Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: ТЕСТВАНЕ НА НОВ МОТОР  (Прочетена 44848 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ivan_honda
Почетен член
ниво 5
******
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKI GSX-R 1000 K8
Публикации: 6024



« -: декември 26, 2007, 11:22:05 »

Статия от Super Bike - август 2007

Или какво да гледаме когато ще го правим?


Вие сте на пазара за нов мотор. Човъркали сте си мозъка какво да купите докато не ви заболи главата. Изчели сте де що видите тестове от списания, и сте готови да приложите прочетеното. НО, вие все още поемате голям риск. Защо? Super Bike знаят отговора.

Казано просто, никой друг на планетата не е същия като вас. Никой друг няма точно същите вкусове и предпочитания. И поради това, само вие знаете дали мотора който ви се вижда готин, ще отговори прецизно на всичките ви нужди. И единствения начин да разберете това е да покарате нещото.

Разбира се, винаги можете да излезете навън и да купите мотора без да се замисляте. Но рискът в това е че в него може да има нещо от голямо значение, което да не ви пасва. Нормално е да се влюбите тежко в мотор от корицата на нашето списание, но какво правим ако това не е точния мотор за вас? И ако тази несъвместимост е толкова голяма, че да се чувствате злобно прецакан? Това значи че ще трябва да се отървете от проклетото нещо съвсем скоро след като сте го купили – това от своя страна ще се превърне в една доста скъпа грешка в преценката. Единствения начин да се намалят шансовете от купуване на нещо несъвместимо е да направите тест-райд. Но този тест трябва да е продуктивен, да ви позволи да получите добро чувство за мотора. За да стане това, трябва да покарате достатъчно надалеч, идеалното е поне два часа. И по-важно, трябва да сте  способни да научите за мотора възможно най-много. Тук се включваме и ние.

Тук в Super Bike ние не винаги сме способни да набараме някой нов мотор за две седмици, и да го разбиеме от комплексни тестове. Но повярвайте ни, с аналитично поведение и някои внимателни проучвания на мотора със себе си на борда, можете да изкарате адски много информация ,която да ви помогне да получите отлично и точно чувство за това какъв точно е този мотор – дори и за по-кратък период от време. Но това важи само ако умеете да накарате всяка минута и километър прекарани на мотора, да се броят за качествени.

ВСИЧКО Е В ПОДГОТОВКАТА

Както и във всяка друга работа която искате да свършите като хората, подготовката е ключът тук. Ако посетите изложение или шоурум, видите мотора на живо и седнете върху него, това е един добър старт /въпреки че да му подритвате гумите едва ли ще е от голяма полза/. Следваща стъпка: звъннете на възможно най-много търговци които имат този модел, и досаждайте за продължителен тест. Ако се налага, бъдете подготвени да пътувате надалеч, за да го направите. Също така помислете до кои дилъри има смисъл да пътувате, от гледна точка на това къде се намират шоурумите им, и какви са пътищата около тях. Няма да разберете много за супербайк или голям облечен турър, ако ги тествате в задръстванията в центъра на града. В идеалния вариант трябва да покарате 60-70 километра по разнообразни пътища, за да тествате пълното поведение на мотора. Пътешествие което включва натоварен град, леко гаден път с дупки, после първокласен път и накрая малко магистрала, ще ви помогнат да разберете как се държи мотора при всякакви условия, и дали това държание ви устройва. Много от това може да бъде планирано с един поглед на картата. Още по-добре е ако имате възможност, да минете по този път със сегашния си мотор, просто за да имате познания за точките по маршрута. Разбира се, след като сте се запознали с пътищата около шоурума на дилъра, следващото което предстои е да седнете и да преминете към изучаване на самия мотор. Обаче, хубаво е да знаете едно-две неща преди да навиете газта.

Първо, проверете дали мотора ви пасва или не. Достигате ли пода с двете стъпала, и ако е така, имата ли силата да удържите мотора, ако не го подпрете навреме със стойката? Не сте ли много прегърбен, или много разтегнат? Ако всичко това е наред, тогава продължавайте. Но ако някое от тези е на ръба, тогава трябва да бъдете особено внимателни докато тествате. Дискомфортът е гадно нещо за толериране. И въпреки, че всички нови мотори са доста прилични откъм ергономия, не всеки става за всеки мотор достатъчно добре за да прекарва на него цели дни.

