Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Модифициране на оригинален ауспух  (Прочетена 19840 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
kokaracha
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6R
Публикации: 103



WWW Ел. поща
« -: март 21, 2011, 14:19:58 »

Ауспухът на моя ZX6R 02, беше оригинален с изваден катализатор. Реших да разкарам всичко от него и да го препревя.
Доста четох из форомите в които открих подобни теми, но никъде не намерих описание на подобно решение.
От това което прочетох ми стана ясно, че при "отворените" ауспуси (спортни) трябва да се спазят някои от заводските размери по-конкретно най-малкия диаметър, което гарантира съпротивлението на системата.
Като за начало махнах нитовете и извадих декоративния накрайник.
 
 


Вътрешната част, беше залепена със силикон. Изчистих силикона и избих вътрешността на ауспуха.
Изглеждаше приблизително така (снимката се прецака и се наложи да се нагоди с pic editor):




Използвах част от старата риза за да се оформи необходимия обем, в който влиза края на генерацията като оставих разстояние от 3см между тапата и края на генерацията.






За края на цилиндъра който се получи, заварих перфорирана тръба. Голяма дилема беше дали да си взема ламарина или тръба и в крайна сметка попаднах на "aspo-bg.com", които предлагат готови тръби. Размерът на оригиналния ауспух е ф 35мм, но аз намерих ф 40мм. Според многото мнения по въпроса, отношението на светлата част към на плътната част трябва да е около 40% (отвори спрямо плътна част). Това което намерих беше с отвори 3мм и разстояние между тях 8мм. Разпробих отворите до 4мм а разстоянието между тях намаля на 7мм.

Намерих едно сервизче (zavariavane.com), което се занимава със заваряване на различни метали. Разкроихме и заварихме всички части и се получи това:



За първия слой използвах домакинска стоманена вълна,
 



въху нея един слой каменна вата

 



и обратно в алуминиевия кожух.




Резултатът е изненадващо добър. Басов звук, без дразнещо пръщене и осезаема разлика в ускорението.
Това което забелязах като грешка е финната стоманена вълна, когато излезе пламък от ауспуха излизат и искри. вероятно този слой няма да издържи дълго, но поне смяната е лесна.

Цената на всичко до тук:
перфорирана труба    10лв
вата                1-2лв
стоманена вълна под  1 лв
рязане и заваряване  60лв
Активен
NFORCED
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: багер
Публикации: 91



« Отговор #1 -: май 04, 2011, 22:25:24 »

Евала!

Аз сега правя същото. Имам резнато гърне и тръба която трябваше да надупча сам Very Happy

още не е натъплано и заванено, скоро ще кажа как е (;
Активен
kokaracha
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6R
Публикации: 103



WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: май 17, 2011, 14:43:50 »

Евала!

Аз сега правя същото. Имам резнато гърне и тръба която трябваше да надупча сам Very Happy

още не е натъплано и заванено, скоро ще кажа как е (;

Колега до къде я докара с ауспуха?? Давай снимки  Very Happy
Активен
NFORCED
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: багер
Публикации: 91



« Отговор #3 -: май 17, 2011, 20:22:38 »

(; отдавна го направих, само нямам снимки от пълненето с вата, но там няма нищо специално, един лист стъклена вата от железарията за 2лв. хубаво се отъпква с крака да стане плътна и след това се реже на ленти и се вкарва на редове вътре. Аз го напълних цялото и вади доста плътен звук  Mad
Тръбата е 55мм и си дупчих сам с 6мм бургия защото за 50см надупчена ми искаха 40лв...  Surprised тази е 7лв. и 30-40мин кеф със старата соц дрелка. Медната тел е от силов кабел за ел. инсталации, пак от железарията и там са 2лв. за метър но стават 4метра от двете жици

Активен
JAVKATA
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1
Публикации: 735



« Отговор #4 -: май 24, 2011, 22:02:16 »

Тези перфорираните тръби къде се продават?
Активен
NFORCED
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: багер
Публикации: 91



« Отговор #5 -: май 24, 2011, 22:04:03 »

