Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Автоматичен ОЙЛЕР с няколо режима на работа.
Страници: [1] 2 3 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Автоматичен ОЙЛЕР с няколо режима на работа.  (Прочетена 36537 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« -: ноември 10, 2011, 16:33:23 »

Доста от хората знаят за какво служи ОЙЛЕРА както моментално ме закова моя приятел Ивката,но има хора ,които не знаят неговото задължение.Ойлера е доста хитро изобретение смазващо автоматично веригата на мотора,защо е необходимо ,ами защото веригите са доста скъпи и при не редовно смазване се износват бързо.Във въпросното устройство съм добавил малко повечко опции .
‎1.Три периода на повторение 5минути....10 минути...и 22 минути.2.Дължина на импулса 10 и 20 секунди от дължината се коригира дебита на смазване .



Активен
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« Отговор #1 -: ноември 10, 2011, 16:43:27 »

Ойлер с няколко режима на работа.
Активен
Hristo
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 180


What's that comming over the hill ?!?


Ел. поща
« Отговор #2 -: ноември 10, 2011, 17:10:48 »

Поздравления, колега  Mad
Ойлерът е едно от най-хубавите устройства, с които може да се ъпгрейтва мотора, особено за хора на които не им се губи време за ръчно почистване и смазване на веригата.
Не знам само как ще се отрази този начин на подаване на маслото на няколко капки последователно, но предполагам си го изпробвал. Хубаво е че има няколко режима и може да се подбере най-подходящия в зависимост от продължителносста на карането и от вискозитета на маслото.
Моля дай по-подробно инфо, че ми стана интересно.

Поздрави
Активен
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« Отговор #3 -: ноември 10, 2011, 17:17:48 »

Точно вискозитета ме накара да удължа импулса.Да бе така си е и аз забравям да я смазвам не съм си сложил на моторетката ойлер,но ще го сторя .Просто сега е студено и така.Какво мога да кажа повече,електрониката управлява един бензинов клапан периодично.Съда какъв да е просто на клипа ползвам едно плоско шишенце с издаден накрайник за да се съедини с маркуча.Или системата е на самотек.
« Последна редакция: ноември 10, 2011, 17:21:09 последно от angel nikolov » Активен
vako844
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSXR 1000
Публикации: 76



Ел. поща
« Отговор #4 -: ноември 10, 2011, 19:53:12 »

Колега браво за идеята, и аз съм мераклия да си сложа една самоделка, като имам повечето часто, но имам малко проблеми с монтажа(или по скоро липса на идей). Искам само да те питам дали според теб ще е удачен този метод на подаване, понеже на мен ми се стори много голямо количеството масло(дължината на импулса), и се съмнявам че ще има доста омазани панталини и петна по мотора?!?
Активен
zhelmo
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CB 500, CBR 600 F4
Публикации: 409



Ел. поща
« Отговор #5 -: ноември 10, 2011, 20:28:42 »

 rulez1 rulez1

Супер. Адмирации за това което си направил. Не искам да умаловажа труда ти, но искам да те попитам няколко въпроса.

На мен това устройство ми се струва доста обемисто? Като се има предвид че трябва да сложиш контролера, резервоар за маслото и бензиновия клапан, мислил ли си къде ще ги набуташ по мотора?
Нямаше ли да е по-лесно и по-леко ако го направиш с един Вкл.-Изкл. клапан(зависи дали мотора е на контакт), и втори механичен който да се регулира за това колко масло да пропуска, спрямо отвора?? Мисля че това е принципа и на фабричните - визирам Скотойлера който аз имам.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2814



Ел. поща
« Отговор #6 -: ноември 10, 2011, 21:10:11 »

тази тема пак ме амбицира да си монтирам ойлер на мотора..дори почти 6 месеца откак съм си събрал необходимите части - резервоарче от спирачна помпа на кола, елетромагнитен клапан от АГУ и.. съм до тук  Smile липса на време.. а и все още се чудя за дозирането - с капкоотделител от поливна система  или с парче капков маркуч и налягане 1.2 атм  Surprised
колегата ангелов ако сподели това чудо - контролерчето,какви са му размерите и стойността  Mad
Активен
Боян
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Само Kawasaki-та KZ440 ; GPX400 ; ZR7 ; Z1000 ; VN2000
Публикации: 200