ФИННИ НАСТРОЙКИ

Неща като височината на степенките и позицията на ръчките могат да прецакат карането по-скоро от колкото сте си мислели ако са настроени лошо за вас, и да ви накарат да застанете в стойка която няма да сте щастливи да поддържате много дълго. Някои мотори ви дават възможността да настроите финно позициите на ръчките и степенките за по-удобно пасване. Ако случаят е такъв, накарайте търговеца да го направи. В крайна сметка, възможно е да похарчите доста пари в техния магазин.

Също така, придобийте генерална представа за тежестта на мотора. Повечето от моторите ефективно губят голяма част от теглото си, когато са в движение. Но ако ще ходите на работа с мотора и ще се озовавате в центъра на града прекалено често, тогава вие имате нужда да сте във пълен контрол на място – по светофари, отбивки и задръствания. Понякога е по-лесно отколкото си мислите за загубите контрол докато сте на място, и да се озовете по гъз на асфалта благодарение на теглото на мотора което ви е хванало неподготвен. Не само, че е доста срамно, но е и скъпо и може да ви докара тежки контузии. И ако мотора има централна стойка, можете ли сам да го вдигнете на нея, бързо и уверено? Проверете и дали хода на кормилото е удобен за вас. Повечето са добре настроени, но една изненада може да ви развали бавното каране из града. Ако всичко това е наред, може да преминете напред и да видите как са нещата в движение.

Вкарайте си и мозъка на скорост преди да тръгнете. Няма просто да се возите, вие отивате на тренировъчен курс за да изучите що за мотор е това. Така че, настройте мозъка си на вълна приемане на данни. Направете си списък с неща за проверяване, ако имате – вземете лаптоп или диктофон, за да запишете всичко което чувствате докато карате. Няма нищо срамно, при положение че ще похарчите една камара пари. Не се притеснявайте да спирате отвреме навреме за да си нахвърляте бележки. Така ще имате доста информация, която да се отрази на решението ви когато се приберете в тихия си дом и адреналина ви отпусне. И ако имате какъвто и да било дискомфорт на мотора по време на някоя част от карането, тогава не се притеснявайте да поискате тест-райд отново.

КЛЮЧОВИТЕ МОМЕНТИ

Ако можете, направете първата част от теста най-лесната, за да се запознаете бързо с мотора и да можете да се съсредоточите в детайлите. Има много неща които трябва да проверите, а най-доброто място за това естествено е пътя. Главни неща като двигателя трябва да бъдат проучени първи. Проверете каква мощност вади, и дали начина по който я доставя ви харесва. Имайте предвид, че конфигурацията на мотора може да бъде също толкова важна, колкото е кубатурата му, когато опрем до това колко коня и кога достигат до задната гума. Дори и някой 1200сс четирицилиндров редовак на пазара може да бъде малко по-тромав от един V2 с наполовина по-малък обем, и може да се нуждае от повече смени на предавките за да бъде поддържан във най-добрата си форма. Разходете се нагоре-надолу по оборотомера в ниските предавки – това ще ви даде точна представа къде разполагате с най-много сила, и колко прогресивно ви я доставя двигателя. Търсете и мъртви точки. Обикновено се намират в средните обороти поради ограниченията на вредните емисии. Те наистина могат да прецакат представянето на двигателя при неподходяща предавка.

Важно за начинаещите: Не забравяйте да бъдете честни  със себе си, ако двигателя ви се вижда твърде силен, или има неприятелско поведение при ваденето на мощността. 170 коня могат да ви доведат много неприятности със закона, както и много физически затруднения.

Вибрациите могат да бъдат неочаквано силни за вас при някои модели. Те водят до много неудобства като размити огледала, изтръпнали ръце, крака и задник. Ако това се случва при оборотите в които вие го карате най-често, то този мотор просто трябва да отпадне от вашия списък с фаворити.

