Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Управление на електронен демпфер ... как ?
Страници: [1] 2 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Управление на електронен демпфер ... как ?  (Прочетена 13808 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
stoi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: ZZR600
Публикации: 21


WWW Ел. поща
« -: юли 03, 2012, 12:21:16 »

Здравейте. Снабдил съм се е един демпфер от Gsxr 1000 K9. Въпросния демпфер е с електронно управление


Искам да го нагодя на ZZR-a като ще меря скоростта от задната гума и спрямо нея ще контролирам твърдостта
на демпфера, както е оригинално при сузукито. Та в мануала единственото нещо което прочетох за напрежението
прилагано върху двата извода на демпфера е, че когато мотора е на контакт трябва да измерим 9В на буксата му.
Направих си експеримент, като с регулируем изправител подавам напрежение от 1 до 10 Волта на демпфера. Твърдостта му се повишава линейно с повишаване на напрежението , обаче ми се струва, че малко взе да загрява мястото на бобината ( с измерено съпротивление от 13 ома) . Въпроса ми е някой знае ли границите на напрежение които подава ECU-то към електроните демпфери ? И евентуално при каква скорост какво е то ? В нета никъде не намирам информация .



Активен
niki_XL400V
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: L4 1000
Публикации: 3439



« Отговор #1 -: юли 03, 2012, 13:17:27 »

Здравейте. Снабдил съм се е един демпфер от Gsxr 1000 K9. Въпросния демпфер е с електронно управление


Направих си експеримент, като с регулируем изправител подавам напрежение от 1 до 10 Волта на демпфера. Твърдостта му се повишава линейно с повишаване на напрежението , обаче ми се струва, че малко взе да загрява мястото на бобината ( с измерено съпротивление от 13 ома) .



Затова продавай тоя демпфер, купи си механичен от К5-6 1000 или какъвто и да е друг, дето се монтира без разни изчисления и дето работи винаги, щото не си е работа с тия криви сметки и побългарявания по моторите  Very Happy
Активен
dobry
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR 1000 Race
Публикации: 9977


www.race-stands.com


WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: юли 03, 2012, 13:34:13 »

По принцип тоя демфер го управлява компютъра на самия мотор- незнам от къде ще вземеш ти импулс за да ти функционира на твоя  Surprised

по принцип  niki_XL400V е прав- по-добре от к5 к6 1000 или РЕГУЛИРУЕМ Ohlins,WP, Hyperpro и пр. и пр  Very Happy (минуса единствено му е цената )
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1748


- " RBT race parts " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #3 -: юли 03, 2012, 14:05:14 »

 Е да де ама тия електронните ги има за без пари под път и над път , а ония другите дето всички искат и който може си слага струват цифра..........  Surprised Surprised Surprised
 Пусни му 5 , 6 или 12 Волта и квото стане  Smile Smile Smile Smile Smile
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2829



« Отговор #4 -: юли 03, 2012, 14:59:46 »

Е да де ама тия електронните ги има за без пари под път и над път , а ония другите дето всички искат и който може си слага струват цифра..........  Surprised Surprised Surprised
 Пусни му 5 , 6 или 12 Волта и квото стане  Smile Smile Smile Smile Smile

Значи то може да се скалъпи управление във функция от скоростта, обаче проекта си има две части: механична и електронна. Доколкото не е зор да скалъпиш един контролер, който да подава напрежение във функция от скоростта, дотолкова обаче не знаеш тая твърдост ,е ли е за моторя или не. Контролери бол, модели, предназначения, све. Обаче знаеш ли дали функцията на твърдяването: А) трябва да е линейна, Б) какъв й е ъгъла към скоростта,(ако X ти е скорост, а Y- твърдост).

Ta ако правиш пригодяване, шибни просто едно такова постояннотоково регулиране с нагласяване на много малка "стъпка", и получаваш електро-механичен демпфер да си го донастройваш, та нали и по-горе посочените имат "врътка" за настройка? Е тя е механична, ама к'во толкова? Така са го измислили там, че е по-просто без тоци.

То ако си много напредничав може и да снемеш характеристиката от оригинала, все се мери едно напрежение, не е атомна бомба, и пак не е ясно дали с твоята геометрия е необходима тази функция. Просто отиваме в зоната на фантастиката.
Активен
drfrancky
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Race Custom
Публикации: 7042


atheism-bg.com/


WWW
« Отговор #5 -: юли 03, 2012, 15:04:57 »

няма ли да стане просто с един потенциометър ?
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1748


- " RBT race parts " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #6 -: юли 03, 2012, 15:07:53 »

ECU-то мери и следи:
 На коя предавка е мотора
 Със каква скорост се движи мотора
 На колко процента е TPS

 - Не се мъчете с простотии  Very Happy ако беше така нямаше тия демпфери да ги има под път и над път за без пари  Surprised
Активен
stoi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: ZZR600
Публикации: 21


