Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Наръчник за гумите за спортни мотоциклети 2006/07
Страници: [1]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Наръчник за гумите за спортни мотоциклети 2006/07  (Прочетена 12940 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Terziev
Red Brigades
Moderator
ниво 4
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 353



« -: май 16, 2007, 20:08:19 »

В процес на разработка....

За целта са избрани 7 големи производителя на гуми и техните модели в зависимост от състава на гумата.

Важна информация:
- Разработване
Производителите използват хлъзгав материал за предпазване на гумата от прах и бързо остаряване, който трябва да бъде изтрит преди да започнете да натоварване гумата на максимум.
Първите 100 мили на нова гума трябва да карате внимателно, постепенно увеличавайки ъгъла на наклон докато химичния агент не бъде изтрит. Той оставя гланц на повъхността, който би трябвало лесно да забележите като изчезне.

- Как да четем числата. Числата отстрани на гумата представляват нейната спецификация. Гума която има напечатано например, 120/60/ZR17, означава, че е широка 120мм, 60% отношение на височина към ширина. Колкото по-голямо е числото, толкова по-голям е профила. Z е гума сертифицирана за високи скорости (240 км/ч), а R означава радиална. 17 е диаметъра на джантата.

- Колко дълго ще издържат?
Това зависи от стила на каране и разтоянието. По закон трябва да има 1мм грайфер през 3/4 от ширината на гумата. Износените гуми не само застрашават сигурността, но можете и да бъдете глобени заради това.

Типове гуми

- Състезателни:Гуми с малък грайфер или без такъв. Предназначени за писта. Някои са одобрени за използване по обществените пътища, но им трябва повече време за загряване и се износват бързо.

- Състезателни и за високо скоростни пътища:
Одобрени за използване на пътя гуми, предимно за състезатели, но се износват по бързо от нормалната шосейна гума.

- Спортни:
Гуми с добро сцепление за бързи ездачи. Добри са също и за писта.

- Спортно туристически:
Трябва да издържат повече от другите гуми като осигуряват добро сцепление на пътя.

Графика:




ПРОБЛЕМИ С ГУМИТЕ

1. Не достатъчно напомпана
Това е най-често срещаното явление. Какви биха били промените в гумата ако тя не е достатъчно напомпана?
Основно ако в предната гума няма достатъчно налягане ше се влоши завиването, тъй като гумата се огъва под тежестта и става плоска отдолу.

2. Прекалено напомпана
Прекалено напомпаната гума ще се държи точно обратно на ненапомпаната. Стените и няма да се огъват толкова при допир с неравностите, ще се намали контактната площ което оказва значение при завиване и спиране. От своя страна това намалява сцеплението, а никой не иска по-малко сцепление, нали?!

3. Грешна гума
Вие сте срещно бърз ездач. Мислите, че вие е нужна състезателна гума за вашето шосейно каране?! Глупости ! Колкото по-извит е профила като на състезателната гума, толкова по-нестабилна ще е тя при неравностите на пътя и при спиране. А едва ли сте голям почитател на главоболията и нестабилността. Не бъдете толкова самовлюбен мислейки, че имате нужда от най-меката гума на пазара. Производителите инвестират милиони разработвайки спортни шосейни гуми който са перфектни за приложение в реалния свят.

4. Синьо
Ако покарате на писта с шосейна гума ще забележите по-късно, че ръбовете на гумата имат син оттенък. Не се страхувайте. Това не значи загуба на сцепление, а че гумата е достигнала своята работна температура. Синята гума не е свършила, тя все още може да бъде използвана на пътя или дори отново на пистата, просто имайте едно на ум, че е почнала да се износва.

5. Липса на грайфер и показани конци
Трябва ли някой да ви казва какво трябва да направите?!
Ако гумата ви е износена - дайте я на някой стрийтфайър да направи бърн аут с нея. Ако по гумата няма грайфер, тя няма да може да изтласква водата на пътя.

6. Износени ръбове
Добре, карали сте на писта и сте си прекарали добре. Проблема е, че писта с повече десни завои е направила гумата ви изключително несиметрична, особено задната. Сигурно си е наред, но имайте малко съвест, ако тя изглежда като парче Тоблерон - изхвърлете я. Ако е посиняла и малко плоска от едната страна - бъдете по-внимателни.

7. Плоска гума(изтрита по средата)
Карането по магистрали без завои допринася за износването на гумата по средата. Това е опасно, защото ще забележите, че в началото трудно влиза в завой докато презкочи ръба на изтриване, след което рязко ляга. Това може да бъде опасно.

8. Профил на гумата
Профила на различните гуми има отношение към тяхното поведение. Основно колкото по шосейна е гумата, толкова по-бавно е завиването и по-стабилна тя заради по-плоския профил.
При пистовите гуми е точно обратното - бързо завиване, по-малка стабилност заради по-острия профил.
Извода е прост - за да накарате мотоциклета си да се чуства добре при нужните условия - направете правилния избор. Имаме нужда от по-голяма контактна площ на пътя, защото се накланяма по-малко и имаме нужда от повече стабилност в неравностите. По същия начин гладката повърхност на пистата позволява използването на по-остри профили гуми, но по-голяма контактна площ при наклон.