Кадето правят гърнета, ако си от София даваш 40кинта в Крафт на околовръстното примерно, може и навсякаде другаде разбира се
Активен
NFORCED
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: багер
Публикации: 91



« Отговор #6 -: май 24, 2011, 22:04:34 »

Където правят гърнета, ако си от София даваш 40кинта в Крафт на околовръстното примерно, може и навсякаде другаде разбира се
Активен
kokaracha
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX6R
Публикации: 103



WWW Ел. поща
« Отговор #7 -: май 28, 2011, 08:46:38 »

Тези перфорираните тръби къде се продават?


http://www.aspo-bg.com/index.php?lang=bg&section=about_us 10 лв линейният метър.
Активен
Disaster84
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZX-6R 2001
Публикации: 16



Ел. поща
« Отговор #8 -: март 16, 2012, 12:55:30 »

Моя ауспух излезе 0 лева и 1 час работа... а звука е убийствен и не ми падна мощността ... махнах само горната част на ауспуха (изходната) прорязах кръг с малък шлайф около оригиналния отвор на гърнето и след това сложих ауспуха на земята и с заострен метален прът тип "СЪЖИВИТЕЛ" Very Happy го пробих (без да прекалявам)и си го нитовах пак.
 Бях решил ако се издъня в опита си да си купя спортен, така че нямах какво да губя, но за моя огромна изненада - гърнето извади супер плътен и умерено шумен глас... много доволно се получи и всички колеги са на моето мнение, че стана много добре... П.С. Знам, че за мнозина това ще е турбо простотия и хамалска работа, без всичките тези изчисления и т.н. , но е факт, че се получи брутално добре.
Активен
stancorotax
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: ZX6R J2
Публикации: 18


« Отговор #9 -: февруари 24, 2014, 11:11:25 »

Направих мод-а на колегата kokaracha с малки промени след комуникация с него и доста четене из нета.
Най-малката перфорирана тръба, която намерих, е 45 мм от Аспо, но пък идеално перфорирана (без нужда от разпробиване на перфорацията). При по-голяма пада back pressure и вероятно е необходим jet kit (или гласене на сместа на стенд и дино...). Стъпките за рязане и префасониране колегата ги е описал. След операциите по клъцни-срежи първия слой след перфорираната тръба, който сложих, е фина стоманена мрежа, не плътно опъната по тръбата. Идеята й е да пази стоманената вълна от директен досег с горещите газове, за да не изгори бързо-бързо. След стоманената мрежа сложих стоманена вълна номер 2 (най-едрата), сравнително плътно по стоманената мрежа. След нея - слой каменна вата, от тези за камина с алуминиево фолио от едната страна, дето са до 700 градуса (алуминиевото фолио остава отвън). Идеята е, че каменната вата абсорбира едни честоти, а стоманената вълна - други.



В началото на гърнето това, което остава от оригиналната риза го облякох с част от оригиналната вата, която беше между ризата и алуминиевия корпус.



Накрая се получи това:


Целия заглушител го скъсих с около 70 мм, щото така повече ми харесва, но това е въпрос на вкус Smile Звукът стана много плътен и достатъчно заглушен.
Активен
iaskoo
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR1000 К2...SUZUKI RM 250
Публикации: 3518


ремонт и подръжка на мотоциклети


« Отговор #10 -: февруари 24, 2014, 11:52:22 »

(; отдавна го направих, само нямам снимки от пълненето с вата, но там няма нищо специално, един лист стъклена вата от железарията за 2лв. хубаво се отъпква с крака да стане плътна и след това се реже на ленти и се вкарва на редове вътре. Аз го напълних цялото и вади доста плътен звук  Mad
Тръбата е 55мм и си дупчих сам с 6мм бургия защото за 50см надупчена ми искаха 40лв...  Surprised тази е 7лв. и 30-40мин кеф със старата соц дрелка. Медната тел е от силов кабел за ел. инсталации, пак от железарията и там са 2лв. за метър но стават 4метра от двете жици



дупките са малко
Активен
Страници: [1]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: Модифициране на оригинален ауспух

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.372 секунди с 21 запитвания.