Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Автоматичен ОЙЛЕР с няколо режима на работа.
Страници: 1 [2] 3 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Автоматичен ОЙЛЕР с няколо режима на работа.  (Прочетена 31203 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« Отговор #15 -: ноември 28, 2011, 16:56:04 »

Ето и така се раждат идеите,просто не се бях сетил,че на място ще пуска масло.Решението е веднага начертано в главата ми.Понеже скоростомера ползва датчик на Хол и ще се вземе импулс точно от там и ще се подаде на генератор управляван с напрежение,но монтажа става по сложен или по точно да се намери изхода на датчика на Хол...
Активен
motojore
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: cbr1100xx
Публикации: 64


Ел. поща
« Отговор #16 -: ноември 28, 2011, 18:09:36 »

аз съм вързал електромагнитен клапан през реле и съм му захранил плюс от габарита тъй като се кара на фар
Активен
ЧЕФО
THE EVIL ARCHITECT
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Tiger955i; ZX12R;CBR1100XX;XT660X;XTZ750;KLX650;NT400;AN400;XJ750;CX500;CB400N;Tuareg125; и други
Публикации: 13659


Вярваш на всичко прочетено? Е, колко да си тъп?


« Отговор #17 -: ноември 28, 2011, 18:46:50 »

Ето и така се раждат идеите,просто не се бях сетил,че на място ще пуска масло.Решението е веднага начертано в главата ми.Понеже скоростомера ползва датчик на Хол и ще се вземе импулс точно от там и ще се подаде на генератор управляван с напрежение,но монтажа става по сложен или по точно да се намери изхода на датчика на Хол...
Тая цялата електроника е мега излишно усложняване. Напомня ми съвременните автомобили на които вентилатора на парното се управлява от компютър, както ел.стъклата и фаровете. Surprised А колко по-прости, надеждни и ефективни варианти има..... Защо трябва да е винаги сложно? Surprised
Активен
OBI_1
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki GPZ500S Ninja Kawasaki ZX-9R Ninja Kawasaki ZXR 750 Ninja Kawasaki ZR-7 Kymco People S 250
Публикации: 820


зелено, зелено


Ел. поща
« Отговор #18 -: ноември 28, 2011, 23:14:16 »

От една страна е излишно. Но ако ойлера не се влияе от температурата, ако когато работи на място не пуска масло и ако увеличава притока с увеличената скорост на веригата, това би бил идеалния вариант. Дали магнитите за километражи за колела биха вършили работа?
 Между другото може ли някой да постне собствени реализации по стъпки и евентуално снимки, защото в никоя тема няма конкретна цялостна реализация описана. В голямата тема, некви глупаци са ядосали Чефо и той не е пожелал да сподели неговите проекти, което не разбирам, защото тез пе**р*си така или иначе нямаше да ги ползват, а така доста мераклии, които не могат да го измислят или просто не им се открива топлата вода (мърз ги), увисват. Та бих бил благодарен да покажете свой реализации за да се отсее най-доброто!
Поздрави!
Активен
karlos
Или вдигаш прах или гьлташ прах
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: XL1000 Varadero
Публикации: 432


284721100
« Отговор #19 -: ноември 29, 2011, 07:50:02 »

Няма по просто и лесно решение от това да си купиш един оригинален ойлер и да не се занимаваш с щуротии,просто и лесно настройваш и караш Surprised
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4160



« Отговор #20 -: ноември 29, 2011, 09:26:47 »

Няма по просто и лесно решение от това да си купиш един оригинален ойлер и да не се занимаваш с щуротии,просто и лесно настройваш и караш Surprised

мъни, мъни, мъни, мъни...живота е пари...... Crying or Very sad

всичко до тях опира Sad
Активен
Streetfightera
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKI DR-Z 400E,Honda Transalp 600V
Публикации: 935


Чалъмар 12-ти разряд!


Ел. поща
« Отговор #21 -: ноември 29, 2011, 09:41:39 »

И аз много четох за ойлери,по-специално от тези тип ''направи си сам''и искам ако има желание някой,например Чефо,да качи снимки поетапно как е направил ойлера.Много хора които са си правили ойлери,казват че най добрия вариянт за дозиране е,по капка в минута.Тук обаче аз се замислям за вискозитета на маслото,един колега от форума,препоръчва масло за трансмисии 75/90,ок,но маслото се влияе от външната темп.и става по гъсто при по-студено време,съответно ще капе по малко,и по-рядко,при по-топло време,ще капе повече при еднаква дозировка,независимо с какво се регулира.Та,интересно ми е какво да е решението?Електрониката на колегата Ангел Николов,предлага ли възможност за реглаж и т.н.?Аз се замислям за вариянта:казанче от спирачна течност,бензинов клапан от АГУ,някакво кранче(било то конично или каквото и да е,което да предлага намаляне на дебита)това са само идеи засега и ще съм благодараен на Чефо,ако сподели и ме насочи как да продължа и какви са тънкостите.
Активен
ЧЕФО
THE EVIL ARCHITECT
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Tiger955i; ZX12R;CBR1100XX;XT660X;XTZ750;KLX650;NT400;AN400;XJ750;CX500;CB400N;Tuareg125; и други
Публикации: 13659


Вярваш на всичко прочетено? Е, колко да си тъп?


