Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 ... 4 5 [6] 7   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Oхладителна система.  (Прочетена 44330 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3276



« Отговор #75 -: юли 19, 2016, 13:16:18 »

Няма кой да ти смени казанчетата с алуминиеви,според мен! Предполагам си виждал устройството на радиатора? Според мен,или поправка на този,ако става,или нов/втора ръка.Евентуално,изработка на нов.Има едни момчета в Сливен,които правят и поправят радиатори и по поръчка.
Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5548



Ел. поща
« Отговор #76 -: юли 19, 2016, 16:23:43 »

Ъ-ъ-ъ, пак протече, след съботния трак дей  Surprised

Може да ставам досаден или да изглеждам като рекламно лице, ама да те подсетя за лепилото PascoFix.
Миналата година запълвахме дупки всякакви на един резервоар, дето като му залепиш една пробойна, на другия ден се появяват две - три нови на други места. Залепените не са мръднали до ден днешен. Отделно, пак миналата година залепих една медна тръбичка - преливник в поплавъковата камера на един карб. Беше се прекъснала в основата и на практика не работеше като преливник, а като изливник  Smile Днес разглобих карба да видя какво е положението - не е мръднала, а е работила в условия на бензинова среда половин година. Правих и различни проби и мога смело да заявя, че лепилото е чук.
На едно мото-изложение в Пловдив преди години гледах как запълват нарочно направени с дрелка отвори в автомобилен радиатор и от тогава съм фен на това чудо. Аз досега съм работил с трикомпонентния вариант, но ако решиш да се пробваш, питай във фирмата каква работа може да ти свърши петкомпонентния. Телефонът им го има в нета - трябва да пишеш PascoFix и Пловдив в търсачката.
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4196



« Отговор #77 -: юли 19, 2016, 16:51:45 »

Аз съм лепил със секундно лепило + алуминиеви стружки. На НСР-а "мастор" ми го залепи така и ме зарече да паза тайната  Smile
2г нямах проблем и след това го продадох.
На КТМ-а пак се мъчих да го лепя така, но там явно беше на кофти място и протече, след това ми го завариха за 20лв.

Няма ли някой радиатор на старо на нормални пари, че да се занимаваш с аргон и т.н. Ако е 50-60лв., няма смисъл да си игреш с поправка, поне според мен.

Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5548



Ел. поща
« Отговор #78 -: юли 19, 2016, 16:58:58 »

Трикомпонентното Паско от 7 грама е 25 кинта. Под 30 е с доставката. За такива цепки, дупки и т.н., освен лепилото има и един прах, който на практика запълва отворите. Капеш с лепилото, ръсиш праха, като постегне малко повтаряш... Може няколко пъти. Като втвърди добре може да се обработва, боядисва и каквото се сетиш. Течните метали са шитня. Лепил съм с какво ли не, но това е някакво извънземно направо. Издържа на всякакви горива, на високо налягане, на високи температури и на какво ли не.
Каквото остане може да се съхранява в хладилник.
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4196



« Отговор #79 -: юли 19, 2016, 17:04:32 »

Трикомпонентното Паско от 7 грама е 25 кинта. Под 30 е с доставката. За такива цепки, дупки и т.н., освен лепилото има и един прах, който на практика запълва отворите. Капеш с лепилото, ръсиш праха, като постегне малко повтаряш... Може няколко пъти. Като втвърди добре може да се обработва, боядисва и каквото се сетиш. Течните метали са шитня. Лепил съм с какво ли не, но това е някакво извънземно направо.

баш, секундното + алуминиевите стружки е на тоя принцип, ама не толко про
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1863


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #80 -: юли 19, 2016, 18:32:26 »

С Паско Фикс баща ми залепи спойлер на камиона!!!
Активен
soadfan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Пластмасов PC25
Публикации: 690



WWW
« Отговор #81 -: юли 19, 2016, 21:21:08 »

Трикомпонентното Паско от 7 грама е 25 кинта. Под 30 е с доставката. За такива цепки, дупки и т.н., освен лепилото има и един прах, който на практика запълва отворите. Капеш с лепилото, ръсиш праха, като постегне малко повтаряш... Може няколко пъти. Като втвърди добре може да се обработва, боядисва и каквото се сетиш. Течните метали са шитня. Лепил съм с какво ли не, но това е някакво извънземно направо. Издържа на всякакви горива, на високо налягане, на високи температури и на какво ли не.
Каквото остане може да се съхранява в хладилник.