WWW Ел. поща
« Отговор #7 -: юли 03, 2012, 15:08:04 »

То е ясно ,че може по-просто ,но аз искам така Smile Хората на марс ще отидат още малко, ние един контролер за демпфер да не може да спретнем. Искам просто на ниска скорост около 10- км„ч да е неактивен , на средна скорост да се втвърди леко и вече над 100 км.ч да речем да се втвърди. Най-доброто положение ще си го установя с времето.  Не виждам какъв е недостатъка на това пред простите механични демпфери ? В краен случай ще се направи просто да има избор на 4-5 положения , но да се избират с бутони, а не с врътка както е при механичните. Та новото инфо до, което се докопах из нета е, че това чудо се регулира с ШИМ. Така , че каквото и да е управлението по скорост или ръчно избираемо то трябва да е с ШИМ за да се избегне прегряване на бобината. Проблем никакъв да се направи. Добре щеше да е да знам и честота, но мисля, че ще е около 100-200 hz.  По-лесно ще е ако се намери някой колега с такова Сузуки  и му е интересно и на него да му снема характеристика на коефициента на запълване на ШИМ-а при различни скорости. Желаещ за каузата ?
« Последна редакция: юли 03, 2012, 15:23:10 последно от stoi » Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2829



« Отговор #8 -: юли 03, 2012, 15:20:50 »

Stoi, евалата ти, ама пак не е така както си го представяш. Със сигурност може да се снеме пълната характеристика. Но както Steve McQueen каза - едва ли си струва. Направи си го с обикновена регулация, превръщайки го в електромеханичен, и си свиркай. Ако пък искаш да пускаш aftermarket controller-и и това ти е основната цел, каквато не е, 'ми мъката ше е страшна, ползата - малка! Няма смисъл просто. Не е само скоростта, ясно е. ТИ може да си с ниска скорост и предавка - високи обороти, ECU-то трябва да е готово да удърви нещата, ако подадеш форца на газта(ТПС сензор). Няма, а и не си струва мъките, да се мъчиш толкова. Туряй един един регулатор и те тека.

ТО даже и това не е сигурно, нали може да се контролира импулсно, с висока честота, особено щом казваш, че загрява! 'Ми ти представяш ли си що за функция иде реч тогава, по твоят замисъл? И пак не си сигурен, че е е за твоята геометрия на мотора! Фактически туряй някакво импулсно с врътка, ако не загрява - гласи го на някаква твърдост и си свиркай! ;)
Активен
stoi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: ZZR600
Публикации: 21


WWW Ел. поща
« Отговор #9 -: юли 03, 2012, 15:28:38 »

Stoi, евалата ти, ама пак не е така както си го представяш. Със сигурност може да се снеме пълната характеристика. Но както Steve McQueen каза - едва ли си струва. Направи си го с обикновена регулация, превръщайки го в електромеханичен, и си свиркай. Ако пък искаш да пускаш aftermarket controller-и и това ти е основната цел, каквато не е, 'ми мъката ше е страшна, ползата - малка! Няма смисъл просто. Не е само скоростта, ясно е. ТИ може да си с ниска скорост и предавка - високи обороти, ECU-то трябва да е готово да удърви нещата, ако подадеш форца на газта(ТПС сензор). Няма, а и не си струва мъките, да се мъчиш толкова. Туряй един един регулатор и те тека.

ТО даже и това не е сигурно, нали може да се контролира импулсно, с висока честота, особено щом казваш, че загрява! 'Ми ти представяш ли си що за функция иде реч тогава, по твоят замисъл? И пак не си сигурен, че е е за твоята геометрия на мотора! Фактически туряй някакво импулсно с врътка, ако не загрява - гласи го на някаква твърдост и си свиркай! ;)

Май си прав. Нямам за цел да правя пари от това. Просто ми беше интересно. Идеята, която ми се избистри сега и която май ще реализирам е просто при ниска скорост да е изключен за да не пречи за маневриране в града, а от определена скорост нагоре (която да се определя от потнециометър ) да се включва на определена постоянна твърдост силата на която да се определя пак чрез втори потенциометър. Мисля , че така ще се получи много практично и хитро. В крайна сметка ще се получи нещо като механичен демпфер ,който се включва при избрана скорост и настройката на твърдостта му става с копче което е по-удобно ако демпфера е заврян отпред, както ще е в моя случай и е неудобно за регулиране (така не се и вижда за да дразни крадци). Тези дни ще събера пробно някаква схема и ще покажа.
« Последна редакция: юли 03, 2012, 15:35:25 последно от stoi » Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2829



« Отговор #10 -: юли 03, 2012, 15:42:18 »

Май си прав. Нямам за цел да правя пари от това. Просто ми беше интересно. Идеята, която ми се избистри сега и която май ще реализирам е просто при ниска скорост да е изключен за да не пречи за маневриране в града, а от определена скорост нагоре (която да се определя от потнециометър ) да се включва на определена постоянна твърдост силата на която да се определя пак чрез втори потенциометър. Мисля , че така ще се получи много практично и хитро. В крайна сметка ще се получи нещо като механичен демпфер ,който се включва при избрана скорост и настройката на твърдостта му става с копче което е по-удобно ако демпфера е заврян отпред, както ще е в моя случай и е неудобно за регулиране (така не се и вижда за да дразни крадци). Тези дни ще събера пробно някаква схема и ще покажа.

