Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Шлайфане на глава и полиране на отворите.
Страници: 1 2 3 [4] 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Шлайфане на глава и полиране на отворите.  (Прочетена 36021 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Racho
Не скоростта убива, а начина на спиране.
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: VN 1500
Публикации: 520


Cogito, ergo sum


« Отговор #45 -: февруари 21, 2012, 11:12:59 »

Хайде и аз да цвъкна нещо ;)
Много нещо се изписа. Къде вярно, къде глупости. Не коментирам ничие мнение.
Няма да споря за ефекта от портването.
Моите познания са почти само теоретични и ще ви обърна внимание на някои детайли .

1.Както е казано по-горе, при всяко движение на газ в тръба, по стените на тръбата се създават турболентни вихри и колкото по-висока е скоростта на газа, то толкова по-големи стават вихрите и по-малък е потока на праволинейно движещия се газ. Следствие - по-малко горивна емулсия постъпва в двигателя.
2. При стеснен участък в тази тръба  горивно-въздушната емулсия се ускорява, НО. С това ускорение се увеличават пак онези гадни вихри! Отделно на това да не пропуснем и факта, че пълненето на горивната камера е следствие на по-ниското налягане в нея ( всмукване на емулсията ), в следствие на което в стеснения участък се образува зона с по-ниско налягана, от там и понижаване на температурата на  горивно-въздушната емулсия.
За мен това което видях на клипа е нелепо. Особено огромните кратери, които издълба по порта.
При всичките препятствия, които среща горивно-въздушната емулсия по пътя си - набразден порт + стеснен участък + създаване на под налягане и понижение на температурата, то тя губи част от качествата си, а именно, част от горивото кондензира. Следователно, колкото са по-гладки и прави стените на порта - толкова по-добре ;)
Може би при компресорни двигатели да има ефект това стеснение. Не знам.

п.с. Не ангажирам никого с моето мнение, само давам насока за размисъл и спор  Very Happy Very Happy
« Последна редакция: февруари 21, 2012, 11:15:31 последно от Racho » Активен
zlostar50
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: D-675
Публикации: 139



Ел. поща
« Отговор #46 -: февруари 21, 2012, 11:33:43 »

Идеята е, че с по-високата скорост ще навлязат по-бързо повече газове. Пак казвам, че само сметка ще покаже куца ли тази идея, или не. Това не е моя идея, аз само търся логиката в нея именно с помощта на физиката.
...по бързо да,но повече... Surprised...2 тръби различни по диаметър...за да постигнеш с по-малката тръба дебита на голямата си мисля че трябва да имаш по-голямо налягане и тогава ще получиш и по-голяма скорост...просто разсъждавам логично...най-вероятно нещо такова си има последователност от закономерности едното+другото но за сметка на третото+четвъртото.......моторите които караме са компромисния вариант на всички закономерности синхронизирани да работят оптимално добре...мощност,бързина,скорост,живот на двигателя - и едното в + винаги ще е в - за нещо друго  Very Happy ... ма съм и аз един философ а..... Very Happy
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1832


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #47 -: февруари 21, 2012, 11:41:07 »

шшшшшшшш ей димитровградски не се крии  - само четеш и се хилиш тихичку  Surprised Smile Smile Smile Smile
« Последна редакция: февруари 21, 2012, 11:43:16 последно от kokoVmaxa » Активен
zlostar50
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: D-675
Публикации: 139



Ел. поща
« Отговор #48 -: февруари 21, 2012, 11:42:48 »

...червена....ха ха ха Smile...буйътъ прай бурбътъ....... Very Happy
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1832


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #49 -: февруари 21, 2012, 11:44:30 »

...червена....ха ха ха Smile
Тоя па тоя па - ти кви 636-ци са ти в подписа ве ?! я да си оправяш Профила !!!! Червена Червена ама кой видял видял  Very Happy
Активен
zlostar50
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: D-675
Публикации: 139



Ел. поща
« Отговор #50 -: февруари 21, 2012, 11:48:01 »

тиху ся...ни казвай че съм без сешуар - ПРЕДАТЕЛ.....кат ти викам чи буйътъ прай бурбътъ ши мълчиш....то за туй съ буйдисъни зелени я....нямя да е случайно  Very Happy
Активен
max
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xt600
Публикации: 598



Ел. поща
« Отговор #51 -: февруари 21, 2012, 11:52:37 »

