Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 ... 36 37 [38] 39 40   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Обучение кат.А и А1  (Прочетена 148019 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
GAZZE77O
Японеца
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX-R 600 SRAD
Публикации: 719


Хоя в Подката, душата в рая с 300+....


Ел. поща
« Отговор #555 -: май 16, 2016, 20:05:31 »

Предложи ми го, даже и го направи, ама аз съм упорит и не искам! Ако ше се уча да е като хората. Утре като излезна на улицата не искам да ми гасне мотора, и да се нааквам като съм задръстване, да не мога да заобиколя една кола.
Активен
Malkier
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Оранжев
Публикации: 555


Long Live the Blades!


« Отговор #556 -: май 17, 2016, 02:14:23 »

Хубаво е, че искаш да се научиш да владееш мотора, но дълбоко грешиш, ако мислиш, че ще го постигнеш още на курсовете. Те са, за да те научат да се крепиш криво-ляво отгоре и да си вземеш изпита. Истинското учене и опита идват след това.
Активен
GAZZE77O
Японеца
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX-R 600 SRAD
Публикации: 719


Хоя в Подката, душата в рая с 300+....


Ел. поща
« Отговор #557 -: май 17, 2016, 05:25:25 »

 Very Happy и това е вярно. Но все пак да не се глезим още в началото. Така ми е по-добре, започнах да свиквам с машината, а и ще има още доста часове като гледам времето....
Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5550



Ел. поща
« Отговор #558 -: май 17, 2016, 11:29:39 »

Някои инструктори нарочно свалят оборотите на моторите под заводски предвидените, с цел икономия на гориво. Ако в твоя случай е така, като си вземеш мотор ще трябва да свикваш с по-високите му обороти.
Активен
GAZZE77O
Японеца
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX-R 600 SRAD
Публикации: 719


Хоя в Подката, душата в рая с 300+....


Ел. поща
« Отговор #559 -: май 17, 2016, 11:45:58 »

Не е. Просто мотора си е старичък и като позагрее му падат оборотите. Иначе ми ги вдигна, но искам да се науча да не ми гасне. Е свикнах му цаката де. Ще станат нещата
Активен
bubasmith
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: '90 Ямаха XT600Z, '94 Хонда XL600V
Публикации: 169



Ел. поща
« Отговор #560 -: май 17, 2016, 19:16:19 »

Аз взех категория на 09.04. миналата година. На Сузуки SV карах и беше настроен с леко по-вискоки празни обороти точно за минаването на 8-ката и другото упражнение след това (минаваше се през едни колчета, качваш пътник и т.н.). Не мисля, че на инструктора това ще му натегне на джоба - ти или палиш и караш или седиш на място. Ама ако има курсист на полигона и да се седи на място - нещо не ми се вързва...
Така че, човека да го настройва и карай. А да караш на полусъединител (на полигона) и с газ....крива работа ми се вижда, може хората със сериозен опит да го правят, на мен не ми се вижда удачно.

Впрочем карането на полигона и навън след като вземеш книжката нямат нищо, ама нищо общо. Навън приоритет ще ти бъде дали си видим за другите, дали каката караща с голям черен джиБ в твоята лента и срещу теб те вижда!
Поздрави!
Активен
devoted
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: търси се...
Публикации: 16


Ел. поща
« Отговор #561 -: юни 03, 2016, 20:27:10 »

