Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Управление на електронен демпфер ... как ?
Страници: 1 [2] 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Управление на електронен демпфер ... как ?  (Прочетена 18015 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1863


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #15 -: юли 05, 2012, 22:16:13 »

 Евала за усилията и резултата до който си стигнал!Браво!
 Сега трябва да направиш една електроника която да следи с каква скорост се движиш , с какви обороти е мотора и на колко % е ТРС сензора  Surprised - и посел на база на тях да затяга демпфера на 90%(PWM) когато мотора е на 1,2,3 и 4-та със Пълна газ и пропорционален процент спрямо ТРС-а при по малки стойности(натоварване/ускорение)
 Идеята е че контролирането му трябва да е много изпипано инъче си приземил нейде и то бързо.........

 П.П. след твоя клип ми се показва една Шкодичка............... тва е един проект от Перформанс.бг на който много яко съм се изкефил................. да не би да е твоя !? Sad Sad
Активен
stoi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: ZZR600
Публикации: 21


WWW Ел. поща
« Отговор #16 -: юли 05, 2012, 22:21:09 »

Евала за усилията и резултата до който си стигнал!Браво!
 Сега трябва да направиш една електроника която да следи с каква скорост се движиш , с какви обороти е мотора и на колко % е ТРС сензора  Surprised - и посел на база на тях да затяга демпфера на 90%(PWM) когато мотора е на 1,2,3 и 4-та със Пълна газ и пропорционален процент спрямо ТРС-а при по малки стойности(натоварване/ускорение)
 Идеята е че контролирането му трябва да е много изпипано инъче си приземил нейде и то бързо.........

 П.П. след твоя клип ми се показва една Шкодичка............... тва е един проект от Перформанс.бг на който много яко съм се изкефил................. да не би да е твоя !? Sad Sad

О , не ..няма да е толкова сложно Smile Нещата ще се много по-опростени, както изясних в предпоследния ми пост. Просто ще се получи малко по-интелигентен от прост механичен демпфер. Тези дни ще навържа скоростомера към схемата и ще направя програмната логика.

П.С Шкодичката е на брат ми.
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2856



« Отговор #17 -: юли 05, 2012, 22:27:51 »

О , не ..няма да е толкова сложно Smile Нещата ще се много по-опростени, както изясних в предпоследния ми пост. Просто ще се получи малко по-интелигентен от прост механичен демпфер. Тези дни ще навържа скоростомера към схемата и ще направя програмната логика.

П.С Шкодичката е на брат ми.

Stoi, идва ми една идея на ум. Понеже не знаеш какво е усилието, а трябва да имаш граници, си мисля следното: Взимаш механичен демпфер от подобен по кубатура и килограми мотор. Просто за малко го сваляш оттам, и какво? Ами с някакво "тегло" мериш приблизителното пропадане(забавяне при опън) под силите на тежестта от това "тегло". Фактически мериш скоростта на пропадане, което не е трудно, после се целиш към подобна при твоя демпфер, а това ти дава ориентир за честотата и запълването, м? Smile

P.S. С огромни мъки от днес съм почти инж. по Комп. Сист. и тех...  Smile Само да защитя остана...
Активен
stoi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: ZZR600
Публикации: 21


WWW Ел. поща
« Отговор #18 -: юли 05, 2012, 22:33:31 »

Stoi, идва ми една идея на ум. Понеже не знаеш какво е усилието, а трябва да имаш граници, си мисля следното: Взимаш механичен демпфер от подобен по кубатура и килограми мотор. Просто за малко го сваляш оттам, и какво? Ами с някакво "тегло" мериш приблизителното пропадане(забавяне при опън) под силите на тежестта от това "тегло". Фактически мериш скоростта на пропадане, което не е трудно, после се целиш към подобна при твоя демпфер, а това ти дава ориентир за честотата и запълването, м? Smile

P.S. С огромни мъки от днес съм почти инж. по Комп. Сист. и тех...  Smile Само да защитя остана...

Това е страхотна идея , да ! .... Хм , но пък повечето механични демпфери са на степени който се определят ръчно....спямо какво ? усет ? Very Happy Мисля, че е добре да намеря подобно Сузуки . Даже имам идея вече как да сваля графика на напрежение , скорост , g- ускорение , предавки , обороти с помощта на леко умен телефон с Андроид и малко външни чаркове Smile

P.s Успех със защитата ! Взимай дипломата, зарязвай даскалите и почвай да твориш ! Smile
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2856



« Отговор #19 -: юли 05, 2012, 22:41:20 »

Това е страхотна идея , да ! .... Хм , но пък повечето механични демпфери са на степени който се определят ръчно....спямо какво ? усет ? Very Happy Мисля, че е добре да намеря подобно Сузуки . Даже имам идея вече как да сваля графика на напрежение , скорост , g- ускорение , предавки , обороти с помощта на леко умен телефон с Андроид и малко външни чаркове Smile

P.s Успех със защитата ! Взимай дипломата, зарязвай даскалите и почвай да твориш ! Smile