Много некоректно сравнение. Едно е да има стесняваща шайба в началото на порта, а съвсем друго е целия порт да е стеснен. При случая с шайбата газовете наистина ускоряват в областта на шагбата, но веднага след нея експандират, тъй като сечението отново става голямо. Резултата е, че скоростта е ниска, а количеството газове намалено. При изцяло тесния порт скоростта на газовете си остава висока до самото им навлизане в горивната камера. Идеята е, че високата скорост на газовете ще натъпче повече газове докато клапана е отворен. Пак казвам, че това е суха теория и не претендирам на практика да е точно така. Просто търся логика в тази идея. Логика има и е вярна, но само сметките ще покажат, дали ускорените газове наистина пълнят повече камерата. А аз такива сметки не мога да направя, тъй като нямам изходни данни.
Вярно е ,че в разширената част след ограничителите се образуват вихри, и че сместа се забавя, но аз представих примера за да се направят изводи със намаляването на дебита и последствията от него. По-малкото зло са вихрите и охлаждането на сместа.
Като цяло се отговори на въпроса в темата.И аз залагам на опита и знанията на производителите, все пак особено в този клас мотори ,те са в битка да изкарат максимума мощност ,и от десет години се наблюдава едно "надцакване" кой ще извади най-мощния и лек мотор в класа си, подобно недоглеждане е невъзможно.
Активен
motor_men
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: YAMAHA YZE 750 SUPER TENERE ; YAMAHA YZF 750R
Публикации: 606



Ел. поща
« Отговор #52 -: февруари 21, 2012, 14:50:05 »

Аз ще го кажа по най-простия начин. Шлайфането на главата , увеличава степента на сгъстяване , това от своя страна увеличава мощността , но намалява живота на двигателя. Полирането на отворите , спомага за по-доброто пълнене , и увеличава мощността , но не се прави , защото ръчният труд е скъп/с изключение на България/. Скоростта на газовете се увеличава , когато навлизат през по-широк отвор , който постепенно става по-тесен , и след това постепенно се увеличава , като скоростта е най-висока в тясната част. Разгледайте един карбуратор , и погледнете какво има в една филтърна кутия.
Активен
niki_XL400V
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: L4 1000
Публикации: 3450



« Отговор #53 -: февруари 21, 2012, 15:04:33 »

Шлайфането на главата води след себе си смяна на комплект лагери, ако трябва да бъде направено като хората.
Иначе си е просто счупване на двг.


Хайде и аз да цвъкна нещо ;)


...движение на газ в тръба...


 funny funny funny
« Последна редакция: февруари 21, 2012, 15:07:50 последно от niki_XL400V » Активен
Racho
Не скоростта убива, а начина на спиране.
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: VN 1500
Публикации: 520


Cogito, ergo sum


« Отговор #54 -: февруари 21, 2012, 16:57:53 »



 funny funny funny
Хайде сега обясни кое е толкова смешното?
Мога да ти го напиша "ФЛУИД, ВЪЗДУШНО-ГОРИВНА СМЕС, ГОРИВНА МЪГЛА..."  включително и да ти приложа формули,диаграми и чертежи. И какво от това? Ще ти стане ли по-ясно?
« Последна редакция: февруари 21, 2012, 17:04:56 последно от Racho » Активен
niki_XL400V
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: L4 1000
Публикации: 3450



« Отговор #55 -: февруари 21, 2012, 17:06:14 »

Май не, но пък и аз имах предвид друг газ, който се движи по друга тръба...  Very Happy
Активен
Racho
Не скоростта убива, а начина на спиране.
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: VN 1500
Публикации: 520


Cogito, ergo sum


« Отговор #56 -: февруари 21, 2012, 17:12:32 »

Май не, но пък и аз имах предвид друг газ, който се движи по друга тръба...  Very Happy
Mad Mad
Активен
Nayden Denev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia Pegaso Cube, 650cc
Публикации: 149


а ... аз ли карам?


Ел. поща
« Отговор #57 -: февруари 21, 2012, 17:20:12 »

Е тва е колеги:
www.shtrakov.net/Contin_Mater/Lect_11.doc
(въпреки, че и Коко вемакса е прав, има хора и като услуга го предлагат това, значи сигурно помага за вдигане на мощността  Very Happy )
За всички колеги, които разсъждават по темата  Very Happy: има формули, смятате, после вземате едно МК50 и почвате експеримент!  Mad
Успех  Mad
ПП: има и още някое физично и химично явление влияещи в ситуацията ма да приемем, че случая с балканчето е "идеален"  Smile
Активен
zlati
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: ZX12R
Публикации: 3489


Пауър ис нотинг уидаут гума!


Ел. поща
« Отговор #58 -: февруари 21, 2012, 20:06:10 »

Шлайфането на главата води след себе си смяна на комплект лагери, ако трябва да бъде направено като хората.
Иначе си е просто счупване на двг.

Много филми гледаш!

Това не ти е стария бойлер дето беше на над 80К, че да му сменяш лагерите funny

На здрав двигател след портване и сгъстяване, някой друг кон и Nm  изобщо няма да му навредят на лагерите!

Нидей да издребняваш толкоз Very Happy
Активен
niki_XL400V
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: L4 1000
Публикации: 3450



« Отговор #59 -: февруари 22, 2012, 10:26:03 »

Бе така си мисля, знам ли. Тия лагери не им е все едно с каква компресия ги млатиш по тиквите...  май зависи каква е стружката и колко става сгъстен двигателя след това

а бияча ще мине още 80К и пак нема да има нужда от кардиохирург, за разлика от новите ни, изцедени до невъзможен максимум, кошове funny
Активен
Страници: 1 2 3 [4] 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Шлайфане на глава и полиране на отворите.

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.141 секунди с 21 запитвания.