« Отговор #22 -: ноември 29, 2011, 12:03:01 »

От една страна е излишно. Но ако ойлера не се влияе от температурата, ако когато работи на място не пуска масло и ако увеличава притока с увеличената скорост на веригата, това би бил идеалния вариант. Дали магнитите за километражи за колела биха вършили работа?
 Между другото може ли някой да постне собствени реализации по стъпки и евентуално снимки, защото в никоя тема няма конкретна цялостна реализация описана. В голямата тема, некви глупаци са ядосали Чефо и той не е пожелал да сподели неговите проекти, което не разбирам, защото тез пе**р*си така или иначе нямаше да ги ползват, а така доста мераклии, които не могат да го измислят или просто не им се открива топлата вода (мърз ги), увисват. Та бих бил благодарен да покажете свой реализации за да се отсее най-доброто!
Поздрави!

Има и друга тема, освен осраната в която съм показвал снимки на моя система за смазване на веригата. Не помня къде беше, потърсете я.
Относно някой ваши притеснения:

1-От опит знам, че настройката е приблизително 1 капка в минута до 1 капка в минута и половина, максимум капка за 2 минути. Тоест, когато мотора е спрял на светофат и работи на празен ход той няма да стои повече от минута, та капката няма да капне. Освен това тя като капне капва на пиньона и после се стича по него и достига веригата, която я задържа. Трябва да капне втора капка, та първата да се стече на асфалта.

2-По време на каране, веригата изхвърля отработеното масло и мръсотията в зоната на малкия пиньон, понеже там веригата рязко променя посоката си на движение, като рязко свива на долу, а инерционните и центробежните сили карат маслото да продължи в права линия. Така маслото се блъска в корпуса на двигателя в областта на пиньона и после се стича и изхвърля навън. В движение това не се забелязва, тъй като капките се разпрашават. (спокойно не стигат до гумата) Но когато мотора е спрян в покой, било то пред бара, или в гаража, под страничната степенка се появяват няколко капки масло на пода. Това са онези капки, полепнали по двигателя и успяли да се стекат по време на движение. Няма начин да ползвате ойлер и тези капки да ги няма. Тоест, не ойлера капе, а отработеното масълце, останоло около пиньона.

3-Температурата наистина влияе на гъстотата на маслото. За целта аз ползвам хидравлично масло, или фино машинно масло, защото е най-тънкото и зимата не се сгъстява много. Инжектора ми не е от сламка на ВД-40 а е доста по-широк и по-леснопропуска маслото до пиньона. Просто при студено време настройката на кранчето е една, а при лятните жеги е друга. И в най-големия студ и в най-знойната жега постигам един и същ дебит на маслото. Просто променям настройките.

4-Спирането и пускането на системата правя, чрез електромагнитен клапан, или вакуумен клапан. Предпочитам електромагнитния.

5-Ако някой си мисли, че просто ще монтира ойлера и повече няма да го погледне жестоко се лъже.
Редовно хвърлям по едно око на веригата как е. Проверявам дали не е прекалено суха, или прекалено мазна. Това се вижда с просто око, докато си пия кафето на съседната маса. Съответно, ако има нужда леко врътвам кранчето на + или -. Това важи и за фабричния ойлер. Обзалагам се, че системата, работеща на гравитачен принцип е по-добра, по-надеждна и по-ефективна от коя да е електронно управлявана система. И пак повтарям, че системата се нуждае от системен контрол и донастройка на дебита, като всяка машина. Това важи и за електронните системи.

6-Ако някой има желание и е от Варна мога да му поставя една от моите системи. Правилния монтажа е дори по-важен от самата система. Поради тази причина лично монтирам всяка своя система и не я предоставям за личен монтаж.
« Последна редакция: ноември 29, 2011, 12:06:04 последно от ЧЕФО » Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4160



« Отговор #23 -: ноември 29, 2011, 12:59:16 »



No comment!
 Smile
Активен
Streetfightera
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKI DR-Z 400E,Honda Transalp 600V
Публикации: 935


Чалъмар 12-ти разряд!


Ел. поща
« Отговор #24 -: ноември 29, 2011, 16:22:39 »

Колега,а били постнал няколко снимки на ойлера и да обясниш в детайли за какви части става дума,по специално за кранчето,какво,от къде какви тънкости има?Или е ''обвита в тайна''цялата далавера......
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2470



Ел. поща
« Отговор #25 -: ноември 29, 2011, 20:58:08 »

