Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: За Гумите - статия
Страници: 1 [2] 3 4 ... 6   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: За Гумите - статия  (Прочетена 55891 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
semionov
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 6


Ел. поща
« Отговор #15 -: декември 10, 2006, 22:37:43 »

Немат значение никакви характеристики, най-важното е гумата да е НЕМСКА!  rulez1
Активен
joro-600rr
Гост
« Отговор #16 -: декември 10, 2006, 22:43:44 »

agranom (:a:)Немат значение никакви характеристики, най-важното е гумата да е НЕМСКА!  rulez1 agranom


тоя пък!
Активен
stenly
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 122


« Отговор #17 -: декември 10, 2006, 23:14:44 »

Цитат
Това петно определя какво тегло издържа гумата, доколко добре отвежда водата встрани при каране на мокро, и най-главното – каква е силата на сцепление между гумата и асфалта

ако правилно си спомням за силата на триене F=kN   , к е коефициент на триене, а N е нормалния натиск или   -G/ G=mg/

та какво точно значи силата на  сцепление? не би трябвало да зависи от контактното петно...
Активен
semionov
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 6


Ел. поща
« Отговор #18 -: декември 11, 2006, 00:43:55 »

ако правилно си спомням за силата на триене F=kN   , к е коефициент на триене, а N е нормалния натиск или   -G/ G=mg/

та какво точно значи силата на  сцепление? не би трябвало да зависи от контактното петно...

Ей верно, прав си стенли. Аз уж учим физика, а пък не се сетих за тва, а колко пъти сме го обсъждали с разни разбирачи (дето даже некои и от тех учат физика Smile ).....

Добре де, и в крайна сметка от къде идват тия твърдения, че широките гуми повишавали "сцеплението", и има ли нещо верно в тех, след като силата на триене не зависи от контактната площ?
« Последна редакция: декември 11, 2006, 00:46:24 последно от semionov » Активен
Terziev
Red Brigades
Moderator
ниво 4
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 353



« Отговор #19 -: декември 11, 2006, 01:42:28 »

Ей верно, прав си стенли. Аз уж учим физика, а пък не се сетих за тва, а колко пъти сме го обсъждали с разни разбирачи (дето даже некои и от тех учат физика Smile ).....

Добре де, и в крайна сметка от къде идват тия твърдения, че широките гуми повишавали "сцеплението", и има ли нещо верно в тех, след като силата на триене не зависи от контактната площ?


Абе аз незнам как и двамата не ви е срам да пишете тия глупости като уж "УЧИТЕ" физика !
Единия дава формули за силата а третия щото не вижда никъде квадратни метри реши, че не зависи от контактната повърхност.
Абе м.м.му да е.а тия сили къде се прилагат
Или те просто са си сили и си висят във въздуха ?!
Нали все пак тая сила е приложена на контактната повърхност, или не е ??? И ако контактната повърност е 2 кв. см., а силата 100 нютона, значи имаме 50 N/кв. см.
Е в такъв случай господа професори кое е по-добре - да имаш по-голяма контактна повърхност или не ?!
Айде може да не разбрахте последния въпрос, нека го кажа по-просто: При еднакви условия гумата приплъзва при 20 N/кв. см, а мощността на мотоциклета се увеличава, как да използваме тази мощност? Ами много просто - увеличаваме контактната площ. Т.е повече квадратни сантиметри - повече нютони сумарно, и по-малко нютона на кв.см.

Понякога се чудя като я "УЧИТЕ" тая физика опитвате ли се да я разберете или просто си я "УЧИТЕ" ??

П.С. Ако нещо не разбрахте - питайте. Дано някой има нерви да ви отговори пак.
« Последна редакция: декември 11, 2006, 01:44:05 последно от Terziev » Активен
stenly
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 122


« Отговор #20 -: декември 11, 2006, 19:11:40 »

шЕ мЕ иЗВИНЯваш, ама дай сега по-кротко обясни точно к`во казваш! Аз пък търдя че няма общо контактното петно с ъс силата на триене.Единсвено к-коефициента може да се променя в такъв случай.Вероятно нещата са по-сложни но ако някой има компетенцията и желанието нека обясни.
Активен
semionov
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 6


Ел. поща
« Отговор #21 -: декември 12, 2006, 00:04:33 »

На некои "разбирачи" жокер им не требе.

Терзиев, това което исках да кажа НЕ е, че статията не е вярна, а че причината за по-голямата стабилност на мотора с по-широки гуми, вероятно идва от другаде, а не щото площта на контактното петно е по-голяма. Защото действително триенето, както и да въртиш и сучеш, не зависи от площта.
Активен
kiril kirilov
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: YAMAHA FZ-1 Fazer, KAWA KLR 250, АWО S, КR-50, IFA ВК 350 и MZ RT 125/3
Публикации: 1669


Винаги може и още.......... Бургас


« Отговор #22 -: декември 12, 2006, 00:35:15 »

Точно коеф. на триене зависи и от натоварването на еденица площ -  с промяна на ширината на гумата /промяна площа на контактното петно/ се мени и сцеплението. Тука производителите "играят" със характеристиката на каучуковите смеси, тъй като с увеличението на площа пада товара на еденица площ и когато този показател премине критична граница, сцеплението намаля въпреки по-голямото петно. Увеличената площ + подходяща каучукова смес /при еднакво натоварване на гумата за даден мотор/ осигуряват по-високо сцепление и това е пътя по който се развиват гумите. Затова и производителите на мотори препоръчват не само размер /ширина/ на гумата но и конкретен производител /конкретна каучукова смес/, като тези показатели"пасват най-добре на теглото и характеристиките на двиг. и окачване на техния мотор.........................
Активен
Terziev
Red Brigades
Moderator
ниво 4
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 353



