Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: 10. Правила за оцеляване при градско каране
Страници: [1] 2 3 ... 8   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: 10. Правила за оцеляване при градско каране  (Прочетена 68297 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Gredata
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 878


0888004067
« -: март 28, 2008, 11:51:08 »

Искам да споделя малко от своя личен опит и от тома което съм чел за карането в градски условия.

1. Бъди щедър, давай път. Всеки моторист е супер уязвим, затова няма никакъв смисъл да се бори с колите - най много да си докараш ремонт - я на мотора, я на твоето тяло  Very Happy

2. Не чупи огледалата на колите, бъди спокоен. Колкото и да те дразни това, че някой не ти дава път, приеми го спокойно - на следващият светофар той ще е вече зад тебе. Освен това, ако се намираш в собственият си квартал, тези хора в колите може да са твоите съседи, а при беда човек първо се обръща за помощ към съседа. Възможно е човека в колата да се окаже твоят бъдещ работодател...

3. Карай с разумна скорост. Според мене на главните улици една скорост от 60кмч, а в кварталите -40кмч е достатъчна. При по-висока скорост е нужен по-дълък спирачен път, а 1-2 метра може да не достигнат, за да се избегне ПТП... В градски условия ако минеш на един светофар на зелено почти 80% е вероятно на следващият да си на червено (освен ако няма зелена вълна). Когато си на по-главна улица, най безопасно е да се движиш със скоростта на колоната в която си....

4. Пази дистанция. Достатъчната дистанция отпред ти дава допълнително време и място при критична ситуация. Моят навик е да държа 10-20 метра дистанция (според скоростта) до предишният участник в движението, и при рязко спиране от негова страна имам достатъчно време и място, за да не прибягвам до екстремно спиране.

5. Гледай, гледай, гледй. Факта че си видял как на една кола и се завъртат гумите на ляво означава, че може да очакваш обратен завой. Колкото по-рано се изнесеш в лавата половина на своята лента, толкова по-вероятно е да те видят, толкова по-вероятно е и да избегнеш една евентуална критична ситуация. В кварталите има деца - те не се оглеждат - приеми го за факт и ще си спестиш най-малкото много нерви.

6. Никога не заобикаляй (изпреварвай) от дясно. Не че аз не го правя понякога... От дясната страна се намират пасажерите на колите, те нямат навика да гледат преди да си отварят вратите. Освен това водачите също нямат навика да гледат в дясното огледало, така че те могат да ви притиснат до бордюра без да искат.

7. Стой на дистанция от автобуси. Автобусите, камионите, баничарките и бусчетата имат гадният навик да ни пречат на видимостта, когато ги заобикаляш те ти закриват погледа над кръстовището. Покрай спрелият на спирка автобус винаги може да се намери пешеходец който слиза и пресича без да гледа.

8. Пази се от "мотористите" в голфове. Това са едни от най опасните участници в движението. Няма смисъл да си правиш дръпки със тях, просто приемаш факта, че тръгваш по-бързо от тях на кръстовище и няма какво да им доказваш.

9. Лявозавиващи на кръстовище. В западните материали доста често споменават, че голям брой от инцидентите са причинени от ляво завиващи.

10.  Релси. Трамвайните и ЖП релсите са нещо много коварно. Преминавай ги под колкото може по-тъп гъгл, 90 градуса е най-добре. При ЖП прелези внимавай за разковани дъски, дупки и т.н.

