Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Обслужване на веригата - статия
Страници: 1 ... 6 7 [8] 9   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Обслужване на веригата - статия  (Прочетена 71201 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1021



Ел. поща
« Отговор #105 -: октомври 15, 2016, 12:07:08 »

Аз пък през годините разбрах едно... няма нищо по-добро за смазване на веригата от това което препоръчват в ръководството за ремонт и обслужване на мотора - Трансмисионно масло с вискозитет 90  Surprised това е! Няма спрейове, мотул, репсол, швепс и др....
Активен
kawasaki 750
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: RSV mille & zx10r
Публикации: 420


Прост народ, слаба държава


Ел. поща
« Отговор #106 -: октомври 15, 2016, 12:22:13 »

Ако търпиш мотора ти да е мърляв, както и костюма ти да заприлича на моя - автомонтьорски, то тогава действай с тубата масло. По-добре монтирай ойлър.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #107 -: октомври 15, 2016, 15:15:21 »

Нямам нищо общо с фирмата Мотул, но след проби на различни продукти през годините, мога да заявя, че високият им клас спрей е най-добрия на пазара. Запазва вискозитета си дори при високи температури и с едно пръскане издържа поне 400км. при липса на дъжд разбира се.Всички други спрейове са компромис. Скъп е, но пък с каране за сезон около 10-15000км е напълно достатъчен.
 Излишно е да казвам, че веригата се мие/чисти преди всяко пръскане.
Веригата се мие/чисти през ТРИ пръскания. Което е пеиблизително през 1000-1200км.

Аз пък през годините разбрах едно... няма нищо по-добро за смазване на веригата от това което препоръчват в ръководството за ремонт и обслужване на мотора - Трансмисионно масло с вискозитет 90  Surprised това е! Няма спрейове, мотул, репсол, швепс и др....
Доказан ФАКТ! Всъщност това не е най-доброто, а единственото добро решение. Спрея за верига е доказано вреден защото е твърде лепкав. Прахоляка лесно полепва по спрея и се превръща в шлайф паста, която много добре пили пиньоните и веригата. Спрея повече вреди от колкото помага.

Ако търпиш мотора ти да е мърляв, както и костюма ти да заприлича на моя - автомонтьорски, то тогава действай с тубата масло. По-добре монтирай ойлър.
Това изобщо не е вярно. Ако мажеш ГРАМОТНО веригата, то няма да има пръски. Маслото се нанася с четка без да се оливаш и след като се смаже добре се попива със стара хавлиена кърпа. Целта е да остане мазен филм. Ако налееш с тубата 2 кила масло, може после да хвърля чак зад ушите. Ако изпръскаш и 2 кила спрей, гарантиеано после ще имаш спрей и във врата. Ойлера е наистина най-доброто решение, но и там ако не го настроиш правилно ще ти гелоса прическата, та чак по веждите ще ти се стича. Както казах, ако се маже грамотно нищо няма да пръска. Разбира се, тоя от клипа прекали в старанието. Това беше безсмислено и напълно ненужно. Все пак това е верига на мотоциклет, не е часовник. Smile
« Последна редакция: октомври 15, 2016, 15:35:01 последно от ЧЕФО » Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3167



« Отговор #108 -: октомври 16, 2016, 10:02:10 »

Писал съм го и преди,но пак ще "драсна"! Веригата я смазвам с трансмисионно масло,в случая е 75/90.Вместо четчица използвам една "пръчка",на чийто край съм стегнал със св.опашка едно дунапренче.Слагам масълце с една малка тубичка,с капачка с остър връх и малка дупчица,на дунапрена и мажа по долната част на веригата,превъртам и отново,така докато не я омасля цялата.Явно докато мажа съм развъртал и звената! Супер доволен съм,нищо от никъде не съм заимствал! Маслото е точно,колкото трябва,не олива,не пръска! Веригата е и смазана и чиста! Единствен недостатък е,че се налага смазване през 250-300км и отнема малко повече време,което е относително,понеже сегашния ми мотор няма централна стойка и според мен,със спрей ще отнеме също подобно време!
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #109 -: октомври 16, 2016, 16:38:25 »

То дали ще мжеш на 300 или ще пръскаш на 400 е все тая. Surprised
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #110 -: октомври 17, 2016, 08:50:22 »

Вчера си проверявах веригата, та се сетих за нещо. Малкия пиньон се износва 2-3 пъти по-бързо от големия. Износените зъби прецакват по-бързо веригата. Щом забележите признаци на износване, сменете малкия пиньон с нов. Това ще одължи живота на веригата.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2626



Ел. поща
« Отговор #111 -: октомври 17, 2016, 10:15:02 »

аз пък карах на стария мотор веригата суха..в смисъл, смазвах си я, но кога се сетя.. и то май все беше на 700-1000км
и да си призная, бях доволен - веригата чиста..и за 30000км съм я опъвал 4-5 пъти, което за мен е нормално
п.с.
сега, имам монтиран ойлер, който по начина на сглобка и ноухау мяза на правен от Чефо (между другото, доволен съм, читава работа е,евтина и сравнително НЕцапаща при моята настройка на капката  Very Happy)
Активен
kawasaki 750
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: RSV mille & zx10r
Публикации: 420


