Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Шлайфане на глава и полиране на отворите.
Страници: 1 2 [3] 4 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Шлайфане на глава и полиране на отворите.  (Прочетена 34512 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ThugAveli
599
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: gsxr k5 600 race R6 06 race
Публикации: 1317



WWW Ел. поща
« Отговор #30 -: февруари 17, 2012, 21:34:27 »

Преди време когато бях решил да портвам на моя гиксер 600 главата.Изчетох доста неща
има различни тези и теории.Някой от тях са.
Разширяването не е просто ей така да стържете където ви падне.Всички портове трябва да имат еднаква форма и еднакъв обем.Виждъл съм как променят ъгъла и диаметъра на порта с епоксидна смола.
Относно полирането едни твърдят че трябва да се матира други че трябва да е огледало.Явно има разлика при инжекцион и карбуратор.
ето ви няколкой сайта да размишлявате  Very Happy Very Happy
http://www.racedevelopments.co.uk/cylinder_headwork/index.html
http://www.kwsmotorsports.com/cylinderhead.htm
Активен
max
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xt600
Публикации: 598



Ел. поща
« Отговор #31 -: февруари 17, 2012, 21:47:06 »

Абе щом Хамериканския ред-нек от щата кьонтъки ви казва ,ша мажете Вее, с поксипол ,с 'алчия,с маджун ку требе. Тоз е придворен мастор на супербайк,суперщок,суперкенеф... кви са тез жълти ипонци,да правят тез колектори толкоз широки, туй е световен заговор ве, дават на целио свет прекалено отворени мотори ,че дан бягат,ама ЦиРиу и ЕфБиАр и ДЕА със подкрепата на НСА откриха ИСТИНАТА..... Smile Smile Smile
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #32 -: февруари 20, 2012, 03:56:53 »

В интерес на истината площта на отвора при клапана, когато той е отворен е доста по-малко от сечението на порта. С други думи порта е с много по-голям дебит от самия отвор в края (покрай клапана). Идеята е, че ако газовете имат по-висока скорост, при отворен клапан ще нахлуе по-бързо, а от там и повече смес. Грапавините по повърхността на порта създават микро вихри, които не само че размесват по-добре сместа но и служат като "лагери" Тези микро вихри спомагат основния поток да се "плъзне" по тях. Представете си ги като множество съчми по които прокарвате ръката си и триенето е намалено. Това са закони на аеродинамиката. Топката за голф има по повърхността си малки ямки имащи за цел да създават микровихри, като така се постига по-висока скорост на топката, защото се намаля турболенцията. Такава топка отлита доста по-далеч от гладка топка. Кожата на акулата има подобен ефект за да развие по-висока скорост под вода. (Течностите и газовете са флуиди и имат еднакви свойства в това отношение.) Екипите за плуване, както и за колоездене също разчитат на този ефект за намаляване на турболенцията.
Както виждате идеята за стеснените отвори и грапавите повърхности на портовете не е чак толкова безумна. Разбира се аз говоря чисто теоритично. Нямам претенции да съм някакъв опитен гуру в областта. Просто поназнайвам малко теория и я споделям с вас. В същност има доста изписано по въпроса с флуидите и който се интересува може да попрочете малко литература. Тия неща физиците са ги открили отдавна. Surprised
Активен
max
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xt600
Публикации: 598



Ел. поща
« Отговор #33 -: февруари 20, 2012, 10:10:03 »