 Smile И аз да кажа... Росна-прясна случка от миналия месец... изпит категория А... Забележката и причината за късане бе, че на скоростните елементи на които трябва да се развият 30 и 50 км/ч скоростта ми е била по-ниска  Surprised На скоростомера на мотора и в двата случая скоростта беше над 50 км/ч  Very Happy (54 и 57), а за слалома... верно влязоx 1я път с 24, но втория - с 27 и излязоx s 34 ( няма се прибивам я, карам само от 18 часа и разстоянието ,както е на полиrона, преди първия конус е 4-5 дължини на мотора (максимум) и не съм толкова уверен все пак... А и не знам дали от самата машина, това, че съм дълruч или rумите, ама имаx чувство, че задницата още малко и да тръrне) С кода от ваучера нищо от записа не може да провериш  Surprised работят си те както си искат  Smile Мижай да те мамим е работата. Система за "обективен" контрол на ДАИ- винаги има вратичка за да ти измъкнат някой лев.  Smile  Smile Следващият път в джоба стартирам 2 програми изтеглени на телефона записващи и изкарващи на карта на Google през 2 секунди скорост, координати, даже и наклон на мотоциклета (Diablo Super Bike и BikerSeason oт Google Play за Андроид)и само ще изчакам крайният резултат...  Smile agranom  Smile
Едното момчe, което ежедневно кара мотор,  има си свой, и е там само да изкара книжка за да кара леrално...rо скъсаxa, защото не ни бе показано 2рoтo упражнение (де буташ мотора в 8-ца и вкарваш в raража) по време на самият курс и на няro явно не му е станало ясно точно на ляво или дясно да rо избута в началото и rо обърка това. Инструктора и инспектора от ДАИ седят в единия край на полиrона и не показват или казват дали си объркал  -сам трябва да разбереш това и да повториш, и съответно момчето не разбра даже... Накрая единият колеra му казва "Кога ти е поправката? " и той седи и не мое да вземе решение... Кара се с тях и си тръгна... После аз и още едно момче за А1... Трима от 6 изпитвани ... - глътнахме водица Smile
Ето сайт, който намериx след изпита с интересна статистика за всяка школа (конкретно аз съм избрал за Пловдив, но може да се провери всеки рад и школа)... Ако искате може да поrледнете какъв е рейтинra и успешно преминали изпити курсисти на базата на информация от https://avtoizpit.com/ - а този сайт е официален за ДАИ, където можеш да си провериш резултатите САМО от тестовете, но не и да си ледаш записа от изпита с камерата...

http://avtoinstruktor.bg/avtoshkoli/plovdiv/

Идеята е не да го гледаш видеозаписа в учебният център, където си под стрес и афект от късането и където те убеждават, че си сбъркал, а у дома на спокойствие и с безпристрастен наблюдател(може и неангажиран с изпита ти инструктор).
Тоя таблет и радара за измерване на скоростта на инспектора на ДАИ (който дефакто мери скоростта ти когато си реши и винаги може да ти я изкара по-ниска) - конкретно за А категория, са пълна измишльотина!  Smile

« Последна редакция: юни 03, 2016, 20:32:58 последно от devoted » Активен
KirkHammet
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Велосипед
Публикации: 223



« Отговор #562 -: юни 03, 2016, 21:00:55 »

Според мен, четвъртия елемент, втората част не трябва да се прави с 50 км при напълно начинаещи мотористи. Доста народ се изпотроши там, включително и аз. Много хора още нямат рефлексите да спират и завиват за толкова късо разстояние и забравят да пуснат спирачката, което води до падане. Мен ме хлъзна конуса, който чукнах при спирането.
Активен
devoted
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: търси се...
Публикации: 16


Ел. поща
« Отговор #563 -: юни 03, 2016, 22:08:18 »

Според мен, четвъртия елемент, втората част не трябва да се прави с 50 км при напълно начинаещи мотористи. Доста народ се изпотроши там, включително и аз. Много хора още нямат рефлексите да спират и завиват за толкова късо разстояние и забравят да пуснат спирачката, което води до падане. Мен ме хлъзна конуса, който чукнах при спирането.

