Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3 4 ... 7   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Oхладителна система.  (Прочетена 41404 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #15 -: декември 26, 2011, 21:00:17 »

Ох, Боже, имай милост Боже!  rulez1

........мразя да споря с хора, които се мислят за всезнаещи...
Човече божи, аз не се мисля за компетентен по темата. Фактите потвърждават, че съм компетентен и, дори, другите потребители го потвърдиха.

Не става дума за изтъкване и изпъкване бе човек, а за това, че говориш глупости и подвеждаш хората с тотално невярна информация.
А спор между нас не може да има, защото истината е една единствена и аз вече я посочих, а също така и още няколко други потребителя посочиха същата единствена истина, като мен. Само ти упорито я отричаш, мислейки си, че нещата "са ти ясни", а в същото време хал хабер си нямаш. Лошо няма, не може всички да разбират от всичко. Surprised И аз не съм се родил научен. Ти си понаучил нещичко, но доста повърхностно и не съвсем правилно. Странното е, че вместо да се възползваш от безплатната информация и да научиш нещо ПРАВИЛНО, ти едва ли не се цупиш и говориш за изпъкване и т.н. Вместо да ми благодариш, че те научих на нещо съвсем БЕЗПЛАТНО, ти ме обяви едва лин не за нарцис. Ето, това не мога да го разбера, глупаво е. Surprised

Още Платон е казал -“Пълното невежество не е най-голямото зло. По лошо е натрупването на лошо усвоени знания!” -както в твоя случай. Surprised
« Последна редакция: декември 26, 2011, 21:31:40 последно от ЧЕФО » Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1792


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #16 -: декември 27, 2011, 09:41:51 »

 Глупостите и детските фантазии бяха зачистени , темата е важна за хората които нямат и на понятие(а до колкото виждам явно те са много много много повече от колкото съм си мислел)

 - Ще се трият всички ненужни мнения за сега я оставям отключена защото има много какво да се каже още !
Активен
traian
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR400rr
Публикации: 72


Ел. поща
« Отговор #17 -: декември 27, 2011, 10:11:56 »

Нямам нищо против ако и ти споделиш нещо,което колегите са пропуснали.
Активен
Stuman
Red Brigades
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Sprint ST 1050
Публикации: 1697


349375756 spawn4@abv.bg
WWW
« Отговор #18 -: декември 27, 2011, 13:38:25 »

П.П. За водната помпа не съм писал как да я проверявате, защото тя или тече, или не тече. Протече ли, сменяте фибъра и толкова.

Май на не всички мотори водните помпи подлежат на ремонт (смяна на фибъра). Или греша?  Very Happy
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1624



« Отговор #19 -: декември 27, 2011, 13:41:10 »

Без да се опитвам да се включа в плюенето, моите 5 стотинки:

VW и Audi имат охладителна система, при която казанчето е под налягане, заедно с останалата охладителна система (ок, автомобили са, знам). Там може да се получи неприятно, ако го препълните. При мотоциклетите обаче, както и при баба Лада, казанчето не е под налягане. В случая с казанче под налягане има нещо вярно в твърдението, че е опасно то да се препълни. Вярно, че и там има клапан, ама газовете имат свойството да се свиват доста по-добре от течностите (по-лесно се буферира промяната на налягането при запекъл или амортизиран клапан).

Та, Чефо, напълно си прав за мотоциклетните охладителни системи. Просто исках да спомена, че има автомобилни, които са с малко отклонение от мотоциклетните.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #20 -: декември 27, 2011, 15:56:51 »

Май на не всички мотори водните помпи подлежат на ремонт (смяна на фибъра). Или греша?  Very Happy
Честно казано до момента не съм срещал мотоциклет, чиято водна помпа да не подлежи на ремонт. Surprised Може и да има, но аз нито съм виждал, нито съм чувал за такъв.

За колите да, там при повечето, водната помпа направо се сменя цялата. Но при Субару например помпата е разглобяема като при мотоциклетите и даже фибъра е мотоциклетен (пасва на Хонда CX/GL-400/500/650). Говоря за по-старите модели на Субару, за новите не знам.

.....Та, Чефо, напълно си прав за мотоциклетните охладителни системи. Просто исках да спомена, че има автомобилни, които са с малко отклонение от мотоциклетните.
Very Happy Mad

Темата стана много хубава и полезна за начинаещите. Very Happy Гледам и други компетентни колеги започнаха да допълват. apl При първа възможност щом ми остане време ще напиша по-подробно за водната помпа, какво е устройството, принципа, как дефектира, как се ремонтира.
« Последна редакция: декември 27, 2011, 16:14:56 последно от ЧЕФО » Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със две свещи
Публикации: 1792


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #21 -: декември 27, 2011, 17:06:34 »

................. Чефо , на Леоне-то или първото Легаси може и да е така ама на EJ25D нещата са доста по различни  Very Happy , буталата са 100мм , водната помпа е големичка като на КРАЗ освен това и "кайш"-а е 2,56м  Smile Smile Smile Smile
 Има водни помпи и водни помпи , на някой фибъра се сменя заедно с оста............подобно както при Руските ВАЗ2101..........