СРАВНЕНИЕ НА ГУМИ ОТ СЕДЕМТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ В РЕАЛНИ УСЛОВИЯ

За целта английското списание Супербайк използва Джонатан Пиърсън(ДП) и Кени Прайд(КП). И двамата са редактори в списанието и могат да се класифицират като среден клас ездачи. Гумите са подложени на сляп тест, т.е. ездача не знае каква марка гуми има мотоциклета му.

1. DUNLOP Sportmax Qualifier

Ако не знаех, че ДП не бе наясно с каква гума кара, а той наистина не знаеше, щях да кажа, че той просто си играе. Да кажеш, че гумите наречени Qualifier са нямали нужда от загряване звучи като случайно стечение на обстоятелствата. Но не се съмнявам, че Дънлоп са вложили всичките си състезателни познания за да допринесат за техните шосейни гуми.
Странно защо но и двамата ездачи изпитват нещо особено при спиране. Данните показват, че ДП спира по-рано отколкото при други гуми, но също така след това спира здраво. Кени също спира здраво и по-настоятелно отколкото при другите гуми, обяснявайки, че задницата му олеква. Теста на спиране Дънлоп се нарежда на пето място с 30 метра спирачен път. Разбира се сцеплението и наклона не са поставени под въпрос. На бързите завои Дънлоп се движи виртуално със същата скорост, но в бавни завои като шикана като, че ли има малко по-висока скорост във връхната точка на завоя.

Резултатите за Дънлоп са следните:

 - За ДП:
Чуствах се малко напрегнат, усещах неравностите и за пръв път чуствах разтърсване в главата при ускорение. От друга страна беше добре. При спиране бяха по-меки, затова спирах агресивно и влизах в тесния шикан. Добро усещане от завой в завой и при неравни и при гладки повърхности. Доста прецизно и сигурно усещане при средно напрежение върху ръкохватките. Наистина добро усещане на страничното сцепление, това ме подтигна да отворя газта по-рано. Завиващата точност е добра. Сменях посоките без проблеми, даже чуствах, че завивах някакси по-рано. Излизането от завоите беше добре, малък дрифт при изхода от бавните завои, но беше предвидим.


 - За КП:
Чуствах я малко груба на места(през неравностите) но не толкова, че да ме разстрои. Интересното е, че ми олекваше задницата при тази гума повече отколкото при другите при спиране, вероятно съм спирал по агресивно. Предницата беше добре при рязко спиране. Завиването е приятно и бързо - влизах в завоите по ентусиазирано и бързо. Предполагам, че влизам в завоя по-бързо и с по-голям ъгъл - определено така го чуствам. Завиването през шикана беше добре, бързо от едната на другата страна без нестабилност. Изхода от завоите е добър. Сцеплението беше добро, но гумата изглеждаше малко груба на места.

Тегло: Отпред - 4.2кг, Отзад - 6.0кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 25.10 метра
Температура на пистата: 19.5 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2


Резултатите за Continental са следните:

 - За ДП:

 - За КП:

Тегло: Отпред - 4.5кг, Отзад - 6.5кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 30.55 метра
Температура на пистата: 20.8 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 3


Резултатите за Metzeler са следните:

 - За ДП:

 - За КП:

Тегло: Отпред - 4.2кг, Отзад - 6.0кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 30.92 метра
Температура на пистата: 19.4 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2



Резултатите за Bridgestone са следните:

 - За ДП:

 - За КП:

Тегло: Отпред - 3.7кг, Отзад - 5.4кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 25.07 метра
Температура на пистата: 21.2 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2



Резултатите за Michelin са следните:

 - За ДП:

 - За КП:

Тегло: Отпред - 4.3кг, Отзад - 5.7кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 26.34 метра
Температура на пистата: 21.5 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2



Резултатите за Avon са следните:

 - За ДП:

 - За КП:

Тегло: Отпред - 4.3кг, Отзад - 6.1кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 28.29 метра
Температура на пистата: 20.3 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2



Резултатите за Pirelli са следните:

 - За ДП:

 - За КП:

Тегло: Отпред - 4.2кг, Отзад - 6.0кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 25.10 метра
Температура на пистата: 19.5 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2



Краен резултат:


При спиране:


Най-бърза обиколка:



П.С.
Резултатите съм извадил и превел от няколко броя на английските спирания Superbike и Ride.
« Последна редакция: май 17, 2007, 00:38:51 последно от Terziev » Активен
madtiger
MAD MOTO
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: DUCATI
Публикации: 528


www.mad-moto.com

skype:maddtiger vlado_4t
WWW
« Отговор #1 -: май 17, 2007, 01:08:28 »

Евала за труда!!! Много полезна статия.. Мислих да си копувам тия на Continental, но се отказах..   Surprised
Активен
Terziev
Red Brigades
Moderator
ниво 4
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 353



« Отговор #2 -: май 17, 2007, 10:07:40 »