Ей това е обосновано мнение почиващо на логични размишления.
Нека поразмишлявам и аз , много лесно може да се усети разликата между пълненето през тесен и през широк порт с със примерно сламка и по-широка тръбичка когато рязко се всмукне въздух с уста. Надали някой ще твърди ,че няма разлика, през по-широката тръба въздухът влиза по-лесно и безпрепятствено.При двигател работещ на 12000 оборота в минута имаме 6000 цикъла на пълнене, което си е сериозен "вятър". Пълненето на всеки такт се извършва за наносекунди! и всякакво оприличаване на поведението на флуидите със капки вода по тавана на колата или дори движението на топка за голф във полет е погрешно ,просто няма толкова бърза кола или топка (умножете скоростта). Всеки атмосферен двигател изпитва "глад" от недонапълване който нараства с повишаването на оборотите,и турбо-компресорът е логичното решение на проблема, а да намаляваш сеченията през които се пълни двигателя "ама се вдигала скоростта на пълнене" може би има ефект при ниски и средни обороти,но при високите няма как да стане.
Не знам попадал ли ви е "ограничен" мотор за категория А1 , аз съм правил Кавазаки ГПз 500 внесено от Германия, ограничителите му представляваха точно нещо като "шайби" вградени във началото на порта още с изливането на главата. Те ограничаваха порта с около 1/3-та ,мотора си вървеше нормално на ниски и средни , и "издишаше" на високи. След като си поиграх със салията високите се върнаха и мотора си тръгна нормално, нямаше никакви други разлики със стандартния такъв мотор, нито в карбураторите ,нито в комутатора. По логиката на американския "майстор" би трябвало този мотор да е не-ограничения Smile
Теорията ,че грапавините разбивали сместа ще я подмина , като хумористична. Истината е ,че вихрите създавани от грапавините "смазват" триенето в порта. Добре ,но така една (макар и малка) част от сечението на порта се губи , а да го стесниш още при положение ,че пак ще имаш такава "мъртва" зона по диаметъра на порта ... Surprised
И накрая ,изглежда меко казано странно сравнението в ноу-хау между японските гиганти в мотоциклетостренето  (и не само) , със техните лаборатории ,учени,ресурс, със японският фанатизъм да се вниква във детайла , със изградените традиции  и някой си от някъде да бъде в полза на последния. Surprised
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4195



« Отговор #34 -: февруари 20, 2012, 11:25:11 »

Теорията ,че грапавините разбивали сместа ще я подмина , като хумористична. Истината е ,че вихрите създавани от грапавините "смазват" триенето в порта. 

първо да кажа че линка го постнах само заради грешното "полиране" на всмукателните колектори, а не за големина на отворите и т.н.
политането не лошо нещо за тях...и те това е
сега не ми се рови за точните източници, но като цяло то води до завихряне на въздуха + тая схема с капчиците аа уу, еба ли му мамта вече


Коко, я се включи, няли си го правил това
на ТЛ-а полира ли ги?
Активен
ceco7m
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 175


Memento mori


« Отговор #35 -: февруари 20, 2012, 11:32:35 »

. Грапавините по повърхността на порта създават микро вихри, които не само че размесват по-добре сместа но и служат като "лагери" Тези микро вихри спомагат основния поток да се "плъзне" по тях. Представете си ги като множество съчми по които прокарвате ръката си и триенето е намалено. Това са закони на аеродинамиката. Топката за голф има по повърхността си малки ямки имащи за цел да създават микровихри, като така се постига по-висока скорост на топката, защото се намаля турболенцията. Такава топка отлита доста по-далеч от гладка топка. Кожата на акулата има подобен ефект за да развие по-висока скорост под вода. (Течностите и газовете са флуиди и имат еднакви свойства в това отношение.) Екипите за плуване, както и за колоездене също разчитат на този ефект за намаляване на турболенцията.
Както виждате идеята за стеснените отвори и грапавите повърхности на портовете не е чак толкова безумна. Разбира се аз говоря чисто теоритично. Нямам претенции да съм някакъв опитен гуру в областта. Просто поназнайвам малко теория и я споделям с вас. В същност има доста изписано по въпроса с флуидите и който се интересува може да попрочете малко литература. Тия неща физиците са ги открили отдавна. Surprised
Само едно уточнение,става дума за увеличаване на турбуленцията близо до повърхността,където се създава т.нар. граничен слой.Точно при стената на тялото частиците на флуида имат скорост 0 и с отдалечаване от стената скоростта им нараства до скоростта на потока,като на това нарастване на скоростта се противопоставя триенето на самите флуидни частици.Та идеята е създаване на мокровихри(турбуленция) които разкъсват този граничен слой и се намалява съпротивлението.Всичко това добре,но за хомогенен флуид,а дали е ефективно за горивовъздушна смес в която освен въздух и бензинови пари има и микроскопични капчици?Освен това във  всмукателния колектор скоростта не е постоянна - има пулсаций.
"На фиг.9.1 е показана външната характеристика на двигателя ВАЗ2101 при стандартна регулировка на карбуратора и с фабрични смукателни тръби (криваА).След съответно полиране на вътрешната повърхност на смукателните тръби и отвори мощността нараства от62к.с. на67к.с. (криваБ) т.е. прирастът е 8%."
Цитата е от учебник "Бензинови двигатели" на Н.Попов и К.Косев    стр.267.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #36 -: февруари 20, 2012, 13:45:02 »

Като казвам намаляне на турболенцията имам пред вид ЗАД топката, която я забавя. Да, вдлъбнатинките създават множество турболенции по повърхността. При гладката топка ще има една голяма турболенция зад нея. Приемам забележката.
Активен
boris_vn
0898 647 384
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: cbr900rr- 97
Публикации: 1804