Моля някой моредатор да сложи темата най-отгоре и да я заключи.
 Mad Mad Mad
« Последна редакция: март 29, 2008, 23:14:10 последно от Gredata » Активен
elfi30
елфче
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Tweet 125
Публикации: 1764


втасахме я - минахме на скутер


« Отговор #1 -: март 28, 2008, 12:13:59 »

Задължително е да се добавят и правещите обратен завой - най-често без мигач, без да гледат и на забранено място. Последните катастрофи с мотор, за които знам - 50% са в токово ситуация Sad
Активен
тотомора
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: ямаха супер тенере ,сузуки ДР200 , хонда -100 , хонда -50 , М З - 125 , симсон , балкан - 50
Публикации: 226



Ел. поща
« Отговор #2 -: март 28, 2008, 13:17:57 »

сложи си хубав клаксон , и го използвай по - често  , от  опит знам че има много водачи които не си гледат в огледалата или приказват в автомобила с пътниците , единственно един здрав и мощен клаксон ,ги кара да погледнат в огледалата , по далеко от такситата , спират и завиват внезапно без мигачи , - във Варна минавам средно по 100 км. на ден с мотор .......
Активен
IwanTT
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 957



« Отговор #3 -: март 28, 2008, 13:49:42 »

.....не разчитай на предимството ти дадено от правилника за движение по пътищата!Гледай в огледалата!
Активен
Rainbow Demon
Freedom's just another word for nothing left to lose
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: FZR genesis 750 1987
Публикации: 409


Rock&Roll is highly addictive, don't start

263924222
Ел. поща
« Отговор #4 -: март 28, 2008, 14:05:48 »

Пазете се от маршрутки и бакшиши. Не само карат като олигофрени, ами очакват останалите да гледат вместо тях.

Също така от боклуци, пясък и масло по пътя. Според мене има много повече такива изкуственни препятствия в града отколкото по селските пътчета.

Пешеходците също като шофьорите не гледат за мотори и по-трудно ги забелязват (тука не става въпрос за някой огнено червен fireblade с ауспух тип кюнец).
Активен
vaso666
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 324


236613992
Ел. поща
« Отговор #5 -: март 28, 2008, 14:09:52 »

Карайте винаги с включени светлини ( лично аз като наближа нерегулирано от светофар кръстовище премигвам няколко пъти профилактично със светкавицата )
Активен
NIK
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 251



« Отговор #6 -: март 28, 2008, 14:10:27 »

Искам да споделя малко от своя личен опит и от тома което съм чел за карането в градски условия.

1. Бъди щедър, давай път. Всеки моторист е супер уязвим, затова няма никакъв смисъл да се бори с колите - най много да си докараш ремонт - я на мотора, я на твоето тяло  Very Happy


Не е точно така. Трбва да е по средата. Ако се държиш като жертва на пътя, неминуемо, ще те отнесат. Особено в града, трябва лека доза "агресия" и увереност, за да се оправяш и да си отстояваш позицията в движението. Ето какво пише в Sport Riding Techniques по този повод:

Цитат
БЪДИ КАМИОН, БЪДИ ВЕЛОСИПЕДИСТ

Водачте на камиони гледат на трафика различно от  велосипедистите. Камиона си пробива път през потока, а велосипедиста се  промъква. Камиона може да отстоява правата си, а на велосипедиста му се налага да отстъпи. Водача на камион е уверен, че всички го виждат, велосипедиста се счита за невидим. За да карате успешно в града, ви трябва комбинация от двата подхода.

Аз винаги призовавам към безопасна езда, но това не значи, че трябва да карате плашливо, защото тогава всички ще ви притискат. От друга страна, твърде агресивната езда не оставя място за поправка на грешките - своите или чуждите. Нужно е да намерите баланс между предпазливостта и агресивността, и този баланс отлично се илюстрира от аналогията камион/велосипедист. Пазете си мястото под  слънцето, като камион, и отстъпвайте, като велосипедист.
Активен
werty
Кулинарен рокер
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Intruder М800
Публикации: 1717


Летя ниско с .... 90

495290597
Ел. поща
« Отговор #7 -: март 28, 2008, 14:51:34 »

Карайте винаги с включени светлини ( лично аз като наближа нерегулирано от светофар кръстовище премигвам няколко пъти профилактично със светкавицата )

