Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2 3 ... 6   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Тунинг  (Прочетена 81532 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
IzrodGaden
Red Brigades
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3236


От цебеерите, най ма кефи нинджата

74305798
« -: януари 27, 2005, 19:28:35 »

Тунинга като цяло представлява модификацията на вашия мотоциклет или автомобил, понеже това е мотофорум, ще говоря само за моторите. Самият тунинг бива два вида, оптичен и двигателен. Оптични това е визуалната промяна на мотора. Обикновено го правят хора, които притежават по стар мотор и искат той да е в крак с модата, нямат достатъчно средства за нов или пък обичат достатъчно своя , че да си позволят да го поглезят , променяйки му външния вид. Оптичния тунинг е главно по спойлерите на мотора, но също така може да се отнася и към промяна в окачването, например сменянето на нормалния шарнир с моно такъв ( да кажем от Ducati или Хонда VFR ) , както и промяна на генерацията- вкарването на ауспуха под седалката. Промяната на стъпенките, кормило, както и огледалата е по скоро с цел удобство на самия собственик на мотора. Това по скоро е така наречения custom , който не е типичен само за "чопърите" . Забравих да уточня, че оптичен тунинг се прави предимно на спортните мотори, които са с много спойлери. Оптичния тунинг представлява, както окичването на мотора с по нови ( за модела )или различни спойлери, така и разгловането му - street fighter.
Другия възможен тунинг, е така наречения двигателен. Модификации на двигателя при които се изтисква повече мощност от него. Най-простата модификация е смяната на въздушния филтър. K&N са една от най добрите фирми за въздушни филтри. При които пропускливоста на въздуха е почти колкото при липсата на филтър, като пречистващата му функция не е в никакъв случай по лоша от тази на обикновените филтри, ами напротив. К&N филтрите са фактически с 10годишна гаранция ( да не казвам доживотна, все пак трябва и да се подържат правилно ) Този вид филтри се почистват на около 10 000км, със специален спрей и течаща вода , като посоката на водата трябва да е от вътрешната към външната страна на филтъра. След това филтъра се оставя да изсъхне, смазва се пак със специален спрей и е готов за монтиране във филтърната кутия или директно към карбураторите на мотора. Само със тази промяна мотора ви трябва да стане доста по пъргав, както и да намали разхода ви на бензин, заради по голямото количество въздух, което се подава в двигателя, помагащо за доброто изгаряне. Друга възможна модификация е, поставянето на jet kit на карбураторите или power comander при инжекционите. Следващата стъпка е смяната на колекторните тръби с по широки, която не е наложителна в повечето случаи, достатъчно е само смяната на заглушителя с по отворен. След което мотора се качва на стенд , на който се измерва ефиктивноста на направените до момента модификации - така наречения dynamometer.
Jet Kit - тази модификация на карбураторите я има в няколко варианта
Stage 1 - добри резултати само при смяната на въздушния филтър във филтърната кутия със спортен ( К&N ) , както и смяната със спортна генерацията. Подобрява бързината със която мотора ви откликва на газта, възможно е повишаване на мощноста до 5% общо за целия диапазон от обороти.
Stage 2 - e разработка за стандартни или леко тунинговани двигатели, със модифицирани филтърни кутии и спортен филтър, както и спортна генерация. Тази разработка е направена за мотори при които, поставянето на индивидуални въздушни филтри ( за всеки карбуратор ) немогат да бъдат поставени или за двигатели при които модифициранта филтърна кутия подобрява представянето на двигателя. В повечто случаи е възможно постигане на  от около 8%мощност  за целия диапазон от обороти.
Stage 3 - разработка за мотори с леко тунинговани двигатели, използващи спортна генерация и индивидуални спортни филтри , в повечето случаи може да се очаква повишаване на мощноста с 10-15% за целия диапазон от обороти. При повечето по-нови мотори , тази разработка не предлага по добра работа на двигателя, затова и не се предлага.
Stage 7 - Разработка специално за състезания. Направена за оптимизиране на направения до момента тунинг или само за състезателни условия.

Приблизителната цена на JetKit за 750кубиков мотор е около
125$+доставка
Приблизителната цена на PowerComander е около
350$+доставка ( солено )
Приблизителната цена на К&N  филтър за същия е около
75$+доставка ( за филтърна кутия )
45$+доставка ( за 1 индивидуален филтър за карбуратора )

Това е така наречени безвреден тунинг на мотора , при който трябва единсвено да се сменя маслото в двигателя по често .
Активен
Светозар
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR 929RR
Публикации: 459



WWW
« Отговор #1 -: януари 27, 2005, 20:17:58 »

Респект Данчо! Много полезна информация. Между другото мога ли да сложа JetKit на моята 15 годишна 750 кубикова ВФР-ка?
Активен
lafet
Гост
« Отговор #2 -: януари 29, 2005, 12:53:39 »

HI,ima i po alternativni metodi za tuning na motori te.Kato naprimer  NOS.cenata varira ot 400 --1000 evro,zavisimost ot motora.Dava povishenie ot 15-17HP na cilindar bez posledstviq za dvigatelq.Ima samo edin magazin v BULGARIA koito prodava NOS za motocikleti.0898243406
Активен
Drago
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 201