САМО ХОНДА МОЖЕ ДА УБИЕ ХОНДА

223
Ел. поща
« Отговор #37 -: февруари 20, 2012, 20:40:47 »

турболенцията и завихрянето в смукателния колектор е НАЙ ЛОШОТО  нещо което може да се получи при атмосферен двигател.при стеснение на отворите се повишава скороста на потока ,но намалява дебита ФИЗИКА  Smile
Активен
ghost rider1
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR
Публикации: 1076



« Отговор #38 -: февруари 20, 2012, 21:22:06 »

турболенцията и завихрянето в смукателния колектор е НАЙ ЛОШОТО  нещо което може да се получи при атмосферен двигател.при стеснение на отворите се повишава скороста на потока ,но намалява дебита ФИЗИКА  Smile
Mad Точно  Mad         
Кожата на акулата има подобен ефект .................................
 Чефооо, Чефо. Това някъква рибарска теория ли е? Smile В грешка си ,,,ГОЛЯМА .                                                                   Посъветвайте се с някой майстор , който е подготвял (рейсинг) двутактови двигатели. Предполагам , че толкова НАУЧНО няма да го обясни .Но при двутактовите ефекта е (((сериозно))) осезаем, преди и след интервенцията.           Освен разширение и полиране на всмукателен, изпускателен,+ няколко преливни канала, маниаците полират биела вал и картер Very HappyМайсторлъка е: къде да се отнеме (и по колко)  и къде да се полира само. Кофти е че на въпросната глава отворите са много, а трябва да са абсолютно еднакви !    
« Последна редакция: февруари 20, 2012, 21:25:50 последно от ghost rider1 » Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1809


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #39 -: февруари 21, 2012, 08:20:19 »

...................a Aз не разбирам  Surprised само си гледкам и си чета  Very Happy
 - Само се чудя от всички писали тук кой колко глави е направил и после замерил , установил е каква е разликата в резултата и знае кое на какво е равно ?!?
 Айде стига сте си чесали езиците  Very Happy Smile
 Констатациите са следните:
 Шлайф на глава за згъстяване на Двигателя ИМА ПОЛЗА И ВОДИ ДО ДОСТА ОСЕЗАЕМ РЕЗУЛТАТ
 Портване на глава - Води до осезаема разлика в Мощноста на двигателя и най-вече в респонса
 Има хора които се занимават професионално с това , имат си стендове и всичко попитайте колко струва и какъв е резултата Surprised Very Happy
- Новата 10-ка вече излиза с портвана глава заводски  Very Happy................................ защо ли


 П.П. Можеш да се порежеш на Порт дори и без да е полиран
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #40 -: февруари 21, 2012, 10:16:12 »

........
Не знам попадал ли ви е "ограничен" мотор за категория А1 , аз съм правил Кавазаки ГПз 500 внесено от Германия, ограничителите му представляваха точно нещо като "шайби" вградени във началото на порта още с изливането на главата. Те ограничаваха порта с около 1/3-та ,мотора си вървеше нормално на ниски и средни , и "издишаше" на високи. След като си поиграх със салията високите се върнаха и мотора си тръгна нормално, нямаше никакви други разлики със стандартния такъв мотор, нито в карбураторите ,нито в комутатора. По логиката на американския "майстор" би трябвало този мотор да е не-ограничения Smile

Много некоректно сравнение. Едно е да има стесняваща шайба в началото на порта, а съвсем друго е целия порт да е стеснен. При случая с шайбата газовете наистина ускоряват в областта на шагбата, но веднага след нея експандират, тъй като сечението отново става голямо. Резултата е, че скоростта е ниска, а количеството газове намалено. При изцяло тесния порт скоростта на газовете си остава висока до самото им навлизане в горивната камера. Идеята е, че високата скорост на газовете ще натъпче повече газове докато клапана е отворен. Пак казвам, че това е суха теория и не претендирам на практика да е точно така. Просто търся логика в тази идея. Логика има и е вярна, но само сметките ще покажат, дали ускорените газове наистина пълнят повече камерата. А аз такива сметки не мога да направя, тъй като нямам изходни данни.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #41 -: февруари 21, 2012, 10:23:27 »

турболенцията и завихрянето в смукателния колектор е НАЙ ЛОШОТО  нещо което може да се получи при атмосферен двигател.
Колегата го е обяснил.
Само едно уточнение,става дума за увеличаване на турбуленцията близо до повърхността,където се създава т.нар. граничен слой.Точно при стената на тялото частиците на флуида имат скорост 0 и с отдалечаване от стената скоростта им нараства до скоростта на потока,като на това нарастване на скоростта се противопоставя триенето на самите флуидни частици.Та идеята е създаване на мокровихри(турбуленция) които разкъсват този граничен слой и се намалява съпротивлението....
Става дума за микровихри по повърхността на порта, служещи като "лагери" на основния поток. Турболенция в основния поток не бива да има.

