Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 ... 15 16 [17] 18   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Двигателно масло  (Прочетена 114676 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Drago Shadow
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: suzuki SV650S k6, а сега и Yamaha YZF R6 2008 г.
Публикации: 218


Yamaha R6-лудница


« Отговор #240 -: октомври 17, 2006, 13:16:53 »

CBX1000 кой ти каза че искам по висок клас масло щото ми се ъпгрейдва машината. Кви глупости са това. дай си труд да прочетеш и разбереш това което съм написал. Пиша че в мануала са дадени тези класове но те вече са стари и не се използват и питам за мнение за маслата Q8, щото както писах карал съм с тексако и не е добро , гори го мотора, а мотула не го гори. по въпроса за класовете мога сам да прочета в нета за какво става въпрос
Активен
Punka
Chavrossi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 35


Yamaha R1

punke@abv.bg
WWW Ел. поща
« Отговор #241 -: октомври 17, 2006, 17:10:08 »

Shell 4.90лв   1л.   За ендуро 125 е супер масло.  А сега минах на Motul Smile
Активен
;-)
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 394


Едно е да искаш, друго да можеш ...


Ел. поща
« Отговор #242 -: ноември 10, 2006, 14:21:09 »

Българските масла стават единствено за смазване на панти, вериги на бензинови триони, двигатели на Москвич, Волга, ЗАЗ. ОМВ не се препоръчват на двигатели производство след 91г. ШЕЛ - или добро, или нищо. Аз - нищо. Карал съм с Мобил1, Кастрол и накрая се спрях на Репсол. Произвежда се единствено и само в Испания, Нонда залагат на тях от дълго време, Митсубиши също ...
Сега правя партия с 2Т форума да вкараме 212л варел двутактова полусинтетика и ни се връзва на под 5 лв. Същото удоволствие в ШЕЛ е 13 лв, Мобил1 - 15 лв, МОТУЛ - 16-18 лв.
Когато купувате масло, каквото и да е - гледайте какво пише отзад на бутилката, а не каква му е цената.
Ако двигателят ви харчи масло - взимайте по-гъсто като 20W50, което е за високи температурни режими и за двигатели с по-голям разход. То е гъсто и не излиза през семеринги и гумички. Но при температури под -5С то може и да стане на грес. Масовите масла са всесезонни от сорта на 10W40 и те са много подходящи за нормално каране. За по-спортни натури са 5W40 0W40 0W30 и т.н. Но ако двигателя ви е сдухан, това масло ще го прекара през ауспуха.
Най-популярното обяснение за вискозитета на маслото е следния:
10W40
Това масло работи добре в температурен режим от -15С до +40C....
От първата цифра се вади 25 и това е долната граница на запазване качествата на маслото.

р.с. Не съм 100% научнообоснован в написаното, но поне така е по-смилаемо. А иначе всеки си има предпочитания и любими марки.
Активен
joro-600rr
Гост
« Отговор #243 -: ноември 25, 2006, 01:53:56 »

Знам че темата е стара и много се е говорило и т.н. Почнах да чета, ама стигнах до 8 стр. и се отказах  Surprised

Искам само да споделя и моя опит. Не видях някой да споменава за 'FUCHS' Silkolene, ползвам този модел: Silkolene Pro 4 Plus 10W-50, 100% Ester Synthetic 4-stroke Racing Oil. Доволен съм много от тези масла, заслужава си да се пробва.
Активен
pitbulli
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX-R 750 k2
Публикации: 19



WWW Ел. поща
« Отговор #244 -: ноември 27, 2006, 04:18:39 »

а за моторекс  20w60 какво мнение имате щото много ми е любопитно дали ще стане за honda cbr f2 1994г. мерси за отговора предварително  Mad
Активен
genov
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Valkyrie
Публикации: 330


Не карай по-бързо отколкото твоят ангел лети

330607133
Ел. поща
« Отговор #245 -: ноември 27, 2006, 12:03:40 »

Какво масло бихте ми препорь4али за Honda Shadow ACE 400cc '98-15 000 km?Взех го преди месец,предишният собственик е слагал само Motul 10W40...Като е студен се 4ува леко 4укане и не сменя много добре скоростите,може ли да е от маслото?!?
Активен
Podvodniq
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 2


Ел. поща
« Отговор #246 -: ноември 27, 2006, 13:06:49 »

Аз карам Honda VF750F и преди 2 седмици почна да се чува чукане от двигателя, като оборотите се повишат над 2000-2500. Оттогава съм го спрял от движение. Установих че нивото на маслото е ниско и не съм сигурен какви може да са последиците, както и бил искал съвет какво масло да използвам. Мотоциклета ми е на 17 години и 50 000 км. Маслото не е сменяно поне от 5000 км  Surprised
Активен
genov
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Valkyrie
Публикации: 330


Не карай по-бързо отколкото твоят ангел лети

330607133
Ел. поща
« Отговор #247 -: ноември 27, 2006, 13:14:05 »

Оставиш ли си мотора без масло,последиците са фатални това е ясно...Смени си маслото,5 000 км е сериозен пробег...Моето е друго,4укането го има само като е студен двигателя (доста вероятно да са клапи)
Активен
dundee
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 234


Freedom is just another word for “Nothing to lose”


Ел. поща
« Отговор #248 -: ноември 27, 2006, 17:41:25 »

Маслото е с голям визкозитетен диапазон и съответно предполага, че е за по-специална употреба. Автомобилните масла с подобен визкозитетен диапазон се използват при спортни автомобили с много големи моментни натоварвания (drag racings) и при оф-роудери където поради ниската скорост на движение не се осигурява добро охлаждане на двигателя. Поради това, че маслото е по-гъсто то има и по-добра топлоотвеждаща функция.