Не, не, няма нужда да го усложняваш толкова при положение, че искаш електромеханичен, а не управляем демпфер. Говорим за сток демпфер, без настройка, на подобен мотор. Най-вече на килограми и ъгъл на вилката те интересува. Примерно на моя(SV1000) *слагат* някакъв. Примери бол, но не и с настройка. Разковничето е емпирично да "свалиш" усилието на демпфер, който работи при максимално близки условия. Защо? 1-во: Знаеш "границите" за настройки. 2-ро: Навлизаш "крадейки" в механичната част от проекта, без много усилия и с добър очакван резултат *(Безопасността се повишава, няма експерименти)*. Сещам се за gsxr600 след 2004 имат демпфери, а защо не и като твоя ако им слагат? След като можеш да моделираш параметъра, търси по най-близкият очакван...  Very Happy
« Последна редакция: юли 05, 2012, 22:45:20 последно от Rossen_Bossen » Активен
boris_vn
0898 647 384
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: cbr900rr- 97
Публикации: 1804


САМО ХОНДА МОЖЕ ДА УБИЕ ХОНДА

223
Ел. поща
« Отговор #20 -: юли 05, 2012, 23:14:05 »

хора без работа  Surprised
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2856



« Отговор #21 -: юли 05, 2012, 23:24:25 »

хора без работа  Surprised

'Що бе? Нещо лошо има ли?  Very Happy Особено ако може да се спестят пари, но да работи, какво му е? Още повече някой производители на джаджи плачат да им дадеш готов проект на управление. Ще те почерпят та ще го запомниш... Smile
Активен
boris_vn
0898 647 384
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: cbr900rr- 97
Публикации: 1804


САМО ХОНДА МОЖЕ ДА УБИЕ ХОНДА

223
Ел. поща
« Отговор #22 -: юли 05, 2012, 23:50:08 »

ами няма лошо ако си безсмъртен  Smile но за нас нормалните не е добре да си играем с управлението на мотора които караме с високи скорости  Very Happy
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2856



« Отговор #23 -: юли 06, 2012, 03:19:52 »

ами няма лошо ако си безсмъртен  Smile но за нас нормалните не е добре да си играем с управлението на мотора които караме с високи скорости  Very Happy

А като смениш маслото в демпфера, или като си сложиш с настройка, която въртиш насам-натам, нещо по-различно ли е??? Ако си имал предвид ECU-то, "под управлението на мотора" - не съм те разбрал. Там stoi не виждам да пипа, както описва идеята си...
Активен
stoi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: ZZR600
Публикации: 21


WWW Ел. поща
« Отговор #24 -: юли 06, 2012, 14:17:50 »

Какво изнамерих Smile




MPH Volts
40 0
45 .35
50 .65
55 .9
60 1.21
65 1.5
70 1.85
75 2.26
80 2.42
85 2.74
90 3.07
95 3.33
100 3.64
105 3.97
110 4.73
115 5.3
120 5.9
125 6.01
130 6.22
135 6.3
140 6.35
145 6.42
150 6.45
155 6.48
160 6.5
165 6.5
170 6.5
172 6.5

Първата графика е от CBR 1000 , а втората и таблицата от 600-ка. На въпросните CBR-и управлението е с ШИМ 1kHz 12V. Виждаме също така, че демпфера започва да работи едва след 40 мили (64 км/ч) и, че при бързо ускорение изкачването в графиката е по-стръмно Smile
« Последна редакция: юли 06, 2012, 14:38:00 последно от stoi » Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2856



« Отговор #25 -: юли 22, 2012, 14:29:09 »

Stoi, има ли нещо ново покрай демпфера, че ми е интересно?
Активен
stoi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: ZZR600
Публикации: 21


WWW Ел. поща
« Отговор #26 -: юли 24, 2012, 08:14:51 »

Stoi, има ли нещо ново покрай демпфера, че ми е интересно?

Здравей.

Оказа се че демфера съм го взел без едни специални шайбичи които са от двете страни да ябълковидния шарнир.Те ограничават движението във вертикална посока. Без тях не мога да започна да взимам мерки и да монтирам. Поръчал съм ги в USA и чакам да пристигнат тази или следващата седмица. Чак като ги имам вече ще мога да започна монтажа и ще има развитие на проекта Smile
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1863


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #27 -: юли 26, 2012, 13:48:59 »

 Имай в предвид , че управлението на първият HESD е само и единствено на база Скоростомер............ и няма доволни !!!
 на Поколението след 2008 , вече се следи предавките и ТПС с цел - Предвидимост........ тоест на 6-та със 270 тоя демпфер няма кво да прави .............. но от 3-та на 4-та със 160 трябва да стиска здраво - Разбираш ли какво имам в предвид - По скоро е по добре да го суобразиш с оборотите от колкото със километража  Surprised

 Успех - Очакваме новини и снимки от развитието и прогреса по проекта - темата е интересна!!
Активен
zlostar50
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: D-675
Публикации: 139



Ел. поща
« Отговор #28 -: юли 27, 2012, 09:51:48 »

евала на пича...не си губи времето по кафетата... Very Happy...много ми се иска да има повече такива млади и напористи хора като теб Very Happy...поздравления и че споделяш опита и резултата - не всеки би го направил...успех и пожелания за безаварийни опити  Very Happy
Активен
zlostar50
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: D-675
Публикации: 139



Ел. поща
« Отговор #29 -: юли 27, 2012, 09:57:39 »

хора без работа  Surprised
като гледам,не е като да е без работа...използва свободното си време за добра кауза  Very Happy
Активен
Страници: 1 [2] 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Управление на електронен демпфер ... как ?

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.387 секунди с 21 запитвания.