Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: ГТП на мотори и мотопеди...какво ни чака.
Страници: [1] 2 3 ... 11   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: ГТП на мотори и мотопеди...какво ни чака.  (Прочетена 47699 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7040


atheism-bg.com/


WWW
« -: юли 18, 2012, 15:17:13 »

http://bnt.bg/bg/news/view/80269/bruksel_zatjaga_pravilata_za_pregledi_na_mps

Хората са казали че пътя към ада е постлан с добри намерения...
В стремежа си да намалят произшествияте с неизправни моторни превозни средства ни обричат на безмислени регулации и такси.
ЕС иска да се въведе (обсъжда се) задължителен преглед всяка година на мотори и мотопеди (скутери). В момента това в България се прави на всеки 2 години. Проблема идва от това, че прегледите на мотори трябва задължително да се провеждат на отделен стенд от този на колите (готви се такава наредба) а това означава, че пунктовете които ще извършват тези прегледи ще трябва да си закупят нов стенд само за мотори. Разбира се, това ще рефлектира върху цената за извъшване на преглед само на моторите. След въвеждането на подобна мярка се предполага, че цената на преглед за мотор/мотопед ще е около 150 лв. 150 лв , всяка година!
Някой трябва да избие цената на подобни стендове и това директно рефлектира върху нас. Т.е. както винаги, обикновенният човек го отнася.
В момента цената на преглед е 50лв и важи за 2 години - т.е. по 25 лв. на година, след приемането на подобна наредба цената на година ще скочи шесторно!!! И то само за моторите, за колите цената си остава 50 лв. Не е нормално за една и съща услуга да се плаща различно само заради това, че превозното средство е двуколесно... точно обратното, трябва да се плаща по-малко тъй като проверяваните детайли са съответно по-малко.

Нямам нищо против затегнатият режим на проверяване - точно обратното, поддържам го. Но, трябва и да е съобразен със самите мотористи - Нека бъдем проверявани на 1 година, но цената за преглед да е 25 лв.
Мотора е превозно средство което се ползва по малко от половин година а излиза най-скъпото превозно средство след като му се платят всички данъци и такси. Не искам да зачеквам темата за скъпите данъци, за целогодишните застраховки, но те са факт. Факт е че плащаме прескъпо за реално най-екологичното, най-незадръстващото и най-нерушащото пътя превозно средство. Вместо да се стимулира употребата на двуколесните превозни средства явно всячески се стреми да се наказват.

На всички ни е ясно, че с недомислени наредби само се задълбочава проблема а не се оправя. При 150 лв преглед на година ще се увеличи броя на моторите/мотопеди без такъв а няма да се допринесе за тяхното техническо състояние. 150 лв на година са маслото и накладките на повечето мотори...честно казано ако бях пред избор спирачки и масло или годишен преглед познайте какво бих избрал...


Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #1 -: юли 18, 2012, 15:26:51 »

Като се замислих изскочи още едно опасение... Дали пунктовете изобщо ще закупят такава техника? И дали няма да се окаже, че единственият такъв пункт е примерно в Камен Бряг или Силистар? Което пък автоматично докарва на поне половината от нас главоболията с ден натам и ден наобратно + гориво за един преглед. А, да, и преспиване някъде. Да не се окаже, че 150те лева за преглед са най-малкото перо в добиването на тази хартийка...
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4196



« Отговор #2 -: юли 18, 2012, 15:35:25 »

...честно казано ако бях пред избор спирачки и масло или годишен преглед познайте какво бих избрал...


ми познай и аз какво избрах....
не знам как като правят всичко да струва майка си и баща си как ще накарат хората да са по-изрядни от сега
с тия цени и прегледи всяка година само ще се увеличат парите под масата и неизправните/нередовните мотори на пътя

100лв. данък, 100лв. ГО, 150лв. ГТП... с тия пари може да си вземеш нови гуми, накаладки и да си обслуши машината, а вместо това караш с галоши за 30лв., накладките сменяш като почнат да скърцат на желязо и слагаш от най-евтините възможи, а спирачната течност не се сменя никога щото нищо и няма

П.п. като Брюксел иска да затяга правилата да вземат да оправят пътищата, а не вместо да оправят дупките да ми слагат знак за ограничение на скоростта
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #3 -: юли 18, 2012, 15:36:37 »