Според мен ако не караш мотора си в състезателни условия или за оф-роуд е по-добре да използваш обикновена синтетика.
Активен
Turanaga
Red Brigades
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 214


turanaga_blg
« Отговор #249 -: ноември 27, 2006, 17:55:57 »

ааа, не го слушай Dundee, той с неговия бррррр стол като не се състезава и не знае. За нас трябва само 20w-20 като във Ferrari-то

гаиз донт трай диз ет хоум !!!
 Sad Sad Sad
сега от скоро съм сложил използвано готварско олио - даже и не знам какъв му е зимния вискозитетен индекс - да вида кво ще стане.  Surprised Surprised Surprised
Активен
AZZKIKR
TDMer
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 105


148348798
WWW Ел. поща
« Отговор #250 -: ноември 27, 2006, 18:16:11 »

Абе аз сложих 15w50 на Моторекс. Засега е перфектно. Смени си цветът за два дни каране Very Happy
Активен
;-)
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 394


Едно е да искаш, друго да можеш ...


Ел. поща
« Отговор #251 -: ноември 28, 2006, 22:32:28 »

за моторекс  20w60 какво мнение имате щото много ми е любопитно дали ще стане за honda cbr f2 1994г.

Приятелю, това 20W60 е по-скоро за в Сахара .... При температура от 15С не съм сигурен, че стартерът ти ще превърти ...
Активен
Podvodniq
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 2


Ел. поща
« Отговор #252 -: декември 02, 2006, 11:26:32 »

Какъв е най-добрият вариант за масло за моята Honda VF 750 F?
И ще има ли някакви последици за качеството на маслото, ако мотора ми презимува с ново масло, понеже заради чукането от двигателя не искам да рискувам да го карам дори и 1 км без смяна, а и нивото на старото е ниско  Sad Нямам претенции дали ще е скъпо или евтино ;)
Активен
cbx1000
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: BMW K 1200RS, ZRX 1200S
Публикации: 851



« Отговор #253 -: декември 10, 2006, 01:46:29 »

Цитат
Какъв е най-добрият вариант за масло за моята Honda VF 750 F?
И ще има ли някакви последици за качеството на маслото, ако мотора ми презимува с ново масло, понеже заради чукането от двигателя не искам да рискувам да го карам дори и 1 км без смяна, а и нивото на старото е ниско   Нямам претенции дали ще е скъпо или евтино
;)

Скъпи приятелю!

Само невероятната ми скромност и изключителното ми възпитание не позволяват да отговоря кратко и ясно на този въпрос, състоящ се реално от 5 въпроса.  Когато някой задава ултра- елементарни въпроси, означава само едно. И то не е, че човека не разбира материята.  Това не е срамно, тъй като никой не се е родил научен.  Срамното е, че по тази тема има цели 19 страници постове и ти не си си направил труда да прочетеш поне по диагонал какво пише вътре! Та там пише и за оборотите, и за смените, за окисляването на маслото в двигателя, ако ще и да е на 0 км/год. и още 1 куп супер интересни работи. Писал съм и защо мотор като твоя може да се кара с най-евтината "Приста",  понеже тя по API надвишава многократно изискванията за двигателя на ВФР 750, който изисква масло от класа на М 10Д !!! Прочетете си мануалите за мотори, където повечето изискват клас по API: SE, SF или SG ! 
М 10 Д е с клас по SAE: SE, а Приста "Супер бензин" и "Лидер" са съответно: SAE: SL ; SJ Toва многократно надхвърля изискванията на производителя на съответния двигател!!!  Четете бре хора! 
Отгоре на всичко, двигателя чука! При това и нивото е ниско! Като капак на всичко, било без значение, дали е скъпо или евтино!  Ами естествено, че това е от най-голямо значение! Купуваш най-евтиното от твоя клас и го сменяш по-често. Доливаш постоянно, да е на Макс. Това е в пъти по-добре, отколкото да купиш скъпо и да го смениш след 10,000км.
Активен
sasho-motorista
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: 900RR / XS750
Публикации: 339


Urban Streets


Ел. поща
« Отговор #254 -: декември 10, 2006, 07:15:26 »

Важното е да се "маже" - маслото е масло,на моят байк бях му сложил прекалено много(до дупка го напълних,някакъв гаден валволин от 6-7 кинта - 20x50),след което като го подкарах на максимални обороти,на последна - 5-та скорост,поне 10 минути без да върна газта започна да изхърля масло от отдушника и не ми пукаше,знам,че мотора ми се маже,не е проблем,но се оказа,че така си мисля само аз.Филмираха ме,че можело да ми замине семиринг от налягането.По-добре семиринг отколкото нещо по-сериозно!И така двигателя си изхвърли колкото трябваше,всичко си е наред.За мен живота му зависи основно от маслото,най-вече от количеството,а не от марката.Може на някой наистина да му е проблем да слага повечко масло,но при положение,че знам,че при мен няма проблем(поне за сега)ще продължавам да пълня двигателя до преливане и ще се кефя като давам газ до дупка. Mad
Активен
Страници: 1 ... 15 16 [17] 18   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Двигателно масло

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.049 секунди с 20 запитвания.