при стеснение на отворите се повишава скороста на потока ,но намалява дебита ФИЗИКА  Smile
Брат, сечението на отвора около клапана при отворен клапан е с много по-малък дебит дори и от стеснения порт. Идеята е, че с по-високата скорост ще навлязат по-бързо повече газове. Пак казвам, че само сметка ще покаже куца ли тази идея, или не. Това не е моя идея, аз само търся логиката в нея имено с помощта на физиката.
« Последна редакция: февруари 21, 2012, 10:36:30 последно от ЧЕФО » Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4195



« Отговор #42 -: февруари 21, 2012, 10:30:43 »

Mad

айде де, от кога чекаме да се включиш
както се казва - не питай старило, питай патило



иначе вчера се сетих нещо за шлайфането на главата
защо да я шлайфаш вместо да сложиш по-тъкна гарнитура Surprised
за масларките съм виждал доста "high compression" гарнитури да се продават в ибей

Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #43 -: февруари 21, 2012, 10:33:19 »

Чефооо, Чефо. Това някъква рибарска теория ли е? Smile В грешка си ,,,ГОЛЯМА .
Гострайдеееееер, гострайдер. Това е света в който живеем. Ако си мислиш, че това са го измислили хората В ГРЕШКА СИ ,,,ГОЛЯМА! Природата го е измислила преди нас, а ние само копираме.

                                            Посъветвайте се с някой майстор , който е подготвял (рейсинг) двутактови двигатели.
Я по-добре ти се посъветвай със същия майстор да ти обясни какви са разликите между 2Т и 4Т и после го питай защо не е удачно да се съветваме точно с него по този въпрос. Surprised

 Предполагам , че толкова НАУЧНО няма да го обясни .
Е, кво ще обясни тогава? Като не го докаже със сметка да видим черно на бяло двата резултата и да ги сравним, какво ще обяснява? Ми то така сухо теоретично и аз ти го обясних, ама без сметка си остава само празна теория. Surprised Апропо, тия 2Т тунинг майстори от миналите славни времена на 2Тспорта у нас в 90% са правили тунига на принципа на опита и грешката. Просто са работели ей така на сляпо, изпитвайки сухата теория направо на практика без сметки. Така, че такъв майстор не може нищо да ти обясни, той на себе си не може да го обясни, камо ли на теб. Прави нещо, ако стане, стане, ако не , не, почва от начало, двигатели в склада бол. Surprised И да не си помислиш, че не познавам такъв тунинг майстор на 2Т бегачки? Познавам и не отричам знанията и уменията им, старата школа е класика в жанра, ФАКТ! Но и те не могат да ги обяснят съвсем точно нещата.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #44 -: февруари 21, 2012, 10:43:51 »

...................a Aз не разбирам  Surprised само си гледкам и си чета  Very Happy
 - Само се чудя от всички писали тук кой колко глави е направил и после замерил , установил е каква е разликата в резултата и знае кое на какво е равно ?!?
 Айде стига сте си чесали езиците  Very Happy Smile
 Констатациите са следните:
 Шлайф на глава за згъстяване на Двигателя ИМА ПОЛЗА И ВОДИ ДО ДОСТА ОСЕЗАЕМ РЕЗУЛТАТ
 Портване на глава - Води до осезаема разлика в Мощноста на двигателя и най-вече в респонса
 Има хора които се занимават професионално с това , имат си стендове и всичко попитайте колко струва и какъв е резултата Surprised Very Happy
- Новата 10-ка вече излиза с портвана глава заводски  Very Happy................................ защо ли


 П.П. Можеш да се порежеш на Порт дори и без да е полиран
Аз лично бих заложил на сигурното. Ако ще правя подобна щуротия, бих постъпил точно така. Залагам на портването, защото е доказано, че има ефект. Стесняването на порта си остава само една непроверена идея и въпреки, че има логика и в нея, не, мерси! Аз вярвам повече на японците. Mad
« Последна редакция: февруари 21, 2012, 10:45:42 последно от ЧЕФО » Активен
Страници: 1 2 [3] 4 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Шлайфане на глава и полиране на отворите.

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.388 секунди с 21 запитвания.