« Отговор #23 -: декември 12, 2006, 00:43:52 »

Ако и от това което Кирил каза нищо не разбрахте.... ходете в университетите дето учите и си искайте агнетата дето ваште дадоха за да ви изучат.
Неам думи !
Активен
semionov
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 6


Ел. поща
« Отговор #24 -: декември 12, 2006, 00:53:54 »

Здрасти Кириле,

Разбрах те, но не съм съгласен. Натоварването (или по-точно силата) върху единица площ, се нарича налягане, и силата на триене НЕ зависи от него. Съжалявам че споря, но това просто не е вярно. Силата на триене зависи от общото тегло (или натиск) и коефициента за двойката материали (който наистина зависи от вида каучук).
Активен
julian
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 280


GSX-R 1127 SACS


« Отговор #25 -: декември 12, 2006, 00:55:31 »

Ако и от това което Кирил каза нищо не разбрахте.... ходете в университетите дето учите и си искайте агнетата дето ваште дадоха за да ви изучат.
Неам думи !
Smile Smile Smile
Активен
Terziev
Red Brigades
Moderator
ниво 4
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 353



« Отговор #26 -: декември 12, 2006, 01:01:51 »

Здрасти Кириле,

Разбрах те, но не съм съгласен. Натоварването (или по-точно силата) върху единица площ, се нарича налягане, и силата на триене НЕ зависи от него. Съжалявам че споря, но това просто не е вярно. Силата на триене зависи от общото тегло (или натиск) и коефициента за двойката материали (който наистина зависи от вида каучук).


Ей досега не се бех нервил така !
Абе човек ти не разбра ли, че от физика нищо не разбираш?! Защо се опитваш да си обясниш нещата по трудния начин. Там в университета съпромат учите ли ? Явно не. Еми вервай ми натоварване и налягане не са еднакви неща.

Абе чудя се защо на формула едно не сложат гуми от бегачи. Тъкмо ще са по-евтини, по леки и ще се пести пари. Нали не зависят от площта. Е обясни ми моля те защо тия "глупаци" слагат такива големи гуми като нема значение контактната площ. Обясни на хората да знаят, че явно нищо не разбират.

Ех, Кеко, Кекооо,
Какви каиши...., какви пастири.... Smile
Активен
semionov
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 6


Ел. поща
« Отговор #27 -: декември 12, 2006, 01:16:01 »

Цитат
Ей досега не се бех нервил така !
Е как нема да се нервиш, като само се напъваш да се покажеш авторитетен а не успяваш, освен с лафове Smile

Цитат
Абе човек ти не разбра ли, че от физика нищо не разбираш?! Защо се опитваш да си обясниш нещата по трудния начин. Там в университета съпромат учите ли ? Явно не. Еми вервай ми натоварване и налягане не са еднакви неща.
Разбирам от физика колкото ти от гуми - наистина не много Smile

Цитат
Абе чудя се защо на формула едно не сложат гуми от бегачи. Тъкмо ще са по-евтини, по леки и ще се пести пари. Нали не зависят от площта. Е обясни ми моля те защо тия "глупаци" слагат такива големи гуми като нема значение контактната площ. Обясни на хората да знаят, че явно нищо не разбират.
Ти изобщо четеш ли ми думичките и изреченията, преди да бълваш? Старателно се опитах да ти обясня, че не се опитвам да споря със статията, а че причината за по-голямата стабилност не е в размера на контактното петно. Ако в Ф1 слагат нещо, явно има причина. Аз не я знам, но обяснението, че сцеплението е по-добро заради увеличената площ на петното, е или невярно или непълно.
Активен
Terziev
Red Brigades
Moderator
ниво 4
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 353



« Отговор #28 -: декември 12, 2006, 01:35:37 »

Добре, нека сега да се аргументирам. Дано този път ме разбереш.
За теб сцеплението няма отношение към контактната площ нали:

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B8%D0%B5%D0%BD%D0%B5

Правилно, но те интересува стабилността.
Така, сега нека предположим, какти и Кирил, както и аз преди това ти обясних, че гумата почва да приплъзва при сила Fmax/кв.см.
Което значи, че се нарушава стабилността.
Тази сила Fmax е приложена върху контактната площ и се разпределя равномерно. Ако се увеличи контактната площ, може да се прилага по-голяма сумарна сила без да се нарушава стабилността.
Следователно какво се извлича от широките гуми - предаване на по-голяма мощност. Естествено, че ако сложиш на формулата гуми от мотоциклет тя няма да тръгне и ще "среже" асфалта. Е същото е и с мотоциклета. За да могат да се впрегнат повечето конски сили трябва по-голяма контактна площ.
Нека не спорим за триене и тем подобни. Тем конкретно те интересуваше как се влияе стабилността. Надявам се разбра - същото е и при колите - спортните коли слагат широки и нископрофилни гуми.

Ако нещо още те интересува моля те питай, че скоро ще почистя темата от глупостите които изписа(хме).
Това е раздел за мотоенциклопедия, ако те интересуват разни въпроси - има раздели за въпроси в които можеш да посочиш темата която е подбудила твоето любопитство. Не за друго - ами там четат повече хора и ще можеш да получиш повече отговори.
Хайде със здраве !


П.С. Ако наистина се интересуваш от подробности:

http://mail.dir.bg/~fake/tire_dinamics.pdf

Прочети го - със сигурност има нещичко полезно.
« Последна редакция: декември 12, 2006, 01:42:25 последно от Terziev » Активен
semionov
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 6


Ел. поща
« Отговор #29 -: декември 12, 2006, 14:30:56 »

ок, съгласих се Smile
Активен
Страници: 1 [2] 3 4 ... 6   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: За Гумите - статия

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.154 секунди с 21 запитвания.