Евала за труда!!! Много полезна статия.. Мислих да си копувам тия на Continental, но се отказах..   Surprised
Защо си се отказал, Континентал са много хубави гуми.
Активен
VALDO
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZZR 1400 Special Edition
Публикации: 400



« Отговор #3 -: май 17, 2007, 10:33:23 »

Ми сигурно се отказва от тях,защото са на завидното последно място от тестваните марки!
Активен
crazy
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: YAMAHA
Публикации: 269



WWW
« Отговор #4 -: май 17, 2007, 11:11:48 »

завиден труд но имам един въпрос.
Дали може да се познава типа на гумата по нейната шарка,става въпрос не за сликове  а за туристи4ески и спортнотуристи4ески
гуми предполагам 4е не е само дизайн.Преди месец си взех едно задно шинко s777  за FJ-то спрях на едно кафе и един познавач
ми ре4е"абе откъде намери тая фандурова гума"!!!???
Активен
DerWolf
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 1



« Отговор #5 -: май 17, 2007, 11:39:11 »

Браво terziev, много добра информация!
...Много БЛАГОДАРЯ!
Активен
PavkaBG
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 168



Ел. поща
« Отговор #6 -: февруари 09, 2014, 17:15:23 »

Предстои ми избор на гуми за мотоциклета на пролет. Направих кратка справка на най-масовите производители и като изключа тези специално за писта и състезания и шосейните, оформих една класация на моделите по марки. Ако има някакви грешки, моля да ме поправите Smile

    DUNLOP
  1. Sportmax D211 GP-A
  2. Sportmax Qualifier 3
  3. Sportmax Qualifier 2
  4. Sportmax Qualifier
  5. Sportmax RoadSmart II

     PIRELLI
  1. Diablo Supercorsa SC
  2. Diablo Supercorsa SP
  3. Diablo Rosso Corsa
  4. Diablo Rosso II


      MICHELIN
  1. Pilot Power 3
  2. Power Cup
  3. Power Super Sport
  4. Power Pure
  5. Pilot Power 2CT

     BRIDGESTONE
  1. Battlax R10
  2. Battlax S20
  3. Battlax BT-016 PRO
  4. Battlax BT-003 RS

     CONTINENTAL
  1. Race Attack Comp. Endurance
  2. Sport Attack 2
  3. Sport Attack
  4. Road Attack 2
  5. Road Attack
Активен
Fbegov
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Benelli tnt 1130 café racer, Yamaha fz6 fazer s2 GT
Публикации: 2067


Ако си прекалено предпазлив, животът ти става уме


Ел. поща
« Отговор #7 -: февруари 10, 2014, 05:28:16 »

 Грешки не мога да оспорвам в един пост, но пропуски имаш в моделите - липсват наистина тежки по значение модели на някои марки.
Активен
sev80
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: SUZUKI GSXR 750 L5 ; HONDA CBR-1000 RR- 2014 ; APRILIA SPOTCITY 125-2009
Публикации: 548



Ел. поща
« Отговор #8 -: февруари 10, 2014, 10:17:51 »

Сега ако някой който наистина разбира,отдели малко време да синтезира марките и моделите за съответното каране,ще съм му не само аз благодарен,ами целия форум.По точно:

1 Състезателни-за писта
2 Спортни-за пътищата и за писта.
3 Спортно туристически.

Аз съм карал с доста гуми,ще дам и едно мнение на средно агресивен моторист.

*Мишелин роад2-Хубава гума,държи си доста прилично но не ме впечетли с нищо.
*Континентал конти нещо си-с тези гуми се разделих много скоро след началото на сезона-за мен са голям боклук.Пързалят,не загряват,като спирам приплъзват.
*Метзелер 5 -средна хубост,малко по добри от мишлена в точка 1.
*Пирели Диабло(шосейна).На мен ми харесаха,не са полуслик ,но държат почти като такъв.
*Динлоп д211,това е гумата която като че ли е правена за мен,лошото е че за сезон хвърлям 2 задни и една предна.
*В момента съм Бриджстон батлакс 003 рс,доста прехвалена гума,Много трудно загрява,тогава горе доло се ядва поведението и.
*Сега се чудя дали да не купя Пирели супер корса,били много хубави.
 
Това са гумите които съм купувал нови с дот най-много на 1 година.Гумите които съм посочил,че не ми харесват,може да са много добри,но не и на пътя.Затова е хубаво да се оформи малко информацията,за да не се купуват скъпи гуми,а после да не е доволен човек.
Активен
PavkaBG
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 168



Ел. поща
« Отговор #9 -: февруари 10, 2014, 18:24:48 »

Вярно е, че съм пропуснал моделите за състезания: ) Моята идея е да се подредят моделите от хиперспорт през спорт и стигнем до спорт-туриста. Нещо като класификация на моделите и ако някой му предстои да избира гуми по сайтовете, да знае тези модели къде попадат и дали са най-подходящи за неговата/нейната машина и стил на управление! Разбира се има и последващи модели, които не съм посочил, но те подхождат повече към шосейните мотоциклети.   ;)
Активен
Страници: [1]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Наръчник за гумите за спортни мотоциклети 2006/07

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.065 секунди с 21 запитвания.