Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Автоматичен ОЙЛЕР с няколо режима на работа.
Страници: 1 2 [3] 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Автоматичен ОЙЛЕР с няколо режима на работа.  (Прочетена 37941 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2856



« Отговор #30 -: август 18, 2012, 17:54:41 »

Здравейте Smile

Първи пост във форума и веднага по същество Smile



Тая джаджа (vacuum actuated fuel valve - вакуумен горивен клапан) може да се ползва вместо клапан от газова. Виждал съм такива в един мото магазин, явно скутерите ползват такива клапани. Мисля, че е удачно, и клапанчето е доста по-удобно и по-малко от електромагнитния за газова.
За мен е трудно да намеря някакво кранче, с което да регулирам дебита.


А според мен си е най-гот да си остане реле-клапана от газова, но трябва да има програмируемо, което да го захранва от Аку. Така с не много усилия и при еднакво използван вискозитет на маслото, и малко настройки, ще имаме почти истинска смазвачка. SCOTTOILER-а пуска капка на около 60 секунди.

Обаче такъв таймер не намирам като стандартен кит, може и да има.
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2856



« Отговор #31 -: август 18, 2012, 18:26:09 »

Чини ми се да е нещо такова: http://hit-electronics.com/i-oshte/napravi-si-sam/rele-za-vreme-foto-grupa/kit-rele-za-vreme-12-7777.htm Или тоя асортимент, може и да има подходящо.

Трябва ти таймер с регурируемо броене и фронт, който работи в цикъл след запускане.
Активен
Stupid_boy
Модератор
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4620



« Отговор #32 -: август 18, 2012, 19:44:56 »

За мен е трудно да намеря някакво кранче, с което да регулирам дебита.

в акваристиката се ползват такива прецизни кранчета. там обикновенно се ползват за да се регулира дебит на въглероден двуокис.

Трябва ти таймер

всъщност, за какво ти е таймер? не че е проблемен, 555 има под път и над път, но защо? възможно най-'аналогово' е най-добре.
Активен
Fbegov
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Benelli tnt 1130 café racer, Yamaha fz6 fazer s2 GT
Публикации: 2067


Ако си прекалено предпазлив, животът ти става уме


Ел. поща
« Отговор #33 -: август 19, 2012, 02:03:31 »

Пак да споена за тези СУХИ спреьове, които не съдържат (след като се изпари флоида) никакви мазнини или течности, там има тефлони и др. но не и мазнини. Съответно нищо не пръска, защото няма какво и веригата винаги е чиста и суха (нищо не полепва, защото няма на какво да полепне)
 За съжаление, за да има ефект, трябва да се обезмаслят напълно дори и нови верига (О,Х,..-рингова)със зъбчатки.
 Като сменях моите напролет, сета пристигна ден преди датата на която трябваше да го закатам в Ямаха и се разминах със сухите спреьове за още два сезона ,.. и още нямам личен опит Smile
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2043



« Отговор #34 -: август 19, 2012, 15:13:17 »

Пак да споена за тези СУХИ спреьове, които не съдържат (след като се изпари флоида) никакви мазнини или течности, там има тефлони и др. но не и мазнини. Съответно нищо не пръска, защото няма какво и веригата винаги е чиста и суха (нищо не полепва, защото няма на какво да полепне)
 За съжаление, за да има ефект, трябва да се обезмаслят напълно дори и нови верига (О,Х,..-рингова)със зъбчатки.
 Като сменях моите напролет, сета пристигна ден преди датата на която трябваше да го закатам в Ямаха и се разминах със сухите спреьове за още два сезона ,.. и още нямам личен опит Smile

Идеята е да не пръскаш веригата нито със сух спрей, нито с мокър.
На мен лично ми е все тая, дали пръскам със сух или със мазен. Ойлера ме устройва идеално, много ми е по-добре от спрей, дори да е сух.
И обсъждаме ойлери, не кой метод за поддържане на верига е по-удачен

в акваристиката се ползват такива прецизни кранчета. там обикновенно се ползват за да се регулира дебит на въглероден двуокис.

всъщност, за какво ти е таймер? не че е проблемен, 555 има под път и над път, но защо? възможно най-'аналогово' е най-добре.

Да, идеята е да се направи просто и аналогово. До колкото знам scottoiler също работи съвсем аналогово и без захранване.
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2856



« Отговор #35 -: август 19, 2012, 15:46:04 »

Идеята е да не пръскаш веригата нито със сух спрей, нито с мокър.
На мен лично ми е все тая, дали пръскам със сух или със мазен. Ойлера ме устройва идеално, много ми е по-добре от спрей, дори да е сух.
И обсъждаме ойлери, не кой метод за поддържане на верига е по-удачен

Да, идеята е да се направи просто и аналогово. До колкото знам scottoiler също работи съвсем аналогово и без захранване.

