Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Смяна на накладки. Нагледно !  (Прочетена 25533 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
kawa_maniak89
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF R1
Публикации: 1183


Ямбол-Варна


« -: март 22, 2011, 08:36:08 »

Айде, най-накрая малко свободно време та да се запиша и аз в новото разделче Very Happy
Наскоро установих, че предницата ми няма накладки(въпреки че продавача ми каза че са сменени), говорих с по-компетентни лица от мен и взеха да изкачат цени от порядъка на 100лв на диск...на мен ми се стори леко космическо това 200лв за предни накладки...все пак не съм Роси. Реших да предприема мерки и сам да се снабдя с накладки. Отворих добрия стар ибей и нещата придобиха човешки вид:


Комплект "Gold" за 30 паунда за целия комплект включително с доставката. И ето че вече имах накладки без да знам как се сменят. Мислих че е сложен процес включващ свалянето на целите спирачни апарати и евентуално източване на спирачната течност и после обезвъздушавания и тем подобни...ооо колко невеж съм бил! За тези като мен където незнаят как става процедурата сега ще видят колко е елементарно.
Първо предницата преди да я почнем:





Мой приятел се зае да ми покаже как става. Отвивайки 2 болчета и ооо чудо...накладките и малко дете можеше да ги извади без проблем:



Повтаряйки процедурата и от другата страна и вече имах износените накладки нагледно:



Следва поставянето на новите накладки в гнездото което си е елементарно и няма просто как да се обърка:







И естествено по обратния ред слагането на пластинката (която също няма как да се обърка) и завинтването отново на болчетата който държат накладките и съответно въпросната пластинка. В снимковия материал липсва само изтъркването леко със шкурка на самите болчета защото имаха леко ръжда и налепи ама то това си е индивидуално:



Ами това беше колеги. Следваше едно леко каране и леко стискане на спирачките за да се нагодят на накладките. Без рески спирания защото от това което съм чел като теория новите накладки лесно се прегряват, а има доста индивиди дето като ги сменят решават да пробват дали спира добре и правят интензивни спирания като в последствие като се прегрее накладката почва да скърца и свири. Надявам се съм бил полезен на някой. Поздрави !
« Последна редакция: март 22, 2011, 09:00:52 последно от kawa_maniak89 » Активен
chipi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: HONDA CBRrr
Публикации: 30



« Отговор #1 -: март 22, 2011, 10:24:09 »

Евала за темата. rulez1
Моите съм ги взел и чакам,свободно време да ги напукам.
Благодарим за труда и даи боже, повече подобни теми. Mad

Активен
dakata46
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda cbr 600 f4
Публикации: 593



« Отговор #2 -: март 22, 2011, 10:35:48 »

Препоръчва се при смяна на накладки да се сменя и спирачната течност.
Браво за разделчето, супер е! Mad
Активен
Сърбина
F*ck you, Kawa is back!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6
Публикации: 1789


Ибаб хреба :)


Ел. поща
« Отговор #3 -: март 22, 2011, 11:02:44 »

Браво за темата!Дано има повече колеги които им се занимава да качват подообни неща Very Happy
Поздрави
Активен
Ganjaman
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 2007 Yamaha FZ1 1000, 2003 Suzuki DRZ-400
Публикации: 811



« Отговор #4 -: март 22, 2011, 11:11:10 »

Хубаво си го направил. Само трябваше да покажеш на снимките кои
болтове си развил (аз си знам де ама за другите) а също така
да споменеш че преди слагането на новите накладки, буталцата са
доста излезли и трябва да се приберат навътре, за да направят
място за новите, по-дебели накладки. Това естествено става
много внимателно с дървена летва (подложка) за да не се
повредят повърхностите им
Активен
dakata46
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda cbr 600 f4
Публикации: 593



« Отговор #5 -: март 22, 2011, 11:18:48 »

Прибиране на буталцата поне при мен ставаше на ръка.
Миналата пролет сменях накладки и тогава разглобих целите апарати,
извадих буталцата и гумичките и почистих хубаво апаратите.
След това почистих и буталцата с водна шкурка 2000, като вместо вода ползвах масло(може и спирачна течност).След като зглобих всичко буталцата се движеха още по-леко и равномерно.
Активен
Ganjaman
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 2007 Yamaha FZ1 1000, 2003 Suzuki DRZ-400
Публикации: 811



« Отговор #6 -: март 22, 2011, 11:28:16 »

Прибиране на буталцата поне при мен ставаше на ръка.
Миналата пролет сменях накладки и тогава разглобих целите апарати,
извадих буталцата и гумичките и почистих хубаво апаратите.
След това почистих и буталцата с водна шкурка 2000, като вместо вода ползвах масло(може и спирачна течност).След като зглобих всичко буталцата се движеха още по-леко и равномерно.