Скоростните кутии също имат огромна вариативност. Безпричинно сменете много пъти предавките нагоре и надолу, за да видите как и колко бързо работи кутията. Това не е голям проблем при напилени двигатели, но все пак е проблем ако смяната е бавна като на агрокултурна машина. Бъдете сигурни че сте натоварили здраво двигателя като тръгвате и спирате, за да видите дали скоростите не изскачат.

ЛИЧНИ ДОКОСВАНИЯ

Генералният комфорт върху мотора е може би най-личното преживяване, и едва ли има нещо, което да пасва перфектно на всички. Но все пак е важно през времето на вашето пробно каране да видите колко защита от вятъра има, как усещате седалката, и как се чувствате на позицията на ръчките и степенките ако трябва да прекарате в тази стойка един цял ден. Това е трудно да се предвиди, но естествено – ако имате какъвто и да било проблем или болежка след само 50км на мотора, отговора е ясен.

Има и още малки детайли които да покажат дали живота ви с новия мотор ще бъде ад или рай, така че напълно си заслужават проверката. Неща като огледалата и колко добре виждате в тях не са чак от такава важност поне за нас, но неща като местото под седалката, куки за паяк, и колко удобни и ползваеми са уредите на мотора - това са неща които дават голяма представа за пригодността на мотора към начина ми на каране.

Друго важно нещо е обема на резервоара. Трудно е да се пресметне спрямо стила ви на каране, но вижте колко от резервоара ще липсва след вашето пробно каране. Някои нови модели трудно покриват 150км с един резервоар, което е твърдо „не” за някои хора, предимно тези с пътешественическо мислене.

Преди да преминете и последните стъпки в избягването на грешната преценка, не пренебрегвайте второто мнение ако то се касае за задната седалка. Комфортът на задните седалки варира от прекрасен до ужасен. И ако ще я возите редовно, то тя трябва да дойде с вас и да тества също, така че тест-райда трябва да включва и упражнението "двама на мотора". Това често е най-гадната и досадна част, но не е за пренебрегване. Но във този случай, колкото повече време и нерви вложите, толкова по-вероятно е мотора от сънищата ви наистина да се окаже сладък сън, вместо финансовия кошмар в който лесно може да се превърне.

Важното е да покарате мотора на разнообразни пътища, и да настроите мозъка си на аналитична вълна, вместо просто да се кефите на возенето.

ПРИЯТНО ТЕСТВАНЕ!



« Последна редакция: декември 26, 2007, 19:09:10 последно от giorgio_cbr » Активен
ivan_honda
Почетен член
ниво 5
******
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKI GSX-R 1000 K8
Публикации: 6024



« Отговор #1 -: декември 26, 2007, 12:44:08 »

БОНУС ОТ АВТОРА

Един тест-райд ме спаси от най-лошата ми финансова грешка в живота, казва Саймън:

Имах Ямаха Р6 назад във времето, през 2000-та. Всички списания обаче пееха в хор, че бъдещето без съмнение принадлежи на супермото. Като магарешки бодил закачил се за гащите ми, супермото-тата бавно ме побъркваха, и накрая се озовах готов да сменя Ямахата за една Хускварна 610. Всичко което виждах в сънищата си бях аз на задна гума нонстоп, вдигайки го на кантар още на излизане от магазина, и завивайки настрани като някакъв цар на плъзгането. Но един локален дилър в Уондсуърт /вече бил фалирал, горкия/, ми предложи тест-райд, и каква добрина ми направи само! След около час вече бях безкрайно отегчен, болеше ме гърбът от изправената стойка, а и мотора беше толкова сложен за справяне, че за мен беше гигантско облекчение да върна ключовете. Така че си запазих 260 километра вдигащото суперспорт моторче, и бях влюбен във всяка миля която минавах с него. Този тест-райд ми спести малко състояние!
« Последна редакция: декември 26, 2007, 14:02:20 последно от giorgio_cbr » Активен
freethedoom
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Бивш собственик на R6 2005
Публикации: 707



Ел. поща
« Отговор #2 -: декември 26, 2007, 13:14:57 »

Браво, много добра статия ;)
Активен
scarflex
Дойде ми една мисъл в главата, но като видя, че няма никой, си отиде.
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1262


Не бърза за никъде!

