Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Реле-регулатори: принцип на работа и практически схеми
Страници: 1 [2]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Реле-регулатори: принцип на работа и практически схеми  (Прочетена 39022 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Honda_VFR
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda VFR750F RC36
Публикации: 124



« Отговор #15 -: май 13, 2013, 16:01:47 »

Ихаа, тоя как ме е нахранил
 Altium, нервите ли са ти алтави ,че така ги изпускаш ? Защо така бе синко, забрави да си изпиеш хапчетата ли ?
Кой си ти бе мушморок, че да ръсиш обиди и квалификации.Досега някой да те е обиждал с нещо.
Ааа сетих се. Ти си оня администратор ,от един друг форум, който беше изхвърлен като боклук от колегите си заради подобни нервни изблици.
Ей боклук, ти четеш ли си глупостите които пишеш. Явно ги четеш. Сигурно затова искаш от модератора достъп до сорса, уж да оправиш картинките, а всъшност да си редактираш простотиите. Колкото и да мажеш, нищо не променя факта че от първия си пост пишеш  глупости. Тарикат дребен.

Цитат
- Странен въпрос!!? Не само знам, но и правя такива от доста години. И за да ги споменавам, значи има НЕЩО общо и то е понятието "ZVS"......

С тези знания, единственото което можеш да правиш както трябва е кафяво на гащите. Какъв е смисъла да цитираш понятия които не разбираш. Със същия успех можеш да сравниш схемата си с прахосмукачка.И при двете има нещо общо - тече ток и не загряват. Или смяташ, че като споменеш нещо от последните страници на книжката която четеш без да разбираш , ще изглеждаш някак велик ? Комплекси ли избиваш ? Къде точно в схемичката ти се получава резонанс и къде е DC-DC преобразуването. Явно не разбираш защо различните устройства имат различни имена. Всъшност със сигурност не разбираш. Професорче, "магнет" е наименование на вид запалителна система. Ако беше прочел поне един учебник по ДВГ щеше да знаеш това.



Цитат
- А ако окъсяваш намотката на генератора през тиристора директно към маса, този ток ще е много контролиран ли, неграмотнико?? Той ще е ток на почти късо съединение, защото тиристорът работи или в отпушено или в запушено състояние, няма средно положение. ЕТО ЗАТОВА горят оригиналните регулатори!

Кое е по-важно, да пазим регулатора да не загрява,  или да пазим акумулатора и електрониката бе специалист ? Явно трябва да се направи компромис. Ти кое избираш ?

Цитат
Относно песента на известния тоталитаристичеки гей Васил Найденов: не слушам такава музика, не понасям и гейове.


Нещо ми се оправдаваш май, без да съм те питал.

Цитат
Относно работата на тиристорите: Тъпанар неграмотен, ти с каква цел изобщо пишеш в ТЕМАТА МИ??? Нали няколко пъти културно обяснявах и повтарях принципа на работа в спокоен тон и като джентълмен?
Колко пъти ДА ОБЯСНЯВАМ, че съм разказал за общият принцип на РЕГУЛИРАНЕ на схемата, а не работата на тиристора като полупроводников елемент?
МНОГО Е ЯСНО, видно, очевадно и т.н., че за да се запуши тиристорът, трябва да има едновременно налични 2 условия:


Джентълменче алтаво, ти идиот ли си или само се правиш на такъв. Колко човека трябва да ти кажат че пишеш глупости. Как проектираш схеми като не знаеш основите в електрониката. Правиш ли разлика между запушен тиристор и запушване на тиристора ?  Как точно ще запушиш, повтарям ЗАПУШИШ вече отпушения тиристор който използваш в схемичката си, през гейта.
Набий си в тъпата кратуна,че веднъж отпушен, този тип тиристори не се влиаят от състоянието на гейта.

Следва  кратка лекция  с обяснение как работи регулатора, но с пропусната важна особеност. Защо ли ?
Ей охлюв, защо  обясняваш неща които не оспорвам и пропускаш момента за който ти задавам въпрос. Надяваш се сред помията която пишеш никой да не забележи ли. 

Цитат
А при всеки положителен полупериод, ще се образуват условия за регулиране, тоест отпушването на запушения тиристор ще  зависи от съотношението на напреженията в катода СПРЯМО гейта, плюс праговото за гейта. Ако в катода е 13,8В а в гейта 14В, тиристорът НЯМА да се отпуши, а ще чака при следващ ПОЛОЖИТЕЛЕН полупериод катода да е спаднал под 13.2 волта  (примерно - зависи както казах, от праговото напрежение на гейта за конкретния тиристор!).