WWW
« Отговор #7 -: ноември 10, 2011, 22:52:44 »

тази тема пак ме амбицира да си монтирам ойлер на мотора..дори почти 6 месеца откак съм си събрал необходимите части - резервоарче от спирачна помпа на кола, елетромагнитен клапан от АГУ и.. съм до тук  Smile липса на време.. а и все още се чудя за дозирането - с капкоотделител от поливна система  или с парче капков маркуч и налягане 1.2 атм  Surprised
колегата ангелов ако сподели това чудо - контролерчето,какви са му размерите и стойността  Mad

Частите които си събрал до тук са наистина нужните за смазване, ако Ангел направи схемата на тоя контролер да пуска по 1-2 капки на 5-10 мин само тя ще ти е нужна да довършиш комплекта. Аз преди бях си направил точно така със резервоарче от Жигулка и клапан за газово, управлението беше просто, но и ангажиращо - пускането на клапана беше вързано на бибипката, в града хубаво - все ще се размина с някой колега или ще се намери някой балък да го освиркам ама като тръгнем на далечко често го забравях  Very Happy Сега си мислех точно за нещо такова и ми се струва че студените зимни дни ще са ползотворни в гаража  Very Happy
Активен
Живко
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XRV750 Africa Twin
Публикации: 430


164772257
Ел. поща
« Отговор #8 -: ноември 10, 2011, 23:45:43 »

Пробвай на стопа, вместо на бибитката. За градско ще е удачно, даже може и да преомаслява. Но контрол на дебита ти трябва винаги. Моят се осъществява от конично кранче (нарича се дросел). Използва се при хидравлични системи и има много лесен начин за свързване с калиброван шлаух 4мм с който можеш да си изградиш системата. На ЛС мога да ти кажа откъде да намериш такова.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #9 -: ноември 10, 2011, 23:46:56 »

Понеже имам доста опит с ойлери, както фабрични, така и собствени реших да се включа в темата. И като казвам доста опит, ами вече изкарвам 3-ти подобрен модел на първоначалната си разработка. В момента текът тестовете на най-новия, монтиран на 3 различни мотоциклета и за сега се представя блестящо. Very Happy
Изхождайки от множетсвото практически тестове в различни условия и на различни машини, смея да твърдя, че по този начин, както го е направил колегата с това количество масло гарантирано ще става мармалад отзад. Surprised Нужно е по-малко масло на по-кратки интервали. Писал съм доста по въпроса и даже имам пусната цяла тема. Който се интересува да потърси, няма смисъл да се повтарям. Поздрави и успех. Mad
Активен
Fbegov
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Benelli tnt 1130 café racer, Yamaha fz6 fazer s2 GT
Публикации: 2067


Ако си прекалено предпазлив, животът ти става уме


Ел. поща
« Отговор #10 -: ноември 11, 2011, 03:22:47 »

Ангеле, много мислих преди да оспамя темата ти, но Surprised тези ойлери са "малко" демоде.
Ойлера беше решение за определен кръг от мотористи (дълго и прашно пътуващи), които днес предпочитат сухите, спреьове, които са поне толкова добри (въпреки превъзнасянията), колкото старите спрейове и ойлери - няма мазнотии въобще и рецензиите са добри, където и да потърсиш!
 Имам малка фобия од към мазнотии по мотора и тези тефлонови спрейове ми пълнят душата, въпреки, че ползвам още масовите.
 Всеки иска да му е чиста и смазана веригата, но да е суха и да не мята лайна до сега несме си и мечтали. Very Happy
Активен
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« Отговор #11 -: ноември 11, 2011, 08:47:33 »

Приятели не знам демоде ли кво е просто съм направил нещо и го показвам.На сила не карам никой да го купува ли как да кажа.Ако бях сметнал ОЙЛЕРА за нещо много специално щях да организирам процесор за целта,но е не оправдано.Още веднъж ви казвам нещо ,което го направим ръчно нека бъде показано.Сега съм започнал работа за мен ще я ползвам де табела LED YAMAHA  процесорно управление на бягаща светлина с доста ефектни програми.Около 800 лева ще ми седне и ако я покажа  пак ще се започне ама тва не е нужно,аз го показвам пък дали е нужно или не сещате се.Пък на лични имам 7 запитвания или в крайна сметка на едни им е интересно на други не.По въпроса за габарита  тва е само за клипа а самата електроника е колкото кибрит.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #12 -: ноември 11, 2011, 10:08:44 »