402318254
« Отговор #3 -: декември 26, 2007, 14:06:45 »

Отново Браво на Жоржо!Не знам какво му става напоследък,но е много продуктивен! Very Happy
Активен
ivan_honda
Почетен член
ниво 5
******
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKI GSX-R 1000 K8
Публикации: 6024



« Отговор #4 -: декември 26, 2007, 14:17:38 »

Цитат
Не знам какво му става напоследък,но е много продуктивен!

Ми имам време, като никога, благодарение на безумните 5 почивни дни.

Кат не мое да работиме, да направиме поне нещо полезно за младите  Smile
« Последна редакция: декември 26, 2007, 14:26:13 последно от giorgio_cbr » Активен
king85
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: CBR600RR-2004
Публикации: 194


Пазете се,че аз нямам време


Ел. поща
« Отговор #5 -: декември 26, 2007, 14:33:24 »

Браво много добра тема Жоржо,надявам се да има още много такива браво:)
Активен
dobry
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: GSXR 1000 Race
Публикации: 9978


www.race-stands.com


WWW Ел. поща
« Отговор #6 -: декември 26, 2007, 15:49:24 »

Евала за труда на джорджо Very Happy
полезна тема,надявам се да има хора,които да я оценят и използват Very Happy
Активен
madtiger
MAD MOTO
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: DUCATI
Публикации: 528


www.mad-moto.com

skype:maddtiger vlado_4t
WWW
« Отговор #7 -: декември 26, 2007, 16:51:31 »

Незнам за статията, ама превода е страшен.. Евала!  Mad
Активен
Danco
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: ну-ла
Публикации: 290


сексито :)


WWW
« Отговор #8 -: декември 26, 2007, 17:55:52 »

6+ за превода и труда, но не съм сигурен, че статията е рентабилна за българския пазар. Рядко се закупуват чисто нови мотори от магазина-представител (или поне аз разбрах, че става дума за нови мотоциклети), а и като попитах в представителството на сузуки за тест драйв на к6 750 ме изгледаха доста учудени, едва ли не как въобще съм попитал.
Активен
ivan_honda
Почетен член
ниво 5
******
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKI GSX-R 1000 K8
Публикации: 6024



« Отговор #9 -: декември 26, 2007, 18:31:06 »

Цитат
6+ за превода и труда, но не съм сигурен, че статията е рентабилна за българския пазар. Рядко се закупуват чисто нови мотори от магазина-представител (или поне аз разбрах, че става дума за нови мотоциклети), а и като попитах в представителството на сузуки за тест драйв на к6 750 ме изгледаха доста учудени, едва ли не как въобще съм попитал

По принцип си прав. НО, лично аз виждам въпроса по следния начин:

Първо: Статията не важи само за фабрично нов мотор, а за нов мотор по принцип. Никъде не се споменават думите "разработка", "сваляне на найлони", или "внимавайте, че като е чисто нов - еди какво си...". Това важи за оригинала, превода е буквален.

Второ: Вече се намираме в 2008 година и сме в ЕС, НАТО и къде ли още не. По силата на всякакви пазарни правила, сме длъжни да изискваме тест-драйв, и да пробваме мотора във всякакви възможни ситуации. Като купуваш дънки ги обличаш, нали?

Естествено, принципа "чупи-купи" важи с пълна сила, така че като пробвате - опичайте са акъла!

Има описан един такъв случай в "Черна хроника" от шоурума в Дупница, момчето пробвайки Р1 завърши в мантинелата, добре че е жив.

Изисквайте, културата на предлагане зависи от културата на търсене!!! Успех в избора!
« Последна редакция: декември 26, 2007, 19:05:59 последно от giorgio_cbr » Активен
tzssv
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF-R6 RJ03
Публикации: 4572



Ел. поща
« Отговор #10 -: декември 26, 2007, 19:34:28 »

Е затова стаа въпрос:

Те таваа тест-драйв...
Активен
iunga-moto
жис
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: tuning yamaha r1-много бега
Публикации: 1782

маиката му е въртящия момент:)))))))))


« Отговор #11 -: декември 26, 2007, 19:39:00 »

мерси за статията Very Happy
Активен
ivogiev
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Husaberg FS650E ' 06
Публикации: 1110