Я сега сподели с хората какво става, когато регулатора ти дочака следващ положителен полупериод и "катода да е спаднал под 13.2 волта"
Ако не се сещаш, да взема да ти подскажа. Тиристора ще се отпуши и няма кой да го запуши чак до края на полупериода. И къде ще отиде цялото напрежение произведено от генератора ? Отговор: в акумулатора. И какво му се случва на този акумулатор изложен постоянно на такива високоволтови "стрелички"?  Е..ва  му се мамата. А какво ще стане ако прекъсне клетка  -   никой не знае.

Цитат
Или искаш да ти доведа последния клиент с ремонтиран регулатор на АТВ-то да му обясниш на човека по какъв начин точно моите схеми не работят?? 


А ти обясни ли на човека по какъв начин точно работят твоите схеми и, че може да си купува акумулатори всяка година и  има риск от повреда в електрониката ?  И къде видя да казвам, че схемата не работи ? Нали се имаш за грамотен. Можеш ли да осмисляш това което четеш ?

Цитат
Относно дали регулатора да е шунтиращ или да е управляем мост: Четох много по въпроса и пробвах и двата варианта,  след което окончателно се УБЕДИХ, че моите схеми (нешунтиращи), са много по-добри,


Как пък в цял свят не се намери някой производител да е на твоето мнение. Или се смяташ за гений а другите за неграмотници.
А може да има световна конспирация за увеличаване на консумацията на бензин и често повреждане на регулаторите. Смешник мамин.


Цитат
А понеже при нормална работа на системата, напрежението в инсталацията се поддържа в тесни граници близо до горния лимит, това означава че нешунтиращият регулатор работи ИЗКЛЮЧИТЕЛНО плавно. Това съм забравил да го спомена в предните си постове,но е много важна подробност.


Много плавно напрежението постоянно се мени от 13.2 до никой не знае колко, като акумулатора постоянно се разрежда и презарежда в един безкраен цикъл. Егати стабилния регулатор и да ти имам разбирането за тесни граници. Все едно да местиш предмети като стреляш по тях с автомат ама с гумени куршуми.


Цитат
Вече измислих как ще стане: схемата ще има детектор за преминаване през нулата, който ще задейства чакащ мултивибратор...



И процесор да и сложиш на тази схема ,пак ще си остане същия боклук.



Активен
Esper
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XVS650 DragStar; CH Racing WXE 125 4T; Suzuki DR650 SP46
Публикации: 1393


7183168
Ел. поща
« Отговор #16 -: май 13, 2013, 21:32:20 »

Малиии, смърди на тестостерон та се не знае...
В интерес на истината важната тема още в началото започва с фундаментална грешка а именно:

Цитат
1. Динамо
2. Алтернатор
3. Магнет

Не че е най-важното нещо на света и бих го подминал обаче нещо много загрубя езика а се опитваш да звучиш прекалено менторски за да допускаш такива!
И да, извинявай, че пишем в ТВОЯТА тема но това е форум.
Ако не искаш коментари или би искал да ги контролираш публикувай си ги в някой блог.
Активен
Altium
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XS400 със самоделно процесорно запалване
Публикации: 37



Ел. поща
« Отговор #17 -: май 23, 2013, 22:57:46 »

http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/1972/LS2/A%20-%20C%20-%20MAGNET%20GENERATOR/parts.html - 1972 LS2 Yamaha Motorcycle A - C - MAGNET GENERATOR Diagram and Parts  
 - Или хората от сайта са неграмотни та го наричат "magnet generator"?

Думата "магнет" или "магнето" се употребява не само за споменатият магнет за трактори, а и за всички генератори, съдържащи постоянни магнити в ротора си. Само че някой си е въобразил, че само магнет за трактор може да се използва за тази дума. Хората са го написали ясно в сайта. Как се нарича магнетото на Симсон тогава? И защо са тези заяждания в крайна сметка? Така и не каза как се наричат магнитните генератори на всички мотоциклети според теб?

И понеже ми писна да обяснявам как работи управляем мост с тиристори, ето осцилограми на такъв мост, работещ близо до зоната на горната граница на регулиране (на прикачените снимки). Диапазона на напрежението на акумулатора между първа и последна диаграма е около 20 миливолта. Тоест от 13,80 до 13,82 волта - тиристорът работи в режим на компаратор, абсолютно аналогово изменение. Да взема да направя 20 осцилограми през 1 миливолт да гледаш колко плавно се изменя мястото на среза?

Осцилоскопните диаграми:
http://dl.dropboxusercontent.com/u/80397938/magnet/plavno%20izmenqne/1.png
http://dl.dropboxusercontent.com/u/80397938/magnet/plavno%20izmenqne/2.png
http://dl.dropboxusercontent.com/u/80397938/magnet/plavno%20izmenqne/3.png
http://dl.dropboxusercontent.com/u/80397938/magnet/plavno%20izmenqne/4.png

Реакцията ми е такава, защото ми цапаш темата, в която съм решил да споделя информация с хората и да публикувам някои мои схеми, без да си показал нито една твоя схема, да си написал статия по въпроса или каквито и да било други практически знания.