Прост народ, слаба държава


Ел. поща
« Отговор #112 -: октомври 17, 2016, 19:36:46 »

 Това с миенето на 3-4 пръскания не е вярно, ако искате да нямате пръски по половината мотор и екипа.
 По маслото не се полепва прахолях така ли?! Когато мотора се движи това масло, с което мажете така се разпръсква от центробежните сили, че смазвате не само вас, но и приятелчетата си зад вас - изпитано!
 Чефо ще има какво да каже, но го моля да го обяснява на начинаещите форумисти!!!
Активен
kawasaki 750
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: RSV mille & zx10r
Публикации: 420


Прост народ, слаба държава


Ел. поща
« Отговор #113 -: октомври 17, 2016, 19:39:44 »

 При правилно обслужване на веригата, пиньоните издържат поне една верига и няма нужда да "Удължавате" живота им!
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3167



« Отговор #114 -: октомври 17, 2016, 19:44:56 »

Количеството масло,което се нанася съвсем не е такова,че да "мием очите на приятелчетата си зад нас"! Нали,ако това беше така,то ние самите щяхме да сме поне до кръста в масло? Не е приятно,предполагам... То не е и нужно толкова масло! Иначе,ДА,по маслото също полепва прах,но то има и миещи свойства и всеки път,когато я смазваш с масло,се премахва и натрупания прахоляк от предишното смазване,за разлика от "абразивния гел",който се получава от стандартните спрейове за верига! Всичко това не са само празни приказки,а са подкрепени и от действителноста! Защо веригите са по-чисти и изкарват повече километри,когато се третират с масла?
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2841



« Отговор #115 -: октомври 17, 2016, 20:18:25 »

А защо в български форум, на българите като цяло, се получава така, че откриваМЕ топлата вода и се водят спорове, които в чуждите форуми са се водили и са приключили преди 10 години? И то за факти за които си има предписания от ИНЖЕНЕРИТЕ на производителите? Нямам предвид само за веригата... В Sofia Riders групата се начетох на потресаващи словоизлияния на тема ""чистене" на верига"...
« Последна редакция: октомври 17, 2016, 20:25:22 последно от Rossen_Bossen » Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2626



Ел. поща
« Отговор #116 -: октомври 17, 2016, 20:28:21 »

щото,Роска, българина му дай акъл да дава  Smile
аз от тоя форум и разни капацитети в него, спрях да споделям за проблеми и да питам - излизам едва ли не загубеняк, че примерно не знам как да сменя съединител или  каква точно ми е бобината..
при положение, че професията ми е свързана с живи организми, не съм длъжен да разбирам от всичко
така и с почистване на веригата - след като изкарах две вериги на стария мотор, сам съм си направил извода кое е добре за мен и кое не! но определено спрея се ползва само при зазимянването на мотора, който е без ойлер и те така..
карах суха верига, щото карам и по черно, и по пясък, и във вода..случи ли се да съм в някое от изброените ситуации, веднага след прибиранрто ми следва почистване и смазваме с каквото имам подръка масло (най-често е 75-90,че имам 10 кила излишък)
последната верига обработвана по тоя начин бе на 30000км заедно с пиньоните и замина с мотора - обтягане е 4-5 пъти, като в повечето случаи е за мое успокоение, не по нужда!
п.с.
смазване на верига, без да я почистиш, е все едно да се обуеш без да си избършеш задника  Very Happy
Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5550



Ел. поща
« Отговор #117 -: октомври 17, 2016, 20:31:45 »

... В Sofia Riders групата се начетох на потресаващи словоизлияния на тема ""чистене" на верига"...

Те там повечето са манекени  Very Happy
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #118 -: октомври 18, 2016, 08:08:28 »

Това с миенето на 3-4 пръскания не е вярно, ако искате да нямате пръски по половината мотор и екипа.
 По маслото не се полепва прахолях така ли?! Когато мотора се движи това масло, с което мажете така се разпръсква от центробежните сили, че смазвате не само вас, но и приятелчетата си зад вас - изпитано!
 Чефо ще има какво да каже, но го моля да го обяснява на начинаещите форумисти!!!
Готов ли си да заложиш мотора си на това твърдение? Въпросът е сериозен. Ела да видиш дали моя ойлер ми цапа крачолите. Носи си мотора, ключовете, големия талон и личната карта. Може и без данък.
« Последна редакция: октомври 18, 2016, 08:19:09 последно от ЧЕФО » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #119 -: октомври 18, 2016, 08:13:21 »

При правилно обслужване на веригата, пиньоните издържат поне една верига и няма нужда да "Удължавате" живота им!
Колко да е правилно това обслужване? Smile Малкия пиньон има три пъти по-малко зъби от големия. Тоест за един оборот на големия, малкия прави три оборота. Което значи, че триенето е три пъти повече отпред от колкото отзад. Всичко се износва рано или късно, а малкия пиньон се износва три пъти по-бързо. Такива са законите на физиката. ФАКТ!
« Последна редакция: октомври 18, 2016, 08:19:55 последно от ЧЕФО » Активен
Страници: 1 ... 6 7 [8] 9   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Обслужване на веригата - статия

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.157 секунди с 20 запитвания.