Stoi, това си е изключително опасно. Пич, ескперименти се правят най-малкото на чужд гръб. Не съм видял инженера да кара творението си. Има си пилот-изпитатели...  Smile Smile Smile Опасно е, 'щото като се пусне изведнъж(а и да не е изведнъж), не се знае къде ще те свари, и как! Изобщо избивай си линейността от главата и го ако го правиш така - туряй "ON","OFF" на ключе и една врътка, както казахме за настройка. Това към аку-то и през ключа или реленце. Имам предвид, никога да не черпи ток от аку-то като не е запален мотора, и да можеш с второ ключе да си пускаш и спираш за у градо! ;) Хайде, и да покажеш схемата, та и готовата работа! ;)
Активен
stoi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: ZZR600
Публикации: 21


WWW Ел. поща
« Отговор #11 -: юли 03, 2012, 15:53:19 »

Stoi, това си е изключително опасно. Пич, ескперименти се правят най-малкото на чужд гръб. Не съм видял инженера да кара творението си. Има си пилот-изпитатели...  Smile Smile Smile Опасно е, 'щото като се пусне изведнъж(а и да не е изведнъж), не се знае къде ще те свари, и как! Изобщо избивай си линейността от главата и го ако го правиш така - туряй "ON","OFF" на ключе и една врътка, както казахме за настройка. Това към аку-то и през ключа или реленце. Имам предвид, никога да не черпи ток от аку-то като не е запален мотора, и да можеш с второ ключе да си пускаш и спираш за у градо! ;) Хайде, и да покажеш схемата, та и готовата работа! ;)


Не , не ...никаква линейност няма да има Smile Прочети по-горния пост внимателно Very Happy Два твърди параметъра само ! Под каква скорост до изключи на цяло и втория параметър е каква да му е постоянната твърдост когато е включен (включването може да стане вече от 0 до определената твърдост бавно за да няма шоков момент). Тези два параметъра просто ще са избираеми ! Няма да ми а за първи път да изпитвам творение на гърба си. Гърмяли са ми разни неща в ръцете вече. Така е най-интересно. Малко извън темата може да видиш с какво се занимавам още http://www.ev-bg.com/wordpress/?lang=bg . Само чакам ЗЗР-а да му умре мотора и го почвам и него на ток Very Happy
« Последна редакция: юли 03, 2012, 15:59:21 последно от stoi » Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2829



« Отговор #12 -: юли 03, 2012, 16:00:27 »

Не , не ...никаква линейност няма да има Smile Прочети по-горния пост внимателно Very Happy Два твърди параметъра само ! Под каква скорост до изключи на цяло и втория параметър е каква да му е постоянната твърдост когато е включен. Тези два параметъра просто ще са избираеми !
ю

15-20 км/ч, не повече. Все пак като правиш направи си сам в/у машина, 'дето и без това си е дърво без корен, и с нулеви впечатления, замервания, знания по механика на едноколейно мпс, е добре да се презастаховаш. Та така го виждам аз поне де, ти можеш да имаш други идеи, ама гледай да не ти изиграят лоша(болезнена) шега. И става - ясно е че става, въпрос е на изпълнение да стане демпфер, а не бомба, обаче! ;)
« Последна редакция: юли 03, 2012, 16:07:35 последно от Rossen_Bossen » Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2829



« Отговор #13 -: юли 03, 2012, 16:16:00 »

Те добре са ти гърмяли, ама ако скоростта е над 30-40 км/ч, и се удърви в някой завой, да кажем десен, дали няма да е хубаво да си останеш в лентата а не да се мъчиш да не отидеш в насрещното?  Surprised Малка скорост му е майката, да нямаш излишни притеснения, така го виждам. И да покажеш нещичко!  Very Happy
Активен
stoi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: ZZR600
Публикации: 21


WWW Ел. поща
« Отговор #14 -: юли 05, 2012, 20:13:00 »

Днес се заиграх да направя една опитна постановка . PIC-оптрон-MOSFET-демпфера.
Общо взето стават нещата . Мисля, че с около 600 херца ШИМ се получава най-добре. При по-ниска честота има доста дразнещ шум , а при по-висока загрява повече.

В клипа съм показал показанията и изпитване на ръка на демпфера, както следва с 25%,50%,100 и 90% коефициент на запълване на ШИМ-а.
Захранващото напрежение е 9 волта.





Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Управление на електронен демпфер ... как ?

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.288 секунди с 21 запитвания.