OK, аналогово-аналогово. Обаче - кое ще накара една капка да се стече по пиньона веднъж на 60 секунди. Кое ще направи и регулира капката, и какво ще изключи системата? Не се опитвам да се налагам с брояча, "аналогово" не си го представям просто!  Very Happy Very Happy
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 2043



« Отговор #36 -: август 19, 2012, 20:29:43 »

OK, аналогово-аналогово. Обаче - кое ще накара една капка да се стече по пиньона веднъж на 60 секунди. Кое ще направи и регулира капката, и какво ще изключи системата? Не се опитвам да се налагам с брояча, "аналогово" не си го представям просто!  Very Happy Very Happy

Scottoiler-a е аналогов. Системата се включва и изключва с оная джаджа от снимката горе. Това е вакуумен клапан, който отваря само, когато работи двигателя. Единия край се свързва с карбуратора, по същия начин както се свързва и кранчето за бензина.
 Scottoiler-a всъщност работи със същия вакуумен клапан, ама е в самия резервоар.
Stupid_boy е дал идея за кранче, което регулира дебита, и с подходящо кранче може да се настрои да пуска една капка на 60 секунди. Евентуално би било неудобно това, че при промяна на температурата ще се променя и дебита в някакви граници.
Вероятно Scottoiler-a се регулира по подобен начин, защото поне евтиния вариант (не, че е евтин) не се връзва никак електрически. За вакуумния клапан за пускане на системата съм сигурен, за регулирането не съм, ама мисля, че няма да има проблем с кранче.
« Последна редакция: август 19, 2012, 20:31:39 последно от evilution » Активен
the slow heart
Suzuki Intruder 750cc
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 987


somewhere over the rainbow


« Отговор #37 -: август 19, 2012, 21:06:28 »

Вероятно Scottoiler-a се регулира по подобен начин, защото поне евтиния вариант (не, че е евтин) не се връзва никак електрически. За вакуумния клапан за пускане на системата съм сигурен, за регулирането не съм, ама мисля, че няма да има проблем с кранче.

Така е, и регулирането е там в основния модул.

Но това не ти пречи да си боднеш акваристко или подобно кранче по линията,
спестявайки едни пари с главно 'П' без да си ощетяваш самоделката откъм функционалност.
Активен
MVAngel
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: sachs madass 125, honda hornet cb600F 2009
Публикации: 2



« Отговор #38 -: декември 25, 2013, 22:43:37 »

Някой пробвал ли е с ПИР с реле и таймер за време? Да се сложи например под опашката и при движение да пуска релето за колкото се настрои, от 20сек то 2мин а при спиране, например на светофар или работа на място, да спира съответният клапан?
нещо такова:
http://vikiwat.com/pasiven-infrared-senzor-za-dvijenie-lx-m15.html
или подобно

систамата ще е нещо такова:
Резервоар (бутилка от шампоан например...), снадка от магазин за акраристика, силиконов маркуч акваристика, ел. клапан от газова, управление от релето (което играе ролята на дозатор), комплекп за система от аптека, там има две игли, мостов кабел 50см за укрепване на иглите, свински опашки за закрепване

За мераклии може да се добави вместо ел. клапан помпичка пак от акваристиката, или от помпа за чистачки (стъклоумивателно) за автомобил за 10ина лв. При движение, ПИР датчика пуска помпата за няколко секунди. Така системата става независима от външната температура и от монтажните наклони.

Цена: към 30лв + 10лв за помпичката.

весела коледа!
Активен
ivan_j
Ivan_J's Garage www.ivan-j.ga
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki DR650SE, Honda XR250 Baja, Piaggio Liberti 125, NSU OSL 251, Horex Regina 400, Lambretta Li150 s.1, Moto Guzzi V65TT
Публикации: 2907


От кал да си, Иван да си!


WWW
« Отговор #39 -: декември 26, 2013, 10:36:06 »

Може да се направи и процесорна система с връзка с интернет и от вкъщи да си я настройваш, но какъв е смисъла?
Колкото по-просто, толковао по-ефективно и сигурно.
Топлата вода вкъши може да я пуска робот, но може и кранче, нали ;)
При мен системите работят вече дълги години без никакви проблеми, а са от най-елементарния тип. Всъщност с Чефо заедно правихме първите екземпляри, той вече го оформи като бизнес.
Карат се на ендуро и виждат много мръсотия, кал, клони, удари и падания и няма никакъв проблем. Никога не съм броил капките, настройвам веригата да е мазна и да няма отстрани.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #40 -: декември 26, 2013, 11:02:42 »

OK, аналогово-аналогово. Обаче - кое ще накара една капка да се стече по пиньона веднъж на 60 секунди. Кое ще направи и регулира капката, и какво ще изключи системата? Не се опитвам да се налагам с брояча, "аналогово" не си го представям просто!  Very Happy Very Happy

Гравитацията Росене, гравитацията в комбинация с дебита. Smile Smile Smile Моите ойлери работят така. Настройвам ги да пускат на колкото ми е нужно и готово. Всяка капка пада на равен интервал, какъвто съм настроил. Освен това капка на всеки 60 секунди е много. Това е само ориентировъчна стойност, която служи за начало на същинската настройка.

