Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Реле-регулатор за Honda NT650V Deauville - Направи си сам
Страници: 1 [2] 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Реле-регулатор за Honda NT650V Deauville - Направи си сам  (Прочетена 20830 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Altium
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XS400 със самоделно процесорно запалване
Публикации: 37



Ел. поща
« Отговор #15 -: юли 06, 2014, 22:17:08 »

Използването на симистори в първата схема, особено без резистори между гейт и Т1 е доста лошо решение.
Има предпоставки за самопроизволно сработване в квадрант 3 и 4 на симистора (справка: http://en.wikipedia.org/wiki/TRIAC).
Имах наблюдения като преправях едно оригинално CDI на КТМ SX360 - на осцилоскопа се виждаха много странни самопроизволни сработвания и се оправи чак когато намалих съпротивлението гейт-катод1 под 47 ома!

Във втората схема виждам, че вече си минал на тиристори - доста по-умно решение.
Само че трябва и в тази схема горещо препоръчвам да сложиш резистори 200 ома гейт-катод. Можеш да увеличиш резисторите в гейта от 100 на 200 ома - виж в дейташийта колко им е holding current-a, този ток ще е много под I=U/R=14V/100R - товари им се излишно гейта, а и резисторите стават големи че иначе греят.

В началото преди години като направих първия си регулатор и аз пробвах с трифазен монолитен грец 50А/1000V, се зачудих защо отделя толкова топлина и след елементарна справка с дейташийта и изчисление според Ом, се видя, че падът на напрежение на греца е голям - над 1,4 волта.

И при 20А и според закона на Ом P=E*I=1.4*20=28W - наистина сериозни ватове. А и се оказа, че тиристорът в режим на управляем изправител (предни мои схеми, които експериментирах едно време) не е особено добро решение за големи мощности - твърде големи загуби на топлина с пад над 1.2-1.3 волта на прибор. Става, но за малки мощности (например RC модели с ДВГ работи по-добре от щунтиращия, не му отнема от въртящия момент).

Затова решението да се ползват шотки диоди е умно и логично, аз също ги използвам.
Ще измериш ли какъв е пика на синуса от генератора при максимални обороти за обща култура? Аз също ще замеря на някои мои, да направим статистика, от това ще зависи какви диоди ще изберем за в бъдеще. Хем с малък пад, хем да имат и запас по пробиване.

Увеличи и гейтовия резистор на мосфета (или изобщо изхвърли мосфета ако питаш мен!), този резистор е прекалено нискоомен и ще отделя топлина P=U^2/R=14*14/300=0.65W, това не е биполярен транзистор да се управлява с ток, управлява се с напрежение и 2-5К резистор му е напълно достатъчен.

Излишно е ползването на оптрон + PNP драйвър + мосфет. Все пак TL431 вътрешносхемно е чист компаратор със стръмен фронт и транзистора ще работи в изцяло ключов наситен режим.
В моите схеми на регулатор (подобни са на тази, но по-сложни), TL431 директно управлява BC639 през базов 2К резистор, обаче има и 2К резистор емитер - база.

Запомни: Работата с плаващ гейт/база при тези прибори е неустойчива, винаги ползвай такива резистори. По този начин, елиминираш на 100% въздействието на случайни токоносители в гейта/базата.

Още нещо важно: при отказ на TL431 (случва се, имах вече такъв случай с недобре сметнат регулатор аматьорско изпълнение), този тип регулатори СПИРАТ да работят.
След което тиристорите спират да шунтират и цялото нерегулирано напрежение от генератора през греца директно се изсипва в инсталацията. Вдигат се над 40 волта, гърми CDI модула първо, заминава акумулатора и т.н.

Решението е допълнителна схема с по-мощно 12-волтово реле, на което през нормално отворените контакти ще прекараш тока към консуматорите и което изключва аварийно при детектиране на напрежения над 15 волта. С прост ценер + още един транзистор, който изключва релето. Не с TL-ката, защото тук става дума вече за авариен режим и 200% сигурност, че ще е живо ако другото около него гръмне. Ценерът не се бои от пробив, той точно така и работи.
Повярвай ми, с такова леко доработване ще спестиш много изгорели ECU-та и инсталации.