« Отговор #3 -: януари 29, 2005, 13:06:43 »

Цитат на: lafet
HI,ima i po alternativni metodi za tuning na motori te.Kato naprimer  NOS.cenata varira ot 400 --1000 evro,zavisimost ot motora.Dava povishenie ot 15-17HP na cilindar bez posledstviq za dvigatelq.Ima samo edin magazin v BULGARIA koito prodava NOS za motocikleti.0898243406


...само да попитам: нали не си вярваш и сам на тази част от изказването си - "bez posledstviq za dvigatelq" :!:  Confused:
Активен
lafet
Гост
« Отговор #4 -: януари 29, 2005, 13:16:12 »

Vqrvam ishte ti kaja zashto-----.vzemi i proceti malko povece za NOS sistyemite.i 2ro kogato e v parametri ot 15-17HP za cilindar natovarvaneto ne e tolkova golqmo za kolqnoviq val.II   taka na tatak.
Активен
Drago
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 201



« Отговор #5 -: януари 29, 2005, 14:13:03 »

...нищо лично, но освен да се измея, друго не мога да кажа...безсмислено е просто Laughing

всъщност мога :wink: ...от 150 к.с. + 4 по 15 к.с. е равно на 210 к.с....натоварването на двигателя с 40% спрямо производсвеният му вариант не вреди изобщо!...юруш на NOS-овете деца... Laughing

...бих се съгласил с теб, ако NOS системата работеше на принципа...пускаш я и изкача един негър, дето ти бие ритник с 60 коня мощност... Cool
Активен
Marto
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR 900 Streetfighter
Публикации: 461



WWW Ел. поща
« Отговор #6 -: януари 29, 2005, 15:48:08 »

За NOS-a, без коментар... :roll:

Изроде, искам да добавя: Нищо не казваш за тунинг по окачването - смяна на пружините, задния амортесьор и тн. Според мен не спада към оптичния тунинг, още по-малко пък към двигателния, а допринася за по-добро поведение на пътя.
Активен
IzrodGaden
Red Brigades
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3236


От цебеерите, най ма кефи нинджата

74305798
« Отговор #7 -: януари 29, 2005, 18:09:55 »

Aми Марто не съм писал нищо защото не съм запознат, знам че големите състезатели карат най вече с охлинс амортисьори , но там се борят за стотни от секундата, така че не мисля че е рационално решение този вариант който струва да кажем 1000$
Активен
MaiaCamorra
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda VT 250 FE
Публикации: 13


aircraft.service@hotmail.com
« Отговор #8 -: януари 29, 2005, 19:43:32 »

Цитат на: lafet
HI,ima i po alternativni metodi za tuning na motori te.Kato naprimer  NOS.cenata varira ot 400 --1000 evro,zavisimost ot motora.Dava povishenie ot 15-17HP na cilindar bez posledstviq za dvigatelq.Ima samo edin magazin v BULGARIA koito prodava NOS za motocikleti.0898243406



Може и да има само един магазин в България, който да продава NOS-система Very Happy , но и аз  мога да я предоставя на всеки, които иска :wink:
Активен
Genadi
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 7

None@ none@ None@
WWW Ел. поща
« Отговор #9 -: февруари 03, 2005, 12:21:53 »

IzrodGaden ako sa na tezi ceni az iskam da si poru4am dosta raboti kak mojem da se svurjem s teb i vazmojno li e da stane da si poru4am ???
Активен
RUMEN yamaha
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: никакъв
Публикации: 3314


YAMAHA YZF-R1


« Отговор #10 -: февруари 04, 2005, 14:45:40 »

добре бе пичове, ами аз къде да отида,за да ми направят моята FZR 1000 на R1 ?
Активен
Краси
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 359


39387995 krasi.kara@bulgaria.com krasi_kara@yahoo.com
« Отговор #11 -: февруари 04, 2005, 15:04:07 »

Цитат на: RUMEN yamaha
добре бе пичове, ами аз къде да отида,за да ми направят моята FZR 1000 на R1 ?


Най-вероятно само ТЕЗИ ПИЧОВЕ ще ти помогнат достатъчно, а в краен случай говори и с ТЕЗИ.
Активен
RUMEN yamaha
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: никакъв
Публикации: 3314


YAMAHA YZF-R1


« Отговор #12 -: февруари 04, 2005, 15:17:05 »

абе аз имам предвид само външно! т.e.да му направя ОПТИЧЕН ТУНИНГ !!!! :!:
Активен
Wilco
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 61


« Отговор #13 -: февруари 04, 2005, 18:26:55 »

Мпжеш да видиш как се прави оптичен тунинг ТУК
Активен
Краси
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 359


39387995 krasi.kara@bulgaria.com krasi_kara@yahoo.com
« Отговор #14 -: февруари 04, 2005, 18:40:48 »

Вилкоооо, пак ще почнат обвиненията в несериозност и обяснения за липсата на "знаещите" във форума. Самопорицай се пред строя моменталически!  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 6   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоари (Модератор: KokoVmaxa)Тема: Тунинг

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.122 секунди с 20 запитвания.