И аз много четох за ойлери,по-специално от тези тип ''направи си сам''и искам ако има желание някой,например Чефо,да качи снимки поетапно как е направил ойлера.Много хора които са си правили ойлери,казват че най добрия вариянт за дозиране е,по капка в минута.Тук обаче аз се замислям за вискозитета на маслото,един колега от форума,препоръчва масло за трансмисии 75/90,ок,но маслото се влияе от външната темп.и става по гъсто при по-студено време,съответно ще капе по малко,и по-рядко,при по-топло време,ще капе повече при еднаква дозировка,независимо с какво се регулира.Та,интересно ми е какво да е решението?Електрониката на колегата Ангел Николов,предлага ли възможност за реглаж и т.н.?Аз се замислям за вариянта:казанче от спирачна течност,бензинов клапан от АГУ,някакво кранче(било то конично или каквото и да е,което да предлага намаляне на дебита)това са само идеи засега и ще съм благодараен на Чефо,ако сподели и ме насочи как да продължа и какви са тънкостите.
от половин година(че и повече) съм събрал частите за "хоум мейд" ойлер, ама пусто време.. и при мен са казанче от спирачна помпа (от форд ескорт),клапан от АГУ-то на вуйчо ми  Smile, няколко капкоотделителя (т.е. цяла кофа  Very Happy) от оранжериите в които бачках преди години и..шлаухите ще ги вземам после..
остава само да ги навържа и монтирам (тая зима ще да е, че Маторя пак е разглобен така или иначе)
Активен
ЧЕФО
THE EVIL ARCHITECT
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Tiger955i; ZX12R;CBR1100XX;XT660X;XTZ750;KLX650;NT400;AN400;XJ750;CX500;CB400N;Tuareg125; и други
Публикации: 13659


Вярваш на всичко прочетено? Е, колко да си тъп?


« Отговор #26 -: ноември 30, 2011, 13:09:47 »

Колега,а били постнал няколко снимки на ойлера и да обясниш в детайли за какви части става дума,по специално за кранчето,какво,от къде какви тънкости има?Или е ''обвита в тайна''цялата далавера......
Този пост до мен ли е адресиран? Ако е до мен, то аз съм отговорил. Surprised Писал съм вече 2 теми, едната от които със снимки и подробни обяснения. Потърсете я, ако желаете.

П.П. Самоделния ойлер не е работа за всеки. Трябва да се подходи с усет и разбиране. Не на последно място е и естетичното изпълнение на системата.
« Последна редакция: ноември 30, 2011, 13:11:58 последно от ЧЕФО » Активен
ЧЕФО
THE EVIL ARCHITECT
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Tiger955i; ZX12R;CBR1100XX;XT660X;XTZ750;KLX650;NT400;AN400;XJ750;CX500;CB400N;Tuareg125; и други
Публикации: 13659


Вярваш на всичко прочетено? Е, колко да си тъп?


« Отговор #27 -: декември 01, 2011, 01:50:38 »

Ей тука има някакви стари снимки. Това е от времето когато все още беше на съвсем експериментално ниво. Разбира се сега, години по-късно нещата съм ги усъвършенствал страшно много и системата вече е добила фабричен вид, неразличим от магазинските. Освен това се научих и как да я монтирам, така, че маркучите да не се виждат и почти да не си личи, че има ойлер. Макар на снимките да се вижда експерименталния вариант все пак принципа е същия.

ето и обещаните снимки:

резервоарчето от Жигула:


въпросните "лепки":


тук маркучето от медицинска система минава по шарнира:


а тук отдолу:


обезвъздушителното кранче за бойлер Smile


това синьото горе е бензиновия ел.клапан:


така изглежда накрайника, медната тръбичка запоена за пластината. Червената тръбичка е от спрей за верига. Трябва да е отрязана косо и отвора да сочи навън, а другия, острия край да се опира на пиньона малко над веригата


ето го от друг ъгъл:


а това е кранчето на Чефо, made by тъста му:


Който реши да го повтори да черпи по бира, Чефо две, а с Scottoiler да се разберат както решат за добре Smile
Ако има въпроси, с удоволствие ще отговарям
Активен
стоил79
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda cbr 919
Публикации: 360



Ел. поща
« Отговор #28 -: април 09, 2012, 17:14:00 »

Колега браво за идеята, и аз съм мераклия да си сложа една самоделка, като имам повечето часто, но имам малко проблеми с монтажа(или по скоро липса на идей). Искам само да те питам дали според теб ще е удачен този метод на подаване, понеже на мен ми се стори много голямо количеството масло(дължината на импулса), и се съмнявам че ще има доста омазани панталини и петна по мотора?!?
[/quot  като гледам маслото и се сещам какво става с мотора от греста хем на мотул а с масълцето МАЗАЛО това може да стане за крос ама за пистов леле не само мотора а и тези одгоре
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1846



« Отговор #29 -: август 18, 2012, 16:30:34 »

Здравейте Smile

Първи пост във форума и веднага по същество Smile



Тая джаджа (vacuum actuated fuel valve - вакуумен горивен клапан) може да се ползва вместо клапан от газова. Виждал съм такива в един мото магазин, явно скутерите ползват такива клапани. Мисля, че е удачно, и клапанчето е доста по-удобно и по-малко от електромагнитния за газова.
За мен е трудно да намеря някакво кранче, с което да регулирам дебита.
Активен
Страници: 1 [2] 3 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Автоматичен ОЙЛЕР с няколо режима на работа.

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.358 секунди с 21 запитвания.