Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Двигателно масло - статия
Страници: 1 [2] 3 4 5   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Двигателно масло - статия  (Прочетена 56314 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
dragomir_kz
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: СУЗУКИ GSX R 1000 K-3
Публикации: 905


skype - dragomir4353

291599928
Ел. поща
« Отговор #15 -: януари 09, 2010, 13:20:59 »

Кото човек който от 15 години се рови в тази тема мога да кажа, че статията е добра и полезна поне за обикновенните потребители.
Но искам да напомняч, че тук в България се сблъскваме с друг голям проблем, дали наистина в тубата е това което пише на етикета ?!?!?!
Както знаем тук можем да направим менте на всичко; алкохол, масла, храни, дори и минерална вода.
За съжаление практическия контрол върху качеството на ГОРИВАТА и МАСЛАТА в БГ е НУЛЕВ.
Тук всеки втори е вносител на някакви масла и твърди че само неговите са истински а като отвориш официалния сайт на производитела на маслото той изобщо не посочва представител за България!!!
Е КВО ПРАВИМ ТОГАВА ?????????????????????
И цените коренно се различават с маслата продавани в страни на ЕS.Това също ме навежда на мисълта ,че маслата тука са малко или много менте.
Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1142

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #16 -: януари 15, 2010, 21:44:51 »

Каква е РАЗЛИКАТА  между примерно полусинтетично масло 10W40 (производителя е без значение) за бързо оборотни бензинови, четиритактови двигатели за автомобили и за мотоциклети. Какво има в едното, което го няма в другото и защо? Има ли изобщо разлика, или са абсолютно еднакви и само картинките на опаковките им са различни?
« Последна редакция: януари 15, 2010, 21:46:48 последно от Vladi4 » Активен
IwanTT
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 954



« Отговор #17 -: януари 15, 2010, 21:49:33 »

Присадки за съеденител, ама точно какво представляват те... не знам. Ако тук има някой химик да каже  Very Happy.
Активен
boris_vn
0898 647 384
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: cbr900rr- 97
Публикации: 1804


САМО ХОНДА МОЖЕ ДА УБИЕ ХОНДА

223
Ел. поща
« Отговор #18 -: януари 16, 2010, 00:00:07 »

а каква е разликата между маслата за двигател и скоростна кутия при колите  ,е при моторите всичко е на едно даже и феродо има в калъбалъка  Very Happy
Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1142

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #19 -: януари 19, 2010, 18:36:57 »

Странно. Никой не знае... Всеки е чувал, че имало някакви присадки, но какви ...? Май ще излезе че няма а? Любо Африката твърди, че е карал с ВСЯКАКВИ масла и никога не му се е прецакал съединителя. А той мина над 300 000 (триста хиляди) километра с неговият мотор. Very Happy Като под всякакви той каза, че е карал с всякакви автомобилни, с масла от Плама-Плевен, с М10D, даже с двутактови и т.н.
Активен
billigg
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha
Публикации: 3


WWW Ел. поща
« Отговор #20 -: октомври 29, 2010, 11:39:49 »

хмм, темата е добра, поне за общо-образователни цели
Активен
Newman
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR 600RR, 2003
Публикации: 2



Ел. поща
« Отговор #21 -: октомври 22, 2011, 15:47:39 »

Основните предимства на синтетичното масло пред минералното са:

    - намалено износване в резултат на по-здрав маслен филм
    - по-добри вискозитетни характеристики, облегчен старт при ниски температури
    - по-бавно стареене на маслото
    - по-добри показатели при високи температури на работа на двигателя
    - почти липсва нагарообразуване
    - по-добри екологични показатели

СЪЩЕСТВУВАТ РАЗЛИЧНИ МЕЖДУНАРОДНИ КЛАСИФИКАЦИИ НА МОТОРНИТЕ МАСЛА, ЗА ДА СЕ ОРИЕНТИРАТЕ ПО-ЛЕСНО С ТЯХ , ЩЕ СЕ ОПИТАМЕ ДА ОПИШЕМ КАКВО ОЗНАЧАВАТ ПО-ВАЖНИТЕ:

Едно от основните свойства на моторното масло е неговия вискозитет и промяната му при различни температури. Това е мярка за съпротивлението между молекулите на дадена течност. Водата изтича бързо - значи има малък вискозитет, а маслото изтича бавно т.е. вискозитетът му е голям.

Най-популярна сред класификациите на маслата по вискозитет е SAE. Последният и вариант е SAE J-300. Според нея маслата се делят на единадесет вискозитетни класа. Те се делят на три групи – зимни, летни и всесезонни масла.