То хубаво. Ама 7 грама за къде ще ми стигнат. То по цялата дължина на казанчетата на радиатора пропуска.
За това предпочитам алуминиеви казанчета със заварка. В сайта на въпросната фирма го има като услуга:

Цитат
Изработка и подмяна на пластмасови казанчета за авторадиатори,  с нови месингови или алуминиеви / според вида на радиатора /;

П.П. Колега лепи разни работи със секундно лепило + пепел от цигара - бетон :Д
Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5548



Ел. поща
« Отговор #82 -: юли 21, 2016, 08:24:59 »

То хубаво. Ама 7 грама за къде ще ми стигнат. То по цялата дължина на казанчетата на радиатора пропуска.

Имат и по-големи разфасовки. И пак ще излезе по-евтино. И ще бъде достатъчно здраво.

П.П. Колега лепи разни работи със секундно лепило + пепел от цигара - бетон :Д

Сево ми разправяше веднъж, че преди години се е ползвало сода за хляб плюс каноколит. Пробвах и аз, обаче не е толкова яко, колкото Паското.
В крайна сметка изборът си е твой, аз само давам алтернатива.
Активен
soadfan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Пластмасов PC25
Публикации: 690



WWW
« Отговор #83 -: юли 21, 2016, 20:14:37 »

Имат и по-големи разфасовки. И пак ще излезе по-евтино. И ще бъде достатъчно здраво.

Сево ми разправяше веднъж, че преди години се е ползвало сода за хляб плюс каноколит. Пробвах и аз, обаче не е толкова яко, колкото Паското.
В крайна сметка изборът си е твой, аз само давам алтернатива.

Е ако няма как да се завари, ще пробвам с туй лепило  Smile
Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5548



Ел. поща
« Отговор #84 -: юли 22, 2016, 09:49:34 »

Е ако няма как да се завари, ще пробвам с туй лепило  Smile

Ти не е лошо да се увериш, че системата не си увеличава по някаква причина налягането. Че преди време гледах един приятел в какъв филм се беше вкарал с радиатора на колата. Лепи го, а онзи се раздува и се пука пак.
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1863


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #85 -: юли 22, 2016, 09:53:26 »

Ти не е лошо да се увериш, че системата не си увеличава по някаква причина налягането. Че преди време гледах един приятел в какъв филм се беше вкарал с радиатора на колата. Лепи го, а онзи се раздува и се пука пак.

Мен така ме пуснаха на пързалката с колата

Дупка на термостата и "излишното" налягане през клапана на капачката и всичко в норми Smile Smile всичко е наред, докато не покараш 40-50км с 120-130км/ч....
Активен
soadfan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Пластмасов PC25
Публикации: 690



WWW
« Отговор #86 -: юли 23, 2016, 07:04:07 »

Ти не е лошо да се увериш, че системата не си увеличава по някаква причина налягането. Че преди време гледах един приятел в какъв филм се беше вкарал с радиатора на колата. Лепи го, а онзи се раздува и се пука пак.

Не смесва антифриз с масло и обратно. Без термостат е в момента точно за проба.  Surprised

Мен така ме пуснаха на пързалката с колата

Дупка на термостата и "излишното" налягане през клапана на капачката и всичко в норми Smile Smile всичко е наред, докато не покараш 40-50км с 120-130км/ч....

