проходи в Швейцария и Италия.

По въпроса за полицаите, ще е хубаво за в бъдеще всички минаващи през Швейцария да внимават изключително много, защото от тази година е в сила нов пакет от закони, който е абсолютно безумен - гугълирайте - via sicura. Ако ви изловят на извънградско със 140 (където е разрешено 80 по принцип) може да прекарате 1 година в панделата. А в долините между проходите, където има прави като конец и празни отсечки по няколко километра, не е невъзможно да се олееш малко и да изпердашиш 140.
Активен
Страници: [1] 2   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратMoТoТуризъмKлуб пътешественик (Модератор: Tonyco)Тема: Най-хубавия път за шофиране или от Дания до България през Алпите


Online Store
Gaerne G-Impulse Aquatech
Gaerne G-Impulse Aquatech

Цена: 280.0лв.

Aster-X Double
Aster-X Double

Цена: 220.0лв.

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.212 секунди с 21 запитвания.