Ами ще си караме без преглед. Я ни хванат, я не. Very Happy А едни 50 кинта на ръка оправят работата с куката. По евтино ще ми излиза да бутам рушвети. За последните 5г. нито веднъж не са ме спирали за проверка, та дори и да ме хванат съвестни куки, веднъж на 5г. мога даже и глобата да си платя и пак ще ми е по-евтино. А аз не съм единствения, който ще си направи тази елементарна сметка. Аз 150 камъка за един пиклив преглед не давам. Ебал съм ги!!! Smile
« Последна редакция: юли 18, 2012, 15:38:38 последно от ЧЕФО » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #4 -: юли 18, 2012, 15:40:21 »

П.п. като Брюксел иска да затяга правилата да вземат да оправят пътищата, а не вместо да оправят дупките да ми слагат знак за ограничение на скоростта
Ха на бас, че Брюксел не ги е*е за пътищата в тоя ъгъл на Вселената!

От там насетне - ПРЕДПОЧИТАМ ДОБРЕ ОБСЛУЖЕНА МАШИНА ПРЕД ГТП! Въх то това може да стане слогън за подписка, че даже и за манифестация! Щото добре обслужената машина е изправна и технически и е по-безопасна от не обслужената с ГТП...
Активен
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7040


atheism-bg.com/


WWW
« Отговор #5 -: юли 18, 2012, 15:40:51 »

Като се замислих изскочи още едно опасение... Дали пунктовете изобщо ще закупят такава техника? И дали няма да се окаже, че единственият такъв пункт е примерно в Камен Бряг или Силистар? Което пък автоматично докарва на поне половината от нас главоболията с ден натам и ден наобратно + гориво за един преглед. А, да, и преспиване някъде. Да не се окаже, че 150те лева за преглед са най-малкото перо в добиването на тази хартийка...
Това също го има... за по малко населените места, за София все някой ще я купи.. с идеята, че ще е единственият и ще изкара бая пари.



П.п. като Брюксел иска да затяга правилата да вземат да оправят пътищата, а не вместо да оправят дупките да ми слагат знак за ограничение на скоростта
Проблема не е в това, че се затягат правилата. Както вече казах аз съм за тяхното затягане. Проблема е в това как точно ще се случи това затягане. С овеличаване на таксите и намаляване на периода на важене на прегледа не се постига затягане на правилата а точно обратното , стимулира се хората да са нередовни.
Нормалното решение би било - щом в момента на 2 години се плаща 50 лв а искаме от утре да стане прегледа да важи за една година, то цената на година би трябвало да е 25-30 лв. При това решение проблем няма.
Активен
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7040


atheism-bg.com/


WWW
« Отговор #6 -: юли 18, 2012, 15:43:40 »

Ха на бас, че Брюксел не ги е*е за пътищата в тоя ъгъл на Вселената!

От там насетне - ПРЕДПОЧИТАМ ДОБРЕ ОБСЛУЖЕНА МАШИНА ПРЕД ГТП! Въх то това може да стане слогън за подписка, че даже и за манифестация! Щото добре обслужената машина е изправна и технически и е по-безопасна от не обслужената с ГТП...

Ми ако искате можем да пробваме с емали до тези хорица Smile
Когато писахме за ACTA май подейства.
metin.kazak@europarl.europa.eu;
slavi.binev@europarl.europa.eu;
filizhakaeva.hyusmenova@europarl.europa.eu;
stanimir.ilchev@europarl.europa.eu;
ilianamalinova.iotova@europarl.europa.eu;
iliana.ivanova@europarl.europa.eu;
ivailo.kalfin@europarl.europa.eu;
evgeni.kirilov@europarl.europa.eu
Активен
Night_Hawk
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YBR 125
Публикации: 398



Ел. поща
« Отговор #7 -: юли 18, 2012, 15:53:21 »

Ами да... тия вместо да се стремят да стимулират повече хора да минат на мотоциклети, ще вземат да ни откажат... ако наистина стане 150 лв на година само ГТП, направо не знам... Току-що ми пристигнаха чисто нови гуми, външни които с доставката ми дойдоха на 210 лева. Вътрешните, понеже съм и с вътрешни и за тях дадох 52 лева, дотук само за гуми 262 лева, прегледа за сега е 50 лева за две години, него го минах, ГО 100 лева... масло 23 лева, че моторчето иска само един литър... като сложим и едни накладки 60 лева... егати скъпото удоволствие се получава... все едно да си плащам за джет на морето на час... как я мислят тия хора с тоя Брюксел не знам... И това е за малък 125cc мотор... с въздушно охлаждане и само един преден спирачен диск, задната е барабанна и си има доста феродо на нея, за сега... Ами по-яките мотори?
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4196