 П.П. Вземам пуканките и сядам да си Гейм-вам , темата е читава има какво да научат от нея младите ентусиасти , не я разваляйте ще се трие всяко ненужно и глупаво мнение!
 Тотален Модеризъм и никакво толериране на тиинейдж глупости , знам че е зима , ама това не е кощче за душевни отпадъци!
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #22 -: декември 31, 2011, 03:47:51 »

И така, Водната помпа.

1. Какво е предназначението и?
 Тя служи за да циркулира охладителната течност във "водната" охладителна система.

2. Устройство.
   Тя е доста елементарна като устройство. Има една турбинка, конична с дъговидно извити лопатки, която изпомпва течността. Има два "отвора" входен и изходен през които минава антифриза. До тук нищо интересно. Зад турбинката се намира фибъра, чиято функция е да уплътнява и да отделя водата от оста на турбинката. Зад фибъра има семеринга, която е последна бариера между водата и маслото. В същност семерингата по-скоро спира маслото да не изтече през дренажа между фибъра и семерингата. Да, между фибъра и семерингата има дренажен отвор. Той служи в случай, че фибъра пропусне вода, да я отведе през дренажа в околната среда. Ако дренажа е запушен, а фибъра скъсан, системата ще "надуе" и водата ще премине през смерингата право в картера при маслото. Surprised Все пак системата е под налягане. Другата функция на дренажа е да ни предупреди, че нещо не е наред с фибъра. Просто щом видим теч на антифриз през дренажа това е сигнал за проблем и, че трябва да вземем спешни мерки.

3. Какво представлява фибъра?
Най-просто обяснено това е един гофриран цилиндричен маншон в който е поставена спираловидна пружина. Единия край на маншона и пружината са залепени за нещо, като бакелитов пръстен с идеално гладка горна част, служеща за контактна повърхнина. (ще се върнем към това) Другия край на маншона и пружината са залепени към месингова чашка (може да е и от друг метал), набита в корпуса на двигателя. Чашката фабрично има специално уплътнително пръстенче, ("твърдо лепило") което се слепва в областта на набивката. Да се върнем към бакелитовия пръстен с контактната площ. На гърба на турбинката, посредством гумичка е набит друг пръстен от нещо като полиран порцелан (твърдо и гладко) Той играе роля на втората контактна повърхнина. Когато турбинката се върти "порцелановия" пръстен се върти с нея, понеже е набит в нея, а "бакелитовия" пръстен не се върти защото фибъра е набит в корпуса на двигателя. Двете супер гладки контактни повърхнини се трият една в друга, без да пропуснат течността между двата пръстена. Толкова са гладки и пружината толкова ги претиска, че няма как да мине водата. Те имат много нисък коефициент на триене и почти не се износват. Казвам ПОЧТИ. Very Happy

4. Да обобщим.
 И така имаме корпус на двигателя с отвор в него. В отвора е набита чашката, а в нея е фабрично залепен гумания маншон с прушината и завършват с фабрично залепен бакелитов пръстен с контактна повърхнина. Вътре през фибъра минава оста на помпата, която се подава от двигателя. Да не забравим за семерингата под чашката. На оста, която е на шлици се нахлузва турбинката, на гърба на която е набита посредство гума порцелановия пръстен с втората контактна повърхнина. След турбинката има глуха гайка, която притяга турбинката към фибъра и свива пружинката, уплътнявайки двете контактни повърхнини. После идва ред на капака на корпуса, който е затворен посредством уплътнение и болтове.

5. Как точно се поврежда водната помпа.
В същност в нея няма какво да се повреди, освен фибъра. Не, че не съм срещал случаи с превъртяли шлици и развити гайки, но това са изключения.
5.1. Възможно е да се износят контактните повърхнини или да отслабне пружината (второто е по-вероятно) и тогава течността преминава през фибъра и изтича на вън през дренажа. Специфичното тук е, че когато двигателя работи фибъра не сълзи, но щом помпата спре да се върти започва да просълзява. Разбира се ако не му обърнем внимание накрая ще започне да сълзи и по време на каране.
5.2. Възможно е също да се спука и гумения маншон, поради стареене на гумата, или некадърен монтаж. В този случай дренажа си тече винаги и то много повече. Е ако е само спукан ще сълзи, но ако е скъсан направо ще си тече.

6. Ремонт на помпата.
Единствения начин е СМЯНА НА ФИБЪРА С НОВ!!!
Фибъра е много здраво набит в двигателя и е невъзможно да извадите чашката без да я повредите. Тоест, веднъж набит фибъра, няма вадене. Абе има вадене, но трябва да го изхвърлите после. С помощта на плоска отверка отлепете ръба на чашката и с клещи я изтръгнете. Може да се наложи да я понамачкате, но няма друг начин. (поне на мен не ми е известен такъв) После почиствате повърхнината на гнездото, обезмаслявате и набивате новия фибър, (Чашката си има "лепило" на нея) като внимавате да не деформирате чашката и да не закачите маншона в оста на помпата за да не го скъсате, или отлепите.