Затова ще те помоля да не ми цапаш темата повече, а като се имаш за толкова голям специалист - чакаме да публикуваш някоя лично твоя схема. Човек пише от добра воля статии и споделя схеми, ти си тръгнал още в началото на коментарите да ми се заяждаш и да пускаш песни на някакви дърти мазни комунистически гейове. Неприятно е, усещаш ли се? Постави се на мое място - как би реагирал?

Също така, прочети темата отначало и виж кой е започнал пръв да се заяжда. Не разбирам какъв зор има за толкова агресия и стремеж да се караш с някого.

Темата е за тотално зачистване, защото се писаха много общи приказки в нея, които са непотребни. Хората искат да виждат работещи схеми, това е практическа тема по дяволите!, а не изгъзици по адрес на някого (в случая по мен).

В темата трябва да остане само обсъждането на практически схеми. Ако имаш забележки по работата на тези схеми - направи го културно и като умен човек следващият път. Ако можеш да общуваш като такъв де.


« Последна редакция: май 23, 2013, 23:25:01 последно от Altium » Активен
Honda_VFR
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda VFR750F RC36
Публикации: 124



« Отговор #18 -: май 30, 2013, 08:50:36 »


Цитат
1.....Или хората от сайта са неграмотни та го наричат "magnet generator"? .....
2.....Как се нарича магнетото на Симсон тогава? .....
3....Така и не каза как се наричат магнитните генератори на всички мотоциклети според теб?...

1.    Хората са си много грамотни, само дето са го написали на техния си език. Ако си беше направил труда да преведеш думата "magnet" , щеше да разбереш какво са написали хората.  За думата "magnet" в България си имаме дума, и тя е "магнит". 
2.   Нарича се "динамо магнет" - съдържа две различни устройства в себе си
3.   Този път уцели  - "Магнитни генератори"  звучи добре.

Цитат
И понеже ми писна да обяснявам как работи управляем мост с тиристори, ето осцилограми на такъв мост...........
         ..... да гледаш колко плавно се изменя мястото на среза?

А не ти ли писна да се чудиш как да замажеш невярните неща които пишеш. Или си много арогантен, или не разбираш какво показват осцилограмите които публикуваш. И в двата случая зле за теб. Като оставим настрани това ,че тези диаграми най-вероятно не са от реално измерване, а от симулация на компютърна програма, което означава че могат да бъдат манипулирани,  те само доказват моите твърдения и опровергават напълно твоите. Опровергават също и наличието на любимото ти "ZVS" при отпушване на тиристора (виж "мястото на среза").
Това което се вижда на тези диаграми е как напрежението за кратко е стабилно около 14 волта и при отпушване на тиристора (при напрежение различно от нула) скача стръмно нагоре до над 50 V, след това плавно се покачва до около 80 V и плавно спада отново до 14 V.
Естествено, не е изключено в последствие да подмениш картинките в сайта в който си ги качил или да кажеш, че това всъшност не е напрежението върху акумулатора а някакво друго напрежение но .....

Всичко което пиша в тази тема, още от самото начало е споделяне на практически знания, а ти от самото начало си арогантен и  си "цапаш" темата сам. В началото ти казах, че не се заяждам с теб, а това как си го възприел си е твой проблем. Прочети внимателно всичко и виж в кой момент се сменя тона и кой започва с лични нападки. И двамата сме потребители в този форум с равни права. В условията на форума няма специални правила за общуване с теб и за писане в "твои" теми, и забележките ти за стила ми на писане и културно отговаряне са меко казано неуместни.  Хората наистина искат да виждат работещи схеми а тази не е сред тях. Просто не е подходяща за използване в мотоциклет, извод до който са стигнали всички освен теб.
И накрая, след като разгледах молбата ти, смятам да я удовлетворя и да не се "цапам"  повече в безмислени спорове.

Best regards

Активен
Altium
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XS400 със самоделно процесорно запалване
Публикации: 37



Ел. поща
« Отговор #19 -: юни 02, 2013, 13:39:04 »

 Mad
Ок, разбрахме се, аз също искам да има мир. Винаги приемам коментари на схемите си, те помагат да се развиват в посока усъвършенстване, по-голямо КПД, по-ниско ниво на шумове и т.н.

Последната идея е или да пуска полусинусиодите, или да не ги пуска изобщо. Само че да ги пропуска през един или през два в зависимост от оборотите. Така няма да има рязане на синуса. Ще стане с оптрон в гейтовете им. Като измисля схемата и я тествам, ще я споделя.

Ще помоля модераторите да почистят темата от онзи момент, в който тя тръгна в неправилна посока.
Поздрави.
Активен
Страници: 1 [2]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Реле-регулатори: принцип на работа и практически схеми

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.228 секунди с 20 запитвания.