До 180 няма проблеми. Като го напъна и покарам 180-200 няколко километра в по-топло време (5-10 мин), започва да вдига температурата (но не влиза в червено, седи на границата с работеща перка). Спирал съм да огледам непосредствено след едно такова - капеше охл. течност от дренажната тръбичка, т.е. и клапана на капачката работи след като вкарва излишната течност в преливника.
За това свалих термостата. Сварих го и измерих хода - около 5 мм. По ръководство при 95 градуса трябва да е 8 мм, минимум.
Това ме кара да си мисля, че за това при нормално каране няма проблем да се охлади, а при напъване почва да вдига температурата. Не мога да го тествам обаче заради ш*бания радиатор, който се оказва най-слабото звено по веригата в момента и поддава...


П.П. Има ли уред, с който да се надува капачка за да се измери какво налягане държи?  Surprised
« Последна редакция: юли 23, 2016, 07:18:32 последно от soadfan » Активен
ckkgk
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki Intruder VS800 - '96, Yamaha Virago XV125 - '98
Публикации: 390


NuclearS MC Козлодуй


WWW Ел. поща
« Отговор #87 -: юли 23, 2016, 07:55:35 »

Примерно

http://www.aliexpress.com/item/Car-Radiator-Test-water-Pressure-tester-pump-gauge-tester-adapter-Color-Cap-Leakage-test-14pcs-MST/32699937351.html?spm=2114.01010208.3.157.3Amq7A&ws_ab_test=searchweb201556_10,searchweb201602_2_10057_10056_10055_10037_10049_10033_10059_10032_10058_10017_405_404_407_10040_10060,searchweb201603_1&btsid=71db456c-215f-492f-93cb-b46ee8bb8275

Има и по-евтини. По автосервизи съм пита преди време за такова чудо, не бяха и чували.
Активен
soadfan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Пластмасов PC25
Публикации: 690



WWW
« Отговор #88 -: юли 26, 2016, 19:38:20 »

Оставих радиатора за ремонт.
Та ремонтиран е някъде някога (аз така го купих). Изработени са му нови казанчета метални и то кадърно, уж. Но некадърно са монтирани - калайдисани и запоени.
След като заварят пробива мисля да ударя една ръка Паскофикс да запечатам спойките пък после ще видим.

Имам и един въпрос: човека при който занесох радиатора ми препоръча да си купя капачка 0.9 атмосфери (японските явно са взаимозаменяеми).
Моята е 1.1. Гледах на една Р1-ца и 600 кубикова СРАД-ка, ми 1 към 1 с моята. В упътването пише (Haynes), че капачката трабва да отваря от 1.10 до 1.40.

Та, има ли резон в намаляването на налягането у системата и няма ли така да ми кипне чайника и да изхвърля повече отколкото преливника може да поеме, което ще доведе до изхвърляне извън системата, като резултат?  Surprised

П.П. Намерих някаква статия по въпроса

Цитат
How much does the pressure raise the boiling point? Well, it's about 2-3 degrees for every psi that we increase the pressure of the system.

В моя случай няма да е повишавам точката на кипене, а ще я намалявам. Разликата между 0.9 и 1.1 е 2.9 psi т.е. в най-лошия случай грубо 9 градуса ще падне точката на кипене.
На "временния" антифриз (Midland permatype докато установя термостата ли е за смяна) не мога да я намеря точката на кипене.
На постоянния (мотул някакъв) му е 133 не пише при какво налягане, ама приемам, че е около 1.2 за да си дам аванс. Това прави 13 градуса надолу или 120 при 0.9. Перката се включва на 100, т.е. ако достигна 120 имам проблем така или иначе?

Та това е на теория, някой с практически наблюдения?  Surprised
Активен
radomit
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF 1000A
Публикации: 578


Ел. поща
« Отговор #89 -: юли 27, 2016, 13:29:04 »

...
Та това е на теория, някой с практически наблюдения?  Surprised
за практиката .. виж в Субару-форума .. това което аз правя е, на всеки 2-3г. сменям и анфифриза и капачката .. винаги
Активен
Страници: 1 ... 4 5 [6] 7   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Oхладителна система.

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.195 секунди с 20 запитвания.