Да, това също е полезна операция, която трябва да се прави всеки сезон
но темата вече се измества към "Ремонт и профилактика на спирачни апарати"  Very Happy
Активен
dakata46
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda cbr 600 f4
Публикации: 593



« Отговор #7 -: март 22, 2011, 11:38:54 »

Според мен няма лошо темата да се разширява с полезна информация,
а модераторите ако решат да я разчистат.
Активен
makenzie
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha r6
Публикации: 74



Ел. поща
« Отговор #8 -: март 22, 2011, 11:49:15 »

Евала за темата колега!
Активен
kawa_maniak89
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF R1
Публикации: 1183


Ямбол-Варна


« Отговор #9 -: март 22, 2011, 12:40:37 »

Да, забравих да спомена, че буталцата трябва леко да се натиснат за да се приберат и да се работи по-лесно. При мен нямаше нужда да сменям течността защото е сменена преди това. Болтовете който се развиват мислих да ги обознача минавайки снимките примерно през "Paint", но реших, че е излишно понеже на снимката ясно се виждат 2-те болчета който липсват и съответно на последната снимка се вижда завиването. Иначе ще се радвам ако темата се разшири от някой колега решил да прави пълна профилактика на спирачните апарати. Доколкото знам има разни гумички, уплътнения и други неща дето е хубаво да ги имаме нагледно. Интересно ми е как се обезвъздушават спирачките така, че чакам с интерес развитието по темата.
Активен
kokaracha
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6R
Публикации: 103



WWW Ел. поща
« Отговор #10 -: март 22, 2011, 12:52:24 »

Интересно ми е как се обезвъздушават спирачките така, че чакам с интерес развитието по темата.


Като се махне гумената тапа на "пробката" или там както се казва, се слага подходящ шлаух и се развива.

Другият край на шлауха се слага в някакав съд за да се събира дренираната течност. После доливаш течност в казанчето и помпаш спирачката. Накрая стягаш всичко и айде на мотора  Very Happy
Аз поне така го правих.

« Последна редакция: март 22, 2011, 12:55:52 последно от kokaracha » Активен
dakata46
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: honda cbr 600 f4
Публикации: 593



« Отговор #11 -: март 22, 2011, 12:55:02 »

А също е хубаво като се завиват болтовете да им се сложии малко болтово лепило срещу саморазвиване средна якост.
Както на ботовете които държът нкладките така и на болтовете които държът апаратите за кола.
Активен
Kuku
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: SV
Публикации: 1283



« Отговор #12 -: март 22, 2011, 13:14:10 »

И аз да се включа  Very Happy

Активен
ChemPrince
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ducati 1198S, Ducati Multistrada 1200S
Публикации: 1125



« Отговор #13 -: март 22, 2011, 13:20:24 »

А също е хубаво като се завиват болтовете да им се сложии малко болтово лепило срещу саморазвиване средна якост.
Както на ботовете които държът нкладките така и на болтовете които държът апаратите за кола.

Точно така, както и да се затягат с динамометричен ключ до стойностите посочени от производителя.
Активен
kawa_maniak89
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF R1
Публикации: 1183


Ямбол-Варна


« Отговор #14 -: март 22, 2011, 14:10:31 »

А относно обезвъздушаването отгоре казанчето отворено ли е и долива ли се течност там? Хубаво е ако някой му предстой такава процедура да заснеме, че на мен лично ми е тъмна индия все още. А относно самата профилактика нека някой обясни какви процедури извършва...шкурене, мазане кой гумички сменя и така.
Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Смяна на накладки. Нагледно !

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.126 секунди с 22 запитвания.