Извинявай много , обаче ако се движа срещу теб на ляв мигач и ти видя светкавицата ЩЕ МИНА пред теб .Това примигване е знак за предимство . Surprised
Активен
bogdanb
тука половината са селяни другата половина идиоти и по средата сме нормалните
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR600F 2011
Публикации: 179



Ел. поща
« Отговор #8 -: март 28, 2008, 14:57:03 »

Цитат на: Gredata link=topic=25988.msg277097#msg277097 date=1206694268
5. [b
Гледай, гледай, гледй.[/b] Факта че си видял как на идна кола и се завъртат гумите на ляво означава, че може да очакваш обратен завой. Колкото по-рано се изнесеш в лавата половина на своята лента, толкова по-вероятно е да те видят,
Ето това не ми стана ясно.Ако забележа в насрещното кола, която се готви да завие на ляво, аз какво ? Да се изнеса в ляво?
Активен
werty
Кулинарен рокер
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Intruder М800
Публикации: 1717


Летя ниско с .... 90

495290597
Ел. поща
« Отговор #9 -: март 28, 2008, 14:58:51 »

Ето това не ми стана ясно.Ако забележа в насрещното кола, която се готви да завие на ляво, аз какво ? Да се изнеса в ляво?

 Не в насрещното , пред теб  Smile
Активен
bogdanb
тука половината са селяни другата половина идиоти и по средата сме нормалните
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR600F 2011
Публикации: 179



Ел. поща
« Отговор #10 -: март 28, 2008, 15:05:09 »

Werty, пише на ИДНА кола.
Добре де, да приемеме че става дума за колата пред мен. Какво променям в ситуацията ако ме изнеса в ляво? Увеличвам вероятността да попадна в зрителното поле на огледалото ли?
Активен
werty
Кулинарен рокер
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Intruder М800
Публикации: 1717


Летя ниско с .... 90

495290597
Ел. поща
« Отговор #11 -: март 28, 2008, 15:09:28 »

Werty, пише на ИДНА кола.
Добре де, да приемеме че става дума за колата пред мен. Какво променям в ситуацията ако ме изнеса в ляво? Увеличвам вероятността да попадна в зрителното поле на огледалото ли?

Звучи логично , ако ще прави обратен завой всеки гледа в страничното огледало , и точно там трябва да си ти
Активен
вихър
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 201

Honda XL 1000 V Varadero


WWW
« Отговор #12 -: март 28, 2008, 15:13:42 »

Относно "Карай с разумна скорост." и скоростите които си цитирал.... по-добре е да се движиш с трафика или още по-добре да си пред него. Ако те изпредварват защото се движиш бавно също е предпоставка за инцидент.

Относно "Не чупи огледалата на колите, бъди спокоен." да важно е да с спокоен но това че бъдещият ми шеф е вътре.... аз за тъпанари не мога и не искам да работя! И глупостта на тъпанрите не трябва да се лансира.
Активен
fichi
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 118


YAMAHA TTR 600 & CZ 125 CROOS


Ел. поща
« Отговор #13 -: март 28, 2008, 15:15:07 »

Извинявай много , обаче ако се движа срещу теб на ляв мигач и ти видя светкавицата ЩЕ МИНА пред теб .Това примигване е знак за предимство . Surprised
Карайте на дълги през деня,така ще ви видят по-лесно от останалите учасници в движението.
Активен
bogdanb
тука половината са селяни другата половина идиоти и по средата сме нормалните
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR600F 2011
Публикации: 179



Ел. поща
« Отговор #14 -: март 28, 2008, 15:15:45 »

Благодаря.
Карам от няколко месеца, постоянно заобикалям колите отдясно ( предпазливо ) . Може би, защото се чуствам в по-голяма безопасност в близост до бордюрите или ми е навик от годините на колоездене.Все пак ми се струва по-малко опасно от това да карам по осовата линия.Явно не трябва да гп правя.Какви са опасностите? Отваряне на врата ли?
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 8   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: 10. Правила за оцеляване при градско каране

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.154 секунди с 20 запитвания.