Едит:
Какъв е смисъла да усложнявате едно толкова просто устройство. То за това е безотказно и съвършено, защото е просто. Very Happy
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #41 -: декември 26, 2013, 11:08:22 »

Scottoiler-a е аналогов. Системата се включва и изключва с оная джаджа от снимката горе. Това е вакуумен клапан, който отваря само, когато работи двигателя. Единия край се свързва с карбуратора, по същия начин както се свързва и кранчето за бензина.
 Scottoiler-a всъщност работи със същия вакуумен клапан, ама е в самия резервоар.
Stupid_boy е дал идея за кранче, което регулира дебита, и с подходящо кранче може да се настрои да пуска една капка на 60 секунди. Евентуално би било неудобно това, че при промяна на температурата ще се променя и дебита в някакви граници.
Вероятно Scottoiler-a се регулира по подобен начин, защото поне евтиния вариант (не, че е евтин) не се връзва никак електрически. За вакуумния клапан за пускане на системата съм сигурен, за регулирането не съм, ама мисля, че няма да има проблем с кранче.
Да, прав си. И оригиналния скотойлер се влияе от температурата. Просто маслото се сгъстява на студа и започва да капе по-рядко, та се налага увеличаване на дебита. В общи линии за един сезон ми се налага да корегирам настройките не повече от 3-4 пъти. Малките температурни разлики не влияят.
Изпълнявал съм ойлер и с вакоумен клапан, като този на снимката по-горе и ойлера работи идеално, но ел.клапана дава опция за монтаж на ключе за изключване при желание, а и монтажа става доста по лесно и по-добре от техническа и функционална гледна точка.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #42 -: декември 26, 2013, 11:20:33 »

И още нещо, най-важната част на тази система е инжектора, който маже пиньона. (не веригата, тя се маже от пиньона) Та големия майсторлък е първо в инжектора, да го изработиш правилно и да го монтираш правилно. И второ, самия монтаж на системата. Ако не се монтира правилно, системата не може да се самообезвъздуши и не работи добре. Важни са и материалите които се ползват. Трябва да са устойчиви на масло, и на механични натоварвания, като вибрации и удари. Виждал съм много инжектори, които са адски уязвими и много трошливи. Правилния инжектор трябва да може да се огъва, без да се чупи и същевременно да пази зададената му форма. Хем пластичен, хем еластичен, две взаимно изключващи се неща. Е, има такъв материал, аз го открих. Very Happy И за капак, всичко трябва да изглежда като фабрично, не като извадено от боклука и сглобено от Лудия Макс. Very Happy Има си тънкости момчета, много простички и логични, но до тях се достига с много опити и грешки, викат му нох-хау и тях вече няма да споделя, по разбираеми причини. Very Happy
Но, дерзайте и аз започнах от същата стартова позиция като вас. 8 години по-късно и след десетки, а може би дори стотици (кой ги брои) експерименти постигнах съвършенството. Mad Сега работя по поевтиняването на системата. Клапана и кранчето ми се виждат скъпички. Вярвам, че може да поевтинее още, без да се прави компромис с качеството. Very Happy
« Последна редакция: декември 26, 2013, 11:31:16 последно от ЧЕФО » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1621



« Отговор #43 -: декември 26, 2013, 12:22:56 »

Карам основно мотор с кардан, та ойлерите не са ми приоритет. Тези дни обаче ме открехнаха на една далавера. Един познат си е монтирал оргиналдъ скотойлер. До тук всичко е нормално. Интересното е къде и защо е монтиран скотойлера. Монтиран е на маркуч на охладителната система. Оставям ви да гадаете що. Чефо, бира не пия, ама некое добре отлежало мое да почерпиш, ако ти светне лампата  Very Happy
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #44 -: декември 26, 2013, 12:36:20 »

Отдавна ми е светнала. Smile Не на всеки мотор има подходящ маркуч. На някой въздухари ги монтирам зад цилиндрите. На воднярки зад радиаторите, също и близо до генерацията.... ЪЪЪ, аз май много се разприказвах. Very Happy И все пак, това само подобрява нещата, но не ги решава. В града се кара прекалено кратко и недостатъчно за да затопли маслото, а и бързо изстива. Да, има полза, но промяната на настройките зима и лете не отпада. А и както казах не на всеки мотор има подобна възможност.
« Последна редакция: декември 26, 2013, 12:37:59 последно от ЧЕФО » Активен
Страници: 1 2 [3] 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Автоматичен ОЙЛЕР с няколо режима на работа.

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.372 секунди с 21 запитвания.