Първите шест класа са с малък вискозитет и са годни за експлоатация при ниски температури, затова се наричат зимни масла. Обозначават се по следния начин: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W

Останалите пет класа се означават с числата 20, 30, 40, 50, 60 и са предназначени за работа при високи температури, затова се наричат „летни” масла.

По този начин маслата се разделят според сезоните на годината, което налага смяната им и при смяна на сезона. За да се избегне това неудобство се произвеждат масла, чиито вискозитетно-температурни характеристики им позволяват те да се използват целогодишно. Тези масла се наричат всесезонни. Едно такова масло притежава едновременно характеристиките на едно зимно и едно лятно масло. Обозначава се по следния начин например: 0W-30, колкото по-малка е първата цифра, толкова по-течливо е маслото при ниски температури, а втората ни информира за течливостта при високите температури.

API – американските изисквания за качество, на които трябва да съответства едно масло. Класификация SM – за бензинови двигатели и CI-4 за дизелови двигатели на товарни МПС (леките МПС с дизелови двигатели все още нямат класификация по API).

ACEA ( от Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles) – това е европейската класификация на моторните масла с по-високи критерии за качество.

От 2004 г. класификацията има следния вид:

Класификацията дели маслата на три класа

Масла клас А/В, който включва следните четири категории:

А1/B1 – Масла за бензинови и дизелови двигатели с особено нисък HTHS вискозитет от 2,6 до 3,5 mPa.s.. Не е подходящо за някои двигатели.

А3/В3 – масло за леки и лекотоварни автомобили с бензинови и дизелови двигатели. Масло с добри вискозитетни показатели и удължен срок на експлоатация.

А3/В4 – масло с добри вискозитетни показатели за двигатели на безин и дизел с директно впръскване на леки и лекотоварни автомобили.

А5/В5 – масло с добри вискозитетни показатели и удължен пробег с нисък HTHS вискозитет за бензинови и дизелови двигатели. Не е подходящо за някои двигатели.

Масла клас C – нов клас масла за дизелови автомобили с филтър за твърди частици и автомобили с TWC катализаторни уредби. Дели се на четири категории:

С1 – нискофрикционни масла с High-Temperature-High-Shear > 2,9 mPa.s, масла за дизелови двигатели с DPF филтър; съдържание на сулфатна пепел<0.5%.Отговарят на изискванията на Ford.

С2 – като С1, но съдържанието на сулфатна пепел<0.8%. Отговарят на изискванията на Peugeot – Citroen.

С3 – масла за дизелови двигатели с DPF филтър; съдържание на сулфатна пепел<0.8%. High-Temperature-High-Shear > 3,5 mPa.s. Отговарят на изискванията на повечето европейски производители – BMW, VW, Renault, Daimler Chrysler и др.

С4 - масла за дизелови двигатели с DPF филтър; съдържание на сулфатна пепел<0.5%. С High-Temperature-High-Shear > 3,5 mPa.s

М асла клас Е – масла за товарни автомобили, строителна техника и автобуси. Включва следните четири категории:

Е2 – отговаря на MВ 228.1

Е4 – Масла за тежки режими на работа и удължен пробег. За двигатели без DPF. Базира се на MB228.5. Отговарят на Euro 1, 2, 3, и 4 изискванията за допустими вредни емисии.

Е6 – отговарят на Euro 1,2,3, и 4. За двигатели с уредби за намаляване на вредните емисии. За работа с горива с ниско съдържание на сяра max 50 ppm. Low Saps масла. Отговарят на МВ 228.51 и MAN 3477.

Е7 – масла за тежки експлоатационни условия с удължен пробег. За двигатели с SCR и без DPF.
Активен
vankopirona
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: zeta
Публикации: 154



Ел. поща
« Отговор #22 -: октомври 31, 2012, 09:59:45 »


Нека споделя и моя опит с маслата поради фалшиви масла всеки може да се опари , за това купуваите масла само от вносителите на съответните марки предки катах мотора си с МОТУЛ но след 3-та смяна взе да не ми харесва как работи тос сезон смених марката и съм доволе карам енеос 15W50 и е доста по евтин от мотула
Активен
mimy
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR 750
Публикации: 25


Ел. поща
« Отговор #23 -: май 22, 2013, 10:53:03 »

пичове не знам какво сте си писали аз ще ви питам.Някой да е карал с Bardahl c60 10w60 racing?Сега карам с хтс с60 15в50 срад 750 е мотора.Такова състезателно не мога да намеря... Иначе за мойто мисля че е оригинално  Smile направих му тест като размалко върху вратата на гаража и то се растла като някаква бактерия,(пише че полемпва по металните части),а не се стече надоло както дурго масло  Smile
Активен
kawasuna
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR954RR/GSXR K8 1000
Публикации: 288



Ел. поща
« Отговор #24 -: януари 29, 2014, 10:40:24 »