« Отговор #8 -: юли 18, 2012, 15:54:49 »

то и аз съм за затягането, нямам проблем с това да ми проверяват мотора
ама наистина да е на разумна цена, все пак не аз искам да ми го проверяват, а те
като те спират да те проверяват за алкохол да не те карат да им плащаш за проверката Surprised
макар че не помня за къде гледах че са ги задължили в колата да си хосят тест за алкохол и като те страт "си го духаш" сам Surprised

Курса за А категория вече е 5-600лв., как искат да има изрядни водачи
Сега и ГТП вдигат, данъка си е безбожен и ГО не отстъпва като цена, а пък не дай си боже да търсиш после пари от застрахователи. Един вид всичко е скъпо ама нищо не получаваш за тия пари.

Малко остана да бракувам всичко, да взема ремарке и да си бръмча по писти и по гората, пък като ми се бръмчи по улиците вече няма да им спирам.....само си го просят Тбаси Sad

Активен
niki_XL400V
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: L4 1000
Публикации: 3450



« Отговор #9 -: юли 18, 2012, 16:01:43 »

 Smile Smile е са кви мейли ше им разпратя на тия некадърници....
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4196



« Отговор #10 -: юли 18, 2012, 16:04:41 »

Smile Smile е са кви мейли ше им разпратя на тия некадърници....

е такъв....


"Караибрахиме-Бесни,
ебал съм те в задника тесни,

Че знаеш ли ти,
що е туй голям Кралимарковски хуй? Ей го!
Че твоите бели кадъни голям уй ша ги дъни,
че знаеш ли ти що е туй голям Кралимарковски хуй? Ей го!

П.П.  Да пазиш писмото ми в тайна,
че ебал съм ти путката майна,
че знаеш ли ти що е туй голям Кралимарковски хуй? Ей го!"
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #11 -: юли 18, 2012, 16:16:32 »

Това също го има... за по малко населените места, за София все някой ще я купи.. с идеята, че ще е единственият и ще изкара бая пари.

Добре де, само една в София. Пак половин БГ ще е пред дилемата - до Софето или до Букурещ за преглед...

Цената няма как да падне много надолу. Просто защото имаш 30-45 минутен преглед + амортизация на машини + помещение (наем и поддръжка) + консумативи. Няма как да поемеш повече от 2 МПС на час, реално по 1.5 МПСта или 12-14 МПС на ден. По закон комисията е от двама души, обикновено са или 2 екипа или 3ма в един екип (заради рисковете от отпуски, болничен). От там насетне всеки да смята сам. И имайте предвид, че няма 100% уплътняване на пунктовете, дори да е един в БГ, пак няма да постигне 100% плътност (зимата примерно).
Активен
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7040


atheism-bg.com/


WWW
« Отговор #12 -: юли 18, 2012, 16:22:47 »

Най интересното е че от Брюксел не знаят, че в България ГТП за мотори е задължителен :
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/12/555&format=HTML&aged=0&language=BG&guiLanguage=en
Според тях, ние не сме длъжни да минаваме на ГТП и те сега искат да го променят.
Кой лъже ?
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4196



« Отговор #13 -: юли 18, 2012, 16:30:11 »

"без промени за автомобилите; ще бъдат въведени прегледи за мотоциклети и скутери"

 Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile

малиййййййййййййй, тука некой май малко се е объркал Very Happy
Активен
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7040


atheism-bg.com/


WWW
« Отговор #14 -: юли 18, 2012, 16:37:51 »

www.rta.government.bg/n_uredba/nH32.pdf
Това е действащата наредба според която моторите (ППС категория L3 - можете да го видите в талона на мотора където пише (j) ) подлежът на ГТП.
В Брюксел пишат ама и те не знаят кво пишат.
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 11   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратОбщи темиТема: ГТП на мотори и мотопеди...какво ни чака.

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.228 секунди с 20 запитвания.