Вероятно си прав... иска се време да свикнеш с усещането за скорост, работата с ръцете и краката, пазенето на равновесие при бавна скорост... В хАмерика (има записи в youtube) този курс, който караш като шофьорски за А у нас е допълнителен курс, който караш срещу около 200$ мисля, по твое желание, не е задължителен и се води некъв safety...Самия изпит(поне до колкото аз съм чувал) там е палиш, няколко кръгчета на паркинг, вдигане на мотора все едно е паднал и айде- дават тапия SmileА и си мисля, че може те скъсат на градското адски лесно, що...поримерно аз карам от 15 год. кола активно... и това на кръговото да минавам от една лента в друга...ползвам си тая де ми е удобна и не я меня и това е... та в средна да минеш, че после ако има и 3та лента да минеш най-дясна по време на изпита  пълен т@шак, според мен... Същото и просто ако си карам в града (така си знам от курса кога карах преди 15 години) - при 2 и повече ленти в градски условия - ползваш удобната за теб и точка. Сега трябвало най-дясна... що съм бил бавен... и после, разбираш ли, да пресека 2 ленти трафик - нервни всите, всите бързат за майната си, без толерантност, а и някои без книжка..., та да завия на ляво на следващия светофар за изпита!!!  Имаше и момче скъсано и беше с нас на поправка...що на градското карал с 30км/ч и инспектора от ДАИ за това му прекъснал изпита!  И аз като карах градско инструктора не спря да ми натяква по уокитокито, че съм го карал мотора като трактор и ако си мисля, че ако карам с 30 ще зема изпита -направо да се отказвам Smile Е как бе брат, като мотор карам от няколко часа да ти xвърча из rрада като камикадзе ? -Ами натовареното движение, ами пешеодците, ами ти самия?! Усещането е яко и искам да му се наслаждавам дълrо, а не да ставам тежест за семейството ми като веrетирам, а те изнемоrват или да ставам донор на орrани!
Да не говорим, че и една намазана кифла едва не ме отнесе на едно кръгово с раздрънканата си X5-ца... както съм с оранжева свтлоотразителна жилетка и "У" на нея, с плътно зад мен учебен автомобил с "У"...- спрях, она като ме видя вече намали! усмихна се,натисна rазта и продължи!  (Е, беше яка мадама и за една "бибитка" от нея , на добра воля и с желание да продуха системата, бих се жертвал, ама ....)  Smile
« Последна редакция: юни 03, 2016, 22:23:04 последно от devoted » Активен
KirkHammet
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Велосипед
Публикации: 223



« Отговор #564 -: юни 03, 2016, 23:09:26 »

В кой град се развива действието? Аз също карах с 30-40 обаче даяджията не ми направи забележка за ниската скорост. Даже се беше загрижил да не настина, понеже беше една априлска утрин изпита. На края ми се накара за разни дребни грешки, направи ми забележка, че карам по средата на платното (интересно къде трябва да карам) и ме пусна. Този, който те е изпитвал е бил някакъв задник, при 57 по километраж няма как да си под 50 по радар, освен ако мотора е с някакъв нестандартен размер гуми. Дори хипотетично да си, можеше да те пусне. Показанията на радара не се виждат на камерата. Сега може да е друго де, не знам. При нас също имаше хора, които забравяха да правят първия елемент (бутането на мотора, описвайки 8-ка). За това директно ги късаха.
Активен
devoted
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: търси се...
Публикации: 16


Ел. поща
« Отговор #565 -: юни 03, 2016, 23:32:51 »

В Пловдив карам курс..
После четох, че може да те скъсат за неоравилна смяна на предавка- та викам да не би това да е била причината, понеже на 4-ят елемент (дето намаляш от 50и заобикаляш препядствие и след това продължаваш на 1ва скорост), две от номчетата дето минаха, казха че се прави със смяна на предвака и спирачки...а аз
1) съединителя до край;
2) задна спирачка първо(така каза инструктора, че трябва да се прави за да не направиш "кантар" с предната и да се прибиеш)- на самият изпит я блокираx задната, взе да се пързаля, но веке бяx стиснал и предната и отпуснаx задната , не паднаx, заобиколиx си препядствието;
3) предна спирачка
4) свалям 2 предавки и на първа си заобикалям препядствието...
Да не би заради това да ме е скъсал?  Surprised  Surprised