Не мога да се съглася, че ойлера е демоде. Който н ее ползвал качествен ойлер той не знае за какъв "ЛУКС" И УДОБСТВО говорим. Very Happy Освен, че отпада ангажимента с мазането на веригата, отпада и ангажимента с чистенето и, който значително по-неприятен. Най-големия плюс на системата е, че удължава живота на веригата с до 7 пъти. Друг огромен плюс е, че ползвайки ойлер вие не се нуждаете от орингова верига. Вместо това си купувате съвсем обикновена верига без оринги (обаче усилена) за двойно по-ниска цена и си свиркате. Ойлера се грижи вътре в ролките на обикновента верига да има масло. Освен това оринговата верига "краде коне", сиреч има загуба на мощност. Вярно, процента не е голям, но все пка орингита спомагат за загуба на мощ. За тези, които се борят да изпилят и последното конче всяка силичка е добре доша. Не случайно на драг-машините слагат вериги без оринги.

Правилно монтирания и настроен ойлер не омазва нито джантата, нито опашката, нито ботушите.

Все пак има и недостатък, свързан с маслото. При движението на веригата в областта на пиньона има най-силни центробежни усилия. В резултат на това, ако се ползва спрей, той бива изхъврлян и се наслоява по повърхността на двигателя, около пиньона. Ако обаче мазането е с масло, то също се изхвърля там, но не се наслоява, а се оттича, което само по себе си е положителен ефект, но недостатъка е, че в тази обалст винаги има капнали 2-3 капчици на земята. Ако машината не се мие ежеседмично се забелязва омазняване на това място. При редовно миене (например всяка събота)няма никакви проблеми.
Активен
kokaracha
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6R
Публикации: 103



WWW Ел. поща
« Отговор #13 -: ноември 11, 2011, 10:15:35 »

Точно вискозитета ме накара да удължа импулса.Да бе така си е и аз забравям да я смазвам не съм си сложил на моторетката ойлер,но ще го сторя .Просто сега е студено и така.Какво мога да кажа повече,електрониката управлява един бензинов клапан периодично.Съда какъв да е просто на клипа ползвам едно плоско шишенце с издаден накрайник за да се съедини с маркуча.Или системата е на самотек.

И аз съм почнал нещо подобно, но ми се искаше да ползвам импулсна помпа за да не съм зависим от вискозитета. Също така мисля да ползвам импулсите от скоростомера и всеки път да капва масло на различно място на веригата и ще се променя количеството при по-висока скорост. Процесора може да някой малък PIC или Atmel и няма да излезе скъпо, но все-още не мога да намеря такава помпа. Ако някой има идея, от какво може да се полза нека я сподели.
Активен
NNNNIKKKK
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: VARADERO XL1000VA-08
Публикации: 18



« Отговор #14 -: ноември 28, 2011, 16:13:32 »

Ангеле, много мислих преди да оспамя темата ти, но  тези ойлери са "малко" демоде.
Ойлера беше решение за определен кръг от мотористи (дълго и прашно пътуващи), които днес предпочитат сухите, спреьове, които са поне толкова добри (въпреки превъзнасянията), колкото старите спрейове и ойлери - няма мазнотии въобще и рецензиите са добри, където и да потърсиш!
 Имам малка фобия од към мазнотии по мотора и тези тефлонови спрейове ми пълнят душата, въпреки, че ползвам още масовите.
 Всеки иска да му е чиста и смазана веригата, но да е суха и да не мята лайна до сега несме си и мечтали.

И аз не съм съгласен с колегата, че ойлерите са демоде. Използвал съм всякакви спрейове и селиконови и всякакви други. Така омазмат джантата и задния венец, че после няма чистене. От около три години съм със електирически скотойлер, невероятно нещо е ... регулираш импулса от десплея на кормилото. При спиране на движението спира да подава масло и не ти капе на място, има някакъв датчик за движението. Веригата е винаги чиста, тъй като е масло, не лепи мръсотията по веригата, абе въобще с пъти по добро от спрея.
Активен
Страници: [1] 2 3 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Автоматичен ОЙЛЕР с няколо режима на работа.

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.096 секунди с 21 запитвания.