« Последна редакция: юли 06, 2014, 22:45:47 последно от Altium » Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3167



« Отговор #16 -: юли 07, 2014, 15:55:29 »

...Една от най-яките теми през последните месеци ...  Mad Mad Mad
Активен
forest
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW R1200GS
Публикации: 328


Гат каръм псуам пешеодците а гат одя пеш шафьорите


Ел. поща
« Отговор #17 -: юли 11, 2014, 18:27:36 »

Колега Altium, благодаря за препоръките ти към схемата. Аз не се занимавам със серийно производство на релета, правя си разни схемички за удоволствие и винаги добавям елементи от себе си! Това е схемата и според мен работи прекрасно, елементите са такива каквито съм имал и могъл да намеря. На теория си прав за ненужният оптрон но на практика аз не бих го махнал , както и мосфета също. Прекарвай повече време с реален осцилоскоп вместо симулация, не ме разбирай погрешно аз също ползвам симулация но не винаги разчитам на нея на 100%.
Пиковете на празен ход на изходното напрежение на генератора зависят от оборотите, могат да достигнат дори до 100 волта. Нормално са около 50 до 70 волта.
Активен
marea-ta
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: aprilia pegaso 650
Публикации: 32



Ел. поща
« Отговор #18 -: август 18, 2017, 21:03:32 »

Темата е много стара и много полезна ама искам да питам по-добре ли е да залея всичко след сглобка или да ги оставя така?
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3167



« Отговор #19 -: август 19, 2017, 11:32:15 »

Хубаво е да се залее,защото това ще помогне на елементите/спойките да устоят на вибрациите в мотоциклета! Отделно е по-изолирано по този начин...
Активен
marea-ta
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: aprilia pegaso 650
Публикации: 32



Ел. поща
« Отговор #20 -: септември 28, 2017, 19:56:33 »

От как съм с новото реле ми зарежда до 15-15.2 В.  Но по-важно е че има консумация и без контакт/разбрах го скоро като захладня и го паля веднъж седмично събаря акумулатора/. Прегледах до колкото можах и всичко е по схемата.Някви идей.
Активен
galinvayov
A LONE RIDER
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki KLR 600 '85, Yamaha XS750 '78, Балкан 250
Публикации: 1230


332556697
WWW Ел. поща
« Отговор #21 -: септември 28, 2017, 21:16:00 »

15,2 е много, трябва да се коригира.
За да няма консумация, следящата верига трябва да се захрани през спомагателен изправител. Три диода, катодите свързани заедно захранват емитера на транзистора, а анодите се свързват към трите фази.
Активен
marea-ta
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: aprilia pegaso 650
Публикации: 32



Ел. поща
« Отговор #22 -: септември 29, 2017, 07:50:45 »

А как да намаля заряда?
Активен
galinvayov
A LONE RIDER
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki KLR 600 '85, Yamaha XS750 '78, Балкан 250
Публикации: 1230


332556697
WWW Ел. поща
« Отговор #23 -: септември 29, 2017, 08:36:36 »

Трябва да се промени напрежението на опорния източник TL431. Това става чрез проняна на отношението на делителя включен към контролния му извод.
Активен
marea-ta
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: aprilia pegaso 650
Публикации: 32



Ел. поща
« Отговор #24 -: септември 29, 2017, 09:36:14 »

Така без схема немога да се ориентирам.
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1393


7183168
Ел. поща
« Отговор #25 -: септември 29, 2017, 09:46:19 »

Схеми има в първите постове.
Промени стойността на съпротивлението със стойност 4.7K.
Няма друго с такава стойност в схемите.
Активен
marea-ta
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: aprilia pegaso 650
Публикации: 32



Ел. поща
« Отговор #26 -: септември 29, 2017, 09:54:14 »

А мога ли да сложа там потенциометър и да регулирам, щото незнам стоиността на новото съпротивление.
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3167



« Отговор #27 -: септември 29, 2017, 12:02:43 »

Можеш и така ще е най-добре!
Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1393


7183168
Ел. поща
« Отговор #28 -: септември 29, 2017, 12:39:28 »

Потенциометър може да сложиш докато установиш нормално напрежение.
После е за предпочитане на видиш каква стойност е и да го замениш с постоянно такова.
Не е добре да има тримери та ако ще червячни да са заради вибрациите.
Потенциометрите не ги обичат тия работи.
Активен
marea-ta
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: aprilia pegaso 650
Публикации: 32



Ел. поща
« Отговор #29 -: септември 29, 2017, 14:38:42 »

Ок само за проба ще взема един 4,7к  а после ще го заменя с квото покаже като стойност.
Активен
Страници: 1 [2] 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Реле-регулатор за Honda NT650V Deauville - Направи си сам

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.278 секунди с 21 запитвания.