ВНИМАНИЕ!!!
Не се опитвайте, чрез дърпане на маншона да разтегнете пружинката за да уплътни повече!!! Маншона се разлепя много лесно и докато се усетите ще ви остане в ръцете.
Веднъж разлепен, няма залепяне повече. Фабрично е вулканизиран някак си. Surprised Опивал съм всякакви методи на лепене и НИЩО!!!


Порцелановия пръстен много лесно излиза от турбинката с помощта на плоска отверка. Подменете и него, както и гумичката му. Включени са в комплекта на новия фибър.


П.П. Тъййййй.... не се сещам за друго. Surprised Ако ми хрумне нещо ще допълвам, а може и някой колега да ме допълни.
До колкото ми е известно няма друг тип водна помпа на мотоциклет, или поне аз не знам за друга. Surprised
Някой ако има някакви чертежчета няма да е зле да се добавят към описанието. Аз имах един стар фибър, който пазех за нагледно учебно помагало, но кой знае къде съм го запилял, иначе мислех да го снимам, но... Surprised
« Последна редакция: декември 31, 2011, 04:24:18 последно от ЧЕФО » Активен
Streetfightera
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKI DR-Z 400E,Honda Transalp 600V
Публикации: 935


Чалъмар 12-ти разряд!


Ел. поща
« Отговор #23 -: декември 31, 2011, 10:41:24 »

Много хубаво е обяснено,както каза ЧЕФО,има и случаи когато турбинката превърта в оста.Аз имах такъв случай.след като мотоциклета на мой приятел беше при ''майстор''.След некъдърен монтаж на турбината,явно беше набита като топла сглобка,без да се обърне внимание че е на шлици,същата започнала да превърта и помпата да губи обороти,което е оказвало въздействие на охлаждането на двигателя,докато накрая турбината явно е буксувала в остра,съдейки по следите след разглобяването.Така че трябва да се внимава и с това,как се монтира турбината.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #24 -: януари 31, 2012, 00:43:18 »

Ето и обещаната снимка на която се вижда как изглежда фибъра. Very Happy

В ляво е гумения маншон с пружината и металната чашка, а в дясно е "порцелановата" втулка с гумичката, която се набива в турбинката.
« Последна редакция: януари 31, 2012, 00:44:58 последно от ЧЕФО » Активен
presly
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Shadow 750 '83
Публикации: 86



Ел. поща
« Отговор #25 -: февруари 13, 2012, 16:58:23 »

Прекрасна тема!
За съжаление, на моето конче водната помпа е неразглобяема и не подлежи на ремонт  Surprised
Лошото е, че перките на турбината са поръждясали - опитах се да ги позачистя с променлив успех, но май ще трябва нова (или друга), но цената и  Sad
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #26 -: февруари 15, 2012, 11:12:31 »

Какъв ти е мотора? Аз до сега не съм срещал неразглобяема мотоциклетна водна помпа. Я покажи снимка.
Активен
max
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xt600
Публикации: 598



Ел. поща
« Отговор #27 -: февруари 15, 2012, 11:41:38 »

Знам ,че караш скутер,не знам към моторите ли ги причисляваш,но ето една водна помпа която "не" подлежи на ремонт. 2002-ра внесох едно спиидфайтче с протекла помпа, местния дилър на Пежо го пратих на психиатър като чух цената,а и срока на доставка. Прави се но е гадно.
http://www.pedparts.co.uk/product/321/peugeot-speedfight-water-pump-cover
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #28 -: февруари 15, 2012, 11:56:38 »

Знам ,че караш скутер,не знам към моторите ли ги причисляваш....
Към бързите мотори го причислявам скутера. Smile


....но ето една водна помпа която "не" подлежи на ремонт. 2002-ра внесох едно спиидфайтче с протекла помпа, местния дилър на Пежо го пратих на психиатър като чух цената,а и срока на доставка. Прави се но е гадно.
http://www.pedparts.co.uk/product/321/peugeot-speedfight-water-pump-cover
Не бях виждал такава помпа Sad, но признавам, че съм ремонтирал само японски мотори и 1-2 италиански.
Активен
CJ_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Мотоциклетаджията ....
Публикации: 4029


« Отговор #29 -: февруари 15, 2012, 14:13:08 »



.

П.П. За водната помпа не съм писал как да я проверявате, защото тя или тече, или не тече. Протече ли, сменяте фибъра и толкова.

 Не е абсолютно задължително !
Имал съм случей на скъсана ос на водна помпа на мотоциклет не тече но и не върти !
Много е характерно на BMW 2,5TDS
Активен
Страници: 1 [2] 3 4 ... 7   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Oхладителна система.

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.18 секунди с 21 запитвания.