Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Пренавиване на статор.  (Прочетена 26369 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« -: октомври 27, 2011, 11:19:34 »

Много е лошо състоянието на макарите и тяхната изолация и подреждането е трудно.Ако някой реши да си пренавие сам алтернатора винаги го навивайте по схемата триъгълник а не звезда.Ако някой иска съвети съм на среща,спазване на фазова разлика ред на навиване и импрегнация.



Активен
galinvayov
A LONE RIDER
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki KLR 600 '85, Yamaha XS750 '78, Балкан 250
Публикации: 1229


332556697
WWW Ел. поща
« Отговор #1 -: октомври 27, 2011, 11:29:55 »

А какво налага тази промяна на свързването? Ако оригиналния статор е в звезда и го свържем в триъгълник ще получим по-ниско напрежение.
« Последна редакция: октомври 27, 2011, 11:47:27 последно от galinvayov » Активен
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: октомври 27, 2011, 13:03:16 »



Активен
Stuman
Red Brigades
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Sprint ST 1050
Публикации: 1698


349375756 spawn4@abv.bg
WWW
« Отговор #3 -: октомври 27, 2011, 14:48:30 »

Кажи малко повече за лака с който се залива. Любопитно ми е, защото съм брал доста ядове с такива статори. Лака се олюпваше и намотките даваха на късо. Видимо изглеждаше изгорял, там където е бил потопен в маслото, което ме навежда на мисълта, че температурата е определящ фактор.
Активен
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« Отговор #4 -: октомври 27, 2011, 15:45:08 »

Най добрия лак е ПЕ-9 лак с втвърдител,но много трудно се намира.И сега мисля да потърся някаква нова разработка ще питам ще открия и ще напиша какъв е.
Активен
Stuman
Red Brigades
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Sprint ST 1050
Публикации: 1698


349375756 spawn4@abv.bg
WWW
« Отговор #5 -: октомври 27, 2011, 15:54:51 »

А самите изисквания към лака какви са? Да бъде устойчив на високи температури и да взаимодейства химично с маслото? Има ли други особености?  Surprised
Активен
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« Отговор #6 -: октомври 27, 2011, 16:58:19 »

Да температура да не се разтваря от бензин корисилин и други.
Активен
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« Отговор #7 -: октомври 27, 2011, 16:58:52 »

Малко преди финала.

Активен
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« Отговор #8 -: октомври 27, 2011, 17:10:52 »

Не просто спазване на ъгъла при навиване или всяка фаза в определена секция ,2 секции пропускаме на третата.
Активен
ceco7m
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 174


Memento mori


« Отговор #9 -: октомври 29, 2011, 13:17:29 »

Има!  Посоката се редува напр. ако първата навиеш надясно,то следващата която ще свързваш последователно на нея трябва да е наляво,после пак надясно и т.н.
Ако ги навиеш всички в една посока(говорим за една фаза) напрежението ще е 0v.
Активен
Stupid_boy
Модератор
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4620



« Отговор #10 -: октомври 29, 2011, 14:33:52 »

всъщност, всички се навиват в една посока, а се обръщат при свързването. по-лесно се следи да са в една посока. когато се приключи с навиването се свързват начало с начало и край с край. за по-лесно, удобно и безопасно, всяка секция се навива сама за себе си, като отделните секции се свръзват накрая. естествено, този начин на работа не е задължителен. задължително обаче, без значение как точно ще се работи, всико що се свързва, се свързва посредством заварка, не със запояване!
Активен
ceco7m
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 174


Memento mori


« Отговор #11 -: октомври 29, 2011, 16:18:35 »

Да,става,но се получават повече точки за свързване,а със смяна на посоката свързваш само крайщата на 3-те фази.Все едно на кой както му е удобно. Mad
Активен
Stupid_boy
Модератор
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4620



« Отговор #12 -: октомври 29, 2011, 17:40:05 »

стават повече точки и е необходим заварачен трансформатор, който обикновенно не е наличен в домашни условия. по този начин обаче, при евентуален гаф ( драсната изолация, късо по време на намотаването ) се сменя само една секция. след време, пак може да се смени само една секция.
това е начина, по който се работи професионално и със съответното професионално оборудване. за еднократно изпълнение човек няма необходимите условия за този метод. за DIY и малка машина, по-подходящо е по другия начин, с непрекъснат проводник, както е показано. професионалния начин го споменах само като възможен вариант, не като препоръчителен. все пак, ако някой навие целия пакет и в последствие установи, че е сбъркал посоката на една секция, това е и идея за един от начините за корекция ( стига да намери кой да му завари новата ).
Активен
angel nikolov
nikolovshop
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1, Honda Transalp,Yamaha Majesti 250
Публикации: 1047


skype angel_streka72


WWW Ел. поща
« Отговор #13 -: октомври 31, 2011, 09:13:45 »







Доста разпитвах за качествата на лака,убедиха ме ,че е перфектен за целта.Аз ще тествам обаче след като засъхне ще накисна статора в коресилин за 24 часа а след тва в бензин.Ще напиша резултатите и ще напиша името на лака.
Активен
emilkost
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW K1200RS
Публикации: 862


свободата Санчо е на седлото на мотора


Ел. поща
« Отговор #14 -: октомври 31, 2011, 09:38:55 »

Ангеле да не си си направил лаборатория за изследователски дейности
обикновено пренавиването се преви в работилници/като тези на Раковска
не , че няма да го направиш , но ще си загубиш много време за нещо което майсторите правят от години
вместо това хвърли усилията си за да направиш универсална приставка за зареждане на коли и мотоциклети/говорили сме за това
Активен
Страници: [1] 2   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Пренавиване на статор.

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.114 секунди с 21 запитвания.