209937428
« Отговор #12 -: декември 26, 2007, 20:28:26 »

готина тема.по ирония на съдбата днес карах за пръв път "новия" си мотор,който дойде от Англия.
беше нещо като тест драйв и се опитах да следвам каквото пише в темата макар и вече да съм го платил мотора:)
след пробите ми се струва,че или трябва да се науча да му включвам скоростите нагоре като хората или лостчето има прекалено дълъг ход....но пък надолу е супер....
също така забелязах и че при около 2000 оборота нещо нервничи,предните спирачки не дават да ги барнеш......
абе полезна е темичката-мерси.
Активен
BUHALA
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 127


Ел. поща
« Отговор #13 -: декември 26, 2007, 21:08:31 »

+ 1 - Ако е възможно направете всички видове тестове които са описани в статията ....... и не го взимайте.
Идете да го купите на следващия ден.
Имам предвид че еуфорията от оглед на нов мотор и предстоящото получаване на собственост малко пречи на реалната преценка и сте в състояние да направите леки компромиси които на следващия ден няма да ви се струват толкова "леки"
За пример мога да посоча себе си - сиреч проверена информация от 1ва ръка.
Мотора който си взех е отличен. Сузуки 750 GSXR старата рама - 130 коня
Цената перфектна.........
Машинката няма кусур.........
Едно леко остъргване от едната страна - ама наистина леко............
Нов внос от англия.............
Всичко дотук е перфектно........ ходих, видях го, покарах, платих, прибрах се.........
......... и ся - идва интересното........ тоз мотор на мен ми е голям.........  И като мощност и като габарити
Аз не съм човек дето купува и продава по 2 пъти в седмицата ..... кво прайм тогава???  Аз ще си го карам - няма проблем, ама май една 600тка 100коня щеше да ми е по-комфортна.........

Та исках да ви кажа да не се нахвърляте веднага - харесали сте, имате кинти, машинката е добра......... ама преспете една вечер..... колкото и да не ви се иска
« Последна редакция: декември 26, 2007, 21:17:09 последно от BUHALA » Активен
ivan_honda
Почетен член
ниво 5
******
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKI GSX-R 1000 K8
Публикации: 6024



« Отговор #14 -: декември 27, 2007, 23:47:55 »

Цитат
+ 1 - Ако е възможно направете всички видове тестове които са описани в статията ....... и не го взимайте.
Идете да го купите на следващия ден.
Имам предвид че еуфорията от оглед на нов мотор и предстоящото получаване на собственост малко пречи на реалната преценка и сте в състояние да направите леки компромиси които на следващия ден няма да ви се струват толкова "леки"

Правилно, те и хората са го написали:

Цитат
Така ще имате доста информация, която да се отрази на решението ви когато се приберете в тихия си дом и адреналина ви отпусне.


ЛИЧЕН ОПИТ: Случката е от края на 2006-та. Жълтото Сузуки К4 600 ми е най-любимия мотор на дизайн и до ден днешен. Намерих си един такъв в София, от относително близък човек, уж идеален. Цената леко височка, ама викам айде - купувам си мечтата!!! Взимам го аз, качвам се, едно въодушевление мамата си трака...

Първо - дървен на каране. Скоростите пукат, щракат - нищо общо с Хондата. Предната спирачка - ужас, целунах километража пет пъти. Степенките - високо, краката ми така се свиха че ми спря кръвта. Спрях на едно слънце по обед, бяхме с Редалекс на правата на Бояна - гледам яйцето съвсееееем друг цвят от страничните спойлери, зеленее едно такова, явно цялото пръскано и то зле! Стойката ми - наведена напред с гъза нагоре, слюдата ми беше при корема вместо да ми пази главата. Просто мотора не беше за мен. А вече го бях взел... Ужас!

Върнах го на продавача без финансови загуби /за щастие, чест му прави на човека/, даже не съм го и карал сериозно.

Оттогава никога няма да купя мотор по картинка или след кръгче, освен ако не съм карал качествено точно същия модел!!!
« Последна редакция: декември 27, 2007, 23:59:12 последно от giorgio_cbr » Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: ТЕСТВАНЕ НА НОВ МОТОР

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.429 секунди с 20 запитвания.