Освен радара, сеrа има и някакъв таблет, на който те карат да се подписваш и на неro има някава картинка, дето мене ми я показа за няколко секунди, която била rрафика на скоростта ти и ,според инспектора от ДАИ, на нея също излизала по-ниска скорост...
« Последна редакция: юни 03, 2016, 23:35:56 последно от devoted » Активен
KirkHammet
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Велосипед
Публикации: 223



« Отговор #566 -: юни 03, 2016, 23:54:47 »

В Пловдив карам курс..
После четох, че може да те скъсат за неоравилна смяна на предавка- та викам да не би това да е била причината, понеже на 4-ят елемент (дето намаляш от 50и заобикаляш препядствие и след това продължаваш на 1ва скорост), две от номчетата дето минаха, казха че се прави със смяна на предвака и спирачки...а аз
1) съединителя до край;
2) задна спирачка първо(така каза инструктора, че трябва да се прави за да не направиш "кантар" с предната и да се прибиеш)- на самият изпит я блокираx задната, взе да се пързаля, но веке бяx стиснал и предната и отпуснаx задната , не паднаx, заобиколиx си препядствието;
3) предна спирачка
4) свалям 2 предавки и на първа си заобикалям препядствието...
Да не би заради това да ме е скъсал?  Surprised  Surprised

Освен радара, сеrа има и някакъв таблет, на който те карат да се подписваш и на неro има някава картинка, дето мене ми я показа за няколко секунди, която била rрафика на скоростта ти и ,според инспектора от ДАИ, на нея също излизала по-ниска скорост...

На мен инструктора ми каза да не пипам предавките, а да спирам с двете спирачки и накрая със съединителя. Личния ми съвет е да не пипаш скоростите и задната спирачка, защото разстоянието за което трябва да намалиш е твърде малко, а и няма смисъл от повече спирачно усилие. Достатъчно е от 50 да паднеш на 30 и да използваш контра завиване за чупката. Първата част на елемента също можеш да я направиш с контра завиването. Аз така си карам на зиг-заг с ниска скорост из града, когато ми доскучае.
Активен
milena125
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: в процес на закупуване
Публикации: 3


« Отговор #567 -: юни 13, 2016, 15:39:40 »

Здравейте,
имам много тегав въпрос  Razz
изкарах си категорията преди 3 години, изпит, имам си Б от години, но
не съм ходила до кат да си вадя нова книжка с вписана новата категория.
Съответно нямам в себе си документите от взетия изпит и въпросите са следните:
може ли без тях да отида в кат и да ми впишат категорията или е задължително да са приложени и те?
има ли вероятност и с такъв документ да не мога да си взема книжката, поради смяната на законите след това?

Ако съм сбъркала мястото на въпроса се извинявам !
Активен
Георги Петков
Жоро
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6 Fazer 2004
Публикации: 399



Ел. поща
« Отговор #568 -: юни 13, 2016, 16:17:33 »

А не можеш ли да отидеш до автошколата и да ти издадат дубликат, че все пак си взела изпита. Би трябвало да имат запис.
Иначе вече автоматично след като изкараш курса ДАИ-джията въвежда данните и те автоматично се получават в КАТ, но преди 3 години си беше от самата автошкола ти дават едно удостоверение.
Активен
ivchotr
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki GSX 1100 E
Публикации: 5550



Ел. поща
« Отговор #569 -: юни 13, 2016, 16:42:29 »

Май и тогава изпитващият + школата имаха задължението да провождат в КАТ документите на издържалите. Така че отиди в КАТ и си пусни заявление за промяна на категориите в СУМПС. Ако нещо им липсва, те ще ти кажат.
Активен
Страници: 1 ... 36 37 [38] 39 40   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Обучение кат.А и А1

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.63 секунди с 20 запитвания.