Bardahl xtc c60 10w40.Да ви кажа честно,не откривам разлика меьду него и другите масла с които съм карал.Май на Кастрол пак ще се спра от най високата им серия
Активен
iaskoo
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR1000 К2...SUZUKI RM 250
Публикации: 3519


ремонт и подръжка на мотоциклети


« Отговор #25 -: януари 29, 2014, 17:39:55 »

Нека споделя и моя опит с маслата поради фалшиви масла всеки може да се опари , за това купуваите масла само от вносителите на съответните марки предки катах мотора си с МОТУЛ но след 3-та смяна взе да не ми харесва как работи тос сезон смених марката и съм доволе карам енеос 15W50 и е доста по евтин от мотула
аз два пъти съм патил от МОТУЛ,няколко клиента също,не е добро масло,визкозитета му е добър до към 2000км и после става бозаа.Моторекс съм признал за добро масло,Игол също е добро,Кастрол.Един клиент сега иска да му сложа Бардал,пита ме добро ли е но му казах че за масло което не съм пробвал не мога да му дам отговор,а и не съм сипвал на други,така че дайте някво мнение за него Very Happy
Активен
jagobi
Bubz
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Victory Judge
Публикации: 670



Ел. поща
« Отговор #26 -: януари 29, 2014, 19:42:36 »

от опита си и познанията знам че в автомобилното масло има молибден който не е дружелюбен със съединителите на моторите кара ги да плъзгат,а за масло предпочитам YACOO слагам на доста мотори такова и до сега нямам проблеми вземам го от вносителя от пловдив работи и по интернет и  е много точен,тва е старо френско масло 70-80те години е било маслото на шампионите всички ралиджии са карали с такова,за мотул не мога да кажа нищо хубаво виждал съм скапани съединители и дори двигател,за репсола също мога да кажа добри неща и него го ползвам вземам го от тех ко който са вносители се пак хонда го предпочита-наздраве
Активен
mendi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XL 500 R - бивш; Yamaha TT 600 S - бивш; Suzuki DR-Z 400; Yamaha TDM 850
Публикации: 1044


Ел. поща
« Отговор #27 -: януари 29, 2014, 21:25:36 »

аз два пъти съм патил от МОТУЛ,няколко клиента също,не е добро масло,визкозитета му е добър до към 2000км и после става бозаа.
Е че аз през такъв пробег го сменям, независимо от марката.
Активен
maldezzar
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R1 07
Публикации: 340



« Отговор #28 -: януари 29, 2014, 22:28:44 »

аз два пъти съм патил от МОТУЛ,няколко клиента също,не е добро масло,визкозитета му е добър до към 2000км и после става бозаа.Моторекс съм признал за добро масло,Игол също е добро,Кастрол.Един клиент сега иска да му сложа Бардал,пита ме добро ли е но му казах че за масло което не съм пробвал не мога да му дам отговор,а и не съм сипвал на други,така че дайте някво мнение за него Very Happy
Няколко приятели карат с бардал  - 2 ма с 954 -ки , един с Сузуки К6(и тоя пич на миналия мотор Кавазаки ЗХ10Р 2008 ) и един с Кава З1000 2005 пак караше с него . Та доволни са мисля и аз да го пробвам тоя сезон . Карах аз с Yacoo на ф4и то няколко месеца доволен съм от маслото , а на 125-цата на нея Синоко от колегата Мх . Имах и една друга ф4и дето ми я беше оставил приятел с Мотул беше сменяно месец и малко преди да ми го остави . Не съм усетил някаква разлика от тези масла (но съм предубеден към Мотула и не бих сипал от него в мой мотор)  Very Happy
Активен
iaskoo
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR1000 К2...SUZUKI RM 250
Публикации: 3519


ремонт и подръжка на мотоциклети


« Отговор #29 -: януари 29, 2014, 22:31:44 »

Няколко приятели карат с бардал  - 2 ма с 954 -ки , един с Сузуки К6(и тоя пич на миналия мотор Кавазаки ЗХ10Р 2008 ) и един с Кава З1000 2005 пак караше с него . Та доволни са мисля и аз да го пробвам тоя сезон . Карах аз с Yacoo на ф4и то няколко месеца доволен съм от маслото , а на 125-цата на нея Синоко от колегата Мх . Имах и една друга ф4и дето ми я беше оставил приятел с Мотул беше сменяно месец и малко преди да ми го остави . Не съм усетил някаква разлика от тези масла (но съм предубеден към Мотула и не бих сипал от него в мой мотор)  Very Happy
ЕВАЛА Mad
Активен
Страници: 1 [2] 3 4 5   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Двигателно масло - статия

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.158 секунди с 20 запитвания.